ווימבלדון 2013, היום ה-3 – WTF? היום המטורף מכולם!!!/עידו מוריה

ווימבלדון 2013 – WTF ?

כן, WHAT THE FUCK? מה קורה שם בוימבלדון? בית משוגעים של טניס!

היום השלישי של טורניר ווימבלדון ייזכר לנצח כיום שהסרב וולי חזר!

ספור ראשון  – דסטין בראון

 

הרסטה בתמונה חיי את החיים הטובים! הוא טניסאי מקצועי עם רגלי ציפור וזרועות דקות חיי בג'מייקה יוצא לכמה טורנירים בשנה בשביל לחסוך בהוצאות אין לו שום צוות מקצועי. בגלל שהוא לא יוצא יותר מידי או שאף אחד לא סיפר לו הוא עדין שחקן סרב וואלי, סגנון שנכחד מהעולם עד לטורניר הנוכחי.

דסטין בראון ניצח אמש את לייטון יואיט הגדול ללא ראלי אחד לרפואה! ללא משחק הגנה! וללא ספין על הכדור.
איך הוא עשה את זה? קצת ביומכניקה.. הדרך המהירה ביותר להזיז את הרקטה מצד לצד הוא במפרק כף היד. אם תנועת רגליים נכונה אפשר להכפיל את מהירות הרקטה, ובלי לבזבז אנרגיה על טופ ספין הכדור פשוט אף במהירות האור. דסטין בראון עושה בדיוק את זה. הכדור מגיע הוא מפציץ אותו בחזרה. לייטון המסכן בא לשחק טניס והיה עסוק בלהחזיר סרבים ב 200-220 קמ"ש ואת הסמאש של דסטין בראון.
74 ווינרים היו לבראון. הוא פשוט הלך על כל כדור. טניס של משוגעים.

 סיפור שני – לרצה  דה בריטו


 שחקנית לא מדורגת בת 19, עשתה למריה ביצפר. אגאסי כותב בזכרונות שלו שאבא שלו הסביר לו לשחק על המכה החזקה של היריב שלו! אם השחקן חזק בקרוס בקהנד, לך על המכה תביס אותו בנשק שלו ותשבור את הרצון שלו. זה מה שדה בריטו עשתה. ניצחה את מריה בפורהנד שלה ובעוצמה שלה. מריה היתה מאד מתוסכלת אבל היא הפסידה לשחקנית טובה ממנה! שעוד נראה הרבה.

הסיפור המרכזי – סרגיי סטוחנובסקי

סרגיי סטוחונובסקי עלה לשחק היום מול פדרר והמגרש המרכזי , הטקטיקה שלו היתה הגש ורוץ לרשת. זה עבד! הוא השיג נצחון ב-4 מערכות שהוא שורד את מתקפות פדרר והעלאת הרמה של המאסטרו בנקודות החשובות. הנה תראו בעצמכם :

פדרר יתדרדר עכשיו למקום ה-5 בעולם, ואחרי הטורניר נראה מה איתו.

מה משותף לכל הסיפורים?

הטורניר השנה הוא בית קברות לצמרת. עזבו אותנו כבר שרה אראני, מריה, אזארנקה. ובגברים טסונגה, וואורינקה, נאדאל ופדרר. כולם נפלו למדורגים מהמאייה השנייה או פציעות.

שחקני על לא מתכוננים לשחקנים מהמאייה השנייה. פה זה לא פליי אוף אן בי איי, עם סרטוני וידאו וכאלה פה הטניס מנצח. פתאום מגיע שחקנית אלמונית כמו דה בריטו מנצחת 3 סיבובי מוקדמות, מנצחת סיבוב ראשון קל ובאה עם מומנט של 4 נצחונות רצופים מול מריה הגדולה שלא יודעת עליה כלום! ודה בריטו התכוננה לרגע הזה כל חייה ולוקחת את ההזדמנות.

הפתעות זה דבר מדבק. פדרר בטח מאד שמח שהיריב היחידי שהוא במאזן שלילי מולו הודח והדרך שלו נפתחת, וכנראה הוא לא הגיע למשחק במוטיבצית שיא, הוא שיחק בסדר, אבל, טימינג לא מושלם ובחירת חבטות "זהירה" מידי עלו לא ביוקר. מריה שמעה לפני המשחק על הפרישה של אזארנקה והורידה הילוך, זה עלה לה ביוקר.

סרב וואלי – חוזר. פדרר נאדאל ויואיט כולם עפו מול שחקני סרב וואלי.

אתמול נפרדנו גם מניקולס מהוט ששיחק מול טומי רברדו, סלואן סטיבנס שרדה קרב קשה מול פטקוביץ (פטקה)ואנדי מאריי שרד את מגרש מספר אחד.

http://www.youtube.com/watch?v=xtLc528KK-E

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 67 תגובות

  1. פדרר גמר את הסוס. הקוקושבץ' אחלה שחקן ונתן את משחק חייו, אבל הרבה דברים פדרר פשוט נתן לו. לפני כמה שנים הוא היה מטאטא אותו משם. היום אין לו את היכולות האלו יותר, לצערי. אם הוא לא לקח את ווימבלדון השנה אני לא חושב שיש לו עטד סיכוי לקחת עוד גרנד סלאם.

  2. כן זה נכון פעם פדרר ב 4:5 היה מרים את הרמה שלו לרמת "אי אפשר לגעת" ומנצח.
    אתמול הראליס שלו היו משעממים, והלחץ שהוא שם בנקודות החשובות היה "רך" מידי.

    השאלה החשובה היא: האם פדרר מוכן להמשיך לשחק כשהוא כבר לא השחקן הטוב בעולם?

    1. נראה לי שכן. הוא לא הטוב בעולם כבר לפחות שנתיים, והעובדה שהוא ממשיך לנסות ולהילחם בחבר'ה שעקפו אותו מוכיחה בפעם המי יודע כמה איזה ספורטאי ענק הוא.

  3. איזה מאמר. אנסה לצפות בהקלטות.
    אתה טוען שהג'מייקני לא מפעיל את הזרוע אלא רק את מפרק כף היד ? לא בטוח שהבנתי

    1. כן מהירות המפרק גבוה ממהירות הזרוע. תנסה לקחת מקל לתת לו סווינג מלא מהכתף או ממפרק כף היד ותראה בעצמך.

      סמפרס שיחק ככה והיום דל פוטרו מוציא הכי הרבה מהירות (לא כח!!) מהחבטות. המינוס העיקרי זה יעולת דיוק נמוכה.
      תראה את זה
      http://www.youtube.com/watch?v=_49qTIRUkf8

  4. הספורטאי הכי גדול ב-13 השנה האחרונות עף בסיבוב השני של הטורניר שהוא שולט בו. אני בהלם מהיום המטורף הזה.

  5. הבעיה שזה גמר גם לווימבלדון תפוס. רק מארי ונולה נשארו ורק אם הלוזר הנצחי יקח תטורניר זה ישאיר סימן.
    אנדי אם לא עכשיו אימתי?!?

  6. פעם ראשונה שראיתי את פדרר מפסיד ולא הרגשתי כלום,
    המשחק שלו היה באמת משעמם ודווקא סרגיי נתן נקודות יפות,
    הבעיה עם השחקנים האלו לפי ניסיון העבר הוא שהם לא שורדים מעבר למשחק הזה.
    פדרר אמר שהוא ממשיך,כנראה שהוא עדיין מאמין ביכולתו ואוהב את מה שהוא עושה אז מי אנחנו שנגיד לו משהו.

  7. עידו ומל
    זה לא הגיוני. ככל שהזרוע שלך ארוכה יותר, כך המהירות הקווית שלך גדולה יותר, עבור מהירות זוויתית נתונה. האורך מהכתף לרקטה גדול בהרבה מזה שממפרק היד לרקטה, ולכן המהירות תהיה גדולה הרבה יותר. אם מפרק היד יכל לזוז במהירות זוויתית גבוהה יותר (בהרבה) מהכתף, זה אולי היה הגיוני. אני לא חושב שזה המקרה.

      1. זה לא משנה, זה שניהם.
        מהירות קווית (שזה מה שקובע בסוף) מתקבלת ממכפלה של המהירות הזוויתית (כמה מהר אתה מסובב את המפרק – קשור ישירות לכוח שיש לך בשרירים) כפול הזרוע, כלומר המרחק מנקודת הסיבוב (פרק כף היד, או כתף למשל).
        מכיוון שמהירות זוויתית היא בדר"כ נתון שלא משתנה – כי הכוח של כל אדם הוא גודל נתון – יוצא שמה שחשוב זה אורך הזרוע, וכאן יש יתרון משמעותי לזרוע שמתחילה בכתף בהשוואה לכזו שמתחילה בפרק כף היד.
        אתה יכול למדוד את זה: כמה מהר אתה מזיז מחבט רק בעזרת כף היד? לאט מאוד יחסית לתנועה שמתחילה בכתף.

        1. יינון – אנחנו לא מדברים על אותו דבר.
          אני ציינתי את המהירות שהרקטה זזה מצד לצד. או במילים אחרות משלימה חצי סיבוב. ואתה מציין את המהירות הרקטה .
          באנגלית קוראים לזה FLICK OF THE WRIST לעומת RACKET HEAD SPEED . אתה כמובן צודק במה שכתבת.

          בכל אופן אשמח אם תסתכל על דסטין בראון שהוא לא דומה לשום דבר שראיתי בטניס, ותסביר לי את הפורהאנד שלו.

  8. עברו 48 שעות בטח כבר יש סרטונים של דסטין בראון
    DUSTIN BROWN
    חפשו את המשחק ביו טיוב ותראו את האנטי טניס שלו. יש לו עוד משחק היום בטורניר.

  9. Howdy, I do think your website could be having browser compatibility problems. When I take a look at your web site in Safari, it looks fine but when opening in IE, it's got some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Besides that, fantastic website!

  10. There are some "spam" talkbacks in the past few weeks here. With or without a link, and always trying to sell something, and never discussing the topic of the article
    don't pay attention to these

  11. עידו
    אין כל כך הרבה קטעים שלו, אבל ממה שקלטתי (ואני לא מומחה טניס בכלל, פעם שיחקתי "בסדר" פינג פונג), נראה לי שבחלק מהמכות, אלה שהוא מחזיר חזק, הוא פשוט מנסה להיות "קיר" לכדור, ולהחזיר לו הכי הרבה מומנטום (ומכאן מהירות) לצד השני. בפיזיקה תיכונית זה נקרא "התנגשות אלסטית", שבה כל האנרגיה נשמרת והמהירות פשוט משנה כיוון (או אפילו גדלה, אם ה"קיר" גם זז לכיוון הכדור במהירות גבוהה, כמו שאכן קורה במכות של בראון). למה זה לא קורה יותר אצל עוד שחקנים? כי זה בעצם נסיון להחזיר את הכדור כמו שהוא בא, בלי לתת ספין כלשהו, שעל פי הגדרה מאיט את הכדור. בגלל זה גם קשה מאוד לדייק במכה כזו, כי אתה מתכנן להציב את המחבט פשוט כמו קיר. שים לב שהוא עושה את זה רק נגד מכות חזקות ומהירות, ולא נגד כדורים מסובבים, שעבורם ה"קיר" שלו יעיף את הכדור לרשת או החוצה.
    בהשאלה, הייתי אומר שזה כמו שבכדורגל מתגלגל אליך כדור מכיוון ההגנה ואתה בועט "שפיץ" בשיא הכוח. הכדור יעוף הכי מהר, אבל לא תמיד לכיוון. בעיטה ברגל מלאה תיתן אולי פחות מהירות אבל יותר דיוק.
    אני חושב שאין לזה קשר לעניין פרק כף היד/כתף, אבל אשמח לשמוע עוד דעות.

  12. תקשיבו כל מילה שרשם פה IDO על דסטין בראון היא נכונה, באמת שכבר אין דברים כאלו בטניס.
    היו לו חבטות נגד יואיט שחבל על הזמן, יואיט לא ידע מה לעשות מולם… זכורה במיוחד החבטה בחצי סיבוב עם הגב כשהכדור של יואיט היה בכלל בדרך החוצה, ובאמת עם פרק היד הוא נתן עוד תוספת כוח… חבטה משוגעת של שחקן משוגע, אבל ממש כיף ומעניין וגם מסקרן לראות אותו משחק.

    מעניין רק ששחקן כזה לא מצליח יחסית…

  13. i like these kind of firefall gold http://www.firefallstore.com, this company is so competent. i just produce these for slacks lots of the tme. i really have looked at work straight-legs yet still.. the only thing i'm able to have to say is unhealthy to fix it is the fact dissimilar to bailey links, you cannot bring all of them with short. however that does not certainly mattter, for the reason that this company is for the purpose of the winter months, in addition to you aren't designed to take pants during the winter. definitly costly, still certainly worth it!!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט