טור ההופס של לס: הדראפט (אם ואם…), קובי, דוק, ודילים

קובי בבראזיל: משחקו המועדף – כדורגל!

I. הדראפט

הפוסט המצויין והמושקע של רועי הוא הבסיס של כל הדראפט. אבל בס"ה הדראפט הוא לא יותר משולחן רולטה בלאס ווגאס. מספיק שקליבלנד בוחרת באלכס לן במקום בנרלנס נואל, – דבר שעלול בהחלט לקרות כי כך הם הזימזומים בפליין-דילר, העתון של קליבלנד, ואז הכל מתהפך בחמש הבחירות הראשונות. רגע. אבל מה אם הם בוחרים בבן מקלמור, כפי שבעל ההיט דן גילברט רמז כאפשרות?

תנו לייק להופס בפייסבוק (תלחצו על הקישור)

אין באפשרותי לשחזר את כל הדרפט ב-"אם" ו-"אם", אז מה שאעשה זה לנבא שתי סצנריות (SCENARIOS)  בהם קליבלנד לא בוחרת בנרלנס נואל, אבל אעשה רק לחמש הבחירות הראשונות כי ההחלטה של קליבלנד תשפיע רק על חמש הבחירות הבאות. מהבחירה השביעית ומעלה מאומה לא מושפע מבחירת קליבלנד, אפילו אם היא תיבחר בגל מקל.

 

בחירה ראשונה: קליבלנד

1. אם קליבלנד בוחרת באלכס לן

למה? כי נרלנס נואל הוא שחקן בוסרי לחלוטין, שוקל פחות מכמה פוינט גארדים בליגה, והוא מאד מוגבל בהתקפה. אלא הם יותר מדי חסרונות לבחירה ראשונה!!!

2. אם קליבלנד בוחרת  בבן מקלמור

למה? לפי השמועות קליבלנד לא חמה על נואל, והיא תיבחר את השחקן שלדעתה יהיה בעל הערך הגדול ביותר לטרייד מיידי שהוא בן מקלמור. השמועות מדברות על טרייד מיידי עם אינדיאנה, עבור דני גריינג'ר. פול ג'ורג' הוכיח את עצמו, ואינדיאנה מרגישה שמקלמור הוא האדם שיאפשר לה לגבור על ההיט.

בחירה שנייה : אורלנדו

לדעתי, ולדעת רוב אתרי הדראפט (ונדמה לי שגם לפי רועי ויינברג), אורלנדו חתומה ומחלטת על ויקטור אולפידו. הוא אחד היחידים בכל הדראפט שאין סימני שאלה אחרי שמו.  הוא אתלט ברמה הגבוהה ביותר, חזק, וגיימר-על. אורלנדו תיבחר בו אפילו אם קליבלנד תיבחר באלכס לן ומקלמור יהיה AVAILABLE. באורלנו מאמינים שאם הם ירצו לעשות טרייד, 29 קבוצות בליגה יקפצו על אולפידו. אולי רק 15-18 יקפצו על מקלמור.

בחירה שלישית:  וושינגטון

וושינגטון קנוייה על אוטו פורטר, ה-9'6 מג'ורג'טאון, אפילו שאלכס לן יהיה AVAILABLE. שניהם – פורטר ולן – שיחקו בעיר את כל קריירת המכללות שלהם. הם יודעים שעם פורטר הם לא לוקחים שום צ'אנס: יהיה להם אשכרה שחקן WING  ממושמע וקפדן. הוא שחקן "TWO-WAY" (הגנה-התקפה) עם IQ כדורסלני גבוה, ולקבוצה המטופשת של וושינגטון קצת משמעת לא תזיק.  אנטוני בנט יכול להיות אופציה טובה, אך אני מאמין שבסצנריו שלי שקליבלנד בוחרת בלן או במקלמור, זאת תהיה בחירת וושינגטון.

בחירה רביעית: שרלוט

אני לא מאמין שנרלנס נואל ייפול מתחת הבחירה הרביעית, אז שרלוט תחטוף אותו. שרלוט היא קבוצה הבונה לעתיד, ונואל הוא שחקן העתיד. הם פועלים תחת האמונה שאין אף רוקי בדראפט הזה שיכול לשפרם מיד בעונה הזאת, אז אם מדובר על עתיד, נואל הוא העתיד שלהם. אני לא יכול לחשוב על כל אפשרות אחרת טובה יותר לשרלוט.

בחירה חמישית:  פיניקס

אם קליבלנד בוחרת באלכס לן, ומקלמור לא ניבחר בינתיים, הוא יהיה הבחירה של פיניקס.  יהיו להם כמה דקות להחליט בינו לבין אנטוני בנט או סי.ג'יי מקולום, אבל הבחירה תהיה מקלמור. ה-5'6 הזה (מקלמור) עם הג'אמפ המצויין שלו נותן להם נקודות בטוחות בבק-קורט. אם מקלמור ניבחר ע"י קליבלנד (או מישהו אחר), ושרלוט בוחרת את נואל, הפיניקס קופצים מיד על אלכס לן, ה-1'7 ממרילנד (אני יודע שהוא מאיזה שהוא חור באירופה). למעשה אולי אפילו אם שרלוט לא בוחרת בנואל הם יעדיפו את לן כי הם זוכרים את 23 הנק' ו-12 ריב' שהוא תקע לנואל כשמרילנד כיסחה את קנטקי.

בחירה ששית: ניו אורלינס

הם היו מעדיפים את אלכס לן , נרלנס נואל, או אוטו פורטר אבל באין ברירה הם הולכים כמעט בטוח על טריי בורק. הוא פוינט גארד הרבה יותר "אנביאיי" מאשר גרביס ווסקווז. אולי אפילו הקומבו "בורק-ווסקווז" כשגרביס הוא ה-OFF GUARD יעבוד להם מצויין. זה יאפשר לפליקנס לשלוח סוף-סוף את בן גורדון לאן שהוא. טריי בורק יכול להיות הפתרון של הפלקונס לפוינט גארד אמיתי לשנים הבאות.

 

II. קובי

 

מה עושה קובי בימים טרופים אלה? כמובן: משתזף בקופה-קבנה בריו. הייתי שם כמה פעמים: אין, אין בכל העולם חתיכות כמו שם, אפילו לא במושב של K-700. וכדורגל חופים? כל הלילה, 7/24 לאור זרקורים. טרוף. קסם. סמבה. ברא-זיל! ברא-זיל! עזבו את המהומות: הכל יסתדר. בבראזיל הכל מסתדר, כמו שג'מאיירה: DO NOT WORRY! BE HAPPY!

אז קובי חזה במשחק שהוא אוהב אפילו יותר מכדורסל, והיה עד לנצחון בראזיל על איטליה (נידמה לי שהיה 2-4 אבל אני כבר לא זוכר למרות שחזיתי במשחק). ביום רביעי הוא יוכל לראות את קבוצתו האהובה, איטליה, שוב נגד ספרד בחצי הגמר (במוקדמות הספרדים ציחקקו עם האיטלקים ועשו מהם צחוק של 0-3). אתמול ספרד ניצחה את ניגריה 0-3, אבל מעולם לא ראיתי משחק בו התוצאה משקרת כל כך כי ניגריה היתה טובה מהספרדים משך 70% מהמשחק לפחות, ורק נאיביות אפריקאית מנעה מהם לנצח. טוב, בחצי הגמר השני יהיה בראזיל נגד אורוגאווי. גמר בין בראזיל לספרד יהיה משחק לפנתאון, אם-כי האמת? אני לא מתלהב מדי מהבראזילאים: הם קבוצה של שחקנים קטנים בגופם ולא אתלטים. כמו???? כמו הספרדים! מצחיק ששתי הקבוצות הטובות בעולם מורכבות משחקנים הנראים כמו פקידי קבלה בקופת חולים מכבי.

אז מה עניין קובי לטור ההופס שלי?  בראיון לגלנדה קרקאוואג'ו הבראזילאית (שפורסם ע"י אריק פינקוס מהלוס אנג'לס טיימס) קובי אמר לה שהריהביליטציה של גיד האכילס שלו "מתקדמת נפלא", והוא " נחוש בדעתו לשחק בליגה עוד 3 או 4 שנים". הלוואי! מה יותר כיף מלראות שחקן שיהיה בן 35 לפני שעונת 2013-2014 תצא לדרך מוביל את הלייקרס ללא דווייט האוארד (ובואו נקווה גם ללא פאו גאסול, כי הצעתי ללייקרס היא למחוק את הכל ולהתחיל הכל מחדש בניהול רועה הצאן החדש – קובי בריאנט!) לחיים חדשים, בשעה שהקליפרס מוהגולדן-סטייט הופכות לדברים החדשים הגדולים במערב, והספארס ודנבר מתכננות מהפכות בעצמן?

מה קובי רוצה? שני דברים: טבעת ששית, ולהיות מלך הסלים של כל הזמנים! אוקיי. אני מוכן לתת לו את השניים, אבל אני מקווה שהוא יודע שבהחלטתו הוא מחסל את הלייקרס עד – נניח – שנת 2017 או 2018. כמה שיותר – יותר טוב!

LET'S GO LOS ANGELES LAKES. אני מתחיל באתר "חוג שונאי לייקרס" שיילך ויגדל בהנהלתי ובהדרכתי, ונחזה בשמחה ובששון ב-3-4 השנים הבאות של קובי (שאגב, אני ממש מסמפט!) בקבוצה המסכנה הזאת.

III. 'דוק' ריברס

אני לא מבין את כל החגיגות בקליפרס מהבאת 'דוק' ללוס אנג'לס.

לדעתי (ואני אומר זאת בשיא הרצינות) וויני דל נגרו הוא מאמן טוב ממנו, ויותר מתאים לקליפרס. אבל ההחלטה נעשתה, וויני פוטר, ודוק מגיע.

היי, דוק, WHAT HAVE YOU DONE FOR ME  LATELY? הוא לקח אליפות אחת לסלטיקס לפני איזה מאה שנה. ביג דיל. אבל מאז הוא הרס את הקבוצה, לא הגיע איתה לשום מקום, ומשאיר הרי חורבות בסלטיקס. לא שדוק היה עוזר לשיקום, אבל אם הוא מאמן כזה גדול, כיצד הוא הצליח להרוס (יחד עם דני איינג') את הדיינסטי הירוק הזה? הנה מה דוק עשה בסלטיקס (בהסכמתו או לא אני לא יודע, אבל הוא אשם בחבילה אחת עם דני איינג'):

1. השאיר קבוצה ללא סנטר. הם היו חייבים למצוא דרך להסתדר עם קנדריק פרקינס שבת'אנדר הוא נון-פקטור, אבל הסלטיקס היתה קבוצה בנוייה עשר בשבילו.

2. החריב יחסיו עם רונדו ראז'ון. רונדו היה חצי מעצמו עוד לפני הפציעה בגלל הסכסוכים עם 'דוק ריברס'. מאמן גדול לא מסתכסך עם שחקנו הטוב ביותר.

3. הצליח לאבד את ריי אלן (שוב, בגלל סכסוך עם רונדו, שכמאמן היה צריך לפותרו בעצמו).

4. השאיר קבוצה שמתוך שלושת כוכביה שניים (פול פירס וקווין גארנט) יכולים לייצג את 'בית האבות אחוזת-בית' בכרמל הצרפתי, והשלישי חוזר אחרי קריעת ה-ACL לקבוצת תחתית.

אז דוק ריברס הצליח להרוס, ועכשיו לברוח. השאיר חורבות ומגיע לקבוצה חדשה. שדני איינג' ידאג לעצמו. 

דעתי? הקליפרס שונאים את מה שהיו צריכים לתת עבור 'דוק', והם גם לא אוהבים אותו במיוחד, אבל זאת היתה הדרך היחידה להבטיח את הישארותו של כריס פול (שהופך שחקן חופשי בעוד 7 ימים!). אלה הם החיים ב-NBA. 

TAKE IT OR LEAVE IT!

 

 IV. שני הדילים העיקריים שלדעתי יקרו בדראפט

1. לדאלאס ישנה בחירת לוטרי ראשונה מזה שנים. אני בטוח כמעט שהם נותנים את הבחירה למישהו אחר לשחרר עוד "CUP SPACE" עבור מטרה אחת, ומטרה אחת בלבד: להביא את דווייט האווארד. עד אתמול גם כריס פול היה דג שמרק קיובן רצה לדוג, אבל אולי עתה עם 'דוק' בקליפרס זה לא יקרה, אז חכו וראו שדאלאס נותנת את בחירת הלוטרי שלה למישהו לשחרור כסף תחת הסף, ומלחמת גוג ומגוג להשגת דווייט הווארד שיושב ומחכה לראות מה יקרה בדראפט.

2. סקרמנטו דגו דג זהב עם דמרכוס קאזן, אבל שתי בחירות הדראפט האחרונות שלהם – ג'ימר פרדט ותומאס רובינסון – היו BUSTS.  רובינסון הועבר ליוסטון. הקינגס עם הבעלים החדשים יהיו במרכז העניינים עם בחירת הדראפט מס' 7 שלהם.  הם מנסים ללא הצלחה להחתים את קאזן לחוזה לזמן ארוך והוא בינתיים מסרב.  אני מאמין שישנה אפשרות שהקינגס יציעו לקאבס את קאזן עבור הבחירה מס' 1 שלהם, ואז יבחרו בנואל או בלן. אבל הקינגס יצטרכו לבחור את מס' 7 שלהם לפני שקורה דבר כי הקאבס הם – טכנית – בעלי בחירת הקינגס עד שהיא NO LONGER PROTECTED!

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. דוק ריברס כמעט הלך מכות עם רונדו. אין לו הסטוריה טובה עם פוינט גארדים. וכריס פול אינו אחד ה"רכים" בעיר… לא בטוח שפול נשאר. ולא בטוח שגריפין ילמד לשחק הגנה.
    הקליפרס צריכים עזרה והמאמן זה מקום טוב להתחיל בו.

    1. שמע, זאת הפעם האחרונה שאני מרשה לך להכניס לינק לבלוג שלך. הדרך היחידה לפרסם את הבלוגים שלך היא מה שאני עושה עם יובל עוז: אני מכניס את הפוסט שלך לאתר כאן, ובסיום כותב "באדיבות…(עם לינק לאתר שלך).
      אל תענה לי כאן. ענה לי ל
      SEFERSHELI@HOTMAIL.COM

  2. קאזינס ביקש מקס אקסטנשין ובקינגס החדשים עדיין לא מעונינים לתת לו.
    הוא גם לא שווה את זה.
    אבל מכאן לטרייד נראה לי מוקדם מידי מה יש להם למהר.
    שני החברה החדשים מלון ואלסנדרו מאד מעורכים בליגה מה שיכול למשוך וטרנים להגיע לסאק.
    נראה את קאזינ עושה פרצופים עם יבנו סביבו קבוצה מעולה.
    באמצע השנה הוא יוכל לקבל הערכה ואולי אפילו מקס

  3. תומאס רובינסון הוא לא בסט ומאד מוקדם להגיד את זה.
    גם גיימר הוא לא בסט וכשתהייה לו הזדמנות הוא עוד יהיה שחקן שישי שביעי טוב.

  4. לס, אין לך ולא היה לך אף פעם מושג במאמנים. לך תאמן כדורגל ותעזוב אותנו מהדעות המטופשות לך על מאמני כדורסל

    1. עובדה שעם ספואלסטרה והפלח צדקתי, ואם אתה לא מאמין לי, לך לאתר ה-NBA וראה מי המאמן האלוף בשנתיים האחרונות. אני א-ף פ-ע-ם ל-א ט-ע-י-ת-י בדעתי על מאמנים כי הייתי מאמן בעצמי, ויודע צדיק נפש בהמתו!

  5. מספיק לשמוע שאתה חושב שזכיה באליפות עם הסגל הכי טוב היא הוכחה למי המאמן הכי טוב כדי לא לקחת את הדעה שלך ברצינות.

    אם כבר, אז מקרה ויני דל נגרו הוא הוכחה הרבה יותר טובה לאיכות השיפוט שלך על מאמנים…

        1. החסידה –
          האתר הזה הוא עבור בינוניים ומעלה, עד טובים. ל'מתחילים' כמוך יש מקום אחר לקשקושים – דהבאזר. שם תוכל לשכנע אנשים בברבוריך. כאן זה מקום למבינים ובעלי מוח פתוח להקשיב, לקרוא, וללמוד ממומחים כמוני.

  6. לא קורה כלום.

    הקינגס חייבים לקאבס בחירה בסיבוב הראשון, אבל השנה היא מוגנת החל מבחירה 13 (שנה אחר כך 12), ומכיוון שלקינגס יש את הבחירה השביעית בדראפט השנה – היא נשארת אצלם.

    כל טרייד שלא יהיה בין הקבוצות הקיץ לא ישנה את זה – אלא אם כן השינוי עצמו יהיה חלק מהטרייד…

  7. מנחם, אתה לא רציני!?! ויני דל נגרו טוב יותר מדוק ריברס?
    גם העובדות שהבאת לא בדיוק פוגעות.
    1. פרקינס הועבר לאוקלהומה בתרומה ל…ג׳ף גרין. החוסר אפקטיביות של פרקינס באוקלהומה היה יכול לעשות את אותו דבר בבוסטון. כי הליגה בכללית ירדה בגובה ובמסה.

    2. ׳לאבד את ריי אלן׳? זה ריי אלן בעצמו שהחליט לעבור למיאמי. לא מאמין שיש למאמן דרך לפתור סכסוך בין השחקנים.

    3. מזה השאיר קבוצה של שניים מבוגרים ואחד פצוע? מה אתה רוצה, שהוא ילחם עם אמא טבע כדי שלא יזדקנו ויפצעו?!

    ריברס יכול לעשות עבודה טובה בקליפרס. כששוב יש לו רכז דומיננטי. רק הוא יצטרך לשנות את המנטליות שלו ממשחק הגנה, ליותר התקפה.

    1. כמאמן, היה עליו לפתור את בעיית הריב של רונדו וריי אלן. רק בגלל זה אלן עזב. ופרקינס היה חסר אפקטיביות באוקלהומה, אבל לבוסטון הוא הביא אליפות. ישנם שחקנים שהם טובים רק בסביבה מסויימת, עם אוהדים מסויימים. בוסטון היתה עשר עבור פרקינס.
      הוא לא צריך להילחם נגד אמא טבע. הוא צריך להכין אלטרנטיביות למפרע.
      וכן, אני רציני בקשר לדל נגרו.

    1. מה עשה דוק טוב בסלטיקס?
      דל נגרו נתן לקליפרס את העונה הטובה בתולדותם, וקרע ללייקרס את הצורה (והפך אותם ל-IN של לוס אנג'לס).. מה עוד צריך מאמן קליפרס לעשות? (לכן דדי מיילל ובוכה. בגלל מה שדל נגרו עשה ללייקרס: הפך אותם לנממושות של אל איי)

    1. דדי, הבעייה שלך היא שאתה מאמין למה שאתה קורא, אבל אין לך יכולת הבנה עצמית. דוק ריברס מאמן שווה לתחת. לא רק זה, אלא שהוא הרס לעצמו את מיתרי הקול, ויצטרך להתחיל לדבר עם שחקנים בשפת סימנים.
      יש לך מזל שהוא בקליפרס ולא דל נגרו כי לדל נגרו יש SPECIALTY: להוריד ללייקרס את המכנסיים ולהשאיר אותם ערומים כביום היוולדם. לדוק יש פחד בלתי מובן מהעלובים בגלל שהם ניצחו אותו בפלייאוף שנה אחת.

  8. מנחם – מסכים לחלוטין עם מה שאמרת על שחקנים שמצליחים רק עם הסביבה המתאימה(השחקנים שמשחקים איתם והמאמן)

    יש שחקנים שבגלל שנופלים בסביבה לא מתאימה, שנים לא מגיעים לכלום עד שעוברים למקום הנכון…

    אפשר לראות את זה בכל ספורט קבוצתי ובכל ליגה…

  9. לחסידה חסרת המקור, לדדי, לנריה, ושאר הבינוניים באתר: וויני ניצח 56 משחקים בקליפרס בעונה. אם דוק לא מנצח לפחות 60 כל הבלגן לא היה שווה, נכון? אז בואו נראה כמה הוא ינצח בעונה הבאה (ואני אזכיר לכם!)!

    1. איזה לוגיקה דפוקה.

      כאילו שהסגל יהיה אותו דבר, השחקנים באותו כושר, הפציעות באותה דרגה, והיריבות בדיוק זהות – שלא לומר שיש איזו שהיא וודאות שדל נגרו היה משיג שוב 56 נצחונות או יותר…

      כנראה שהקליפרס חושבים אחרת…

  10. יש לי שאלה: האם יש איזה מדד שבודק את רמת הניבוי בדראפט? האם לא נכון לטעון שבאופן עקרוני בחירות גבוהות אמורות לספק יותר – האם אכן הן השולטות? למעשה השאלה עד כמה הדראפט מדוייק ועד כמה הימור, כמובן שיש משתנים רבים, אבל זו שאלה מעניינת ערב דראפט, אין טעם להביא דוגמאות בודדות [גרין] השאלה היא על הדראפט [והדראפטים] באופן כללי, האם העשרה הראשונים בדרך כלל נתנו את התפוקה הטובה ביותר? והסיבוב הראשון? ולפי קבוצות, וכן הלאה

  11. מנחם, אם הסגל של מיאמי מבחינת טיב שחקנים הוא מקום 10-11 בליגה, אז בעצם אתה טוען שהסיבה המרכזית לאליפות שלהם זה ספולסטרה שמפיק מהסגל הרבה יותר ממה שהוא שווה?

  12. מנחם הריב עם דדי מוציא ממך דברים שלא היית חולם לומר…מיאמי 10-11 בליגה מבחינת סגל.
    הרעיון של טרייד על קאזינס לקאבס נשמע לי אדיר…
    דרך אגב, אוקלהומה ומיאמי יכולות לצאת טוב מהדראפט עמוס הסנטרים הזה. אולייניק ואולי אפילו זלר באוקלהומה ובטח שאיזה גוברט/אייברסון במיאמי יכול לתרום(ראה כדוגמה את פסטוס אזלי שממקום 30 הפך לפקטור בהגנה בשנה הראשונה)

    1. לקאבס אין סיבה לקחת הימור על מישהו כמו קאזינס.
      במצב המדהים שהם נמצאים בו, המדיניות שלהם צריכה להיות אפס סיכונים.
      רק סחורה מוכחת.

      אני עומד במה שכתבתי והצעתי כבר לפני חודשים – שהם ילכו בכל הכח על אולדריג'.

      אולי לא יצליחו, אבל לדעתי יש להם את היכולת לעשות את זה.

  13. קאזינס הוא לא יותר הימור מנואל או לן, לפחות הוא לא פצוע.
    ניסו ללכת על אולדריג', נפל.
    אני לא רואה איך מישהו נותן להם שחקן ברמה של אולדריג' בשביל לבחור ראשון בדראפט הזה (פשוט לשארלוט אין את מי לתת).

  14. קאזינס הוא הרבה יותר הימור לא רק כי יש לו בעיות מוכחות של אופי, אלא כי אחרי העונה הקרובה הוא ידרוש חוזה מקסימום.

    הבחירה הראשונה בדראפט תשחק עבור כסף קטן ב 4 שנים הבאות.

    זה הבדל דרמטי – במיוחד לקבוצה במצב כל כך טוב כמו קליבלנד מבחינת המקום בתקרת השכר.

    ולמה אתה בדיוק חושב שההצעה של קליבלנד תסתכם רק בבחירה הראשונה ?
    יש להם עןד הרבה נכסים להציע, ולדעתי זה ממש לא סוף הסיפור מבחינת הנסיון שלהם ללכת על אולדריג'.

    אבל טוב לדעת שפגעתי בול בכיוון שלהם.

  15. The actress shot to fame a few many years in the past following Michael Bay phenomenally prosperous Transformers motion pictures. However, it isn just within the silver screen the great Ms Fox may be observed encounter to encounter using a technological marvel, as she too can be a keen iPhone user.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט