חמישה מי יודע? 5 שעלו ו-5 שנפלו / מאת יניר

חמישה שעלו וחמישה שנפלו בפלייאוף

פלייאוף 2013 ייזכר בעיקר כהפלייאוף של לברון והריפיט של מיאמי ואולי גם כ"הריקוד האחרון" של השלישייה המופלאה מסאן אנטוניו.

5 שחקנים תמיד ייזכרו את הפלייאוף הזה כתקופה שהעלתה את הקריירות שלהם למקום אחר ושידרגה אותם.

5 שחקנים יירצו לשכוח את הפלייאוף הזה בפן האישי ואולי גם הקבוצתי.

המניות שעלו-

כמעט נכנסו- ג'ימי באטלר, נייט רובינסון, מארק גאסול,קווינסי פונדקסטר, ג'רט ג'אק,ג'ף גרין.

5. דני גרין- בעונה הרגילה 10.5 נק' למשחק ו-42.9% לשלוש. בפלייאוף 11.1 נק' למשחק ו-48.2% לשלוש. אז למה בעצם נכנס לרשימה? דני גרין בן 26 משחק עונה רביעית בNBA. בפלייאוף הזה הספיק לשבור את שיא השלשות לסדרה עם 27 שלשות! ממוצע של כמעט 4 שלשות למשחק. היו הרבה אנשים שחשבו שאם סאן אטוניו ינצחו את המשחק השישי דני גרין צריך לזכות ב-MVP. למה לא דורג יותר גבוה? בשני המשחקים האחרונים והכי חושבים בעונה הוא פישל. במשחק השביעי קלע 5 נקודות באחוזים מזעזעים של 1-6 לשלוש ו1-12 מהשדה. במשחק השישי קלע 3 נק' ב1-5 מהשלוש ו1-7 מהשדה. גרין בשנה הבאה יצטרך לשמור על יותר יציבות ולהוכיח שרמת המשחק שלו בפלייאוף לא הייתה מקרית . אם ימשיך להיות קלעי שלשות אדיר ואחלה של שומר אולי נזכה לראות את הזקנים של סאן אנטוניו גם בשנה הבאה בגמר.

4. פול ג'ורג'- הילד בן 23 העמיד ממוצעים השנה בעונה הרגילה של 17.4 נק', 4.1 אסיסטים, 7.6 ריבאונדים ב41.2 אחוז למשחק. ג'ורג' גם זכה בשחקן המשתפר. בפלייאוף 19.2 נק', 5.1 אסיסטים, 7.4 ריבאונדים ב-43 אחוזים מהשדה.למרות שזכה בשחקן המשתפר של השנה והיה ברור שיספק את הסחורה, הפך פול מאולסטאר לסופרסטאר (תשאלו את כריס אנדרסון) והיה אחד מהשחקנים הכי טובים בפלייאוף בשתי צידי המגרש. העתיד של אינדיאנה מבטיח, אם היברט ופול ג'ורג' ימשיכו ביכולת הזו הם יהפכו להיות הצמד הכי טוב בליגה. הבעיה של ג'ורג' בפלייאוף הייתה חוסר יציבות. בפלייאוף היו לו 5 משחקים עם 30 אחוז ומטה ו5 משחקים עם 55 אחוז ומעלה. החוסר יציבות התבטא גם ברמת הווינריות שלו. במשחק הראשון בגמר המזרח קלע 27 נק' וקלע שלשה אדירה 0.7 שניות לסיום שהביאה להארכה. בהארכה הראה קור רוח וקלע 3 עונשין 2.2 שניות לסיום. ווינר אמיתי? במשחק השביעי קלע רק 7 נק' בתבוסה של קבוצתו. למרות זאת העתיד שלו נראה מבטיח מתמיד. עם חיזור בעמדת הרכז ועוד גארד נחמד שיבואו בעקבות טרייד של דני גריינג'ר אינדיאנה תהפוך סופית לאחת הקבוצות הכי טובות בNBA וקבוצה שאף אחת לא תרצה לפגוש אותה.

3. סטפן קארי- זה עם פרצוף התינוק נהיה גבר. סטפן בן 25 והפך בפלייאוף לאחת ההפתעות הנעימות. אחד השחקנים האנדרייטדים הגדולים ב-NBA. קלעי ענק (בעיקר מכדרור) ואם הקריירה שלו לא תסבול יותר מידי מפציעות הוא עוד יהיה בין שלושת קלעי השלשות הכי גדולים בהיסטוריה. 22.9 נק', 6.9 אסיסטים, 90% בעונשין ו-45.1 אחוז לשלוש כולל שיא שלשות לעונה של 272 שלשות!. בפלייאוף היה אחראי לאחת ההפתעות הנעימות כאשר גולדן סטייט עברה בסיבוב הראשון את דנבר. סטפן היה ענק בסדרה הזאת כאשר קלע 24.3, חטף 2.2 וקלע מהעונשין בלי החטאה. בסדרה מול סאן אנטוניו הסיפור נפתח מדהים! במשחק הראשון סטפן קלע 44 ו11 אסיסטים. בהמשך הסדרה סאן אנטוניו כבר לא זלזלה בקארי ופציעה קטנה עזרה גם בכך שהסטטיסטיקה והאחוזים התיישרו קצת והוא סיים את הסדרה עם 22.5 נק' ו6.8 אסיסטים למשחק. אחרי עונה כזאת ופלייאוף נהדר העתיד נראה ורוד מתמיד לאחד הקלעים הכי טובים שיהיו בNBA-.

2. רוי היברט- בעונה הרגילה 11.9 נק', 2.6 חסימות, 8.3 ריבאונדים ו44.8 אחוזים מהשדה. בפלייאוף 17 נק', 2 חסימות, 9.9 ריבאונדים ו51.1 אחוזים מהשדה. בחור מוזר רוי. 2.18 גובהו ולמרות זאת נראה כאילו הקריירה שלו לא מתקדמת יותר מידי. הגנה הוא נותן, איך לא עם הגובה הזה? אבל משהו חסר לו, ואז הגיע הפלייאוף. בשתי הסדרות הראשונות מול אטלנטה וניו יורק לא הבריק יותר מידי אך בגמר המזרח מול מיאמי? המספרים מדברים בעד עצמם. 22.1 נק', 10.4 ריבאונדים מתוכם 5 בהתקפה ו55.7 אחוזים מהשדה. רוי ניראה כמו הסנטר האולטימטיבי בסדרה הזו. קלע בצבע, קלע ג'אמפים יפים שלא הכרנו את הצד הזה בו, קלע עונשין באחוזים מעולים וחשוב מכל הכריח את כל מיאמי לחשוב פעמיים לפני שהם נכנסים לצבע והיה גורם מרכזי בכך שאינדיאנה הגיעה כל כך רחוק. היברט מממש את הפוטנציאל האדיר שלו בפלייאוף ונראה שחקן אחר לגמרי. שנה הבאה דוויט הווארד צריך להתחיל לחשוש לקראת מעמדו כסנטר הכי טוב בליגה. אז נכון את הסדרה הכי טובה שלו הוא נתן נגד האין גבוהים של מיאמי אבל זה מה שהיברט היה צריך כדי לעלות לו את הביטחון לקראת ההמשך.

1. קוואי לאונרד- כבר ראינו פה סטטיסטיקות יותר טובות מאלה של לאונרד אבל למה הוא מדורג כל כך גבוה? מכיוון שהוא בערך האופציה ה-4/5 של סאן אנטוניו. השחקן היחסית אנונימי הזה קלע בעונה הרגילה 11.9 נק' וקטף 6 ריבאונדים למשחק כאשר קלע ב49.4% מהשדה. שחקן משלים. לאונרד מתנשא לגובה 2.01 אך מוטות ידיו באורך של 2.21! דבר שעזר לו לקטוף בגמר 11.1 ריבאונדים ובפלייאוף כולו 9 ריבאונדים למשחק. בשני המשחקים האחרונים היה אדיר (תשאלו את מייק מילר) וכאשר יכולתו של טוני פרקר החלה לרדת, ג'ינובילי לא הפסיק לאבד, גרין כבר לא פגע והספסל של סאן אנטוניו לא תפקד כמו בתחילת הסדרה סאן אנטוניו יכלה להתפרק בקלות אך לאונרד תמיד היה שם. 22.5 נק', 14.5 ריבאונדים ב54% מהשדה כאשר שום תרגיל לא מסורטט בשבילו. ברגעים מסויימים הוא היה השחקן שהשאיר את סאן אנטוניו בחיים. לאונרד גם שומר מצויין שיכול לשמור על כמעט כל עמדה והוא רק בן 21. אם ימשיך ככה אנחנו נראה אותו מדבר חזק מאוד בליגה ואולי גם את סאן אנטוניו במעמדים גדולים גם בשנה הבאה. קשה לראות את לאונרד בעתיד מוביל קבוצה אך כשחקן משלים הוא עושה עבודה מדהימה.

המניות שירדו-

 

כמעט נכנסו-זאק רנדולף, מונטה אליס,סרג' איבקה, קנדריק פרקינס.

5. ברנדון ג'נינגס-הרכז 1.81 רק בן 23 ולדעתי כבר רוצה לשכוח את הפלייאוף הזה ומהר. לא שהיה לקבוצתו מה למכור מול מיאמי אבל נראה כי לו ולמונטה אליס יש משחקי אגו. הצמד הזה לא יכול להיות טוב ביחד, כל משחק מישהו אחר מופיע. ג'נינגס,שפתח את הקריירה בסערה ובעונת הרוקי קלע 55 נק', עוד נתן עונה סבירה של 17.5 נק' ו-6.5 אסיסטים למשחק אך נראה שלא התקדם מהשנה שלפניה. בפלייאוף הסטטיסטיקה שלו ירדה ל13.3 נק', 4 אסיסטים ואחוזים מביישים של 29.8 מהשדה. ג'נינגס יהיה חייב לנצל את התקופה הארוכה של הפגרה כדי לשפר את הקליעה. לג'ינינגס יש פוטנציאל מעולה והפלייאוף הזה היה יכול לתת לו דחיפה להמשך הקריירה. בכל מקרה העתיד עוד לפניו ונורא מסקרן לראות מה התפתח מהשחקן הזה.

4. בלייק גריפין- אז נכון שהוא שיחק קצת פצוע אבל גריפין,שנשלח הביתה מהר מהצפוי, יהיה חייב להפיק לקחים מהפלייאוף הזה. בלייק קלע השנה 18 נק', 8.3 ריבאונדים ב-53.8 אחוז מהשדה. נתונים לא רעים אבל אם מסתכלים בסטטיסטיקה רואים שכל שנה הוא הולך אחורה. לדעתי הוא אחד השחקנים הכי אוברייטדים בליגה. משחק ההגנה שלו לא משובח בלשון המעטה (ראינו מול ממפיס כאשר ראנדולף ומארק גאסול חגגו עליו) ובהתקפה יש לו בעיה במגוון התנועות הקטן שלו. מזלו שהוא אתלט אדיר. בפלייאוף קלע "רק" 13.2, קטף 5.5 ריבאונדים ב45.3 אחוזים אך שיחק גם 7 דק' פחות מבעונה הרגילה. גריפין יהיה חייב לעבוד קשה בקיץ ובעזרת המאמן החדש דוק ריברס ומאמן גבוהים טוב הוא יוכל למממש את מלוא הפוטנציאל שלו.

3. טייסון צ'נדלר- הסנטר הוותיק של ניו יורק (בן 30, 12 עונות בליגה) לא נתן את התפוקה אליה אנחנו רגילים לראות ממנו. שחקן ההגנה בשנת 2012 (נבחר השנה לחמישייה השנייה בהגנה) היה יכול להיות אקס פקטור משמועותי אך לא סיפק את הסחורה. הגבוהים של אינדיאנה עשו לו בית ספר בצד ההגנתי והאחוזים הגבוהים שלו מהשדה הפכו להיות מ-63.8% מהשדה העונה ל-53.8% בפלייאוף. צ'נדלר קלע רק 5.7 נק' בפלייאוף לעומת 10.4 בעונה הסדירה. צ'נדלר לקח 10.7 ריבאונדים בעונה לעומת 7.3 ריבאונדים בלבד בפלייאוף. אז נכון הבן אדם כבר מבוגר אבל ניו יורק משתפרת וצ'נדלר יהיה חייב לספק תפוקה יותר טובה גם בצד ההגנתי וגם בצד ההתקפי בשנים האחרונות בקריירה שלו.

2. כריס בוש- אין הרבה מה להגיד על הפאוור פורוורד של מיאמי. 0 נק' במשחק הכי חשובה העונה למי שאמור להיות חלק מהשלישייה ולהוות כינור שני או שלישי ללברון. מי שצפה במשחקים ראה את חוסר הביטחון שלו עולה ככל שהפלייאוף מתקדם. מיאמי נתקלה בקבוצות עם גבוהים משמעותיים (בוזר,היברט וווסט, דאנקן) ובוש איך להגיד את זה במילים יפות… היה גרוע! רך,עדין, הלו זה משחק של גברים פה. אז נכון דנקן והיברט שומרים טובים אבל בוש ירצה לשכוח את היכולת האישית בפלייאוף הזה מהר מאוד. 12.1 נק' ו-7.3 ריב' זה מה שבוש סיפק בכל הפלייאוף לעומת 16.6 נק' ו-6.8 ריב' בעונה הסדירה. אז נכון לבוש היו כמה מהליך גדולים כמו הריבאונד התקפה ומיד אחר כך האסיסט הגדול לריי אלן במשחק מס' 6 או סטופ הגנתי (סוף סוף) על דאנקן בדקות הסיום במשחק השביעי. עצוב שזה מה שיזכרו מבוש בפלייאוף הזה כי הוא באמת היה בדיחה. אם הייתי פט ריילי הייתי מתחנן שמישהו ייקח את בוש עם החוזה השמן שלו כדי לפנות הרבה מקום בתקרת השכר שגם ככה גבוהה. בוש בחיאת דינאק הייתה אחד השחקנים היותר מוכשרים בליגה בטורנטו. במיאמי יודעים שעם שחקנים כמו לברון ווויד לא תוכל להיות אותו שחקן מדהים אבל קצת גבריות וביטחון יעזרו לשנים הבאות. בוש בסך הכל שחקן מאוד חשוב שמיאמי כי הוא גבוה שקולע מחצי מרחק ודבר זה עוזר לרווח את המשחק של מיאמי ומאשר חדירות של לברון ושל וויד.

1. מאנו ג'ינובילי- אי אפשר שלא לאהוב את הארגנטינאי המוכשר הזה. הוא נבחר נמוך מאוד בדראפט (57) וכל הקריירה שלו היא הפתעה אחת גדולה ונעימה. מאנו כבר עבר כמה דברים בחייו (בן 35, 11 שנים בNBA) אבל הפלייאוף הזה היה יכול להוות בשבילו את רגע השיא ואולי להפתיעה באיזה פרישה יפה עם עוד טבעת על היד. קריירה נפלאה יש לשחקן השישי בין הטובים בכל הזמנים. את האמת? שגם בפלייאוף היה לא רע. 11.5 נק' וחמישה אסיסטים לערב היו לארגנטינאי הנהדר הזה לעומת 11.8 נק' ו-4.6 אסיסטים בעונה הרגילה. פופוביץ עוד הפתיעה כשהעלה אותו בחמישייה במשחק מס' 5 בגמר והארגנטינאי לא היה יכול להחזיר לו יותר טוב- 24 נק' ועשרה אסיסטים. ואז הגיעה אותו משחק מקולל, ג'ינובילי שהיה המצטיין במשחק מספר חמש עלה בחמישייה שוב רק שהפעם זה נגמר קצת שונה. 9 נק' ולא פחות מ-8 חלקם במאני טיים. אף אחד לא יזכור לו שבמשחק מס' שבע היה גדול עם 18 נקודות וחמישה אסיסטים. הסיבה היא כפי שניחשתם נכון איבודים. 4 כאלו היו לו ברבע האחרון והכי חשוב העונה. סאן אנטוניו מסיימת מנוצחת וג'ינובילי יוצא עם הרבה רגשות אשמה ובצדק. אם זה מה שנזכור ממאנו זה יהיה עצוב מאוד.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. אני הייתי מוסיף במניות היורדות:
    וייד – כל פעם שעבר את ה-20 נקודות פתחו שמפניות בסאות' ביצ'. עד לא מזמן היו לו 20 כבר בעליה מחדר ההלבשה. להוציא משחק מצוין בגיים 7 ועוד כמה הופעות טובות, היה נראה שההיט פחות טובים כשהוא על המגרש.
    כריס פול – אמנם לא מדובר בהתרסקות המניה נוסח AIG, אבל בסיכומו של דבר הפלייאוף האחרון לא עשה לו טוב לרזומה.

    במניות החמות הייתי מוסיף את מייק קונלי. ע"ע כריס פול.

  2. פוסט טוב
    מבחינתי גם המניות של כרמלו ודוראנט ירדו
    אם דוראנט לא הצליח להוביל את okc לנצחון על ממפיס שהובסה ביידי הספרס כנראה שהוא עוד צריך להתפתח כשחקן , הוא איכזב מאוד שנעצר בידי טוני אלן וטישון פרינס.
    ציפיתי שהוא יהיה דומיננטי ויעבור את הגריזליס

    כרמלו וג׳י אר סמית נתנו פלי אוף מזעזע. אי אפשר לבוא בטענות לצאנדלר מי שהיה צריך לסחוב את הקבוצה על הגב הוא כרמלו , אם הניקס לא עברו את אינדי עם יתרון ביתיות אז איי מתי ???

    בפלי אוף שייך לילדים הגדולים ולכן לה ברון זכה בפעם הראשונה בקריירה שלו לריספקט ממני.
    מה שהוא עשה בסיום משחק 6 ובמשחק 7 הפך אותו למפלצת אליפיות , יהיה קשה לעצור אותו בשנים הבאות . הוא עשה את הקפיצה הכי גדולה בגמר הנוכחי , משחקים 1 2 3 הוא קלע מתחת ל 17 בממוצע , ומאז היה בלתי עציר.

    אגב ג׳יסון קיד היה מזעזע ולכן הפרישה שלו ברורה , הוא לא קלע סל שדה באיזה עשרה משחקים רצוף והבין שזהו נגמר

    1. דוראנט עשה כל מה שיכול פשוט איבקה היה זוועה. פרקינסון 0 סליחה כלום ומרטין היה טוב משחק.
      לפי דעתי שווה אזכור רגי ג'קסון שהביא משחקים לא רעים בכלל והיה סבבה. ראנדולף בירידה?! איזה משחק ראית.?
      גריפין אף פעם לא החזקתי ממנו שחקן שנפחו אותו יותר מידי.

    2. עצרו את דוראנט? עם ממוצע של 30 נק', 9 ריבאונדים ו6 אסיסטים זה נקרא לעצור? אז נכון עברו אותם אבל הוא שיחק לבד לגמרי. לא קיבל אף תרומה משמעותית. רג'י ג'קסון נתן כמה משחקים טובים וקווין מרטין היה בסדר לא יותר מזה. כרמלו אנטוני לא ירד, הוא פשוט נשאר במקום. הוא הוכיח שוב שהוא לא יכול להוביל קבוצה. הייתי צריך להזכיר את ג'יי אר סמית' שבאמת לא פגע בכלום. הזכרתי את ראנדולף בגלל הסדרה האחרונה המזעזעת שהוא נתן.

      1. עצרו זה שהוא הפסיד 4 משחקים צמודים ונעלם במאני טיים
        גם אם המספרים שלו היו 40 12 12 , שורה תחתונה אוקלוהומה היתה חייבת לעבור את גריזליס .
        דוראנט צריך לעשות את המקפצה ולהראות שהוא מספר 1 בליגה
        מי שהפנים והצליח הוא לה ברון
        כרמלו היה גרוע בסדרה מול אינדי , הוא נכנס לפליי אוף לאחר חודש שיא של 37 נקודות , הוא היה רחוק משיאו
        להציג מספרים זה לא חוכמה
        גם את השיא של גרין צריך לקחת בערבון מסויים , הבן אדם זרק שלשות ללא שמירה וקלע , איפה הוא היה במשחק 6 ומ7

        1. על גרין כתבתי.. ולדעתי שנה הבאה לא נשמע ממנו יותר מידי… זה שכרמלו וניו יורק הגיעו בכושר שיא זה לא אומר שהם פישלו ושכרמלו היה גרוע.. פשוט אינדיאנה היו יותר טובים. אוקלהומה ממש לא הייתה צריכה לעבור את הגריזליס. עם מי?!? בלי ווסטברוק הם נראו זוועה! אז נכון הוא נעלם במאני טיים דבר שלא מאפיין אותו בדרך כלל אבל תנסה אתה לשחק 45 דק' במשחק עם לחץ כזה עצום כל משחק מהדקה הראשונה ועד האחרונה.

  3. "אם היברט ופול ג'ורג' ימשיכו ביכולת הזו הם יהפכו להיות הצמד הכי טוב בליגה"

    לול מה. היברט אפילו יותר מבוגר מדוראנט וגם מווסטברוק

    1. כן קצת הגזמתי אבל רציתי להראות שיש לקבוצה הזאת פוטנציאל אדיר והם בחלט יכולים להפוך לצמד משמעותי מאוד בליגה.

  4. לנארד קצת מזכיר לי את הפריצה של רונדו מאחורי "3 הגדולים" בבוסטון.
    בהתחלה ההתייחסות אליו היתה כאל שחקן משלים שכל מהלך גדול שלו מפתיע ושנה אחרי שנה הוא הוכיח (בעיקר בפלייאוף) שהוא בעצמו הכוכב.

    לנארד סך הכל בן 21. אני גם נוטה לחשוב עליו כעל שחקן משלים מהטובים בליגה אבל אם ישימו לו את הכדור ביד – מי יודע? אולי הוא יהפוך לסופרסטאר

  5. יניר להגיד על ג'ינובילי שהוא "שחקן שישי מהטובים שיש" זה לא ממש מדויק.
    כבר 11 שנה שג'ינובילי גארד מוביל בליגה, התרומה שלו גדולה מסטטיסטיקות, הוא אנרג'ייזר מטורף ויודע "להרוג" קבוצות בשלשה בתזמון קריטי, יש לו תחושה מדהימה למשחק, זה שחקן שהנקודות שלו באות ברגעים קריטיים במשחק ו"מכבות" ריצה של הקבוצה היריבה. בנוסף הוא מגוון בטירוף וחכם ביותר. מה גם שעד השנה ג'ינובילי היה "גוטו גאי" בקבוצה שזכתה בשלוש אליפויות והוא תמיד הצטיין במאניטיים. לעניות דעתי ג'ינו לא נופל מוייד בריאנט ואחרים. אולי במעט משניהם אבל הרבה מעל לשאר מספרי 2 בליגה בראייה היסטורית.

  6. All of these rs gold are perfect for everybody! All of us makes them all at my classes, so I eradicated and then got such a match a couple of years ago. I acquired typically the dull time honored little. These are generally remarkable! rs gold solely do not almost any comfier plus functional compared to it. That i carry him or her at least thrice 1 week. Now i am enthusiastic about demanding typically the a purple pallette bailey tab to get Xmas. I just strongly recommend these particular rs gold! Finding a is simply because happen to be tainted quite simply, for that reason be careful.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט