לילה ב-'שוק העבדים' / מנחם לס

הדראפט הוא לא יותר משוק לממכר עבדים

(לא משנה שכל אחד מהם – לפחות כל ניבחרי הסיבוב הראשון – הפך הלילה למיליונר)

זה התחיל ביום שלישי. 18 שחקנים שהיה ברור שייבחרו בסיבוב הראשון של הדראפט הוזמנו ע"י "LIFESTYLE SPORTS", חברת השיווק של CONVERSION SPORTS ל-"פרה-דראפט סטייל אנד גיפט". להלבישם בחליפות, לתת להם שעונים, צמידים, אפילו "עוגת גבינה יקרתית".  להכניס אותם לעולם של ביג-טיים, מתנות, יחצ"נות, וכוכבנות. הפורוורד של דוק מייסון פלמלי אמר שהוא לא ידע בכלל שקיימים צמידי STINGRAY (כל צמיד – 2,000 דולארים). "אחרי שאתה חי באווירה שאסור לך לקבל אפילו $20 מתנה או שה-NCAA יגזול ממך את החוקיות לשחק קולג' בול, זה ממש מטמטם חושים לקבל את כל המתנות הללו. אני הולך היום לקנות מזוודה נוספת כי לא ידעתי שנקבל ציוד כזה".

ה-NBA הזמין את אנדרה איגודלה ושיין בטייה שיתנו לשחקנים כמה הרצאות על מה לצפות בערב הדראפט, ולהציע להם כמה הצעות בקשר להפיכתם למיליונרים בין לילה. "הדבר החשוב ביותר", אמר להם איגודלה, "הוא לא לשנות את אורח חייכם ואת האישיות שלכם. פתאום אתם כוכבים. אנשים יגיעו מכל החורים לבקש הטבות ולהיות חלק מקבוצת האנשים שלכם. ביטחו רק במשפחתכם הקרובה ובעצמכם. הכסף חייב לןהיכנס לבנק למשמרת, עם יועץ פיננסי שעובד אתכם ועם בן משפחה נוסף שאתם בוטחים בו. קנו מקסימום טויוטה או הונדה. אל תלכו עם יותר מ-$100 בארנק, ואל תוציאו כל כסף, אל תחתמו על אף חוזה, ואל תצאו עם בחורות שאינכם מכירים. שימרו על גופכם והמשיכו להתאמן כאילו לא קרה שום דבר".

שיין בטייה אמר להם: "אתם מגיעים לעיר חדשה. אל תקנו דבר. הצעתי היא לגור במלון בשנה הראשונה או מקסימום בדירה שכורה לא רחוק מהאולם. חבריכם הטובים ביותר יהיו חברי הקבוצה. הקשיבו לחברי הקבוצה הוותיקים ואל תעשו דבר ללא התייעצות איתם. בחורות יחכו לכם על כל צעד ושעל. היזהרו מכל משמר כי כל לילה עם בחורה הוא תביעה משפטית פוטנציאלית. זיכרו זאת. שימרו על שמכם מכל משמר. כל אדם זר שאתם מדברים איתו יכול להיות עתונאי של מגזין טבלויד המחפש סנסציות. הפרטיות של חייכם הסתיימה לכמה שנים עם כל הטוב והרע שבדבר. ובקשר למחר, אל תצאו מדעתכם אם שימכם לא נקרא מיד. אם ציפית להיבחר 5 וניבחרת 10, מאומה לא קרה. מה שחשוב הוא כיצד תשחקו ולא היכן שתיבחרו!".

השחקנים ישבו מרותקים לכל מילה שנאמרה. אנטוני בנט – הקנדי הראשון שניבחר אי-פעם בבחירה הראשונה, הודה שהוא לא ישן כבר שלושה לילות. "אני מנסה לדמיין מגורים בעיר זאת או אחרת. משחק עם שחקנים אלה או אחרים. לשחק תחת המאמן הזה או אחר. בשלושת הלילות האחרונים גרתי בעשר ערים שונות בארה"ב!".

כל ה-18 הודו בפני איגודלה ובטייה שהם עצבנים, מתוחים, ורוצים שהדראפט כבר יעבור: עיר חדשה לגור בה…חברי קבוצה חדשים…בתים לקנות או להשכיר…מזג אוויר. "אני בטוח שאחרי ששמי ייקרא, ארגיש כאילו משא של 100 ק"ג ירד ממני", אמר ויקטור אולדיפו. "בוודאי ארגיש הקלה כמו אחרי ריצת אימון של 5 מייל…אני רוצה שהכל יהיה כבר מאחורי!".

אני בטוח שאילו ידע שייבחר שני ע"י המג'יק, במזג האוויר של פלורידה ועם סכוי גדול לפתוח בחמישייה, הוא היה חוסך לעצמו הרבה עצבים.

אנטוני בנט הודה הבוקר ששמיעת שמו נקרא ראשון היה זעזוע אמיתי. "קליבלנד לא דיברו איתי מילה אחת. לא חלמתי אפילו שאבחר ראשון! אני עדיין בשוק!". בקליבלנד הודו שעד שעתיים לפני הבחירה של יום חמישי הם המשיכו להתנדנד בין בנט, נרלנס נואל, ואלכס לן. כיצד נפלה ההחלטה הסופית ומי קבע אותה? הם לא מוכנים לספר כדי שאיש לא יואשם בעתיד אם הבחירה תיחשב בעוד כמה שנים כטעות גדולה.

ה-NBA הזמין גם את שירלי בארנס, אימו של הריסון בארנס, ואת הריסון עצמו, לדבר למשפחות הנבחרים. היא דיברה כאמא אל אמהות ואבות. הוא דיבר כרוקי שזה הפך לסופומור לרוקיס החדשים. הוא אמר מה שאיגודלה ובטייה אמרו: "זהירות בכל צעד. השתמשו ב-WISDOM שלכם. התייעצו עם בעלי נסיון לפני שמחליטים. שימרו על גופכם באוכל נכון, שינה מספקת, ואימוני כושר גופני מבלי להחמיץ יום". האמא דיברה על "עזרה משפחתית  לפחות בשלושת החודשים הראשונים. אמא, אחות מבוגרת, מישהו מהמשפחה שיגור עם הבן שהפך לשחקן מקצועני. לדאוג לו לכל כדי שרק כדורסל יהיה לו בראש, ולדאוג שהוא בבית הכי מאוחר ב-8 בערב בימים שלא משחקים!".

אוטו פורטר ג'וניור שניבחר שלישי ע"י וושינגטון אמר שהסיפוק הגדול ביותר שיש לו היא היכולת לעזור להוריו אוטו סניור ואלנורה, שחסכו אגורה לאגורה כדי שמגיל צעיר יהיה לו כל מה שהוא היה זקוק בעיירת כדורסל קטנה במיסורי, כולל מחנות כדורסל יקרים בקיץ לזוג הורים עם הכנסה קטנה. "הורי עשו הכל עבורי. עתה הגיע הזמן להחזיר. אין הרגשה נעלה מזו!", הוא אמר כשהוא נופל על כפתי אימו ושניהם פורצים בבכי.

נואל, שניבחר ששי, הזהיר את כל חמשת הקבוצות הראשונות שלא בחרו בו ש-"הם ישלמו על כך. אני אגרום להן להצטער, ואתם רשאים TO MARK MY WORDS! תזכרו: I'LL MAKE THEM PAY!". הוא כבר החליט לפתוח קרן לעזרת עניי האי האיטי, שם נולדו הוריו. לפני שהדולאר הראשון ניכנס לכיסו הוא כבר הודיע על פתיחת "קרן לעזרת נזקקי האיטי". הוא מיד אמר שזה יהיה "נפלא לשחק עם פרשמן אחר שעזב את קנטקי, אנטוני דייויס". הוא אמר: "שנינו נהווה מחסום אווירי ואיש לא יוכל לקלוע נגדינו".  אבל אז אמרו לו שנעשה טרייד והוא עובד לסיקסרס. "כן? אז זה עוד יותר נפלא! אשחק עם האול סטאר דרו הולידיי. מה יותר טוב מזה?". אבל אז נרמר לו שהולידדי כבר הועבר לפליקנס מניו אורלינס. הוא חייך: "לא משנה עם מי אשחק. כל מה שאני יודע הוא ש-I WILL MAKE THEM PAY!!!".

זהו. עבר עוד יום בדראפט. הדראפט ה-52 שלי.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. הסיפור של פורטר ריגש אותי, נקווה שיצליח. נואל אדם טוב, ומאוד משעשע. איגי, באטייה, ובארנס צריכים להיות מאוד מוחמאים מהליגה שראתה בהם דוגמאות לשחקני NBA מבחינת מקצוענות.

  2. נואל נראה לי ילד מפגר עם פה גדול
    התגובות שלו לכל נבחר שנבחר לפניו הייתה משעשעת
    הוא נראה על סף שלשלול
    52 דראפטים אבל אף לא אחד משוגע כמו של אמש ?
    יהיה קשה לומר מי יהיה פלופ ומי יהיה בלוק באסטר
    פילדלפיה יכולה לצאת המפסידה הגדולה של הדראפט הזה אם נואל לא יספק את הסחורה
    תסריט החלומות שהוא ווילאמס קארטר יצעידו את הקבוצה קדימה.
    הבחירות של הקבס סימנו למעשה את סוף דרכו של כספי בקבוצה

  3. אחלה של טור , תודה רבה דוק
    נואל קצת מגזים עם ההצהרות שלו , מעטים הרוקיס שגרמו לקבוצות כאב כבר בעונה הראשונה שלהם

  4. שיירקב בכלא
    איזה צעקות הוא צעק עליי בשדה התעופה , וזה רק כי ניגשתי לשאול אותו האם הוא מומי החציל
    אם לא הייתי 190 על 190 הוא עוד היה מסוגל לנקוט באלימות.
    למזלי הוא לא היה איתי בטיסת החזור
    מאיפה מצאת אותו מנחם ???

    1. גל עורך העתון הישראלי באל איי קורא קבוע באתר והוא שלח לי מסר שמומי נאסר או נעצר, אבל לא היו לו פרטים מדוייקים. לך תדע. אולי הוא מתעסק עם המאפיה המכסיקנית בסמים.

  5. זה מצחיק בדראפט הזה 4 שחקנים קנדים ובחירה קנדית ראשונה בהיסטוריה.

    שנה הבאה אנדרו וויגינס יבחר ראשון ובפעם הראשונה בהיסטוריה יהיו שני בחירות ראשונות קנדיות רצופות.

    🙂

    אגב מישהו שם לב איזו חמישייה מתפתחת לקנדה?

      1. חסידה הזה מתגלה כילד כאפות רציני שמנסה להצחיק בעיקר את עצמו.

        אז בואו נעזור לו קצת כי בביטוח לאומי לא עובדים בשבת.

        ההבטחות הם ממנו והלאה, לא הבטחת אתמול להתנדף קצת?? בחיי שברת את השיא של אלעד רבין ב"אני הולך זהו נשבר לי הולך ולא חוזר" וחוזר חלילה.

    1. מה זה "קנדים"? הם למדו את כל הכדורסל שלהם בארה"ב (והטובים שבהם אפילו שנה או שנתיים תיכון לפני מכללה). בכלל לא מחשיבים אותם 'זרים'. מדברים אותה שפה, אותו מבטא, ורובם שחורים שבמקרה גרים 200 ק"מ צפונית מבופלו או מיניאפוליס.

  6. סיכום מצוין בגראנטלנד על הדרפט אתמול:
    It still makes no sense. What was supposed to be the worst draft in a decade turned into the most entertaining draft we've seen in years.

    http://www.grantland.com/blog/the-triangle/post/_/id/67218/the-night-the-nba-draft-got-drunk

    בדיוק ככה, דראפט שכולם המליצו לנו לקחת כדור שינה עם כוס מים קרים לפני שהתחיל הפך להיות אחד מהדראפטים המעניינים ביותר ואולי הכי לא צפוי שהיה ב-20 שנה האחרונות+טריידים משוגעים תוך כדי שמשאירים אותך על לסת שמוטה….

    מספיק היה לראות את התגובה של בנט(אגב ראיתם את התגובה של נפטלי בנט בבוקר? המון חוש הומור לשר) ופמלייתו כדי להבין את גודל ההפתעה.

  7. אני עומד מאחורי הצהרתי המקורית. הקבוצות ראו את הפוטנציאל החלש של מחזור המכללות הנוכחי, ובחרו 8 שחקנים ארופאים ב-32 בחירות הראשונות – רבע מהשחקנים, וזה בלי לספור קנדים או שחקני מכללות לא אמריקאים (לן למשל).
    זה דראפט שכזה שכנראה לא ייצא ממנו הרבה, לכן עדיף להמר על מציאות מעבר לים. אין מה להפסיד.

    1. בקשר לקנדים מנחם צודק, הם קנדים אולי עם הדרכון הנוסף לא מעבר לזה.
      הם אמריקאים בכל רמח אבריהם, חיים בארה"ב ובחרו אובאמה או רומני לפני כמה חודשים.

      אבל עדיים אם כל אלה יתחייבו לקנדה(וויגינס ובנט כבר שם) ויש גם שני צלפים אחד בקנטאקי ואחד במישיגן ביחד עם אוליאניק שהוא ידית לא קטנה ומאמן כמו סטיב נאש, השמיים הם הגבול.

  8. Cherish such rs gold!!! This became your to begin the thing i will easily notice will be many sets associated with rs gold. I'd been uncertain at the beginning with the value but you are worth it! You simply won't get disillusioned!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט