מעורב הופס ליום חמישי: כיצד להכניס תמונה עם התגובה באתר / מנחם לס

1. מבקשים מאד לצרף תמונה לאימייל הכניסה לאתר!

 

בפורמט החדש של האתר, אם תגובתך מופיעה ללא תמונה או איור, העיגול עם הפדחת המופיע מזכיר איזה חייזר מעולם שלפני 365 מיליארד שנות אור נמצא 487.8 מיליארד קילומטרים מכאן עד שהוא התמסמס והפך לגרעין חול המתעופף אי שם. למעשה החייזרים האלה מפחידים אותי כל כך שאני לא ניכנס הנה ללא ליווי של הזקנה.

אז אני מבקש שתקח 5 דקות מזמנך ותסדר תמונה או איור שיופיע עם שמך בכל פעם שאתה ניכנס לאתר עם האימייל שלך.

היו כמה שניסו להיכנס לגרווטר ולא הצליחו, ומתברר שהם אכן שינו מעט את תהליך הכנסת התגובה מאז שאני שלחתי את ההוראות. חברי הצוות דוד סעדה וגלעד שלחו את ההוראות החדשות הבאות:

1. נכנסים ל-http://en.gravatar.com
2. לוחצים על Sign In
3. לוחצים על Create an Account
4. מכניסים את כתובת המייל בה מגיבים בהופס, וכן שם משתמש וסיסמה
5. בצד ימין למעלה יש אייקון של Update your Profile, ללחוץ עליו
6. לוחצים על העיגול של התמונה, ומעלים תמונה מהמחשב
באופציות הניתנות אנא לבחור אופציה "G", וכמובן שאת התמונה שאתה בוחר להכניס אתה חייב לשמור במחשב שלך לפני שגרווטר יכול להשתמש בה. למי שיש קושי שיכתוב לי פרטי מה הבעייה ואם אני עצמי לא יכול לפתור אותה, אעביר את המסר לדוד או גלעד!

2. פעולת שרירי האיליו-פסואס ובעיית הגב הקשורה אליהם בתרגול לא נכון

הבטחתי אתמול שאדבר על בעיית האיליופסואס ואני עומד בהבטחתי.

קודם הקדמה קצרה:

ישנם המאמינים שאלוהים ברא אותנו כפי שאנחנו היום, אך אדם וחווה כיסו את האברים החיוניים החייבים כיסוי (בגלל התפוח שאדם אכל ונתן ביס לחווה) עם עלי זית,  והיה להם וצאציהם פחות ידע. אולי הם צודקים.

אני מדבר אל אלה המאמינים – כמוני – שהעולם הזה שלנו (ה-SOLAR SYSTEM)  – היקום – נברא ע"י המפץ הגדול (אני מאמין שיקומים אחרים היו קיימים – ועדיין קיימים – לפני המפץ הגדול, וגם הם נוצרו אחד-אחד ע"י מפץ גדול משלהם. אצלנו (EARTH) זה קרה לפני בערך 14.5 מיליארד שנים בהם התפתח בעולמנו תהליך אבולוציה לפי חוק 'הברירה הטבעית' שלאט-לאט הביא אופימציה לצומח והחי ע"י אלגוריתם גינטי, והיום אנחנו נמצאים היכן שאנו נמצאים.

מה שתפס תאוצה אדירה הוא הידע והמדע שב-100 השנים האחרונות התפתח יותר מאשר בכל 14.5 מיליארד השנים שעברו על עולמנו, ואם קצב ההתפתחות יימשך באותה רמה, ישנם מדענים, הסטוריונים, ופילוסופים החוששים שהאדם יהרוס את עצמו ועולמו.

ברצוני לדבר רק על בעייה קטנטונת שקרתה לאדם שהיא אפס-אפסים לעומת כל הסיכונים האחרים העומדים לפנינו, מלבד אדם ששמו מושיקו מבת-ים הסובל מהגב ומאמין שהיא-היא – כאבי גבו – הם הצרה הגדולה של העולם.

האבולוציה גרמה לגב שלו להידפק.

שריר האיליו-פסואס הם שני שרירים שההמקור שלהם (ORIGIN) הן חוליות ה-LUMBER והאינסרשיה (INSERTION) שלהם באותה נקודה  שהיא הטרוכנדר התחתון של עצם הפמור. בואו נדבר בשפה יותר ברורה: שני השרירים האלה פועלים יחד ולכן ניתן להם שם אחד ILLIOPSOAS. החיבור שלהם הוא מחוליות הגב התחתונות אל ראש עצם השוק. תפקידן הוא לכופף את הרגל העליונה (השוק) לקראת הירך, התנועה שמתחילה צעד בהליכה והריצה.

כשהיינו על ארבע, האיליופסואס עשה תמיד אותה תנועה, כפי שהוא עושה עד היום עם כל החיות ההולכות על ארבע: מרים את הרגל העליונה (בשעה ששרירים אחרים מכופפים את הברך) וזה לביצוע תחילת הצעד בהליכה ובריצה. חיות לא יודעות לדבר ולספר לנו, אבל נוטים להאמין שכלבים, חתולים, וארנבות, לא סובלים מכאבי גב.

הבעייה החלה כשההומו-ספנייה נעמד על שתי רגליים. בשרירי הכתף קרתה אבולוציה שונה לחלוטין שלא אדבר עליה עכשיו, אך בשרירי הירך לא השתנה הרבה מלבד העובדה שהשרירים התארכו מאד עם האבולוציה (תנסו להעמיד את כלבכם על שתי רגליים אחוריות ותראו כמה הוא אוהב זאת…), אבל קרה דבר עוד יותר חמור, ולמיטב ידיעתי הדבר החמור נעשה בעייה עוד יותר רצינית, והיא לא יותר מבת כ-150-200 שנה.

כשאדם נעמד, מרכז כובדו היה – ועדיין – בערך קו ישר מאפו למטה, מה שגורם לכוח תמידי בעמידה הנוטה להפיל אותנו קדימה. שרירי הגב חייבים לעבוד נון-סטופ כדי למנוע נפילה בתנוחה רגילה. גם חוליות שנוצרו לתנוחה מאוזנת, נושאות רק חלק קטן ממשקל הגוף, שגם מתחלק לכל אורך עמוד השדרה המאוזן. לפתע (טוב, לקח מיליארד שנים זמן) החוליות משתנות ממצב מאוזן למאונך. פתאום אחת לוחצת על השנייה וזאת שלמטה – הגב התחתון – היא הסובלת הראשית. עמוד השדרה שהשתנה לתנוחה אנכית, נושא עתה משקל רב הלוחץ על הסחוס שבין החוליות באופן תמידי. הבעייה היא כמובן בעיות גב כרוניות לאחוז גדול של בני האדם המבוגרים בעולם.

זוהי בעייה גינטית שהתפתחה עם האבולוציה. ב-150-200 שנה האחרונות הצבנו בעייה חדשה לעמוד השידרה כשבמאה הקודמת הוצגו לראשונה בהיסטוריה תרגילי אימון לשרירי הבטן והגב. אחד מהתרגילים החשובים ביותר באימון גופני הוא אימון שרירי הבטן (לכוח, מהירות, התמדה, יציבה). שרירי הבטן הם בעיקר הרקטוס אבדומינוס:

תפקידם הוא לשמור על אברים פנימיים, יציבות, ובמקרים בודדים לכופף את חצי הגוף העליון.

במצב עמידה רגיל מרכז הכובד של הגוף נוטה קדימה ("הגוף רוצה ליפול קדימה") ושרירי הגב המיישרים חייבים להתנגד לנפילה. ואם ברצוננו להתכופף להרים חפץ מהריצפה, כוח משיכת האדמה מכופף את הגוף, ולמעשה השרירים המופעלים הם מיישרי הגב המתכווצים בצורה ECCENTRIC ('מתכווצים' תוך שהם מתארכים כדי לפקח על כיפוף הגוף קדימה בגלל שאחרת הגוף העליון היה מתכופף במהירות שקבעה תאוצת משיכת האדמה).

במילים אחרות, שרירי הבטן כמעט לא "עובדים" אלא אם כן אנחנו מעבידים אותם.

כיצד? כך :

*

הישראלית הזאת ממכון וינגייט מתבקשת להרים את חצי גופה העליון (בד"כ מישהו יחזיק בעקביה כדי שהתרגיל יבוצע נכון).

בתרגול הזה שרירי האיליופסופס כבר מכווצים כי מפרק הירך מכופף והם ללא כל אלסטיסיות ויכולת להתכווץ עוד יותר (כופפו את המרפק ונסו להפעיל את שריר הבייצפס. אימפוסיבל!), והשרירים שיבצעו את התרגול הם שרירי הבטן. להוסיף עומס לתרגול היא תעשה אותו מבצע עם משקולת בידיה.

SO FAR SO GOOD!

הבעייה מתחילה כאן – בצילום הבא – וזוהי הבעייה הגדולה של שרירי האיליופסואס והנזק שהם גורמים לחוליות הגב התחתון ועמוד השידרה:

*

 

אותה נערה ממכון וינגייט מתבקשת לבצע את כפיפת הגוו עם ברכיים ישרות. כשברכיה ישרות, זווית משיכת הכוח של שרירי הבטן היא אולי 5-10 מעלות, והכח 'היעיל' (האנכי) הוא קטן ביותר ולא מצליח להרים את הגוף העליון.

אז מה קורה? שרירי האיליופסואס נקראים לעזור בתרגול כי הם במצב תיפקוד אידיאלי ביומכנית (הכוח 'האפקטיבי' הוא מקסימלי). הבעייה שבמקום שהם יתפעלו כמו שהאבולוציה קבעה – מכופפי השוק – הם הופכים להיות מכופפי חצי הגוף העליון. מאחר וה-ORIGIN וה-INSERTION מחליפים תפקידם, השריר מנסה להרים את הגוף משכיבה על הגב ע"י משיכה חזקה מאד בחוליות הלומברדיות (כדי 'להרים את כל עמוד השידרה ואיתו את הגוף), מצב הגורם לסחוס שבין החוליות להיות דחוס במאמץ גדול ביותר – וזה תפריט לבעיות גב רציניות ביותר, וכן למאמץ סופר גדול על סיבי שריר האיליופסואס. וכשתרגיל זה נעשה עם משקולות, הבעייה מוכפלת ומושלשת.

זוהי בעייה חדשה כנראה כי אין כל הוכחות או איורים עתיקי יומין של בני אדם מתרגלים כפיפות גוף משכיבה על הגב.

אולי הדיון היה מעט מורכב מדי, אז לא נורא אם לא עקבתם אחר כל נקודה שציינתי, רק זיכרו לא לעשות כפיפות גוף עם ברכיים ישרות אלא ר-ק עם ברכיים כפופות, ואולי כצ'ופר אתם מבינים קצת טוב יותר את בעיות הגב שכל כך רבים מאיתנו סובלים מהן!

הסרטון הבא מסביר (בערך…) את מה שניסיתי להעביר, אבל הטריינרים האלה עצמם לא מבינים בדיוק את הביומכניקה של מה שקורה, אבל לפחות הם יודעים שחובה לכופף את הברכיים בכיפופו בטן כדי למנוע מהאיליופסואס לגרום נזקים לגב התחתון!

 

 

3. הגולדן סטייט ווריורס איבדה את זה!

כל הכבוד ללייקרס שניצחו את הווריורס בביתם על יותר מ- 20 נקודות בביתם.

אבל לפני שמידן ושמעון יתחילו לרקוד צ'ה-צ'ה, ברצוני רק להזכירם שזאת הפעם הרביעית שמישהו מנצח אותם על יותר מ-20  בביתם (הבולס מובילים עם 5 הפסדים של <20 בבית).

מה קרה? מה פתאום?

קרו כמה דברים. הראשון הוא שהשמועה פרחה והופצה בין כל קבוצות הליגה שהגולדן סטייט הפכה לבלוף. ז"א היא לא בלוף. מה שבלוף הוא שהיא קבוצה מיוחדת שלא שייכת לליגה. מן סופר-טים. אז מה שקרה הוא ששאר הקבוצות כבר לא חוששות מסטף קרי, קווין דוראנט, וקליי ת'ומפסון כאילו הם שחקנים שלא מן העולם הזה. הם הפכו לשחקנים רגילים, טובים, עם ימים יותר טובים ופחות טובים, END OF STORY. לא מג'יק ולא 'הקבוצה הטובה אי-פעם'. שיקגו בולס של מייקל ג'ורדן בשנות 1994-1998 היתה מורידה להם את המכנסיים.

אבל למה לדבר גבוהה-גבוהה? לווריורס קרה מה שקורה לכולם: שחקן מפתח פתאום מתחיל לפשל ולהראות את חולשתו קבל עם ועדה. ולשחקן הזה קוראים דריימונד גרין.

אף פעם לא החזקתי ממנו כשחקן כדורסל מעולה, אבל אני הרי לא אידיוט וראיתי כמה הוא התחבר איתם וכמה עזר להם בשלוש האליפויות האחרונות. ועדיין לא החזקתי ממנו כשחקן מעולה. תמיד הייתי בטוח שבקבוצה כמו שרלוט או אורלנדו הוא היה שחקן רוטציה טוב שבקושי היינו שומעים עליו. המצב בווריורס עשה ממנו שחקן חשוב הרבה יותר מיכולתו. הוא התאים להם ככפפה על יד וכולם פרחו.

עד שזה נגמר.

מגיע הזמן שהרכיבה על "מצב" נגמרת ועליך להתחיל ליצור, ולא סתם לרכב. הזמן הגיע העונה.

יהיו שיאמרו שהוא היה כה טוב שעתה נפילתו 'סחבה' איתה את כל הווריורס למטה. אני טוען בדיוק להיפך: שהירידה של הווריורס עשתה ממנה עוד מן שרלוט או אורלנדו – אולי קצת יותר טובה – ובקבוצה מדדה הוא לא שחקן טוב מספיק להוציאה ממהבוץ.

לא נפילתו גרמה לנפילת הווריורס, אלא נפילת הווריורס גילתה את חולשתו.

המספר המבצבץ ביותר הוא 22. 22% מהטריי לשחקן שקבר אותן ב-38% בעונת ה- 73 ניצחונות. היום ההגנות עוזבות אותו ונתרכזות בכוכבים האמיתיים ולכן גם הם מתקשים.

אני מעתיק מ-SB:

Warriors are still No. 1 in the NBA in offensive efficiency. The Warriors are No. 1 in effective field goal percentage and True Shooting percentage, too. Offense isn't the problem here. The defense has fallen off — the Warriors are No. 13 in defensive efficiency as of Wednesday.

הוא גם חשוב להם מאד בהגנה.

אבל הכל היה נכון פעם, כשהווריורס היתה עליונה. כשהיא הפכה סתם לטובה, דריימונד גרין הפך לפחות מבינוני.

4. אגלה לאוהדי הלייקרס מהו הדבר שצריך לשמח אותם ביותר!

זאת לא היתה הפעם הראשונה שהמחשבה הזאת קפצה לראשי. היו לי הרגשות ומחשבות כאלה בעבר אבל אמש, כשראיתי את הלייקרס משפילה את הווריורס, שמתי לב לדבר שבתחילה נראה לי מוזר, אבל הוא הופך יותר ויותר לדבר שאני בטוח בו:

ללונזו בול לא חשוב מה לוק וולטון אומר לו ומה מג'יק חושב עליו.

הדבר היחיד – ואני מתכוון היחיד שמעניין אותו, הוא לספק את רצונו של לברון ג'יימס. כל מה שהוא שואף להיות זה הפוינט גארד הכי טוב שהיה ללברון, ושהוא יהפוך לנושא כליו עד שבסוף לא יוכלו לדבר על לברון מבלי להזכיר את לונזו. בכל תנועה שלו הוא מחפש את לברון והוא לא מפסיק לזרוק לעברו מבטים.

לברון התחיל לקלוט זאת והוא – מצידו – גם לברון החל להסתכל על לונזו.

יש בלונזו כמה תכונות משחק שמזכירות את לברון. אותו סוואגר, אבל כמובן שזה סוואגר של בן 21 שיש לו עוד תריסר שנים לפתח את הסוואגר של המלך.

את זה שלונזו החל להעריץ – אפילו להאליל אותו – מהשנה הראשונה שלברון החל לשחק ב-NBA בקליבלנד קבליירס, סיפר האב לבאר. זה עושה מלונזו מעריץ של לברון מגיל 6. כבר בגיל 6 הוא ביקש גופיה של לברון, וכבר בגיל פעוט כזה הוא גזר ושמר כל דבר שהיה קשור ללברון.

"I idolized him from the first moment I remember myself as a child"' אמר לונזו השבוע. "I have looked up to him my whole life". לונזו יודע ומכיר עצמו מה זה להיות במרכז הבמה והאורות מאז שהיה אול אמריקן בתיכון של CHINO, בערך 35 מייל מאל.איי. אביו עשה ממנו ומשני אחיו כוכבים גדולים לפני שמישהו ראה או ידע עליהם:

 

הכל מתאים בול ללברון שבגיל 14 תמונתו כיסתה את עמוד השער של SI.

לונזו למד כיצד להתמודד עם לחץ כבר מגיל צעיר. לברון אוהב ומעריך צעירים כאלה. בכל תנועה של לונזו עם הכדור ובלעדיו אתה יכול לראות את לברון יותר מאשר כל שחקן אחר. כמו לברון בצעירותו, גם ללונזו אין קליעה מרחוק. אבל אצל לברון זה קרה סוף בוף בגיל 28 או 29. ללונזו יש מספיק שנים ללמוד. למרות שלברון גבוה מלונזו באיזה 4 או 5 ס"מ, היסוד במשחקם נראה לי דומה ושווה מאד.

מה עושה לונזו שגם לברון עשה? הוא מתעלל בך, משגע אותך, אבל הוא לא מעליב אותך. זה לא נראה כפגיעה אישית. בזה הוא בדיוק מה שלברון היה בצעירותו. מה שאני בטוח קנה לו עוד כמה נקודות חשובות ביותר אצל לברון היה כשלונזו אמר לאל.איי. טיימס: "לברון הוא השחקן הטוב ביותר בעולם. אבל הוא לא יכול לקחת אליפויות ללא צוות עוזר. אני מקדיש את כל יכולתי ומחשבותי להיות עזר ללברון כי לא חשוב כמה גדול הוא, he obviously needs a supporting cast ואני הצבתי לעצמי מטרה להיות המנהיג של הצוות העוזר".

לברון נתן לו כבר מחמאה אדירה כשאמר עליו:

We’re one and the same when it comes to our playmaking ability,”.

הוא בוודאי התכוון לראייה האבסולוטית של לונזו משך המשחק, צעדו הארוך בכניסה לסל, ומסירתו העילאית.

"מה היא ההפתעה הגדולה ביותר?", כתב הלוס אנג'לס טיימס. "שגיבור ילדותו של לונזו, והאדם ממנו הוא שואב את כל השראת המשחק שלו הוא לברון, ולא קובי בריאנט!"!

5. אתם יודעים מה זה? מסירה של לארי בירד!

 

6. דווין בוקר מבקר את אורלנדו 35 פעם (וניצחון בהארכה)

7. מה קורה כאן? עונת ההארכות?


(דיננווידי חתם 37 במשחק שתי הארכות!)

8. 30 של קאווי ושלשת ניצחון של גרין

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 84 תגובות

  1. תודה על המעורב ועל ההסבר על הפציעה , היה מעניין מאוד לקרוא.
    לונזו יכול להיות פוינט גארד מעולה, סטייל רונדו , אבל הוא חייב לשפר את האחוזים שלו מהמיד ריינג' ומהטרי.

  2. תודה רבה דוק על ההסבר המלומד.
    האם הסירטון מראה את מה שאני חושב שהוא מראה?..
    ואם כן, איזה דוקטור אתה בדיוק??

  3. 5 תמונה לפנים. היום לארי היה מקבל עבירת תוקף.
    מה קורה עם השופטים? זה הולך ומקצין בשנים האחרונות.

  4. הזווית על דריימונד מעניינת מאוד.
    ובקשר לאימוני בטן, לא עדיף כבר לאמן אותה "לפי מה שהיא רגילה ואמורה לעשות" – שזה תרגילים סטאטיים? (פלאנק, l-sit, ואפילו רק להחזיק את הגוף בתרגילים כמו סקוואטים כבדים למשל)

    1. תמשיך לעשות מה שאתה רגיל לעשות כל זמן שמכופפי השוק לא הופכים למכופפי הגוף העליון (אגב, זה נכון בעיקר לשכיבה על הגב. אם אתה עושה זאת בתלייה, אז אין נזק לגב התחתון

  5. ציטוטים של קווין דוראנט ליאהו:
    "אני רק רוצה לוודא שאקבל את החוזה הכי גדול שאפשר לקבל. זו התוכנית – לשחק כדורסל ולצבור כמה שיותר כסף. אף אחד לא יכול לגייס אותי יותר לשום מקום. אני זה שאקבע באיזו אווירה אני רוצה להיות. שום דבר אחר חיצוני כבר לא מרשים אותי".

    1. הוא כבר אמר הכל שהוא נשאר בגולדן, רומז להם לאט כמו התאגיד.

      הכי הרבה כסף יכולה לשלם גולדן שזה מה שיקרה יקבל חוזה סופר מקס ל-5 שנים. הוא גם אמר שיהיה פסל שלו מחוץ לאולם החדש של הלוחמים. די ברור. גם אם יפסידו אליפות הוא ישאר שם. טוב לו שם, הסיכוי הכי גדול לאליפויות עד סוף הקריירה זה שם, כמעט מובטח לו ראשמור אוטומטית, כל העסקים שלו שם, משקיעים וכו. הוא לא הולך לשום מקום.

  6. 1. דוק לגבי לונזו הוא מנסה להישאר בלייקרס ולא להיות מוטרד לנ"א חח. אז הוא תמיד מסתכל על לברון לנסות ללקק לו שישאיר אותו באל איי אחרת מותגי הנעליים שלו יספגו מכה רצינית. הוא יודע שסופו קרב ומלקק ליחיד שיכול לשנות את גורלו. הוא אוהב את החיים באל איי בשבילו לעבור לנ"א או חור תחת אחר זה מוות.

    2. לגבי גולדן סטייט לא זוכר שאמרת שהם גמורים גם עונה שעברה? אבל לגבי דריימונד אתה צודק. הוא רכב על הגב של הכוכבים הרבה שנים וקיבל תהילה. בקבוצה כמו מילווקי או באקס הוא היה נגר על שאיש לא היה מתלהב ממנו כמו תון מייקר או ברוק לופז. נכון הוא נתן הגנה טובה וכו' שהיה צעיר ורעב אבל המימדים שניפחו אותו+בחירה למשחק האולסטאר היה רק מסע יחסי ציבור של הלוחמים.
    הלוחמים נראים לא טוב מ-3 סיבות. העיקרית שבהם היא שאין להם כוח, הם עייפים, מחכים רק שיגיע הפלייאוף לרמוס את כולם. לכן הם עושים את המינימום שבמינימום הנדרש. אף אחד לא מתרגש מכלום. להפסדים אין שום משמעות ובטח שלא לההפרשים אם זה 3 20 או 50.
    הסיבה השנייה נעוצה בכושרו הסופר לקוי של קליי, הוא פחות איום מבחוץ ונראה ממש רע בהתקפה ואז קבוצות העונה כבר מעיזות לשלוח דאבל טים על קרי ודוראנט. הסיבה השלישית היא מה שכתבת דריימונד שבדרך להפוך לגופה.

    עוד חצי סיבונת זה ששאר השחקנים הם יורוקאפ ואיגי ושון במצב רקבון מתקדם ויתנו בטח איזה 2-3 מהלכים באיזה שני משחקים בפלייאוף שבטח יאדירו אותם ויגידו כמה הם גדולים וחשובים כמו שהייט הילל את איגי שנה שעברה כמה הוא היה חסר מול יוסטון אבל הם כבר לא יכולים לשחק לאורך זמן ובטח שלא בעונה סדירה חסרת משמעות עבורם.

    לוני זה שחקן שלא יכול להצליח בהפועל תא כדורסל בארץ. כנ"ל כל הקוקים ושמוקים שכולם פה מתלהבים מהם שפעם בכמה משחקים דופקים שלשלת אימון לבד בלי שמירה בכלל וזוכים להכרה. הם אפילו לא ברמה של עומרי כספי.

    יגיע הפלייאוף ויש יותר סיכוי לפו פו פו אנד פו מאשר לקריסה שלהם. חוץ מזה העונה אין באמת קבוצה רצינית כמו יוסטון שנה שעברה שידעת שיקחו להם 2 משחקים. אולי רק דנבר אם כולם בריאים ועם יתרון ביתותיות עם מאצאפ טוב מולם. ובוסטון אם תקבל את הולידיי ודיוויס בטרייד זה בדיוק הקשיחות שהם צריכים, לגולדן קשה מול קשיחות והולידיי סמארט הורפורד ודיוויס יכולים לספק את זה ולקחת מהם משחקים.

    היתר לא שווים בכלל דיבור הלייקרס יקבלו מהם סוויפ מהדהד, אוק בכלל תעוף סיבוב 1 מול איז קבוצה פח, יוסטון יקבלו סווים כי זה רק הארדן והוא לא יכול לבד נגד קרי קליי ודוראנט. ספרס אין מספיק כשרון. לא מעניין באמת

    1. איזה קטעים… כתבתי תגובה מאוד דומה לשלך מבלי לראות אותה… אני צריך להתרגל לקרוא את התגובות לפני שאני מגיב

  7. היי דוק ההסבר שלך לגבי דריימונד גרין, סגר לי הרבה פינות. הסבר מעולה שממש עוזר לי להבין מה קורה בווריורס. הם לא היו לוקחים אליפות לולא דוראנט הצטרף אליהם. היום מסתבר שההצטרפות של קזינס הרבה יותר חשובה ממה שחשבתי. נראה לי שהיכולת שלו היא שתקבע אם הווריורס יזכו באליפות נוספת. הוא רעב הוא שחקן מעולה ועכשיו יש סיכוי שהאליפות תהיה כוכבית קזינס.

    1. גולדן סטייט בלי דוראנט לקחה אליפות רק מול לברון בלי קיירי ולאב וגם זה בקושי. היא קבוצה טובה לעונה סדירה אבל בעילית בזמן אמת הם פישלו. מי שמזלזל בדוראנט לא יודע באיזה שחקן קאליבר מדובר. ראשמור בסוף הקריירה. הוא אגב היחיד בגולדן ששומר על רעב אישי שם בהתקפה. ברור שבלי קרי הוא בחיים לא היה רואה טבעת אבל זה עובד גם לצד השני גולדן הייתה נשארת עם הטבעת מ-2015. עשו איחוד טוב לכל הצדדים.

  8. הלוחמים שבעים. זה מאד פשוט.
    רואים את זה בהתדרדרות של האינטנסיביות ההגנתית. וגרין, בתור שר ההגנה לשעבר, מתדרדר עם זה ביחד. לבד הרי אי אפשר וכמו הילד ההולנדי הוא מנסה לעזור יותר מדי מסביב. וזה לא עובד.
    אחלה מעורב על הבוקר 🙂

    1. דריי ישאר רק אם יסכים לשכר נורמלי. אף אחד לא יתן לו 20-30 וגם לא 15 לדעתי אבל כמתנה על הזמן המשותף יחד גולדן תוכל אולי לפנק באותו ב-45 מיליון ל-3 שנים. אף קבוצה נורמלית לא תתן לו יותר מזה.

      פילי יכולה להשיג טוב ממנו, בבאקס יש יאניס ונגיד אם מביאים אותו לא רואה אותם נותנים עליו 15 מיליון לעונה (אולי לחוזה לעונה אחת אבל גרין לא יסכים), בבוסטון הורפורד טוב ממנו. באינדי לא יועיל. בטורנטו סיאקם צעיר ונמרץ נותן יותר ואיבאקה ברמה שלו.

      הוא יכול להועיל רק ליוסטון או לספרס במיוחד לספרס שפופ אולי יעשה ניסים איתו. אבל גם שם לא רואה את פופ נותן לו חוזה כזה אלא אם נפטרים מגאסול ואז הוא יקבל את הכסף של פאו.

      השאר זה רק בקבוצות אשפה כמו ניקס, מגיק וכו'

        1. אין לו את היכולת הנתקפית של מיילסאפ והוא לא הולך לקבל מהם 20 מיליון ולא 30. יש אופציות עדיפות בהרבה בשוק לדנבר

    2. נראה לי שדריימונד יגיע על חוזה יקר אך קצר לאחד מהקבוצות הצעירות שירצו ליישם את שיטת הווריורס כמו אטלנטה. הוא יקבל הצעה מעליבה מהווריורס והאגו שלו לא יעמוד בזה (הוא רואה את עצמו שווה ערך לכל הרביעיה). אבל אם דוראנט יעזוב זה יטרוף את הקלפים

  9. בתור מי שסובל מכאבי גב רבים (נראה לי שעכשיו מתחילה לי פריצת דיסק רביעית…), אני שמח לקבל כל בדל של אינפורמציה על הנושא, ופה נתת הרצאה שלמה. והתמונה של לארי אגדה פשוט מופלאה. תודה על המעורב

  10. תודה מנחם על ההסבר המלומד.
    לגבי גולדן סטייט יש לי הסגות לגבי הסיבות שציינת.
    .
    דריימונד היה חלש מאוד שנה שעברה גם. בפלייאוף הוא חזר לעצמו והיה אס בשני צדי המגרש. כדי להיות "דריימונד" פול טיים הוא צריך מאוד לסכן את גופו ויש כאן שמירה על כוח. וכאן אני רוצה להכניס שני היבטים חדשים:
    .
    1. הגבוהים בליגה ברמה אחת מעל מה שהיה כאן לפני כמה שנים. סמול בול זה זיכרון רחוק. חלק חזרו השנה מפציעות (גאסול בממפיס), גוש גדול הגיע בכמה הדראפטים האחרונים (במיוחד בזה). האורך וגודל של דריימונד כבר לא מספיק בעמדת הסנטר וזה העניין החשוב. כבר עונה שעברה היה לזה רמז כאשר החמישייה עם זאזא בסנטר ודריימונד ב-4 הייתה מוצלחת מחמישיית ה"מוות". הסנטרים היום ברובם ניידים מאוד ומהירים מאוד והיתרון שלו שם פחת. בצד השני הוא מתקשה להגן על הטבעת מול גופות חזקים ממנו. העניין הוא שב-4 אם אין לו קליעה והסנטרים של ג"ס לא פוגעים ממטר אז נהיה באמת מאוד צפוף. עדיין החמישייה עם דריימונד ולוני ב4-5 בנט של +21 כך שהם עדיין עיליים.
    .
    2. אבל אילו היה בכל זאת מצליח להחזיק טוב את עמדת הסנטר וקלע כמו ג'רבקו או מקיני לחלופין היה משלים רביעיית קלעים אז הקליעה שלו הופכת פחות קריטית והווריורס היו טסים קדימה. אני לא אתפלא אם בחלק מהמצ'אפים בפלייאוף נראה הרכבים עם סטף, קליי, דוראנט ו'ג'רבקו עם סנטר פיזי כמו קאזינס שמזיז גופות.
    .
    3. החסימות ללא כדור פחות עובדות. גם קבוצות מצליחות טיפה לנטרל את העניין אך גם חסר להם חוסם ברמה של בוגוט/זאזא כדי ליצור מספיק ספייס לצאת לקליעה. הנאת כדור מחדירה זה עניין שהוא קשה יותר ורק דוראנט וקצת קארי עושים זאת ברמה טובה. דריימונד ברגע שהוא כבר לא קולע מתקשה בזה.

    4. הספסל של הווריורס מזעזע השנה (מקום 28 ביצירת נקודות עם 30 למשחק). כשיריבות קולעות . פה ושם יש יציאות. אבל בעונה בה ישנם קבוצות רבות שמריצים רוטציות ארוכות ובעקבות כך מסתערים ולא שומרים כוחות, הווריורס סובלים מדקות רעות שקבוצות מכניסות אותם לבור. כאן אולי בוגי יביא את הישועה כי הוא יאפשר שחקן מטרה כששחקני הספסל עולים (אולי עם קליי וגרין עולים יחד איתו).
    .
    5. הקליעה של קליי בנסיגה וגם על כך צריך לדבר.

    1. אם לקאוץ' ניק היה דרך אמיתית לנצח את הווריורס היה היה מעוסק על ידי קבוצה עם שכר של 6 אפסים…
      קאוץ' ניק הוא חמוד לאללה אך מנתח דברים מאוד נקודתיים ועושה איתם הכללות מרחיקות לכת. העניין לתת לעצמך סיכוי לנצח את הווריורס הוא ברור. אבל כשמגיעים לפלייאוף וזה הופך לעניין של מצ' אפים זה נהיה יותר קשה. כי יש דברים שלא עובדים לאורך זמן. הלייקרס ניצחו את הווריורס בדיוק מהסיבה שיוטה שחטה אותם בעונה הרגילה בשנה שעברה. יוטה הגיעה למשחק חייה ואת הווריורס המשחק בקושי עניין. הקליעות של KD, קליי, סטף וגרין לא נכנסו ובסדרה הן מתחילות פתאום להיכנס וגמרנו והכי חשוב המגע שמאפשרים בפלייאוף מאפשר להם לחזור לחסימות אלימות לקלעים ודחיפות בבוקס אווט לריבאונד. בגלל זה גם מרגיז אותי שמספרים סיפורים על כך שכריס פול בריא היה מדיח בודאות את הווריורס. שכחו את המשחקים הראשונים כשפול עוד שיחק והווריורס שחטה אותם. לפעמים אפשר פשוט לתפוס את הווריורס בתקופה ששום דבר לא הולך. לפעמים שחקן כזה או אחר מגיע בכושר רע ויש את עניין הפציעות וחולשת הספסל. אלו הדברים שבעיניי יכריעו את הווריורס בסדרה.

  11. קיומו של המפץ הגדול וגם תיאוריית האבולוציה אינם סותרים את קיומו של בורא לעולם אלא שהמאמינים בקיומו של בורא אומרים שהעולם לא נברא מאליו אלא נברא בידי כוח עליון רוחני תבוני בלתי מוגבל ועצם תיאוריית המפץ הגדול, שהוכחה מדעית, ותיאוריית האבולוציה, שאין לה הוכחה מדעית, אין בהם כדי לומר שהעולם נברא מאליו וניתן באותה מידה לטעון שהבורא ברא את העולם בדרך של המפץ הגדול ואבולוציה.

    בכל מקרה אין סתירה בין תיאוריות אלה לאמונה הדתית ולהפך, יותר ויותר גילויים מדעיים מוכיחים את האמונה הדתית
    הדתית ואף המציאות של הטבע מוכיחה קיומו של בורא לעולם:
    https://www.hidabroot.org/question/120085
    https://www.hidabroot.org/article/220173

      1. אתה חושב שאתה יכול להפיץ כאן את השטויות שלך עוד פעם כי ראית שאני לא בסביבה ?

        שכחת שאני רואה הכל, שומע הכל, ויודע הכל ?

        כל ספר בראשית שלך נזרק לפח ההסטוריה בתור עוד מיתולוגיה מגוכחת ברגע שהוכחו האבולוציה והמפץ הגדול.

        1. יש לך טעות בסיסית: כי אין כל סתירה בין תיאוריות אלו כיניתן לומר שכך בחר הבוקא לברוא את עולמו בדאך של האבולוציה והמפץ הגדול ופרופ' נתן אביעזר הראה במאמרו שהמפץ הגדול דווקא מוכיח את הכתוב בספר בראשית וראה בהרחבה בספרו "בראשית ברא".
          התרבות החילונית שלך היא השטויות על כל השחיתות המוסרית שלה עם תרבות הדיבור המלוכלכת שהכניסה לדיבור העברי, ומסיבות הסמים והמין, וקטינים ואף ילדים שצופים במין ואף עוסקים במין והגיל יורד, ועוד דברים אנטי מוסריים שקיימים רק בגלל החילוניות שהורידה את הרמה המוסרית של עם ישראל ופגעה בתמימות של ילדי ישראל.

    1. למה שאתה קורא "תיאוריית האבולוציה" בוודאי יש הוכחות מדעיות. בשפע.
      למשל, לך ולי יש אב קדמון משותף.

      1. אב קדמון משותף לשנינו זה לא מספיק להוכחת האבולוציה. וכל עוד אין ראיות מספקות לשלבי הבינייים ולמוטציות, אז אין ערך מדעי לתיאוריית האבולוציה.

    2. גם אני קורא לדבר שהתחיל את הכל 'בורא עולם' או אלוהים. הבעייה שלי היא להבין מי יצר א-ו-ת-ו. לכן אני לא חושב על דברים שאין להם תשובה עם האינטיליגנציה שלנו, ורק מנסה ליהנות ממה שנשאר מהחיים ככל שאני יכול, בתקווה שהלייקרס לא יקחו אליפות כל עוד אני חי.

  12. תודה מנחם על ההסברים באנטומיה, הם תמיד מעניינים. ירית עוד לכל הכיוונים.
    רק תיקון לגבי האבולוציה, האדם לא החל להתפתח לפני מיליארד שנה . . . אני אפילו לא זוכר באיזה מצב כדור הארץ היה אז.
    זה קרה לפני 2-3 מיליונים מקס.

      1. אוי מצחיק אתה . . .
        אתר שכותרתו היא "האמת הנצחית" לא כל כך מדבר אלי.
        אני מציע שתתחיל בקריאה של הספר השען העיוור של דוקינס https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A9%D7%A2%D7%9F_%D7%94%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A8
        וקרמר, תזכור שהייתי תלמידו של יעקב בקנשטיין אז לא לזלזל במה שאני אומר כי דבקה בי קצת מהשכינה.
        .
        (נחוץ כאן קורטוב של הומור, אני מציין זאת במפורש מכיוון שקרמר נעדר הומור לחלוטין)

          1. עכשיו ראיתי. בדפדפן דסקטופ לא רואים את מספור התמונות, רק בפלאפון (?)
            אתה ההוכחה שיש אבולוציה: בייבי גורילה
            חחח

  13. המצב כאן בכתר מזכיר לי כת הפוליטיקה הישראלית
    כל שונאי גולדן/ביבי מצפצפים כל העונה כמה מי שהם שונאים גרוע עד שמגיעות הבחירות/ הפלייאוף וגולדן/ביבי לוקחים בהליכה בלי להתאמץ

    תפנימו כבר, גם לפניי קאזינס גולדן סטייט היתה כמה רמות מעל הליגה.אני לא אומר שזה טוב או יפה אבל זאת המציאות ולכן עדיף להנות מזה במקום להתכחש
    חשבתי שתלמדו את הלקח מהתרדמת של שנה שעברה

    1. אני כמעט בטוח,
      אפילו קרוב להיות משוכנע,
      שגולדן סטייט זכו באליפות רק אחרי שעברו את יוסטון בגמר המערב ב-7 משחקים.
      אני אפילו בטוח למדי שבמשחק 7, בחוץ, הם היו בפיגור במחצית.
      .
      כמה רמות מעל הליגה?
      אני הייתי בוחר בצירוף מילים אחר.
      "כחוט השערה", עולה בראשי.

    2. זה הווישפול חח הם נגררים לזה. ללא קאזינס הפערים הצטמצמו מטעמי שובע וכו' אבל איתו זה סרט אחר לגמרי. גולדן יקחו ודי בקלות.
      אם ראס פתאום יחזור לשנת 2016 כמו שבריאה חזר ל-2011 אז יש לאוק סיכוי לגנוב 2 משחקים בסבירות גבוהה, אולי אפילו 3 ואיזה 1% לנצח אבל זה לא יקרה.

    3. השוואה מדויקת. גם במובן שכל שליט זוכה לחסידים שוטים, שרואים בו את חזות הכל, הוא התשובה שלהם לכל מה שרע בחיים הפרטיים שלהם, הנצחון שלו זה בעצם האצבע בעין שהם מכניסים לאחרים. הזדהות שמייצרת אצלם פאניקה, שאם הוא יפסיד במשחק הדמוקרטי, יקרה אסון לאומי, הפיכה מזעזעת, השמש לא תזרח יותר.
      זה נקרא מכביזם.
      אבל עברנו גם את מכבי עלית, גם ביבי מתקרב לשורשי הדשא, ואפילו גולדן סטייט של סטףףףף תיכף תיעלם, ולא תחזור יותר.
      boo hoo hoo

  14. תודה, מנחם! זה שלברון נפצע זה מאוד חריג – תודה על ההסבר.
    אתה רואה כדורסל עוד לפני שרובנו נולדנו, אז אני לוקח את דבריך ברצינות על לונזו, אלא שקשה לי, אישית, לראות אותו באותו קליבר כמו לברון. זה פשוט מאוד – שחקן כמו לברון מופיע פעם בדור ואיך אגיד את זה לונזו הוא לא כזה. הסוואגר שלו הוא מהאבא לא ממנו עצמו.
    ולגבי גולדן סטייט. אני גם חושב כפי שאחרים ציינו שקליי גם בבעייה רצינית. הקליעה שלו לשלוש היא באיזור ה35 אחוז. עד עכשיו משחקים מצויינים של קרי ודוראנט חיפו על הבעייה.
    כך או אחרת כשבוגי יחזור נראה מה באמת יש להם.

  15. מנחם צר לי לאכזב אותך אבל גם השנה גולדן סטייט לוקחים את האליפות. למרות שדריימונד גרין מזייף כבר הרבה זמן, למרות הפציעות ולמרות כושר ירוד של קליי תומפסון, לקבוצה יש עדיין את אחד המאזנים הטובים בליגה. תאר לך מה יקרה שקאזינס יחזור לשחק. סטיב קאר כבר הוכיח שהוא לא מתרגש יותר מדי מהפסדים בעונה הרגילה כול עוד שהקבוצה שלו תגיע בכושר מלא לפלייאוף.

    1. אלכס, משהו לא עובד שם. היי, נראה לי שבחודש וחצי – מאז ראיתי אותך – הורדת איזה 25 קילו!!! כל הכבוד (באיזה דייטה אתה משתמש?I)…

  16. תודה רבה מנחם אחלה מעורב. לא היה לי מושג על הבעייתיות של כפיפות בטן במצב של רגליים מיושרות. טוב לדעת.

  17. אני זוכר שאמרתי למישהו במפגש הלילי (לא זוכר מי – נדמה לי רון ?), ולדעתי גם כתבתי פה – שהווריורס יודעים כבר הרבה זמן שדריימונד בדרך למטה כי יש להם המון ביקורת על איך שהוא (לא) שומר על הגוף שלו ולא מנהל אורך חיים ספורטיבי.

    אני גם יודע על שחקן אחד לפחות שטען שהבעיות של גרין אפילו יותר גדולות מזה, אבל כמו במקרה של נרלס נואל – אני לא מתכוון להוציא דיבה עד שאולי משהו כזה יצא החוצה ויהיה אפשר להצליב מידע.
    ואגב, השמועה ששמעתי על דריימונד הרבה יותר קשה מהעישונים של נואל…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט