וימבלדון 2013 – הזרג / עידו מוריה

ווימבלדון 2013 – הזרג

הפעם לא אעסוק בדרג הבכיר ומה ייעשו מאריי ונובאק, אלא בזרג. בחרתי שלוש טניסאים וטניסאית שיש מצב שיגיעו לשלבים הגבוהים. אצל הגברים רבע גמר זה הישג בנשים חצי זה אליפות לחברים בדרג הזרג של סבב הטניס.

הראשון עושים כבוד למגזר ועוקבים אחרי השחקן המקומי.

ברנרד טומיץ' הוא ילד בן 21 אבל בראש הוא בן 16. הוא גר בגולד קואסט שזה הגרסא המקומית שלנו למיאמי ביץ' או אילת. הוא נוסע בפרארי והולך מכות במועדונים. הוא כל כך דפוק שלפני שנה הוא נסע 80 קמ"ש באזור של 60 קמ"ש, לשוטר הוא אמר: "אתה לא יודע מי אני? אני ברני טומיץ!" ואז הוא התקשר לראש העיר… ואז לדסק בעיתון. מפגר, באוסטרליה אין קומבינות כאילו…  אצלנו כבר התייאשו ממנו, אבל השנה הראש הסתדר ופתאום הוא התחיל לזכות בטורנירים: טורניר סידני מקום ראשון בסבב בנסיכויות הוא תקע כמה מדורגים טופ 10. טורניר מדריד המאמן הצרפתי שלו אמר משהו לא במקום ואמא של ברנרד תקע בו אגרוף בפנים! הנהלת הסבב (ATP) העיפה את האבא למשך שנה מהצוות המקצועי, לוימבלדון הנהלת הטורניר אסרה גם לקנות כרטיס ולשבת בקהל. ברני בתגובה הביע מורת רוח מהATP  ואמר שמקפחים אותו. הבנתם הבנאדם ארס. והוא עצבני.
בלי שום קשר לראש שלו, ברני טומיץ הוא בעל ידיים עדינות ורגליים זריזות, יש לו ראש טניס מצויין ויכולת לשנות את קצב הכדור בראלי מהקו האחורי. נשק יום הדין שלו זה הסלייס. חבטה שמנצחת משחקים על הדשא.
כמה הוא טוב באמת תשאלו את נובאק. בשיא הריצה של נובאק ב 2011 הוא קיבל את טומיק אז בן 19 בשני. מערכה שניה טומיק מנצח 6:2 מערכה שלישית טומיק מוביל בשבירה כפולה 4:0 !!! בשביל להפסיד 6:4 ו 6:0 במערכה הרביעית.

ההגרלה סידרה לו את סם קווארי בסיבוב הראשון, קווין אנדרסון בשלישי ברודיץ ברביעי ונובאק ברבע. נראה מה הוא מכין לנו המשיגנע …

ניקולס מהוט בן 31. הבנאדם סיים את הקריירה שנה שעברה. פציעה בברכיים כמו לנאדאל אבל בלי הצוות של נאדאל או החומרים שנאדאל כביכול לוקח. הוא התדרדר למקום 240 בעולם, אבל המשיך להירשם לטורנירים ולנסות לעבור סיבובי מוקדמות כמו שחקן מתחיל. שנה שעברה הוא נתן לפדרר את הקרב של החיים וחמש מערכות מדהימות. בתמורה הוא קיבל כרטיס משוגע (WILD CARD) ממארגני הטורניר לטורניר השנה. כיוון שהיה לו זמן פנוי והוא לא היה צריך להילחם בסיבובים המוקדמים הוא נרשם לטורניר הולנד… וניצח! ולא סתם, את סטניסלב וואורינקה, אולי השחקן הכי חם בסבב מחוץ לרביעייה. ניקולס מהוט הוא צרפתי, מעולה על דשא וההגרלה נתנה לו חיים קשים: אנדי מאריי סיבוב שלישי!

פליסיאנו לופז (39) שחקן ספרדי בן 31 מומחה דשא. לקח אתמול את טורניר אאגון באנגליה מול גיל סימון. בטניס מעולה ברוחות מטורפות. ביום שלישי הוא יתמודד שוב מול גיל סימון… הפעם בסיבוב הראשון בוימבלדון.
לופז תמיד היה איתנו, הוא נחשב לטניסאי האלגנטי ביותר, הוא מסוגל לנצח ביום טוב כל אחד. לנאדאל הוא נתן בראש פעמים. הוא גבוה חזק וידיים עדינות. בדיוק לדשא. בסיבוב הרביעי מחכה לו נובאק.

http://www.youtube.com/watch?v=up8zZ8VT4pU

נקודת המשחק היא מטורפת. נראה שלטניסאים המבוגרים יותר יש את היכולת להבין את היריב וכיוון התנועה ולהקשות בכדורים לרגל החלשה.

המשחק המסקרן בנשים יהיה בין ג'יימי המפטון (אמריקאית שנולדה בפרנקפורט עם פנים מלוכסנות) לבין סלואן סטיבנס (17).

לפני שנמשיך קחו 15 דקות לצפות במשחק הטניס נשים הכי טוב ב 100 שנים האחרונות.

http://www.youtube.com/watch?v=7IQIn-7i5uM

בסרטון ראיתם את ווליאמס ברמה הכי גבוהה שהיא יודעת לשחק, זורקת על סטיבנס עם הסכינים, הספה את כיור המטבח ואפילו את החתול הפרסי… והכל חוזר עם ריבית לצד שלה של הרשת. המשחק הזה היה על הפול סלאם של סארינה.

זאת סלואן סטיבנס, עוצמות של סארינה. עבודת רגליים של סארינה רק שסלואן היא עדיין בת 19.
מיותר לציין שאת המשחק הבא היא מצמצה מול מריה לא לפני שהיא גמרה לה את כל המיץ. ולמעשה נתנה לויקטוריה אזרנקה את הגביע עם יריבה גמורה.

סלואן סטיבנס היא האבלוציה שהטניס ייצר על סארינה ויליאמס. עקבו אחריה!  היא מתחילה ביום שני מול המפטון, סיבוב רביעי נגד שרה אראני הגמדה ואם ירצה השם מריה ברבע גמר קביטובה בחצי ושידור חוזר למשחק הנשים הטוב בעולם בגמר.

וימבלדון, ביום שני מתחילים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט