תובנות השבוע ביורוליג: סיכום המחזור ה-19/ שי בוקר

 

המחזור ה-19 היה מאוד מעניין. בין היתר, היו לנו משחקים בתוצאות נמוכות מאוד, תבוסות, וקאמבקים. מכבי תל אביב המשיכה להציג כדורסל משובח. דייויד בלאט ואולימפיאקוס עשו בית ספר בהגנה נגד חימקי מוסקבה. האם צסק"א חזרה לנצח? מה עשתה אנאדולו? מה קרה בבאסקוניה בקרב ישיר על המקום השמיני בין המארחים למילאנו? כל התשובות, שלוש תובנות מהשבוע, בחירה אישית של חמישיית המחזור, וה-MVP של המחזור, נתונים מעניינים משני משחקים, חדשות השבוע, וטבלה נמצאים בכתבה.

שלוש תובנות השבוע:

  • סיטואציה מוזרה בברצלונה

האם שמתם לב שכאשר אחד כמו קווין פאנגוס קולע בספרות כפולות העונה, ברצלונה בדרך כלל מפסידה. כשכריס סינגלטון קולע בספרות כפולות, ברצלונה טרם הפסידה.

לפניכם המאזן כל פעם שאחד הכוכבים או שניהם קולעים או לא קולעים בספרות כפולות:

מאזנים מעניינים מאוד.

 

  • צסק"א מוסקבה ממשיכה להדאיג

הצבא האדום שנחשבת לאחד מהאריות של אירופה, עשתה קאמבק נחמד בבית נגד באיירן מינכן והשיגה ניצחון על הגרמנים. מה שמדאיג, זה שהחבורה של איטודיס נראית רע ברוב משחקי העונה. האם הרוסים מזלזלים? נחייה ונראה.

  • שני מקומות, הבדל של ניצחון, ו-6 קבוצות שמתחרות על מקומות 7 ו-8

באסקוניה ובאיירן מינכן כעת מדורגות מקום 7 ו-8 עם מאזן 10-9. מילאנו, מכבי תל אביב, ז'לגיריס קובנה, ופנאתינייקוס כולן עם מאזן 11-8. במוקד שבוע הבא: מכבי תל אביב מארחת את פנאתינייקוס.

חמישיית המחזור (בחירה אישית):

  • קוסטאס סלוקאס
  • וויל קלייבורן
  • ניקולה קאליניץ'
  • אדריאן מוארמן
  • טאריק בלאק

ה- MVP של המחזור (בחירה אישית): טאריק בלאק

תוצאות וסיקור המחזור ה- 19:

משחקי יום חמישי

צסק"א מוסקבה 77 באיירן מינכן 70

הרוסים פיגרו לאורך 33 וחצי דקות, אבל התעלות נהדרת של סרחיו רודריגז, וויל קלייבורן ושאר החברים, נתנה להם ניצחון ביתי קשה מאוד על באיירן מינכן שממשיכה בתקופה הלא טובה שלה כשרשמה הפסד שלישי בארבעת המשחקים האחרונים שלה. אצל הצבא האדום בלט קלייבורן עם 20 נקודות. פטרי קופונן וניהאד דדוביץ' קלעו 12 כ"א אצל הגרמנים.

אולימפיאקוס 71 חימקי מוסקבה 57

חימקי מוסקבה, אוי חימקי מוסקבה… הרוסים, שוב ללא אלכסיי שבד, קלעו 22 נקודות במחצית הראשונה מול 32 של החניכים של בלאט. היוונים המשיכו עם ההגנה הקשוחה וברחו לניצחון קליל. קוסטאס פאפאניקולאו וסשה וזנקוב הצטיינו אצל אולימפיאקוס עם 14 נקודות כל אחד. בצד השני, ג'ורדן מיקי קלע 21 וקטף 7 כדורים חוזרים.

נתון מעניין: חימקי מוסקבה מחצית ראשונה:

מחצית ראשונה לא כל כך יפה לרוסים.

 

מכבי תל אביב 99 ברצלונה 83

הצגה בהיכל וכל מילה מיותרת. מכבי תל אביב נהנתה ממופע שלשות ברבע השני (8/10) כשג'ון דיברתולומיאו מסיים את המחצית עם שלשה ומשווה שיא קריירה ביורוליג עם 14 נקודות. הצהובים הגדילו ל-40:78 בתוך הרבע השלישי ולמרות ריצת 20-0 של הקטאלונים ברבע הרביעי, המשחק היה די גמור. טאריק בלאק הוביל חמישה צהובים בספרות כפולות עם 16 נקודות. על הישראלים מהספסל דיברתי בכתבה השבועית בשבוע שעבר. במשחק זה הם [דיברתולומיאו, יובל זוסמן ואלכס טיוס] שוב סיפקו את הסחורה עם 32 נקודות (7/7 ל-2, 5/8 ל-3), כשזוס מוסיף 3 חטיפות. ג'רמי פארגו היה בסגל אבל לא השתתף בחגיגה. את ברצלונה הוביל פאו ריבס עם 13 נקודות. סינגלטון לא קלע.

Yovel Zoosman - Maccabi FOX Tel Aviv - EB18
טאריק בלאק (16 נקודות) מסתכל על חברו לקבוצה, יובל זוסמן (3 חטיפות), מסיים מתפרצת עם נקודות קלות לאחר עוד חטיפה. השניים הצטיינו, כל אחד בצד אחר של המגרש. (צילום: אתר היורוליג)

 

גראן קנאריה 64 פנרבחצ'ה/אולקר 82

קוסטאס סלוקאס וחבריו הטורקים המשיכו לנצח גם בגראן קנאריה כשהתעללו במארחת. אה כן, אפילו יאן וסלי קלע שלשה, הראשונה שלו מאז 2016. ניקולה קאליניץ' בלט אצל הטורקים עם 16 נקודות כשסלוקאס מוסיף 11 נקודות לצד 6 אסיסטים. קים טילי קלע 21 נקודות בצד המפסיד.

משחקי יום שישי

אנאדולו אפס 82 דרושפאקה 68

דרבי טורקי, אבל על הפרק, עוד משחק לירוקים שהוא לפרוטוקול בלבד. הסגולים שלטו ללא בעיות לאורך כל המשחק בדרך לניצחון מספר 13. אדריאן מוארמן הצטיין עם 15 נקודות ו-6 ריבאונדים וגם חצה את רף 1,000 הנקודות במפעל. טוני דאגלס קלע 17 לצד המפסיד.

בודוצ'נוסט 73 ריאל מדריד 60

אם הייתם שואלים אותי מי תנצח לפני המשחק הזה, הייתי אומר ריאל מדריד בלי לחשוב פעמיים. כל זאת במידה שבודוצ'נוסט לא הייתה מנצחת את צסק"א מוסקבה מוקדם יותר העונה. נוריס קול שלט במשחק לכל אורכו וביחד עם גוגה ביטאדזה והגנה קשוחה מאוד, המונטנגרים דהרו לניצחון חד צדדי על האלופה. קול קלע 14 וביטאדזה הוסיף דאבל-דאבל של 13 נקודות ו- 10 כדורים חוזרים. סרחיו יוי היה היחיד אצל הבלאנקוס אשר קלע בספרות כפולות עם 10 נקודות.

Norris Cole - Buducnost VOLI Podgorica - EB18
קול עולה לג'אמפ. ערב נהדר למונטנגרים שרשמו ניצחון שני ברציפות. (צילום: אתר היורוליג)

 

ז'לגיריס קובנה 82 פנאתינאייקוס 69

החצי הראשון היה רע מאוד עבור הליטאים, אבל פנא לא הציגה כדורסל מרשים במיוחד כמיטבה העונה, אבל למרות זאת הובילה 37:33 בהפסקה. חניכיו של שאראס חזרו לתחיה עם ריצת 0-13 בפתיחת הרבע השלישי בהובלתו של ארון וויט. שון קילפטריק לא ויתר עבור היוונים ובסוף הרבע, 51:52 לליטאים. גם את הרבע האחרון, הליטאים פתחו נהדר בהובלתם של וויט ונייט וולטרס וברחו לעוד ניצחון על פנא שממשיכה ליפול. וויט (7/8 מהשדה) הצטיין אצל הליטאים עם 15 נקודות. דשון תומאס קלע 14 לפנא.

באסקוניה 80 מילאנו 75

קרב ישיר על המקום ה-8. מילאנו פתחה בסערה עם לא פחות מ-7/11 ל-3 ויתרון 49:35 לאחר עוד שלשה של מייק ג'יימס (17 נקודות במחצית) עם 1:38 למחצית. באסקוניה חזרה לעניינים בזכות דרון הילארד וקיזזה ל-49:42 בהפסקה. הבאסקים המשיכו במומנטום ועלו ל-55:58 לאחר מטווח שלשות של שבון שילדס ולוקה וילדוזה ועוד שתיים של וינסנט פויריה והשלימו ריצת 6-23 שנתנה להם יתרון 55:58. הפער נשאר בעינו תום הרבע. הרבע האחרון המשיך להיות צמוד, אבל לא פחות מ-6 החטאות עונשין קריטיות עלו לאיטלקים במשחק. וינסנט פויריה הוביל את הבאסקים עם 17 נקודות ו- 8 כ"ח. ג'יימס היה היחיד אצת מילאנו שסיים בספרות כפולות עם 27 נקודות.

נתון מעניין: מה עשו שתי הקבוצות בריצת 6:23 של באסקוניה מ- 1:38 למחצית עד ל-2:02 ברבע השלישי:

הבצורת המילאנזית.

 

חדשות השבוע ביורוליג:

  • ג'רמי פארגו שב לסגל מכבי תל אביב, אבל לא שיחק נגד ברצלונה.
  • עוד מכה קשה לבאסקוניה שאיבדה את ג'ייסון גריינג'ר לעונה הסדירה לאחר שנותח בקרסול הבעייתית שלו.
  • אלכסיי שבד שוב נעדר, וחימקי מוסקבה נראתה רע.
  • לפי יורוהופס, דרושפאקה וריי מקולום ייפרדו כי העונה שלהם נגמרה והמאמן מעדיף לתת דקות לטורקים הצעירים גם ביורוליג.
טבלת המחזור ה-19. (צילום מסך מתוך אתר היורוליג)

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. מצוין שי. ריי מקולום שחקן טוב ויכול להוסיף ללא מעט קבוצות. הרנסנס של מכבי ת"א מרשים – זוסמן בקצב הזה יבחר בסיבוב הראשון או תחילת השני. צסק"א אכן נראית רע, אבל עוד יכולה להגיע למקום הראשון. כל עוד תהיה לה ביתיות בהצלבה (ואני מאמין שתהיה) הם יכולים להיות רגועים.

    1. אני מאוד נהנה מזוסמן אבל אני לא רואה אותו נבחר עד אמצע הסיבוב השני. הוא לא ילד בן 18 כמו אבדיה שעבר בכל המחנות הבינלאומיים של הליגה אלא שחקן בן 20 שלא שם על הלוח מספרים גדולים כמו שבאן בי איי אוהבים לראות משחקנים בגיל טיפה יותר ״מתקדם״ שלרוב מגיעים מהמכללות. אני חושב שהוא כן מתאים לליגה, אבל זה הרבה תלוי בסיטואציה אליה יפול.

    1. שומר נהדר, קלעי ספוט אפ מצוין. אם יצליח לשפר את היכולת לקחת שחקנים לסל וליצור לאחרים הוא יקפוץ מדרגה. גם עם היכולות הקיימות נראה כי יש לו מקום בחמישיה של מכבי לעשור הקרוב, אם יצליחו להרכיב לידו שחקנים שנותנים את מה שהוא לא נותן.

      1. כל מילה בסלע…אבל הוא לא יהיה בצהוב זמן רב, יגיע ל-NBA בקרוב. האם יקשה על הארדן? כן. האם הארדן יוציא אותו ב-6 עבירות? סביר להניח שכן…מספר 13 עשה קורס טייס ולמד בבית ספר לפלופים של לברון 😂

          1. כביכול זה קל לעצור את הארדן אם יש לך יכולות בהגנה…רק שב-NBA ישרקו לך על כלום לזכות הארדן. הוא גם עושה צעדים כל התקפה. כנראה שמאז המרפק של ארטסט, הוא שכח חלק מהחוקים 😂

        1. שי, תסתכל על המספרים שלו מהתקופה האחרונה. אם היה כל כך קל לעשות מה שהוא עושה נראה לי שעוד כמה ברחבי הליגה היו עושים את זה.
          הארדן עושה צעדים בסטפ בק אבל גם הרבה מאוד פעמים עושה אותו נקי . צריך להעריך יותר את מה שהוא עושה כי בלי זה יוסטון מחזיקה לממפיס את היד בתחתית המערב.

          1. אני רואה את המספרים ואכן זה מרשים. אבל מה…אם אתה הולך לקו יותר מקבוצה אחרת…אני מצטער אבל זה לא גורם לי לכבד מישהו כזה. הארדן שחקן ענק זה כן, אבל בכיין גדול….זה מזכיר לי ג'יימס אחר שקיבל דאנק על הראש במשחק מספר 7 בגמר המזרח מג'ייסון טייטום!

          2. זה מהלך אישי..אז מה אם הטביעו על לברון? הוא עלה לגמר בסוף נכון ? אתה כותב כאוהד.
            אתה יכול לא לאהוב את הארדן אבל צריך להעריך את מה שהוא עושה. זה שהוא עושה את הנקודות שלו מהקו זה אומר שאף אחד לא מצליח לשמור אותו .

  2. מצוין שי, תודה רבה.
    6 קבוצות על מקומות 7-8 ואם שבד חוזר יש מצב שחימקי גם עוד לא אמרה את המילה האחרונה.
    מכבי נתנה בשלושת הרבעים הראשונים את אחד המשחקים הכי טובים שלה בעשור האחרון. חבל שקלקלו עם רבע אחרון קטסטרופלי שעוד יכול להיות משמעותי בגלל ההפרשים.
    המשחק נגד פנא הוא על עונה שלמה אבל חוץ ממנו יש עוד איזה 3-4 כאלה מול יריבות ישירות על העלייה. הפסד בבית יחזיר את מכבי 3 צעדים לאחור והיא לא תוכל לשמוט משחקים עד סוף העונה אם לוקחים בחשבון שאת משחקי החוץ הקשים היא לא תנצח.

    1. דווקא יש לה סיכוי מצויין לגנוב משחק בפנרבחצה
      זה יהיה במחזור האחרון וקרוב לוודאי לא חשוב לפנר
      משחק שעשוי להיות בעל חשיבות גבוהה הוא המשחק מול באסקוניה בחוץ

      1. לחשוב איפה מכבי הייתה יכולה להיות עם האיש שעומד על הקווים כעת מתחילת העונה… אין לי מושג לגבי הכנת קבוצה למשחקים אבל לפחות תוך כדי המשחקים עצמם נראה שהוא כל כך יותר חי את הנעשה על הפרקט , יוזם ומגיב שלושה מהלכים לפני ספאחיה שהיה קודמו בתפקיד…
        לא חושב שמאז כספי (שבזמנו היה על חוזה שחייב שיהיה שחקן רוטציה) היה במכבי שחקן בגיל של זוסמן ישראלי משמעותי כל כך ועל זה כן מגיע להם קרדיט רב. מסכים עם התגובות שלך מעלה מידן שההייפ סביב הסיכוי שלו להיבחר בסיבוב ראשון בדראפט קצת מוגזם.
        מצד שני ראינו מספיק אירופאים או כאלה ששיחקו באירופה והגיעו מסיבוב שני ועשו אחלה קריירת nba אז זה לא בהכרח רע… (מאנו, פרקר, מארק גאסול…)

  3. תודה על הסיכום, בשנה השלישית לפורמט הליגה המלאה נראה שלראשונה יש סיכוי לקבוצה עם 15 ניצחונות לסיים שמינית. בשנתיים הקודמות רק מי שעה 16 ניצחונות ומעלה העפיל. השנה הבטן ממקום 7-12 באמת צפופה ואם לפני שנה במחזור ה19 קבוצה במקום ה 8 היתה עם 10 ניצחונות עכשיו זה כבר יותר נמוך. לכן למכבי יש עדיין סיכוי קטן אחרת לא הייתי מהמר עליה…

      1. ראיון עם פיטינו חובה. שתדע שאוהדי אולימפיאקוס קוראים לו פיפינו.
        ותשאל אותו מה דעתו על ברט בראון שאותו אימן בבוסטון יוניברסיטי.

  4. תודה שי. באיזה עולם בודצ'נוסט מנצחת את ריאל?!?!?
    זה סופר הפתעה ומראה שהניצחון של מכבי עליהם, שהלך קשה, היה עם סיבה מוצדקת. [ובסוגריים: כמה היינו יורדים על מכבי אם היו מפסידים למונטנגרים החביבים?!? וכשאלופת אירופה (!!) מפסידה להם זה בסדר…]

    בעניין אחר אליך שי – נראה שאתה כותב בבירור ממקום של אוהד, אפילו אוהד שרוף. יש כמה דוגמאות לכך לאחרונה, אבל הבחירה האמיתית היא בבלאק ככוכב המחזור? זה הרי היה מאמץ קבוצתי די שווה כוחות. בטח בשבוע שנוריס קול מחסל את ריאל, ובטח היו עוד כמה תצוגות אישיות בולטות. לא חייבים לחפש בכוח את הקשר הצהוב-כחול. כשאוברייאנט נתן תצוגת על – זה לגיטימי. פה זה נראה מאולץ.

    ובכל מקרה – זו רק הצעה. אתה לא חייב לי כלום. זה אני (ואחרים) שחייבים לך – תודה רבה!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט