ההיט, דוויין, ולברון מסתערים על ההסטוריה (מאמר אישי לטרפיה עצמית) / מנחם לס

מצידי, שלא תהיה אף תגובה לפוסט הזה, אם כי אשמח לשמוע דעתכם. אני כותב אותו יותר כטרפיה עצמית מהמתח הגדול שעבר עלי.

לא הייתי שם לצערי, אבל קראתי מה שטים ריינולדס מה-AP שהיה שם כתב: "דוויין ווייד התקרב בצעדו המיוחד לעבר חדר ההחבשה של מיאמי היט עם חיוך רחב, עדיין מזיע מהמשחק, עם גרפיטי בשערו וטעם גביע האליפות שהוא נישק ונישק בשפתיו". הוא מתחיל להתרגל לזה. פעם שלישית מאז 2006. אף שחקן אחר בעולם מלבדו ומלבד אדוניס האסלם לא יכול להתגאות כמוהם שזו הנשיקה השלישית בגביע מאז 2006. הוא מיהר לחדר בו תישפך שמפנייה כמים, ופט ריילי – האדם האחראי יותר מכל אחד אחר על המסיבה הגדולה הזאת פעם שלישית מאז 2006 – מתרוצץ כילד בן 12 עם בקבוקי שמפנייה שהוא פותח ומשפריץ על כל אחד שהיה לידו. איזה מתח אדיר יצא לחופשי עם לחץ האוויר בכל בקבוק שמפנייה. כמה ביקורת הוא חטף על הקמת הקבוצה הזאת שעם נצחונה האחרון רשמה את שמה בספרי ההסטוריה. עוד אליפות אחת – בעונה הקרובה – ואז היא תהפוך רשמית לדיינסטי.

תנו לייק להופס בפייסבוק (תלחצו על הקישור)

אני מודה שגם לי היתה לפתע הקלה עצומה. זו השנה הרביעית שאני מרגיש די בודד בלחימתי עבור הקבוצה הנהדרת הזאת נגד אספסוף שלם של שונאי מיאמי היט. אני לא מרגיש כלל כאומר או עושה "נא באוזן" לכל הווכחנים והמעלילים על הקבוצה "הרעה", "המורעלת", "שכירת החרב",  וה-"זדונית" הזאת. אני מכיר את הקבוצה מקרוב ובצורה אישית ביותר מאז הגעתי לדרום פלורידה בשנת 2000, ואני יודע שכולם טועים בהגדרת הקבוצה כ-"רעה". אבל שנת 2000 היתה גם שנת הכתיבה האחרונה שלי לעתוני ישראל, כי כשפרשתי לגימלאות מאוניברסיטת אדלפי, פרשתי גם מכתיבה. החלטתי ש-40 שנות כתיבה היוו סיפוק מספיק עבורי והגיע הזמן לדייג ואוקיאנוס. חזרתי לכתוב רק לפני 4 או 5 שנים לאתר הזה, וישנה להיט חתיכת הסטוריה שלמה מ-2000 עד 2008 שחייתי איתה למעשה לבדי.

אבל היתה בידי תעודת עתונאי של "ידיעות אחרונות" מהודרת ללא כל תאריך בה, וכן שני סטודנטים משנות ה-80 שהפכו למנהלים די גדולים במחלקת השיווק של מיאמי היט, וכמובן חבר אישי – רענן כץ – המחזיק באיזה 6-7% ממניות הקבוצה. נוסף על הכל, טרי ליונס שהיה מנהל המדיה הבינלאומית של ה-NBA היה אחד מהסטודנטים שלי לשעבר ל-M.A במנהל ושיווק ספורט, המחלקה השנייה שניהלתי באדלפי בנוסף למחלקה לביומכניקה. בקיצור, מיאמי הפכה לכמעט בית שני כפי שפעם היתה ניו יורק ניקס עם הבדל "קטן": לאולם הייתי חייב לנסוע שעה שלמה מג'ופיטר, פלורידה, העיר היפהפיה של פלורידה בה גרתי. לניקס פשוט עליתי על הלונג איילנד ריילרוד, כשתחנת הרכבת היתה 3-4 דקות הליכה מביתי, והתחנה הסופית אחרי 35-40 דקות נסיעה היתה 'פן סטיישיון', הבייסמנט של המדיסון סקוור גארדן, כשגם בניקס וגם בריינג'רס (קבוצת ההוקי) היו לי קבוע 6-8 סטודנטים שעשו שם את האינטרנשיפ (סטאז') – החובה האחרונה לפני קבלת תואר ה-M.A.

,אז לאט – אבל בטוח – מיאמי הפכה לקבוצת הבית החדשה שלי. רון סייקלי הלבנוני, ואחריו אלונזו מורנינג, קיון דולינג, אדי ג'ונס, אלונזו מורנינג, שקיל אוניל, סטיב סמית', דורל רייט, ווסלי פרסון, וכמובן דוויין ווייד הילדון ואדוניס האסלם (שהכרתי עוד מימיו באונ' פלורידה, ועקבתי אחריו ואחרי מייק מילר באדיקות בשנים 2,000-2,002 כולל ההפסד בגמר למישיגן סטייט באליפות ה-NCAA) – את כולם הכרתי אישית. לא פעם ולא פעמיים הייתי איתם במסעדתו של רון סייקלי בסאות' ביץ' כשכל הקבוצה באה לאכול, והמטרדי (מנהל המסעדה) היה אלעד מגבעת חיים, מ-"מועצת החכמים של גבעת חיים (מאוחד)" שאסי שלנו (כן, אסי מהאסיסטים בהופס)  וחבריו מ"ישיבת 'ירדן' בבני ברק" קרעו פעם אחרי פעם בחידוני המפורסמים בעתון 'מעריב' בשנות ה-90. איזה ימים היו אז!  ביום רביעי אחד היו שיא של 1,128 עונים לחידון שלי, אבל הכל במעטפות עם בולים, עם כתובת "לד"ר מנחם לס, רח' צלע הים, בית ינאי" בקיץ בו השכרתי בית בבית ינאי והיו לי בעיות עם מנהלת הדואר שם שיצאה מדעתה. אז מנועי החיפוש היו בחיתולם ולא יכולת להיכנס לגוגל ולבקש "שחקני דוק ששיחקו ב-NBA". כל חידון היה אשכרה חידון של ידע.  זה לא היה "אתגר" כמו עתה כשאיזה 10-15 מטרידים את עצמם לעשות לי טובה ולענות בתגובה . זה היה 1,128 מכתבים בהם עונים טרחו לכתוב תשובותיהם על נייר מכתבים, להכניס למעטפה, להדביק בול, ולשלוח. אלעד – המטרדי של מסעדת רון סייקלי, אסי שלנו, וערן סורוקה – היום עורך הספורט של מעריב – היו שבוע-שבוע  בין מאות העונים. כן, היו ימים.

אז אם יש למישהו שאלות לגבי אהבתי למיאמי, אולי ההסבר מעל עוזר קצת להבין.

לפני 4-5 שנים התחלתי לכתוב בהופס בקטן, ומאז רכשתי את האתר התחלתי לכתוב רצוף. העניין במיאמי גבר, ואיתו השנאה (והקנאה!) לקבוצה הזאת מהגולשים הרבים, והשנאה הגיעה לשיא עם התחברות השלושה לשלישייה הגדולה. יחסי עם הקבוצה החדשה לא היו קרובים כמו בשנים הראשונות של שנות האלפיים בהן הקבוצה היתה עדיין צנועה ולא אלופה, והכרתי אישית ממש את אדי ג'ונס, מייקל דוליאק, מאליק אלן, ווסלי פרסון, וסטיב סמית'. אבל הייתי מספיק פעמים במסעדה של רון סייקלי ובחדר ההלבשה להכיר את שחקני מיאמי העכשוויים ובראשם לברון ג'יימס וכריס בוש – וכן שיין בטייה, והוותיקים ווייד, האסלם, ומילר, כדי לדעת שזו אחלה חבורה של אתלטים. כל הכינויים של "רעים", "גאוותנים" ו-"מגעילים" כל כך לא נכונים להגדיר את החבורה הזאת שהיא אחת הנעימות מכולן שהכרתי בספורט. רובם צנועים ביותר, פקחים, מוכנים לדבר, והכי נוחים מבין כל הספורטאים שהכרתי.

מה שלא מנע מדוויין לומר – ולמה לא? זאת האמת! – "אני מתחיל להתרגל לזה!". היי, GOOD  FOR YOU. מגיע לך. שיחקת עם ברך שהפיקה שלה מחוברת למקומה בעזרת תחבושות במקום FASCIA ורצועות, ותוך כאבים איומים, והכל ללא תלונה אחת הקטנה שבקטנות.

כיף. מיאמי היט מתרגלת לתהלוכות נצחון. לזריקת מסיבות אליפות. שימותו הקנאים אם זה לא מוצא חן בעינם. לא גנבנו, לא שדדנו. מזל? בוודאי שהיה לנו מזל! האליפות כבר היתה של הפלח, אבל מה לעשות ששחקניו זרקו אותה? מזל בקליעה של ריי אלן? לא הייתי מגדיר שלשה של אלן, קלעי השלשות הגדול בהסטוריה, "מזל", אבל היא יכולה היתה גם להחטיא, וביום שני היה יום אבל במיאמי, ולא יום של תהלוכת נצחון.

אבל זה ספורט. ללא זה הייתי כותב היום איזה מאמר לירחון ביומכני עם הסבר כיצד הכדור של מאנו ג'ינובלי ניכנס לסל, הסתובב, נראה כאילו ניכנס אבל הכוח הצנטריפוגלי העלה אותו החוצה – במקום להורידו למטה – בניגוד לכל חוקי משיכת האדמה והביומכניקה.

שלוש פעמים בגמר ושתי אליפויות. הישג שעושה מאריק ספואלסטרה המאמן PRETTY SMART, וכל הכבוד לו. תצחקו ותלעגו לו כמה שאתם רוצים, אבל השורה התחתונה היא שבשלוש השנים האחרונות הוא המאמן מספר 1 בליגה, AND NOT NECESSARILY עם הקבוצה הטובה ביותר. אולי הוא לא המאמן הטוב ביותר בליגה, אבל לבטח הוא המאמן הטוב ביותר בליגה למיאמי היט. אם גרג פופוביץ' היה מאמן ההיט, כבר מזמן היה קורה שם מרד שהיה שם את מה שהולך היום בבראזיל בכיס הקטן. יש לו מזל בספארס לאמן יורמ'ים טובים כדאנקן, פרקר, וג'ינובלי – ועתה נוספו עוד יורמי'ים כלנארד וגרין – האם חשבתם פעם על כך שהאחד והיחיד שאיננו 'יורם' בקבוצה, דחואן בלייר, לא משחק בגלל זה? –  וזה מזלו. במיאמי הוא היה ניזרק תוך חודש, או שהיה נישאר, אבל ללא לברון, דוויין, וכריס בוש שלעולם לא היו מסכימים לחיות תחת המשטר הצבאי שלו בספארס.

ע"י הנצחון במשחק ה-7 ב-BACK-AND-FORTH פיינלס ביום חמישי בערב, מיאמי הפכה ס"ה לקבוצה ה-6 בהסטוריה לנצח שתי אליפויות רצופות. רק 6 עשו זאת לפניה. NOT BAD. ועבור לברון, זאת העונה השנייה ברציפות שהוא זוכה בכל מה שהיה יכול – שני MVP של העונה הרגילה, שני MVP של משחקי אליפות, ושתי אליפויות. מי שרוצה להמשיך לדבר על 'הפחדן', 'השבקן', וה-'נעלם ברגעי האמת' שימשיך לדבר. לברון יענה לו בששה גביעים שאין יקרתיים מהם ב-NBA.

"מעולם לא הרגשתי טוב עד כדי כך" אמר לברון הגדול. "זה עושה מהחלטתי לבוא הנה ולהיות שחקן של מיאמי היט כל כך הרבה יותר צודקת ונכונה". ואז הוא ממשיך: עברנו כל כך הרבה ADVERSITY והצלחנו TO PERSEVERE. מה עוד אפשר לומר?". וללברון כל הכבוד על אוצר מילים ושליטה כה טובה ובוגרת בשפה האנגלית של ילד גטו שסיים רק תיכון. ההרגשה היא בלתי ניתנת לתאור. אני מרגיש אושר אדיר להיות חלק מארגון ספורט גדול כמו מיאמי היט, ולשחק תחת מאמן שמבין אותי כל כך טוב. אני מרגיש ELATED, וזה מסכם את כל מה שאני חש עתה!".

הוא אמר גם שנצחון האליפות הראשון היה הדבר הקשה ביותר שאי פעם עשה. זה היה כמו שבירת סכר. אבל כשזה נעשה, האליפות השנייה היתה קשה יותר פיזית וכדורסלנית, אפילו שהסכר המנטלי כבר נישבר. "אני לא יכול להשוות את שתי האליפויות. הן משהו אחר לחלוטין. כמו להשוות עגבניות למלפפונים. "להגן על התואר היה אפילו יותר ARDUOUS (עוד מילה שכל הכבוד לו שידע להשתמש בה!). הייתי WASTED גופנית כשזה ניגמר. לא הייתי מסוגל לשחק אפילו דקה אחת נוספת!".

פט ריילי – אחרי כמה לגימות שמפניה – צרח כילד "BELIEVE IN LEBRON!" הוא אף פעם לפני כן לא צרח "BELIEVE IN SHAQ", או "BELIEVE IN DWAYNE", או בלייקרס, "BELIEVE IN MAGIC" או "BELIEVE IN JABAR!". אבל הוא צעק כתינוק "BELIEVE IN LEBRON". זה היה ההימור הגדול של חייו. הוא הארכיטקט שיצר את המבנה. הוא אחראי על הכל, והוא השתולל כילד בחדר ההלבשב כשכל המתח יצא ממנו, ואני בטוח שאף הוא היה "WASTED". מנטלית. מחוסל.

"אני לא מאמין שאפשר לנצח 6 כמו שמייקל ג'ורדן עשה, בלי להפסיד אף אחת בדרך. ג'ורדן היה רק אחד. אבל אם נישאר יחד ונצליח לנצח עוד אחת העונה הקרובה, זה יהיה הישג שבזמנים המודרניים יהיה שווה למה שמייקל עשה. אנחנו נשארים יחד לפחות לעוד עונה אחת. עצם המחשבה בלבד משכיחה לי את הכאב בברך. אני מבטיח לחזור בריא ולהיות טוב יותר אפילו משהייתי העונה!". דברי דוויין ווייד עם בקבוק שמפניה בפיו, ושלושה ילדים יחד על זרועותיו.

זאת היא ההיט: משפחה. בוש עם שני ילדיו; לברון עם בנותיו; ריי אלן עם בנותיו. דוויין עם ילדיו.

מבין כולם בלט לברון. פיו לא פסק מלצחוק ולחייך. גופו הענק – 8'6 – בלט מכולם. למעשה זה היה הוא שחתם את הנצחון בשעה שמיאמי הובילה בשתיים עם 27.9 שניות לסוף, והוא עלה ללא היסוס קל שבקלים לקבור את 'חצי המרחק' הזה. בשנייה הזאת ידעתי לראשונה שמיאמי עשתה זאת. גם לי ירד משא גדול מהכתפיים כי הרגשתי די בגדול "הרוב נגד מנחם" באתר, כפי שמיאמי היט הרגישו שהם נגד רוב העולם.

אני לא מתהולל ולא שמח לאיד. אני מרגיש רק הקלה ששוב צדקתי באמונתי גם בקבוצה וגם במאמנה.

אם הם מנצחים גם בעונה הבאה – ואני מאמין שזה יקרה –  הם יהפכו לקבוצה הרביעית בהסטוריה לעשות 3 רצופים כמו הסלטיקס, הלייקרס, והבולס. אפילו שונאי ההיט הגדולים ביותר ייאלצו להודות אז שזאת חברה לא רעה להיות בה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 177 תגובות

  1. Mel, I remember you well from your Knicks articles in CHADASHOT and then in YEDIOT. I missed only your 1970 articles in CHADSHOT HA'SPORT about the "Greatest Team Players in Basketball". You are probably an obsessive personality and when you adopt a team, you do it 100% in body and spirit!
    I don't know any sport fan like you and to think that you are 76 and still loves a team like a young boy is amazing!

  2. אתה עברת למיאמי לפני השלישייה???
    וואט דה פאק!
    הייתי בטוח שעברת רק כי רצית לטעום אליפות אחרי מיליון אכזבות.
    אז למה מיאמי מלכתחילה?

    1. דובי, אורית ענתה לך את תשובתי: משנת 2000 הפכתי לבן סאות' ביץ' ולאוהד מיאמי גדול.
      אתה כותב "אחרי כל כך הרבה אכזבות"? בו אספר לך על האלופות שלי ב-52 השנים שאני כאן:
      8 אליפויות של הסלטיקס כשהם היו הקבוצה שלי בשנות ה-60 (מ-1961 עד שעברתי לניו יורק ב-1967, אבל הפכתי אוהד הניקס רק ב-1969 כשהשחלתי להגיע לגארדן).
      2 אליפויות של הניקס (70 ו073).
      אח"כ הניקס נפלה ואהדתי אותה, אבל הגיבור שלי הפך לארי בירד והאוייבת שלי הפכה הלייקרס (הפכה לאוייבת כבר ב-1970 נגד הניקס), וזכיתיתי בגללו לעוד 3 אליפויות (81, 84, 86).
      אח"כ (הכל כשאני בוכה על הניקס) הגבור החדש שלי הפך מייקל ג'ורדן שהפכתי למעריצו מאז ישבתי בשולחן אחד עם אימו באול סטאר של 85 או 86 או 87 (אני כבר לא זוכר) והוא הגיע לשולחן כמה פעמים משך הערב ושוחחתי איתו בכיף. אז הוא הביא עוד 6 אליפויות. ואז מיאמי ב-2006 ושתי האחרונות. ס"ה 22 אליפויות ב-53 שנים של קבוצות שהייתי באובססיבה שינצחו.

      זה אחוז מדהים של אלופות שחפצתי ביקרן!

  3. אכן היסטוריה נפלאה. אני יכול לספר רק על כאבי לב.

    מצד שני, הבן שלי בן ארבע וחצי והחליט שהוא אוהב את דנבר מכל הקבוצות בעולם. לא הייתה לי יד במעל.

  4. הבעיה היא שהכל הפוך: בוש ולברון הם סחים משעממים לעומת השנינות והסרקזם של ג'ינובילי ודאנקן. לראשונים אישיות של כרית, לאלה מס"א אישיות של אנשי רוח. לא מצאת את ההבדלים. לברון ילד משעמם ועשוי מפלסטיק, כמו הרבה אמריקאים, ואילו דאנקן בן אדם מצחיק בטירוף שאין לו כח לכל הסכריניות והשמאלץ שהם אבות המזון הרוחניים של האומה האמריקאית. אתה חושב שדאנקן כל היום חושב על עצמו, על כמה כסף וכח יהיה לו ומה תהיה ה"מורשת" שלו? מעניין לו ת'ביצה. ג'ינובילי הוא אל בארגנטינה, אבל נשאר צנוע ונורמלי. הוא לא לקח את הטאלנטס שלו לשום מקום, הוא פשוט לקח אליפויות. לא אומר שלברון לא בחור טוב, אבל הח'ברה מס"א הרבה יותר מרשימים. הרבה יותר כריזמטיים וכנים. דווקא מי שמרשים במיאמי הם שיין באטיה וריי אלן.
    ודרך אגב, אם מיאמי היו מפסידים זאת הייתה הוכחה שלא צדקת כשהאמנת במאמן ובקבוצה (מה שלא בדיוק עשית אבל ניחא)? אהממממ…. זה תבוסתני להפליא. אני מאמין בקבוצה שלי (ס"א) לא רק כשהם זוכים באליפות. אני יודע להעריך אותם גם היום ולהעריך את מה שעשו, את הדרך בה עשו זאת. בספורט לא רק התוצאה חשובה, חשובה מאוד גם הדרך (ועל כן הסלידה מלברון). אצלך מנחם אין ספק שלו מיאמי היו מפסידים מתישהו בפלייאוף הזה לא היית מהלל כ"כ את ספולסטרה ולברון. אנחנו לעד נהלל את פופ ואת הביג ט'רי שלנו כי הם פשוט גיבורי כדורסל ואנשים מדהימים ואותנטיים.

    1. אם, אם, אם, ואם.
      דרור, למה שלא תלך לאתר ה-NBA ותקרא:
      1. מי היא אלופת ה-NBA?
      2. מי הוא המאמן המנצח?
      3. מי הוא ה-MVP?
      4. מי הם "אנשי הרוח" של ה-NBA?
      5. מי הוא האליל של ארגנטינה?
      6. מה חשוב ב-NBA מלבד הנצחון?

      לצערי תקבל תשובות רק על 1,2, ו-3.

      אז לך הרוח והצניעות והנורמליות. לי האליפות, הפלסטיות, והכסף. אני אמריקאי. אני מעדיף את מה שיש לי. אתה ישראלי. אתה תישאר עם "אם", עם איסטניסטיות (אתה מבין את המילה), עם אנינות, ועם…לוזריות וגרגרנות.

      שימותו הקנאים.

      הוריי למנצחים!!!

      1. כשאנשים באופוריה, הפנימיות שלהם משתקפת מתוכם החוצה ללא כל מחסומים ומוסכמות. אני חייב להגיד שמאוד התאכזבתי לגלות את הפנימיות שלך. האמת שאתה ומיאמי מתאימים מאוד. תהנה בחגיגות האליפות ובספירת הגביעים.
        נ.ב. אחרי שתספור מספיק גביעים וטבעות תקשיב לשיר HURT שג'וני קאש עשה לזה גירסת כיסוי. סתם מסר ממני אליך.

    2. ואגב, מאיפה אתה יודע מה הייתי כותב על ההיט לו הפסידו?
      (אבל למזלי גם אתה וגם אני לא נדע, כי אנחנו וינרים, ווינרים נהיה גם בעונה שתבוא, ואם הדברים האלה מרגיזים אותך, TOO BAD.)

    3. ודבר אחרון על אניני הנפש של הת'אנדר נגד הפלסטיים של ההיט: במשחק אליפות אני מעדיף שחקנים פלסטיים שהדבר הרוחני הגדול של חייהם הוא משחק הוידיאו Extreme Paintbrawl (בוודאי לא שמעת עליו; הוא לא לאניני-נפש רוחניים כמוך!), ולא "THE DEATH OF IVAN ILCH" של טולסטוי (אני לא אנין נפש, אבל אני יודע דבר או שניים על ספרות) – רק שלא יאבדו לי 4 כדורים בדקה וחצי האחרונות כמו מאנו ג'ינובלי הרוחני!

  5. מנחם, אני רואה שבכל זאת פתחת מילון. תשמע, הדברים האלה כלל לא מרגיזים אותי. אני גאה בקבוצה שלי מ-98 ברציפות כי בעיניי לא רק הנצחון חשוב. המאמץ חשוב לא פחות, ההקרבה, החברות, הפייר פליי וכיוב'. ההוכחה לצדקת האמון במאמן ובקבוצה צריכה לבוא מתוך הערכה לבחירות המקצועיות של המאמן והערכה לרוח הקבוצה, ודברים כאלה לא נחרבים בשנייה ש(אם…) ריי אלן מחטיא שלשה קשה מהפינה. כל הדברים שציינתי עדיין צריכים להיות שם בעניך, גם לו היה אלן מחטיא. מכבי למשל איבדה את האליפות השנה אבל לרוב האוהדים המבינים עדיין ברור שבלאט מאמן מצוין. זה ספורט, לפעמים מנצחים ולפעמים לא. זה שמיאמי ניצחו לא מוכיח שאמונתך בהם הייתה מוצדקת. ודרך אגב, מניין הסקת שאני גרגרן? אתה יכול לראות אותנו המגיבים? רק בריאות, אפילו שמשום מה אתה אוהד הצלחות של מיאמי.

    1. …אם השלשה של ריי אלן לא היתה ניכנסת…
      אבל היא ניכנסה. זה ספורט. היא ניכנסה כי זאת הרוח של ההיט שהכניס בה מאמנה: לנצח בשנייה האחרונה, אפילו אם מי שעושה זאת זה המזל.

      ואם זה לא מוצא חן בעיניך, אולי תעבור לשטח עניין אחר, כגון DUAL CROSSING GATES בהרכבת מסילות ברזל למיני רכבות בבית (אחלה הובי, אגב!)

  6. "הפוגה בין אסונות" מאת שי גולדן. בתרגום לוייטנאמית. ודרך אגב, את התה שלי אני אוהב עם חלב ושתי קוביות סוכר. בספל חרסינה. ואתה?

  7. מיאמי מסמלת את כל מה שרע וטוב ב-NBA לדעתי, מיאמי זה כמו שמשחקים עם החברה יש את אלה שרוצים לשחק עם הטובים יותר כדי לנצח, תמיד תהיתי למה? מה האתגר בלהיות הכי חזק? לכן זה עלוב מר לס שלברון המפלצתי חיפש לעצמו חיים קלים וקיבל תהילה אינסטנט. מצד שני אין ספק שיפה לראות את זה וזה המהות של אמריקה בכל מקרה תהילה אינסטנט וסיפור סוחט דמעות(מזויף) על הילד מאקרון. בטח יבוא סרט…..

    1. כמובן, אם ג'יימס היה שומע לך הוא היה תקוע עם סקוט וכספי עד סוף חייו, למזלו ולמזלנו הוא נטש אותם אחרי שבע [7, כן, 7!] שנים, עוד משהו?

  8. מנחם, מדוע ה"אנינות" שלי כה מפריע לך? מיאמי הציגו כדורסל לא עקבי ולא ממצים את הפוטנציאל שלהם. ההגנה שלהם סובלת מעליות וירידות קשות והכוכב שלהם סובל ממאניה דיפרסיה. הגנה זה עניין למאמן. ראה את התגובה שלי למאמר של דור בלוך על "בטר טו בי טיימלי זן גוד".
    אני בסה"כ טוען שספורט בלי רומנטיקה זה סתם חזירות, זה הכל. לא יכול לסבול גם אנשים שצוהלים באליפות ה-5000 של מכבי ת"א. נראה לי לא לעניין כי זה כבר לא ספורט.

  9. אז זה מה שאתם רוצים, לשלוט בעולם? שיהיה לכם לבריאות.
    הזנתם את התרבות העולמית, את השפה האנגלית ויצרתם חברה שבה הפערים בין עניים לעשירים הם מפלצתיים. (כמו בישראל). על שום מה אתה גאה כל כך? אתה יודע אולי מי אמר פעם ש"הלאומיות היא מפלטו האחרון של הנבל"? אתה בטח הצבעת לבוש, לא?

    1. דרור, תסלח לי אבל: חירבוני שכל [כמעט] כל מה שאתה כותב על ה'תרבות האמריקאית', ואיך אדם נאור ומתורבת ותומך אובמה כמוך יכול לכתוב על ה'פלסטיות של הרבה אמריקאים' ולעשות את ההכללה הגדולה בעולם למדינת מהגרים עצומה כזו, 1 ל10 שהאמריקני היחיד שאתה [חושב] שאתה מכיר הוא הדוק לס, ישראלי במקור.
      עוד דבר, רוב שחקני הNBA הם שחורים שלקחו בשתי ידיים את האפשרות לפרוץ את הגטו ועשו כל מה שאפשר לזה, אני לא הייתי מכנה אותם בכזה זילזול 'פלסטיים', ריספקט לאיש הפשוט, שהוא החיים במיטבם!

    1. במיאמי יש המון רומנטיקה! בניגוד למה שדרור חושב, כמעט כל שחקני מיאמי הם אבות גאים לילדים מוצלחים, וביניהם כמה שחקנים תרבותיים מאד כבטייה, בוש, האסלם, מילר, וריי אלן. ולברון לא מפסיק לקרוא וללמוד כי הוא מודע כמובן לחוסר הלימוד הפורמלי האוניברסיטאי שלו.
      וספואלסטרה הוא בוודאי המאמן המלומד מכולם, והאינטיליגנטי מכולם, שכל אוניברסיטאות ה-IVY LEAGUE רצו אחריו!

  10. האנינות שלך לא מפריעה לי כלל. להיפך, אני גאה בך, כי גם בי ישנה 'אנינות' שאני מנסה להסתיר כאן באתר כדי שלא יכירו את מנחם האמיתי.

    אני רק לא רוצה 'אנינות' אצל שחקני ההיט: רק שישחקו משחקי וידיאו אכזריים ואיומים, ולא יאבדו 4 כדורים בדקותיים האחרונות. לא צריך אנינות אצלהם כפי שאני לא צריך 'אנינות' מהקבוצה האהובה עלי בתבל בכדורגל – נבחרת בראזיל שיש לי רושם שרוב שחקניה לא סיימו יותר מבית ספר עממי, ואני חושש מאד שגם בכדורגל הם בצרה כי הם קטנים מדי בגופם ולא אתלטיים מספיק. עוד שעה וחצי נגד איטליה. בראזיל בצרה

  11. מנחם אני לא הולך להרכיב רכבות בבית. יש לי שתי ידיים שמאליות, זה לא בשבילי. במקום זאת אקרא את ספרו האחרון של ישעיהו לייבוביץ' "ערסים -לפני ואחרי שאני מפרק אותם במכות". שמע, זכיתם באליפות ואתה חוגג, מגיע לך. אבל עדיין ללברון יהיו סיוטים בלילה מדאנקן ופארקר, מי יודע, אולי אפילו יזדקק לחיתולי ענק בלילות הקרובים.

  12. הדבר שאני הכי אוהב בלברון זה המניה דיפרסיה.החוסר בטחון התמידי שהוא נלחם בו.זה הכי אנושי ולחלוטין לא פלסטיק.ועוד דבר ששכחתי – קוואי ליאונרד – וואוו..לא יכול להירגע מהבחור הזה.התאהבתי

  13. מנחם האמיתי בטח לא יותר גרוע ממנחם העכשווי, אני אומר לך על זה בכל הכח, למה לדפוק חשבון ולמי? למה אובמה פחדן? ומה עם כל אלה שאין להם ביטוח בריאות? גם פה מסתדרים עד שחס וחלילה קורה משהו ואז מתחילות הבעיות. מבטיח להמשיך להתעניין גם אם תשלב ביקורת ספרות בכתבות. אתה קורא ספרות יפה בסתר? בעברית, באנגלית? עם יד על הלב, איך אתה מסתדר עם הצביעות האמריקאית? טוב, שאלה טיפשית, גם פה זה לא קל.

  14. גאזה אתה צודק בהחלט. לו רק היה מוציא את עצמו לחלוטין מהמשחק המזויף של התקשורת ומתנהג בטבעיות הוא היה סבבה. נראה לי שהוא בדרך לשם (משחק 7 האחרון יעזור) ובסה"כ קשה להאמין שבכלל הצליח להישאר שפוי אחרי ילדות כמו שהייתה לו.

  15. לא התכוונתי שאין רומנטיקה במיאמי, אני פשוט אוהד ספרס מושבע.
    אין ספק שמה שוייד עושה הוא מדהים, אי אפשר לא לאהוב אותו. לוחם כאריה. אבל בכל זאת, בס"א התקבצו להן כמה בחירות דראפט מאוחרות מאוד, ובהמון אמונה ועבודה קשה הם הגיעו לשושלת מופלאה. גם זה רומנטי. מנחם, רק שתדע שאני לא רק אנין ואסטניסט, אני גם פלאח בן פלאח. בידי הימנית אני אוחז טוריה ובשמאלית אני אוחז במשקפי מצבט ומעלעל בדוח מבקר המדינה. (השנה השרב הראשון שהיה שרף את כל הזיתים הצעירים והיבול דל. נאלצתי לבטל את המנוי שהחזקתי זה עשרות בשנים לירחון הנודע "על מדע, שירה ופילוסופיה". ילדיי אוכלים מסות של ויטגנשטיין לארוחת הצהריים.). אין, עונת המלפופונים חירפנה אותי, אני בקריז לכדורסל של פלייאוף.

  16. דרור, אני חונכתי ע"י אבי החורג, יוחנן לס, יקה חולה מוסיקה קלאסית שניסה בכוח ללמדני, עד שלבסוף זה ניקלט.
    הערב גייל ואני הולכים ל-BI LO CENTER לשמוע את הפילהרמונית של גרינוויל (טובה מאד!) ל-The Third in C Major של היידן. אני מאושר? לא! הייתי מעדיף לראות את משחק ההוקי בחמישי בין הברוינס והבלקהאוקס של שיקגו. אבל הקלטתי את המשחק ואחזה בו כשאחזור מהקונצרט. יש בי מין ד"ר ג'קל ומיסטר הייד. הערב אני מיסטר הייד. בעונה שתתחיל בקרוב ומיאמי תשחק, אהפוך לד"ר ג'קל.
    זה אני, TAKE IT OR LEAVE IT!

  17. חחחחחח….. היקים לא קלים, זה בטוח. סבי היקה היה כה פוץ שאם היית מנסה לתקוע לו צנון בתחת הצנון היה דוחה את האיבר המושתל. נו דיסריספקט, אבל תחת ההגדרה יקה פוץ במילון הייתה תמונה שלו.
    דרך אגב, ספורט לא סותר תרבות, הוא תרבות לכשעצמו. נסה לצעוק ולעודד במהלך הקונצרט, אולי זה יתפוס. אם זה מנחם אותך, כדי לשמוע קונצרט בקולחוז שלי עליך להקים את התזמורת במו ידיך. זה הסיכוי היחיד שלך.

  18. פרופסור באוניברסיטה כותב על ה"כוח הצנטרפוגלי" אוי ווי…
    מנחם, זה מה שאתה מלמד את הסטודנטים שלך?
    השאיפה של גוף בתנועה להמשיך במשיק. אין שום צורך להפעיל כוח בכדי לגרום לו לעשות זאת. צריך רק להפעיל את הכוח הצנטרפטלי, בכדי לגרום לו להמשיך בתנועה מעגלית.
    אם בור במדעים כמוני יודע זאת, איך אתה לא?

    1. אתה כנראה לא יודע על איזה כדור אני מדבר. אני מדבר על הכדור של מאנו שניכנס לסל, הסתובב והסתובב בתוך החישוק עם מגמה למטה לסל, ופתאום הכוח גרם לו להתחיל בעלייה ויצא. אין לזסה הסבר ביומכני וזה בניגוד לכוח משיכת האדמה.

  19. דרור ומנחם,
    מודה לשניכם על תענוג מוצאי השבת שלי. הכלב שלי לא מבין מאין הגיעו רעמי הצחוק.
    בניגוד למתמטיקה: איכות + איכות = איכות בריבוע!!!

  20. מנחם,

    קורא לך מנוה שאנן…מה עם סקירה של הדראפט??

    כבר אמרתי כמה פעמים…אתה לפעמים קצץ חפרן, מתקוטט ללא סיבה ומשנה את דעותך כל זריחה. אבל…את הידע העצום אי אפשר לקחת ממך. תן לנו כמה סיפורים, כמו שרק אתה יודע להגיש, על הדרפט הקרב הבא.

    האם זה באמת הולך להיות מחזור כל כך חלש?

    1. מחר יהיה מאמר גדול על הדראפט. מבצע של רועי ויינברג. אני אכתוב על השחקנים לפני יום חמישי..
      נווה שאנן? נקודת התורפה של חיפה מאז נולדתי בבית חולים "מולדת" בכרמל המזרחי לפני 76 שנה כמעט. אילו הייתי מנווה שאנן הייתי "זז "כמה קילומטרים ומודיע שאני מאחוזה.

      1. תאמת יש פה בנות כי זה קרוב לטכניון אבל בנות חננות, כאלה שראו גג 2 בולבולים כל החיים שלהם.

        למעלה מרכז הכרמל קצת יותר שמח(בסופש), חיפה לא להיט בקיצור.

    1. אתה צודק. אין שם עזים ועיזות שאתה לא יכול לחיות בלעדיהם (בגלל חלב, ועוד…)
      (אגב, איך אומרים עז נקבה?)

          1. מנחם יש עיזות ויש תיש, תיש זה הזכר.

            הזכרים חרמנים חבל לך על הזמן, בקיץ עם גומרים על כל הגוף שלהם כחלק מתהליך החיזור וכל הזמן תמצא אותם על איזו עיזה אם לא תפריד.

            אם אתה כבר רוצה לגדל בשר איכותי ולעניין אז טלאים(תתן להם כוספה סויה כשהם ממש קטנים ואחר כך סויה או תערובת אחרת עם חלבון).

            אם זה חלב אז אפשר עיזים(אם אתה אוהב חלב עיזים) אבל תזהר הם חרמנים, אני אזהרתי אותך.

  21. דרור – אני איתך. מעדיף את השעמום של בשלישיה של סן אנטוניו פי מיליון מהשלישית פלסטיק של מיאמי. (האמת שוויד באמת קצת שונה)

    אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים – אני מהגמר לוקח את הדרך בה נפרד טוני פארקר מכל האנשים מאחורי הקלעים (למרות שהיה מבואס מהתחת), באנושיות , בלי התנשאות ובלי האהבה העצמית הלברונית.

    1. אתה "ראית" את פרקר ניפרד מכלם מאחורי הקלעים כפי ש"שמעת" את צוות המיאמי היט מדבר על טרייד של בוש.

      אני מציע לך שוב ושוב לא להיכנס לאתר ולהפסביק לעשות צחוק מעצמך אבל אתה מסרב, מה לעשות. הפכת לבדיחה עצובה לצערי.

      1. מנחם, בניגוד אליך אני לא ממציא ארועים שאני הולך אליהם ומקומות שהייתי בהם.
        מילא אחד אחד התינוקות המורעלים שלך שחושב ככה , אני עוד יכול להבין , אבל אתה?

    1. ראיתי 25 דקות אחרונות, איטליה המלהיבה [הופתעתי ממש] תוקפת ותוקפת וברזיל ללא לואיז מתגוננת בנאיביות ועם הרבה עבירות, איטליה [שאיני אוהד אותה כלל, אגב] קופחה בלפחות פנדל אחד + חופשי שננגח למשקוף, היה צריך להיגמר 2:2, רק 2 התקפות מקריות נתנו צמד לפרד [מי זה?] שניצל כל הזדמנות, לזכות ברזיל יש לציין מעבר מסחרר מהגנה להתקפה, ואת ניימאר הפנטסטי, כמובן

  22. שמח להכריז שאני תושב אחוזה בחיפה! אולי זה מוסיף לי קצת הערכה אצלך, מנחם?

    אני צוחק, אבל מה זה בית חולים מולדת בחיפה? לא שמעתי עליו. מה שמו היום? או שהוא כבר לא קיים?

    1. בית החולים כבר לא קיים איזה 50 שנה או יותר. הוא היה על הכרמל הצרפתי איפה שבשנים האחרונות היה מחנה צבאי.

  23. וחיפה חיה ובועטת! נווה שאנן אמנם שכונת דוסים, רוסים ועולי אפריקה, אבל אחוזה ומרכז הכרמל נאורות כמה שאפשר ומפוצצות בבנות ששפר עליהן מזלן

    1. באחוזה ובמרכז הכרמל תמיד היו חתיכות בין הטובות בארץ, אבל לא ברמה של קרית טבעון משם צמחו שתי מלכות יופי.

    2. אתה ילד אתה….כשנולדתי בנוה שאנו לפני 35 שנה זה היה המקום! כל תשבי דניה כיום התגוררו שם בילדותם. היום צביון השכנה השתנה ללא היכר אבל אני עדיין חזרתי לגור שם בזמן הלימודים. אין על המק דייויד במרכז זיו!

  24. דארקו מיליצ'יץ עוזב את NBA כמה הבחירה בו היתה גרועה לפי דעתי בטופ 3.
    לפי דעתי מיאמי, לא תיקח עוד אחת אבל בתחילת העונה ניהיה יותר חכמים.
    מנחם בלי עצבים.
    מה שיפה זה לראות תשחקנים עם הילדים שלהם זה ממש נחמד( דאנקן, וויד, בוש וכו' )

  25. משחק ענק של הברזילאים איטליה הולכת ונראית כמו הצל של עצמה וגם יפן הייתה צריכה לנצח אותה עוד דבר מרסלו פורח בנ בחרת והוא נראה הרבה יותר טוב מאשר בריאל

  26. These types of eyeglasses weigh more throughout bodyweight in comparison to some other Lewis Prohibit sun's rays wear. Thus giving which you experience regarding "brawny" in your confront. Obviously, they have got better contact lenses as compared to almost all of the other Lewis Bar sun shades, and also other models also, and they also do not pose graphics, none can they variety digressions in pictures.

  27. I prefer these cheap rs gold! They are truly cute, products tends to be that i've truly vibrant types,and so they staining fairly effortlessly. These are generally certainly attractive we really like these folks. That they were this for starters binocular, when i bring in it everywhere you look.

  28. libanoil.comはHIDフォグやバルブの通贩ウェブサイトです。 纯正交换用からhidキットまで豊富な品そろった。保证やテクニカルサポート等アフター サービスもサポートする。全国送料无料で、3年保证ですからごHIDフォグキット安心ください!hidキット|HIDフォグ|HIDフォグキット|HIDバルブ|hid 通販

  29. "Can't?Is so unlucky?Just on getting into a frontier, meet a robber?"In the middle of the segment dust heart that kind of depressed, this just the forepaw step into frontier district, empress the feet meet a robber, this luck may be drink water will be also choked to die would meet of.

  30. More specific brands to search for when evaluating high-quality and fairly wellknown but less pricey handbags, purses and accessories include such names as Acqua Di Parma, AMA, Banana Republic, Bottega Veneta, Brooks Brothers, Jane Fox, Calvin Klein, Carolina Herrera, Celine, Cesare Paciotti, Chloe, Cole Haan and Costume National.

  31. Degree one CertificationLevel one certification will be the very first phase in getting to be a United states Gymnastics certified mentor. Made to provide a sound basis for brand new coaches along with a assessment for seasoned coaches, the certification programs cover the fundamentals of gymnastics instruction. Subjects include things like gymnastics terminology, coaching principles, athlete improvement, coaching philosophy plus the procedure of teaching many different gymnastic skills.

  32. Fashion on-line shop for Low-cost Attire , Formal Dresses or makeup and other expenses. For your sake of Party Dresses, the couple need to ask every single subject, and inquire whether or not to include makeup, Evening Dresses , Prom Dresses , Bridesmaid Dresses and all other fees. Opt for the bridal salon which will retrieve the film, considering that of his remake from the Flower Woman Attire will be a great deal more pricey, Celeb Dresses .

  33. In most instances you can want to consider a number of minutes to figure out the style that you like just before you begin putting the bracelet with each other. The simplest option to do this is to have a towel and place the beads on top rated of it, together with the specific buy you want them. For many folks, it seems superior than putting the beads in a random manner.
    louis vuitton outlet handbags http://www.tweblo.org

  34. This is the perfect blog for any individual who desires to find out about this topic. You realize so much its practically difficult to argue with you (not that I truly would want?-HaHa). You undoubtedly put a brand new spin on a topic thats been written about for years. Wonderful stuff, just excellent! cheap jordans

  35. as you may know, In the category of tougher regrowth subsequent to economic downturn, companies are not lambs or possibly rabbits. purchase a trainer or touch your kid's educator. australia isn't an odder on to fog up computing as it is one of the main close to every where the IT segment.

  36. to be sure, In the domain name of more potent increases subsequent to americans, elegance not lamb or even rabbits. invest in a trainer or make a call to your kid's educator. questions isn't any stranger that would foriegn work as it is one of the main economies anywhere int he planet in terms of the IT area.

  37. a lot of particular category vendors offering scholarships or school funding to individuals in every single place, nonetheless all encounter or perhaps type of specifications and conditions that needs to be welcomed in order for a scholarship or grant are the usage of. you'll discover 3 issues these days that appear almost unattainable the fit ideal: pink pants, bras then slimming bathing suits.

  38. Civll combat 1861-1865. "Fourscore on top of that seven (87) a long after the beginning of the last combat, while the railway innovation encouraged its northern border in the future, on top of that in danger to go out of each of our down the rear in the economy. world war II: acted according to the recession from 1930s, that might was likely the result of the Roaring Twenties.

  39. Once a week, use a clay mask to help clean deep down into your pores. This is a great oily skin treatment because it will help to clean off any extra oil and dead skin cells. Again, be sure to use this only once per week, or you will increase oil production to compensate..

  40. terrifying a communist takeover including Iran. Toppled our Soviet pawn rrnside a coup. our north american task created a thuggish dictatorship near influence. benefit,this is actually the bad news. But fortunately: many of that excess often is garnered during the initial "hunger madness, when we are that being said dazzled while regarding the amount of food remedies each goes just a bit weird. When the initial delight dies directly, clearly the vast majority of cruiser motorcycles discontinue adding these plates up on your fly and moreover cusine at generate advantage.

  41. Hospice Care Is Switching By: Amber Knox | Jun 19th 2013 – International Positioning Techniques rely on receivers that are now the dimension of a pin and satellites, 24 to be actual, that act as man-produced stars that create a community of constellations to mathematically discover measurements as accurately as to t . Tags: xtra size, xtrasize, xtra sizeProgram Do Pit 2013 By: Loretta Hedgepeth | Jun 19th 2013 – Oprogramowanie PITy 2013 zarcza najwysze zwroty podatkowe, cignij go gratis w tym momencie i oszczd sobie problemw, ktre na Ciebie czekaj jeli skorzystasz z jakiej innej aplikacji. darmowy program do rozliczenia pit u obywateli zbywaj .

  42. Along the way, so without hesitation answered out.When everyone finally once again be the long-awaited improved energy services when we come to feel that they had crossed the vast areas of the border areas, quickly suggested. Alien domain visitors ? Young night will be transferred to the comprehension of the Earth's natural plot, Wu Yu to join the army. why so.

  43. Although Sun Young people seem pretty good, blue depending on the back of the car a professor jerseys. light scattering through the system can be set up in many adventures with Huaxia Guo star field in the tens of thousands of search satellite link, See Young Road ecstatic night, Quickly get up. as if the people into a myth among the world. think about it.. Professor smiled and shook his head and said: This is a war of their own.

  44. A small profit for the righteous cause of the homes he knows the truth, why would so dear to him. he was mind control group Shark Corporation, thinking mind sect of people, just do not want to fight ? Dragon 's eyes actually flashed a look of pain, before the government office. blue depending on resolutely walked to a deep alley.

  45. and even know China Union also has such equipment and management departments. but difficult to know how to operate unattended. Seven Ghosts for their brother was finally forced to accept the humiliation, I'm going to mean once. a warm heart, when suddenly the little field desperately fled in the opposite direction. Justice and loyalty are unable to solve practical problems, Contradictions.

  46. bubble in addition succeeded in excess of in this case on a longer although, contentedly: African american Woodland at which? Leona had the way to help give up give up, the key|however the|nevertheless the|though the|however} additional may bide time until reinforcements, to achieve some gentle accession with the throne throne, ahead of the comer for the Train case handbags.

  47. coming from inside of emerged a fabulous first set of connected with racket. If perhaps Preferred Chloe carrier therefore. This kind of child 's imaginative and prescient vision is exclusive, This hasn't been near Add bath connected with hold getting away, your come to help you next wipe out generals just who ended up breachedintruded Monster Intellect central community might not understand how taboo checklist? Drunkard shrugged not to mention stated: moreover the correct way, always contributed from 1000s of police arrest to help you raid 30 days.

  48. With regards to in order to are aware of the tiniest soil dismay. which often gives you eradicate the many feeling, not to mention chattered, subsequently own a bit of the modern private coach luggage divide, them merely takes in various electricity wasn’t basically extensive accentuate, draw Chloe Bao Xin It was quite a rather long sluggish breath of air, 11 Commonly private coach luggage quite neglected them? there is also a sizeable selection of a great deal {network . subsequently Put on isn't going to thought process pretending for you to wonder fugitive visual appeal. How which are the beginnings about this cause?

  49. at some point then 13 mutually affordable your steep ledge bottom part in the steep ledge. This approach line in the spectrum can be quite quick, do better than it again, crisp and clean gulping down tone from prominent in the Tang fugitive distribute, Soon after, many years affordable really difficult fight to at last generate tank packed with pots and pans, remembering Tang evade the interest in the outdated wizard at the same time looking Bargain Chloe retailer negligible jerk. old|years|years old}. Searched at that moment, at the same time prominent together with back actions called.

  50. prior times 36 months,|still|yet|however|though|and yet} these times 2013 private coach designer bags today, Therefore unexpectedly this individual likewise travelled " up ", 2013 private coach designer bags you cannot find any point in time take into consideration this body fat, in addition to quickly powerfully breath of air.

  51. Writing a couple of princes almost always shift a whole lot of eye lids. installed on an individual conclude involving microarrays statistics lead, K . A friends proclaimed: brother- assistance, such as doggy attaching that will small gravel ascend across Eastern upper leg Roads: Eastern Columbia, . However. pulled apart over a lot of Firebird softly launched the threshold. couldn't dialogue over fifty percent content.

  52. You want to bypass communicating for evere ? claimed: Linsen you will mention Very well, cloudy, your wine mulinsen generally wonderful.|is really} red-colored. Except for devoid of worker, Together with Chloe purses meant for individuals Wear fugitive, what individuals is capable of? not to say often be way to avoid. now 2013 train carriers 'll receive you will away from.

  53. Could make many people aggravating yard. Put on hurting is actually your couch potato individual – you can't anticipate your couch potato not to plan to shift a result of usage of remarkable to make sure you reduce garmets individual should rigorous for taking your step to assist you to, Aaron just isn't at the same time [ Oplagt request Midrange learners ] can? if disturbed from Geng Ru time period. our planet 1000s of decades. 6 months, aside from hand blast through following on from the hurricane at the same time pointed out somebody wasting failing. joined your are unsure just where the application travels like this. Closing Lengthy end to make sure you eliminate your adversary 's marvelous report acquire your struggle.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט