דיון כדורגל ליום חמישי: מי שחקן הכדורגל הטוב מכולם? / יאיר פרנקל

דיון כדורגל ליום חמישי: מי שחקן הכדורגל הטוב מכולם? / יאיר פרנקל

 

אפילו בניו יורק קוסמוס, בגיל המתקרב ל-40, הוא ניצח כל קבוצה בעולם ומילא בהודו איצטדיון של 80,000

אם לא תתעצלו ותסכימו לחזות בסרטון הזה – פלה מנצח בשלושה מונדיאולים (1958, 1962, ו-1970) אולי תשתכנעו גם אתם בדבר אחד שאני יודע באותו בטחון שיש לי כשאני אומר שמייקל ג'ורדן היה שחקן הכדורסל הטוב מכולם:

"לא היה עד היום שחקן כדורגל טוב ומושלם כפלה."

ממש מקומם אותי לשמוע מצעירים שלא ראו, לא ידעו, ואין להם מושג מי זה פלה ואיזה שחקן הוא היה, שמשווים אותו עם מסי או מרדונה. פלה היה מה ששמו אומר, רק עם 'א' במקום 'ה'. פלה היה הפלא הגדול עד היום בכדורגל, ללא תחרות.


הוא היה שחקן מושלם.  היה לו גוף מוצק ביותר, ולמרות שהיה רק 1.76 מ' היתה לו את אחת הנגיחות לשער הטובות בתולדות המשחק. הוא היה אתלט עליון בעל כוח פריצה ותאוצה של 2 הצעדים הראשונים שלאף שחקן אחר לא היתה.

הוא היה בעל שליטה מחלטת בכדור בשתי הרגליים ובעל בעיטה מהממת בחוזקה לשער. הוא היה שחקן ללא כל נקודת תורפה אחת. מושלם ממש כמנהיג מחלט על המגרש והמוציא לפועל הראשי. כמו מייקל ג'ורדן, הוא היה אחד מרבים אבל הוא שלט במשחק כרצונו.

והיה לו כושר גופני שקשה להסבירו. אני ראיתיו משך שנתיים בניו יורק קוסמוס כשהיה בן 35-37. זה היה ב-1975 והוא עשה אז מהקוסמוס – הכל בגללו – את הקבוצה הטובה ביותר בעולם. תגידו 'משחקי ידידות', אבל כשהקבוצות הטובות ביותר בעולם הגיעו לג'איינטס סטדיום על 80,000 צופים וחגיגה מושלמת, כל משחק היה כאילו גמר המונדיאול. ופלה היה הטוב ביותר כמעט בכל משחק.

כמובן שהוא לא היה לבדו. שיחקו איתו אז בקוסמוס קרלוס אלברטו, אנג'ל,  ונלסון מיראיס הברזילאים המצויינם (לדעתי קרלוס אלברטו היה, והוא, המגן הטוב מכולם. אז שיחקו עם 'סוויפר' אבל לא משנה היכן היית שם אותו בהגנה. שחקן נבחרת בראזיל הוותיק הזה היה המגן הטוב מכולם מאז ומעולם), דייב קלמנטס האירי, ג'ורג' קינלייה האיטלקי, אחד מכובשי השערים הגדולים מכולם, היוגוסלחווי המצויין ויטו דמיטריביץ',  האנגלים מארק דילון וסטיב האנט, ו…שחקני אוניברסיטת 'אדלפי' לשעבר שלי, קרלוס סקוט ואנג'לו אטנאזיו (שכמובן היו שחקני ספסל). השוער היה היהודי המצויין שפ מסינג, שכמה שנים לפני היה שוער ארה"ב למכבייה.

גם שני שחקני הכדורגל מנבחרת ישראל במנונדיאול 1970 – הקפטן  רובי יאנג (יושב ראשון מימין), שעבר לשחק עבורי ב'אדלפי', ושפיגלר, היו בצוות הקבוצה של הקוסמוס, 1975:

אגב, הנבחרת הזאת השיגה את גדול הישגי ישראל בכל הזמנים בכדורגל בעצם הגעתה למונדיאל, ואז כשבמשחקים מצויינים ללא כל רגש נחיתות הפסידה לאורוגוואי 2-0, אבל אז יצאה בשני תיקו נפלאים נגד שוודיה (1-1, שער של שפיגלר), ונגד איטליה שהגיעה לגמר (להפסיד לפלה ושות' 1-4)  0-0.

79 שערים במשחקים רשמיים של בראזיל (בטבלה מצויינים רק 77 שערים אבל קראתי שהמספר הנכון הוא 79 שערים ב-95 משחקים  ועוד 17 שערים ב-19 משחקים בלתי רשמיים של נבחרת בראזיל (https://en.wikipedia.org/wiki/Pelé_statistics).

מה מסי או מרדונה יודעים על 79 שערים עבור ארגנטינה? זו בכלל ליגה אחרת.

ולפלה ישנם 3 נצחונות במונדיאול. היכן מסי? SHOW ME THE MONEY, מסי.

שלא לדבר על 1033 השערים שכבש.

עכשיו, אני לא טוען שמסי ומרדונה לא היה נפלאים. אבל הם היו קוסמים של רגע. ההשוואה ביניהם לבין פלה הם כמו שתשוו את סטפן קרי למייקל ג'ורדן. לסטפן ישנם רגעי פלא שלג'ורדן לא היו. אבל ג'ורדן היה שחקן הכדורסל הגדול בכל הזמנים, ופלה הוא שחקן הכדורגל הגדול בכל הזמנים.

ותעשו לי טובה, ושלא יבואו לי צעירים חסרי ידע על העבר כשמעון ויתחילו לדבר על "אז היה כדורגל אחר". הלוואי ולישראל היתה היום את נבחרת 1970. ועוד דבר: אז נישברו שיאי עולם בא"ק ובשחייה. למה היום לא מגיעים אליהם יותר?

כי העולם נעשה רך יותר. יותר מדי סמארטפונים ויותר מדי בינה מלאכותית.

Full Internationals[edit]

# Date Venue Home Result Visitor Competition Goals Cumulative Goals
1. 7 July 1957 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 1–2  Argentina Roca Cup 1 1
2. 10 July 1957 São Paulo, Brazil Brazil  Brazil 2–0  Argentina Roca Cup 1 2
3. 4 May 1958 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 5–1  Paraguay Oswaldo Cruz Cup 1 3
4. 14 May 1958 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 4–0  Bulgaria Friendly 0 3
5. 18 May 1958 São Paulo, Brazil Brazil  Brazil 3–1  Bulgaria Friendly 2 5
6. 15 June 1958 Gothenburg, Sweden Sweden  Brazil 2–0  Soviet Union World Cup 0 5
7. 19 June 1958 Gothenburg, Sweden Sweden  Brazil 1–0  Wales World Cup 1 6
8. 24 June 1958 Stockholm, Sweden Sweden  Brazil 5–2  France World Cup 3 9
9. 29 June 1958 Stockholm, Sweden Sweden  Brazil 5–2  Sweden World Cup 2 11
10. 10 March 1959 Buenos Aires, Argentina Argentina  Brazil 2–2  Peru Copa América 1 12
11. 15 March 1959 Buenos Aires, Argentina Argentina  Brazil 3–0  Chile Copa América 2 14
12. 21 March 1959 Buenos Aires, Argentina Argentina  Brazil 4–2  Bolivia Copa América 1 15
13. 26 March 1959 Buenos Aires, Argentina Argentina  Brazil 3–1  Uruguay Copa América 0 15
14. 29 March 1959 Buenos Aires, Argentina Argentina  Brazil 4–1  Paraguay Copa América 3 18
15. 4 April 1959 Buenos Aires, Argentina Argentina  Argentina 1–1  Brazil Copa América 1 19
16. 13 May 1959 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 2–0  England Friendly 0 19
17. 17 September 1959 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 7–0  Chile O'Higgins Cup 3 22
18. 20 September 1959 São Paulo, Brazil Brazil  Brazil 1–0  Chile O'Higgins Cup 0 22
19. 29 April 1960 Cairo, United Arab Republic United Arab Republic  United Arab Republic 0–5  Brazil Friendly 0 22
20. 1 May 1960 Alexandria, United Arab Republic United Arab Republic  United Arab Republic 1–3  Brazil Friendly 3 25
21. 6 May 1960 Cairo, United Arab Republic United Arab Republic  United Arab Republic 0–3  Brazil Friendly 0 25
22. 10 May 1960 Copenhagen, Denmark Denmark  Denmark 3–4  Brazil Friendly 0 25
23. 9 July 1960 Montevideo, Uruguay Uruguay  Uruguay 0–1  Brazil Atlantic Cup 0 25
24. 12 July 1960 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 5–1  Argentina Atlantic Cup 1 26
25. 21 April 1962 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 6–0  Paraguay Oswaldo Cruz Cup 1 27
26. 24 April 1962 São Paulo, Brazil Brazil  Brazil 4–0  Paraguay Oswaldo Cruz Cup 2 29
27. 6 May 1962 São Paulo, Brazil Brazil  Brazil 2–1  Portugal Friendly 0 29
28. 9 May 1962 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 1–0  Portugal Friendly 1 30
29. 12 May 1962 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 3–1  Wales Friendly 1 31
30. 16 May 1962 São Paulo, Brazil Brazil  Brazil 3–1  Wales Friendly 2 33
31. 30 May 1962 Viña del Mar, Chile Chile  Brazil 2–0  Mexico World Cup 1 34
32. 2 June 1962 Viña del Mar, Chile Chile  Brazil 0–0  Czechoslovakia World Cup 0 34
33. 13 April 1963 São Paulo, Brazil Brazil  Brazil 2–3  Argentina Roca Cup 0 34
34. 16 April 1963 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 5–2  Argentina Roca Cup 3 37
35. 21 April 1963 Lisbon, Portugal Portugal  Portugal 1–0  Brazil Friendly 0 37
36. 28 April 1963 Paris, France France  France 2–3  Brazil Friendly 3 40
37. 2 May 1963 Amsterdam, Netherlands Netherlands  Netherlands 1–0  Brazil Friendly 0 40
38. 5 May 1963 Hamburg, Germany Germany  West Germany 1–2  Brazil Friendly 1 41
39. 12 May 1963 Milan, Italy Italy  Italy 3–0  Brazil Friendly 0 41
40. 30 May 1964 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 5–1  England Taça das Nações 1 42
41. 3 June 1964 São Paulo, Brazil Brazil  Brazil 0–3  Argentina Taça das Nações 0 42
42. 7 June 1964 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 4–1  Portugal Taça das Nações 1 43
43. 2 June 1965 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 5–0  Belgium Friendly 3 46
44. 6 June 1965 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 2–0  West Germany Friendly 1 47
45. 9 June 1965 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 0–0  Argentina Friendly 0 47
46. 17 June 1965 Oran, Algeria Algeria  Algeria 0–3  Brazil Friendly 1 48
47. 24 June 1965 Porto, Portugal Portugal  Portugal 0–0  Brazil Friendly 0 48
48. 30 June 1965 Stockholm, Sweden Sweden  Sweden 1–2  Brazil Friendly 1 49
49. 4 July 1965 Moscow, Soviet Union Soviet Union  Soviet Union 0–3  Brazil Friendly 2 51
50. 21 November 1965 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 2–2  Soviet Union Friendly 1 52
51. 19 May 1966 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 1–0  Chile Friendly 0 52
52. 4 June 1966 São Paulo, Brazil Brazil  Brazil 4–0  Peru Friendly 1 53
53. 8 June 1966 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 2–1  Poland Friendly 0 53
54. 12 June 1966 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 2–1  Czechoslovakia Friendly 2 55
55. 15 June 1966 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 2–2  Czechoslovakia Friendly 1 56
56. 25 June 1966 Glasgow, Scotland Scotland  Scotland 1–1  Brazil Friendly 0 56
57. 30 June 1966 Göteborg, Sweden Sweden  Sweden 2–3  Brazil Friendly 0 56
58. 12 July 1966 Liverpool, England England  Brazil 2–0  Bulgaria World Cup 1 57
59. 19 July 1966 Liverpool, England England  Portugal 3–1  Brazil World Cup 0 57
60. 25 July 1968 Asunción, Paraguay Paraguay  Paraguay 0–4  Brazil Oswaldo Cruz Cup 2 59
61. 28 July 1968 Asunción, Paraguay Paraguay  Paraguay 1–0  Brazil Oswaldo Cruz Cup 0 59
62. 31 October 1968 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 1–2  Mexico Friendly 0 59
63. 3 November 1968 Belo Horizonte, Brazil Brazil  Brazil 2–1  Mexico Friendly 1 60
64. 6 November 1968 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 2-1 FIFA XI Friendly 0 60
65. 14 December 1968 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 2–2  West Germany Friendly 0 60
66. 17 December 1968 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 3–3  Yugoslavia Friendly 1 61
67. 7 April 1969 Porto Alegre, Brazil Brazil  Brazil 2–1  Peru Friendly 0 61
68. 9 April 1969 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 3–2  Peru Friendly 1 62
69. 12 June 1969 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 2–1  England Friendly 0 62
70. 6 August 1969 Bogotá, Colombia Colombia  Colombia 0–2  Brazil World Cup Qualifiers 0 62
71. 10 August 1969 Caracas, Venezuela Venezuela  Venezuela 0–5  Brazil World Cup Qualifiers 2 64
72. 17 August 1969 Asunción, Paraguay Paraguay  Paraguay 0–3  Brazil World Cup Qualifiers 0 64
73. 21 August 1969 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 6–2  Colombia World Cup Qualifiers 1 65
74. 24 August 1969 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 6–0  Venezuela World Cup Qualifiers 2 67
75. 31 August 1969 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 1–0  Paraguay World Cup Qualifiers 1 68
76. 4 March 1970 Porto Alegre, Brazil Brazil  Brazil 0–2  Argentina Friendly 0 68
77. 8 March 1970 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 2–1  Argentina Friendly 1 69
78. 22 March 1970 São Paulo, Brazil Brazil  Brazil 5–0  Chile Friendly 2 71
79. 26 March 1970 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 2–1  Chile Friendly 0 71
80. 12 April 1970 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 0–0  Paraguay Friendly 0 71
81. 26 April 1970 São Paulo, Brazil Brazil  Brazil 0–0  Bulgaria Friendly 0 71
82. 29 April 1970 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 1–0  Austria Friendly 0 71
83. 3 June 1970 Guadalajara, Mexico Mexico  Brazil 4–1  Czechoslovakia World Cup 1 72
84. 7 June 1970 Guadalajara, Mexico Mexico  Brazil 1–0  England World Cup 0 72
85. 10 June 1970 Guadalajara, Mexico Mexico  Brazil 3–2  Romania World Cup 2 74
86. 14 June 1970 Guadalajara, Mexico Mexico  Brazil 4–2  Peru World Cup 0 74
87. 17 June 1970 Guadalajara, Mexico Mexico  Brazil 3–1  Uruguay World Cup 0 74
88. 21 June 1970 Mexico City, Mexico Mexico  Brazil 4–1  Italy World Cup 1 75
89. 30 September 1970 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 2–1  Mexico Friendly 0 75
90. 4 October 1970 Santiago, Chile Chile  Chile 1–5  Brazil Friendly 1 76
91. 11 July 1971 São Paulo, Brazil Brazil  Brazil 1–1  Austria Friendly 1 77
92. 18 July 1971 Rio de Janeiro, Brazil Brazil  Brazil 2–2  Yugoslavia Friendly 0 77


תראו מה פלה עשה בגילאי 35, 36, ו-37 עבור הקוסמוס (ונגד הרבה בבינלאומיים נגד הטובות בעולם)

 

  • * Indicates that the number was deduced from the list of rsssf.com and this list of Pelé games.
Club Season League Post season Other Total
Apps Goals Apps Goals Apps Goals Apps Goals
NY Cosmos 1975 9 5 14 10 23 15
1976 22 13 2 2 18 11 42 26
1977 25 13 6 4 11 6 42 23
Total 56 31 8 6 43 27 107 64

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
125 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ברוך רובין
ברוך רובין
17/01/2019 18:42:37

מנים זה אבולוציה של משחק, מסי ורונאלדו הם הגדולים מכולם, פלא ענק לתקופתו אבל לא לדיון. מצחיק אותי העובדה שחושבים ששחקן בשנות ה60-70 יכל להגיע לליגה ולעשות כרצונו, והשחקנים של היום לא היו עושים דבר באותה תקופה וזה בעיה קשה של נוסטלגיה.
.
שים את מסי ורונאלדו בשנות ה60 והיה לך ממוצע של 200 שערים לשחקן בכל עונה. אותו דבר קרי ולברון דוראנט… שים אותם בשנות ה90 ומייקל ג’ורדן היה מביט מהצד . השחקנים היום טובים יותר בהכל (בכל ספורט מקצועי אגב) שליטה בכדור טכניקה זריזות שקיבל יכולת בעיטה מסירה (קליעה בכדורסל), הבנה טקטית עבודת רגליים … זה אבולוציה .
.
למזלנו זכינו לצפות בשני ענקים בדור הנוכחי.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 18:48:54

שים את פלה נגד מסי ורונלדו בכל פרמטר של המשחק: מהירות, כדרור, שליטה בכדור בימין ובשמאל,ף הנהגה, משחק ראש, כושר גופני, – הכל. הוא טוב יותר ממסי, ומרונלדו, בכל.
ואני ראיתי את מסי אישית בשני משחקים במניאמי. כמה פעמים אתה ראית אותו? והטלוויזיה לא מספרת שום סיפור. העיניים, במגרש, הן שקובעות.
מעניין שאין היום גם מוצרט, ואן גוך, רמברנט, או בטהובן.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 18:50:55

איך אתה מעיז בכלל לכתוב "שים אותם בשנות ה90 ומייקל ג’ורדן היה מביט מהצד"? אני לא רוצה לכנות אותך בשם לא יפה, אז ארד ממך.

זיו פנמה
זיו פנמה
17/01/2019 19:26:05

ברוך, התגובה שלך ילדותית, חסר נימוק הגיוני ומשקפת ראייה צרה ומוטה של המציאות. יש לך שיעורי בית כשהתרגיל הראשון טמון ביכולת לא להשוות בין תקופות.

בירדמן
בירדמן
17/01/2019 19:40:06

ברוך חתיכת טעון הבאת:
פלה לא ברמה של מסי ורונלדו
כמו שג'ורדן לא ברמה של קרי דוראנט ולברון…

ברוך רובין
ברוך רובין
17/01/2019 20:14:36
Reply to  בירדמן

בדיוק זה אבולוציה של המשחק, מנחם מתוארו זה מוסיקה הוא לא צריך שום יכולת פיזית או טכנית , או טקטית. השחקנים של היום הרבה אבל הרבה יותר טובים מבעבר זה אבולציה של משחק אין מה לעשות. מצחיק שהתקדמנו בכל התחומים בחיים בקצב אדיר ב50 שנה האחרונות ברפואה בטכנולוגיה בתזונה באיכות חיים… רק בספורט אנחנו הולכים אחורה.

ברוך רובין
ברוך רובין
17/01/2019 20:30:07

תצפו במשחק 63 הנקודות של ג’ורדן שוב, תצפו במשחקים של הבולס משנות ה90 שוב במשחקים של בוסטון נגד הלייקרס מעיניים מפוכחות של היום זה זבל טהור הרמה השתפרה כל כך שזה מגוחך להשוות בכלל. רוב האנשים חוטאים לנוסטלגיה במקום להוריד את המשקפיים ולראות שהתקדמנו כל כך.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/01/2019 23:01:12

וגן בכדורגל יכולותיו של פלה מתאימות גם לכדורסל של היום כי השליטה שלו בכדור ויכולות המסירה והבעיטה שלו הם ברמה הגבוה ביותר גם ביחס לכדורגל של היום ועוד מגדולי השחקנים באותה תקופה ואף לפני כמו למשל לאונידס היו מהגדולים ביותר גם היום, וגם האבלוציה של המשלק לא יכולה לשנות זאת. ובשבעים כבר שיחקו עם שני חלוצים במערך רגיל (ושלושה לכל היותר) כמו היום.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/01/2019 22:56:31

אתה מדבר על אבולוציה של המשחק בלי ראיות בשטח לגבי השחקנים המסוימים. תקופת מייקל ג'ורדן קרובה לכדורסל של היום הרבה יותר מאשר לשנות השישים. אך בעל מקרה היכולות של ג'ורדן בהתקפה ובהגנה כפי שאפשר לראות בהקלטות (ויש גם של משחקים שלמים רבים אם לא כולם) הם יכולות מדהימות לא פחות מגדולי הכדורסלנים בדור הזה, בדיוק כשם שיכולותיו של מג'יק כרכז יותר טובות מכל רכז אחריו וגם היום הוא היה הרכז הטוב ביותר. וגם בירד על בסיס הכישרון הבסיסי שלו עם גאונות הכדורסל, היה גם היום מהגדולים ביותר, וגם האבולוציה של המשחק לא משנה זאת.
וזה נכון גם לשחקנים מתקופות מוקדמות יותר כמו קוזי שראיית המשחק שלו וחכמת המשחק שלו ויכולות המסירה שלו הם היסטוריים וברמה של מג'יק וגם היום הוא היה מגדולי הרכזים.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 18:45:53

תודה. אבל אני ראיתי את כולם, ואתה לא ראית אף אחד.

אלי לס
אלי לס
17/01/2019 18:49:16

מסי כל כך הרבה יותר טוב (וגם רונאלדו) שזה בדיחה להשוות.
מבחינתי אלו שני ענפים שונים הכדורגל של היום והכדורגל של אז.
הרמה בליגה הלאומית בישראל כיום יותר גבוהה מהרמה הכי גבוהה בתקופה של פלה

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 18:52:00
Reply to  אלי לס

על סמך מה אתה אומר את זה?

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 18:53:02
Reply to  אלי לס

אלי, מה המשחק החשוב ביותר, ברמה הגבוהה ביותר, שראית אישית אי-פעם בחייך?

אלי לס
אלי לס
17/01/2019 19:04:55
Reply to  מנחם לס

אין משחק מסוים
מבחינתי משחקי ליגת האלופות בעיקר בשלבי הנוק אאוט הם הרמה הגבוהה ביותר של כדורגל שנראה אי פעם

אור
אור
17/01/2019 18:53:33
Reply to  אלי לס

מסכים.

ומנחם, לא צריך לחיות בשנות ה-70 כדי לראות שההגנות אז היו בדיחה.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 19:00:57
Reply to  אור

הן בכלל לא היו בדיחה. הן פשוט שיחקו אחרת כי לא הסתמכו על ניבדלים ושיחקו עם 'סוויפר'. קשה לי להד\סביר את ההבדל לבורים ועמי הארץ כאור ואחרים

יודלה
יודלה
17/01/2019 18:52:56

תסתכל על המגינים בסרטון.. רואים שהם לא עומדים נכון שהם כל הזמן מתקרבים אליו ומנסים לחטוף במקום לעמוד מסודר ולתת לו מטר ואז יהיה לו הרבה יותר קשה לעבור אותם.אין ספק שהוא מהגדולים ביותר וקל וחומר בתקופתו אבל אי אפשר להשוות את זה להיום שההגנות היום הרבה יותר טובות.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 18:54:33
Reply to  יודלה

ההגנה של הבולס בשנות ה-90 כשגם רודמן הצטרף היתה ההגנה הטובה ביותר שנראתה אי פעם ב-NBA

זיו פנמה
זיו פנמה
17/01/2019 19:23:50
Reply to  מנחם לס

יחד עם הבאד בויז מדטרויט בהנהגת ליימביר את רודמן בע"מ

nati
nati
17/01/2019 18:53:38

עדיף שתתמקד בכדורסל. עזוב ההשוואות, לחשוב שהקבוצה הטובה בעולם היתה מתי שהוא בארה"ב זה עלבון לכל עולם הכדורגל…

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 18:56:25
Reply to  nati

לך לגוגל ותראה מה הקוסמוס עשתה לכל קבוצות העולם, גם כאן וגם בסיוריה באירופה. בשנים 1975 עד 1978 היא היתה הקבוצה החשובה, ואחת הטובות בעולם (עם קהל מס' 1: 80,000 כל משחק בית, אפילו משחקי אימון)

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 18:58:32
Reply to  nati

אגב NATI, אני אימנתי קבוצה לאליפות המכללות של ארה"ב וניבחרתי למאמן השנה. מה אתה הישגת בכדורגל? (ושיחקתי בן 16.5 משחק כדורגל לאומי בהפועל בלפוריה, שהיתה אז, לידיעתך, בליגה הלטאומית שהיתה אז ליגת העל. שיחקתי גם בנוער של מכבי חיפה. מה הישגיך בכדורגל, עם יד על הלב?

nati
nati
17/01/2019 19:23:24
Reply to  מנחם לס

הלכתי לבדוק בגוגל, ווואלה שאתה צודק, הקוסמוס משחקים ברמה שלא ראיתי דבר כזה.
איזו אומת ספורט אדירה ארה"ב שאפילו בענף שלא מעניין אותה בכלל העמידה את הקבוצה הכי טובה, ברור שאם קצת רצון הם היו המובילים גם בספורט מס' 1 בעולם

אלי לס
אלי לס
17/01/2019 19:00:45

על סמך זה שאני רואה את מה שמסי עושה כל שבוע וראיתי את כל ההיילייטס של פלה, מסי בעונה אחת עושה יותר ממה שפלה עשה כל הקריירה שלו וקריירה אני מתכוון נבחרת ברזיל כי קוסמוס היתה בדיחה שלא הצליחה.
ואגב, דיברתי לא מזמן עם מאמן ישראלי בליגת העל שאמר לי אותו דבר (בנוגע לרמת המשחק הכללית אז והיום)

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 19:04:55
Reply to  אלי לס

אני גם אימנתי. אימנתי קבוצה לאליפות המכללות, וארבעה משחקני שיחקו בקוסמוס. מי היה 'המאמן הישראלי' שדיברת עליו. אני מכיר 'מאמנים ישראלים', ביניהם מאמן הנשים של נבחרת ישראל ששיחק אצלי ואני יודע שאין לו מושג בכדורגל (והוא אפילו אימן את באר שבע בליגת העל). אז עזוב אותי עם 'מאמנים ישראליים'. כמה מהם חסרי מושג מינימלי. יש לי עוד דוגמאות. אני שומר דברים בבטן כבר שנים כי אני לא רוצה שיתחילו על 'המהגר שבא ללמד אותנו'. כן, אני יודע הרבה על הכדורגל הישראלי ועל רבים ששיחקו ואימנו בו. כמה מהמאמנים הם בורים ממש.

חולה כדורגל
חולה כדורגל
17/01/2019 19:02:33

מנחם בתקופה ההיא הכדורגל עוד היה די חובבני . פלא קצת מזכיר את ווילט בתקופתו ,שחקני על בליגה חלשה שהעמידו ממוצעים לא הגיוניים.
אני עדיין עם מראדונה ,בניגוד לכל אותם מופלאים שעשו זאת בקבוצות על מראדונה סחב נגרים לאליפות הליגה החזקה בעולם בזמנו ,איטליה ובמונדיאל. בעקבות מראדונה יצאו כל החוקים שמסי ורונאלדו נהנים מהם היום ,לא ראיתי אף אחד שתוקל כל כך הרבה כמו מראדונה.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 19:07:05

כי את פלה לא יכלו לטקל. היתה לו תאוצת צעד יותר מדי מהירה.
אתה יודע מה נח\בחרת החלום של ארה"ב 1992 היתה עושה לנבחרת של היום? עם יואינג, מלון, ודייב רובינסון היתה קולעת חופשי תחת הסל, ומייקל היה מסיים עם 50 נק'

ברוך רובין
ברוך רובין
17/01/2019 20:18:59
Reply to  מנחם לס

נבחרת החלומות הייתה מתרסקת מול הנבחרת של היום, שטובה בהרבה אסל , אני לא מדבר על גדולה היסטורית אלא על יכולת כדורסל, אני מנסה לדמיין את ג’ורדן ופיפן עם משאף רודפים אחרי קרי על קשת ה3, את בארקלי מחזיק 10 דקות באינטנסיביות של היום , ומה שלברון ודוראנט היו עושים להם מתואר במילון כשחיטה , אין מה לעשות זה אבולציה של משחק השחקנים של היום טובים מבעבר כמו שדוראנט >> ג’ורדן מבחינת יכולת (גדולה היסטורית זה דבר שונה לחלוטין)

אלי לס
אלי לס
17/01/2019 19:11:54

זה המדד? תוקל כל כך הרבה?
אני מסכים שהיה ענק אבל זה שהוא תוקל הרבה זה כי לא ידעו אז להגן כמו היום. היום אין כמעט כסחנים לא בגלל שנשות אנגליה למשל הפסיקו ללדת פראי אדם אלא בגלל שהיום התכונות הנדרשות ממגן הם כל כך מגוונות ולא דורשות רק שתהיה שחקן "נשמה"
אז אם מסי היה משחק בשנות השמונים-תשעים הוא היה מכוסח יותר ממארדונה וכובש פי 5 ממנו

בירדמן
בירדמן
17/01/2019 19:47:18
Reply to  אלי לס

השימוש בכרטיסים אדומים וצהובים נכנס רק במונדיאל 1970, לפני כן פלה היה חוטף פיצוצים שהיום היו נחשבים כנסיון לרצח.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 19:21:15

,תחזרו אלי כשכמה מהשיאים האלה יישברו (וזה אחרי שהיום המסלולים יותר 'מהירים', התזונה, אימוני הכושר, והטכניקה הכל צריך להיות בעלייה:
א"ק: 3000 מכשולים מ-2002
400 משוכות מ-1992
קפיצה לגובה מ-1993
קפיצה לרוחק מ-1991
1500 מ-1998
5000 מ-2000
קפיצה משולשת מ-1995
\כדור ברזל מ-1990
דיסקוס מ-1986
פטיש מ-1986
כידון מ-1992, 400 כפול 4 מ=1993

יודלה
יודלה
18/01/2019 0:58:04
Reply to  מנחם לס

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156347281728752&id=563478751
תראה את זה בתור דוגמה קטנה… בכללי אם תקרא את דסקל תבין יותר על מה אני מדבר

זיו פנמה
זיו פנמה
17/01/2019 19:21:36

משה סיני בלי ספק בכלל.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 19:23:24

נשים:
היטטטלון מ-2005
דיסקוס מ-1988
כדור ברזל מ-1987
קפיצה לרוחק 1988
קפיצה לגובה 1987
100 מ' 1988
200 מ' 1988
400 1985
800 מ-1983

שגיא נאור
שגיא נאור
17/01/2019 19:26:07
Reply to  מנחם לס

סמים מנחם, עם כל הצער שבדבר

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 20:14:50

כתבתי וכתבתי על זה. אדר, תן לי שם של "סם" אחד שעוזר. רק שם אחד.
לא תוכל, כי אין דבר כזה בספורט. יש רק אנבולים סטרואידים, ואת היתרון והנזק הסברתי והסברתי.

שגיא נאור
שגיא נאור
17/01/2019 20:27:13
Reply to  מנחם לס

בור שהכוונה לסטרואידים אנאבולים. אין לי בכלל ספק שלפחות לגבי חלק גדול מהשיאים האלה אין טעם להתייחס. המזרח גרמניות וגם האמריקאים והאמריקאיות באותה תקופה וסוטומאיור וקוסטדינובה בגובה – ברור לכולם שהושגו בדרכים לא חוקיות.
אגב, בשחייה נשברים שיאי עולם באופן קבוע, אפילו השיאים שהושגו עם החליפות כבר נשברים.

אלי לס
אלי לס
17/01/2019 19:29:09
Reply to  מנחם לס

רוב השיאים קשורים לסמים שהיו נפוצים אז.
ואלה שלא זה בגלל שהיום האתלטים הטובים הולכים לכדורסל פוטבול ועוד ענפים פופולאריים ולא לא"ק

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 20:16:51
Reply to  אלי לס

קרא מה שעניתי בקשר לסמים בתגובה למעלה

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 19:26:54

אני שואל אם מסי כזה גדול איך זה שבמונדיאול הוא כזה קטן?

לכבוש 79 שערים עבור ארגנטינה כפי שפלה עשה עבור בראזיל? זהו מספר שהוא אפילו לא בגבול הפנטזיה שלו.

שגיא נאור
שגיא נאור
17/01/2019 19:34:21
Reply to  מנחם לס

אתה מסתבך מנחם, מסי עם 65 שערים, אם הוא ממשיך לשחק בנבחרת יכול גם להגיע ל-100.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 19:42:59

ה-65 שלו כולל משחקים לא רשמיים. לפלה יש 114

שגיא נאור
שגיא נאור
17/01/2019 21:16:16
Reply to  מנחם לס

מה זה לא רשמיים? חצי מהמשחקים של פלה שהבאת בטבלה זה משחקי ידידות.

עידו גילרי
עידו גילרי
17/01/2019 21:34:32

אל תבלבל את מנחם עם עובדות…

עידו גילרי
עידו גילרי
17/01/2019 21:38:52

רק לשם הדיון 30 מה-65 של מסי היו במשחקי ידידות ו-32 מה-77 של פלה.

בירדמן
בירדמן
17/01/2019 19:49:02

מסי לא עשה שום דבר בכדורגל בינלאומי.

עידן
עידן
17/01/2019 20:12:34
Reply to  בירדמן

כדורגל נבחרות היום זה אוברייטד ובעיקר נחשב נטל בגלל העונות הארוכות וריבוי המפעלים.איטליה זכתה ב 2006 ספרד ב 2010 גרמניה ב2014 וצרפת ב2018 ובאף אחת מהן לא שיחק השחקן הכי טוב בעולם באותה תקופה.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 20:20:12
Reply to  עידן

עידן, אלה התרוצים הרגילים. המונדיאל הוא עדיין הדבר החשוב בעולם, ורק נכשלים כמסי וארגנטינה מוצאים תרוצים

חרש עץ
חרש עץ
17/01/2019 19:52:46
Reply to  מנחם לס

מנחם סבא שלי בגילך ואומר פלה לא מתקרב למסי

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 20:18:21
Reply to  חרש עץ

לסבא שלך אין מושג. עכשיו אני מבין מאין הגעת.

חרש עץ
חרש עץ
17/01/2019 21:03:28
Reply to  מנחם לס

עזוב מנחם אתה ראית את מסי כמו שאני ראיתי את פלה. מה ראית כמה משחקי ידידות ומונדיאל?

סולי
18/01/2019 19:21:00
Reply to  חרש עץ

מונדיאל זה ממש לא הדבר הכי חשוב בכדורגל כבר – ליגת האלופות כן.

זזה כמו שתגיד שהתואר הכי חשוב בכדורסל זה זהב באולימפיאדה ולא אלפות האן בי איי…

הרמה הכי גבוהה בכדורגל זה ליגת האלופות ולכן זה התואר הכי חשוב – בדיוק כמו האן בי איי בכדורסל.

ואני ממש פאנט של מונדיאל, זה פסטיבל מטורף וטורניר מעניין מאד, אבל לא התואר הכי חשוב.

ינתי
ינתי
17/01/2019 23:17:15
Reply to  מנחם לס

הואמלא כזה קטן. הוא הגיע לגמר אחד עם נבחרת נגרים וכמעט ניצח את גרמניה ובמונדיאל השני המצב של הנבחרת היה על הפנים והיו גם סכסוכים

ט
ט
17/01/2019 19:32:22

בישראל:
1.אייל ברקוביץ' 2.יוסי בניון 3.מוט'לה שפיגלר. 4.חיים רביבו 5.ראובן עטר.

בעולם: 1.כריסטיאנו רונלדו 2.מראדונה 3.רונלדו השמן. 4.פלה 5.מסי

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 19:42:16
Reply to  ט

ט', אולי אם השם שלך היה י', הייתי לוקח אותך ביתר רצינות. השחקן מס' 1 בתולדות הכדורגל בישראל היה אהרון אמר, ז"ל

נדב(הררי)
נדב(הררי)
17/01/2019 20:55:54
Reply to  מנחם לס

האמת שאהרון אמר עדיין בחיים.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
17/01/2019 19:42:49
Reply to  ט

אלי אוחנה מספר אחד ללא עוררין – היחיד שהוביל מועדון אירופי קטן לזכיה בתואר אירופי.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 19:44:08

טעות. אהרון אמר. הוא לא הגיע לאירופה, אבל הוא היה כדורגלן ברמה עולמית גבוהה ביותר.

שגיא נאור
שגיא נאור
17/01/2019 19:32:24

אי אפשר באמת להשוות, מבחינה פיזית אין סיכוי שפלה היה יכול לשחק בתקופה הזו אם לוקחים אותו כמו שהוא היה. אם אומרים שהוא היה מתאמן כמו היום, ישן כמו היום ואוכל כמו היום ברור שהוא כבר היה שחקן אחר. צריך להשוות כל שחקן ביחס לתקופה שלו והסרטון מדגים כמה הוא היה 10 רמות מעל השאר כנראה. וברור מהסרטון שהרמה גם בכלל לא ניתנת להשוואה לרמה היום, זה משחק אחר לגמרי. עם כל הכבוד לעובדה שפעם היה מותר לכסח, הבלמים והמגינים היום כל כך יותר מוכשרים ופיזיים ביחס לליצנים שראינו בסרטון שזה לא נראה אותו ענף.
זה לא מוריד מפלה כלום, הוא היה קוסם של כדורגל עם תכונות שהפכו אותו לבלתי ניתן לעצירה.
אגב, מספיק לשמוע שחקנים ומאמנים מדברים על כדורגל בשביל להבין שזה לא הופך אותם למבינים הרבה יותר מהאוהד הממוצע. לפחות בארץ. ולא חסרות דוגמאות.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 19:45:09

כמה ממאמני ישראל מוכרים לי אישית. מוטב לא לדבר.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 20:21:32

שגיא, מבחינה פיזית הוא היה אוכל את מסי לארוחת בוקר בדיוק כפי שהוא היה

Dni din
Dni din
18/01/2019 2:46:54
Reply to  מנחם לס

את מסי כן. אבל בטח לא את רונאלדו.
שים את רונאלדו מול ההגנות המצחיקות האלו ,והוא נותן שישיה לפחות כל משחק.

לדעתי האישית מסי הוא הגדול מכולם. הייתי לוקח אותו לפני כל אחד אחר לקבוצה. זה לא מוריד מגדולת אחרים, בטח לא מפלה שהיסוטורית היה ענק.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 19:45:55

ואף אחד לא מדבר (מלבדי) על האתלטיות של פלה. הוא היה אתלט עליון. האחרים פחות ממנו.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
17/01/2019 19:46:50

כנראה שאין אפשרות מעשית לענות על השאלה הזו, מאחר והמשחק השתנה כל כך. מסכים שהכוון הכללי הוא למעלה בגלל האבולוציה של המשחק, האימון הגופני, תזונה וכו'
לכן התשובה האובייקטיבית פחות חשובה מהתשובה הסובייקטיבית, והתשובה הסובייקטיבית היא בדרך כלל השחקן שהיה הטוב בעולם כשהיית צעיר 😉 ובמקרה שלי – דייגו ארמנדו מראדונה. מ.ש.ל.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 20:23:26

פלה שלט בעולם הכדורגל בזמנו הרבה יותר שמרדונה שלט בעולמו. ורק אזכיר 1958, 1962, ו-1970.
SHOW ME YOUR MONEY, MICKEY!

עידן
עידן
17/01/2019 20:57:38
Reply to  מנחם לס

ליאו מסי-
9 אליפויות ספרד(העשירית בדרך)
4 זכיות בליגת האלופות
6 זכיות בגביע הספרדי
5 פעמים שחקן השנה בעולם
גמר מונדיאל עם ארגנטינה וזכייה כשחקן המצטיין בטורניר
7 סופר קאפ ספרדי
3 סופר קאפ אירופי
3 אליפות העולם לקבוצות
זכיה עם ארגנטינה באולימפיאדת בייג’ין
5 פעמים מלך השערים בליגה הספרדית
5 פעמים מלך השערים בליגת האלופות

כריסטיאנו רונאלדו(מבוגר ממסי בשנתיים)
במנצ’סטר יונייטד
3 אליפויות אנגליה
זכיה 1 בליגת האלופות
זכיה 1 בגביע האנגלי
2 זכיות בגביע הליגה
זכיה 1 בסופר קאפ האנגלי
זכיה 1 באליפות העולם לקבוצות

בריאל מדריד
2 אליפויות ספרד
4 זכיות בליגת האלופות
2 זכיות בגביע הספרדי
2 זכיות בסופר קאפ הספרדי
2 זכיות בסופר קאפ האירופי
3 זכיות באליפות העולם לקבוצות

כרגע עונה ראשונה ב יובנטוס זכה בסופר קאפ האיטלקי ובדרך לזכיה באליפות איטליה ואולי גם בגביע האיטלקי ובליגת האלופות

5 פעמים שחקן השנה בעולם
אלוף אירופה עם פורטוגל ב 2016 וסגן ב2004

עידן
עידן
17/01/2019 20:59:28
Reply to  עידן

7 פעמים מלך השערים בליגת האלופות
3 שפעמים מלך השערים בליגה הספרדית
פעם אחת מלך השערים בליגה האנגלית

חרש עץ
חרש עץ
17/01/2019 21:02:35
Reply to  עידן

זה עולם אחר, אף אחד לא מדגדג את זה ולא ידאג גם בעתיד הנראה לעין. אלו כמו שניים מהאולימפוס, לפניהם היו שחקנים טובים סבבה ואחריהם יהיו שחקנים טובים סבבה אבל אנושיים.

אתם מתארים מישהו ששם כ"כ הרבה שערים ובישולים כמוהם?

עידן
עידן
17/01/2019 19:47:45

1- מסי
2–3רונאלדו ומראדונה(מראדונה הרבה יותר מוכשר אבל רונאלדו עם יותר שנים בטופ ויותר הישגי)

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 19:48:17

אגב, גם אוסקאר רוברטסון היה מין סוג של פלה שהיה מצויין ב-ה-כ-ל. ביג O משנות ה-60 היה היום אול סטאר ללא כל שאלה. לא רק הוא. גם ביל ראסל, ווילט צ'מברליין, וג'רי ווסט.

Tomer G
Tomer G
17/01/2019 19:48:20

מנחם שמע סיפור – הבת שלי מתעמלת בנבחרת ישראל. היא הראתה לי את התרגיל של אולגה קורבוט מאולימיאדת מינכן 1972. להגיע לשורה התחתונה – הבת שלי, אפילו לא אלופת ישראל (ישראל מדינה חלשה בהתעמלות ביחס לעולם) היתה By far זוכה בזהב באולימיאדת מינכן 1972. אולגה קורבוט עושה שם סלטה אחורה כאלמנט הכי מורכב, ומקבלת תשואות אדירות (תמצא ביוטיוב בשנייה). הבת שלי עושה אלמנט משולב של פליק פלאק סטלה בקלות, וזה לא האלמנט הכי קשה שלה בתרגיל. אני מניח שהבת שלי לא נמצאת בין 300 המתעמלות הטובות בעולם.
לדעתי זה ככה ברוב ענפי הספורט. הכל כל כך התפתח, שזה פשוט לא יכול להיחשב לאותו ענף, וההשוואות יכולות להיות רק ביחס לתקופה ולא אבסולוטיות. ביחס לתקופה, אולי אתה צודק. אבסולוטית, לדעתי שים את מסי כמו שהוא שם – זה כמו מבוגר עם ילדים. הוא היה חייזר.

Tomer G
Tomer G
17/01/2019 19:49:44
Reply to  Tomer G

הכוונה לתרגיל קורה כמובן…

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 20:27:48
Reply to  Tomer G

אז למה בא"ק, בהרמת משקולות ובעוד ספורטים שניתנים למדידה, אתלטים של היום לא מצליחים כמעט לשבור שיאים? בשחייה היתה תקופה ששברו בגלל בגדי הים. מאד שזה נאסר – פסקו השיאים. חצי משיאי העולם הם בני 20 ו-30 שנה.
ומה קורה במוסיקה ובמכחול? היכן מוצרט ובטהובן? היכן רמברנט וואן גוך?, והיכן שושנה דמארי?

Tomer G
Tomer G
17/01/2019 21:02:19
Reply to  מנחם לס

סמים. יש ענפי ספורט שהיו נגועים קשות בתקופות מסוימות. ענף האופניים למשל, עדיין לא הצליח להיגמל. בשחייה מרבית השיאים נשברים דווקא בעידן המודרני.
אומנות אינה משהו מדיד, זה לא נראה לי קשור.
כדורסל יותר קרוב להתעמלות מאשר להדיפת כדול ברזל. המיומנויות רבות ומורכבות, גם האישיות וגם הקבוצתיות.
בכל מקרה השוואה של גדולה ביחס לתקופה היא לגיטימית, וזה אחד הדיונים החביבים גם עלי.
אבסולוטית, לדעתי הדוגמא של ההתעמלות מייצגת…

חרש עץ
חרש עץ
17/01/2019 19:49:34

מנחם מסי הGOAT ואחריו רונלדו. פלה שיחק בליגה ברזילאית בתקופה עם הגנות מביכות.
מונדיאל הוא טורניר בונוס חשוב לא מעבר תלוי המון מזל לרגע ספציפי. זה כמו אליפות העולם בכדורסל, מישהו מסתכל על זה בחישובי גדולה? היו מסתכלים על זה פעם. אם זוכים זה בונוס גדול.
מסי אכן כשל במונדיאלים אבל זה לא כזה מהותי, למה מייקל זכה באליפות כל שנה??
למסי יש סטט שאין לו מתחרים ושהוא יפרוש עוד 200 שנה לא ישברו את השיאים שלו. יש לו הכי הרבה תארים אישיים וקבוצתיים אי פעם. יש לו לא רק שערים גם הכי הרבה בישולים!!!!
ויותר מהכל הוא מאסטרו אי אפשר להוציא לו את הכדורגל מהרגל.

רונלדו הכל כמו מסי אבל אין לו את הטכניקה שלו והוא מלהיב כמוהו אבל הוא מכונת יעילות.

ברוך-מייקל היה מנגב את הליגה של היום, שכחת שהוא ניגב בגיל 40 בשנות ה-2000?? מייקל של 88 בליגה הרכה של היום OMG מה שהוא היה עושה.

עידן
עידן
17/01/2019 20:01:07
Reply to  חרש עץ

+100 להכל

שגיא נאור
שגיא נאור
17/01/2019 20:06:32
Reply to  חרש עץ

מסכים עם הרוב אבל הליגה הברזילאית באותם ימים היתה מהטובות בעולם, ליגה של אלופת העולם ב-3 מ-4 המונדיאלים באותה תקופה והברזילאים לא שיחקו כמעט מחוץ לברזיל.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 20:32:28

לא שיחקו מחוץ לבראזיל? לך לטבלה שהכנסתי ותראה בעצמך. יש לפלה 114 שערים במשחקים בינלאומיים, חצי מהם מחוץ לבראזיל

שגיא נאור
שגיא נאור
17/01/2019 21:00:57
Reply to  מנחם לס

בשנות ה-60?

ברוך רובין
ברוך רובין
17/01/2019 20:25:01
Reply to  חרש עץ

מייקל בגיל 40 לא היה אחד מ30 השחקנים הטובים בעולם, מייקל מבחינת יכולת אישית שהוא הציג בשיאו (עד שנת 89) רחוק משמעותית מכל כוכב על בליגה של היום, אם הוא היה נולד מחדש ומקבל את אותו תזונה ואותם אימונים זה משהו אחר, אבל השחקן שהיה ב87-88 לא מתקרב ליכולת של לברון דוראנט קרי הארדן …

חרש עץ
חרש עץ
17/01/2019 20:59:24

אותו השחקן של 88 וגם של 98 היה מנגב רצח את הליגה היום. בחייאת ברוך מי היה עוצר אותו? תראה איך הארדן חודר בקלות יודע מה מייקל היה עושה? אפילו היה ממטיר שלשות.

מייקל בגיל 40 כן היה טופ 30 באותו הזמן. תעבור על השחקנים ותראה. שהוא היה סבא אחרי 3 שנים בחוץ הוא עוד העמיד 20 נק למשחק.

ברוך רובין
ברוך רובין
17/01/2019 22:14:26
Reply to  חרש עץ

ראית את ג’ורדן 88? זה התקופה הטובה ביותר שלו ועדיין, היכולת הטכנית החדירה והקליעה הדריבל היום של שחקנים כמו לברון דוראנט … גבוהה משמעותית ממה שהיה לו, זה של 98 לא אולסטאר בליגה של היום שחקן פידוואי לא יעיל. ג’ורדן היה מדהים וניק אם היה נולד אם הכלים והטכנולוגיה של היום זה משהו אחר אבל לברון 2019, דוראנט 2019… גדול משמעותית מגורדן הכל תקופת זמן מבחינת יכולת .

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 20:30:58
Reply to  חרש עץ

גם אוסקאר רוברטסון היה היום אול סטאר. כמו ביל ראסל, צ'מברליין, ג'רי ווסט, וד"ר ג'יי.
וה-GOAT בכדורגל הוא פלה. הוא רק שיחק בתקופה שרוב העולם לא ראה מה שהוא עושה. בכל סטטיסטיקה הוא כפול ממסי: בשערים, במספר אליפויות, ובמונדיאלים

נדב(הררי)
נדב(הררי)
17/01/2019 20:59:35
Reply to  חרש עץ

האמת שאהרון אמר עדיין בחיים.

נדב(הררי)
נדב(הררי)
17/01/2019 21:00:10
Reply to  חרש עץ

+100000

Mbk
Mbk
17/01/2019 20:04:07

מנחם
לדעתי ולדעת רבים דייגו ארמנדו מארדונה הוא מס 1
כריסטיאנו רונלדו ומסי מגיעים אחריו
פלה שיחק בנבחרת ברזילאית פנומנלית

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 20:34:18
Reply to  Mbk

פלה עשה לא מנבחרת אחת פנומנלית. הוא עשה שלוש נבחרות פנומנליות: 1958, 1962, ו-1970. הוא עשה כל נבחרת פנומנלית, בדיוק כמו מייקל

חרש עץ
חרש עץ
17/01/2019 20:56:52
Reply to  מנחם לס

כמדומני היה פצוע ב62

Tomer G
Tomer G
17/01/2019 20:10:06

מסי עושה את הדברים המופלאים ביותר שנראו על מגרש הכדורגל, אפילו בפער גדול, אבל הוא מצליח בתוך שיטה מובנית שיושבת עליו כמו כפפה. כשאתה מוציא אותו משם, הכל נעלם. לדעתי מהסיבה הזו, הוא לא יכול להיחשב ל- GOAT.
את פלה לא ראיתי, אבל רונלדו, רונאלדו ומרדונה, עשו דברים מופלאים קצת פחות ממנו, אבל בכמה מסגרות. לדעתי זה מנצח…

חרש עץ
חרש עץ
17/01/2019 20:33:21
Reply to  Tomer G

כן? מייקל עשה הכל במערכת מותאמת של הבולס. בלי זה לא היה שווה כלום.

2 דורות כבר התחלפו בבארסה ורק מסי נשאר והוא עדיין המלך. שהמלך יפרוש אתם תבינו.
ריאל הבינו את זה העונה

Tomer G
Tomer G
17/01/2019 21:05:19
Reply to  חרש עץ

דמגוג

Berch
Berch
17/01/2019 20:11:52

רק מי שראה את ניסים כהן "היהלום מנתניה" מלהטט בגיל 42 יכול להבין על מה אתה מדבר.
נכון שהזמנים היו שונים אבל ההווה של אז שווה להווה של היום.
לפי הלוגיקה של ההייטרים אף פעם לא יהיה GOAT כי כל 20-30 שנה שיטות הגילוי מגיל צעיר,שיטות האימונים, השיפור בתזונה ושינויי שיפוט למען הגברת הבידור יביאו תמיד כוכב יותר טוב.
עוד 20 שנה, שחקן שָקולע פחות טוב בקצת מקארי יאפיל עליוּ בשיאי נקודות. והכל בגלל קשת ה 5 נקודות, שנקבעה 8 שנים אחרי הוספת קשת ה 4.
זה כמו אוהדי לברון שלא ראו את מייקל בלייב. אי אפשר להבין.
עזוב מנחם, שחרר. מי שלא מכיר לא יודע.
🙂

משה
משה
17/01/2019 20:21:25

העיקר מנחם קורא לזה דיון..
כל מי שמביע דעה שהיא לא פלה מקבל בראש
ארדואן חיוור לידך מנחם.
אגב מנחם בלעדי הבינה המלאכותית והסמארטפונים יתכן שלא היינו מכירים אותך (מלבד אלה שמכירים מפעם) ובטח שלא היינו נהנים ממך יום יום.
אני אישית מצטרף לאלה שחושבים שאין מה להשוות בין התקופות
הכדורגל של פעם פשוט נראה הליגה הסינית מבחינת הגנות ועמידה על המגרש

נדב(הררי)
נדב(הררי)
17/01/2019 20:53:41

לדעתי מסי הגדול בהיסטוריה, למרות שלא לקח מונדיאל.
הסמים שלקח מראדונה מוציאים אותו מהדיון ולדעתי פלה היה צריך להוכיח את עצמו באירופה.

מנחם לס
מנחם לס
17/01/2019 22:25:12

הוא לא היה צריך להוכיח את עצמו באירופה כי אז הכדורגל של אירופה היה שולי לעומת הכדורגל הדרום אמריקאי. מספיק שהוא הוכיח את עצמו נ-ג-ד אירופה בקריעה אחרי קריעה.

אבי טרכטמן
17/01/2019 21:17:34

רק רוצה לומר משהו אחד, לאו דווקא על הדיון הזה, אלא על כל דיון של הגדול מכולם.

מצד אחד, תמיד אומרים שאי אפשר להשוות בין תקופות כי הכל השתנה, והאמת היא כמובן שזה נכון. סביר להניח שפלה של אז היום, לא היה משהו, ושמסי של היום , אז היה מדהים.
מצד שני, אם משווים רמה יחסית מול רמה יחסית, גם אז זה בעייתי – כי אז הדבר היחיד שנותר הוא דיון סטטיסטי. וסטטיסטיקה אפשר תמיד לכמת, אז על מה הדיון?

לגבי מסי או רונאלדו מול פלה, נראה לי שהשאלות שצריכות להישאל הן בכלל אחרות. השאלה היא לא מסי מול פלה אלא:
א. האם הצ'מפיונס ליג היום חשוב כמו המנודיאל של פעם. האמת היא שתשובה לשאלה הזאת, תכריע את התשובה למי הגדול מכולם, אבל גם:
ב. האם היתה התעלות של השניים ברגעים מכריעים (וכאן נראה לי שמסי בבעיה מסוימת)
ג. מעמדה של הליגה הספרדית בשאלה הזאת, ואולי גם הליגה הברזילאית של פעם.

אלו שאלות שהתשובות עליהן, יענו ממילא על שאלת הגדול מכולם. אבל לכן בדיוק שאלת הגדול מכולם כאן לא חשובה.

מעניין לציין שבטניס לעומת זאת, יש מודלים ברורים לכימות והשוואה גם בין תקופות. לי אישית, יש מודל כזה, ופרט אליו יש גם את יצירת המופת האינטרנטית הזאת:
https://www.ultimatetennisstatistics.com/goatList
כשמעניין במיוחד לציין גם את ה ELO

ELO בכלל הוא מושג דומיננטי במיוחד דווקא בשחמט ובא לידי ביטוי בהשוואות בין אלו שנחשבים לגדולים מכולם לתקופתם. החל מפול מורפי, דרך קפבלנקה, פישר, קספרוב וכמובן קרלסן.
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_top_chess_players_throughout_history
ושחמט היא דוגמה שאני מאד אוהב, כי מצד אחד יש את פישר שהביס שחקנים בדו-קרבי מועמדויות 6-0 (שזה מדהים לגמרי), ומצד שני את קספרוב, שניצח ביותר מ 50% מהטורנירים הגדולים בהם הוא השתתף במשך כמעט 20 שנים (עוד הישג חסר תקדים לחלוטין) שלא לדבר על לא פחות מעשרה "סופר" טורנירים שהוא ניצח ברצף. אבל מצד שני, ה ELO הגבוה בהיסטוריה שייך לקרלסן.
איך מכמתים את זה?

והאם בובקה ששבר את שיא העולם שלו, כל פעם בס"מ והחזיק בו איזה מיליון שנה (אבל תמיד נכשל באולימפיאדה) גדול יותר מאשר לאליווני הדומיננטי פחות, אבל מחזיק שיא העולם הנוכחי?
האם באמת אוסיין בולט הוא גדול האתלטים בהיסטוריה? האם הישגיו בעשור הנוכחי גדולים מאלו של קרל לואיס (שבנוסף לריצה, הצטיין גם בקפיצה לרוחק) בשנות השמונים? והאם אפשר לדבר גם על היתרון הפיזי של בולט כחיסרון מול מישהו עם הטכניקה של מייקל ג'ונסון?
בהנחה שעידן הפוטבול וחוקיו כל כך שונים בין שנות השמונים והתשעים לבין היום, ולכן קשה להשוות סטטיסטית, איך מכמתים את ה 4\4 של ג'ו מונטנה מול ה-5 של טום בריידי. ואיך (והאם) בליצ'ק נכנס פה למשוואה?

בקיצור, יש כאן המון שאלות, וכמעט אף אחת מהן היא לא שאלה פרסונלית, אלא שאלה סטטיסטית או כמותית כזאת או אחרת. וזה עוד מבלי שנגיע לשאלה אחרת לחלוטין – מה חשוב יותר? דומיננטיות לטווח קצר (נניח דרק רוז) או יציבות לטווח ארוך (נניח… קייל קורבר).

הקדשה
הקדשה
17/01/2019 22:16:47

the following musical relief is dedicated to the living gohst Robert Capa.
You dumb old geezer you have Joel Cohen to thank for these comments (if you can read ’em grampa

)

אתנחתא מוסיקלית
אתנחתא מוסיקלית
17/01/2019 22:20:31

https://m.youtube. com/watch?v=rrVDATvUitA

אלכס דוקורסקי
אלכס דוקורסקי
17/01/2019 22:33:38

הניתור של פלה, שאינו גבוה במיוחד, הוא פנטסטי. שחקן מאוד אתלטי.

ינתי
ינתי
17/01/2019 23:08:43

להשוות את פלה למסי או רונלדו עם כל הכבוד ויש כבוד זה כמו להשוות את תוכנת השחמט משנות ה70 וה80 לבינה המלאכותית של גוגל.. אין בכלל מקום להשוואה. פלה לא התאמן ברמה של היום לא היה לו תזונה כמו של האתלטים היום, לא היה מנוסה בטקטיקה כמו היום ולא היה צריך להתאמץ כמו היום. אולי היה לו כישרון אבל גם לילד של השכנים יש כישרון. מבחינת ביצועים, דרגות קושי טכניקה טקטיקה וכו' מסי אוכל את כולם בלי מלח.

דה שוט
דה שוט
17/01/2019 23:21:02

אני עם אנשיו של מסי. הגדול מכולם ללא שום ספק, הגאון. פלה ומראדונה כמוהו – אך הוא עולה עליהם בכישרונו ובעיקר בזריזותו וזריזות מחשבתו.
לגבי המונדיאל – שטויות – טורניר נוק אאוט, מאוד מקרי (כשמדובר בגדולות בסוף). מסי הגיע לגמר והפסיד שם בקושי לאימפריה הגרמנית. כרטיס אדום שלא נשלף לנוייר על חיסול היגוואין – היה משנה את התוצאה. מסי כיכב גם במונדיאל – גמר כמוהו כאליפות.

דה שוט
דה שוט
17/01/2019 23:30:07

בעניין ההשוואות לימים עברו – שמעון – כתבת מעולה על מסי, פחות מקבל על מייקל. אני עם רובין – השחקנים היום לא דומים לפעם – הם מהירים פי 10, אתלטים, קולעים פי 1000, מכדררים, הגדילו טווחים – הכל יותר טוב. מייקל של פעם לא יעשה היום סל ולא יצליח לשמור על אף אחד (על הארדן? רודמן ידגדג את דוראנט? ומי ירדוף אחרי סטף? לברון ינגב את פיפן ויאניס יכניס את בירד לתוך הסל) – אבל אסור לחשוב ככה. אם כבר – דמיינו את מייקל מתפתח בימינו – אז זה יהיה הוגן. צריך להשוות רק לבני התקופה ולכן לדעתי אנחנו לא מכירים נכונה הגדולה של וויילט צ׳מברליין – מזלזלים ביריביו אבל שוכחים שהוא שיחק בזמנם. המספרים שלו לא דומים לאף אחד ושום דבר. אם כבר – אז הוא העז. מבחינת השפעה על המשחק – מייקל ולברון, מבחינת יכולת אישית – דוראנט והארדן, מבחינת קליעה – סטף.

מנחם לס
מנחם לס
18/01/2019 5:45:51
Reply to  דה שוט

דה שוט, אתה טועה לחלוטין אבל אין לי כבר כוח להתווכח עם רפי הבנה

חרש עץ
חרש עץ
18/01/2019 9:01:58
Reply to  דה שוט

מייקל אולי לא היה שומר (גם לא מסכים) אבל לא רוצה לחשוב מה היה עושה בהתקפה

Ip
Ip
17/01/2019 23:37:06

מנחם תחליף את הכותרת מדיון לנאום. הבנו את השיטה: להכתיר שחקנים מהעבר כגדולים ביותר, ואז לבטל את כל מי שאומר אחרת ממך כי לא ראינו אותם משחקים.

סלים ווארזה
סלים ווארזה
18/01/2019 0:03:42

גם אני חושב שלא היה גדול מפלה. כמו שאמרת הוא היה חבילה שלמה של שליטה בכדור, נגיחה פנטסטית, בעיטה, יכולת הבקעה, אתלטיות. ויותר מהכל – קבלות ברמה עולמית לאורך יותר מעשור. והוא פרץ בגיל 17 על הבמה הכי גדולה.
עם הכישורים האלה, גם היום הוא היה סנסציה.
הוא גם היה הסופרסטאר הגלובלי הראשון של הכדורגל. קצת כמו שג'ורדן היה.
יחד עם זאת, אני זוקף לזכותו "רק" שני גביעי עולם כי ברזיל זכתה ב 62 בלעדיו (נפצע בשלב הבתים), מה שמראה על העוצמה של ברזיל.
למזלנו יש היום הרבה סירטונים באינטרנט שמראים את ביצועיו. נכון שסירטונים לפעמים יכולים להטעות, אי אפשר של להעריך את הפעולות המדהימות שלו.
אם מסי או רונאלדו היו צריכים להתמודד עם הכיסוחים שספגו פלה ומרדונה בזמנם אני לא יודע איך הם היו מסתדרים.

Wafell
Wafell
18/01/2019 0:15:56

אולי כשמנסים להשוות בין תקופות אפשר להגיד, שאם נאמר מייקל היה משחק היום גם הוא היה עובר את כל הדיאטות שיטות אימון וכו ואז בהשוואה גם טוב יותר בכל האספקטים במשחק שטובים יותר היום?

זה רק עוד יותר מערער על הנסיון להשוות.
ספורט זה כייף וכל שנה מתחילים מחדש. בגלל זה צריך לקחת אותו בכייף ולא אמוצייונאלית. לא צריך לגדל אגדות ולהגדיר מי באולימפוס מי אלוהים ומי הסגן…
זה רק חלק מהכייף שלנו הגברים בשל מי יותר גדול ולמי יש יכולת כיבוש גדולה יותר וכו

שחר
שחר
18/01/2019 0:40:20

אנשים,
השאלה היא אף פעם לא השוואה אחד לאחד, ברור שהיום כולם היו מנצחים את כוכבי העבר בכל הענפים. זה לא רלוונטי. היתה התפתחות.
ההשוואה היא של כישרון, כלומר אם פלה לצורך העניין היה נולד בשנה של מסי ומקבל אותם אימונים, תזונה, וכו' מי היה יותר טוב.

ברור שבתקופה של קרויף רצו 3 קילומטר במשחק והיום 12, אז אם ישימו את קרויף היום, הוא לא יחזיק מעמד, אבל זה לא רלוונטי.

רפיקי
רפיקי
18/01/2019 0:44:54

בלי להאריך
כל פרשן כדורגל אובייקטיבי היום אומר שמסי הגדול בהיסטוריה
ועוד נקודה קטנה
היכולת של שחקן להוביל קבוצה חלשה לזכות בתואר היא אפסית מאז שהחלו לשחק כדורגל טקטי ולא אלה בבלה
לכן הזכיות של פלה במונדיאל לא מעידות על כלום

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
18/01/2019 1:03:18

בחייכם, מראדונה עשה מפאקינג נאפולי אלופה ולקח מונדיאל עם ארגנטינה די בינונית. הוא הכי גדול שראיתי. אבל אבא שלי אומר שפלה ואני מאמין לו.
.
עם כל הכבוד למסי ורונאלדו.

Shadow
Shadow
18/01/2019 1:40:49

מי שהשתמש בסמים לא יכול להיות בשום דיון שקשור לספורט והשיגים

מנחם לס
מנחם לס
18/01/2019 5:48:52
Reply to  Shadow

אין אף 'סם' בעולם שיכול לעזור לספורטאי בשיא כושרו. כתבתי והסברתי.

Shadow
Shadow
18/01/2019 7:31:49
Reply to  מנחם לס

אתה יכול לכתוב ולהסביר ואז לראות את שיר צדק

Shadow
Shadow
18/01/2019 7:33:16
Reply to  מנחם לס

וזה גם בכלל לא משנה. עצם העובדה שאתה מנסה לרמות פוסלת אותך מהדיון. בדיוק כמו הבושה של השער עם היד במכוון. רמאים אף פעם לא עשו לי את זה.

Benjo
Benjo
18/01/2019 1:08:19

לא ראיתי את פלה אבל ממה שראיתי הוא במסי פשוט כי ראיתי אותו יותר. ביום אחר יכול להיות שהייתי בוחר בפלה. נצחון בנקודות בקיצור. לא נוקאאוט

Shadow
Shadow
18/01/2019 1:35:18

רונאלדו עובר את מסי. אומנם לא בהרבה אבל שחקן שזכה בתארים בשתי ליגות שונות כולל באלופות ועכשיו בדרך לתארים נוסים בליגה שלישית פלוס ההישג שלו עם נבחרת פורטוגל מבחינתי לא משאירים מקום לספק.
מסי לא זכה אפילו בקופה אמריקה.
כמות לא מחליפה איכות.
יש לו הישגים אדירים אבל לצערו הוא גדל בדור של הווינר האולטימטיבי

יהודה ב״ד
יהודה ב״ד
18/01/2019 1:41:28

המונדיאל של מכסיקו 70 היה של 16 נבחרות (כך היה עד 1994) – במילים אחרות נבחרת ישראל של מכסיקו 70 הגיע ל 16 הגדולות בעולם, שקול לעליה מהבתים לשלב השני כיום.

מייל פנימי
מייל פנימי
18/01/2019 4:23:59

חסר לי פוסט שמשווה בין יוסאין בולט לאכילס 🙂

סהר
סהר
18/01/2019 10:12:35

פחח הרמס מנגב אותם

הייט אשברי
הייט אשברי
18/01/2019 8:51:29

ראיתי באיחור את הדיון , אז בטח כבר הוא הסתיים . ובכל זאת :
מנחם צודק . פלה הוא הגדול מכולם . ולכל הילדונים שמקשקשים כאן על מרדונה, מסי , רנאלדו פשוט אין מושג . אני ראיתי את כולם , כמו מנחם . ומי שלא ראה את כולם פסול לעדות .

סולי
18/01/2019 19:24:25

"אני ראיתי את כולם אז אני יודע הכי טוב.."

משפט שהפך לקאלט באתר חח

איתי
איתי
18/01/2019 13:17:48

לדעתי רונאלדו אחד הגדולים
מסי הכישרון הגדול ביותר שנראה על הכדור. מראדונה המנהיג הבלתי מעורער והסמל הלאומי של מדינה שלמה. פלה האדם שהשיג הכי הרבה בכדורגל בטופ של הטופ. להשוות בין כולם זה סתם לתסכל…. כן ירבו

סגירת תפריט
125
0
Would love your thoughts, please comment.x