סיכום שבועי של כדורגל מהארץ והעולם / ניר מועלם

סיכום שבועי של כדורגל מהארץ והעולם / ניר מועלם

אז עוד שבוע עבר עלינו לטובה עם המון חדשות של ינואר, עוד חילופי מאמנים(כי אי אפשר שבוע בלי זה) ועם עוד תוצאות מפתיעות ( וגם לא). אז איך לא , נתחיל לסקר את הליגה האהובה שלנו , הרי היא הליגה ה-6 בטיבה באירופה.

 

מחזור 19 – ליגת ג'פאניקה:

תוצאות המחזור:

בני יהודה- נתניה : 0-0

סכנין – הפועל חיפה : 4-0  , שערים לחיפה : מתן חוזז – 2,43,77 , מקסים פלקושצנקו – 86

http://
מכבי חיפה – רעננה : 0-0

מכבי פתח תקווה – הפועל באר שבע : 3-1 , שער לפתח תקווה : רוטמן – 82 , שערים לב"ש : סאבו – 18 , ממן – 38 , מליקסון – 66 בפנדל

קרית שמונה – הפועל חדרה : 1-3 , שערים לק"ש : אבוחצירה – 40 , ריאן – 80 , בארי – 95 , שער לחדרה : לוסיו – 33 בפנדל

אשדוד – הפועל תל אביב : 1-1 , שער לאשדוד : ניר ברדע – 81 , שער להפועל: גנדה – 59 . אדום לאשדוד : קינדה – 79 , אדום להפועל: דגני – 75.

מכבי תל אביב – ביתר ירושלים: 0-1 , שער למכבי: מיכה – 62

 

סיכום המחזור:

עוד מחזור מעניין בליגה שבעיקר עשה טוב להפועל חיפה שממשיכה לצבור נקודות ונראית בדרך הבטוחה לפליאוף עליון נוסף, למרות שהיא במרחק של יחס שערים בלבד מפיאוף תחתון , אך בכושר שהיא נמצאת בו היא כנראה תסיים במקומות 2-6.

אז במסגרת התוצאות המאכזבות של המחזור קיבלנו שתי תוצאות 0-0 משמימות כאשר על האחד חתומות בני יהודה שאחרי עזיבתו של שועה וסביב הדיבורים על מעבר של ציבוטה לא נראית כמי שיכולה לכבוש שערים בקלות כמו בעבר , ובנוסף הקטר של מכבי חיפה נעצר ודווקא בבית מול הפועל רעננה.

חשוב להזכיר את המשחק בין הפועל לאשדוד ולאוו דווקא מסיבה טובה , במהלך המשחק גדי קינדה, שחקן אשדוד ניסה לירוק על שחקן הפועל תל אביב וראה את הכרטיס האדום הישיר מהשופט(ובצדק) ולאחר האדום הוא גם הוסיף דחיפה לאותו שחקן. המקרה הזה מתחבר להיעלמות של קינדה לפני מספר שבועות להנהלת הקבוצה אחרי שלא ענה לשיחות מהן. אני מודע לעניין שהם תלויים ביכולות של קינדה כי הוא השחקן היצירתי שלהם אך התנהגותו הבעייתית מסמנת אותו כשחקן שלא ניתן לסמוך עליו , וכרגע עושה יותר נזק לדעתי מאשר תועלת, יעשו טוב באשדוד אם יחשבו על טרייד עליו, אולי עם ביתר.

באר שבע חזרה לנצח והפעם את הקבוצה המתפרקת מפתח תקווה ובכך היא חזרה אל המקום ה-6 שמוביל לפליאוף העליון , ובינתיים יריבתה לתואר מכבי תל אביב ניצחה 1-0 קטן גדול את הקבוצה מהבירה  ובכך הגדילה את הפער מהמקום ה-2 לכדי 18 נקודות! .

 

חדשות השבוע:

  • מנור סולומון עובר לשחטייאר דונייצק תמורת סכום שמוערך ב-6 מליון יורו, והוא מיועד לשחק באגף שמאל במקום דטיניו שמאכזב מתחילת העונה. המשחק הרישמי הקרוב של שחטייאר יהיה ב-14/2 בבית נגד פרנקפורט של טוואטחה במסגרת שלב הנוקאאוט של הליגה האירופית.
  • מאמן 1 שהולך השבוע הביתה הוא אלישע לוי שפוטר אחרי שלא הצליח להראות התקדמות מסויימת בפתח תקווה והוחלט לפטר אותו. כאשר המחליף שלו היה מוראד מגמדוב(שחקן העבר ועוזר המאמן הנוכחי) אשר לא הצליח לנצח שני משחקים ואתמול חתם(שוב) האחיין , גיא לוזון שחוזר לקדנציה שנייה במועדון , בתקווה שהיא תהיה טובה לפחות כמו הראשונה.
  • מאמן 2 שהולך הביתה הוא עמיר תורג'מן שלא הצליח להתרומם עם סכנין יותר מידי והוחלט לפטרו, כאשר כרגע עדיין אין מאמן לקבוצה, ובין השמות שעלו אפשר למצוא את המאמן החופשי הטרי ביותר בשוק – אלישע לוי שרק פוטר השבוע מפתח תקווה.
  • מאמן 3 שהולך הביתה הוא ניר ברקוביץ , אז נכון שמדובר בליגה השניה בישראל אך עדיין הסיפור כאן הוא מאוד מעניין מכיוון שבתחילת העונה הושקע כסף רב ברמת גן במטרה להיאבק על העלייה אך נעשו שם המון טעויות בבניית הקבוצה וכבר אחרי כמה מחזורים פוטר דני גולן מהתפקיד ואחריו הגיע ניר ברקוביץ ( בתור אוהד של הפועל ראשון , אני מאוד שמחתי שהוא עזב אותנו , אבל למה לא לקחת גם את אח שלך על הדרך?) , והוא התחיל דווקא טוב עם ניצחון אך לאחר מכן הקבוצה התחילה ליצור רצף של חוסר ניצחונות ומה ששבר את המאמן הוא דווקא העובדה שלמרות התקופה הקשה ההנהלה החליטה לשחרר לו שחקנים לקבוצות צמרת ולא הביאה תחליפים ראויים וכך קרה שלאחר המשחק האחרון ביום שישי הוא התראיין לטלוויזיה והודיע שהוא עוזב את הקבוצה, בהחלט מהלך ראוי של ניר . אבל , מי חתם בקבוצת האורדונים? נכון מאוד , בני בן זקן חוזר אלינו אחרי תקופת היעדרות של חודשיים( אחרי שפוטר מסכנין).
  • דיא סבע בדרך לחתום בקבוצת גוואנג'זו ר.פ. , קבוצות של ערן זהבי והוא צפוי לשתף פעולה ביחד עם ערן , אך אל תופתעו לראות את זהבי עוזב לקבוצה גדולה יותר בסין(שנגחאי שינואה) ואת דיא סבע מגיע כמחליפו של ערן.
  • האם מקסים פלקושצ'נקו בדרך ליריבה העירונית , מכבי חיפה? על פי דבריו של יואב כץ כנראה שכן. על פי המתווה שככל הנראה יקרה , מכבי חיפה תפעיל את סעיף השחרור הזעום של מקסים שעומד על ערך 450 אלף דולר, כאשר יכול להיות שהקשר שלומי אזולאי יעשה את הדרך ההופכה לקבוצה האדומה של העיר.
  • שיר צדק קיבל הודעה לחפש קבוצה חדשה. אז קפטן הפועל באר שבע שהושעה למשך 9 חודשים מהכדורגל והפסיד את כל העונה הקודמת חזר העונה לשחק אך לא בכושר ובביטחון שאפיינו אותו , והוחלט בבאר שבע להראות לו את הדרך החוצה. אני אומנם מסכים איתם שהוא מציג יכולת חלשה , אך כולנו יודעים ומבינים שאת החומר האסור הוא לקח בגלל רופא הקבוצה , ובגלל שהוא הראה סולידריות עם באר שבע , אז מן הראוי שהוא יקבל הוכרה חזרה. אני הייתי משאיר אותו כשחקן מחליף בסגל , הוא עדיין מודל לחיקוי עבור השחקנים הצעירים וגם כי הקהל מחובר אליו.
  • היום יתקיים משחק דחוי משבוע שעבר במסגרת שמינית גמר גביע המדינה בין מכבי לחיפה לסכנין.

הגרלת רבע הגמר הגביע סיפקה את ההגרלה הבאה:

מכבי תל אביב – מכבי חיפה/סכנין

חדרה – כפר קאסם

בני יהודה – עפולה

מכבי פתח תקווה – נתניה

אני רק מזכיר שבמסגרת רבע הגמר יהיה 2 משחקים , בית וחוץ.

 

מסקנות על השבוע שהיה:

  • המאמנים בארץ חיים על זמן שאול , והתפקיד שלהם הוא זמני בהחלט , ואם נכשלת במקום אחד אז אל דאגה כי יקחו אותך במקום השני, השלישי , הרביעי ו….
  • הליגה שלנו ממשיכה להיות מכבי תל אביב ועוד 15.
  • אם הפועל תל אביב וביתר ירושלים לא יתעוררו ומהר , אז הן ימצאו את עצמן במאבקי הירידה עוד כמה חודשים.
  • אני אוהב את ההתנהלות של מכבי חיפה שמנסה לבנות את עצמה מחדש, עם מאמן רציני שקצת מבין בכדורגל מאשר המאמנים האחרונים ועם קניית שחקנים נכונה , אז אומנם ההצלחה של שועה לא מובטחת וגם לא של מקסים אם יגיע אבל הרכישות עצמן על הנייר הן נכונות וטובות ועם עתיד ורוד.
  • באר שבע יעשו בשכל אם אכן ימכרו את דיא סבע לקבוצה מסין , כי הם השקיעו כסף רב על הרכישה שלו , והעונה לצערם כבר גמורה יחסית אז לפחות לנסות להוציא מים מן הסלע ולקבל תמורתו קצת כסף וגם להשתחרר מהחוזה שלו. אני במקום באר שבע מנסה לסיים את העונה עם כרטיס לאירופה שנה הבאה( ככל הנראה מקומות 1-3 , תלוי בזוכת הגביע) , ובשנה הבאה הייתי בונה את הקבוצה מההתחלה ומודיע על עונת בנייה.
  • אם התסריט של מינוי אלישע לוי למאמן סכנין יקרה , אז במשחקו הראשון כמאמן סכנין הוא יפגוש את…. נכון , קבוצותו בשבוע שעבר , מכבי פתח תקווה. ככה זה שכל הקבוצות כמעט מחליפות מאמנים בעונה אחת. עד עכשיו מתחילת העונה רק 6 קבוצות מתוך 14 לא החליפו מאמן.

 

המצב בטבלה:

 

PLACE TEAM W D L DIFF POINTS
1 מכבי ת"א 15 4 0 35 49
2 בני יהודה 8 7 4 14 31
3 מכבי חיפה 8 5 6 1 29
4 הפועל חדרה 8 5 6 ‎-2 29
5 הפועל חיפה 7 7 5 10 28
6 הפועל ב"ש 7 7 5 2 28
7 מכבי נתניה 8 4 7 ‎-2 28
8 עירוני ק"ש 6 6 7 2 24
9 הפועל רעננה 4 9 6 ‎-10 21
10 בית"ר ירושלים 4 7 8 ‎-7 19
11 הפועל ת"א 2 12 5 ‎-4 18
12 מכבי פ"ת 3 9 7 ‎-8 18
13 בני סכנין 3 6 10 ‎-15 15
14 מ.ס אשדוד 3 6 10 ‎-16 15

 

פינת הגולשים:

  1. האם לדעתכם מכבי חיפה עושה רושם של בנייה נכונה סוף סוף? איזה עוד שחקנים הייתם מחתימים בקבוצה(איזה עמדות)?
  2. אילו אתם יובל נעים/ג'קי בן זקן , האם הייתם מעיפים את גדי קינדה מהקבוצה?

    האם יובל נעים בדרך לרדת ליגה? נלקח מויקיפדיה.
    האם יובל נעים בדרך לרדת ליגה? נלקח מויקיפדיה.
  3. מה לדעתכם יהיה היום בערב בשמינית גמר גביע המדינה בין מכבי חיפה לסכנין?

 

פריימר ליג – מחזור 23:

 

תוצאות מרכזיות השבוע :

ליברפול(1) – קריסטל פאלאס(14) : 3-4

מנצסטר יונייטד(6) – ברייטון(13) : 1-2

ארסנל (5) – צלסי(4) : 0-2

האדרספילד(20) – מנצסטר סיטי(2) : 3-0

פולהאם(19) – טוטנהאם(3) : 2-1 , שער ניצחון של טוטנהאם בדקה ה-93

 

סיכום המחזור:

  • בקרב המרכזי של המחזור , ויסלחו לי קבוצות 1-3 , הפגיש את ארסנל שאירחה את צלסי בידיעה שניצחון יקרב את ארסנל למקום ה-4 עד כדי 3 נקודות בלבד, בעוד שהפסד ירחיק אותם עד לכדי 9 נקודות! . צלסי אומנם שיחקה יוצא מן הכלל ושלטה ברוב שלבי המשחק אך לבסוך ארסנל הצליחה לכבוש פעמיים ולהשיג את הניצחון הביתי החשוב הזה שסיבך את צלסי קשות בטבלה , כי כרגע הפער בינה לבין ארסנל ויוניטד עומד רק על 3 נקודות בלבד והמאבק על המקום ה-4 מחריף.
  • ליברפול במשחק מותח מאוד הצליחה לנצח בבית את קריסטל פאלאס 4-3 עם שני שערים מאוחרים בתוספת הזמן , האחד של סאלאח שהעניק 4-2 לליברפול ועוד אחד של מאייר בדקה ה-95 שקבע את התוצאה הסופית והיא 4-3 לזכות ליברפול שמצליחה לשמור על הפער מסיטי על 4 נקודות כאשר יש עוד 15 מחזורים עד לסיום העונה.

    מוחמד סאלאח - ממשיך בעונה הנהדרת שלו. נלקח מויקיפדיה.
    מוחמד סאלאח – ממשיך בעונה הנהדרת שלו. נלקח מויקיפדיה.
  • טוטנהאם הצליחה לנצח בקושי את פולהאם בחוץ בזכות שער בדקה ה-93 , וזאת אחרי שהיא הודיעה מוקדם יותר השבוע שהחלוץ המרכזי שלה הארי קיין יהיה פצוע לחודש הקרוב , מה שגרם להם לפתוח עם יורנטה כחלוץ שפיץ במקומו , אך במקום שיכבוש לרשת של פולהאם הוא כבש שער לשערו הוא.
  • במחזור הזה היו 2 תוצאות של 4-3 , ושניהן היו באותו יום , בהחלט שיא נכבד נוסף לפריימר ליג.  במשחק הראשון וולבס ניצחה 4-3 את לסטר עם שלושער של דיוגו חוטה(עד המשחק הוא כבש רק 2 שערים) ובמשחק הנוסף כמו שכבר רשמתי , ליברפול ניצחה 4-3 את קריסטל פאלאס.

 

חדשות והעברות:

    • קרדיף סיטי נמצא בכותרות ולא בגלל סיבה טובה. בסוף השבוע האחרון הקבוצה הודיעה על החתמתו של אמיליאנו סאלה החלוץ הארגנטינאי שמשחק בנאנט הצרפתית תמורת סכום של 15 מליון לישט , והוא הפך לשחקן היקר ביותר בתולדות המועדון וזה כדי שיעזור לה להישאר בליגה עונה נוספת , אך היום עלו דיווחים שהמטוס הפרטי עליו היה השחקן התרסק בלב ים בדרך לאנגליה וכרגע אין עדיין אישור רישמי לך.  נקווה לבשורות טובות.
    • אמיליאנו סאלה , רק שיהיה בריא ושלם. נלקח מויקיפדיה.
      אמיליאנו סאלה , רק שיהיה בריא ושלם. נלקח מויקיפדיה.

 

  • טוטנהאם חסרה את הארי קיין שייעדר חודש אך במשחק נגד פולהאם גם דלה עלי נפצע וככל הנראה גם הוא ייעדר לפחות שבועיים.
  • מאוריציו סארי מאמנה של צלסי הרגיש מתוסכל אחרי ההפסד והוציא את העצבים על הקבוצה שלו אחרי שאמר שאי אפשר להכניס להם מוטיבציה ושהם כבויים, ואני שואל , האם זה לא תפקידו של המאמן להכניס להם מוטיבציה לקראת משחק שגם ככה מאוד חשוב למועדון? אגב פרט פיקנטי על סארי – הוא לא יודע אנגלית.
  • אלבארו מוראטה קרוב מאוד למעבר לאתלטיקו מדריד בהשאלה עד לסוף העונה עם אופציית רכישה תמורת 48 מליון יורו.

 

המצב בחלק העליון של הטבלה:

 

PLACE TEAM W D L DIFF POINTS
1 ליברפול 19 3 1 41 60
2 מנצ'סטר סיטי 18 2 3 45 56
3 טוטנהאם 17 0 6 25 51
4 צ'לסי 14 5 4 21 47
5 ארסנל 13 5 5 16 44
6 מנצ'סטר יונייטד 13 5 5 13 44

 

סרייה א' – מחזור 20:

תוצאות מרכזיות:

 

רומא(5) – טורינו(11) : 2-3

אינטר(3) – סאסואולו(12) : 0-0

פיורנטינה(10) – סמפדוריה(8) : 3-3 , שער שיוויון של פזלה מפיורנטינה בדקה ה-93 , כאשר פיורנטינה היו ב-10 שחקנים מהדקה ה-39.

נאפולי(2) – לאציו(6) : 1-2

גנואה(14) – מילאן(4) : 2-0

יובנטוס(1) – קייבו(20) : 0-3

 

סיכום המחזור:

  • אינטר שוב לא מצליחה לנצח את הכבשה השחורה שלה ומאבדת 2 נקודות יקרות בבית לעיני הילדים שהיו ביציעים, זכר לעונש שקיבלה הקבוצה עקב הקריאות הגזעניות כלפיי קוליבאלי במשחק מול נאפולי.
  • רומא מצליחה לנצח במשחק מאוד קשה בבית את טורינו וממשיכה להיות צמודה במרוץ אחרי המקום ה-4 שמוליך אל ליגת האלופות.
  • נאפולי ממשיכה לנצח והפעם בקרב צמרת את לאציו שבעקבות ההפסד מאבדת גם 3 נקודות וגם גובה במרוץ אחרי המקום ה-4 והיא יורדת ממנו עד למקום ה-6 אחרי שרומא ומילאן עוברות אותה.
  • מילאן מנצחת את גנואה בחוץ ועוברת למקום ה-4 על חשבון לאציו שהפסידה , ניצחון חוץ יקר לגאטוסו שאולי יקבל קצת שקט לעבוד.
  • יובנטוס ממשיכה לנצח והפעם את האחרונה בטבלה, קייבו. האירוע המרכזי של המשחק היה ללא ספק החטאת הפנדל של רונאלדו , שסיים משחק נגד האחרונה בטבלה ללא שער .
  • אטלנטה הביסה בביתה 5-0 את פרוזינונה כאשר דובאן זפאטה השלים רביעייה ובכך עלה למקום הראשון בטבלת כובשי השערים באיטליה עם 14 שערים , הוא נמצא במקום הראשון יחד עם רונאלדו וידיד המערכת הוותיק – קוואליארלה.

 

חדשות והעברות:

    • קווין פרינס בואטנג , השחקן הבעייתי והמושמץ עובר מסאסואולו אל ברצלונה בהשאלה עד סוף העונה עם אופציית רכישה של 8 מיליון יורו. הוא יכול לשחק בליגת האלופות עקב כך שלא השתתף במפעל מוקדם יותר העונה.
    • רונאלדו הגיע היום לספרד עקב משפטו על העלמת מס והוא נקנס בסכום של 18.8 מיליון יורו אותו הוא ישלם לרשויות המס של ספרד.

 

  • פייאטק , החלוץ של גנואה שפרץ העונה לתודעה עם 13 שערים עד עכשיו , מתקרב מאוד למילאן שככל הנראה תשלים את ההעברה שלו בימים הקרובים , אך זה עדיין לא חתום וסגור.

 

המצב בראש הטבלה:

 

PLACE TEAM W D L DIFF POINTS
1 יובנטוס 18 2 0 30 56
2 נאפולי 15 2 3 21 47
3 אינטר 12 4 4 17 40
4 מילאן 9 7 4 8 34
5 רומא 9 6 5 11 33
6 לאציו 9 5 6 6 32
7 אטאלנטה 9 4 7 17 31
8 סמפדוריה 8 6 6 9 30

 

לה ליגה – מחזור 20:

 

תוצאות מרכזיות:

ריאל מדריד(3) – סביליה(4) : 0-2

הואסקה(20) – אתלטיקו מדריד(2) : 3-0

ברצלונה(1) – לגאנס(15) : 1-3

חטאפה(6) – אלאבס(5) : 0-4

 

סיכום המחזור:

  • ריאל מדריד עושה צעד חשוב ומנצחת במשחק הצמרת 2-0 בבית את סביליה והיא עולה למקום ה-3 בטבלה , עדיין עם פער של 10 נקודות מברצלונה , שככל הנראה לא ייסגר עד סוף העונה אבל עדיין היא חייבת לסיים את העונה במקומות 1-4.
  • אתלטיקו מדריד השלימה את המשימה השבועית שלה והמשיכה לשמור על פער של 5 נקודות מברצלונה במשחק קליל נגד האחרונה בטבלה שלא נראית כמו אחת שתוכל לשרוד בליגה כשהיא עם 10 נקודות הפרש מהמקום שממנו נשארים בליגה ועם 2 ניצחונות בלבד מתוך 20 משחקים.
  • ברצלונה עבדה קשה נגד לגאנס בבית , כאשר מסי וראקיטיץ פותחים את המשחק על הספסל , אך עדיין ברצלונה לא התקשתה וניצחה את לגאנס.
  • אלאבס שפתחה את העונה נהדר ממשיכה לאבד גובה מחזור שני ברציפות והפעם עם תבוסה במשחק צמרת , שבעקבותיו הפער בינה לבין חטאפה שמתחתיה צומק עד כדי נקודה אחת בלבד.

 

חדשות והעברות:

  • מונאס דאבור – השחקן הישראלי שכנראה מספק הכי הרבה כותרות מבין הישראלים באירופה עובר רשמית לסביליה אך רק בסוף העונה כך שאת המשך העונה הוא יעשה עם זלצבורג בליגה ובליגה האירופית ורק בסוף העונה הוא יעבור לסביליה. חשוב לציין שכרגע סביליה עם כרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה , ואנו נקווה שכך זה יישאר כדי שיהיה לנו נציג בליגת האלופות בעונה הבאה. כרגע החלוצים בקבוצה הם בן ידר ואנדרה סילבה שמושאל ממילאן. יש דיבורים על כך שאחד מהם לא ישאר בקבוצה אך אי אפשר לדעת עוד פרטים על כך. נזכיר שבן ידר שיחק בעברו עם ישראלי אחר – עדן בן בסט , הם שיחקו ביחד בטולוז הצרפתית.
  • אלבארו מוראטה כמו שרשמנו בחלק של הפריימר ליג מתקרב מאוד לאתלטיקו מדריד בהשאלה עד סוף העונה עם אופציית רכישה על סך של 48 מיליון יורו.
  • בואטנג חותם בברצלונה בהשאלה עד סוף העונה מסאסואולו עם אופציית רכישה על סך 8 מיליון יורו. חשוב לציין שהקהל של ברצלונה לא שמח על ההחתמה הזו. מדובר על שחקן בעייתי שמרבה לעשן ולעשות בלאגאן.
  • אוסמן דמבלה – נפצע במשחק האחרון של ברצלונה נגד לגאנס וייעדר לפחות שבועיים.

 

המצב בחלק העליון של הטבלה:

 

PLACE TEAM W D L DIFF POINTS
1 ברצלונה 14 4 2 35 46
2 אתלטיקו מדריד 11 8 1 17 41
3 ריאל מדריד 11 3 6 6 36
4 סביליה 9 6 5 9 33
5 אלאבס 9 5 6 ‎-1 32
6 חטאפה 8 7 5 9 31

 

פינת הגולשים בחלק האירופאי:

  1. מה דעתכם על המעבר של דאבור? האם הוא יצליח שם והאם סביליה תסיים בין ארבעת המקומות הראשונים?
  2. האם המעבר של מוראטה(עדיין לא רישמי) , יכול לעשות טוב לשחקן ו/או לקבוצה?

 

כפי ששמתם לב , אני מנסה לקצר את פורמט הטור עד כמה שניתן וגם להוסיף כל מיני דעות אישיות כדי להפוך את הטור לטור ענייני שמשלב גם את דעותיי האישיות כדי להפוך את הטור לצבעוני קצת. בנוסף זוהי הפעם הראשונה שאני מעצב את הטור בעצמי , מקווה שעשיתי עבודה טובה בתחום.

 

אשמח לשמוע הערות וביקורות בונות , ואתם מוזמנים לענות על השאלות .

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. ניר תודה רבה
    לשאלות הישראליות.

    1.בלבול…צריך להודות על האמת הוא הגיע כסוג של ברירת מחדל .
    הוא כמובן עושה עבודה מצוינת למרות ההפסד היום ובכל זאת מבחנו האמיתי יהיה כאשר יתחיל את העונה הבאה עד אז זה יהיה מוקדם מדי .

    2. קשה לענות אבל האפשרות היחידה להעיף אותו היא אם יש לך מישהו ברמתו אנו בחודש השינויים אם הם מסוגלים להביא מישהו שהם מאמינים שישתלב מהר תפאדל אם לא לא …אני במקומם הייתי משאיר את קינדה ומנסה לצרף לו אלטרנטיבה ורק אם האלטרנטיבה הייתה מוכיחה עצמה הייתי משחרר את קינדה ( או מספסל ואפילו זורק ליציע).

    3. אני מגיב אחרי גמר המשחק אבל בהגינות לא הערכתי שסכנין תעלה לא רק מקצועית כמו העבודה שחשבתי שלא יהיה להם ראש למפגש כפול עם מכבי תל אביב בעוד קלאסיקו ברבע היה נהדר לכולם…חבל .

    אם היה מותר לי לשאול שאלות ישראליות הם היו

    1. מי הקבוצה שתהיה בפליאוף התחתון מבין טופ 7 של הליגה כיום ?

    2. האם הפועל תל אביב ובית"ר באמת בסכנת ירידה ?

    3. מי יהיה מלך שערי הליגה הישראלית? (אגב כנראה שיא שלילי של שערים מזה שנים לא מועטות).

    4. האם מכבי תל אביב תשבור את שיא ההפרש מהמקום השני ? האם מישהי יכולה לאיים על הדאבל שלה ?

    ולשאלות האירופאיות

    1. דאבור.
    לא פשוט לענות על זה אני פסימי מדובר בליגה חזקה בהרבה מהליגות בהם שיחק דאבור בעבר ( ישראלית השוויצרית והאוסטרית).
    יהיה לו קשה מאד הן בגלל ההסתגלות וכן ברמתה הגבוהה של הליגה אני ג
    כאמור פסימי אך אני כן חושב שסביליה תסיים טופ 4

    2. מוראטה לדעתי יצליח נהדר הוא צריך קבוצה קשוחה שכזו שמתבססת קודם כל על הגנה כזו למשל הייתה יובה שם נתן מוראטה את שנתו הטובה ביותר.
    ומעלה הוא צפוי לשחר מולה אגב בשמינית גמר האלופות .י

    השאלה שהכי מעניינת אותי השבוע היא
    1. האם היונייטד תעשה זאת ותגיע לליגת האלופות בעונה הבאה ? כרגע מינוס 3 בלבד ממקום 4.

    2. במידה ויונייטד באלופות האם זה נותן חוזה אוטומטי לסולשיאר?

    1. 1. בלבול הגיע כברירת מחדל למרות שהוא מאמן טוב מאוד לדעתי . אפילו הרבה יותר טוב מאלישע לוי או עוד כמה שמסתובבים להם בחוץ. ההפסד היום והתיקו בשבת לא אומרים כלום כי בסך הכל הסגל שלהם מאוד מאוד חלש.
      2. אני לא חושב שהם יעיפו את קינדה למרות שלדעתי הם חייבים כי הוא עושה יותר נזק מאשר תורם. אולי על המגרש הוא נותן פה ושם קצת יצירתיות אך בפועל יכול להיות שהוא פוגע בחדר הלבשה.
      3.אני גם לא האמנתי שסכנין תנצח , ובטח בלי מאמן ואחרי 4-0 שהם קיבלו בשבת.

      השאלות שלך:
      1. אני דווקא חושב שהפועל חדרה. עדיין קשה לי לעקל אותם.
      2. ביתר לא בסכנה כי הסגל שלהם טוב והם משחקים סביר, הם לא ירדו. לגבי הפועל המצב אחר – הניהול שם גרוע , המאמן לא בין הטובים בשוק , וסגל השחקנים מאוד חלש , בעיקר בהתקפה , והכי גרוע הוא שאין להם כסף כדי לחזק את הקבוצה אלה אם כן אחד האוהדים העמידים של הקבוצה יתערב .
      3. האמת , אין לי תשובה לזה , כי פשוט כולם חלשים נורא. הייתי אומר לך מישהו ממכבי תל אביב אבל הבעיה שפעם הם פותחים ופעם לא. לוסיו מחדרה כובש וזה סבבה אבל יש גבול לכמה שהוא יכול. צ'יבוטה מבני יהודה גם לא מועמד בעיניי כי עם ירדן שועה הצליח לו אבל לבד יהיה לו מאוד קשה. ירדן שועה? הוא כרגע מקום ראשון אבל עד שהוא יתאקלם בחיפה אני לא חושב שהוא ישאר שם.
      4. האליפות כנראה די גמורה ואני לא רואה מישהי שתאיים על מכבי. בגביע הסיפור הוא אחר כי בחצי גמר ובגמר יש משחק אחד להכריע אבל כולנו רואים את הקבוצות שהגיעו לשלב הזה ואין אף אחד שיכולה לדגדג את מכבי , כך שאני לא רואה תסריט שהם לא זוכים בדאבל. אגב זה יהיה טרבל כי בתחילת השנה הם זכו בגביע הטוטו אחרי 2-1 על חיפה. זכרונות מתקופת פאקו.

      1. לא עניתי על אירופה:
        1. מחזיק אצבעות לדאבור , מקווה שיצליח שם.
        2. מוראטה שחקן נהדר וחבל שלא הצליח כל כך בצלסי , אבל הוא חוזר לשחק בספרד ואין סיבה שלא יכול להבקיע.

        1. יונייטד נראית בכושר הכי טוב מבין השלוש(צלסי,ארסנל והיא עצמה) , לכן לדעתי כרגע כן , אבל אין לדעת איך העונה תתפתח.
        2. אי אפשר לדעת, על פניו הוא עושה עבודה נהדרת, השאלה הגדולה היא האם הם יתנו לו צאנס לבנות קבוצה בקיץ

  2. ניר, מצוין. תודה רבה. נראה שליברפול וסיטי יתמודדו ראש בראש עד סוף העונה והמאבק ביניהן מרתק.
    גם אותי מסקרן מאוד המעבר של דאבור. הוא יגיע לליגה חזקה בהרבה מהאוסטרית ויהיה מעניין כיצד יצליח להשתלב שם. הלוואי ויצליח ומקווה שנראה קצת יותר דומיננטיות מצידו במשחקי הנבחרת.
    עצוב מאוד לקרוא על מה שקרה לסאלה. טרגדיה גדולה.

    1. יהיה מאבק עיקש בין ליברפול לסיטי. רק מזכיר שלסיטי יש סגל לבנות 2 קבוצות לפריימר ליג בעוד ליברפול הרבה יותר קצרה , זה דבר שיכול להשפיע אבל נראה לי שכולם מחזיקים אצבעות לליברפול.
      הליגה הספרדית טובה בהרבה מהאוסטרית אבל אני חושב שדאבור ליד חלוץ מהיר יותר יכול להיות נהדר, במיוחד בסביליה שמשחקת מהר ועם קישור טוב.

  3. תודה ניר. הגעת לפורמט מעולה. ראיתי השבוע את ארסנל וריאל מדריד מנצחות. שתיהן במשחק מצויין. למה לליגה בישראל השם המשונה הזה?

    1. ארסנל מפתיעה קצת כי היא תמיד נמצאת למעלה אבל מצד שני גם תמיד חסר לה המשהו הנוסף כדי להפוך לטופ 4.
      הבעלים של בני יהודה הוא הבעלים של מסעדת ג'פאניקה(מסעדה סינית או תאילנדית , לא סגור על זה) והוא קנה את החסות על הליגה בתחילת העונה.זוהי גם הסיבה שהאוהדים של הקבוצה שונאים אותו כי הוא שילם הרבה כסף על השם אך בפועל לא משקיע כסף בחיזוק הקבוצה.

      1. ג'פאניקה היא מסעדה מזרח-אסייתית, למרות שהשם שלה מצביע על מסעדה יפנית בעיקרה.
        לארסנל יש את השחקנים ואת היכולת אבל נראה שהמאמן שכח משחקן בעל פוטנציאל שכבר הוכיח את עצמו – אוזיל, בין אם זה ממניעי תקציב וברצונו למכור את אוזיל כדי לאפשר קניית שחקנים אחרים במקום להמשיך בהשאלות, או שזה ממניעים אישי ואוזיל פשוט "לא בא לו טוב".
        אבל ככה זה בסוף ¯\_(ツ)_/¯

  4. מנחם-גאפניקה זה רשת מסעדות סושי אז קנו את החסות.

    -מילאן ככ גרועים ואיכשהו מקום 4, הליגה האיטלקית ככ אשפה.

    -דאבור לא יעשה כלום בסביליה

    -מוראטה אחלה שחקן, לא יודע מה עבר על צלסי או עליו אבל יפרח באתלטיקו ותפור להם

    1. הליגה האיטלקית מאוד טובה לדעתי ומאוד מעניינת. אפשר להתווכח על זה שעות אבל אני מסכים שהיא לא תחרותית כי ידוע מראש מי תיקח אליפות אבל יש עניין רב במשחקים והרבה גולים.
      מילאן לא נראית כל כך טוב אבל היא במאבק ישיר עם רומא ולאציו , ולדעתי רומא הטובה מביניהן והיא תסיים במקום ה-4, כאשר מילאן תסתפק בליגה האירופית שוב.
      מקווה מאוד שדאבור יצליח , אני דווקא מאמין שהוא מגיע לקבוצה נהדרת שיוצרת מצבים ולא לאחת שמסתגרת שפחות מתאימה לסגנון שלו.
      אף אחד לא יודע מה עובר על צלסי , הם סוג של פרווה , יכולים לנצח ויכולים להפסיד.

  5. תודה רבה רבה ניר.
    סיכום נפלא. האמת, כאוהד מכבי ת"א מילדות, אני חושש ממכבי חיפה אבל ב 2 משחקים אני מאמין שיעשו את זה בדרך לטריפל.
    מסכים לגמרי לגבי שיר צדק. זה מאד לא יפה.
    יצאתי מורווח מניצחון ארסנל כי השדים האדומים התקרבו למקום הרביעי והם בתקופה מצויינת התקפית, אבל עם ליברפול סופגת 3 אז לא צריך להתלונן.
    אני עדיין לא רואה שסלושייר מביא שחקני הגנה חגשים והחלון נסגר אוטוטו והיונייטד החתימה רק קשר שגדל אצלה בנוער.
    מוראטה באתלטיקו זו פאשלה של פלורנטינו פרז…. האיש מפשל על ימין ועל שמאל והחשש שלי הוא שהוא יוריד את ריאל נמוך מאד עם כל הטעויות של מכירת מוראטה ואחרי כן רונאלדו והסיפור המפגר עם השוער נבאס. ככה זה כשיש כל כך הרבה כח ובינתיים רונאלדו מראה כמה הוא חשוב ליובה ומנצח את מילאן בגביע. אם יקח גביע אירופה (הליגה כבר מזמן שלו…) עם קבוצה שלישית הוא ישתווה אצלי למראדונה ופלה.
    חבל רק שאין סיכומון של הליגה הגרמנית. תמיד רוצים עוד 🙂

    1. אין לך מה לדאוג יותר ממכבי חיפה , אתם נגד סכנין ברבע הגמר. שזוהי קבוצה שתהיה עסוקה במלחמות ירידה וללא הכוכב הראשי שגמר את העונה.
      לגבי פרז – הוא נבחר שם בבחירות דמוקרטיות או לא , אני כנראה לא אדע אבל אני בטוח שיש שם הרבה אינטריגות ופוליטיקות כמו בכל מקום, אבל אין ספק שבגלל ההתנהגות שלו ריאל מדריד סובלת הרבה העונה , אבל אי אפשר לשכוח שגם בתקופתו היא ידעה רגעים משמחים. אני חושב שטוב יעשה אם יודיע שהוא מתפטר כאשר כולם עוד זוכרים את התקופה היפה שלו, אבל כמו שאני ואתה יודעים , זה לא יקרה חחח. הוא פשוט צריך לבנות את הקבוצה מחדש לקראת עונה הבאה.
      לגבי הליגה הגרמנית – פעם רשמתי אבל התלוננו שזה יצא ארוך מידי ושהליגה לא מעניינת כל כך. אם יהיה לי זמן , אז פעם הבאה אני אכניס את הליגה הגרמנית בסיקור קטנטן בסוף. תודה על ההערה.

      1. תודה
        מי שהתלונן, כנראה שיש לו איזו שנאה לגרמנים. חלק מהמשפחה שלי הלכו בשואה ובכל זאת סלחתי לדורות הבאים שלא נושאים בעוון הוריהם, סביהם או הסבא רבא שלהם. הכדורגל הגרמני דיי מעניין השנה למרות שהנבחרת אכלה חצץ במונדיאל.
        מסכים לגמרי עם קביעתך לגבי פרז. האגו שלו לא יתן לו לרדת מהבמה הראשית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט