מחשבות כדורסל של שבת בצהריים / רועי ויינברג

הבעיה השקטה של פילדלפיה

אני רוצה להשיג לכם שני שחקנים. הראשון קולע, פר 36 דקות, 33 נקודות ב-52% מהשדה לצד 15 ריבאונדים ו-2 חסימות. השני קולע, גם פר 36 דקות, 24 נקודות ב-43% מהשדה עם 5 ריבאונדים ו-0.6 חסימות. לראשון יש דירוג הגנתי של 97.7 ונט רייטינג של 16.1, הגבוה בליגה. לשני יש דירוג הגנתי של 106.4 ונט רייטינג של 0.6, השישי בפילדלפיה עצמה.

הבעיה היא ששני השחקנים האלה הם ג'ואל אמביד. הראשון זה אמביד של המחצית הראשונה, השני זה אמביד של המחצית השנייה. בליגה שבה רוב הכוכבים מעלים הילוך ברבע האחרון, ג'ו ג'ו עושה את ההפך. זאת אחת מהסיבות לכישלון של הסיקסרס במשחקים רבים במאני טיים, עוד מלפני תקופת באטלר. זה יכול להשפיע משמעותית בפלייאוף האינטנסיבי יותר, כשקבוצות יעלו עם סנטר נמוך שיתיש את אמביד לאורך סדרה שלמה.

איך פותרים את זה? העלאת כמות הדקות שלו מעונה לעונה היא צעד בכיוון הנכון, אבל גם ה-33.4 דקות שלו למשחק זה לא מספיק בשביל סופר-סטאר. הפחד של פילדלפיה מפציעה נוספת שלו אחרי שפספס שנתיים מלאות ועוד 74 משחקים ב-3 שנים הוביל לזה שהם לא נותנים לו לשחק בבק-טו-בק או יותר מדי, אבל הם לא קיוו לתוצאה הזאת. אפשרות נוספת היא לתת לו יותר דקות במחצית השנייה על חשבון הראשונה. בכל מקרה, זאת סוגיה ששווה לשים אליה לב.

מקומות 5-8 במזרח

בהתחשב בפציעות האחרונות, אני מאמין שכולנו נסכים שמילווקי, טורונטו, פילדלפיה ובוסטון יהיו 4 הראשונות במזרח בסדר כלשהו. בואו נדבר על מקומות 5-8.

ברוקלין הקבוצה החזקה ביותר שם כרגע. למרות הפציעות בתקופה האחרונה הם ממשיכים להציג כדורסל חכם ומאוזן, מנצחים ובכללי בכושר טוב מאוד. השילוב בין דיאנג'לו ראסל לספנסר דינווידי (כשמשחק) בתור שני מובילי כדור שיודעים לקלוע ולא מאבדים עובד נפלא והצוות המסייע טוב גם הוא – שימו לב לג'ו האריס, ג'ארט אלן ורודניוס קורקוס שנראה כמו הגניבה של הדראפט. נשאר להם לוח משחקים יותר קשה משארלוט ואינדיאנה, אבל לא בהרבה לפי האתר "טאנקאתון". הרבה תלוי בבריאות של דינווידי, אבל אם הוא חוזר לקראת מרץ הם יכולים לסיים במקום החמישי.

אינדיאנה הייתה הטובה ביותר ובדרך הודאית ליתרון הביתיות, אבל הפציעה מסיימת העונה של האול-סטאר היחיד שלהם, ויקטור אולדיפו, הורידה אותם משם. הם הפסידו 4 משחקים ברצף כשהם לא מנצחים מאז שהוא נפצע בעצם, כולל הפסדים לאורלנדו ולוושינגטון שרוצות להכנס לתמונה. יכול להיות שטירייק אוואנס צריך לקבל יותר דקות ולהכנס לנעליים של אולדיפו. יתרון של 7.5 משחקים על המקום השמיני אמור להספיק כדי להשאיר אותם בפלייאוף, אבל לא יותר מזה.

מיאמי כרגע במקום השמיני וקצת דעכה אחרי ששיחקו טוב יותר כשווינסלו עבר לשחק כרכז. כל עונה הם מתפוצצים אחרי פגרת האול-סטאר עם התקפה שנהיית מהירה יותר ופשוט טובה יותר. חזרתו של גוראן דראגיץ' והעובדה שזה אותו סגל כבר 3 שנים פחות או יותר אומרות לנו שאין סיבה שזה לא יקרה גם הפעם. האם זה יספיק כדי למחוק פער כזה גדול מהפייסרס? אני בספק. הם עדיין יכנסו גם השנה לפלייאוף ויעופו גם השנה ב-5 משחקים.

המקום האחרון מעניין במיוחד. כרגע שרלוט חזק בתמונה ובכושר טוב כשקמבה ווקר סוחב נהדר, אבל כל השמועות על טריידים סביבו יכולות לפגוע בהם. לא ברור כמה הוא יסחוב לאורך עונה שלמה (הדבר תקף גם בקשר לבלייק גריפין). היה להם לוח משחקים קל עכשיו שיהפוך לקשה יותר וזה יכול לעלות להם במקום, למרות שרוב הסיכויים לטובתם.

קשה לי לראות את דטרויט או אורלנדו הבינוניות נכנסות לשמינייה. לדטרויט יש שחקן אחד ואורלנדו פשוט לא טובה מספיק ויכולה להעביר את האול-סטאר שלה למקום אחר. לפיסטונס נשאר לוח משחקים קליל שכולל 3 משחקים מול הניקס ו-2 מול הקאבס, אבל יש סוס שחור אחר שיכול להכנס: וושינגטון.

לוויזארדס נשאר לוח המשחקים ה-22 בחוזקו בליגה לפי טנאקתון (מיאמי, שרלוט, ברוקלין ואינדיאנה בטופ 10). הם משחקים טוב יותר מאז הפציעה של וול ויש להם סגל די איכותי. בהנחה שבראדלי ביל נשאר בריא, הם מסוגלים לעשות פלייאוף. לדעתי זה יהיה קרב שלהם ושל ההורנטס על המקום האחרון, אבל בסופו של דבר המזרח יראה ככה:

5.ברוקלין.
6.אינדיאנה.
7.מיאמי.
8.וושינגטון.

הצדדים השקטים של הדד-ליין

לא דיוויס, פורזינגיס או אפילו מייק קונלי. עוד כמה דברים שיכולים לקרות בשבוע או בחודש הקרוב.

קבוצות תחתית מוותרות על וטרנים. זה קורה כל שנה – קבוצה מהשליש התחתון של הליגה מנסה להוציא בחירת דראפט על השחקנים הותיקים שלה. אנחנו יכולים לראות השנה שחקנים כמו רובין לופז מגיעים לבוסטון, לה יש 4 בחירות סיבוב ראשון בתרחיש מסוים העונה, או את טרנס רוס נוחת בקבוצה שמחפשת כוח אש מהספסל כמו מיאמי או יוטה (אחת הקבוצות המסקרנות של הדד-ליין). טאורן פרינס לא בדיוק וטרן, אבל שם מעניין נוסף. ההוקס נראים טוב בלעדיו, הוא שחקן חופשי בקיץ אבל בן 24 שהיה מצוין שנה שעברה. אני יכול לראות אותו מגיע לקינגס תמורת צעיר אחר שלא מצא את מקומו.

שוק הביי-אאוט. הוא משמעותי כל שנה והשנה במיוחד – 3 שנים אחרי קיץ 2016 הידוע לשמצה הרבה חוזים רעים נגמרים. במקרה שבו קבוצות לא יצליחו להוציא בחירות על החוזים הנגמרים אנחנו יכולים לראות את דיאנדרה ג'ורדן, ווסלי מת'יוס, טאג' גיבסון ורבים אחרים הופכים לשחקנים חופשיים. מת'יוס בפילדלפיה וגיבסון בספרס למשל יכולים להיות שחקנים שישפיעו מאוד על המשך העונה. ההחתמות האלה משמעותיות גם לרעה – קליבלנד מתחרטת על אנדרו בוגוט ודרון וויליאמס שצירפה בקיץ 2017, למשל.

שחקני המשנה. כולם מדברים על דיוויס ועל גאסול וקונלי, אבל יכול להיות ששמות כמו ג'וליוס רנדל, ג'מייקל גרין, ג'רו הולידיי וגארט טמפל גם יעברו בטרייד. במקרה של רנדל והולידיי זה שינוי כוחות של ממש; השניים יכולים לדחוף קבוצה שלב אחד קדימה. לא סביר שהם יעברו לפני שהכוכבים הגדולים יותר של הקבוצות שלהם יעברו, אבל כדאי לחשוב גם עליהם.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

      1. קודם כל הם עדיין נאבקים על הפלייאוף אבל חוץ מזה אין 'ום הגיון מבחינתם או מבחינתו לעשות באיאאוט. לאיזה צעירים הוא יפנה מקום בדיוק? ולמה למינסוטה לוותר על הזכויות עליו כשאולי יוכלו להחתים אותו מחדש? אותו דבר תקף גם מבחינת האינטרסים שלו.

  1. הנקודה לגבי אמביד מעניינת, אבל הפיתרון בודאי לא יכול להיות לתת לו יותר דקות אלא להיפך. אתה רוצה שהוא יגיע פחות עייף לרבע האחרון.

  2. אמביד מעולה גם במאני טיים ומנצח משחקים זה לא הבעיה של פילי.
    הבעיה של פילי זה שסימונס משחק סנטר, תוקע את ההתקפה ובמאני טיים במשחק עומד מול הגנות חזקות נעלם מהמרקע. עקב זאת אמביד אוהב להשליך אבנים מחוץ לקשת.
    בדקות שאמביד על הספסל פילי לרוב נרמסת (לא מול קבוצות זבל), שלא נדבר שההגנה גם הולכת לנוח על הספסל בהיעדרו.
    אמביד צריך לטחון יותר בצבע, לעשות עוד ועוד שאק אטאק, אין מי יכול לעצור אותו בליגה.

    -בעיה נוספת זה מחליפים, לא מספקים את הסחורה. חייבים בכל הכוח ללכת על מירוטיץ ומרקיף יכולים בכיף וגם יעשו אפקט בלינלי ואיליאסובה

  3. לגבי אמביד אני חושב שיש לזה מספר סיבות.
    1.קודם כל, ברבע האחרון כשהמשחק צמוד, ההגנות מעבירות הילוך.
    2. אמביד מכריח יותר מדי,"מנסה להוכיח שהוא יכול לנצח משחקים".
    3. סימונס. סימונס ברבע האחרון פשוט תוקע את ההתקפות של פילי. בהמשך להגנה היריבה שמעבירה הילוך ולאמביד שמנסה להשתלט לעיתים בכוח על ההתקפה, ניצב לו סימונס, שפשוט תוקע את המשחק.
    בראון חייב למצוא לזה פתרונות, כי בפליאוף ההגנות מתחילת המשחק יחכו מוכנות.

  4. תודה רועי. לגבי אמביד לא צריך ללכת רחוק מידי או לתלות את האשם בסימונס (שמעון חלאס, הוא אחלה שחקן), כל מי שרואה את המשחקים של פילי קולט ישר שלאמביד נגמר האוויר בדרכ ברביעי ולפעמים גם קודם. הוא לרוב הרבה פחות אקטיבי בהתקפה ובעיקר בהגנה (איכות בגנת הפיקנרול שלו יורדת פלאים), מעדיף לזרוק מבחוץ כשהרבה מהזריקות קצרות (מעיד על חוסר אוויר) ובכלל נראה סחוט עם ידיים על המתניים. הצוות של פילי חייב לעבוד על הסיבולת של אמביד ובראון חייב לתזמן את הדקות שלו יותר בחוכמה שיגיע טרי לרבע הרביעי. כל זה מתחבר לכך שלפילי אין ספסל טוב ורק תראו את טור הדקות בניצחון שלה על ג״ס קאפקייקס שארבע שחקני חמישיה כמעט לא ירדו מהפרקט (למרות שבאטלר היה חושך). אין לבראון כמעט אופציה לסמול-בול (אולי מוסקאלה בסנטר?) ואין לו פוורדים מודרניים. בקיצור פילי חייבת להתחזק כדי לעלות מדרגה וכפועל יוצא אולי אמביד ינוח יותר

    1. בראון עצמו אשם ברוטציה מוזרה ברביעי שמוציאה את אמביד וכל הקבוצה מהקצב בכל פעם.
      אמביד פותח ברביעי, משחק כמה דקות, יוצא כמה דקות ונכנס שוב. לא מבין למה לא להוציא אותו בסוף השלישי ואז להכניס אותו ל7-8 דקות האחרונות כשהוא רענן כמו שעושים הרבה כוכבים אחרים.

  5. לא מספיק עוקב אחרי פילי אז לא יכול להגיד..על פי נתונים יבשים – להעלות את מספר הדקות שלו לא נראה לי הכי נכון.

    פרינס יכול להיות אחלה בסקרמנטו, רק קח בחשבון שאטלנטה תרצה בחירות דראפט ואני בספק אם הקינגס יתנו את זה. מישהו פה לוקח את ג׳יילס ובחירת סיבוב ראשון.

    מת׳יוס ילך לפילי לדעתי, בעיקר בגלל שיוכל לקבל חוזה נחמד מהם בעונה הבאה..לגבי דיאנדרה אני לא בטוח כי הוא חבר טוב של דוראנט ואולי זה יכול לשמש כקלף מיקוח לטובת הניקס בקיץ.

  6. תודה רבה רועי, מעניין מאד העניין עם אמביד. משאב נדיר וצוואר בקבוק שצריך לנהל בקפידה. מניח שגם הפציעה של פולץ השאירה אותם קצרים מהצפוי.
    בנוגע לחמש עד שמונה, אתה מניח שכל הקבוצות האלו רוצות להגיע לפלייאוף, אבל לנוכח פערי הרמה מול הרביעיה המובילה יתכן שקבוצה או שתיים יעדיפו לוותר ולקבל בחירה טובה יותר, מה שגם יכול להשפיע. אני לא בטוח שלאינדי , בלי יתרון ביתיות ובלי דיפו כדאי להתאבד על הפלייאוף, אבל רוח המועדון די מושכת למאבק עד השניה האחרונה. לא יודע בנוגע לדטרויט ולוושינגטון, אבל נדע יותר לפי ההחלטות שלהם עד השביעי בפברואר.
    הספרס בדרך כלל לא עושים שינויים באמצע העונה, אני מעריך שכך יהיה גם השנה, אבל אם כן יהיה שינוי אני מקווה שהוא יהיה צופה פני העתיד הרחוק ולא סתם השלמת חוסרים לשנה הנוכחית.

  7. כמה נקודות לגבי ג"ס

    תאורית הקונספירציה האחרונה גורסת שקר הפסיד בכוונה את המשחק מול פילדלפיה. הוא וצוות המאמנים רותים שבוע חופש ולא את הטרטור של חגיגות האוללסטאר. לא קונה את זה.

    מה שכן הוא עשה ניסויים. נתן לקוק הזדמנות במשחק חשוב – קוק פישל. שיחק עם קזינס בפוסט הרבה יותר ממה שהשיטה מכתיבה – קזינס היה חלש מאד מתחת לסלים מול פילדלפיה האתלטית. שיחק עם קזינס בסוף המשחק במקום עם איגואדלה ומקיני – לא הלך טוב במיוחד. באופן כללי קר הגיב באדישות לשגיאות שיפוט קשות – לא ממנהגו.

    בכל אופן לג"ס יש מקום אחד פתוח בסגל ושתי נקודות חולשה. אין מחליף לקזינס במקרה של פציעה – דיאנדרה גורן יתאים וחסר מחליף עם קליעה אמינה מהשלוש ויכולת שמירה טובה – ובלי מתיאוס נשמע מתאים. הבעיה – יש רק מקום אחד. ובכן, קוק הוא בחור נחמד אבל אליפות שלישית ברצף היא לא דבר שמהמרים עליו. קוק לא הוכיח עצמו כשנדרש במשחק חמש מול יוסטון ולכן לא אופתע עם ינופה מהסגל אלא כספי כדי לפנות מקום.

    כמה עולה התענוג לג"ס החלק היחסי של שני חוזי מינימום – בערך 600K כפול 2 כפול 3.5. בקיצור 4 עד 5 מיליון הן לא סכום משמעותי להנהלה שמשלמת כ 18 מיליון דולר עבור קזינס לחצי עונה.

    באליפות רביעית קרי ינוחם

  8. תודה רועי, מצוין.
    לגבי הנקודה המעניינת עם קאזינס יש פיתרון פשוט – להוריד דקות מהחצי הראשון כדי שיגיע טרי יותר לרבע האחרון

  9. יפה. אהבתי את אמביד 1 ואמביד 2. אם הייתי צריך לנחש, הייתי אומר שאם היית מסדר את שחקני הליגה (שמשחקים מספיק דקות) לפי משקל, היית מגיע לקורלציה טובה בכל הנוגע לפער בין המחצית הראשונה לשנייה. לגבי אמביד הנקודה נורא בלטה לי בסדרה מול בוסטון שבה כל משחק הוא דעך ככל שהדקות התקדמו (בעיקר במשחק 3)

  10. מעניין מאוד, תודה רבה
    לא בטוח שאפשר לבודד את הבאת בטלר מהירידה של אמביד. הוא בהחלט הביע מירמור על זה

  11. סורי זה היה אמור להיות לתגובה בהתחלה, איך זה הגיע לסוף רק אלוהים(דדי?) יודע.
    תודה על הפוסט , אני מקווה שעונת הטריידים תמשיך ההתחלה עם ניקס ודאלאס פתחה לי את התיאבון, בקשר למקומות 5-8 במזפח ,למי אכפת, יש 3 קבוצות ששווה לדבר אליהם וזהו

  12. תודה רועי! פוסט מעולה 🙂
    לגבי אמביד, האם זה שונה משאר הליגה ועד כמה זה שונה משאר הגבוהים שלהתרשמותי הסובייקטיבית משיגים יותר נקודות בחלק הראשון של המשחק מאשר בחלק השני כשצפוף יותר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט