טניס בחצר האחורית / עידו מוריה

טניס בחצר האחורית

טניס הוא משחק של שטחים רחבי ידיים ואנשים שהזמן עומד לרשותם. טניס אפשר לשחק עם חברים או לבד וטניס אפשר לשחק אפילו אצלכם בבית. באמת שלא צריך הרבה מקום בשבילו.

כשעברתי לאוסטרליה ב 2003 העבודה היחידה שהסכימה לקבל אותי היתה להיות דוואר. והשכונה שבא עבדתי היתה קוויונג, מלבורן. שזה כמו שאני אגיד שהייתי דוואר בפלשינג מאדו'ס בניו יורק. אם לא הבנתם … זה כמו שאני אגיד שהייתי דוואר בוימבלדון שליד לונדון. כן! במשך שנים האוזי אופן שוחק במועדון הטניס של קוויונג, ואל המועדון שהייתי מגיע כל יום לפרק מכתבים הגיעו כל האגדות: מייקל צ'אנג, קורייה, מקנרו, רוי אמרסון, אגאסי, נברטילובה והמרטינה היותר יפה, כולם כולם. אבל אני לא הייתי הולך ברגל כמוהם, כי באוסטרליה נותנים לדווארים 100-C  של הונדה, ועם האחוזות בקוויונג הייתי מעביר מהילוך שני עד רביעי בין תיבת דואר אחת לשניה. שכונה שכונה.

מה שהכי התפלאתי לראות זה שבכל אחת מהחצרות יש מגרש טניס על הדשא. בהתחלה חשבתי שזה בגלל שנפלתי על שכונה של מלייאנים. כי בישראל הייתי משחק על בטון והסבירו לי שדשא זה לעשירים, אבל לא, 2 בתים ממני ומדירת המהגרים שלי היה זקן עם מגרש טניס בחצר האחורית. בפארק שמעבר לפינה היה מגרש טניס ציבורי על דשא כמובן שהיינו צריכים להרכיב לו את הרשת לפני כל משחק, ושסוף סוף הוזמנתי לברביקיו אצל אחד הדווארים האחרים בשכונת בארווד האיטלקית, גם אצלו היה מגרש טניס על דשא. ממש לא רק עשירים.

אז כל מה שצריך זה קצת שטח.  20 על 40 מטר בשביל מגרש עם שוליים, מספיק בשביל שיהיה לכם את מגרש הטניס אצלכם בבית, ודשא קצוץ זה בדיוק סוג המשטח שהיה בראש לאנגלי שהמציא את המשחק.

במדינות כמו אמריקה אנגליה ואוסטרליה מגרש טניס בחצר פופלרי כמו מנגל על מרפסת ישראלית. לא פחות.

אז חודש יוני הוא החודש בשנה שסבב הטניס מצדיע למי שהמציא אותו ואורח את הטורניר החשוב ביותר על המשטח הקלאסי: דשא. ולכבוד האירוע יש תלבושת מיוחדת. חולצת פולו לבנה ומכנס לבן. כמו בימים הטובים באנגליה.

בדשא יש סוג של רנדומליות מקסימה. ביום רטוב הדשא הוא כמו ספוג, ביום חם הדשא הוא כמו בטון, שהכדור נוחת על שורש חשוף או חריץ באדמה קשת הקפיצה משתנה. הדשא גם מזמין אותך לנסות לקפוץ לכדור רחוק. אי אפשר לצפות מה הדשא יעשה לכדור. צריך אינסטינקטים של אלוף.

לשחקן מקצועני שחיי את הסבב, הדשא הוא בוחן פתע לטיימינג וכישורי הטניס שלו, לכן זכייה בוימבלדון היא הקשה מכולם, שחקני הסבב לא מתאמנים על דשא. על הניקוד שמקבלים ביוני לא שווה להם לבזבז ימי אימונים מבחינתם. לכן מנצחי וימבלדון או טורניר קווינס או טורניר האלה הם טניסאים טהורים.  

אחרי שנה עזבתי את הג'וב בדואר והלכתי להגיד להתראות לבנות בדסק של מועדון הטניס בקוויונג, הן הודו לי על השירות והבדיחה היומית שלי. לא שהייתי צריך להתאמץ להצחיק אותן, המבטא שלי עשה לי את העבודה… אבל הן רשמו את השם שלי בהזמנות הקבועות לטורניר קויונג, היום טורניר ראווה והכנה לאוזי אופן.

עשר שנים אחרי גם לי יש רשת מתקפלת על 2 עמודים שאני יכול למתוח ולשחק טניס בחצר האחרוית. וכמו בכל חצר אחורית יש את הצד שבעליה ואת הצד שבירידה… 

נעבור לתכלס:

בטורניר ההכנה בהאלה פדרר התראיין בגרמנית!
על מגרש הטניס הוא היה גרוע מטוני האס אבל ניצח אותו ובגמר מיכאל יוז'ני היה מדהים אבל גם הוא הפסיד לפדרר, ולכן פדרר זכה בטורניר. טוב היתה גם עוד סיבה שהוא ניצח וזה הסרב שלו וההבנה של המומנט במשחק הטניס.

המומנט זה מושג קצת חמקמק, פדרר יודע שאין לו מה לבזבז כוחות על לחץ מתמיד על היריב לכן הוא מתאמץ בהגשות שלו לשמור על עצמו במשחק ולשמור על מומנט ההגשות שלו. כאשר היריב ממצמץ פדרר מעלה בקצת את הרמה והמהירות גונב שבירה. ואז חוזר לשמור על ההגשות שלו. עדיין יוז'ני שיחק טוב ממנו אבל מצמץ פעמיים והפסיד, וטומי האס כבר מספיק מבוגר בשביל לא ליפול במלכודת הזאת אבל היו לו המון שגיאות כפולות.

בטורניר ההכנה של קווינס אנדי מאריי החזיר את כל הכדורים ולכן ניצח את הטורניר.  

בטור הבא נעסוק בשאלה מה תהיה צבע החולצה של מנצח טורניר וימבלדון 2013?

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. או סוף סוף מתעסקים כאן גם בספורט שהוא לא מכור ותוצאותיו לא ברורות עוד מאוקטובר. ספורט אמיתי עם מסורת שמכבד את עצמו,
    ולא Entertainment אמריקאי זול ונחות.

    1. תגובה הזוייה משהו.. אלעד כהן?
      יש באתר כבר אחד(אולי זה אתה) אלעד'אני בדרך למשחק'רבין
      (אני מתלבט עם אלעד'אני שותה שמפנייה עם ריי אלן'רבין)
      שחופר לנו חודשיים על קונספירצייה בנ.ב.א.
      אז ככה, אולי היית עסוק עם טורניר האלה אבל בגיים 6 היו חסרות 5 שניות וקליעה משוגעת אחת לשלוש של ריי אלן שתהיה לנו אלופה אחרת.
      ודווקא אחרי האליפות הקודמת ובעונה של 27 ניצחונות ברצף כשכולם חשבו שמיאמי ישייטו לתואר זה הלך קשה מול שיקגו פצועה וסדרות שהגיעו לגיים 7 בגמר המזרח ובפיינלס.
      אז אם אתה חייב לרשום משהו קודם תפרגן לאלופה שעשתה את זה בק טו בק.
      תבין שבשנה הבאה זה יהיה יותר קשה.
      ושום דבר ממש שום דבר לא ידוע מראש.

      1. כנ"ל, הצעה לאלעדים של העולם: אתם חושבים שזה מכור? אנחנו לא, אז פשוט אל תגיבו לפוסטים האלו – הרי הם לא רלוונטיים לטעמכם, והרי אינכם כותבים כדי לעצבן [או ש…]

  2. כדי שפדרר ייקח הוא צריך לעבור את נאדל ברבע
    את מארי בחצי ואת נולה בגמר (אגב גם נאדל אותו סיפור)
    משימה כמעט בלתי אפשרית.
    אני רוצה להגיד שאם יש מישהו שיכול זה רוג'ר אבל כנראה שלא כיום

  3. הכרחי לא אבל סביר אתה יודע..
    הנעלם מבחינתי הוא מארי שלא שמעתי מה הוא עשה לאחרונה
    שלושת האחרים הוכיחו כושר מצוין ברולאן גרוס וגם ביום לא טוב
    במשחק של הטוב מחמש קשה מאוד להפתיע אותם.

  4. מומי חושב שהטניסיאות צריכות לשחק בחוטני כמו בכדור עף חופים
    להוסיף קצת מיץ לשפיץ
    למומי יש בגג של הפנטהואז מנגל ושכניים מנייאק שקוראים למשטרה שמומי עושה ערבי קרויקי על הגג

  5. למומי היה חבר שעבד בדואר וחמד את הזכיות בטוטו פעם היו שולחים צק'ים בדואר
    עד שהוא חמד צ'ק שמן של צ'רלי ג'בקה שהוריד לו ג'בקה על האף
    החבר הדוור עוד הכריז על תאונת עבודה
    הוא עבד בסניף דואר בנווה ברבור בתל אביב גם שמה יש מגרש טניס
    מומי נהנה לקרוא אותך

כתיבת תגובה

סגירת תפריט