You are currently viewing מופתעים מהנטס? אני לא / מידן כצנלסון

מופתעים מהנטס? אני לא / מידן כצנלסון

*******************
הגולש מידן כצנלסון הוא משוחרר צה"ל טרי בן 22 מגן יבנה וזוהי כתבת הבכורה שלו באתר
****************
מופתעים? אני לא!
נדמה שהקבוצה אולי הכי מפתיעה של העונה עד כה לא זוכה כלל לתשומת לב תקשרותית, אז אולי כדאי שאני אתן לה קצת.
בתחילת העונה הדיבור היחיד שהיה סביב הנטס היה בהקשר של טנקינג, ועוד עונה בתחתית המזרח החלש יחסית. זה אולי נשמע שאני משקר, אבל הייתי מהיחידים שהאמינו בסגל החדש שלהם.
כאוהד של הבלייזרס, התאכזבתי מאוד לראות את נפייר, ובעיקר את אד דיוויס עוזבים. ברגע שראיתי שהם הולכים לנטס, לא היה לי מנוס מלפתח חיבה טבעית לקבוצה הזו.
נפייר, שעשה עונה שעברה מצוינת בקבוצה מאורגון שסיימה שלישית במערב הקשוח, סיים חוזה בקיץ האחרון והיה דיי ידוע שלא ימשיך שם בגלל בקשות השכר החדשות שלו. תחילה לא כל כך הבנתי מה יש לו לחפש בנטס, שם משחקים שני רכזים נהדרים בדמותם של ד'אנג'לו ראסל וספנסר דינווידי, אבל נראה שהוא משתלב לא רע, וגם מחזיר עם מספרים נחמדים מאוד ( 9.3 נקודות ו-2.1 אסיסטים ב-17 דקות משחק בלבד).
ההחתמה היותר מאכזבת עבורי כאוהד פורטלנד הייתה עזיבתו של  אד דיוויס.
לא יודע אם מישהו שלא רואה אותו על בסיס קבוע יכול להבין את החשיבות של השחקן הזה לקבוצות שבהן הוא משחק. הוא אחד הריבאונדרים הטובים בליגה פר דקה, נותן הגנה סבירה, ובעיקר המון נחישות שמתבטאת בלא מעט ריבאונד התקפה. אגדיל ואומר שכגבוה מחליף הוא אחד מהטובים שיש לליגה להציע, ולא סתם לילארד, מקולום ואוהדי פורטלנד בכו (לפחות בציוצים של לילארד ומקולום בטוויטר) על לכתו (ועוד יותר כשהתברר שהוא הולך להרוויח שכר דיי זהה לזה שהרוויח בפורטלנד).
נעבור לאחד מהרוקיז המפתיעים של העונה, הלא הוא האיש עם השם הקשה להגייה, רודינוס קורוץ שהפך במהלך העונה לשחקן חמישייה.
הפורוורד הלטבי מביא איתו יכולות יפות מאוד משחקן עונה ראשונה בליגה, ובטח ביחס לסייז שלו (206 ס"מ). הוא נחשב לקלעי טוב למרות שהאחוזים הלא מדהימים עד כה לשלוש (%32), והוא מציג יכולת כדרור לא רעה בכלל. הוא אחת הסיבות לשיפור הקבוצתי בברוקלין בתקופה האחרונה.
חוץ ממנו, ברוקלין מלאה בשחקנים "נחמדים" להגדרתי.
ראסל הוא עוד פוטנציאל לא ממומש, אבל אחד כזה שיכול להתפוצץ בכל לילה, ואילו היה יותר יציב, הוא כבר היה מוזכר כמועמד לאול סטאר;נג'ארט אלן, אחד מגניבות הדראפט הקודם שהופך להיות אחד מהרים פרוטקטורס הטובים בליגה (תשאלו את הארדן, יאניס, לברון וגריפין). הסנטר האדיש למראית עין חייב להיות יותר יציב בתרומה ההתקפית שלו (רק 5.6 נקודות למשחק בחמשת המשחקים אחרונים) אבל את הריבאונד, ההגנה, ההקרבה (לא מפחד לעלות לחסימה גם אם זה יעלה לו בפוטסר משפיל) והנחישות אף אחד לא ייקח לו.
חוץ מראסל את אלן אפשר וחשוב לציין בעיקר את ספנסר דינווידי שהיה אחד המועמדים הסופיים לשחקן המשתפר של העונה. הגארד הוורסטילי יודע לעשות הכל. יש לו קליעה, אתלטיות וזריזות ברמה הכי גבוהה שיש. אם הוא ימשיך בקצב הזה, הוא בהחלט הולך להיות אחד הגארדים הטובים והיעילים בליגה.
בשבילי הוא השחקן השישי של העונה במידה והנטס עושים פלייאוף.
תוסיפו לשחקנים שכבר ציינתי עוד כמה שחקני רוטציה מצוינים כמו דמארה קארול, ג'ו האריס, הוליס ג'פרסון ואלן קראב, ותקבלו קבוצה לא רעה בכלל.
יש שם יותר מדי שחקנים שהם שחקני רוטציה טובים, ולאו דווקא שחקני חמישייה, אבל שילוב של כולם יחד יוצר תלכיד מאוד קבוצתי ונטול אגו. כל השחקנים הללו מצליחים להסתדר מצוין למרות הפציעה המחרידה של מי שהיה נראה שהולך לזכות בתואר השחקן המשתפר של העונה, כאריס לברט (גילוי נאות- אחד השחקנים שהכי אהבתי בדראפט 2016).

סך הכל, שון מרקס ה-GM של ברוקלין, שהופך להיות אחד מהטובים בליגה בתפקידו, עשה קסמים עד כה בשנתיים שלו בתפקיד, והפך את אחת הקבוצות החלשות בליגה, ולבטח הקבוצה עם הניהול הכושל ביותר, לקבוצת פלייאוף עם עתיד.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
23 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Dor
Dor
30/01/2019 15:54:19

תודה מידן. תוספת קטנה- למיטב זכרוני, השנה סופסוף הבחירה שלהם באמת שלהם בשעה טובה

ולדי קוגן
30/01/2019 16:15:07

אחלה פוסט תודה. מבחינתי אם אני בוחר את מאמן העונה זה אטקינסון. הבנאדם מוציא מים מהסלע, והשחקנים הטובים רק נופלים כל הזמן. ממש שמח שיעשו פלייאוף כמו שצריך, הקיץ לדעתי יש להם סיכוי להחתים שחקן כוכב.

מנחם לס
מנחם לס
30/01/2019 16:54:18

כתבה ראשונה טובה מאד. אני אוהב את הקבוצה הזאת.

ניר מועלם
Editor
30/01/2019 17:02:40

תודה רבה על הכתבה. אני באופן אישי הייתי בטוח שנראה אותם בתחתית הטבלה בקונפרנס אך הם מאוד מפתיעים מתחילת העונה ואפילו נמצאים במאזן חיובי שזה מדהים בעיניי. יש שם אוסף שחקנים שנזרק מכל קבוצה אחרת ופשוט התחבר נהדר עם מאמן נהדר. אני בהחלט רואה אותם אפילו אולי עוברים שלב אחד בפליאוף. קצת חבל שנפצע להם לאברט בתחילת העונה.
זאת קבוצה שהאמנתי שתדבר חזק בבחירת הדראפט השנה אך עם הפליאוף שהם עושים הם יבחרו בסוף הסיבוב הראשון(אם יש להם בחירה, אם אני זוכר נכון יש להם)

דובי
דובי
30/01/2019 17:09:25

סחתיין ומברוק. כתבת נהדר.
כל הכבוד שאתה רואה לעומק הזה בתור אוהד של קבוצה אחרת. רוב צופי הNBA לא מבזבזים יריקה לכיוון של הנטס, בטח אם יש להם קבוצה אחרת. בתור אוהד ניקס השנאה כלפיהם מובנית אצלי. ועדיין, אי אפשר שלא להתפעל מהם העונה.
תענוג של קבוצה. אוסף של פליטים ממקומות אחרים שאיכשהו נפל עליהם חצי קילו סינרגיה והפך אותם למרענן הרשמי של המזרח. מחזיק להם אצבעות ומאמין בהם.
שוב תודה מידן. כתבת נהדר.

שחר דלאל
30/01/2019 17:09:56

תודה מידן.
השנה יצא לי לעקוב באופן צמוד אחרי הקבוצה הזאת ואני יכול להגיד שהיא הרבה יותר מהנה ממה שציפיתי (אורלנדו של שנת 2000). עם זאת, לדעתי אלן מבחינתי הוא אכזבת העונה לאחר שלא עשה שום קפיצה במשחק שלו, בטח לאור הציפיות שהיו בתחילת העונה.

אבי טרכטמן (נורטון)
אבי טרכטמן (נורטון)
30/01/2019 18:08:20

תודה על הכתבה.
אבל נדמה לי שהנושא האמיתי שצריך לדבר בו על ברוקלין הוא שמבלי לבדוק לעומק, נדמה לי שמעולם לא חיברו ביחד כל כך הרבה MISFITS, כלומר – שחקנים שנבחרו נמוך בדראפט, או בסיבוב השני, או שבכלל לא. ושבכל זאת הצליחה.
למעשה הקבוצה היחידה שאני יכול לחשוב עליה בהקשר הזה, היא פילדלפיה של הינקי.

ולהלן: ראסל אמנם נבחר שני, (כך שאפשר להשוות לכל מיני אוקפור או אפילו אמביד וסימונס של הינקי \ קולאנג'לו, נניח).
אבל מכאן והלאה המצב נעשה קשה – אד דייויס עוד איכשהו, נבחר 13, אבל לפני 9 שנים.
והשאר? במקומות 20 ומטה בסיבוב הראשון נבחרו ג'ארט אלן, דמארה קארול, ג'ארד דאדלי, הוליס ג'פרסון, קאריס לוורט, שבאז נאפייר, ומישהו שאני לא מכיר בשם דזאנן מוסה.
בסיבוב השני נבחרו אלן קראב, ספנסר דינווידי, ג'ו האריס וקורוקס. כל הארבעה נראים כמו מציאות לא נורמליות בסיבוב השני. נדירות ממש – ובעיניי זה מדהים.
וחוץ מזה, יש גם שחקנים שלא נבחרו בדראפט בכלל. בעיקר טרבון גרהאם, ת'יאו פינסון, אלן ווליאמס ומיצ'ל קריק. למרות שכן – ארבעתם בחוץ או בשלהי הרוטציה (אולי חוץ מגרהם קצת לאחרונה).

ועדיין, בעיניי זה חתיכת סיפור.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
30/01/2019 19:51:52

הפיסטונס 2.0 נחשבו לקבוצה כזו, והגיעו עד לאליפות

תומר השני
תומר השני
30/01/2019 18:39:52

יופי של פוסט מידן ! אני חושב שהסיבה המרכזית להצלחה של הנטס העונה היא המאמן המצויין קני אטקינסון שלא רק מאמן אלא ממש מפתח שחקנים

מידן
מידן
30/01/2019 18:42:42

תודה לכל המגיבים!

גל אל-איי
גל אל-איי
30/01/2019 18:52:14

כאוהד לייקרס קשה לי במיוחד לראות את המלאך ראסל עולה כפורח אחרי הדיבקל שלו בעיר המלאכים. תודה מידן

עידן ארווץ
30/01/2019 19:22:21

יופי של כתבת בכורה. הנטס בשיפור משמעותי ולדעתי גם יגיעו לפלייאוף.

Ljos
Ljos
30/01/2019 19:36:40

יצא לי לעקוב אחריהם מקרוב-רחוק-מאוד החל מהשנה שעברה, וכן – עבודה מדהימה נעשתה שם. מופת של זיהוי ובעיקר פיתוח שחקנים שבעזרת עבודה קשה וחכמה מרסק הרבה מהקלישאות שנזרקות בליגה בשנים האחרונות.
.
עכשיו אני צריך להתרגל שיש שני אנשים בשם מידן בעולם?

Berch
Berch
30/01/2019 19:36:49

כתבת ביכורים משובחת
אחלה שליטה בפרטים הפגנת…. אפילו אני הבנתי על מה אתה מדבר
תן לנו עוד
🙂

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
30/01/2019 19:52:18

יפה מאוד

יאיר זעפרני
30/01/2019 19:54:15

כתבה ראויה אבל מידן יש רק אחד 🙂

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
30/01/2019 20:04:37

מצוין מידן, אחלה סקירה, תודה רבה.
אמרת הכל – "חבורת זבל" כזו שהתכנסה לה יחדיו והחליטה לא להאמין לכל מה שחושבים עליה ופשוט לעבוד ביחד כדי להצליח. שמח בשמחתם של השחקנים וגם של המועדון החבוט הזה שיוצא יפה מאד מהבור שחפרה לו ההנהלה הקודמת – נותן אופטימיות לכל מי שנמצא עכשיו למטה, כולל המועדון מעברו השני של הגשר.
מעניין מה יקרה שם בקיץ – האם יצליחו להנחית כוכב פנוי, ואם כן, האם ואיך זה ישפיע על התלכיד שנוצר שם.
ושוב תודה, תמשיך לכתוב לנו.

המשגיח
המשגיח
30/01/2019 20:50:33

תודה מידן.

אני חושב שאחת הסיבות שהיא לא מסוקרת מספיק היא כי פשוט קשה להאמין שהיא תעשה משהו בפלייאוף (אם וכאשר תגיע).
מצד שני, מי האמין שהיא בכלל תהיה בתמונה? בטח שלא אני

שלהבת
Editor
30/01/2019 21:11:02

מוסר עבודה גבוה וסגל מאמנים מצויין, זה הסוד.

אפלטון
אפלטון
30/01/2019 22:22:07

תודה מידן.
האמת שברוקלין הפכה לאחת הקבוצות שאני הכי מסמפט בליגה כבר כמה שנים, בעיקר מאז שהביאו את אטקינסון ומרקס בניסוי- איך תתנהל קבוצה בליגה שלא מקדמת חולשה כדרך למעלה.
עד עכשיו עבודה מופתית של שניהם, רק קצת קיוויתי שלפחות העונה יהיו עוד חלשים מספיק כדי לקבל בחירת דראפט טובה סופסוף.

אלכס דוקורסקי
אלכס דוקורסקי
31/01/2019 0:40:20

מידן, תודה רבה. מעניין מאוד. מודה שהופתעתי מאוד מההצלחה של הנטס העונה לאחר כמה שנים חלשות למדי. בזכות המאמר הכרתי חלק מהשחקנים המצטיינים של הקבוצה.

Smiley
Smiley
31/01/2019 1:12:04

שון מרקס עושה עבודה נהדרת לשקם את החורבות של בילי קינג. הוא ואטקינסון העמידו קבוצה עם סגל צעי ורחב שכיף לצפות בה.

הם סובלים השנה מפציעות אבל פלייאוף (וכנראה שהם יהיו שם) יהיה הישג. הם מכוונים לקיץ שם תהיה להם להחתים 1-2 שחקנים שבאמת ישדרגו אותם.
אני חושב שהם יהיו יעד לשחקנים חופשיים גם בגלל המיקום בניו יורק וגם בגלל שיש שם בסיס טוב.

עידן עופר
עידן עופר
31/01/2019 9:19:32

תודה רבה ! אני חושב שראסל כן מוזכר כמועמד לאולסטאר..הוא עשה קפיצת מדרגה גדולה השנה ושומר על יציבות ובעיקר על בריאות. אני חושב שהוא רחוק שנה שנתיים מלהיות אולסטאר אם ימשיך בקצב הזה. שאלה מעניינת לגביו זה מה יקרה בקיץ- הנטס ירצו להחתים שחקן חופשי גדול ואני לא בטוח שהם יוכלו לעמוד בדרישות השכר שלו ככה שאני לא יופתע אם הוא ימצא את עצמו בפיניקס או אורלנדו.

בנוגע לפרונט אופיס שלהם – יכול להגיד שיצא לי לדבר בעונה שעברה עם טראג׳ן לנגדון, העוזר של מארקס ומהר מאוד הבנתי שהעתיד של הקבוצה בידיים טובות.