הארדן מול הרפטורס במרכז יום שישי הגדול / דור בלוך

הארדן מול הרפטורס במרכז יום שישי הגדול / דור בלוך

יוסטון רוקטס (20-27) – טורונטו רפטורס (14-46) 3:00 (שידור ישיר בערוץ 5):

השחקן החם בליגה מגיע למשחק ביתי מול אחת הקבוצות החמות בליגה במפגש מזרח מערב מרתק שיעמוד במרכז משחקי הלילה ב-NBA.

ללא שניים משחקניה הטובים ביותר – כריס פול וקלינט קאפלה- יוסטון החלה להישען באופן כמעט ומוחלט על ג'יימס הארדן והוא יותר מסיפק את הסחורה. אפשר לאהוב או לא לאהוב את מה שהוא עושה, והכל כבר נכתב על ניצול החוקים, האסתטיקה של הפעולות וכיו"ב אבל בשורה התחתונה הארדן מעמיד מספרים בלתי נתפסים. הוא עשה היסטוריה במשחק 61 הנקודות שלו מול הניקס כשהשווה את שיא הנקודות באולם מאז חידושו (שווה לשיאו של קובי בריאנט), היה הראשון לזרוק 20 זריקות עונשין ו-20 שלשות במשחק והיה הראשון מאז שאק לקלוע מעל 60 נקודות ו-15 ריבאונדים במשחק.

לסיכום הארדן קולע 52.2 קודות בשלושת המשחקים האחרונים ואי אפשר לחכות לראות מה הוא מתכנן לנו הלילה.

כריס פול התאמן ביום חמישי ויש סיכוי שנראה אותו הלילה, לראשונה מאז פציעתו ב-20 בדצמבר. ואלוהים יודע שיוסטון צריכה אותו, הרוקטס ממוקמים כרגע במקום ה-5 במערב, כאשר אם לא יצליחו לייצב את הספינה הם בסיכון גבוה להתדרדר למטה במערב הצפוף. סן אנטוניו ויוטה בפיגור משחק אחד בלבד מהרוקטס בעוד הקליפרס מפגרים אחריהם בשני משחקים, והרוקטס בוודאי לא ירצו לפתוח את הפלייאוף מול אוקלהומה או גולדן סטייט (דנבר היא אולי סיפור אחר).

הרוקטס ניצחו בסה"כ חמישה בעשרת המשחקים האחרונים שלהם, כאשר גם בנצחונות על הלייקרס נטולי ג'יימס בהארכה ומול הניקס במשחק צמוד קשה להגיד שהם הצליחו להרשים.

הלילה הם פוגשים אתגר מסדר גודל אחר לגמרי כשיפגשו את הרפטורס. הקנדים משייטים עם 8 נצחונות בעשרת המשחקים האחרונים והם ממוקמים במקום ה-2 במזרח בשוויון עם מילווקי עילה נדבר מאוחר יותר. טורונטו מגיעה למשחק הזה אחרי הפסד לאינדיאנה ללא קוואי, אבל הפציעה של אולדיפו משמעותה היא שהמזרח הפך להיות פחות תחרותי. ספציפית נוצרה קבוצה של ארבע קבוצות, כפי שצפינו בתחילת העונה, שיקחו את ארבעת המקומות הראשונים במזרח בפער איכות עצום על הארבע הבאות, והעונה תתחיל למעשה בסיבוב השני שהולך להיות לפנתאון.

כתוצאה מכל זה, שארית העונה הסדירה עומדת להיות עם חשיבות פחותה כאשר למעשה המיקום הפנימי בין הארבע לא מאוד משמעותי. האם טורונטו בטוחה שהיא רוצה לפגוש את פילדלפיה ולא את בוסטון בהנחה שהסדר הפנימי בין השתיים ישמר? ממש לא בטוח.

במשחק מול אינדיאנה לא רק קוואי היה חסר אלא גם אנונובי וולנצ'יונס, ובכל זאת טורונטו הייתה תחרותית מאוד מול קבוצה מצמרת המזרח. הדבר מעיד על העומק האדיר של טורונטו אבל השאלה שקיבלה תשובה שלילית מהדהדת בעונה שעברה, היא האם העומק הזה יבוא לידי ביטוי גם בפלייאוף. אפשר לקחת את זה צעד קדימה ולשאול האם העומק המדומה הזה בעונה הסדירה, לא מחביא בעיות שיבואו לידי ביטוי בפלייאוף כהשחקנים התשיעי והעשירי כבר לא יוכלו לבוא לידי ביטוי.

הלילה תעמוד במרכז היכולת של טורונטו לשמור על הארדן, השאלה הזאת היא רלבנטית מאוד לגבי היכולת של טורונטו ללכת עד הסוף השנה כאשר בדרך יחכו לה שחקנים כמו קיירי ארווינג, ג'ימי באטלר ובסוף בסוף אולי אחד בשם סטף קארי.

שאלה לדיון: האם העומק של טורונטו רלבנטי גם לפלייאוף או ששחקנים כמו סיאקם וון פליט יכולים לתת תרומה משמעותית רק בעונה הסדירה?

הימור: טורונטו ב-5

אורלנדו מג'יק (28-20) – וושינגטון וויזארדס (27-20) 2:00:

הצניחה החופשית של המג'יק נמשכת והם כבר עם 7 הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים. עם נצחון אחד בחמשת המשחקים האחרונים, כשגם הוא מושג מול אטלנטה, אורלנדו איבדה כל תקווה לעשות משהו משמעותי העונה והיא איבדה אותה בהתקפה. בקצבי ההתקפה של העונה הנוכחית 104.4 נקודות למשחק זה פשוט לא מספיק. השאלה היא האם השלד הזה של ווצ'ביץ' וגורדון הוא כזה שאפשר לבנות סביבו משהו או שהעסק צריך ללכת לפירוק, בפעם המי יודע כמה בשנים האחרונות והעצובות של המג'יק.

בצד השני קבוצה שכמעט בוודאות תלך לפירוק היא הוושינגטון וויזארדס. הוויזארדס הביאו את דווייט הווארד ובאופן בלתי נמנע פתחו את העונה באופן קטסטרופולי. בהיעדרו ובהידערו של ג'ון וול שגמר את העונה הוויזארדס דווקא הראו מגמת התאוששות כשהם מנצחים 4 מחמשת המשחקים האחרונים כשגם ההפסד היה בהארכה כפולה מול טורונטו והנצחונות הושגו מול קבוצות איכותיות כמו פילדלפיה, טורונטו וניו יו… סליחה שכחו מזה.

שאלה לדיון: מי מהקבוצות שישחקו היום צריכה ללכת לפירוק והרכבה מחדש?

הימור: וושינגטון ב8

ברוקלין נטס (26-23) – ניו יורק ניקס (36-10) 2:30:

דרבי!!!!!!!!!!

ברוקלין כבר סופרת חמישה נצחונות רצופים כשהיא משחקת כדורסל אטרקטיבי ומנצחת גם קבוצות חזקות כמו בוסטון ויוסטון, והיא עשויה להיות סיוט אמיתי בפלייאוף במזרח. היא גם מפגינה לא מעט אופי כ-4 מ-5 הנצחנוות שלהם הושגו בפער של 7 או פחות וכל זה מושג כשהיא סובלת ממכת פציעות מטורפת למדי. זה לא רק לוורט. גם ג'רד דאדלי ואלן קראב לא ישחקו הערב, בעוד הוליס ג'פרסון ודינווידי הנפלא בספק למשחק הזה. אבל מי שהעלה רמה כדי לכפות על כל הפציעות האלה הוא ראסל שמשחק את הכדורסל הטוב ביותר שראינו ממנו. מול אורלנדו הוא קלע 25 נקודות והוסיף 10 אסיסטים ו-7 ריבאונדים וגם 2 חטיפות עם כדורסל בוגר ואיכותי לצד יכולת קליעה טובה.

הניקס, לא.

שאלה לדיון: מה הניקס צריכה לעשות כדי לחזור להיות רלבנטית, תרגישו חופשי לחבוט בגופה.

הימור: ברוקלין ב-10

קליבלנד קאבלירס (48-9) – מיאמי היט (24-22) 2:30:

מה צריכה קבוצה עם 4 הפסדים בחמשת האחרונים שלה, כשסיכויי הפלייאוף שלה הולכים ונעלמים? מפגש עם קליבלנד כמובן. היכולת ההתקפית של מיאמי דיי מוגבלת ולכן, כמו שאמר אתמול ריק פטינו: "כשאתה לא קולע הרבה אתה צריך לספוג מעט כדי לנצח" (נ.ב האם הוא על סמים?). אבל צחוק בצד, כאשר ההיט סופגים מעל 105 נקודות הם מפסידים וזה קרה להם יותר מדי לאחרונה, הלילה הזדמנות טובה עבורם לאמן את השריר ההגנתי מול הקאבס.

שאלה לדיון: עד כמה משמעותית תהיה חזרתו של דרגיץ' הצפויה בחודש הבא? האם מיאמי יכולה לאתגר מישהו מה-4 הראשונות?

הימור: מיאמי ב-12

שיקאגו בולס (37-11) – לוס אנג'לס קליפרס (22-26) 3:00:

הקליפרס יצאו למסע של 4 משחקי חוץ כשהם במשבר עמוק אבל נראה שהם יוצאים ממנו מחוזקים. הנצחונות על סן אנטוניו ומיאמי כאשר בטווח הפסד לדאלאס ייצבו את הקבוצה במקום ה-8 כשהם מקדימים את היריבה העירונית שממוקמת במקום ה-9. אחת הסיבות לתקופה הקשה של הקליפרס הייתה ההגנה שלה שקרסה ברצף משחקים בהם הקבוצה ספגה 110 או יותר, בדרך לממוצע ספיגה של 113.7 לערב. מה שיכול מאוד לעזור עם העניין הזה הוא חזרתו של מבה א מוטה, משחקני ההגנה הטובים של הקליפרס שעשוי לחזור מפציעת ברך הלילה. מול שיקאגו הקליפרס לא ממש אמורים להזדקק לו.

שאלה לדיון: האם יש ערך בשיטה הזאת של להעלות את אחד הסקוררים הבולטים שלך מהספסל כפי שהקליפרס עושים עם לו ויליאמס או שזאת התחכמות מיותרת?

הימור: הקליפרס ב-20

ממפיס גריזליס (29-19) – סקרמנטו קינגס (24-24) 3:00:

על אף הפער הגדול בטבלת המערב, שתי הקבוצות האלה יצרו שלושה משחקים צמודים מאוד ואין סיבה להאמין שהערב יהיה שונה. העובדה ששתי הקבוצות לא צפויות להגיע לפלייאוף, על אף היכולת הנאה של צעירי סקרמנטו, גורמת לכך ששמועות על העברות חגות סביבן בתקופה האחרונה, כאשר סקרמנטו מחפשת לשלוח את חוזהו המסתיים של רנדולף. בממפיס הדברים דרמטיים בהרבה כשהקבוצה מחפשת טריידים עבור הזהות שלה בשנים האחרונות – קונלי וגאסול. לאור זאת קשה להתפלא על כך שממפיס נמצאת בקריסה של 7 הפסדים רצופים ואילו הקינגס הפסידו 3 מארבעת המשחקים האחרונים שלה.

שאלה לדיון: איזה קבוצה יכולה להרוויח הכי הרבה מטרייד ריאלי על קונלי ו/או גאסול?

הימור: סקרמנטו ב-6

דאלאס מאבריקס (26-21) – דטרויט פיסטונס (26-21) 3:30:

לאחר ששברה את רצף ההפסדים שלה עם נצחון נאה על הקליפרס, דאלאס מארחת קבוצה עם מאזן זהה, כשבמוקד נמצאת שאלת דניס סמית'. האם השחקן הצעיר יכול לבנות עם דונצ'יץ' קו אחורי ארוך טווח שיחזיר את דאלאס לצמרת המערב, או שנכס אחר יכול לתרום יותר לקבוצה שנבנית סביב ילד הפלא הסלובני. בניגוד לדאלאס לפיסטונד עדיין יש סיכוי של ממש להגיע לפלייאוף אבל הם צריכים להתאפס על עצמם, כאשר הפסדים מאכזבים מול סקרמנטו וושינגטון מנעו מהם רצף של חמישה נצחונות רצופים ותחושת מומנטום. הגריפינים התאוששו עם נצחון על ניו אורלינס אבל התלות שלהם בגריפין בהתקפה מוסיפה להיות אדירה. הפורוורד קלע 37 מול הפלקינס, אבל ספק אם הם יכולים לצפות לתצוגה כזאת מהשחקן שקולע 26.3 לערב במספיק משחקים שיאפשרו לקבוצה לסגור פערים במזרח.

שאלה לדיון: איפה אתם ממקמים את גריפין בליגה של העונה? במונחים היסטוריים?

הימור: דאלאס ב-5

מילווקי באקס (12-34) – שארלוט הורנטס (24-23) 3:30:

שתי קבוצות במומנטום נהדר יפגשו במילווקי הלילה כאשר הבאקס שעומדים על רצף של 5 נצחונות רצופים, מארחים את ההורנטס שנצחו 4 מ-5 המשחקים האחרונים שלהם. אבל אם המומנטום של מילווקי נראה כנשענן על עדנים מוצקים של שיפור ביכולת האימון וסגנון המשחק של סגל מוכשר ומגה סופר דופר סטאר אחד שאמור להשתלט על הליגה ביום שאחרי לברון, לגבי ההורנטס יש יותר סימני שאלה מסימני קריאה. כן, קמבה ווקר משחק השנה כמו פרנצ'ייז אמיתי כשהוא קולע 25 לערב, אבל כשצוללים למשחקים האחרונים של שארלוט מגלים שרק 1 מארבעת הנצחונות הושגו מול קבוצה במאזן חיובי. אבל אם אתם חושבים שיהיה משחק קל עבור מילווקי משהו אחר מצפה לכם. השתיים נפגשו כבר פעמיים העונה כאשר בפעם הראשונה הבאקס נצחו בנקודה ואילו כשהגיעו לשארלוט הם ספגו הפסד במשחק צמוד נוסף.

בעוד ג'יאניס נהנה מעזרה רבה משחקנים כמו לופז, מידלטון, בדלסואו וברוגדון, ווקר מוצא את עצמו דיי לבד עד כה מה שבוודאי ישפיע על החלטותיו בסוף העונה בה יהפוך לשחקן חופשי. אם יש אור בקצה המנהרה עם זאת הוא ביומבו שמנפק מספרים של דאבל דאבל או כמעט בשלושת המשחקים האחרונים. ההורנטס ממוקמים במקום ה-7 והגעה לפלייאוף חיונית עבורם כדי לשכנע את הגארד האקספלוסיבי להישאר. במשחק היום אפשר לצפות לג'יאניס להצגה לאחר בחירתו לקפטן נבחרת המזרח לאול סטאר כאשר המפגש עם הקפטן בצד המערבי יכול להיראות כמשחק העברת המקל בדומה למפגש בין ג'ורדן לקובי אי אז.

שאלה לדיון: אם אתם קמבה ווקר האם אתם נשארים לעוד עונה בשארלוט בעונה הבאה? במה זה תלוי? אם לא לאן אתם בוחרים ללכת כשחקן חופשי בסוף העונה?

הימור: מילווקי ב-15

דנבר נאגטס (15-31) – פיניקס סאנס (39-11) 4:00:

צריך להגיד את האמת, ההתלהבות מהנאגטס שבשלב מסוים הובילו את המערב, דועכת מעט לאחרונה, ודווקא כשהפצועים שלה הולכים וחוזרים בהדרגה. עם 4 הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים, עושה רושם שדנבר חוזרת להיות מה שהיא הייתה אמורה להיות – קבוצה מעט מעל הממוצע במערב. מעבר לכך מה שהולך והופך להיות ברור הוא שדנבר תלויה באופן מוחלט ביוקיץ'. הסנטר מוביל את קבוצתו בנקודות ריבאונדים ואסיסטים ואם דנבר רוצה לעשות קפיצת מדרגה צריך לקרות אחד משני דברים – יוקיץ' יגלה שהוא ג'יאניס, או שיגיע סופרסטאר נוסף. מה שמונע כרגע משבר של ממש בדנבר הוא לוח המשחקים. 3 מארבעת המשחקים האחרונים של דנבר היו מול קבוצות יורוליג (פיניקס, שיקאגו וקליבלנד). דנבר תימדד במשחקים הרבה יותר קשים.

שאלה לדיון: מה התקרה של יוקיץ'?

הימור: דנבר ב-20

יוטה ג'אז (22-27) – מיניסוטה טימברוולבס (24-24) 4:00:

שתי קבוצות שלפתע נמצאות במומנטום חיובי יפגשו ביוטה, ולמשחק הזה תהיה משמעות גדולה עבור שתיהן. בעוד יוטה מסתכלת על מאבקי הדירוג במערב ותרצה להימנע ממפגש עם גולדן סטייט כבר בסיבוב הראשון, מיניסוטה ואחד השחקנים הלוהטים בליגה ירצו להגיע לפלייאוף והם כבר 2 משחקים בלבד מהמקום שמוביל לשם. וסיפור המפגש הזה הוא המפגש בין טאונס למיטשל. שחקן השנה השניה של יוטה מוביל את הקמבאק שלה, במסגרתו הקבוצה כבר עם שמונה נצחונות בעשרה משחקים. מיניסוטה כבר עם 3 נצחונות רצופים, כאשר לצד טאונס גם וויגינס שקלע 23 בנצחון על הלייקרס מראה יכולת משופרת.

שאלה לדיון: בראיה לאחור מי צדק בויכוח בין ג'ימי באטלר לטאונס ווויגינס ומי הרוויח מהטרייד?

הימור: יוטה ב-12

לפוסט הזה יש 121 תגובות

  1. תשובות לשאלות-
    במזרח טורונטו שווים גמר אזורי לפחות ועם טיפה מזל גם גמר נבא
    שתיהן חייבות לפרק ושתיהן לא יעשו זאת כי הן במזרח ויש אפשרות לפלייאוף
    לבחור בדראפט את זאיון
    יבטיח למיאמי מקום 5-6 ובפלייאוף לעוף ב-6 משחקים בסיבוב הראשון
    כל עוד זה עובד למה לא
    אינדיאנה תשמח לקונלי, שדרוג על פני קוליסון. גאסול אני לא בטוח עד כמה יש לו ערך משמעותי
    בלייק השנה אולסטאר בטוח, אבל לא אול נבא
    בחיים לא, לאן ללכת זה קל-למועדון נורמלי שיש לו לפחות עוד אולסטאר
    mvp
    קשה לקבוע עכשיו, צריך לחכות ולראות איך העונה הזו תסתיים כדי שיהיו מסקנות כלשהן

  2. וושינגטון הלכה על הטריו שלה שיוביל אותה, ואפשר לראות את זה לפי הפיירול שלה לשנים הבאות (כמעט ריק לחלוטין – בכל זאת, מישהו צריך לשלם למיהמני יותר מנורקיץ). אני לא מאמין שהיא תמצא מישהו שמטומטם מספיק כדי לקחת את וול, ולכן הפתרון הנכון והמכוער הוא להטריד את ביל ופורטר בתמורה לבחירות סיבוב ראשון וחוזים נגמרים, ואז לעשות פרוסס שנתיים-שלוש עם וול והצעירים. הייתי גם מחפש קבוצה שתיתן משהו תמורת מרקיף מוריס.

    1. טפשי להטריד את ביל. אפשר לייבש את וול ביציע הכסף גם ככה משולם רק שלא יעשה נזק. או יותר טוב אם הבעלים יסכים ביי אאוט.

      לא הייתי נוגע בביל ומוריס אלו 2 השחקנים היחידים שאני משאיר אצלי בקבוצה וגם את סאטו. מחליף את כל השאר. מנסה להביא את דראגיץ/רונדו

      1. אי אפשר לעשות על ביי אאוט לוול. יש לו חוזה מקס לארבע שנים, אף אחד לא משלם כזה סכום כדי להפתר משחקן, גם אם מתברר שהוא מקור כל הצרות.

        1. ברור שבמציאות איש לא יעשה את זה כי אין להם ביצים והם יטרידו את ביל ומוריס וימשיכו להירקב עוד המון שנים.

      2. אי אפשר לבנות קבוצה תחרותית כש-40 מליון דולר יושבים על אזרחי ביציע. אם היה אפשר להטריד את וול, היה שווה לבנות סביב ביל, אבל
        זה לא תרחיש ריאלי. טפשי להגיד מחליף את כל השאר כשאין לך איך להחליף את הבעיה הכי גדולה (האמת שגם את הבעיה השניה הכי גדולה – מהימני אין לך איך) וכל השאר גם ככה מסיימים חוזה (כולל מוריס).

  3. -טורנטו מנגבים את הרוקטס בבלואו אאוט, הארדן לא יגיע ל-40 היום.

    תשובה לשאלה-לדעתי כן. לא רואה את טורנטו מנצחים את בוסטון בסידרה ללא פציעות וגם לא את הבאקס.

    -מגיק ינצחו את ווש בבק טו בק

    תשובה לשאלה: שניהן

    -נטס

    תשובה: לקבל את ציון

    היט

    תשובה: מיאמי לא תאתגר אף אחד

    קליפרס

    תשובה: כרגע זה עובד, ההיגיון מובן לרמוס את מחליפי היריב בעוד שי טיפה איכות בחמישייה. הבעיה זה גורטאט והארל יותר כי גורטאט לא שייך לענף ויוצר נזק לחמישייה הראשונה מצד שני לעלות איתו גם עם חמישייה שנייה זה מחזקה קשה לצפייה.

    קינגס

    תשובה ספרס (עם מארק) וסאנס (עם קונלי)

    מאבס

    תשובה" בלייק מתחרה עם אולדריג על מקום בחמישיית העונה השלישית כרגע. אם יסיים עם מאזן חיובי גם יקח כנראה (תלוי איפה הספרס יסיימו)

    באקס

    תשובה: הולך למי שיציע לי הכי הרבה כסף. אם תבוא הצעה ממש טובה עם הרבה כסף וסיכוי להתחרות על טבעת נחשוב על זה.

    דנבר

    תשובה: יוקיץ נמצא בתקרה שלו או קרוב מאד לזה.

    יוטה

    תשובה: באטלר צדק וברור שפילי הרוויחו מהטרייד (הבעיה שיש לנו מאמן רפה הבנה)

  4. ההורנטס יכולים להרוויח מטרייד על גאסול. זה יכול לשכנע את קמבה להישאר אך רק אם יהיה אכפת לגאסול מההצלחה הקבוצתית ולא יהיה אנמי כמו שהוא העונה.

    1. להרוויח במה בדיוק? הם יכולים לסיים מקום 6 גם בלי החוזה הנוראי שלו לשנתיים הקרובות אלא אם כן ממפיס יסכימו לקלוט את החוזה הנוראי של באטום ואז שווה להם.

      קמבה נראה לי מסוג הבחורים שמחפשים את משאיות הברינקס

  5. תודה מעולה.
    הארדן מתישהו יעצר, וכמו שאמרת במשחקים האחרונים, למרות הטירוף והנקודות רואים שהעייפות הולכת וגוברת, בטח מול קבוצות טובות.
    היום אני צופה משחק נפל בטח עם השמועות על החזרה הקרובה של פול. לא סתם אף שחקן מאז ווילט לא עשה כאלו רצפים של 30+ נק', זה לוקח המון משחקן.

  6. בקשר ל-4 הגדולות במזרח, רוצה לחלוק על ההנחה, שהסדר בסוף העונה לא באמת משנה לפלייאוף.
    משנה ועוד איך. עבור יתרון הביתיות.
    3 מה-4 הן קבוצות הבית *הכי טובות בכל הליגה*, 4-21 / 5-21 מדהים, ובוסטון לא רחוקה משם, 5-19.
    יתרון הביתיות יכול בפירוש להיות ההבדל לעליה לגמר.
    .
    גם לא משוכנע שהמקום של כל ה-4 בחצי מובטח. פער האיכות גדול אבל תיתכן החלקה. טורונטו ובוסטון מאוד עמוקות ומאוד ביתיות, פחות סביר שזה יקרה להן, לכן אם מישהי מה-4 יכולה להתפנצ'ר, אולי מילווקי, ואולי פילדלפיה. לא מאוד סביר אבל הן נראות יותר פגיעות, ואם אחת מקבוצות ה-5-8 תתחזק במועד הטריידים, אולי יהיה יותר סביר.

  7. פריוויו פגז לערב משחקים טוב מאוד. השאלות לדיון מעולות ומוסיפות הרבה על מה לחשוב.
    טורנטו – כמובן שקוואי >דרוזן (יש סימון שמשמעו גדול בהרבה מאוד מאוד?) אבל אני לא חושב שסיאקום יפגין את מה שהוא מציג עכשיו כאשר ההגנות יתחילו להתהדק ויהיה הרבה מאוד איזו של קוואי בפלייאוף לדעתי לא יספיק מול מילווקי יספיק מול פילי 50-50 מול בוסטון כשהרבה תלוי בביתיות.
    מבחינה היסטורית בלייק ממוקם אצלי בשווה עם דומיניק ווילקינס – סבבה מינוס במונחים היסטוריים
    העלאה מהספסל – זה שיקולים רבים – כמה הוא מתאים לשחק עם המחליפים כיצד מחלקים את הזריקות וכו' אני לא חושב שזו התחכמות בכלל

  8. אחלה פורמט, השאלות לדיון.
    .
    1. רלוונטי מאוד.
    .
    2. לשתיהן.
    .
    3. להשיג מכונת זמן וליזום את המפץ הגדול אחרת לגמרי. אינשאללה שנה הבאה קיירי, דוראנט ופורזי משת"פים.
    .
    מוותר על שתי השאלות הבאות מחוסר עניין.
    .
    6. שאלה מצוינת וקשה. זה תלוי בהמון משתנים. אולי הסאנס על קונלי, אני על הגדר בנושא הזה.
    .
    7. איזו סיבה יש לו לעלות על המכ"ם ההסטורי?
    .
    8. חותם בסאנס.
    .
    9. אני חושש שהוא לא רחוק ממנה.
    .
    10. קשה לקבוע, מוקדם מדי. אולי כולם הפסידו.
    .
    תודה!

  9. תודה על הסיקור! אהבתי מאוד את ההוספה של הרעיונות לדיון !
    יוסטון – טורנטו יכול להיות השפלה ענקית , עם קוואי לבד שומר על הארדן כבר רב המשחק של יוסטון בבעיה לעומת הקבוצות הקודמות שהם פגשו להן , בנוסף טורנטו בטוח יכולים לשמור כפול עליו , עם הידיים הארוכות והשומרים המעולים שלהם , הוא צריך לתת משחק עם אחוזי שלושות מהמשחקים שכן הולך לו בהם , יהיה מעניין.

    מה הקשר של גריפין ומונחים היסטורים רק לא הבנתי? ובמידה ואני קמבה ווקר אני עף לLA לחיים הטובים , נראה לי בחור שקט שיסתדר עם לברון ויהנה מקצת הצלחה סוף סוף .

  10. תודה רבה
    1-העומק של טורונטו רלוונטי לפלייאוף ובמזרח רק קבוצה עם עומק כמו שלה ויותר כמו בוסטון יכולה לנצח אותה בסדרה במזרח.בכל מקרה סדרה כזאת תהיה 50-50
    2-וושינגטון צריכה ללכת לפירוק והרכבה מחדש.לשמור רק על ביל ואת כל השאר להטריד או לנסות להטריד כמו במקרה של וול והחוזה האסטרונומי שלו
    3-הניקס צריכים לפנות כמה שיותר מקום מתחת לתקרת השכר להיפטר מהארדויי קורטני לי קנטר ועוד כאלו שמעיקים על תקרת השכר.ללכת בכל הכח על דוראנט בקיץ להחתים את קמבה/קיירי ואז להאריך את החוזה של פורזינגיס.לצידם יהיו את הרוקים נוקס טרייר ורובינסון פלוס החתמות של וטרנים על חוזים נמוכים.אפשר גם להשאיר עוד שחקן שניים מהסגל הנוכחי בעלי שכר נמוך.
    4-החזרה של דראגיץ תהיה משמעותית ותהיה תוספת כח למיאמי אבל חוץ מאינדיאנה מיאמי לא תוכל לנצח בסדרה של 7 משחקים את בוסטון טורונטו מילווקי ופילי
    5-יש ערך להעלות את לו וויליאמס מהספסל.בחמישייה הראשונה יש מי שיתן את הנקודות צריך גם כח אש בסקנד יוניט.
    6-אינדיאנה על קונלי.יש שם התאמה נהדרת גם העובדה שגדל שם לא מזיקה.גאסול לדעתי סיים את תפקידו כשחקן מוביל בליגה לפני שנתיים.יתאים מאד ל רוטציית הגבוהים בפלייאוף של בוסטון.
    7-גריפין שחקן ברמת אולסטאר.לא סופרסטאר אף פעם לא היה וכנראה לא יהיה.כיום בשיאו בסוף העשירייה השניה בנבא
    8-קמבה חייב לעזוב את שארלוט.הייתי רוצה לראות אותו בניקס כאופציה ראשונה אבל גם בקבוצה כמו פיניקס לצד בוקר יהיה נחמד
    9-לדעתי יוקיץ קרוב מאד לתקרה שלו.הרבה יותר ממה שאנחנו רואים ממנו היום לא נראה וזה מספיק להיות אולסטאר בליגה הזאת
    10-הטרייד עשה טוב ל שני הצדדים.וויגינס וטאונס נחלצו מהשפעתו ההרסנית של באטלר ומשחקים הרבה יותר טוב בלעדיו.את באטלר בפילי למרות המצב כעת אבחן רק בפלייאוף ובכל מקרה הוא לא התאים למיניסוטה ואת חוזה המקס שהוא כל כך רוצה הוא יקבל בקיץ ואם זו לא תהיה פילדלפיה אז תמיד ישנה איזו ברוקלין שיש לה מקום ל 2 חוזי מקס ותשמח לתת לו ובכך הוא גם יגיע לקבוצה בעלייה וגם סידר את עצמו כלכלית בחוזה הגבוה האחרון שלו בנבא

  11. תודה רבה דור.
    לדעתי המיקום הפנימי ברביעיה המובילה במזרח מאד חשוב, מאחר ובסדרה כל כך מאוזנת הביתיות יכולה לעשות את ההבדל. המאזן של מילווקי, ואולי גם טורונטו, מעיד על כך לדעתי – הן לא מוותרות על משחקים (למעט קוואי).
    העומק של טורונטו מעולם לא היה הבעיה בפלייאוף, אלא דרוזן ולאורי – ואן וליט שיחק מצוין נגד קליבלנד, וגם סיאקאם יתפקד להערכתי, שלא לדבר על דני גרין. השאלה העיקרית סביב הפלייאוף שלהם היא מידת החיבור והסינרגיה בין קוואי לבין השאר – אם זה יהפוך לקוואי באיזו וכל השאר מסתכלים זו תהיה בעיה, אבל לא של שאר הסגל אלא של קוואי ונרס.
    קמבה צריך ללכת לקבוצה תחרותית, אולי הלייקרס אם לא יצליחו להנחית מישהו אחר, אולי הקליפרס, לא יודע.
    באטלר וטאונס/וויגינס הם דוגמא שלילית לפתרון התיש – השילוב שלהם אמנם הביא למצב גרוע יותר, אבל הפרידה, גם אם הועילה, לא פתרה את בעיותיהם היסודיות – באטלר עדיין באטלר וטאונס וויגינס הם עדיין טאונס וויגינס.

  12. וואי וואי… כמות השאלות גדולה עלי
    ולחשוב שעשית פרוויו מעולה לערב עמוס כזה מוציא אותי קצת…. קטן
    לא נורא, טלפון לאמא והיא כבר תזכיר לי כמה אני מוצלח ומוכשר….
    🙂

  13. הכל טוב ונחמד בליגה.
    אמנם האלופה ידועה. אין אחד שיהמר על כל קבוצה אחרת שתנצח 4 פעמים את הווריורס (בהינתן שלא תקרה קטסטרופת פציעות).
    אמנם זה ברור, חודשיים וקצת לסיום הליגה הסדירה, מי תניף את הגביע שוב בפעם השלישית ברציפות והרביעית בתוך 5 שנים, ואמנם אין אף מועמדת ראויה במערב- כולן נחמדות, חביבות- ואף פאוור האוס רציני במזרח- נחמדות וכו'- אבל מה נאמר, הכל אחלה.
    הכל טוב ונחמד בליגה. יש כוכבים, סלים, קהל. אז משחקים כשברור לכולם מי האלופה. מה הביג דיל? בואו לא נתקטנן, יש דברים גרועים יותר. ויש דברים הרבה יותר ברורים (יוסטון כמעט העיפו אותם עונה שעברה! מי יודע מה היה קורה לולא האפס מעשרים ושבע!).
    אז גם העונה הווריורס יקחו. וגם בעונה אחר כך. ממש לא רואה בזה בעיה כי הכל טוב ונחמד בליגה.

  14. מצויין. רעיון השאלות לדיון מצויין. אנשים לא חייבים לענות על כולן אלא רק על שאלות ניבחות. אנחנו בחופשה ואין לי חשק או רצון להפעיל את מוחי, אבל אעשה זאת ברצון בעתיד.

  15. גאון אתה עם השאלות שהבאת, ולא פחות עם ההשקעה בכתיבה.
    הניקס שמו השבוע על המדף את הארדוויי ג'וניור וקורטני לי. לפחות מבחינת הארדוויי זה מהלך מעודד, גם אם מתבקש בעיני מי שיש חומר אפור בין האוזניים ולא ואקום. מי שנתן לטימי את החוזה המגה מופרז הייתה ההנהלה הנוכחית. ליתר דיוק המהלך הראשון שסטיב מילס עשה אחרי ההדחה של ג'קסון היה לרוץ לאטלנטה ולהחזיר משם את הארדוויי בכל מחיר.
    בלי הארדוויי, 18 מיליון, לי, 11 מ', ותומאס 7 הפיירול של הניקס נקי כמעט לגמרי. להוסיף לזה את פורזינגיס בריא ובחירה גבוהה, ויש כל מה שצריך.

  16. תודה רבה דור על פריווי נפלא ושאלות מעניינות.
    1. העומק של טורנטו יהיה רלבנטי לפליאווף כי אני לא רואה קבוצה יותר מגובשת עם כזאת וירסטאליות ממנה. רק צריך שקאווי לי יפצע בשריר החשק ויקח את הכדורים מלאורי במאני טיים.
    2. ווישינגטון בבעיה רצינית, הם הימרו על הסוס הלא נכון. וול הוא אגו מניאק מפונק שלא ממש מעוניין להצליח. היות והם לא יצליחו להטריד אותו והחוזה המנופח שלהם, אני משער שהם חייבים ללכת לפירוק מלא. לגבי אורלנדו, לא מבין מי מביא כל כך הרבה שחקנים גבוהים בעלי משחק דומה. זולת ווצ'בץי שהוא שחקן רציני אין שם רצון להתקדמות או שיפור.
    3. הניקס אף פעם לא תהיה רלבנטית עם הניהול הנכוחי. אין רצות אמיתי להפקת לקחים ולשיפור.
    8. בורח לקבוצה נורמלית כפוינ גארד בחוזה מקס. לא חסרות קבוצות שיקפצו על קמבה, מהסאנס ושיקגו הייתי בורח כמו מאש. כנראה שברוקלין, דאלאס או הליקרס.
    9. יוקיץ' שחקן מאד אנדרריטד בידי המגיבים באתר. יש לו חוכמת משחק ברמה שלמג'יק ומראה גרף שיפור מקיץ לקיץ, הוא עדיין סופר צעיר ומצליח לגדול בכל אלמנט במשחק שלו. הסיבה שדנבר לא ממראיה למעלה היא בגלל האימפוטנציות של מארי והחלושה היחסית של מילסאפ.
    10. נראה לי שטאונס ניצח אך בהסכלות אחרת על המציאות התשובה היא שאף אחד לא ניצח. טאונס ישאר שחקן מאד כשרוני אך רך כמו לחמניה. ואילו באטלר ישאר ממורמר וזועף על החיים.

  17. השנה זה מבחן אופי לטורונטו
    גמר מזרח זה מינימום בשביל להמשיך קדימה, גמר הליגה, זה מצוין וישאיר את קוואי בסבירות טובה.
    אם קוואי יוצא, הם יצטרכו שסופרסטאר יבוא להצטרף , כמו הקליפרס

  18. הסאנס בפול טנק כשוורן יעדר כנראה עד ממש לפני האולסטאר ואייטון עדיין בחוץ. רישון הולמס כנראה חוזר וייתן קצת מנוחה לבנדר העייף.
    טו סמולר דה השפלה הליגה השעתה את יוקיץ' מהמשחק על נטישת הספסל מול יוטה. הנאגטס משקשקים.

  19. אורלנדו לא בפירוק והרכבה כבר איזה חמש שנים?
    הוויזארדס ללא ספק צריכים ללכת לפירוק והרכבה הבעיה היא איך עושים את זה כשוול עוד לא התחיל אפילו את הסופרמקס שלו.

  20. הבעיה של טורונטו בפלייאוף היא לא כל כך העומק של הקבוצה אלא איך הכוכבים שלה מתפקדים. קוואי יהיה המבחן האמיתי שלהם (חשוב לזכור שזו גם קבוצה עם מאמן אחר ויש לזה המון השפעה).

  21. תודה דור על פריוויו לערב גדוש.
    הלילה יהיה קשה מאוד להארדן ובכלל ליוסטון.
    וושינגטון בבעיה, אחרי פרישתו של וול הם התגבשו בראשותו של ביל שממש נהיה המנהיג הווקאלי שלהם. אבל זה לא מספיק טוב. הייתי משאיר את כולם אבל זה אומר מקום 6-7 במזרח, בינוניות מופלאה בזכותו של החוזה של וול.
    טורונטו בפלייאוף? סיאקם יהיה מצוין והשאלה היא האם במאני טיים כולם יעמדו ויסתכלו על קוואי מנסה להיות לברון/דוראנט ולא מצליח.

  22. 1. העומק של טורונטו בהחלט רלוונטי. יש שם גם מאמן חדש ששינה את השיטה. סיאקם בפריצה השנה (וזה שחקן שפשוט טוב בדברים האחרים ולא בקליעה ו/או צברית נקודות, זה ערך מוסף עבורו). השאלה אצל הראפטורס זה איך קוואי ולאורי יתפקדו. אם על קוואי אפשר לסמוך, לאורי צריך לנפץ את המיתוס.
    2. אורלנדו – צריכה לפרק את כל מצבת הגבוהים שלה ובמיוחד למכור את ווצ'יביץ' בשהוא ב"מחיר שיא" ולתת במה לצעירים. הייתי לוקח הימור ומנסה להחליף גם את גורדון כי במג'יק הוא כנראה לא יהיה מה שציפו ממנו (אולי הימור עם המאבס עם DSJ).
    וושינגטון – לשכנע את ריילי בטרייד ראש בראש מול דראגיץ' של וול. וול כשרוני יותר מהסלובני ויתן להיט סוג של "כוכב" שדווקא אולי שינוי האווירה והמשחק תחת ריילי יכניסו בו איזו זריקת מוטיבציה ומימוש הפוטנציאל (סומך גם על ספולסטרה).
    הבנייה מחדש צריכה להיות סביב ביל. להטריד את החוזה העצום של פורטר (אם אפשר לנסות ככה להביא את קונלי או אולי טרייד עם הפליקנס כדי לקבל את הולידי ורנדל).
    3. הניקס צריכים לנקות את הספרים לקראת הקיץ ולנסות לקוות שניו יורק והמותג ניקס עדיין יכולים למשוך להם שני אול סטארים (בתקווה שאחד מהם יהיה דוראנט). להיפטר מלי ובמיוחד מהארדווי לקבוצות פלייאוף בתמורה לנכסים (אפילו פחות אטרקטיביים).
    ויותר חשוב, זה להחליט מה עושים עם פורזינגיס והאם מצב הברך שלו מצדיק חוזה עצום או לא בקיץ.
    4. מצטער אבל מיאמי לא באמת מאיימת השנה על איזו קבוצה במזרח. ספוסלטרה מוכיח שנה אחר שנה שהוא מכין לימונדה מהלימונים של ריילי (והתפוח אדמה שנקראה וויטרס…). אני דווקא בעד טרייד ראש בראש של דראגיץ' עם וול (אני חושב שריילי יסדר את המוח של האחרון). ההיט פשוט צריכים אול סטאר. הייתי מחפש גם טרייד על וויטסייד כי החוזה שלו גבוה מדי למה שהוא תורם ואדאביו מראה ניצוצות.
    5. לו וויליאמס היה לאורך שנים מאוד אפקטיבי מהספסל. כנראה שהוא מצא את הנישה שלו מול שחקני הספסל של היריבות. ישנה סיבה שהוא עבר להיות שחקן שישי. בסופו של דבר, לא חשוב מי פותח את המשחק אלא מי מסיים ולו וויליאמס בדרך כלל תמיד על המגרש בדקות האחרונות של קבוצתוץ
    6. הפייסרס יכולים להרוויח על קונלי (השאלה על כמה הם צריכים לוותר). אולי גם הניקס יכולים לסמן אותו אחרי שיראו מה קורה אצלם בקיץ. הבעיה שקונלי שווה את החוזה העצום שלו רק בממפיס.
    לא יודע כמה שנים נשאר לפאו בחוזה אבל אם הוא חוזה נגמר אולי הספרס יכולים להחליף את האחים ופופ מסוגל לחלוב עוד כמה טיפות כדורסל במיכל המרוקן של מארק.
    לא יודע מי יקח אותם במחיר שבטח הגריזליס יבקשו ולאור התנהלות העבר (מקרה אוונס שלא היה עליו טרייד והיה ברור שהוא הולך בסוף השנה) הגריזליס לא במצב טוב.
    7. גריפין שחקן מוביל בליגה ובטח במזרח. הקבוצה סביבו די מסריחה. דראמונד תקוע במקום וג'קסון תקוע בדרך כלל במרפאה. אבל הוא מראה שהוא יכול לסחוב קבוצה וצריך לבנות סביבו קבוצה שבנויה לפי יכולותיו. השילוב שלו עם דראמונד בעייתי ומדליק נורות אזהרה ואצל ג'קסון נראה שכולם מחכים שיגמר החוזה שלו. אולי ניסיון לקבל את קונלי תמורת ג'קסון (ועוד כמה).
    8. קמבה הודיע מספר פעמים שהוא פשוט מעוניין להיות בשארלוט. הוא אוהב את העיר ואת המקום (לפחות ממה שיצאלי לקרוא לגביו) ובנוסף מייקל לא רוצה לוותר עליו ולתת לו את החוזה הגדול. גם פה יש בעיה בבניית הקבוצה, אבל עושה רושם שיש שם גרעין צעירים לא רע עם לאמב, מונק, הרננגומס ובריג'ס.
    9. אני לא בטוח שהתקרה של יוקיץ' היא MVP אבל הוא יכול להגיע לחמישיית עונה ולהיחשב כסנטר הטוב בליגה (למרות שקשה לי לראות את זה כל עוד אמביד בריא ואם מחשיבים את AD בעמדה הזו). אבל הוא כישרוני בטירוף ועכשיו הוא גם יתחיל להימדד בפלייאוף (ושם יהיה המבחן שלו).
    10. כולם הרוויחו מהטרייד כי השילוב של באטלר עם הצעירים פשוט לא עבד. וויגינס ו-KAT נראים הרבה יותר משוחררים לאחר שהצל של ג'ימי "הרג" אותם. אבל עכשיו זה גם המבחן שלהם, והם די נכשלים בו. בנוסף, הטימברוולבס קבלו שני שחקנים משלימים ליד הצמד בדמות סאריץ וקובינגטון. והשינוי בעמדת המאמן נראה נכון. השנה הם לא יהיו בפלייאוף אבל אפשר להיות אופטימים לקראת שנה הבאה עם השינויים הנכונים.
    באטלר הרוויח כי הוא משחק עם צמד שטוב יותר מהצמד הקודם ויש לו סיכוי להגיע רחוק בפלייאוף המזרחי. בכל מקרה, הוא כנראה יקבל את החוזה הגדול שלו מפילי (בהנחה שאין פציעה משמעותית). אבל מבחינת יחסי הציבור הוא גם הפסיד בגלל שהאופי הבעייתי שלו מדליק נורות אזהרה

    1. אני לא רואה סיבה שדאלאס תביא אותם ,
      הטרייד עם הספרס נראה הגיוני , מצחיק שמשדכים את כספי בחצי מהטריידים

    1. גם תרנגול עיוור לפעמים מוצא גרגר הלייקרס ללא לברון שחטו את הלוחמים, אחרי זה הפסידו לקאבס ולניקס אומר משהו?

  23. רבע שני המחליפים של יוסטון עולים ל22 הפרש… אז למה הארדן צריך להיכנס למשחק??… למה האוטומטיות הזאת…. לא עדיף שינוח????

  24. 12 נקודות 3 ריב והכי מרשים הגנה מעולה ו3 חטיפות לכספי ( הלכתי לבדוק כי הוא נראה כמו הפלאש כרגע נמצא בכל מקום )

    1. אם רק היה קצת יותר חזק בהגנה היה יכול להיות באמת שחקן פנים מצוין בליגה של היום. כרגע הוא אחלה על תקן שחקן האסל

  25. בנתיים הסאנס חזק בעניינים. בוקר וג'קסון באו הכי אגרסיביים שאפשר. 15 ו 14 נק ובעיקר מחדירות לסל. אני מבסוט על בוקר הפסיק עם הדלשות המטומטמות האלה וחודר לסל כמו גדול יש לו כח פריצה אדיר. ג'קסון פוטנציאל לשחקן על. ככה המשחק שלו צריך להיות חדירות ופחות ג'מפרים ושלשות.
    הם צריכים להטריד את וורן חמישיה צריכה להיות מלטון בוקר ג'קסון ברידג'ס איטון. זו גם חמישיית הגנה יותר טובה.

  26. ממליץ להעביר לסקרמנטו-ממפיס ( מי חשב שאגיד את זה?!)
    משחק התקפי נהדר, סקרמנטו צימקו מ11 ל5, בהובלת כספי שמשחק מעולה , כיף לראות אותו .

  27. משחק שרשום על פאריד. איזה כיף לראות שחקן מחייה את הקריירה שלו מחדש. עוד שחקן 3&d יציב ויש לנו קבוצה ששווה מקום שני בליגה

    1. נשארו רק 9 קבוצות במירוץ.עם כל הכבוד לסקרמנטו הם לא יחזיקו מעמד עד הסוף.מיני ניו אורלינס ודאלאס כבר בחוץ.כרגע הלייקרס 9 והקבוצות בתוך השמינייה יוסטון קליפרס ניצחו ודנבר ויוטה בדרך לניצחון

  28. כבר איזה 5 משחקים ברציפות שהם עושים את זה בדקות האחרונות. יותר מזל משכל. לאבד 11 נק' יתרון בדקה. כמו מול ברוקלין

  29. ממפיס חסרים תקילר אינסטינקט שהיה להם בעבר.
    מרווין באגלי נראה הלילה טוב בהרבה מגארן גקסון.
    הקינגס נצחו בלילה שבוגדנוביץ שהוא האקס פקטור בהרבה מהמשחקים היה חלש מאד.
    מקווה שמחר בלוס אנגלס הוא יחזור להיות עצמו

      1. אי אפשר לשלול אף קבוצה במערב למעט פיניקס וכנראה גם ממפיס.
        יכולות להיות עוד התפתחויות עד הטרייד דד ליין, ריצות, פציעות, ציוציי טוויטר, ווג' בומבס,
        וכמובן סיום הרומן ופתיחת הסכם הממון בין ג'ני ל וולטון.

  30. דונציץ' כותש את דטרויט. תעונג של ילד. טרייד עם דטרויט על גריפין, יכול עוד בסנאריו מסויים להכניס את דאלאס לפליאוף למרות שזה יהיה קשה.

  31. מדהים שדונציץ וסמית בערב טוב שניהם אבל בכל פעם שסמית לוקח זריקה או הובלה של הכדור הלב נחמץ, כי זה לא הולך ללוקה לעשות קסמים. אני מבין למה הוא דרש טרייד

  32. שתי המשחקים שנשארו נראים לא ממש מעניינים , מיני צימקה טיפה (מ21 ל14 ) מה אומרים , לישון או להישאר לראות

    1. אתה לא רוצה לצפות בדנבר חוגגים על דרגן "אין לי מושג מכדורסל" בנדר???
      לא ראיתי אף פעם שחקן כל כך גבוה, שיודע לנצל כל כך מעט מהסנטימטרים שלו.

  33. 2 הפרש במיני , ואתם אמרתם לי ללכת לישון .,..
    גיא תעשה טובה תעבור משחק נכנסתי לשנייה למשחק של דנבר וקיבלתי מודעה נגד בריונות

    1. אני לא יודע מה יותר אכזרי –
      איך שהסאנס נחנקו במייל היי,
      או איך שמינסוטה יורים לעצמם ברגל בשנייה ה-60 של הדקה ה-90.

  34. נצחון של יוטה אבל אם יש קבוצה שלדעתי חזק בתמונת הפלייאןף במערב זה מינסוטה,
    וטרנים עמוקים ונראים טוב מאז שטיבס לא בעניינים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט