האם לוקה דונצ'יץ' מתאים להיות אולסטאר כבר בעונת הרוקי?/איתי קדם

תוצאת תמונה עבור ‪luka doncic all star‬‏

ארבעה מיליון פלוס אצבעות על המקלדת אומרות משהו על  האדם והתופעה ששמה לוקה דונצ'יץ' ומקומו בין הגדולים ביותר במשחק האולסטאר המסורתי. מדובר בכבוד לו זוכים מעטים, מעטים עוד יותר זוכים להשתתף בו יותר מפעם אחת, וספורים הם השחקנים בהיסטוריה שזכו להשתתף בו כבר בעונתם הראשונה בליגה. יחידי סגולה גם זכו לפתוח בחמישייה ושלושה זכו גם בתואר ה MVP של המשחק כשהם בשנת הרוקי – Elgin Baylor, Wilt Chamberlain and Oscar Robertson.

כל זאת בלי להתייחס לשיטת הבחירה שהשתנתה עם השנים (כפי שתוכלו לקרוא בטור הנהדר של רון טחן מלפני מספר ימים – ניפגש באולסטאר?/רון טחן )

הדבר הקשה ביותר להערכה בבואנו לבחור רוקי לסגל האולסטאר הוא הזמן המועט שהיה לו להתחרות בליגה, חוסר האפשרות המספקת לבחון אותו ביחס להיסטוריה שלו ושל הסביבה ועוד מיליון תירוצים. מה שברור הוא שההשפעה שלו חייבת להיות כזו שיהיה בלתי אפשרי להתעלם ממנה. בעידן המודרני קשה לעשות זאת יותר מבעבר, החשיפה העצומה לה זוכר כל שחקן בוחנת אותו מאלפי זויות ומעמידה כל פעולה אמירה ותנועה למבחן עשרות מיליוני מבקרים ופרשנים בכל העולם. לרוקי האחרון שנכנס לאולסטאר קוראים בלייק גריפין שנבחר בבחירה הראשונה בדראפט בעונת 2010/11 . בלייק סיפק 22.8 נק' ו 12.6 ריבאונדים אבל יותר מהסטטיסטיקה נכנס לליגה אתלט גבוה ויוצא דופן ששילב כח וניתור חריגים עם כישרון כדורסל שגם במונחים של הליגה היה בלתי ניתן להתעלמות. סרטוני ההילייטס שלו היו שיחת היום ברחבי העולם ובכל יום מילוני צופים פתחו משחקים של הקליפרס (!!) רק בשביל לראות איזו הטבעה חדשה יבצע גריפין (קצת בדומה לזאיון בימינו). לא משנה מה קרה לבלייק מאז ועד היום – באותה חצי עונה ראשונה שבה הוא נכנס לליגה – אי אפשר היה להתעלם מהתופעה.

לכן נבחר בלייק לאולסטאר – אבל לא פתח בחמישייה.

בעונת 2002/3 נכנס רוקי נוסף ישירות למשחק הכוכבים הלא הוא ידידינו יאו מינג גאוות העם הסיני. יאו, שנבחר בבחירה הראשונה בדראפט, נתן 13 נקודות,8.1 ריבאונד סולידיים ואין ויכוח שנכנס רק בגלל הצבעות אינסופיות מהאימפריה הסינית. ועדיין – יאו מינג היה תופעה, שחקן עם מימדים חריגים וכישרון כדורסל יוצא מהכלל – שקונים כרטיס במיוחד בשביל לצפות בו. הנה יאו הרוקי זוכה לצפות בגדול מכולם מקרוב:

בעונת 1997/8 נכנס לליגה אחד, טים דאנקן, בחירה ראשונה בדראפט. 21.1 בנקודות, 11.9 בריבאונדים, 2.5 בחסימות בעונת הרוקי. The Big Fundamental נכנס לליגה בהיותו בן 21.5 והשפיע על הספרס כל כך שהפרנצ'ייז סיים את העונה בפלוס 36 ניצחונות (!!!) מזה ומהעובדה שהגיע לליגה שחקן "שלם" כל כך היה בלי אפשרי להתעלם. דאנקן נבחר לאולסטאר אבל לא פתח בחמישייה.

בעונת 1994/95 נכנס שחקן נוסף למשחק הכוכבים הפעם בחירה 3 בדראפט – גראנט היל. היל, פורוורד על גבול הגארד בגובה 2.03 הגיע לליגה של מייקל כשהתחילו לחפש כבר את "הדבר" הבא. עם 19.9 נק', 6.5 ריבאונדים ו 5 אסיסטים למשחק הסטטיסטיקה מספרת חלק מהסיפור ויחד עם אישיות אלגנטית, חביבה ומותאמת למה שחיפשו בליגה (סטייל ג'ייסון טייטום של ימינו) הובלט כישרונו של הבחור הצעיר. היל נבחר לאולסטאר במזרח ואפילו פתח בחמישייה!!  הנה הוא כאן מול ג'ייסון קיד בדיונים על מי יהיה רוקי העונה :

בעונת 1992/3 הבחירה הראשונה בדראפט הכניסה לליגה שחקן שההשפעה שלו על הליגה הייתה כה גדולה, עוצמתית וחזקה שהייתה הרבה מעבר למשחק עצמו:

כששאק נכנס לליגה עמוסה בגבוהים איכותיים, הוא הביא איתו את האישיות הייחודית שלו, את חדוות המשחק, כישרון המשחק (התיאטרלי) והעוצמה הבלתי נתפסת – שמיליוני אנשים ברחבי הגלובוס עצרו את נשימתם בכל פעם שהבחור הצעיר נפגש עם טבעת. שחקן ששובר סלים וטבעות לא נראה מאז דריל דוקינס. ולכן ( וגם בזכות 23.4 נקודות ו 13.9 ריבאונדים) אוניל נכנס לאולסטאר ואף פתח בחמישייה בבחירה שהייתה "מהמוצדקות" בתולדות המשחק …

והרשימה נמשכת :

דיקמבה מוטמובו (1992 לא פתח בחמישייה)

דיוויד רובינסון (1990 לא פתח)

פטריק יואינג (1986 לא פתח)

מייקל ג'ורדן (1985 מה אתם חושבים? פתח ברור שפתח)

חאכים דה דרים (1985 לא פתח)

ראלף סמפסון (1984 לא פתח)

אייזאה תומאס (1982 פתח!!)

קלי טרפיוקה ובאק וויליאמס  (1982 לא פתחו)

לארי בירד וביל קרטרייט (1980 לא פתחו)

ומג'יק חיים של מומי פותח בשנת 1980 בחמישיית המערב.

ומי שרוצה מוזמן לחפש ולמצוא את כוכבי שנות ה70 ולפני כן.

אז איפה לוקה שלנו בכל הסיפור הזה (19.9 בנקודות/6.8 ריב'/5.3אסיסטים) ?

ראשית אף שחקן אירופאי לא זכה לשחק בעונת הרוקי שלו באולסטאר. לא נדבר כאן על כמות  השחקנים הלבנים כן (בירד/טרפיוקה) ?  שנית אם מדברים על נתונים סטטיסטיים, הייפ ענק, יכולת לבצע מהלכים כמו הטובים ביותר ( סטפ בק של ימינו הוא כמו הטבעה אימתנית של העבר), אישיות כובשת ויכולת נפלאה בקלאצ' מי צריך יותר?? אפשר לומר שיש שחקנים עם נתונים טובים יותר, יעילות גבוהה יותר, להכניס את עניין הקבוצה המנצחת כן או לא ועוד ועוד. אבל לפחות לדעתי הצנועה, מה שלוקה מביא איתו בעונה הראשונה בהשוואה למה שהביאו קודמיו הרוקיס' באולסטאר – לא נופל בכלל מאף אחד. תנו לילד לככב!

 

 

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. אם נמשיך את הדיון מקודם – אני לא חושב שהרבה יחלקו על זה שלוקה מגלה יכולות של אולסטאר – אבל העניין הוא כאן ההיררכיה – כלומר התחרות וכאן לרוע מזלו יש יותר מדי שחקנים שראויים יותר ממנו (בהינתן שיטת הבחירה).

    1. זה בדיוק היופי במגוון דעות. אין דבר כזה היררכיה אחרת היו משחקים הותיקים. תחרות יש כמובן. אם אתה מוכן לצפות בקרל אנתוני טאונס וטובאיס האריס לפני לוקה תהנה… אני חושב שטובים ככל שיהיו הם לעולם לא יהיו אולסטארים אמיתיים בליגה כאלה ששווה לקנות בשבילם כרטיס. ולכן הייתי בוחר בו לפניהם

  2. תודה על הפוסט
    לטובותו של דונציץ שירוויח את מקומו בצדק
    כרגע הייפ סביבו אדיר הוא נותן עונה נפלאה והתחרות קשה מאוד
    שלא יגמור כמו מייקל קונלי

  3. תודה איתי.
    אהבתי מאוד את הפוסט, אבל אני מסכים עם התגובה של עידו מלמעלה.

    יש פשוט תחרות מאוד גדולה במערב, וזה עוד כשקאזינס פצוע, באטלר עבר מזרחה ודריימונד יצא מהתמונה.

  4. תודה על התשובה.
    .
    לטעמי האולסטאר היא תחרות פופולריות מוטה, שהליגה מתערבת רק כאשר סוג הפופולריות לא מוצא חן בעיניה (גיאורגים לא קונים נעליים).
    כל היתרונות היו לטובתו של לוקה. ההייפ, התקשורת, ESPN, השחקנים אפילו יחסית באו לכיוונו (לא כמו שבאו לכיוונם של ג'ף טיג וקוסטאס בייבי פריק, אבל באו). ואם למרות כל הפריווילגיות, ששחקנים אחרים היו מתים לקבל (לא בושה להיות גאלינרי?), הוא עדיין לא יכנס, לא נורא.
    לא מבין מה רע בתחרות הכשרונות. אני בעד לראות אותו שר "מעוז צור" במבטא תימני בזמן שהוא מביא אותה בג'אגלינג עם חמישה כדורים.

  5. שאלה מעניינת.
    .
    בקרב התקשורת שהצביעה לאולסטאר, הוא ממוקם 6 בקרב בפוורוורדים/סנטרים,
    אחרי לברון, דוראנט, אנתוני, ג'ורג', ויוקיץ'. הוא קיבל רק 2 קולות, אבל עדיין.
    .
    בקרב השחקנים הוא ממקום 8, כאשר לרשימה שלפניו נוספים גם אדאמס ואלדרידג'.
    .
    בהנחה שאנחנו מדברים על 7 פורוורדים/סנטרים באולסטאר, אז קשה מאוד לתת טיעון לדונצ'יץ' לפני כל אחד מ-5 השחקנים שהתקשורת בחרה לפניו.
    זה פותח את הדיון על 2 השחקנים ששחקני ה-NBA בחרו לפניו –
    אלדרידג' (קיבל 49 קולות מהשחקנים), ואדאדמס (קיבל 48 קולות מהשחקנים)
    (לוקה קיבל 43 קולות מהשחקנים)
    .
    אלדרידג', בדרוג שלי לאולסטאר, לפני לוקה-
    הוא השחקן הטוב ביותר בקבוצה מצליחה יותר, והנתונים שלו לא נופלים מאלו של לוקה (0.7 נק' יותר, 1.8 רב' יותר, 1% אפקטיבי יותר, 2.8 אס' פחות, והגנה טובה יותר).
    אדאמס, זה כבר שאלה אחרת.
    אדאמס הוא השחקן השלישי בחשיבותו באוקלהומה סיטי,
    והיות וג'ורג' כבר בפנים, ואין לי ספק שגם ווסטברוק יהיה בפנים,
    לטעמי הת'אנדר לא "שווים" 3 שחקנים באולסטאר.
    .
    גם שחקנים שלא "כיכבו" ברשימת השחקנים/תקשורת/קהל, צריך לקחת בחשבון –
    האריס מהקליפרס, קפלה, גובר.
    האריס נותן עונה נהדרת, ולקליפרס מאזן טוב משל דאלאס (עם סגל שרחוק מלנצוץ).
    קפלה גם הוא נותן עונה טובה מאוד, אבל נוכחותו של הארדן בחמישייה פוגעת בסיכויו.
    .
    מכל השחקנים האפשריים,
    אם הבחירה הייתה שלי הייתי ככל הנראה בוחר בהאריס לפניו.
    אבל אני לחלוטין יכול להבין את מי שבוחר דווקא בלוקה.
    .
    השורה התחתונה –
    המיקום בו בחרו השחקנים ואנשי התקשורת בלוקה, הוא לחלוטין הגיוני.
    אולסטאר גבולי.

  6. הוא בדיוק על התפר, ולדעתי הוא יכנס בסוף בגלל פציעה של אחד מאלה שמקדימים אותו סטייל לברון וגבה. מבחינת ריגוש ברור שהוא שייך לשם לפני שחקנים כמו טאונס ולמרקוס למשל

    1. זו נקודה מעניינת ולדי. במקרה של פציעה אם אני זוכר נכון זו החלטה של סילבר ואז הסיכוי שלו עולה מאד.

  7. לוקה לא אולסטאר חלאס צאו מהסרט. היום יש שחקנים יותר כשרוניים ממה שהיו בתקופת טימי ובלייק שנבחרו עונה ראשונה.
    לוקה ממוקם במקום 13 עם קבוצתו, מאזן שלילי, ובסטט מפגר אחרי המון שחקנים. יש לו אולי קייס לאולסטאר במזרח אבל במערב ממש לא.
    אז מה אם הוא זר לבן וחמוד? הוא לא עד כד כך טוב להיות באולסטאר הנוכחי.

    רק בגארדים לכל אלו מגיע לפניו: הארדן קרי ראס ליליארד דרוזן מורי מיצל, וויליאמס, רוז. לכולם למעט לו וויל יש סטט טוב ממנו ומובילים קבוצות יותר גבוה. לו וויל ניצח לקליפרס העונה טונה משחקים וכל משחק שהוא לא שיחק הקליפרס הפסידו. אפילו לקליי בעונה פח יש הגנה טובה ממנו וסטט טוב ממנו.

    בפרונט קורט: לברון, דוראנט, גורג, דיוויס, האריס, אולדריג, יוקיץ, גלינארי נותנים עונה טובה יותר.

    אין שום סימוכין למה מגיע לו אולסטאר, יש לו סטט פחות טוב, הישגים קבוצתיים פחות טובים ואוויר בהגנה.

    למה שיתנו לו? שירוויח את לחמו בזכות ולא בחסד.

    את שאק אין בכלל מה להשוות אליו, שאק היה מפלצת עם סטט הרבה יותר רצחני והוביל את המגיק למקום 9+ הגנה רצחנית.
    טימי הוביל את הספרס למקום 5 והיה לו גם הגנה רצחנית.

    היחיד בהשוואה אליו זה בלייק שגם היה עם סטט הרבה יותר מרשים, מלהיב יותר ובזמנו לא היו כאלו כשרונות על עמדת הפורוורד.

    1. מה הכוונה שירוויח את לחמו בזכות ולא בחסד? (אתה לא הראשון שכותב את זה). אם הוא היה שחקן שנה שניה עם אותה סטטיסטיקה היית מכניס אותו לאולסטאר? זה עניין של פז"מ?
      לדוגמא, את מ'יצל הכנסת בוודאות לאולסטאר השנה כשבשנה שעברה הסטטיסטיקה שלו כמעט זהה לסטט' שלו העונה (כמעט 2 נק פחות שנה שעברה). לפי עניין "שירוויח את לחמו בזכות ולא בחסד" שנה שעברה למיצ'ל לא מגיע להכנס והשנה כן?

      1. הבנת הנקרא. מי הכניס את מיצל? למיצל מגיע לפני לוקה אבל הוא לא צריך להיכנס גם.

        מה הקשר לאם הוא רוקי או לא? גם אם היה עונה 5 בליגה לא היה מגיע ללוקה ביכולת הנוכחית. לא מספיק טוב. יש שחקנים עם יכולת יותר טובה עם סטט יותר טוב שקבוצותיהם במקום יותר טוב. כל מי שציינתי לעיל.

        לוקה עוד לא אולסטאר כמו דמיצל עוד לא אולסטאר שהם יהיו הם גם ישחקו שם.

  8. אם בן סימונס לא היה אולסטאר שנה שעברה אז אין שום סיבה שלוקה יהיה השנה , וזה לא משהו שלוקה לא שחקן טוב או יהיה שחקן טוב , פשוט יש שחקנים הרבה יותר טובים ממנו וותיקים ממנו שמגיע להם

  9. למה שהילד יקבל אולסטאר? שיעבוד, יש טונות שמגיע להם לפניו, גם במזרח. שחקן טוב, אבל בהחלט לא ראוי לאולסטאר וזה יהיה ביזיון גדול אם הוא יכנס.

  10. מסכים עם הרוב פה. תחושת הבטן אומרת שמגיע לו אולסטאר, אבל בפועל יש שחקנים שמגיע להם יותר. במערב אין ללוקה מקום ברוסטר

  11. ההבנת הנקרא שלי באמת צריכה שיפור.
    בכל אופן, למיצל לא מגיע לפניי דונציץ. להאריס אולדריג ולגלינארי אין סטט מרשימה יותר ואין עונה טובה יותר מלוקה ברמה האישית.
    ברמה הקבוצתית לוקה באמת לא במקום טוב אבל השאלה האם זה אמור להשפיע על הבחירה לאולסטאר. האולסטאר מבחינתי זה השחקנים הטובים והמלהיבים ביותר. לוקה נכנס לקטגוריה הזו, שחקן שאנשים קונים כרטיסים כדי לראות.
    ומה הקשר לרוקי? זה כבוד להיות באולסטאר ובגלל שהוא רוקי זה מרגיש שלא רוצים לתת לו להכנס בשנה הראשונה. "היררכיה", "שחקנים וותיקים ממנו שמגיע להם", "שיעבוד"..אלו לא דברים שאתה כתבת אבל אני עונה פה אז..לוקה עובד ועובד קשה על המשחק שלו הסטט שלו לא נופלת מחלק מהשחקנים הוותיקים הוא פשוט רוקי. לא מגיע לו להיות בחמישייה אבל מגיע לו לשחק במשחק.

  12. לדעתי יכנס.
    הליגה דאגה לו שציינה במפורש שהוא נכנס על תקן פורוורד.
    יש לפניו כמובן את דוראנט, לברון, ג'ורג', דייויס ויוקיץ'.
    אם יש מקום לעוד 2 אז ברור שהוא שם.
    דונצ'יץ' אולסטאר מהשנייה שנכנס לליגה בכל אספקט מקצועי ושיווקי. הוא סופרסטאר. גלינארי וטוביאס האריס? Give me a break.
    זה אולסטאר כאן. אם היה מדובר על חמישיות עונה או דירוג איכות אולי עוד הייתי מצליח לתת למישהו לנסות לשכנע אותי אחרת, אבל למשחק כזה? בוחר בו בלי למצמץ.

  13. אחלה כתבה קדם. אם היו בוחרים את 24 השחקנים הטובים בליגה יש מצב שהוא היה נכנס. הוא לא ב-12 הטובים במערב, אבל יש לו יותר קייס מהרבה שחקנים שיכנסו במזרח (למשל קייל לאורי וקריס מידלטון).

  14. לוקה שווה אולסטאר כי אולסטאר זה במיוחד שואו.
    חוצמזה לוקה הוא לא בדיוק רוקי. חלאס עם ההשוואה לרוקיז' אחרים.
    הוא משחק מגיל 16 במגרשים הכי קשים באירופה ומול השחקנים הכי טובים.
    שנה שעברה הוא היה בורג מרכזי בזכיה של ריאל מדריד בגביע אירופה.
    כמו שהייתם משווים את ארווידאס סבוניס כשהגיע לליגה לשאר הצעירים זבי החוטם שהרגע יצאו מבצפר עוטף ומפנק…..
    לוקה רשמית הוא רוקי. להשוות אותו לרוקיז אחרים קצת חוטא לאחרים
    🙂

  15. אולסטאר זה 24 השחקנים הטובים בליגה אמור להיות. נזרום אפילו על 30. לוקה לא בין 24 השחקנים הטובים בליגה וגם לא בן ה30 היום. לא אולסטאר גם לא ביכולת וגםצלא בשואו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט