אירועי דיומא – 26.12.2018

כדורגל

ליגת העל – מחזור 15 / מתן גילור:

19:00 עירוני קרית שמונה-הפועל רעננה (ספורט 5+). קשה לעמוד את המומנטום בו מגיעות הקבוצות למשחק. מצד אחד, בגביע ק"ש עלתה לשמינית וקיבלה בהגרלה קבוצה למיגה א' מה שבוודאי העלה את המורל לעומת רעננה שהודחה בפנדלים ע"י קבוצה מליגה א' מה שבין היתר יגרום לעייפות. מצד שני, ק"ש מגיעה אחרי הפסד ליגה 1:2 בב"ש ואילו רעננה ניצחה את סכנין בביתה באותה התוצאה. לרעננה נקודה יותר כשהיא במקום השמיני עם 17 נקודות וק"ש במקום התשיעי עם 16 נקודות, אבל עם הפרש שערים עדיף משמעותית. בסיבוב הקודם ניצחה רעננה 1:2.

20:00 הפועל חיפה-הפועל תל אביב (ספורט 3). קבוצות שמגיעות למשחק במגמות הפוכות. הן בגביע, כששתיהן פגשו יריבה מהליגה הלאומית, אך בעוד ת"א עברה את קטמון, הפועל הודחה מול עכו. והן בליגה, כשהפועל מגיעה למשחק אחרי ניצחון חוץ בנתניה 2:1 מה שהעלה אותה למקום החמישי ערב המחזור עם 19 נקודות ואילו ת"א סיימה בתיקו 1:1 עם חדרה מה שהשאיר אותה במקום האחרון עם 12 נקודות. בסיבוב הקודם השיגה הפועל ת"א את ניצחונה היחיד עד כה כשגברה על הפועל חיפה 0:1.

21:00 מועדון ספורט עירוני אשדוד-מכבי חיפה (ספורט 4). שתי הקבוצות ניצחו בביתן בגביע יריבה מהליגה הלאומית, אך לאשדוד זה הלך הרבה יותר קשה. בליגה, אשדוד בצרות. במחזור הקודם היא הפסידה לבני יהודה 0:2 ורידה מתחת לקו האדום. מכבי גם כן במצב רע והפסידה בביתה 3:1 למכבי ת"א. בתווך הספיקה למנות את מרקו בלבול למאמן הקבוצה והוא יהיה האדם החמישי שמאייש את תפקיד מאמן מכבי חיפה במשחק רשמי העונה. ממוצע של מאמן ל-3 משחקי ליגה עד כה. בסיבוב הקודם ניצחה מכבי 0:2.

פרמייר ליג – מחזור 19 / אדר בר דוד

17:00 לסטר – מנצ'סטר סיטי (ספורט4). ב-15 המחזורים הראשונים, האלופה ניצחה 13 וסיימה 2 בתיקו. ואז הגיעו שני הפסדים בשלושה משחקים. אם הראשון עוד התקבל בהבנה – בחוץ מול צ'לסי – ההפסד בשבת לקריסטל פאלאס בבית הגיעה משום מקום והפייבוריטית הגדולה מוצאת את עצמה 4 נקודות אחרי ליברפול לפני המחזור שסוגר את הסיבוב הראשון. המארחת דווקא ניצחה את צ'לסי במשחק האחרון אחרי 2 הפסדים רצופים ובסך הכל יכולה להיות מאוד מרוצה מהעונה שלה, במיוחד אחרי הטראומה  שחוותה עם התרסקותו של בעלי הקבוצה בתחילת העונה. שתי הקבוצות נפגשו רק לפני שבוע ברבע גמר גביע הליגה וסיטי עלתה אחרי דו קרב פנדלים.

17:00 ליברפול – ניוקאסל (ספורט1). האופוריה באנפילד זה משהו שלא חוו בצד האדום כבר כמעט 30 שנה. הבנייה של יורגן קלופ מדהימה עם לבנה לצד לבנה שיצרה קיר שקשה מאוד לשבור אותו. בעונה שעברה הבאה של סלאח עשתה את ההבדל בחלק הראשון של העונה והחיזוק של ואן דייק בחלק השני של העונה השלים את המצרי. בקיץ קלופ זיהה את החולשה בשער ובמרכז השדה ולשם כך הגיעו אליסון ונבי קייטה שעשו שינוי משמעותי כשבשבועות האחרונים גם פאביניו, שהגיע מונאקו, נכנס לעניינים ושאקירי שנותן גיוון התקפי. לא בכדי הקבוצה איבדה רק 6 נק מתוך 54 אפשריות. למבצר האדום ניוקאסל מגיעה מהמקום ה-15, רק 5 נקודות מעל הקו האדום אבל דווקא בחוץ היא מצליחה יותר מאשר בבית (10 נק' ב-8 משחקים לעומת 7 ב-10 משחקי בית). היא בכושר טוב לאחרונה ונוצחה רק פעמיים בתשעת משחקיה האחרונים. בשנות התשעים השתיים סיפקו כמה ממשחקי הפרמייר ליג הגדולים שהיו ונקווה לעוד משחק גדול בבוקיסנג דיי.

17:00 מנצ'סטר יונייטד – האדרספילד (ספורט2). איזו בכורה חלומית של אולה גונאר סולשיאר במשחקו הראשון על הקווים באוחד טראפורד – חמישיה נהדרת מול קארדיף אחרי שהקבוצה לא הצליחה לכבוש יותר משני שערים 13 משחקים רצופים. אין ספק שהאווירה העכורה שיצר ז'וז'ה מוריניו התחלפה באופטימיות לקראת עתיד טוב יותר. האדרספילד, שסופרת כבר חמישה הפסדים רצופים, היא יריבה מצוינת בשביל השדים האדומים להמשיך במומנטום ואולי לחזור למאבק על המקום הרביעי, ממנו היא רחוקה 8 נקודות.

17:00: טוטנהאם – בורנמות' (ספורט3). התרנגולים הם הקבוצה בכושר הכי טוב באנגליה. בשלוש עשרה משחקיה האחרונים היא ניצחה ב-11, עשתה תיקו בקאמפ נואו שהספיק להעפלה לשמינית גמר ליגת האלופות והפסידה באמירויות לארסנל (מאז הספיקה לנצח שם בגביע הליגה). ביום ראשון היא התפוצצה על אברטון עם שישיה מרשימה והתקרבה כדי 2 נקודות מסיטי ו-6 מליברפול. וזה אחרי שלא צירפה ולו שחקן אחד בקיץ. בורנמות פתחה את העונה בצורה אדירה אבל בחודשיים האחרונים חזקה לגודלה הטבעי עם 7 הפסדים ב-9 משחקיה האחרונים. למרות זאת, היא מדורגת במקום השמיני ומכוונת למקום באירופה.

19:15 ברייטון – ארסנל (ספורט2). המארחת ברצף שלילי של שלושה הפסדים רצופים שדרדרו אותה עד המקום ה-13 אבל בינתיים אין לה מה לדאוג מלהסתבך בתחתית. התותחנים עצרו מול ברנלי רצף של שני הפסדים ונצמדו לצלסי במקום הרביעי, בעזרת צמד של אובמיאנג שממשיך לכבוש ללא הפסקה.

21:30 ווטפורד – צ'לסי (ספורט2). הצרעות הצליחו לחבר שני נצחונות רצופים שהקפיצו אותם עד המקום השביעי אבל הם מתקשים מול הגדולות עם הפסדים לליברפול, ארסנל ושתי הקבוצות ממנצ'סטר. הבלוז הצליחו למנף את הניצחון על סיטי עם ניצחון ליגה נוסף ואחד על בורנמות בדרך לחצי גמר גביע הליגה אבל בשבת הגיע הפסד מאכזב ללסטר שעצר את המומנטום. הקבוצה של סארי לא רוצה לאבד נקודות ולהסתבך במאבק על המקום הרביעי.

כדורסל

ליגת העל – מחזור 11 / יאיר זעפרני

18:45 הפועל אילת – הפועל באר שבע –  המחזור האחרון של הסיבוב הראשון יוצא לדרך בקרב הכי דרומי שידעה ליגת העל אי פעם וכיאה לדרום הוא גם יהיה חם. עם שבעה ניצחונות רצופים הפועל אילת של שרון דרוקר היא הלהיט של הליגה ואלמלא פתיחה קצת פחות טובה, היא הייתה מובילה בגאון את הטבלה. אם חשבתם שהפציעות של לנזל סמית' ג'וניור ויהונתן שולדבראנד יעצרו אותה, תחשבו שנית כי אילת המשיכה לנצח גם בגביע ועלתה לרבע הגמר בו תפגוש במוצ"ש את הפועל חולון. היום תארח אילת את הפועל באר שבע שגם היא מגיעה למשחק פצועה ללא טרוויס ווריק וסמאדג'ה כריסטון אבל עם ג'ורדן סווינג שלהט במשחק הניצחון של באר שבע בגביע על נס ציונה (31 נקודות) ועם הזר החדש סילאס מלסון, בוגר מכללת גונזאגה ששוחרר מלבאריו היוונית וכן עם עמית זיס הצעיר שהצטרף מהפועל חיפה (במקומו של הקפטן הוותיק אוהד כהן ששוחר בהסכמה ר אחרי שלא זכה לדקות משחק). באילת יערוך הופעת בכורה מחודשת רפי מנקו שמקווה להצליח להשתלב בקבוצה יותר טוב מאשר בהפועל ת"א.

המשחק בין שתי הקבוצות הכי דרומיות בליגה מהווה גם מפגש צמרת של מוליכי הסטטיסטיקה האישית: אלייז'ה בראיינט  מאילת הוא מלך הסלים (21.4 נקודות) , ג'אקים דונאלדסון  מבאר-שבע הוא מלך הריבאונדים עם 9.7 למשחק ואבי בן שימול מאילת גם כן הוא מלך האסיסטים גם השנה עם 6.8 בממוצע. בנוסף, טיילור ברון הבאר שבעי מדורג ראשון בדקות (36.0), בעוד בראיינט שני עם 34.4 למשחק. נקווה שגם המשחק בין השתיים יפגין סטטיסטיקות איכותיות.

19:00: עירוני נס ציונה – בני הרצליה – שתי הקבוצות שהפסידו ברבע גמר הגביע לקבוצות מהמפגש שתואר לעיל ייפגשו גם כן ויקוו להתאושש מההפסדים המרגיזים. להוציא את ההפסד לבאר שבע בראשון, נס ציונה דווקא נמצאת בתקופה טובה עם ניצחונות באירופה ובשלושת מחזורי הליגה האחרונים, שניים מהם על המוליכות הפועל חולון ומכבי ת"א. אחת הסיבות להצלחה של נס ציונה היא האחוזים שלה מ-3 שצמחו במשחקים האחרונים ל39.5% כשבמקביל החזרה של אלישי כדיר לפרקט לראשונה העונה, שיפרה את הרוטציה של הקבוצה של נדב זילברשטיין. הרצליה מצידה ממשיכה לנוע בין ששון ליגון ועדיין לא הצליחה לחבר העונה צמד ניצחונות ברצף, נתון שאולי יכול לעודד את אוהדיה שזוכרים את ההפסד בראשון לציון במחזור הקודם. אחד הברומטרים המשמעותיים לתוצאת המשחק של הרצליה הוא הזר מייקל דיקסון ג'וניור – בניצחונות הוא רושם 14.0 נקודות, 8.5 אסיסטים ב-50% לשלוש, בעוד בהפסדים הוא יורד ל-10.0 נקודות, 3.7 אסיסטים, ב- 34% לשלוש..הרצליה תקווה שהערב הוא יקום על הצד הטוב שלו אבל עם זאת, קשה לי לראות אותה מנצחת בנס ציונה.

21:00: הפועל ירושלים – הפועל חולון – המשחק המרתק של המחזור יפגיש את הצ'ילבות הוותיקות, שתיהן קבוצות צמרת קבועות בשנים האחרונות וגם השנה, למשחק לוהט בארנה. שתי הקבוצות נחו בתחילת השבוע שכן עלו לרבע גמר גביע המדינה אוטומטית, אבל בעוד שתיהן גם שיחקו בסוף השבוע הקודם  כשירושלים ניצחה באשדוד בקלות במשחק השלמה ואילו הפועל חולון ניצחה את הפועל ת"א בחוץ במשחק הקדמה, לשתיהן זה קרה אחרי הפסד במחזור הליגה הרשמי הקודם (מחזור 10) בו חולון רשמה הפסד ביתי ראשון (לנס ציונה) ואילו ירושלים הפסידה למכבי ת"א.

כל משחקי הבית של האדומים עד כה בליגה הסתיימו בפער דו-ספרתי: בשלושה היא ניצחה ובאחד הפסידה. כל שלוש הקבוצות שניצחו את ירושלים העונה בליגה קלעו מעל 90 נקודות ונגד ההתקפה המצוינת של מחזיקת הגביע היא תצטרך לעבוד קשה מאוד בהגנה. מאידך, חולון עומדת על מאזן של ארבעה ניצחונות חוץ רצופים (בליגה ובאירופה) ומקווה שהמומנטום הזה יימשך.

מפגש מעניין יהיה בין טישון תומאס, הזר של ירושלים לקבוצתו הקודמת, דבר שיוסיף לפיקנטריה בין שתיים מהקבוצות הרועשות והמעניינות שיש לכדורסל שלנו להציע. נקווה שהן לא יאכזבו…

[table “8” not found /]

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה!

    הערה למתן: 'הפועל' זה תמיד הפועל ת"א אלא אם אתה חיפאי שמדבר עם חיפאי אחר.
    כל נסיון להציג זאת אחרת הוא נלעג וטרחני משהו.

  2. יום הורים היום אז אולי אגיע למחצית השנייה של יונייטד הרדספילד, אם איילון לא יהיה יותר מדיי פקוק.

  3. יום של חגיגת כדורגל.
    מקווה שלסטר תוציא לפחות תיקו היום. חלאס, תורה של ליברפול לזכות, שסיטי תתנחם באלופות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט