אגדת לוקה / ראובן בראל , אורן מנור

אגדת לוקה / ראובן בראל , אורן מנור

שחקנים צעירים צריכים דקות משחק, אמר לנו לוקה דונצ'יץ', דקות אחרי שלשת השוויון המטורפת שלו שכפתה הארכה כשעל השעון נותרו רק 0.6 שניות.

דקות משחק אף פעם לא היוו בעיה עבור דונצ'יץ', בכל הקבוצות בהם לקח חלק מליגות הילדים, דרך ריאל מדריד ונבחרת סלובניה ועד לעונת הרוקי הנוכחית בדאלאס הוא תמיד הקדים את בני גילו, הוקפץ קבוצות, שיחק עם בוגרים יותר ותמיד הראה שהוא שייך והרוויח את הדקות שלו. הפעם הראשונה שהוא נגע בכדורסל הייתה בגיל 7 חודשים ומאז הוא לא מוותר על שום הזדמנות לאחוז בו ולזרוק לסל.

את האחיזה הזו הוא מפתח מגיל 7 חודשים

את מרים, אמא שלו, כולם מכירים מהתמונות הפוטוגניות של שניהם בחגיגות האליפות של ריאל ומערב הדראפט. את האהבה לכדורסל מגיל צעיר הוא כנראה קיבל מאביו סשה, שהיה שחקן סולידי עם קריירה של 15 שנה בליגה הסלובנית. לקראת סוף הקריירה שלו הוא עבר ללובליאנה ושיתף פעולה עם גוראן דראגיץ' הצעיר ושניהם זכו באליפות הליגה הסלובנית. לוקה היה נער הכדורים של הקבוצה באותה עונה ודראגיץ' מספר עליו שכל שנייה שהקבוצה לא הייתה על המגרש לוקה היה מנצל להתאמן על זריקות.

הנה תמונה של שלושתם מחגיגות האליפות של לובליאנה מ- 2008, סשה מאחורי הגביע, דראגיץ' משמאלו ולוקה מתחתיו.

קשה שלא ליפול בקסם של הסלובני הצעיר, הוא מאוד בוגר לגילו, כמעט לא ניתן להאמין שהוא עוד לא בן 20. המחווה שלו לילד מאוקלנד אחרי שנפל עליו במשחק מול גולדן סטייט הייתה מרגשת. גם אתמול, אחרי שכל הכתבים עטו עליו ואנחנו ביקשנו לדבר איתו אחר כך באופן בלעדי הוא הסכים ברצון ואף שכנע את קצין העיתונות של דאלאס שיאפשר לנו לקיים את הראיון למרות ההתנגדות של האחרון.
הרשו לנו שאלה אחת אז שאלנו אותו מה היה עושה אם לא היה מקבל דקות בריאל מדריד – נשאר כדי לשחק במועדון גדול או מחפש מקום שייתן לו דקות. הוא הוסיף שגם הוא לא האמין כמה חודשים אחורה שהוא יהיה בסיטואציה המדהימה שהוא נמצא בה היום.

המשחק של דונצ'יץ' עדיין לא שלם, האחוזים מכל הטווחים לא מספיק טובים ובהגנה הפורוורדים של הבלייזרס לקחו אותו בכל הזדמנות ועשו נקודות קלות. אבל הפוטנציאל ורגעי הקסם שהוא מנפק הם משהו שלא רואים כל יום.

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. תודה

    אבל חברים… לאגדות לוקח זמן להתרקם.. פציעה אחת, שעלולה לקרות, יכולה לחסל את האגדה עוד לפני שהתחילה.

    אז – ולמרות שזה לא מקובל במאה ה-21 המהירה הזאת – סבלנות.

  2. ראובן ואורן! אתם הישראלים הראשונים בעולם לראיין את לוקה. כבוד גדול לכם ולאתר!!! (מלבד הסל המדהים הוא היה די בינוני אמש, מלבד בדקות האחרונות!)

  3. הבחור תופעה, אין מה לומר…. מאד אוהב אותו.
    הבעיה היחידה היא שמשווים אותו לרוקיז אחרים ולבחור יש כבר הרבה נסיון על הבמה השניה בחשיבותה בכדורסל.
    כמו שיקחו את אלוף הג'י ליג אחרי כמה שנים שהוא משחק וישוו אותו לבמבה. זו לא אותה בגרות נפשית. הבחור שיחק באולמות ביוון למען השם. בגלל זה גם לא נראה לי שהוא ייתקל בקיר הרוקיז המפורסם.
    חוצמזה אני לגמרי בעדו 🙂

  4. תופעת טבע! מסכים שעוד צריך סובלנות וזו רק תחילת קריירת ה-NBA שלו אבל מנגד לא זוכר שחקן שהגיע בגיל כזה צעיר עם כזו בשלות אולי מלבד לברון. בטח ובטח שלא היה שחקן לא אמריקאי שהגיע בכזו מוכנות בעזה גיל צעיר.

  5. האמת שאין לי צורך בשום סבלנות לגביו. אני מודע למה שכותבים שאכן יש מה לשפר אחוזים מהשדה העלמויות פה ושם וכ' אבל זה כמו שאפשר להגיד על לברון שהוא צריך שיפור בעונשין וקרי בהגנה וכ'. אין מישהו שלא יכול להשתפר במשהו. אני הגעתי למסקנה שיש לו כל כך הרבה אקסטרא; כריזמה; וסטאר קוואליטי שמושפרץ ממנו לכל עבר שעבורו התקרה שלו היא שאין לו תקרה. זה שחקן שייסיים את הקריירה עם יותר מטבעת אחת הוא פשוט נפלא. יש מעט רוקיס שאפשר לאמר עליהם דברים ברמת וודאות גבוהה הוא אחד מהם @מת_על_הילד_הזה.

  6. מעולה!

    שחקן נהדר, השאלה הגדולה לגביו היא כמובן התקרה. אני צריך לראות אותו לפחות 2 עונות כדי להחליט בעצמי, אבל הוא בהחלט בכיוון הנכון. בגלל שהוא כל כך צעיר אני נוטה להאמין שהתקרה שלו גבוהה יותר מזו שמייחסים לו הציניקנים (הריאליסטים?) שבינינו. אבל לך תדע…

    מרשים בעיניי שהוא לקח את עצמו בידיים מהר מאוד, הוריד במשקל וברור שהוא שומר על עצמו. הדרך שבה הוא מתנהל עם המרחב, שבאה לו בטבעיות משהו, היא כזו שרומזת על חכמת משחק אמיתית. לפחות אם משלבים אותה עם שאר האלמנטים במשחק שלו. אני סקרן במיוחד לגבי ההגנה. בהתקפה, הקליעה שלו עם יסודות מעולים והוא מוסר יוצא דופן כבר עכשיו. הוא משתמש מעולה בפיק אנד רול, ויש לא מעט מקרים בהם ברור שאילו היו משחקים לצידו 1-2 קלעים טהורים ועוד איזה עושה משחק או גבוה נייד ברמה גבוהה שגם שומר (כן, דיג׳יי. אני מדבר אליך יא מיליונר עצלן), הוא היה מסוגל להוביל התקפה מרשימה, אולי ברמות היסטוריות… טוב, נסחפתי. אבל מי שצופה בו מבין את הנקודה (מי שלא – מה?). בהגנה, לעומת זאת, יש עקומת למידה חדה ולא מעט מקום לשיפור.

    כל עוד לא ייפצע, אני צופה לו מועמדות רצינית ל-mip כל שנה ב-3-4 הבאות לפחות. יותר מזה? לאט לכם, השמעונים.

    אחלה פוסט, מחכה לסיקור המורחב.

    1. טוב שלא הגזמתם יש לו הרבה קסם וסטאר קווליאטי במשחק אבל התקפה היסטורית ? הוא אפילו לא אחד מ30 השחקנים הטובים בליגה כיום, אני עדיין לוקח את דיאנדרה אייטון בכל יום נתון לפניו בעיניים עצומות. נפל על קבוצה מושלמת לרוקי אבל מכאן ועד לכתור לו כתרים על הראש הדרך עוד ארוכה.

      1. תגובה קלאסית שמוציאה מהקשר את מה שכתבתי ונותנת לך הזדמנות לדבר על מה שאתה רוצה לדבר. שזה אחלה. רק אל תצפה לתגובה רצינית ממני, אם אתה לא אשכרה מגיב על מה שכתבתי במקום מהשרוול.

  7. אני לא יודע אם הוא יהיה גדול כמו נוביצקי, אבל נראה כאילו יש לו את כל מה שצריך כדי להיות כוכב של קבוצה שרצה קבוע בפלייאוף. מבחינת מועדון, אגב, הוא לא היה יכול ליפול טוב יותר.

    1. מסכים לגבי המועדון, למרות שיש חיסרון אחד והוא ששחקנים חופשיים מהטופ לא באמת מחפשים להגיע למאבס.. אבל אני סומך על הגרעין שיש שם והם מרחק של 1-2 עונות וטרייד אחד טוב מלדבר חזק במערב.

  8. סבלנות חברים, גם על טייטום דברו שנה שעברה כדבר הגדול הבא( היה מדהים) וגם על מיטצ'ל והשנה הם ירדו קצת ביכולת.
    לוקה מדהים, אבל אני לא בטוח שהוא הכי טוב בדראפט הנוכחי *השנה*.
    קחו בחשבון שהוא מאוד שלם, בניגוד לשאר הילדוד'ס והדבר הזה משמעותי.
    ההייפ מזכיר לי את אמבפה בכדורגל, ימים יגידו.

    1. ההייפ מזכיר את אמבפה?? אמבפה מגשים את כל ההיפ. הוא השחקן מס 3 היום בעולם אחרי מסי ורונלדו.

      אני מאחל ללוקה להיות אמבפה

  9. אחלה כתבה, אני כבר מזמן על העגלה של לוקה ('ולוקה העגלון אומר…') ככה שכל כתבה כזו מתקבלת בשמחה. תודה רבה

  10. תודה חברה נהדר. ההייפ סביב לוקה מוצדק. אני בדרך כלל לא מתלהב משחקנים צעירים עם מנת דקות מוגבלת כך שקשה לדעת אם זו תקופה חמה או זו באמת היכולת אבל ללוקה יש משהו שאין להרבה ילדים בני 19, וזה סטאר קוואליטי מהשנייה הראשונה. הוא לא מפחד לקחת על עצמו קבוצה על הגב ויש לו כל כך הרבה רגש למשחק שאני לא מבין איך יש עדיין ספקנים לגביו.

    1. להיות ספקן לגביו זה win win situation, אם במקרה הוא לא יגשים את הפוטנציאל בשמיים הם שנים יוכלו לשחק על הקלף של "אמרתי לכם" ואם הוא כן מי כבר יזכור להם את זה?
      האמת היא שאובייקטיבית אין שום סיבה לפקפק בתקרה שלו. זה שהוא בוגר ובעל ניסיון רב יותר לבני גילו לא אומר שיט על זה שהוא כבר בתקרה. אין שום דרך אימפירית לנבא מתי שחקן צעיר הגיע לתקרה. בטח בגיל 20.

  11. נוביצקי בגילו עוד שיחק ב-djk וורצבורג.

    ללוקה יש הערך המוסף הזה במשחקו, שקשה להסביר במילים- אינטליגנציית משחק גבוהה? חן? – שגורם לרצות בהצלחתו, להידבק למסך כשהוא על המגרש, ומבחינתי שרק הוא ובריאה יזרקו כל המשחק ("מתיוז תמסור יא דרביליסט", "בארנס יא סוציומאט תמסור כבר").
    לא להאמין שהוא רק בן 19.

  12. פנטסטי ! לוקה מעולה אבל יש עוד מקומות לשיפור מן הסתם. בלא מעט מהמקרים המגן יודע שהוא הולך לבטל בק ומצליח למנוע אותו ממנו. שיפור היכולת האתלטית תאפשר לו לעבור יותר את השומר שלו ולהגיע למצבי זריקה מגוונים יותר שיקשו עוד יותר על ההגנה..זה לדעתי הצעד הבא מבחינתו.

    1. לוקה צריך ללכת לשק התרגילים של הארדן ליצירת מרווח. זה לא עניין של אתלטיות, ויש לו שכל והבנה של המשחק שלקח להארדן כמה שנים טובות לפתח.
      דבר ראשון לשפר את הקורס אובר ושינוי הזוויות שהוא גם ככה מעולה אבל להארדן יש טריק עם הכתף ועם הראש שמבלבל שחקנים כל הזמן. דבר שני ליצור מגע עם המגן לפני הסטפ בק. דחיפה קטנה עם האמה או הכתף וזה נותן שבריר שניה שהמגן בתנועה אחורה ולא יכול להגיב לסטפ בק בכזו מהירות. דבר שלישי וזה לא בטוח שהוא יכול זה בחדירה להחזיק את הכדור קדימה ולפתות את המגן לשלוח יד כדי לנסות לחטוף. צריך המון כוח לתנועה כזו אבל היכולת לסחוט עבירות היא קריטית ליצירת מרווח למי שאין לו מהירות או אתלטיות יוצאת דופן. ללוקה יש מספיק שכל וכבר מתחיל לקבל קצת יותר כבוד מהשופטים.
      דבר רביעי זה ללמוד את הדירק מוב ויש לו אחלה מאמן על הספסל בשביל זה.
      בקיצור יש לו עוד לא מעט לשפר אבל זה בעיקר עניין של נסיון ופחות אתלטיות

      1. אוקיי..אני מסכים שזה הרבה עניין של ניסיון אבל אני כן חושב שהוא יהיה חייב לשפר את הזריזות והמהירות שלו..
        מאוד מסכים איתך לגבי הפוסט אפ והדירק מוב..

  13. סתם תענוג לראות אותו.
    לא מבין מספי בש"ס וכולי כדי לגזור את דינו …
    ולא ברור למה צריך…
    תענוג לראות בחור צעיר נחמד,שמצליח .

  14. אני חושב שיש לו פוטנציאל ענק והוא מראה את זה לעיתים על המגרש. אין לו קבוצה כל כך טובה בדאלאס ועדיין הוא מצליח להוביל אותם למרחק של 2 ניצחונות מהפליאוך המערבי הקשה. עד עכשיו הוא מוביל את הקבוצה במספר נקודות למשחק וגם בחטיפות .
    אני מאוד מחזיק ממנו ונראה שגם האופי שלו הוא אופי טוב ולא משתחצן יותר מידי.
    אבל בואו נמתין לראות עוד כמה שנים לאן הפוטנציאל יקח אותו.

  15. הצניעות תכונה יפת תואר. רוצה שלאט יבנה את עצמו ותוך 3 שנים אליפות. שלא כמו מייקל קיד ליכט.. ואחרים שמביאים הייפ ואחכ צונחים לתהום ואפילו בסין (בליגה)לא זוכרים אותם

  16. לוקה מדהים, ואין שום ספק שה-NBA כבר מפנטז עליו בתור הפנים של הליגה בשנים הבאות. המפעל הזה מייצר אגדות וגיבורי-על, ובוודאי חושבים שם כבר על היום שאחרי לברון, ואחרי סטף. לוקה הוא ה-חלום של כל האדם סילברים, גם בגלל שהוא – נעים לשמוע או לא – לבן מתוק וחמוד, עם אפיל בינלאומי עצום (בכל הכבוד ל-AD או יאניס). אם הכל יתגלגל איתו נכון, הוא שווה להם עשרות ואפילו מאות מיליוני דולרים.

  17. תודה רבה חברים!
    אם לומר זאת בקצרה: רק שלא ייפצע!!!
    הרחבה קטנה:
    לילד יש אופי של ווינר. הוא לא מפסיק לנצח – ביורוליג עם ריאל, ביורובאסקט עם נבחרת סלובניה.
    הוא לא מהסס לעשות את הדברים שהוא עושה ולא משנה איזה במה זאת – העובדה שהוא מככב בדאלאס בעונה הראשונה שלו בדיוק כמו שכיכב בריאל היא לא פחות ממדהימה בעיני.
    הוא גיימר – לקלוע את הנקודות שהוא קולע בקראנץ' טיים זה אינדיקציה לווינריות. לא רק השלשה האחרונה, גם ה 11 מול יוסטון כשכל סל יותר יפה מהשני.
    כל מה שצריך זה ששחקנים כמו בארנס וסמית ג'וניור יבינו שהוא הכוכב מצד אחד ושהוא עצמו ימשיך לשייף את המשחק שלו + הפיכת המשקל העודף למסת שריר והוא יהיה HOF.

  18. https://www.tate. org.uk/context-comment/blogs/rene-magritte-menaced-assassin

    האתנחתא הסוריאליסטית מוקדשת ל:
    "יוסי השמן בתחת יש לו בן"
    "ניר המהיר" (ד"א האם סיפרת לו מה עשית [בלשון עבר??] לאבא שלו?)
    "off גולדסטין"
    "שטו-טי-חג'ג' "
    וערן (לפי מפולת הטלפונים שאני מקבל הבנתי שכדאי לי להפסיק לרדת עליך, למרות שכמו שאני רואה את זה – אני עושה לך טובה…)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט