האקס פקטור/רועי ויינברג

כל קבוצה אלופה צריכה אקס פקטור, שיעלה רמתו ברגע האמת ויקרב אותה לגביע לארי אוברייאן (גביע האליפות). האקס פקטור במשחק 7 שהעניק למיאמי את האליפות, הוא שין באטייה שקלע 6 שלשות גדולות בדרך לאליפות שנייה ברציפות שלו ושל המועדון.

באטייה
באטייה קולע עוד שלשה. היה האקס פקטור של מיאמי במשחק השביעי.
מקור התמונה

תנו לייק להופס בפייסבוק (תלחצו על הקישור)

באטייה נתן פלייאוף חלש, של 4 נקודות למשחק, וגמר יותר חלש של 3.5 נקודות למשחק. הוא היה חלש רוב הפלייאוף מבחינת ממוצעים, אבל באטייה הוא שחקן יעיל במיוחד, אחד המגנים הכי טובים בליגה, וללא ספק שחקן שתרומתו לא נמצאת בדף הסטט'. הגנה טובה, הקרבה, נאמנות ולב ענק הן התכונות המאפיינות את הסמול פורוורד (האנדרייטד) על המגרש.

באטייה נמצא שם שהקבוצה צריכה אותו. היום מיאמי היו צריכים נקודות. חוץ מתצוגת התכלית של לברון (37 נקודות ו-12 ריבאונדים, אחד המשחקים הכי טובים אי פעם של שחקן אישי במשחק השביעי בגמר), והמשחק של וויד, שחזר ל-2006 עם 23 נקודות ו-10 ריבאונדים, ההיט היו צריכים צלע שלישית אחרי היום השחור של בוש (0 נקודות, 7 ריבאונדים ב-28 דקות), ו-0 נקודות של ריי אלן.

באטייה עלה לשחק בסוף הרבע הראשון (03:45 לסיומו), כאשר הספרס הובילו 10-15. חצי דקה לאחר מכן פארקר ירד לספסל, וכעבור דקה גם דאנקן. בהתקפה לאחר מכן באטייה קלע את השלשה הראשונה, 13-15. סל של בירדמן משווה, ואז באטייה צולף עוד שלשה, 15-18. 2 השלשות הראשונות של הפורוורד הפכו את הרבע, וסיימו אותו ביתרון של מיאמי.

מיד בתחילת הרבע השני, באטייה קולע עוד שלשה, ומחזיק ב-3 מ-3 מחוץ לקשת (ונותן יתרון 5 למיאמי). לאחר מכן הוא לא קלע באותו רבע, והבמה נשארה למשחק העל של וויד וג'יימס.
ברבע השלישי ג'יימס קולע 13 נקודות, המשחק מאוד צמוד, ואז גארי ניל קולע שלשה שמעלה את הספרס ל-69-66. אז באטייה קולע עוד שלשה קריטית, משווה, ג'ינובלי מחזיר את הספרס ליתרון, ובאזר ביטר גדול של צ'למרס נותן להם יתרון בסוף הרבע.

ברבע האחרון באטייה קלע 2 מ-4 מחוץ לקשת, וסיים משחק נהדר של 18 נקודות ומדד של 12+. ההיט היו צריכים התעלות של שחקן משנה, ושין באטייה סיפק להם אותה. אלמלא ה-6 שלשות שלו, לדעתי ההיט לא היו לוקחים את זה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. לדעתי מה שניצח את המשחק זה שלברון פתאום קלע באחוזים שהוא לא רגיל אליהם, ופול אפ ג'אמפ שוטים שלא היו בקליבר שלו בכזו יעילות.
    טוני פשוט לא הופיע, וחבל, כי למי שלא זוכר לפני הסידרה: הוא היה השחקן הכי טוב של הספארס העונה, והוא לא הופיע לסדרה.. בטח לא לחלקה השני

    1. אתה צודק, אבל היה צפוי שלברון יתעלה במשחקים האלה. השחקן השולי שהתעלה זה באטייה. ובקשר לפארקר-הוא גרר פציעה חלק מהסדרה, וחבל עליו.

    2. הוא לא רגיל אליהם? הוא קולע ככה כל העונה!!! הוא ועוד איך רגיל אליהם.
      הוא לא רגיל ל-43% של הסדרה, שד"א זה אחוז סביר מאד בכמות הזריקות שלו ומול ההגנה של SA.

  2. מסכים עם רועי
    באטיה היה האקס פקטור
    גם עם פדרו – טוני היה חושך במשחק

    אבל במיאמי בוש חושך

    צ'אלמרס איבד הרבה ולקח זריקות לא משהו , היה לו סל מדהים על הבאזר של סוף שלישי.

    לגבי פרקר
    תן קצת קרדיט לשמירה המעולה של לברון

    היה ללברון משחק התקפה משובח אחרי רבע ראשון לא גדול מבחינה התקפית
    ההגנה שלו במשחק רוב הזמן היתה מצונית

    מיאמי לא שיחקה הרב יותר טוכ מסן אנטוניו
    הם פשוט יותר רצו, יותר נלחמו על כל פוזשן וזה מה שהכי חשוב לדעתי.

  3. תגובה לפדרו

    לברון קיבל זריקות כל כך חופשיות שזה היה בשבילו כמו באימון קליעות…

    הספרס לקחו הימור ושמרו חזק על אלן ומילר בשלשות

    ונתנן ללברון ובאטיה שלא קלעו באחוזים טובים מבחוץ ב6 המשחקים הראשונים
    וקיבלו בראש…
    השאלה למה לא שינו את השמירה במהלך המשחק, באיזה שהוא שלב הם היו חייבים לשנות טקטיקה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט