מעורב הופס לשבת / מנחם לס

מעורב הופס לשבת / מנחם לס

1. הקהל במדיסון סקוור גארדן: WE WANT KYRIE! WE WANT KYRIE!

(והוא החזיר בנצחון ודאבל-דאבל)

2. ישנו סכוי שה'בייבי-פייס' – הלטבי פרוז'ינגיס מכל האנשים, ישנה את ה-NBA לעולם

קריסטפס פרוז'ינגיס ביקש טרייד מהניקס. סקוט פרי מיד נענה לבקשתו.

כמה מילים על סקוט: הוא בא ממשפחת ספורט. אביו לואל – למי שזוכר – היה שחקן הגנה מעולה ביותר עבור הפיטסבורג סטילרס ועוזר המאמן השחור הראשון בליגה. אמו היתה ספורטאית שהפכה לעורכת דין מוצלחת.

סקוט פרי יכול להתגאות בדברים ש-ל-א  עשה:

*הוא לא בחר בפרוז'ינגיס בדראפט

*הוא לא בחר את פרנק טיליקינה בדראפט.

*הוא לא החתים את טים הרדאוויי על 70 מיליון ל-4 שנים.

*הוא לא החתים את קורטני לי על 48 מיליון ל-4 שנים.

*הוא לא סחב את כרמלו אנטוני דרך בוץ וליכלוכים משל עונות.

ועכשיו גם בדברים שכן עשה:

*שכירת מאמן מצויין.

*הסכמה מיידית לבקשתו של פרוז'ינגיס לטרייד.

*השכלתו להביא את דניס סמית'.

אז אולי התחילה תקופה חדשה בניקס כי לסקוט פרי ישנם עתה 74 מיליון דולארים לעונה הבאה, ובקרוב שתי בחירות ראשונות.

בינתיים קרה משנו לא יאומן בדאלאס: המבריקס חיברו את הסלובני לוקה דונצ'יץ עם הלטבי פרוז'ינגיס.

ישנם המכנים זאת "MASTER STROKE" ואפילו "GENIUS MOVE" ואילו אני מבקש מכל קוראי להירגע קצת ולא לצאת בריקודים כי ישנם יותר מדי דברים בלתי ברורים, והדבר הבלתי ברור הראשי הוא כיצד ענק רזה מאד בגובה 2.20 מ' יכול להתגבר על קריעת רצועת ה-ACL. יותר מדי ענקים בגובהו , יותר גבוהים, וכמעט בגובהו, סיימו קריירות מ1קדם מדי בגלל פציעות שגופם הענק לא יכול היה לשאת:

*יאו מינג

*רלף סמפסון

*בראד דוהרטי

*סם בואי

*ביל וולטון

*ג'ורג'י מוריסן

דאלאס מבריקס תצטרך להשקיע בו עוד עונה 150 מיליון. זה יהיה כסף מובטח ל-5 שנים, והכל לשחקן רזה מאד שגובהו 2.20 מ', החוזר מפציעה סופר-אכזרית.

אבל רגע. הסיפור לא ניגמר.

פרוז'ינגיס לא חתם בינתיים על מאומה מלבד QUALIFYING OFFER (אולי הוא עדיין לא חתם אבל הוא יחתום) שיעשה ממנו שחקן חופשי בלתי מוגבל ב-2020.

זוהי התפתחות חדשה לחלוטין שהליגה לא רגילה לה. למה? כי הוא האול סטאר הראשון בהסטוריה החותם על שנה רביעית כ-QUALIFYING OFFER במקום ישר על חוזה ארוך ימים. למעשה השחקן האחרון – והטוב ביותר אחרי פרוז'ינגיס, וקשה לכנותו 'טוב מאד' גרג מונרו, חתם על אותו חוזה על 50 מיליון ל-3 שנים עם הבאקס (הוא משחק היום במשכורת מינימום עבור טורונטו והוא רק בן 28!). גם נרלנס נואל ניסה אותו דבר, וזה הסתיים עבורו כאסון.

פרוז'ינגיס הוא לא גרג מונרו כמובן, אך דרישתו ל-QUALIFYING OFFER עבור 4 מיליון בעונה הבאה נראית מאד מוזרה בעיני.

כתבתי כבר אתמול:

הבעייה שישנה לי עם כל ההחלטה הזאת היא כפולה:

1)מה יקרה אם לפרוז'ינגיס תהיה עונה לא טובה כמו בעבר, והוא ימשיך לסבול מברכו?

2)הוא יהיה חופשי לחתום ב-2020 עם כל קבוצה שירצה והיא תרצה בו.

עד כמה שידוע לי זה בלתי חוקי לעשות איתו עכשיו סידור סגור וחתום למפרע. אם המבריקס ופרוז'ינגיס מצפים לשמור איזה שהוא 'סידור חתום' ביניהם בסוד, אז האמינו לי שהכל בסוף מתגלה. גם הדילים הסודיים בין טראמפ לפוטין עומדים להיוודע תוך כמה ימים ע"י MULLER (וכמה מהמעורבים כבר יושבים בבתי סוהר).

עד פרוז'ינגיס, כשלקבוצה היה רוקי סופרסטאר (לברון למשל), הוא היה מובטח להם ל-7 שנים. עתה, עם מה שהווריורס עשו עם סטפן קרי, הוא מובטח להם לכמה שנים מעל 7. אולי אפילו 12.

פרוז'ינגיס הוריד זאת ל-5 שנים 'מובטחות'.

מה שהוא עשה – ובזה הוא ראשון – היה להכשיל את חוזה ה-SUPERMAX!

(אם מחשבתי נכונה, היתרון היחידי שיש לפרוז'ינגיס בצעדו, הוא שהוא יוכל להשתכר בכל קבוצה ב-2020-21 מה שדאלאס יכולה להציע לו כבר ב-2019-20. אז אלא אם כן מישהו מבין את משמעות צעדו, ואת היתרון בצעדו – אשמח לשמוע!)

3. כרמלו אנטוני ללייקרס? זה עלול לקרות לפני האול-סטאר

 

 שיקגו בולס שחררו את כרמלו אנטוני היום (יום ששי) והוא יהפוך לשחקן חופשי בלתי מוגבל.לפי ווג', הלייקרס הם הרודפים הגדולים ביותר אחריו אחרי שהוא WILL CLEAR WAIVERS.

אז יש לי שאלה: למה שלא יחתימו אותו?

 

4. רודי גובר לא יכול לעצור את בכיו אחרי שלא ניבחר לאול סטאר

הוא בכה. אמו בכתה. הוא מחק כל מיני מסרים בסושיאל מדיה. אח"כ נעשה כל כך אמוציונלי שלא יכול היה לעצור בדמעותיו, ופשוט נעלם כשהוא מנגב את דמעותיו.

5. דריימונד גרין הגיב "אולי גם עלי לבכות?"

גובר – שחקן ההגנה של העונה שעברה (שלא לטעמו של גרין שטען שמגיע לו!) שמע על הבכיות של גובר, ומאחר וגם הוא בינתיים לא ניבחר לאול סטאר הוא שואל 'אולי גם אני צריך לבכות?'

 

6. לפי צ'ארלס בארקלי הליגה צריכה להתערב ולעשות ווטו במקרה אנטוני דייויס והלייקרס

 

בתכנית "TIP OFF" של יום חמישי בארקלי דיבר על מה שהוא שומע במקרה אנטוני דייויס והלייקרס, ומה שהוא שומע נשמע לו כברית שנקבעה מתחת לשולחן בסודי סודות בין לברון ו-AD והוא קורא לאדם סילבר לבטל את הדיל כמשהו לא חוקי.

הוא אמר:

“We cannot have players and agents colluding to stack superteams. Adam Silver needs to say ‘Anthony Davis …’ … We can’t have players dictating who is going to play together,” Barkley said.

הנה:

צ'ארלס הזכיר שלברון אמר לפני משחק הלייקרס נגד הקליפרס שלשחק איתו יהיה AMAZING. השניים גם אכלו דינר אחרי המשחק. רק לברון והגבה. בארקלי רותח על שהליגה לא עושה מאומה על ה-TAMPERING (התערבות משוחדת), וכיצד הליגה הורסת שווקים קטנים.

דייוי סטרן התערב בטמפרינג של כריס פול וביטל את החתמתו בלייקרס. אבל אדם סילבר הוא פחדן, קרח, ומכוער, והוא אפסון כקומישיונר של הליגה.

7. צ'ארלס בארקלי טוען שנשות סן אנטוניו שמנות. חברתו לחיים של דנקן הופיעה לכבודו ככה:

 

 

*

 8. השחקן המנצח שייך לסיקסרס:

*

*

9. איורים:

*

*

*

*

*

 

*

*

*

את מי אתם מזהים בתמונה?

*

*

מסר מהרקיע:

 

10. אווז המנדרין

מעורב הופס לשבת / מנחם לס

נמצא במזרח אסיה ודומה ל-WOOD DUCK האמריקאי. אחרון האווזים למין Genus Aix.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
118 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 6:21:07

מנחם לא כתבת את הדבר הכי חשוב קיירי ארווינג בדרך החוצה מבוסטון (מי שלא מבין את הרמז שלא יבוא בטענות אחכ….)

רק לפני כמה חודשים שנשאל על חתימה אמר שהוא ממשיך. אתמול זה התשובה שהוא מסר

“Ask me July 1.” He says he’s going to do what’s best for his caree

I’ve spent the last 8 years trying to do what everybody else wanted me to do in terms of making my decisions and trying to validate thru the media, thru other personnel, managers and I don’t owe anybody sh*t.” —@KyrieIrving this AM about his future FA decision

תשובות של שיקוץ/קאפסנייק

קיירי בדרך לתאגיד בקיץ. נראה לי שהוא גם יחרבן לבוסטון את הפלייאוף ויעשה לברון 2010. יש סיכוי טוב שבוסטון עפה סיבוב 2.

-אבא של אנתוני דיוויס אמר שבנו בחיים לא ישחק בסלטיקס. ככה שבוסטון בחוץ.

-יהיה מצחיק לראות את איינג בקיץ בשיחת ניחומים עם פרסטי

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 6:22:13
הגב ל  חרש עץ

ואם כבר הבאת תמונה של גנדלף אנחנו לגמרי בטרילוגיה של שר הטבעות בקיץ

Lord of the rings: return of the king

מורדור= ראשמור

סאורון=לברון
פרודו באגינס=סטפן קרי
גנדלף=דוראנט
אראגורן=הארדן
סארומן=קיירי
אורק=דיוויס
גולום= קאזינס
לגולס=קליי
בורומיר=דריימונד

דור
דור
02/02/2019 6:29:58

אבא של דיוויס יצא בהצהרה שהסלטיקס ואיינג לא מועדון שאפשר לסמוך עליו אחרי מה שהיה עם IT ,וששחקנים זוכרים את זה.
אני פחות מסכים האמת, אני חושב שהטרייד על פירס(היה הדבר הכי קרוב לסמל שלהם) דוגמא יותר טובה.
מהצד השני הלייקרס שלחו את ננס לבית בקליבלנד , את לו וויליאמס למי שזוכר, הם דאגו לשלוח לקבוצת פלייאוף(יוסטון דאז) כפי שרצה, ולכוכב הגדול קובי, פינקו בחוזה ענק.
כולם לגלגו על זה באותה שנה, אבל שחקנים רואים דברים כאלה.
ניראה שהקרקע די מוכנה , ריץ' פול והלב-מאפיה שחקו עם הקלפים בצורה מושלמת . לדוג הידיעה שדויס ישחק ולא הציב אולטימטום, אבא של דיוויס עם ההצהרה לגבי בוסטון, ואני מקבל את הרושם שגם כל הסיפור עם קיירי.
לונזו או אינגראם + קוזמה + KFC ובחירות דראפט לפני הדדליין זה ההימור שלי.

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 6:52:32
הגב ל  דור

זה סתם שטויות להצדיק את השטויות שלהם פופוליזם זול. דיוויס שם זין על תומאס זה סתם הוא ממציא סיבות למה לא להיות בבוסטון כנ"ל לייקרס וכו' זה ביזנס

דור
דור
02/02/2019 7:01:01
הגב ל  חרש עץ

נכון שדויס סניור כנראה אמר את זה מסיבות פוליטיות.
זה גם מה שכתבתי, אבל זה לא נכון לא לקחת את זה בכלל בחשבון. כמו המקרה של פירס, או דרוזן וטורנטו.
לך תדע אם קוואי יקח את יחס טורונטו לדרוזן בחשבון כשיגיע יולי, וחוזה ארוך טווח יעמוד על הפרק.

רן הנרגן
רן הנרגן
02/02/2019 15:49:47
הגב ל  דור

גנדלף = פופ ומי שחושב אחרת לא מבין כלום

אוהד בוסטון האחר
אוהד בוסטון האחר
02/02/2019 21:41:47
הגב ל  דור

פירס דוגמא נוראית.

פירס נשלח בטרייד מקבוצה שהחליטה שהיא הולכת לבנייה מחדש לקבוצה שכולם חשבו שתהיה קונטנדרית.

להזכירך נשלח עם KG שהסכים לוותר על סעיף הוטו לטרייד עבור הדיל הזה.

עובדה שבסוף פירס חזר ליום אחד כדי לפרוש במדים הירוקים

דור
דור
02/02/2019 6:32:38

ומנחם כמובן תודה על המעורב! אני מת על התמונות של החיות, למרות שאני לא לגמרי מבין את הפטיש לחיות אלבינו.

גיא רוזן
גיא רוזן
02/02/2019 6:36:00

הנימוק לביטול הטרייד של כריס פול ללייקרס ב-2011 היה "for basketball reasons" ,
זה לא היה קשור בכלל לטמפרינג. זה היה בגלל שבליגה היו בעלי הקבוצה באותו הזמן, וההחלטה נעשתה מעמדת בעלים, ולא מעמדת קומישינר.
.
בשביל לבטל את הטרייד, הליגה צריכה להוכיח טמפרינג מצדם של הלייקרס.
וזו הוכחה שצריכה לעמוד בקנה מידה משפטי.
לכן בארקלי ימשיך לעשות גלים, בגלל שעבור זה משלמים לו,
וטרייד של דייויס לאן שזה לא יהיה, הוא תלוי –
לא בבארקלי,
לא בקומישינר,
לא באיינג',
לא בלברון,
לא בלייקרס,
לא בדייויס,
רק בדמפס ובפליקנס.
.
אישית, אני ממש מקווה שתופיע איזו קבוצה אחרת. דנבר, טורונטו, לא יודע,
שתיקח את דייויס.
.
בגלל שלמען הסר ספק –
טמפרינג בין שחקנים יש, היה, ויהיה. למנוע, או להוכיח את זה, זה פשוט בלתי אפשרי.
ודרישות של שחקנים לטרייד לפני סוף חוזה, זה הופך למגיפה.
מה שהקבוצות יכולות לעשות, לא להיכנע לזה. ע"ע פופ. ע"ע פייסרס.

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 6:54:22
הגב ל  גיא רוזן

קבוצות לא יכנעו אבל לסרב להצעה הכי טובה בשביל הקבוצה שלך זה כבר פיגור. פופ לא סירב להצעה הכי טובה אלא לקח את ההכי טובה

דרוזן=אינגראהם לונזו קוזמה ויותר מתאים לפופ חוץ מזה שלייקרס לא הסכימו להביא את קוזמה אפילו

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 6:55:45
הגב ל  חרש עץ

שבוסטון לא בתמונה החבילה הכי טובה שניתן להציע הם של הלייקרס.

אול אין ילכעו רק יוסטון או טורנטו להן שווה אבל אין להן הצעות ברמה של הלייקרס.

דנבר בשביל שנה ורבע שלו לא יתנו כלום

דור
דור
02/02/2019 6:57:28
הגב ל  חרש עץ

אינגראם ובול זה הרבה יותר מדרוזן.
הסיבה היחידה שזה איכשהו הגיוני זה שפופ עייף מידיי לריבילד.
בואו לא נשכח שכולם חכמים בדיעבד, אבל בזמנו קוואי לא שיחק שנה אחרי פציעה שלא ברור כמה הייתה חמורה, הלייקרס החליטו לא להמר על הסיטואציה.

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 7:33:11
הגב ל  דור

חחח על מי אתה עובד? אינגראם ולונזו זה אשפה. דרוזן טופ 15-16 בליגה. לונזו ואיגראהם לעולם לא יהיו שם גם אם יחברו אותם יחד

גיא רוזן
גיא רוזן
02/02/2019 6:59:30
הגב ל  חרש עץ

אני לא בטוח שהספרס לא יכלו לקבל יותר מהלייקרס. אבל זה לא רלוונטי בגלל שפופ סרב לדבר אתם.

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 7:38:13
הגב ל  גיא רוזן

כי לא היה לו חבילה יותר טובה. אם הייתה לו חבילה טובה מהלייקרס יותר מכולם הוא היה עושה את הטרייד איתם לצערו לטובת המועדון שלו ולהצלחה שלו מאשר האגו שלו.

את הGM צריך להנחות טובת המועדון שלו. ברור שאם אפשר קצת לנקום ולהשחיל עושים את זה אבל לא במחיר יקר.

אם דמפס מסרב ללונזו אינגראם קוזמה הארט זובאץ ובחירת דראפט הוא אהבל רציני. גם אםם יש שם שחקנים שהוא לא רוצה אפשר להשתמש בהם לנכסים לטריידים עתידיים לקבוצות אחרות. אני למשל לא רוצה לא לונזו ולא אינגרם אבל דורש אותם כי אדחף אותם לפראייר אחר שבטוח יש בליגה…

מי יכולה לתת חבילה יותר טובה על דיוויס לשנה וחצי? קאפלה גורדון+בחירות דראפט 2019, 21, 23, 25 של יוסטון זה הדבר הכי קרוב לזה ועדיין לא מתקרב.

אנונובי וסיאקם ון וליט זה גם פחות

כל האחרות בכלל אין להן כלום. אין באמת תחרות ללייקרס שבוסטון מחוץ למשחק

גיא רוזן
גיא רוזן
02/02/2019 7:45:40
הגב ל  חרש עץ

זה מה שווג' כתב:
.
When Spurs GM RC Buford finally called back Pelinka after Leonard’s springtime trade request, the Lakers were left with an unmistakable impression: Buford and Gregg Popovich would never send Leonard to Los Angeles — no matter what the Lakers offered
.
טובת המועדון, זה לא רק רווח בטווח המידי. זה גם איך יתפסו את המועדון בעתיד –
הן השחקנים, הן הסוכנים, והן הקבוצות האחרות.

ראס א שטן
ראס א שטן
02/02/2019 7:51:20
הגב ל  חרש עץ

נכון כי ללייקרס לא היה משהו מהותית טוב להציע אז פופ יכל לשחק אותה ולעשות את זה. זה לא המצב מול נא.

דבר שני לייקרס מתחרים של פופ. נא בתחתית אבל זה פחות חשוב.

גיא רוזן
גיא רוזן
02/02/2019 7:55:27
הגב ל  חרש עץ

בטח שללייקרס היה "משהו מהותית טוב להציע".
והם גם היו מציעים זאת אם הייתה להם ההזדמנות.
זו בדיוק הפואנטה של מה שווג' כתב.

ראס א שטן
ראס א שטן
02/02/2019 8:09:35
הגב ל  חרש עץ

מה היה להם להציע בוא נשמע.

דרוסן >קוזמה אינגרם לונזו מה גם שפופ לא רצה את לונזו.
דרוזן שחקן מוכן בשל תואם לספרס בול. קוזמה היה צעיר שיד לפתח ובול ואינגראם פופ ידע שלא שווים כלום לכן לא ענה לטלפונים. מה היה ללייקרס להציע על ראווי בדיוק?

MBK
MBK
02/02/2019 8:24:09
הגב ל  חרש עץ

שמעון תפסיק לבלבל את הביצים בחבילה
הספרס אמרו שהם לא מוכנים לשלוח את קוואי ללייקרס
גם אם היו מעבירים את כל הנכסים שלהם
זה היה עקרון

ראס א שטן
ראס א שטן
02/02/2019 8:59:45
הגב ל  חרש עץ

מה היה לתת ללייקרס ששווה יותר מדה רוסן? ויותר מזה לייקרס הם יריבים ישירים מול הספרס אז עוד מובן כי אם ראווי מגיע עוד כוכב מגיע וזה הופך לגולדן 2 ומבטל את הספרס עוד יותר אז יש הרבה הגיון.
נא לא יריב של אף אחד סתם פח ולא איום עתידי וסה דלייקאס יהיו גולדן 2 לא משפיע עליהם כי הם לעולם לא יתמודגו בטופ בשנים האלו בניגוד לספרס

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
02/02/2019 8:41:02
הגב ל  גיא רוזן

גיא,
אני ממשיך לאסוף נקודות לפוסט על שיטת החוזים בליגה. בעניין טמפרינג בין שחקנים, אתה אומר שאין דרך למנוע את זה, או להוכיח את זה, ואני מסכים איתך.
שאלה מעניינת היא האם בכלל זו אמורה להיות עבירה – האם ניתן לאסור על שני אנשים במדינה חופשית לתכנן לעבוד ביחד? מסופקני.
ונניח שהיה ניתן לאסור עליהם, האם זה מועיל? עוד יותר מסופקני – כמעט כל איש משאבי אנוש בהיי טק יגיד ששיטת חבר-מביא-חבר היא אחת השיטות הטובות ביותר למצוא אנשים שמתאימים לחברה.
כל עניין הטמפרינג הזה נראה לי יותר ויותר כתלוש מהמציאות של שוק העבודה ב-2019.
ואני הולך ומתחזק בדעתי שהשיטה הנוכחית מקולקלת מהיסוד, ובניסיונות נואשים לכפר על חולשותיה, היא גם ממציאה כל מיני חוקים אבסורדיים כמו הטמפרינג. צריך למצוא דרכים לאפשר תחרות בין שווקים קטנים וגדולים, וגם להגביל את כוחן וסיכויי היווצרותן של סופרטימז, אבל צריך לעשות את זה באופן הגיוני יותר מאשר זה נעשה כיום.

ראס א שטן
ראס א שטן
02/02/2019 8:56:19

נכון טמפרינג צריך.לעוף מעולם כולם מדברים דיברו וידברו יש לבטל את החרא הזה גם בכדורגל אגב

Ljos
Ljos
02/02/2019 9:04:50

אמנם אני לא בהיי טק, למורת רוחם של הוריי אבל לשמחת הפסיכולוגיה שלי, אבל אני שומע רק דברים רעים על חבר-מביא-חבר. באמת. עדיין לא שמעתי מישהו אומר משהו חיובי.
מה הדברים הטובים שאומרים?

ראס א שטן
ראס א שטן
02/02/2019 9:06:22
הגב ל  Ljos

העולם עובד בחבר מביא חבר

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
02/02/2019 9:29:03
הגב ל  Ljos

שאנשים מביאים אנשים שהם מכירים מהעבר וממליצים עליהם. יש חזה מספר יתרונות ובהם:
לחברה – זה מאפשר להפחית את אי הידיעה הכרוכה בדרך כלל בהעסקת עובד חדש. אתה יודע שאתה מקבל מישהו שמתאים לך. החברה יודעת שזה גם הפוך – הבחור החדש מגיע מאחר והוא שמע ממי שהביא אותו שהחברה מתאימה לו. כלומר הסיכוי שיעזוב תוך זמן קצר כי זה לא מתאים לו נמוך יותר מאשר עובד חדש שלא מכיר אף אחד.
לעובד – הוא מגיע לעבוד במקום שהוא יודע שבסבירות גבוהה מתאים לו, בגלל שהוא שמע את זה ממישהו שהוא מכיר וסומך עליו. לעתים קרובות הוא גם יעבוד עם אנשים שהוא מכיר מהעבר – יש אמון, שיטות עבודה משותפות וכו', וזה חוסך לו המון זמן ומקל על ההתאקלמות שלו.
לשדכן – שלושה שידוכים זה גן עדן, כידוע, אבל מעבר לזה, בדרך כלל גם הוא ירוויח מלהביא אנשים שהוא סומך עליהם ומכיר אותם לחברה. מחזק את המחויבות שלו לחברה ואת התחושה שלו שהוא משפיע.
באופן כללי יותר – חלק משיטת החבר מביא חבר קורה עוד בשלב הקמת החברה – אנשים מקימים סטארטאפים עם חברים שלהם, פחות או יותר מהסיבות שהוזכרו לעיל, ואחר כך המעגל פשוט מתרחב.
כמובן שזו לא שיטה חסינה מטעויות, אבל כל עוד עושים את זה באופן אובייקטיבי – כלומר אתה ממליץ על חבר שלך רק אם הוא באמת מתאים, ולא על כל חבר שלך, אז יש לכך יתרונות רבים.
בהקשר שלפנינו – לברון וקיירי, למשל, יודעים שהם יכולים להסתדר. אין שם סימני שאלה כמו לברון-אינגרם או קיירי-בראון או קיירי-הייוארד. זו בדיוק הוודאות מול אי הוודאות. וזו גם דוגמא טובה כי קשה להגיד שהם לגמרי "חברים" במובן החברתי – קיירי עזב וכו'. כרמלו, לעומת זאת, לא שרד אצל חברו כריס פול, וגם חבריו לברון ווייד לא גייסו אותו למועדון שלהם, ולא במקרה. הם מכירים אותו, והוא אכן חבר שלהם, אבל לא יביאו אותו לחברה כי הוא לא מתאים.

Ljos
Ljos
02/02/2019 10:24:02

אחלה, תודה.
השאלה היא איך עובדים חדשים נכנסים לעניין?

גיא רוזן
גיא רוזן
02/02/2019 9:12:30

ניתן היה לחשוב שה-NBA פועל על פי CBA שסוכם בין בעלי הקבוצות לארגון השחקנים.
על פניו, זה נכון.
.
אבל הן ארגון השחקנים, והן בעלי הקבוצות, הם לא קבוצות הומוגניות.
.
בקרב השחקנים, שמיוצגים על ידי ארגון השחקנים, יש חלוקה ל:
שחקני ה-"קצפת" – המיעוט הקטן שקובעים את גורלם, שההחלטה היכן לשחק, ואם לקבל מקס, היא שלהם, כאשר הקבוצות רודפות אחריהם, והם מכתיבים את התנאים.
שחקני ההרכב – אלו שמקבלים חוזים יפים, וארוכי טווח.
ושחקני הספסל (לא לו וויליאמס. ה-"עומרי כספיים" של הליגה),
שנאבקים על מקום בליגה, ויחתמו בקבוצה שרוצה אותם.
לכל קבוצת שחקנים יש אינטרסים שונים.
שחקני המינימום, הם הרוב בליגה, ולהם פחות חשוב מה גובה המקסימום, ולכמה שנים אפשר להחתים שחקן בן 30+
הם רוצים חוזים מובטחים. הם רוצים שהגובה של שכר המינימום יהיה גבוה ככל האפשר.
שחקני ההרכב, אלו שלהם לא אולסטארים, הם מחפשים את החוזה האחד הגדול. זה שיסדר אותם לכל החיים.
להם פחות חשוב אם יעבירו אותם בטרייד בשנה הבאה. להם חשוב שמלוא אורך החוזה יכובד במלואו (גם אם יפצעו. גם אם יאכזבו או לא יתאימו לתכניות של קבוצתם).
האולסטארים, וביתר שאת, הכוכבים הגדולים, הם המיעוט. עליהם דנים כאשר מדברים על "שחקן א' דיבר עם שחקן ב'", ועל "חופש התעסוקה".
האינטרסים שלהם, הם הכי רחוקים שיש מאלו של שאר השחקנים.
לברון ודוראנט, הם היו יכלוים להרוויח הרבה יותר עם הייתה תקרת שכר קשיחה לצד ביטול גובה המקס לשחקן בודד.
רק ש-CBA שכזה, הוא לא אפשרי, היות וכאמור – הם המיעוט.
.
גם בקרב בעלי הקבוצות יש חלוקה ברורה –
יש את השווקים הגדולים, ואת השווקים הקטנים.
הניקס והלייקרס, גם כאשר הן מסריחות, הן מרוויחות.
שארלוט, או אורלנדו?
ממש לא.
זה לא אומר שצריך להיות בשוק גדול בשביל להרוויח. מספיק לראות את הת'אנדר. הם מנצלים עד תום את הגלובליות, ואת הגרביטציה של הכוכבים הגדולים, ולכן מוכנים לשלם סכומים לא נתפסים של מס מותרות.
אבל אם ג'ורג' וראסל היו עוזבים?
הרווחים היו נעלמים, וכך גם הנענות השוק הגלובלי.
.
השורה התחתונה –
המצב בו הליגה נמצאת כיום הוא פועל יוצא של CBA שהוכתב על ידי הקבוצות הקטנות אחרי השביתה האחרונה (רדפו אחרי אחוזים בשורת חלוקת ההכנסות במקום אחרי הגדלת התחרותיות),
ושל העובדה ששכר מקס מוגבל יצר מצב בו "שחקני העל" ממקסמים את התועלת שלהם לא רק דרך השורה התחתונה של הכסף בחוזה.
.
האם יש דרך לפתור את המצב?
אני בספק.
האינטרסים של כל אחת מהקבוצות הנ"ל שונים מדי. עד שהליגה לא תתחיל להפסיד כסף, אני לא רואה שינוי מגיע.
.
בנימה אישית –
לא מפריע לי ששחקנים מדברים אחד עם השני.
מפריע לי ששחקנים לא מכבדים חוזה.
לכן לא הייתה לי בעיה עם מעבריו של לברון לאורך השנים (כן, הדרך בה הוא עשה זאת ב-2010 הייתה מסריחה. אבל זה נושא לדיון אחר),
או עם מעברו של דוראנט לגולדן סטייט.
מה שדייויס, קיירי, קאוויי, וג'ורג' עשו/עושים,
זה מפריע לי הרבה יותר.
יש מי שכתבו שהם עשו לקבוצה "טובה" בכך שהם אפשרו לה להשיג משהו במקום ששחקן יעזוב תמורת כלום.
אני לא מסכים.
שחקן מגיע לקיץ האחרון שלו לפני תום החוזה –
זה המקום והזמן בו ה-GM יכול לקבל מושג מה צופן העתיד –
שחקן שלא חותם על חוזה חדש, לא מודיע על כוונותיו,
אז לקבוצה שלו יש את חלון הזמן המתאים לפעול.
.
זה, דרך אגב, השינוי היחיד שאפשר בקלות יחסית להכניס ל-CBA, ושאני חושב שצירך להכניס –
להפוך את נקודת הזמן של שנה לפני סוף חוזה לנקודת הזמן בה שחקן יכול לחתום על החוזה הרווחי ביותר עבורו.
זה נותן לקבוצות את הכלי האופטימלי להחתים שחקנים לטווח ארוך, וללמוד את כוונותיהם לפני הגיעם לשוק השחקנים החופשיים.

Smiley
Smiley
02/02/2019 9:30:38
הגב ל  גיא רוזן

כתבת יפה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
02/02/2019 9:38:17
הגב ל  גיא רוזן

אחלה תגובה. אני ממשיך לאסוף את הנקודות שלך – הרבה חומר למחשבה, ואתגר אמיתי – למצוא דרך לשפוך את המים בלי התינוק.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
02/02/2019 15:00:28
הגב ל  גיא רוזן

+1

MBK
MBK
02/02/2019 7:49:32

מנחם מעורב משובח ומצחיק
התיאור של אדם סילבר עושה עימו חסד
לגביי אווז המנדרין זה מזכיר לי את הביקור הראשון שלי בסין
המארח הזמין אותי למסעדה עם עשרות מנות שהוגשו על שולחן עגול ומסתובב
ביקשתי – אונלי צ׳יקן, אונלי ביף
המנה הראשונה הייתה מין עוף מוזר בצבע כהה ניסתי להסביר שלא מדובר בעוף אלא בברוז ,אווז או בעל כנף אחר
גם המנה של ברווז בתפוז די פופולרית לך תדע אולי גרסה משודרת של אווז במנדרינה
כשהבנתי שכל חיה שאינה הולכת על 4 עלולה להיות צ׳יקן שאלתי על אחת המנות איזה ביף זה ?
הסיני חשב קצת ואמר – דונקי
זה היה טו מאץ עבורי וחתיכות של סלט סיני עפו לי מהאף
לאחר כמה ביקורים הבנתי שהמנה הבטוחה ביותר עבורי היה פקין דאק ,לא להאמין איזה מעדן אפשר להפיק מדולנד
מהביקור במסעדה לא התאוששתי אני לא נוגע בבשר בסין אלא אם זה כבש שקל לזהות את הטעם הדומיננטי שלו

שועל מנוול
שועל מנוול
02/02/2019 10:04:39
הגב ל  MBK

מה כל כך קשה לך בחמור שעובר יפה עם פרה או כבש?

MBK
MBK
02/02/2019 11:26:52

הרגלי אכילה

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
02/02/2019 7:52:37

המנדרין הסיני נמצא גם בישראל
נמצא כפליט תרבות במספר מקווי מים בישראל אבל למרות שמתרבה פה במספרים קטנים, אינו מצליח לבסס אוכלוסייה בת קיימא לאורך זמן.

Zivke
Zivke
02/02/2019 8:17:58

בוקר טוב ותודה על המעורב.
זה כבר פוסט שני של מנחם על הניקס והטרייד שלא מוזכר בו דולאן, מה שאולי מסביר את האופטימיות… מבחינתי הניקס של דולאן זה כמו הקליפרס של סטרלינג, שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה ושום ניתוח רציונלי לא רלבנטי.

א.ב
א.ב
02/02/2019 8:32:37

בוסטון יכולה להביא את דיוויס עכשיו אם קיירי עובר בטרייד?
שמעתי שהניקס קיבלו לאחרונה בחירות סיבוב ראשון.
שמעתי גם שקונלי פנוי, או שהיו אורלינס הולכים לריבילד ואולי הולידיי פנוי.
קונלי/הולידיי, בראון, טאטום, היוורד, דיוויס נשמע לי בסדר. הגנה סבירה.

גיא רוזן
גיא רוזן
02/02/2019 8:42:21
הגב ל  א.ב

קונלי/הולידיי, בראון, טאטום, היוורד, דיוויס, בהחלט נשמע בסדר.
רק –
תמורת מי הגיעו קונלי ודייויס לקבוצה?
קיירי לא יגיע בטרייד של אחד על אחד תמורת מי מה-2, היות ובקיץ יש לו את היכולת להפוך לשחקן חופשי.
ודייויס, הוא לא יגיע, לא תמורת קיירי, ולא תמורת מי שלא מופעים ברשימה (רוזיר, סמארט, ובחירות דראפט).

דה שוט
דה שוט
02/02/2019 9:00:18

תודה מנחם
אני יודע שזה כבר נראה כמו הטרלה – אבל אני לגמרי בעד השחקנים שמבקשים לעבור בטרייד לפני תום החוזה: קיירי, ג'ורג' ועכשיו דייוויס. המנג'רים מזילים ריר על הטריידמאשין כאילו זה משחק מחשב ולא בני אדם עם רצונות ומשפחות. שמעתי את צ'ונסי בילופס הערב רומז על כך שסבל מכך גם הוא בקריירה אבל הוא הוסיף שזה חלק מהרצון "לחיות את החלום" – הטמיע יפה את הטרמינולוגיה הצינית שהאליטה מקפידה כל הזמן לשדר לשכבות הנמוכות – "לחיות את החלום" זה להפוך לכלי משחק (גם אם בשכר עתק) בידיים של טייקונים שלא רואים אותך ואף יותר מכך – מגדירים את עצמם באמצעות היכולת שלהם לשלוט בך.
הגדול מכולם הולך להיות דוראנט – ההתנהלות שלו מבחינה עסקית חייבת לעורר הערצה – הבין שלא ייקח אליפות באוק' סיטי, ניצל הזדמנות להתקדם חמש קפיצות קדימה – התבסס כלכלית בעמק הסיליקון וכך יכול היה לוותר על למעלה מעשרה מיליון דולר בחוזים – והכי חשוב: לא התפתה (בינתיים) לחוזה סופרמרקס שינעל אותו לחמש שנים קדימה, לקח סיכון (פציעות), האריך שנה אחר שנה – והשאיר את גורלו לגמרי בידיו. אם ימשיך כך, יצבור טבעות, יעבור לשוק גדול נוסף (ניו יורק, ל"א), יצרף כוכבים נוספים (מי לא ירצה לשחק איתו?) וימתג את עצמו כגדול בדורו, למרות שלא חסרים ענקים בדורו (לברון, קרי). אני רוצה את היועצים שלו! לראות וללמוד.

ראס א שטן
ראס א שטן
02/02/2019 9:05:13
הגב ל  דה שוט

היועצים של דוראנט ייעצו לו שפסלים מכניסים את הכסף הכי גדול ומבטיחים מקום בעולם הבא הראשמור ולכן הוא יהיה בגולדן לפחות עד שיהיה עם יותר טבעות מלברון

Ljos
Ljos
02/02/2019 9:12:35
הגב ל  דה שוט

אז אתה אומר את כל זה, ואז אתה בעד לשחרר אך ורק את החזקים ביותר ולתת עוד כוח לבעלים הכי חזקים. מוזר.

דה שוט
דה שוט
02/02/2019 9:32:04
הגב ל  Ljos

אני בעד להפסיק עם הטריידים. תאר לך שאתה עובד בכיר בבנק הפועלים בנתניה ואז מודיעים לך – תארוז – העברנו אותך לסניף דימונה. אם אתה לא רוצה לעבור – אז לך תעבוד במקצוע אחר או בבנק בצרפת.
תאר לך שאתה עובד חברת הייטק בכיר (אפילו מן השורה) בהרצליה פיתוח ופתאום מודיעים לך – תארוז וקח איתך גם את האישה והילדים – העברנו אותך לגוש תפן (זה ליד כרמיאל, חסכתי לך ויקיפדיה). אם לא תעבור, חפש מקצוע אחר או שתעבור לספרד (או לאירופה).
אם כדורסל זה מקצוע – אז צריך שיחול גם בו חופש העיסוק.
ההסבר המעולה של גיא מלמעלה (תגובה 4.2.3) נותן נקודת מבט טובה לצד השני, זה שמנוגד לטענתי. החלק הגדול של השחקנים, אלה שאינם כוכבים, העדיפו את המצב הזה שמאפשר להם להתפרנס טוב בתקופה הקצרה של הקריירה, והם אלה שדחפו למצב העכשווי. אני חושב שהמצב הזה גרוע ואפילו לא מוסרי, אבל מכיוון שאני במיעוט כה גדול, אני חושש שאוותר על המשך הדיון, ולו רק כדי שלא להפוך את עצמי לטרול. בדוראנט ננוחם.

דה שוט
דה שוט
02/02/2019 9:33:01
הגב ל  דה שוט

תיקון קטן לפתיח – מעבירים אותך מבנק הפועלים בנתניה לבנק דיסקונט בדימונה (יענו טרייד)

שועל מנוול
שועל מנוול
02/02/2019 10:09:47
הגב ל  דה שוט

תגיד אתה עושה צחוק? משווה שחקן שעושה מיליונים כל שנה לפקיד בנק? באמת?? אנלוגיה פופוליסטית חסרת תוכן, המיליונר שמשחק בכדור למחייתו יכול לעבוד בתור פקיד בנק בכל עיר שיבחר..

שועל מנוול
שועל מנוול
02/02/2019 10:13:14
הגב ל  דה שוט

ועוד משהו – במקצוע שיש בו בערך 200 עובדים (שחקני הנבא) אין מקום לחוקים שנועדו למאסות, החוקים הפרטניים לכדורסל האמריקאי המקצועני לא רק שלא פוגעים בעובד אלא מספקים לו את התנאים המושלמים ביותר שקיימים בספורט ובכלל אז כל הבכי סביב חופש התעסוקה ובולשיט כזה הוא בבחינת דמעות תנין.

דה שוט
דה שוט
02/02/2019 10:39:35

נכון, הוא מרוויח מיליונים והבעלים שלו מרוויח מזה ביליונים, וזה לתקופה של 15 שנים פלוס מינוס – וזה לא נותן לך את הזכות להתייחס אליו כמו אל רכוש.

גיא רוזן
גיא רוזן
02/02/2019 10:56:24

כל הכללים שמייחדים את שחקני ה-NBA בהשוואה לפקידי בנק,
הם תוצאה של הסכם קיבוצי (ה-CBA) בין בעלי הקבוצות לבין ארגון השחקנים.
.
אחרי שהסכם קיבוצי שכזה נחתם, הוא מובא לאישור של כלל השחקנים.
.
לכן ההשוואה בין מצבם של השחקנים, ל-"רכוש", היא בעייתית.

דה שוט
דה שוט
02/02/2019 11:00:04

צודק גיא באלף אחוז – זה עניין תרבותי ולא רק כלכלי – אבל אין לי יכולת להכנס לזה בשלב זה. תודה על ההסבר של החוקים, זה עוזר מאוד להבין ולגבש עמדה.

avri
avri
02/02/2019 18:57:21
הגב ל  דה שוט

דה שוט, יש עוד מקצועות שמעבירים אותך בהם ממקום למקום. ימאים לדוגמא, או חיילים (תחשוב על צבא ארהב לדוגמא). חבר שלי עבד כמה שנים כנציג חברה שהיה צריך להחליף עיר (אירופה/ארהב) כל שלושה חודשים. גם ׳סתם׳ חברות יכולות להודיע לך שסוגרים סניף והעובדים יכולים להקלט בסניף בעיר אחרת (לפעמים גם במדינה אחרת). אם נכנסת למקצועות האלו אז אתה מבין ויודע שיש אפשרות שיודיעו לך לארוז תיק.

א.ב
א.ב
02/02/2019 11:16:40
הגב ל  דה שוט

קיירי יכול ללכת כבר עכשיו לניו יורק (יתרון משמעותי לניו יורק לקראת הקיץ) בשביל בחירת דראפט שתעזור להביא את קונלי, על בראון גם אפשר לוותר בשביל דיוויס.
הבעיה החמורה יותר היא משכורות, נכסים יש לבוסטון.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
02/02/2019 16:18:00
הגב ל  א.ב

רד מדייוויס, אני ירדתי כי הוא לא מעוניין ולא היה מעוניין אף פעם. אבא שלו שם חותמת על העניין. שילך ללייקרס בשביל בול קוזמה אינגרם ובחירת דראפט. אבל איינג' צריך להמשיך בגישה כאילו הוא מוכן ללכת עם הכל על דייוויס בקיץ כך שהשקנאים לא יוותרו עליו ללייקרס עד הדדליין אלא יזכו בו רק בקיץ…. הסלטיקס ימשיכו עם מה שיש ואם קיירי לא רוצה להמשיך שילך!

avri
avri
02/02/2019 18:59:37

קיירי משנה דעתו כל יומיים בערך ואין שום דרך לדעת איך הוא יתעורר בבוקר של הראשון ביולי. בכל מקרה, יש לי הרגשה שהוא נשאר אצלנו.

אסף
אסף
02/02/2019 22:55:09
הגב ל  avri

יש לי הרגשה Avri שהאיש בתמונה שלך הולך לחתוך את סיפור קיירי בצורה מפתיעה
כלשהי.. (איינג' אשף בלעשות את הלא צפוי
שנראה לו שהגיע זמן לחתוך)

ראס א שטן
ראס א שטן
02/02/2019 9:02:49

לברון גם יצא אהבל מרוב שרצה להראות שהוא אמון על המהלך אם היו מנהלים את זה בשקט דיוויס היה נוחת בקלות בלייקרס. אבל בגלל ההצגה של לברון דמפס הפך למושא לעג ציבורי ולא יכול לתת בשקט. ככה לברון עשה גם עם ההתלהבות דהרים טלפון לחברו גיימס גונס וקיבל את צנדלר ואז:סה מנע את אריזה באותו טריק כי הוא לא סותם את הפה לזקוף לעצמו קרדיט דהוא עושה מהלכים אלו ויוצר הייפ ככה הוא אוהב את זה שכל הצומי עליו.

דה שוט
דה שוט
02/02/2019 9:13:16
הגב ל  ראס א שטן

לגמרי, בשקט זה כבר מזמן היה עובר

שועל מנוול
שועל מנוול
02/02/2019 10:15:11
הגב ל  ראס א שטן

לברון זה ערס שיודע רק לצעוק אז כל מה שיוצא לו נראה ומרגיש ככה – הכל זה שופוני ולי יש את הכי גדול ואני העז ואני ואני ואני. עלק בנאדם חכם, הוא די עלוב בהתנהלות שלו.

איתי קדם
02/02/2019 9:06:46

תודה מנחם

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
02/02/2019 9:09:35

תודה רבה מנחם.
בנוגע לזינגר – אם הבנתי נכון זו עמדה ראשונית לא? כלומר הוא לא חתם על הqo אלא רק אמר שהוא מעוניין לחתום עליה, נכון? אם אכן כך אז יש לו עוד זמן לראות מה קורה בדאלאס ואז להחליט.
באופן כללי יותר – נכון שהוא מוותר על כסף, אבל הוא רוצה להחליט בעצמו לאן ילך ומוכן, בינתיים, לשלם על החופש הזה. אם היה רוצה רק כסף אני מניח שהיה מעדיף להישאר בניקס, שם יכלו לשלם לו יותר מכולם. ולדעתי דווקא הניסיון עם הניקס הראה לו שכסף ודימוי נוצץ זה לא הכל בחיים ועכשיו הוא נזהר גם בפושרין.
בנוגע לכרמלו – נו באמת, כמה פעמים אפשר ללכת לאותו סרט ולקוות שהפעם הסוף יהיה אחר? זה לא עבד בניו יורק, לא באוקלהומה, לא באטלנטה (סתם), לא ביוסטון, ולא בבולס (סתם סתם), בקיצור, אם זה יעבוד איפשהו אני אופתע מאד.
דריימונד הוא ממש חמור – יתכן שהוא זה שיצא לmbk מהאף בסין? סתם הסתלבטות על קולגה. מיותר.
חלק מהציורים התיישנות יפה – קוואי נגד יוסטון מ-2017, והתמונה של האולסטאר מ-2018 (מגניב הפופ עם הבובה של מאנו :-), אבל תמונה של לונזו במדי הלייקרס זה ממש כבר לא רלבנטי ;-)))

Smiley
Smiley
02/02/2019 9:36:24

אני לא בטוח, אבל אולי בגלל הטרייד הזה, "הזכויות" לחוזה גדול עבור פורזינגיס עוברות לדאלאס, ככה שהמאבס יכולים לשלם לו את החוזה הגדול.
מה שבטוח, הוא לוקח סיכוי מאוד גדול. אף אחד לא יודע איך הוא יחזור מהפציעה (דווקא קאזינס, עם פציעה אחרת, נותן סיבות לאופטיומיות). יכול להיות שיצא גאון… יכול להיות שיצא "נואל"…
כרמלו – דווקא אצל לברון אני רואה אותו מפוקס. לברון הוכיח לאורך השנים שהוא מסוגל "לאלף" שחקנים בעיתיים (ג'י אר, ה-birdman…) ולהרים אותם. אם יש מישהו שכרמלו יקשיב לו זה יהיה לברון. מה גם שנראה לי שכרמלו אולי (אבל באמת אולי) הפנים שזאת ההזדמנות האחרונה לפני סין

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
02/02/2019 9:57:00
הגב ל  Smiley

אני גם לא יודע, אבל נשמע לי הגיוני שרק חלק מהזכויות עוברות בטרייד, לא? קוואי, למשל, יכול לקבל בטורונטו יותר מאשר בקליפרס , אבל פחות מאשר היה מקבל בספרס, לא? נדמה לי שהסופרמקס אמור להיות אפשרי רק בקבוצה המקורית. גיא? גילרי? דדי? מישהו?

גיא רוזן
גיא רוזן
02/02/2019 10:04:22

שחקן שעובר בטרייד כאשר הוא עדיין בחוזה הרוקי שלו, זכאי ל-"סופר מקס" (אם עומד בתנאי ההישגיות) גם בקבוצתו החדשה.

Smiley
Smiley
02/02/2019 10:05:27

לדעתי הסופר מקס אפשרי רק בקבוצה הנוכחית (דיוויס – הולך לקבל את החוזה ה"שלישי" שלו – רוקי ואז הארכת חוזה מחוזה הרוקי). פה מדובר על הארכת חוזה למישהו שעדיין בחוזה רוקי (אני חושב שיש הבדל).

עידו גילרי
עידו גילרי
02/02/2019 10:17:30
הגב ל  Smiley

אתה מערבב בין סופר מקס לווטרן לזה של רוקי.

Smiley
Smiley
02/02/2019 10:21:55
הגב ל  Smiley

אני אומר שיש הבדל בין חוזה סופר מקס (שהוא כביכול החוזה "השלישי") לבין "הארכת חוזה" (שהוא החוזה "השני" לרוקי).
לפי מה שהבנתי, בגלל שפורזיגיס ע חוזה רוקי, הזכויות שלו עוברות איתו בטרייד לדאלאס.
אצל דיוויס, בגלל שהוא בחוזה "השני", הוא זכאי לסופר מקס רק בקבוצה המקורית והזכויות האלו לא עוברות בטרייד.

מקווה שעשיתי קצת סדר בסלט שרשמתי

גיא רוזן
גיא רוזן
02/02/2019 10:22:25
הגב ל  Smiley

אם השחקן עבר בטרייד לקבוצתו הנוכחית במהלך חוזה הרוקי שלו,
אז הוא זכאי לסופר מקס (אם עומד בשאר התנאים),
כמו היה בקבוצתו המקורית.
אם עבר בטרייד לקבוצתו הנוכחית בטרייד בחוזה השני שלו (או אחר כך), או כשחקן חופשי, אז הוא לא זכאי לסופר מקס.

עידו גילרי
עידו גילרי
02/02/2019 10:22:56
הגב ל  Smiley

צודק, סליחה קראתי בחופזה.

עידו גילרי
עידו גילרי
02/02/2019 10:18:43

עוד אין בכלל QO על השולחן כי השנה לא נגמרה. אני לא קונה את כל הדיבור הזה אין מצב שהוא לוקח סיכון עצום שכזה.

Dor
Dor
02/02/2019 9:13:25

לא אוהב את פרוזינגיס. הוא פרימדונה שעוד לא קרע זוג נעליים בליגה וכבר בא בטענות. ראיתי אותו בהרבה משחקים. אחלה שחקן התקפה אבל תחנה אחרונה ומכריח לא מעט זריקות קשות. הגנתית הוא בינוני וגם זה רק בגלל המימדים שלו. הוא לא משקיע בכלל בצד הזה של המגרש וראיתי אותו המון פעמים מאבד שחקנים בגלל חוסר ריכוז. דלקת בלוטות החשק זו מחלה שלא נעלמת והוא בקלות יכול להיות חסן ווייטסייד 2… מקווה בשביל המאבס שזה לא יקרה

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 13:24:05
הגב ל  Dor

היום לא צריך הגנה. לנאש ונוביצקי לא היה כזה בכלל גם.

אז לוקה ופורזי יהיו אוויר יביאו נגרים אחרים שיעבדו במקומם וקרלייל יבנה תוכנית שתעלים אותם כמה שניתן בהגנה.

לקרי הארדן לברון יש הגנה? ללברון עוד היה פעם. קרי והארדן לא שמעו על המושג ועדיין 2 השחקנים כנראה הטובים בעולם….

ראס א שטן
ראס א שטן
02/02/2019 9:19:02

טרייד טוב בקיץ אם לברון לא מצליח להביא את דיוויס וקיירי

http://www.espn.com/nba/tradeMachine?tradeId=y9l6fz3p

אסף
אסף
02/02/2019 9:39:12

לפי ווז הצעה ראשונה של הלייקרס על הגבה
https://twitter.com/wojespn/status/1091568224880201728?s=19
שני צעירים ,שני וותיקים עם חוזה נגמר ובחירת סיבוב ראשון.
איפה רון שיגיב….

דדי
דדי
02/02/2019 10:30:06
הגב ל  אסף

ווג׳ ושאמס מקבלים את ההדלפות שלהם מהפליקנס.
זה בעצם הפליקנס מעבירים מסר ״תשפרו את ההצעה״.

אני מעריך שכרמלו יגיע ללייקרס רק אם יהיה טרייד על דייויס ויעברו הרבה שחקנים – מה שיפתח מקום בסגל. (למרות שלברון רוצה אותו).

אם פורזינגיס יסרב למקס ויחתום עך הקווליפיינג אופר, הוא יהיה הרוקי הראשון אי פעם לעשות את זה.
אני אצטרך לראות את זה כדי להאמין לזה…
עם האליל שלו כמנטור, ועם לוקה שם כדי לפנק באסיסטים ולהבטיח פוטנציאל אדיר לקבוצה – אני לא חושב שיש שום סיכוי שהוא יעשה את זה.
אולי ינסה קצת לתמרן, אולי יתחייב רק ל 3 שנים (אם המאבס יסכימו…), אבל לקחת את הקווליפיינג אופר ? לא קונה את זה.
אולי לטבים זה חיה מסוג אחר.

אור
אור
02/02/2019 12:13:26
הגב ל  דדי

1+

אסף
אסף
02/02/2019 11:02:07

בקיצור דדי תוסיפו לי אינגרם/ הארט ויש על מה לדבר???

דדי
דדי
02/02/2019 11:14:24
הגב ל  אסף

הכל משא ומתן ונסיון לשלוט בנרטיב בתקשורת.
קשה לי לראות טרייד על דייויס נסגר בדד ליין על פחות מלונזו, אינגראם, קוזמה, זובאק ובחירות, אבל לפחות ההתפתחויות מכיוון קיירי ופורזינגיס בהחלט עשויות לגרום לפליקנס לקחת הצעה כזו עכשיו ולא להסתכן בלקבל פחות מזה בקיץ, כשנראה שיש לפחות סיכוי סביר שרק הלייקרס יתנו הצעה רצינית.

משה פ.
משה פ.
02/02/2019 11:04:58

ככל שחושבים על זה, אני לא מבין איזה אינטרס יש לפליקנס לבצע עכשיו את הטרייד.

בקיץ, עם הכניסה של בוסטון למשחק, עם בחירת דראפט ברורה (תכלס מי מקבל את זאיון), ועם טריידים נוספים שיקרו, תמונת הקבוצות שיכולות ורוצות את דיוויס גם תתרחב וגם תהיה ברורה, וערכו של דיוויס יעלה בהתאם.

לעשות טרייד עכשיו זה כאילו להגיד "כולם לזוז, רק הלייקרס מדברים" וכמו שאומרים – גם #ונה לא יכולה לתת יותר ממה שיש לה, וכולם יודעים בדיוק מה הלייקרס יכולים לתת (פחות או יותר את כל הצעירים + בחירת דראפט). בקיצור אין פה ממש מו"מ ואין פה ממש מקסום הערך של דיוויס.
היחידים שיכולים לשבור שוויון כאן זה טורונטו ויוסטון ששתיהן צריכות את דיוויס כאן ועכשיו כדי לנסות לגבור עוד השנה על הווריורס, אבל משום מה לא שומעים מהן כלום – לא שמועות, לא דיבורים, לא "מקורבים מוסרים", פשוט כלום. דממת אלחוט מוחלטת. האמת גם לא ברור מה הן מסוגלות לתת תמורתו.

אז או שמתחת לפני השטח נרקם משהו מענין עם יוסטון אולי, או שמדברים רק עם הלייקרס, או שהפליקנס מחליטים לעשות מעשה פופ, ולהוציא לדיוויס את הנשמה ואז לשלוח אותו הכי רחוק שהוא לא רוצה להגיע. טורונטו ? זה יהיה היסטרי !

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 13:01:06
הגב ל  משה פ.

אתה לא מעודכן. דיוויס הודיע דרך אביו שהוא לא ישחק בחיים בבוסטון. בוסטון על שנה אחת שלו לא יביאו כלום במיוחד שהוא מאיים לא לשחק. בוסטון מחוץ למשחק הזה.
דיוויס הודיע לכל הקבוצות שהוא לא מתכוון להאריך חוזה בשום קבוצה שהיא לא לייקרס ושהוא רוצה לייקרס.

שום קבוצה בקיץ לא יכולה להציע הצעה טובה מקוזמה, אינגרם, לונזו, הארט, זובץ, חוזים נגמרים ובחירות דראפט. שום קבוצה. אם יש קבוצה כזאת תראו לי.

אתם יודעים שאני שונא שיקוץ ואהנה לראות אותו לא מקבל כלום ומבקש בקיץ טרייד מהלייקרס אבל דמפס צריך להיות אהבל רציני לוותר על הצעה כזאת.
אני מניח שדמפס לא אהבל רציני ויום ה בפיניש ליין יעשה את הטרייד הזה. מאד אופתע אם לא.

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 13:02:21
הגב ל  חרש עץ

אגב חייבים לתת קרדיט ענק לרזי הופמן שאמר כבר בתחילת העונה שדיוויס העביר מסרים שהוא לא מעוניין לשחק בבוסטון. חשבתי זה היה סתם הרגשה פסימית שלו אבל הוא צדק הרבה לפני כולם. שאפו ד"ר

עידו גילרי
עידו גילרי
02/02/2019 14:11:15
הגב ל  חרש עץ

קרדיט על זה שהוא אמר שדיוויס מרוצה בפליקאנס ולא רוצה לעזוב? היכולת שלך לסובב דברים מרשימה.

ראס א שטן
ראס א שטן
02/02/2019 14:33:43

לא. הוא פשוט אמר שדיוויס לא רוצה בוסטון. והוא צדק בכל מילה

עידו גילרי
עידו גילרי
02/02/2019 14:35:12

לא, הוא אמר המון פעמים שדיוויס רוצה להישאר בניו אורלינס כי טוב לו שם.

ראס א שטן
ראס א שטן
02/02/2019 14:37:57

אני יודע מה הוא אמר לי למה אתה מתווכח? הוא אמר לי במפורשות שגיוויס לא רוצה להגיע לבוסטון במילים האלו.

עידו גילרי
עידו גילרי
02/02/2019 14:40:43

כי יש קונטקסט לדברים. הוא גם התעקש שזו הסיבה שלא קורה טרייד בין הפליקנס לסלטיקס גם כשניסו להסביר לו כמה פעמים שלא יכול לקרות אחד כזה.

דדי
דדי
02/02/2019 13:29:33
הגב ל  חרש עץ

דייויס לא הודיע לאף קבוצה שהוא לא מעוניין לשחק או לא לשחק בה.

זה קלף שישתמשו בו בעת הצורך.

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 13:44:40
הגב ל  דדי

דיוויס עצמו לא, מקורביו כן…

עידו גילרי
עידו גילרי
02/02/2019 14:09:15
הגב ל  חרש עץ

אבא שלו אמר שהוא עצמו לא רוצה שהבן שלו ישחק בסלטיקס. אתה כרגיל מסיק מסקנות.

ראס א שטן
ראס א שטן
02/02/2019 14:36:56
הגב ל  חרש עץ

אני מניח שאביו לא סתם החליט יום אחד לדבר על בוסטון…..עד עכשיו לא שמעו אותו. אני מניח שמישהו הורה לו להעביר מסר…

עידו גילרי
עידו גילרי
02/02/2019 14:38:29
הגב ל  חרש עץ

בדיוק אתה מניח. כולם עושים עכשיו ספינים ואתה בוחר לקנות את אלה שנוח לך.

ולדי קוגן
ולדי קוגן
02/02/2019 11:14:06

אבל אדם סילבר הוא פחדן, קרח, ומכוער, והוא אפסון כקומישיונר של הליגה, הרגת אותי במשפט הזה מנחם.ברור שלא תהיה התערבות מצד הליגה, ואני לא בטוח שזה אפשרי בכלל. בסוף אם הוא ירצה להגיע לאנשהו הוא יגיע לשם גם אם זה יקח שנה שלמה ויותר.

דדי
דדי
02/02/2019 11:16:53

לשחקנים מותר לדבר זה עם זה כמה שהם רוצים ועל מה שהם רוצים.
וכשלשני שחקנים יש את אותו סוכן, מותר לשניהם לדבר עם אותו סוכן.

עידו גילרי
עידו גילרי
02/02/2019 11:26:37
הגב ל  דדי

עקרונית אסור להם, אבל זה לגמרי בולשיט וברור שהם מדברים כל הזמן.

דדי
דדי
02/02/2019 11:45:12

האיסור היחידי הוא על שחקן ״להפריע ליחסים בין שחקן אחר לקבוצה שלו״.
אין שום איסור על קשר ביניהם ושכל אחד יספר לשני על החלומות שלו לעתיד… 😉

עידו גילרי
עידו גילרי
02/02/2019 11:47:33
הגב ל  דדי

נו, ולהגיד לשחקן אחר בו תשחק איתי בקבוצה שלי זה לא שידול שפוגע ביחסים שלו עם הקבוצה שלו?

דדי
דדי
02/02/2019 11:51:27

זה כבר עניין של ניסוח… משפט כזה לא חייב להיאמר.

ובגלל זה הליגה גם לא מנסה לאכוף את כל מה שנוגע לתוכן שיחות בין שחקנים.

עידו גילרי
עידו גילרי
02/02/2019 11:52:35

כן, כי זה באמת מגוחך.

דדי
דדי
02/02/2019 11:58:35

תגיד, יש לך מושג למה אני לא רואה את מספרי התגובות כשאני גולש במחשב ?
מהטלפון אני כן רואה אותם.

עידו גילרי
עידו גילרי
02/02/2019 12:14:35

adblocker

דדי
דדי
02/02/2019 12:29:40

תודה !!!

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 11:34:26

לו הייתי דמפס…זה מה הייתי עושה

לייקרס מקבלים: דיוויס
נ"א מקבלים: קוזמה, אינגרם, לונזו, הארט, זובאץ, פופ+בחירות דראפט 2023 ו-2025 סיבוב 1

יוסטון מקבלים: הולידיי, מירוטיץ'
נ"א מקבלים: אריק גורדון, כריס, נייט+בחירות גראפט סיבוב 1 של , 21, 22, 23, 25

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
02/02/2019 16:34:08
הגב ל  חרש עץ

מקווה שזה יקרה בקיץ ולא בדדליין….
לברון יהיה זקן בעוד שנה. לא רואה אף קבוצה לבד מהלייקרס מציעה כל כך הרבה.
מצד שני מישהו כבר העלה פה רעיון שהפליקנס דווקא יגמרו עסקה עם כל קבוצה שתבחר בציון. קח ציון ועוד משהו וקבל אנטוני דייוויס.
ואז לפליקנס יש צארלס בארקלי מספר 2 ועתיד מעניין מאד…..

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 18:14:27

אבל זה ציון תמורת שנה של דיוויס. איש לא יעשה את זה

דדי
דדי
02/02/2019 11:46:24

ספק גדול שדמפס יהה זה שמקבל את ההחלטות בנוגע לטרייד של דייויס.

דדי
דדי
02/02/2019 11:47:22

יכול להיות משעשע אם אחד השחקנים שהלייקרס יקבלו בחזרה יהיה רנדל.

דדי
דדי
02/02/2019 11:49:12

אני גם אתפלא אם בוסטון לא ינסו לזרוק את יבוסלה ורוברט וויליאמס ביחד עם 2 בחירות סיבוב שני ומזומן כדי לרדת מתחת למס.
הם יותר מדי קרובים כדי לא ללכת על זה.

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 13:08:37

אותו דבר אגב על הניקס. הניקס עשו טרייד טוב גם יתברר שפורזי הוא השחקן הטוב בכל הזמנים עם 200 נק למשחק.

פורזי כבר שנה מעביר לניקס מסרים שהוא לא מעוניין להמשיך שם. הניקס קיבלו עליו את ההצעה הכי טובה שיכלו לקבל ועשו טרייד מעולה בכל מצב. אף אחד לא היה מציע להם יותר על פורזי.

המאבס עשו גם טרייד מצויין לא משנה מה, גם אם פורזי יגמור קריירה מחר בפציעה. חייבים לקחת סיכונים בביזנס, הם שלחו שחקנים שלא היו מוסיפים להם יותר מיד אצלם (גם אם סמית יהפוך לווסטברוק בניקס בסופו של יום) והביאו פוטנציאל אולסטאר עם הימור סביר. היה כבר צמד לבן HOF בדמות נאש ונוביצקי שם והם ירצו לשחזר את ההצלחה.
יש מעט מאד קבוצות שטים הארדוואי היה משדרג, המאבס הם אחת מקבוצות אלו, הוא בדיוק הסקורר שהם צריכים ובקבוצה מצליחה ועם שאיפות הוא גם יתן הגנה אצל קרלייל ויהיה חלק מהמערכת. בניקס הוא היה בשיא הזבל.

אני חושב שזה טרייד פנטסטי לשני הקבוצות, באמת לא משנה מה יהיה בעתיד.

דדי
דדי
02/02/2019 13:10:55

לדעתי דאלאס גם יצרו לעצמם חריגת טרייד די משמעותית באזור ה 13 מיליון (מתעצל לחשב בדיוק כרגע), מה שיכול לעזור להם להפוך למטרה לזריקת חוזים כמו המהלך של בוסטון שהזכרתי, ואולי יוכלו לאסוף כמה נכסים על הדרך.

מיאמי למשל יורדת תחת המס אם הם מעבירים את אלינגטון ללא תמורה.
הוויזארדס אולי ירצו להיפטר מהווארד או מוריס מאותה סיבה.
יכול להיות מועיל מאד מבחינת דאלאס.

שמייקל
שמייקל
02/02/2019 13:21:34

הניקס יצאו גדולים בטרייד הזה פורזינגיס גמור, מה אתכם…פציעת ACL בגיל כזה צעיר וגוף
ארוך ושברירי, מה הסיכויים שזה לא יחזור על עצמו בשנתיים הקרובות ובצורה קשה יותר?
הוא רק יהיה מבוגר יותר ואחרי פציעה, הסיכויים שיפצע שוב גדלים.

חרש עץ
חרש עץ
02/02/2019 13:27:50
הגב ל  שמייקל

גם אם נפלו לא הפסידו יותר מידי. בביזנס לוקחים סיכונים אם רוצים להצליח והם לקחו סיכון כדאי וראוי.

סמית אצלם היה רול פלייר רגיל במקרה הטוב אז אין להם מה לעשות איתו גם אם בניקס יהפוך לווסטברוק פתאום.
דיאנדרה נגר מבוגר ולא מהותי מידי לטווח הרחוק.
בחירות דראפט? מוגנות ובלי הימור גדול.
הימור מצויין ששווה להם לקחת ויכול לעלות אותם למדרגה הבאה.

הניקס עשו את הטרייד בלית ברירה, פורזי ביקש כבר שנה לעזוב ושלח מסרים ומשחקי פרימדונה.

Rocky1
Rocky1
02/02/2019 14:30:34

במקרה של כריס פול, הליגה (וכל יתר 29 בעלי הקבוצות) שימשה כבעלים של הפליקנס באותה תקופה, ולכן לדיוויד סטרן היה סיי בכלל- הוא שימש כבעלים של הפליקנס, וקיבל את ההחלטה בהתייעצות עם 29 בעלי הקבוצות.

הוא החליט כבעלים של הפליקנס, לא כקומישינר.

למי שלא זוכר, הפליקנס היו אז ללא בעלים והטריידים שלהם הרגישו כמו מכירת חיסול. הליגה רצתה למנוע את זה ואכן מנעה.

Benjo
Benjo
02/02/2019 15:02:15

מנחם תודה על המעורב. כרגיל פרייסלס.
אני מסכים איתך (או אתה איתי מה זה משנה כבר) . הטרייד הזה בין הניקס לדאלאס מתחיל להצטייר בעייני כהשחלת המאה. הטרייד הכי גרוע שאני זוכר שאיזה שהיא קבוצה אי פעם עשתה חוץ מההשחלה של בוסטון את הנטס (הטרייד הכי גרוע בהיסטוריה) ואולי חוץ מההשחלה של הקליפרס את דטרויוט בטרייד על גריפין.
ניו יורק השחילה את דאלאס. תמורת שחקן פצוע וסביר מאוד גם פציע ובטוח עם אופי בעייתי ביותר הם נפתרו מכל הבעיות שלהם ברוסטר. נפתרו מכל השגיאות של העבר. ובתמורה קיבלו גמישות מלאה בשכר לפני קיץ שאמור להיות הם לא מעט היצע , בחירות דראפט ועוד את דניס סמית על הדרך..
אלא אם כן פרוזינגס יפציע מחדש (לא יקרה להערכתי) זה טרייד שלקח את הקבוצה הכי חלשה בליגה למקום של גמישות מלאה והתחלה חדשה אם ינוצל נכון ואין סיבה שלו.
יש פה כל כך הרבה קשקשת טקטית אבל זה טרייד אסטרטגי לשתי הקבוצות כי כל כך הרבה נכסים עברו בו. הניקס ניצחו ביי פאר מבחינתי.

אפלטון
אפלטון
02/02/2019 15:38:07

מנחם תודה.
הליגה איבדה כיוון לגמרי וזה התחיל ונגמר אצל לברון.
הכוח שיש היום לשחקנים הבכירים גורם לאיבוד איזון לגמרי.
ברור לי שזו ליגה של כוכבים והיתה כזו מאז ימי ג'ורדן, אבל השחיקה במעמד הקבוצה הגיע לשיא. ברור לי שרוב האוהדים היום אוהדים של שחקנים ולא של קבוצות אז מה הפלא שאנחנו מקבלים קבוצות כמו בשכונה שבה שחקנים בוחרים עם מי לשחק ומחליפים קבוצות כמו גרביים.
גם רואים שכל נסיון של הליגה להתמודד עם הבעיה (סופר מקס) לא מזיז לשחקנים הבכירים.
מבחינתי כאוהד קבוצה במשך מעל 20 שנה זה עצוב לראות לאן הליגה הגיעה, וזה רק הולך ומחמיר כל שנה.
אני חושב שלמרות ההצלחה השיווקית של הליגה, מבחינה ספורטיבית היא הגיעה למשבר אמיתי. ואולי זה לא משנה כי הכסף עדיין זורם ובכמויות.

מנחם לס
02/02/2019 17:26:01

קלעת בול, אפלטון.

מנחם לס
02/02/2019 17:26:44

תודה לכל המגיבים. אני קורא כל תגובה בעיון. לוקח לי חצי שעה רק לעבור על התגובות.

רפיקי
רפיקי
02/02/2019 18:58:26

בראקלי לא יכול לקרוא לאף אחד שמן

נתן
נתן
02/02/2019 19:31:49

ישתבח שמו לעד

נתן
נתן
02/02/2019 19:32:33

כי מציון תצא תורה ודבר ה'מירושלים

דדי
דדי
02/02/2019 19:53:07
הגב ל  נתן

איכס.

נתן
נתן
03/02/2019 4:12:08

למה ככה דדי לא יפה זה אבא שלך שדואג שתקום בבוקר תנשום יהיה ידיים רגליים שכל עיניים פה אוזניים ריאות לב קיבה וכו' למה להגיד דברים כאלה כדי שתתעמק בתורה ותכיר אותה קצת לפני שאת מלכלך ככה תנסה אחי זה יעשה לך טוב עם שכל כמו שלך שהוא מבוזבז אתה יכול להיות רב גדול בישראל