תובנות השבוע ביורוליג: סיכום המחזור ה-20/ שי בוקר

 

המחזור ה-20 הביא לנו הרבה משחקים צמודים וקרבות ישירים על שני המקומות האחרונים. שלוש תובנות השבוע, MVP מבחירה אישית, חמישיית השבוע מבחירה אישית, תוצאות וסקירה, נתונים מעניינים, וכמובן חדשות וטבלה.

 

שלוש תובנות השבוע:

  • אל תספידו את מכבי תל אביב

הקבוצה של ספרופולס למדה לנצח גם כשהיא אינה משחקת כל כך טוב כמו ביום חמישי מול פנאתינייקוס וזה מאוד משמועתי כשהיא נאבקת על מקום בפלייאוף.

  • חימקי שוקעת

גם כשיחזור, אלכסיי שבד לא יוכל להציל את העונה של הרוסים.

  • בודוצ'נוסט לא מוותרת על העונה

הקבוצה של רפשה טיפסה עד לשוויון למקום ה-14 בזכות שלושה ניצחונות רצופים ובהבדל של שלושה משחקים מהמקום ה-8. הסיכויי שתגיע, קלוש מאוד.

חמישיית המחזור (בחירה אישית):

  • נאנדו דה קולו
  • טוני דאגלס
  • אנג'לו קלויארו
  • אנתוני רנדולף
  • גוגה ביטאדזה

ה-MVP של המחזור (בחירה אישית): אנג'לו קלויארו 

תוצאות וסיקור המחזור ה-20:

משחקי יום חמישי

פנרבחצ'ה/אולקר 90 אולימפיאקוס 75

אוברדוביץ' ובלאט נפגשו באיסטנבול. סגנית האלופה, פנר, שלטה במשחק לכל אורכו בדרך לעוד ניצחון מוחץ על היוונים של הישראלי. אריק גרין (5/5 מהשדה) הצטיין אצל הטורקים עם 17 נקודות. יאניס טימה קלע 14 למפסידים.

מכבי תל אביב 84 פנאתינייקוס 75

קרב בין קבוצות פאר אשר נאבקות על המקום ה-8 נפגשו בתל אביב. פאו הוליכה בסוף הרבע הראשון, אבל הצהובים למרות שלא השיגו משחק התקפה גדול, גברו על הירוקים בדרך לניצחון 4 ברציפות ושוויון בין 3 קבוצות על המקום ה-8. אנג'לו קלויארו היה מעל כולם בצהוב וסיים עם 20 נקודות ו-11 כ"ח. ניק קלת'ס קלע 14 נקודות ומסר 10 אסיסטים בהפסד.

מילאנו 80 ז'לגיריס קובנה 70

עוד קרב על המקום ה-8 ומשחק צמוד לכל אורכו. עם 2:11 לסיום מינדוגאס קוזמינסקאס קבר שלשה גדולה עבור האיטלקים שנתנה להם יתרון 65:74 ואת האפשרות לנשום לרווחה בדרך חזרה לטופ 8. מייק ג'יימס בלט בצד האיטלקי עם 20 נקודות ו-9 אסיסטים. נייט וולטרס הוביל את הירוקים של שאראס עם 17 נקודות לצד 5 כ"ח ו-5 אסיסטים.

Mike James - AX Armani Exchange Olimpia Milan - EB18
מייק ג'יימס שוב הוביל את מילאנו לניצחון. (צילום: אתר היורוליג)

 

ריאל מדריד 92 אנאדולו אפס 84

הסגולים פתחו טוב וקלעו מחוץ לקשת, אבל הבלאנקוס נשארו צמודים במחצית הראשונה תודות לאנתוני רנדולף שקלע 17 במחצית הראשונה והקבוצות ירדו בשוויון 42:42. למרות עוד רבע טוב של רנדולף, אדריאן מוארמן וברייאנט דאנסטון הצליחו להשאיר את הטורקים בעניינים ופיגור נקודה בכניסה לרבע האחרון, 61:62. לרוע מזלם, סרחיו יוי לקח את המשחק בידיים ועם 14 נקודות ברבע האחרון העניק לריאל ניצחון חשוב במיוחד. יוי ורנדולף קלעו 43 נקודות ביניהם למנצחת, כשבצד השני בלט ואסילה מיצ'יץ' עם 21 נקודות.

Sergio Llull - Real Madrid - EB18
סרחיו יוי הוביל את ריאל לניצחון עם 14 נקודות ברבע המכריע. (צילום: אתר היורוליג)

 

משחקי יום שישי 

חימקי מוסקבה 60 באיירן מינכן 71

בסוף הרבע הראשון הרוסים הובילו 10:28 וזה היה נראה שהמשחק ילך לכיוונם. אבל ב-30 הדקות הבאות הם הובסו 61:32. מביך מאוד. ניצחון ענק לגרמנים שעלו למקום השביעי תודות לניצחון דרושפאקה על באסקוניה. דריק וויליאמס הצטיין אצל הגרמנים עם 20 נקודות. מנגד ג'ורדן מיקי ומלקום תומאס (10 ריבאונדים) קלעו 13 כ"א.

לפניכם הנתונים ההופכים של שתי הקבוצות ב-10 הדקות הראשונות ו-3 הרבעים האחרונים:

 

הפוך על הפוך: הסטטיסטיקה של חימקי מוסקבה ברבע הראשון לעומת שלושת הרבעים האחרונים.

 

הפוך על הפוך: הסטטיסטיקה של באיירן מינכן ברבע הראשון לעומת שלושת הרבעים האחרונים.

 

דרושפאקה 80 באסקוניה 75

להפתעתי הרבה המשחק היה צמוד לכל אורכו, אבל דרושפאקה בעזרתם של טוני דאגלס ומייקל אריק הצליחה לגבור על השביעית בטבלה בכניסה למחזור והוציאה אותה לפחות למחזור אחד מהטופ 8. דאגלס קלע 21 ואריק הוסיף 18 משלו בניצחון. מאט ג'ננינג קלע 18 לבאסקוניה.

בודוצ'נוסט 75 גראן קנאריה 70

קרב על המקום ה-14 גם היה צמוד לכל אורכו. גוגה ביטאדזה ונוריס קול סחבו את הביתיים לניצחון שלישי רצוף עם 21 נקודות ביניהם במחצית השניה. קול קלע 20 נקודות, קטף 5 כ"ח והוסיף 5 אסיסטים, ביטאדזה הוסיף 16 נקודות משלו. בצד הספרדי סים סנדר ונה קלע 16 נקודות.

ברצלונה 76 צסק"א מוסקבה 84

עוד קרב צמוד בין מועדוני פאר הסתיים בשליטה של סרחיו רודריגז (8 נקודות ברבע האחרון) שהשיג לרוסים ניצחון חוץ יקר בקטאלוניה. נאנדו דה קולו הוביל שלושה שחקנים אצל הצבא האדום שקלעו בספרות כפולות עם 25 נקודות כולל 7/10 ל-3. ויקטור קלאבר קלע 17 עבור בארסה שקיבלה עוד ערב חלש מכוכביה קווין פאנגוס וכריס סינגלטון שקלעו 12 ביניהם.

Nando De Colo - CSKA Moscow - EB18
נאנדו דה קולו עם עוד ערב נהדר וניצחון רוסי. (צילום: אתר היורוליג)

חדשות השבוע ביורוליג:

  • טוקו שנגליה וג'ייסון גריינג'ר ככל הנראה גמרו את העונה עם פציעות.
  • ג'רמי פארגו הסתפק ב-6 נקודות בבכורה שלו העונה ביורוליג בניצחון של מכבי על פאו.

חשוב לציין ששבוע הבא מכבי תל אביב תתארח בבאסקוניה כששתי הקבוצות עומדות על מאזן זהה של 11-9 ונמצאות בשוויון עם מילאנו (כרגע מקום 8) שתתארח אצל גראן קנאריה.

 

טבלת היורוליג לאחר 20 מחזורים. (תמונת מסך מתוך אתר היורוליג)

 

לפוסט הזה יש 11 תגובות

    1. קלאיורו הוא השחקן ה 3 ממכבי העונה שנבחר ל MVP של המחזור
      קדמו לו – סקוטי וילבקין במחזור ה 3 וג׳וני אובריינט במחזור ה 15
      זאת פעם ראשונה מאז 2012-3 ש 3 שחקני מכבי נבחרים ל MVP של המחזור באותה עונה

  1. צריך לראות את הלוז של ארמני ובאיירן כדי לקבל תמונה טובה יותר של המצב.
    לדעתי ארמאני עוד לא פגשה את ריאל וצסקא

  2. לא להאמין שמכבי נמצאת בעמדה שהיא נמצאת אחרי פתיחת העונה האיומה שלה. נשארו לה 4 עימותים מול יריבות ישירות במאבק על הכרטיסים להצלבה (באסקוניה, ז'לגיריס,
    באיירן ומילאנו) בנוסף עוד 3 משחקים מול יריבות פחות טובות ממנה על הנייר שדי איבדו סיכוי והם משחקי מאסט מבחינת מכבי (גראן קאנריה, בודצ'נוסט ודרושאפקה) ושלושה משחקים מול קבוצות מהטופ 5 שיש סיכוי שלאחת מהן פנרבחצ'ה המשחק יהיה חסר עניין. על פניו 15 נצחונות כנראה יספיקו וזו נראית המשימה אפשרית לגמרי.

  3. גם אני חושב שיש סיכוי סביר שמכבי עולים
    גם אם הכושר המטורף זה יכול להספיק גם בלי ניסים יותר מידי
    פשוט לא להאמין על ספאחיה/ספרופולוס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט