יומן הכדורגל השבועי / ניר מועלם

סיכום משחקי השבוע של ניר מועלם:

 

ליגת ג'פאניקה – הליגה הישראלית , מחזור 14 :

היה לנו מחזור נהדר של משחקים ופתיחת סיבוב שני בליגת העל לפני הפיצול לפליאוף שיגיע לאחר המחזור ה-26. לטעמי הסטטוס קוו נישאר כמו שהוא, חדרה מקבלת קצת פרופורציות ויורדת עוד מקום אחד עד שלדעתי תילחם על הירידה למרות הפתיחה הטובה, ביתר ירושלים נושמת אוויר צלול במקום ממנו לא יורדים ליגה, יובל נעים כהרגלו עצבני על השופטים (כנראה יקבל הרחקה וקנס) ועוד גורע ממצבו ואומר שהסגל שלו על הפנים וכמובן, איך לא, יוסי בניון עדיין ללא קבוצה.

הפועל תל אביב (14) – הפועל חדרה (4) : 1-1

שער להפועל: קאיו – 87

שער לחדרה : גבאי – 90

אז הפועל כהרגלה לא כובשת הרבה ולא סופגת הרבה, ושוב לא מנצחת משחק והפעם בגלל שער ספיגה בדקה ה- 90. הניצחון האחרון של הפועל היה במחזור ה- 2 מול הפועל חיפה (הניצחון היחיד שלה דרך אגב) ואם שבוע הבא היא לא מנצחת את אותה הפועל חיפה אז היא תסגור סיבוב שלם ללא ניצחון, ללא ספק מאזן של ירידת ליגה. אם היו שואלים אותי בהפועל, הייתי ממליץ להם לקחת את יוסי בניון ו/או ערן לוי, שחקנים יצירתיים עם ניסיון שיכולים לעשות משום דבר גול – גם בגילם או משקלם העודף (תלוי למי מתכוונים). לגבי חדרה, היא חוזרת לאט לאט למקומה הטבעי ואני מאמין שבסוף הסיבוב ה- 2 היא כבר תהיה מדורגת מתחת למקום 10, ועוד בלי להזכיר את העובדה שאולי עוד יורידו להם נקודות על ניהול תקין.

הפועל רעננה (8) – בני סכנין (11) : 1-2

שערים לרעננה : קייס גאנם – 53 , אור דסה – 80

שער לסכנין : אוביידה חטאב – פנדל 77

משחק שלא עניין יותר מידי צופים (מתנצל אם פגעתי במישהו) , נגמר ב- 2-1 לטובת הקבוצה הביתית שאחרי שהעיפה במחזור קודם מספר שחקנים, חוזרת לנצח. רעננה קבוצה פרווה: מצד אחד היא יחסית חלשה ונבנתה לא טוב בקיץ, אך מצד שני יש לה מאמן נהדר בדמות קורצקי שמתאים בול כמו כפפה ליד לרעננה, לכן אני די בטוח שהם לא ירדו ליגה. מצד שני, בני סכנין שהחליפה מאמן ומציגה על הקווים את עמיר תורג'מן, מציגה סגל איכותי יותר משל רעננה, אך עקב פציעות רבות בסגל וגם עקב העובדה שהשחקן מספר אחד של הקבוצה – מוגרבי – גמר את העונה, היא נמצאת יחסית בתחתית. אני מאמין שאת שניהן נראה גם בעונה הבאה בליגת העל.

מכבי נתניה (6) – הפועל חיפה (5) : 2-1

שער לנתניה : בציראי – 31

שערים לחיפה : אזובל – 55 , תמאש – 89

מכבי נתניה אירחה את הלהיט התורן של הליגה: הפועל חיפה, וקיוותה לנצח משחק שני ברציפות. היא התחילה טוב עם יתרון והובלה במחצית, אך חצי שני טוב של הפועל חיפה הספיק לה בכדי להבקיע שני שערים. חשוב לציין שרוב המשחק הפועל חיפה הייתה מנומנמת ולא הציגה כדורגל טוב, אך שני שערים סידרו לה את המהפך הגדול, ואם לא שמתם לב אז הפועל חיפה משיגה ב- 5 המחזורים האחרונים 10 נקודות מתוך 15 אפשריות והיא כבר במקום ה- 5, במרחק של 6 נקודות סה"כ ממקום 2. לטעמי, חיפה קבוצה טובה, אבל הרבה פחות קטלנית משנה שעברה אחרי שאיבדה את בן בסט ותורג'מן. אני חושב שיואב כץ יהיה חייב לחזק את הקבוצה בינואר בחלוץ טוב אם הוא רוצה לסיים בחלק העליון. לדעתי האישית: ערן לוי , אותו יואב כץ מאוד מעריך ואוהב, לא מתאים להפועל חיפה ואסור לו ולהם לחתום על חוזה בינואר.

בני יהודה (2) – אשדוד (13) : 0-2

שערים לבני יהודה : בלטקסה – 2 , קונסטנטין – פנדל 37

בני יהודה ממרומי הטבלה אירחה את אשדוד ורצתה לשמור על המקום ה- 2 וגם הצליחה עם 2-0 קליל על הקבוצה מעיר הנמל שגם ירדה אל מתחת לקו האדום אחרי שהיא הפסידה וביתר סיימה בתיקו. אז בני יהודה שומרת על פער של 11 נקודות ממכבי תל אביב, והיא פתחה פער מהמקום ה-3 של 3 נקודות, כאשר בשבוע הבא הפער יוכל לגדול ל- 6. אשדוד מצידה מרגישה שגנבו אותה אחרי שלטענת יובל נעים הפנדל של בני יהודה לא היה ולא נברא, ומצד שני הוא טוען שהוא גם לא קיבל פנדל ואמר בתקשורת שהשופט חלש ושהוא חושב לשלוח לו פרחים, דבר שככל הנראה יעלה לו בקנס והרחקה משני משחקים (לדעתי), מעשה קצת טיפשי וילדותי, בטח ממאמן שהקבוצה שלו נמצאת במצב לא טוב בטבלה.

הפועל באר שבע (3) – עירוני קריית שמונה (9) : 1-2

שערים לב"ש : האסלביינק – 69 , סבע – 87

שער לק"ש : ריאן – 12

אדום לק"ש : אבו אביד – 94

הפועל ב"ש אירחה בטרנר את הקבוצה הכי צפונית בליגת העל והיא רצתה לחזור למסלול הניצחונות אחרי 3 תוצאות תיקו ברציפות, מנגד, קריית שמונה לא זוכרת מתי היא ניצחה בפעם האחרונה (אני אזכיר לה: זה קרה לפני 6 משחקים, במחזור ה- 9, נגד מכבי פתח תקווה). באר שבע לא נמצאת בכושר טוב וכבר מדברים על ינואר ועל חיזוק, אבל לפני ינואר יש להם משחק גורלי בשבוע הבא מול מכבי תל אביב, משחק שאם באר שבע מפסידה אותו אז הפער בטבלה יהיה כבר 17 נקודות, שזה ללא ספק פער בלתי עביר לחלוטין, לכן הרבה דברים תלויים במשחק הבא. מנגד, קריית שמונה ומאמנה חיים סילבס שוב על המוקד, המאמן שקיבל סגל יחסית טוב, סובל מתחילת העונה מפציעה של הכוכב שלו (גרסיה), לא מצליח לנצח משחק נוסף והוא כבר במרחק של 3 נקודות מהקו האדום. אני בטוח שאיזי שירצקי לא מרוצה, ואני רק יכול לאחל לסילבס אריכות ימים במשרתו הצפונית.

ביתר ירושלים(12) – מכבי פתח תקווה (7) : 0-0

שתי קבוצות שנמצאות בכושר פשוט גרוע , נפגשו למשחק משמים וכל אחת נפרדה ממנו עם נקודה אחת שלא ממש עוזרת להן. אז נכון שביתר דילגה אל מעל הקו האדום, אך היא עדיין לא נראית טוב ולא משחקת טוב ואני במקומם הייתי מתחיל לדאוג ולחשוב על ינואר כבר אתמול. מצד שני, אלישע לוי העיף את יוסי בניון (או שיוסי עזב, תלוי איך אתם רואים את זה), וזה עדיין לא מייצב את הקבוצה שלו כשהלחץ התמידי של משפחת לוזון בוודאי לא עוזר לו (וזה בלי שנזכיר את המאמן , גיא לוזון שחופשי בבית). אז פתח תקווה עם משחק רביעי רצוף מסיימת בתיקו, וביתר עם משחק שני רצוף ללא ספיגה.

מכבי חיפה (10) – מכבי תל אביב (1) : 3-1


שער לחיפה : סלליך – 69

שערים למכבי תל אביב : עטר – 4,43  , פרץ – 47

נתחיל בזה שהתוצאה קצת שיקרית כי מכבי התחילה טוב, בין לבין היא נחה הרבה עד אשר הגיע הגול ה- 2. היא פתחה את המחצית השניה כמו שהיא סיימה את הראשונה ועלתה ל- 3-0, ואז היא קצת הורידה את הרגל מהגז (כי בתכלס, מכבי חיפה לא מסוגלת לכבוש שלישייה, בטח לא במחצית). חשוב לציין שלמכבי תל אביב נפסל שער חוקי לטעמי של שכטר בטענה לעבירה שהוא ביצע ברחבה, ומיד לאחר מכן הגיע הגול של חיפה, אז זה גם יכל להסתיים ב- 4-0 או יותר למכבי תל אביב. אז מכבי חיפה ומאמנה הזמני איתי מרדכי עדיין לא מצליחים להתרומם, וכמה טוב שביום שבת יש גביע נגד מרמורק שבו אפשר לחזור ולנצח (אם את המשחק זה הם לא מנצחים, אז כבר אין לי מה לומר), לעומת מכבי ששוב מנצחת ובמחזור הבא תפגוש את באר שבע למשחק שיכול לסיים את העונה כבר עכשיו.

 

לקראת שבוע הבא:

אז בסופ"ש הקרוב יהיו משחקי גביע ולא מחזור ליגה כאשר המשחקים יתקיימו מחמישי עד ראשון. במוקד, ללא ספק, המשחק בין מכבי תל אביב לביתר ירושלים. עוד משחק מעניין הוא הדרבי של המגזר בין בני סכנין לבין אחי נצרת המקרטעת. המחזור הבא יהיה בסימן המשחק של מכבי תל אביב מול הפועל באר שבע, ולדעתי משחק מעניין נוסף יהיה בין הפועל חיפה שתארח את האחרונה הפועל תל אביב.

פינת הגולשים:

  1. מה לדעתכם כדאי לערן לוי לעשות? לעבור להפועל חיפה כשיואב כץ רוצה אותו? לחזור למכבי נתניה אחרי שאתמול הוא השלים עם הבעלים? או לעבור לקבוצה אחרת?
  2. האם ליוסי בניון כדאי לעבור לקבוצה אחרת, או שתמליצו לו לפרוש ממשחק פעיל?
  3. פינת הכיסא החם: האם לדעתכם אלישע לוי (מכבי פתח תקווה) וחיים סילבס (קריית שמונה) יסיימו את העונה במועדונים שלהם?

 

פריימר ליג – הליגה האנגלית , מחזור 17:

אז הליגה האנגלית תכף מסיימת סיבוב והסטטוס קוו נישמר במחזור האחרון כאשר לא נרשמו הפתעות מיוחדות.

מנצסטר סיטי (2) – אברטון (8) : 1-3


שערים לסיטי : גבריאל זסוס – 22 ,50  , סטרלינג – 69

שער לאברטון – קלברט לוין – 65

אז מנצסטר סיטי שומרת על הפער של נקודה אחת מליברפול והיא הציגה משחק ביתי מושלם, ובמיוחד את גבריאל זסוס שחזר לכבוש אחרי בצורת של חודש. אברטון, מצידה, קצת מתרחקת מהמקום החמישי, אך הפער בינה לבין יוניטד שבמקום השישי עדיין פער קטנטן ועומד על 2 נקודות בלבד.

ברייטון (13) – צלסי (4) : 2-1

שער לברייטון : מארץ – 66

שערים לצלסי : פדרו – 17 , הזאר – 33

צלסי ניצחה בחוץ את ברייטון במשחק מאוד חשוב, כי מאוד קשה לנצח במשחקי חוץ באנגליה, בעיקר את ברייטון שמתוך 7 משחקי בית ניצחה עד צלסי 4 והפסידה רק אחד. בירם כיאל לא שיחק כלל במשחק וישב כל המשחק על הספסל. בעקבות הניצחון, הפער בפסגה נשמר כמו שהוא.

 

סאותהמפטון (17) – ארסנל (5) : 2-3

שערים לסאותהמפטון : אינגס – 20 , 44  , אוסטין – 85

שערים לארסנל  : מחיטריאן – 28 ,53

איזה משחק קיבלנו באיצטדיון סט מרי. סאותהמפטון אחרי 7 משחקי בית עם 5 תוצאות תיקו ו- 2 הפסדים וללא ניצחון בית בכלל, פגשה את ארסנל שעוד מרגישה שהיא נלחמת על התואר ואם לא על התואר אז על מקומות 1-4. סאותהמפטון הגיעה למשחק כשהיא במקום ה- 19, מתחת לקו האדום וללא ניצחון בית העונה אחרי 7 משחקים. היא עלתה ראשונה ליתרון, לאחר מכן מחיטריאן השווה את התוצאה. היא שוב חזרה להוביל ממש לפני המחצית שנגמרה ב2-1 לטובת המארחים. את המחצית השניה ארסנל פתחה בבליץ וגם כבשה מרגלי מחיטריאן פעם נוספת, אך בדקה ה- 85 צרלי אוסטין הדהים את ארסנל וקבע יתרון שלישי הערב לקבוצה הביתית רק שהפעם ארסנל כבר לא הצליחה להשוות. בעקבות המשחק: סאותהמפטון עם ניצחון ביתי ראשון העונה וגם טיפסה מעל הקו האדום (בהפרש שערים בלבד), מנגד ארסנל התרחקה ב- 3 נקודות מכל הקבוצות שמעליה וזה כולל את צלסי שבמקום ה- 4 ועל המאבק לכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה.

 

ליברפול (1) – מנצסטר יוניטד (6) : 1-3

שערים לליברפול : מאנה – 24 , שאקירי – 73 , 80

שער ליוניטד : לינגרד – 33

אז ליברפול אירחה את יוניטד למשחק צמרת, כאשר יוניטד עם הצרות שלה עם מוריניו יצאה למשחק חוץ קשה מאוד באנפילד. המשחק היה חד צדדי לחלוטין. למרות שליברפול הבטיחה את הניצחון רק בדקה ה-80, לא היה ספק לרגע מי הקבוצה הטובה יותר. ליברפול חזרה בעקבות הניצחון למקום הראשון, שם היא תהיה עד המחזור הבא, לעומת יוניטד שהפער בינה לבין ארסנל שמעליה נשמר כי שניהן הפסידו אך הפער מתחתיה צומק עקב ניצחונה של וולבס. היום נודע שמוריניו פוטר מיוניטד סוף סוף. אני לא אוהד של יוניטד אך אני חושב שזה נעשה מאוחר מדי בגלל שהוא היה יורד ומטנף על שחקניו ללא הפסקה, וזה הרגיש כאילו הוא איבד את חדר ההלבשה ולא ממש היה ברור למה מחזיקים אותו בכוח. כרגע מדברים על מייקל קאריק, שחקן העבר של האדומים שיהיה מאמן עד סוף העונה, כאשר אני מאמין שהכוונה היא להחתים את זידאן כמה שיותר מוקדם עם התחלת חוזה ב- 1/6/19.

פינת הגולשים:

  1. מה דעתכם על פיטורי מוריניו? מוצדק או לא?
  2. האם אתם חושבים שזה נכון למנות מאמן חסר ניסיון בדמותו של קאריק עד לסוף העונה? כאשר על הפרק יש את המקום בליגה שמוביל לאירופה בשנה הבאה, ובנוסף הגרלה לא קלה בליגת האלופות בדמות פריס סן ג'רמן?
  3. האם לדעתכם ה- TOP4 ישמר עד סוף העונה? נכון לכיום: ליברפול, סיטי, טוטנהאם וצלסי.

 

סרייה א' – הליגה האיטלקית , מחזור 16:

איזה מחזור היה לנו באיטליה: משחקים מותחים שחלקם הרב נגמר בהפרש של שער בודד. אז אינטר חזרה לנצח, יובה ניצחה בקושי בדרבי אבל ניצחה, ושאר הצמרת גם כן שמרה על עצמה עם ניצחונות. חשוב לציין שמילאן משחקת היום בערב וללא כל קשר לתוצאה היא תישאר באותו מקום.

אינטר(3) – אודינזה(17) : 0-1

שער לאינטר : איקארדי – 76 בפנדל

משחק נהדר של אינטר שסבלה מיום גדול של מוסו השוער של אודינזה עד הרגע בו נשרק פנדל בזכות ה- VAR  אשר בעזרתו ראו נגיעת יד ברורה של פופאנה ברחבה. לאחר הגול אינטר הלכה אחורה וכמעט נענשה בתוספת הזמן. לבסוף אינטר חוזרת לנצח ושומרת על הפער בפסגה.

טורינו (11) – יובה (1) : 1-0

שער ליובה : רונאלדו – 70 בפנדל

הדרבי של טורינו היה מאוד שקול והדבר היחיד שעשה את ההבדל הוא הפנדל של רונאלדו שקבע את שער הליגה ה- 5,000 של יובה והעניק ניצחון בדרבי המאוד חשוב של טורינו ושמר על פער של 8 נקודות מה- 2 נאפולי. רונאלדו, בזכות הגול, עלה למלכות השערים בסרייה א' ביחד עם פייאטק מגנואה, אך זה החזיק מעמד פחות מיום כאשר פייאטק כבש בהפסד 3-2 לרומא, דבר שהעלה את מאזנו ל-12 שערים מול רונאלדו שעם 11 שערים.

 

רומא (7) – גנואה (16) : 2-3

שערים לרומא: פאזיו – 31 , קלייברט – 45 , קריסטנטה – 59

שערים לגנואה : פייטאק – 17 , היימארק – 33

משחק יוצא מן הכלל קיבלנו ברומא עם הרבה תהפוכות, כאשר גנואה עלתה ליתרון 1-0 ולאחר מכן ליתרון 2-1 אך לקראת סיום המחצית קלייברט (הבן של) השווה את התוצאה ל- 2-2 ובמחצית השניה שער של קריסטנטה העניק מהפך לרומא ונעל את התוצאה הסופית. רומא, עם ניצחון ביתי חשוב, נדבקת עוד קצת למקום ה- 4 ותחזיק אצבעות היום לבולוניה שלא תפסיד למילאן.

אטאלאנטה (6) – לאציו (5) : 0-1

שער לאטאלטנטה : זפאטה- 1

אז מפגש צמרת הפגיש את אטאלאנטה מול לאציו, משחק שבו ראינו בעיקר גול מהיר מאוד של זפאטה  לאחר 59 שניות, כאשר גוסנס פרץ באגף, הרים כדור לרחבה שם 2 בלמי לאציו לא הצליחו להרחיק את הכדור, ואז הגיע זפאטה שמתוך הרחבה ספק בעט ספק החליק אך הכדור נכנס וקבע את תוצאת הסיום. לאציו ביזבזה הזדמנות פז להלחיץ את מילאן ולעלות זמנית למקום ה- 4 ותאלץ להמתין למחזור הבא ולתוצאת המשחק היום של מילאן.

https://www.youtube.com/watch?v=4iuj2Lu9MIU

 

קליארי (13) – נאפולי (2) : 1-0

שער לנאפולי: מיליק – 91

משחק טוב של נאפולי הסתיים בניצחון דחוק בתוספת הזמן אחרי שכל המשחק הם תקפו וניסו לכבוש אך לא הצליחו. יובה כבר ראתה את ההפרש בפסגה גדל ל- 10 אך שער ענק של מיליק, שסובב כדור חופשי אדיר מעל החומה והצליח להכניע את השוער,  השאיר את הפער בפסגה על 8 נקודות בלבד.

https://www.youtube.com/watch?v=X6QZ1Lji7Rw

 

לה ליגה – הליגה הספרדית , מחזור 16:

כל 4 הקבוצות במקומות 1-4 ניצחו, חלקן בקושי רב, אך הפערים בפסגה נשמרו .

ויאדוליד (12) – אתלטיקו מדריד (3) : 3-2

שערים לויאדוליד:  פרננדו קלרו – 57 , סאול – 63 עצמי

שערים לאתלטיקו : קליניץ – 26 , גריזמן 45+1 בפנדל , 80

עוד לפני המפגש אתלטיקו ידעה שיהיה לה קשה כי היא מתקשה העונה בחוץ, ולראיה המאזן שלה במשחקי החוץ בליגה לפני המפגש מול ויאדוליד שעמד על ניצחון אחד, 5 תוצאות תיקו והפסד אחד. אומנם היה משחק יחסית שקול בין הקבוצות, אבל ויאדוליד חזרה מפיגור 2-0 במחצית לתוצאת שיוויון, אך לבסוף האיכויות בחלק הקידמי של אתלטיקו הכריעו את התוצאה ושמרו על פער של 3 נקודות מברצלונה.

https://www.youtube.com/watch?v=fWIIsiX392g

 

ריאל מדריד (4) – ראיו וייקאנו (19) : 0-1

שער לריאל: בנזמה – 13

ריאל אירחה בבית את הקבוצה הלפני אחרונה בטבלה והתקשתה מאוד להבקיע , כשברקע מה שיותר מעניין את אוהדי ריאל הוא הסיפור עם איסקו שלא הסכים לענוד את סרט הקפטן לפני כמה משחקים, ועל פניו נראה שהוא בדרכו החוצה מהקבוצה. בנימה אישית, אני חושב שזו טעות להעיף את איסקו, אך אחרי שיש סכסוך עם הקהל – אין טעם להשאיר שחקן בכוח, וחבל שלא ניסו לפתור ביניהם את הבעיות. אז ריאל אומנם ניצחה 1-0 ושמרה על הפער של 5 נקודות מבארסה, אך היא נראית לא טוב ובסופ"ש הקרוב היא תשחק באליפות פיפ"א למועדונים ונראה איך היא תשחק שם.

 

לבנטה (8) – ברצלונה (1) : 5-0

שערים לברסה : סוארז – 35 , מסי – 43 , 47 , 60  , פיקה- 88

אין לי כל כך מה לומר על המשחק חוץ ממסי, ללא ספק משחק של איש אחד. מסי עם שלושער גדול במשחק ועם 2 בישולים, כך שהוא היה מעורב באופן ישיר בכל חמשת הגולים לרשת של לבנטה. עם השלושער הזה מסי מציב את עצמו בראש מלכות השערים של ספרד ( הפיציצי) עם 14 שערים כאשר אחריו נמצאים סטואני (ג'ירונה) וסוארז האורוגוואים.

סביליה(2) – ג'ירונה (10) : 0-2

שערים לסביליה: אבר בנגה – 55 בפנדל , פבלו סאראביה – 64

משחק ביתי חשוב לסביליה שרצתה לשמור על המקום השני ועל מקום בין 4 הגדולות בספרד והיא עמדה במשימה תוך תצוגת כדורגל נהדרת. סביליה הגיעה למשחק עם מאזן ביתי מדהים של 16 נקודות מתוך 21 אפשריות.

 

 

שיהיה לכולם המשך שבוע מהנה ונעים.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. שבוע מצוין נענה לשאלות ועוד נוסיף כמה דברים .

    ערן לוי צריך לחזור לנתניה
    בניון תלוי איזו הצעה יקבל אם יקבל את בית"ר למשל זה עניין אחד קבוצה אחרת עניין אחר

    לוי וסילבס כמו כל מאמן אחר הכל רולטה אחת גדולה .
    אני חושב אבל שלאלישע יש סיכוי טוב מסילבס שכן הוא שנה ראשונה במועדון ויש לו גם מוניטין ויחסי אנוש אבל בגדול 2 הקבוצות שוות את התוצאות שלהן ואת האיכות שלהן .

    מוריניו זו לא שאלה אם הפיטורים מוצדקים או לא אלא למה לקח כך כך הרבה זמן ומה היונייטד הרוויחו מהעיתוי הנוכחי .
    בגדול מוריניו נכשל טוטאלית העונה ולא סיפק את הסחורה ובכלל עשה קדנציה בינונית מאד ביונייטד.

    שאלת המאמן .
    היונייטד מעשית גמרו את העונה היא לא באמת נאבקת על מקום באירופה (אלופות ) בעונה הבאה שכן הם כבר מינוס 11 נקודות ממקום 4 כשגם ארסנל החמישית מקדימה אותה בהרבה.
    הלאה הסיכוי שלה לזכות בליגת האלופות קלוש גם אם אפשרי בגלל השיטה .
    ולכן אף מאמן כולל זידאן לא יעזור לה יותר מדי בשנה הנוכחית .
    ולכן במובן זה מינוי קאריק (מינוי שכבר ירד עכשיו מהכותרות אלא מדובר בסולשאר) סביר.
    הנקודה היא אחרת והיא שאם אפשר למנות מאמן כבר לטווח ארוך מעכשיו יהיה להם ולו כדאי מאד שהוא יתחלק על החלק הזה של העונה ולא על העונה הבאה .
    אז יכול להיות באמת שהמאמן הבא תפוס כרגע כי הוא מאמן בקבוצה אחרת בנקודת הזמן הזו .
    אבל אם בקבוצה מתעניינים בזידאן למשל הרי שלחלוטין לא ברור לי למה שלא ימנו אותו כבר עכשיו על מנת שיכיר את הפרימרלייג (לא שיחק שם גם לא כשחקן ) ויצבור כבר עכשיו את הניסיון הנדרש .

    הרביעיה האנגלית ככה סיטי וליברפול כמובן יישארו שם
    ארסנל מסוגלת לקרוא תיגר על צ'לסי וטוטנהאם ולדעתי המאבק המשולש הזה יהיה עד סוף העונה .

    בהמשך התייחסות נוספות בלי נדר

    1. תודה רבה על ההתייחסות אהרון , שמחתי לקרוא.
      לטעמי , אם יוסי בניון רוצה להמשיך לשחק אז שישחק אבל הוא צריך ללכת למועדון שיגדיר לו בדיוק מה הדקות שהוא צפוי לקבל. כי יוסי כנראה חושב שגם בגילו הוא יכול לשחק 30 משחקים בעונה למשך 90 דקות. אני מאוד מחזיק מיוסי , אבל אני לא רואה קבוצה בסדר גדול לוקחת אותו , אולי הפועל תל אביב.
      לגבי מוריניו , מסכים איתך שהעיתוי גרוע ביותר , היו צריכים לעשות את זה לפני חודשיים לפחות , כאשר כל הבלאגאן עם פוגבה התחיל ולאחר מכן הירידות על שחקניו, אם זה היה קורה אז , לדעתי הם היו יכולים עוד איך שהוא להציל את העונה. וכן , כרגע סולשיאר הוא השם החם, נראה איך יתקדם במהלך השבוע.

  2. אחרי שחשבנו שראינו הכל, מסי בכושר לא ייאמן, גם בסטנדרט האלוהי שלו.

    זה כמו מייקל ג'ורדן בשיאו, פשוט עוול להחמיץ אפילו דקה שלו על המגרש. חובת צפיה קבועה של כל משחק. אחרי זה תצטערו שהפסדתם, כי לא יהיה עוד כזה.

    1. אני לא נחשב מאוהבי מסי , אבל אין ספק שזה שחקן בדור. אבל תחשוב שאת זה אמרו גם על פלה ומראדונה , והנה , קיבלנו את מסי ורונאלדו באותו דור. תמיד יהיו שחקנים חדשים שלא נאמין שהם אנושיים. אני באופן אישי לא רואה מישהו כמו מסי ורונאלדו באופק אבל יש כמה כישרונות צעירים שאם ימשיכו להתפתח יכולים להגיע לרמה גבוהה מאוד.

  3. חתיכת יומן ניר.

    תשובות:
    1. אם ל-לוי יש באמת הצעות מנתניה או חיפה, שיחזור לשם.
    2. בניון? הייתי מייעץ לו לפרוש, אבל בהיעדר כדורגל ברמה גבוהה, לפחות מעבר שלו בבית"ר ייצר דרמה בתדירות גבוהה.
    3. לוי יסיים, סילבס לא.

    תשובות חלק 2:
    1. הכי מוצדקים שיש. מאמן מאוס.
    2. כן, כי אליפות כבר לא תקרה העונה, כנראה שגם לא מקום בטופ-4, ויהיה חבל לתת למאמן הקבוע החדש להתחיל ברגל שמאל במקום לתת לו הזדמנות לפתוח עונה.
    3. כן

    1. דווקא אני חושב שמעבר לביתר יעשה לו ולהם עוד נזק. אני יודע שהוא רוצה לפרוש שם אבל עם כל הכבוד , מקום אחד שלא היה לך טוב בו , אז למה לחזור לשם? אני לא מאמין בחזרה אחורה , למרות שהמערכת השתנתה.
      אני מצידי , מציע ליוסי בניון לחתום בקבוצה אותה אני אוהד , הפועל ראשון לציון מהליגה הלאומית 🙂

  4. ההתייחסות העיקרית הנוספת שלי היא להגרלת שמינית גמר ליגת האלופות.
    בניגוד לציפיות המוקדמות ההגרלה מעניינת ומאוזנת .
    נתחיל ונסקור את המשחקים מהקל לכבד (ואולי זה שווה פוסט נפרד).

    סיטי (מדורגת 1 במדד שלי להלן מדד שדה) -שאלקה (16 )
    המשחק הכי חד צדדי.
    שאלקה סיימה אשתקד כסגנית האלופה הגרמנית (במרחק 21 נקודות ממינכן האלופה)
    אך העונה היא מקרטעת מאד ומדורגת 13 בליגה מרחק 3 נקודות בלבד מעל הקו האדום.
    סיטי עדיפה בכל פרמטר
    האלופה האנדגלית עם מאזן נפלא של 14 2 1 שמספיק כרגע רק למקום השני מרחק נקודה מליברפול .
    סיטי סיימה ראשונה בבית לפני ליון שחטאר והופניים במאזן של 4 11
    בעוד שאלקה סיימה כסגנית של פורטו בבית 4 ( 3 2 1 )
    לפני גלא ולוקמטיב.
    אין ביניהם היסטוריה בשלב הנוקאאוט ובכלל בליגת האלופות .
    מפגשי אקסים דווקא יש
    בשאלקה משחק מאתיה נאסטיץ בלם סרבי שהיה שותף לזכיית סיטי באליפות אנגליה 2014 (ונבחר גם כשחקן המצטיין של הסיטי ב 2013 )
    הוא שיחק סה"כ (הנתונים מהליגה) 34 משחקים וכבש פעם אחת.

    בסיטי מככב לירוי סאנה הכולבוניק הגרמני המצוין ששיחק בשאלקה ב 2014-2016 סה"כ 47 משחקים בהם הרשית 11 פעם.

    הקשר הישראלי :
    שאלקה הדיחה בשלב הבתים את חיפה .
    בסיטי שיחקו בעבר טל בן חיים ואייל ברקוביץ.

    אשתקד : סיטי הודחה ברבע גמר המפעל על ידי ליברפול בעוד שאלקה לא שיחקה במסגרת אירופאית.

    הישג השיא שלהם בליגת האלופות חצי הגמר
    שאלקה ב 2011 (הודחה על ידי היונייטד)
    הסיטי ב 2016 (ריאל ).

    תחזית באחוזים 5-95 סיטי

    1. מסכים איתך לגבי הסיכויים , ללא ספק הגרלה מאוד קלה לסיטי , לא יכלו לבקש טוב יותר. אני די בטוח שפריס לא מבינים איך הם כל שנה מקבלים הגרלה קשה והשאר נהנות.
      עולה אחת לרבע כבר קיבלנו והיא אנגלית.

  5. הלאה משחק מספר 7
    ברצלונה ( 2 ) -ליון (14 ).
    ברצלונה הדאבליסטית הספרדית והמוליכה ביתרון 3 נקודות בפסגה הספרדית.
    ליון סיימה שלישית אשתקד ושלישית העונה.
    שתי הקבוצות בלתי מנוצחות באלופות העונה
    ברצלונה סיימה ראשונה בבית שלה לפני טוטנהאם אינטר ופסוו
    4 2 0 .
    ליון עם ניצחון בודד ו 5 תיקו עלתה כסגנית של הסיטי (שדווקא אותה ניצחה ועוד בחוץ ) ולפני שחטאר והופנהיים.

    נפגשו בשלב הבתים בליגת האלופות 2002
    אך מפגש הנוקאאוט היחיד (הכפול) התרחש ב 2009 במסגרת שמינית הגמר לאחר 1-1 בצרפת הביסה ברצלונה 2-5 ו 3-6 בסיכום כל הדרך לזכייה בגביע.

    מפגש האקס היחידי הוא של אומטיטי בלמה של ברצלונה שלמרות גילו הצעיר הספיק לשחק 131 משחקים במדי ליון בהם כבש 3 שערים ואף היה שותף לזכייה בגביע הצרפתי .

    הקשר הישראלי :
    בליון שיחק בעבר גיורא שפיגל והיא זכורה לנו לטוב גם מהשער המרהיב של זהבי ב 2-2 הנהדר במחזור האחרון בשלב הבתים באלופות .

    ברצלונה זכורה לנו פחות לטובה מהתבוסות שהנחילה להפועל באר שבע בגביע אופ"א באמצע שנות ה 90.

    הישג השיא של ליון חצי גמר 2010 (הודחה על ידי מינכן )
    ברצלונה זכתה באליפות המפעל 5 פעמים לאחרונה ב 2015 לאחר 1-3 על יובה בגמר .

    תחזית שדה 15-85 ברצלונה

    1. אשתקד ברצלונה הודחה ברבע גמר האלופות (רומא) בעוד ליון הודחה בשמינית גמר האירופאית (צסק"א של נאתכו )

    2. ליון עלתה מבית שאני האמנתי שהיא תסיים אחרונה או אולי תעבור את הופניים אבל היא הפתיעה רבים ועלתה. חשוב לציין שליון רק במקום ה-3 בצרפת , אחרי פריס וליל , היא קבוצת בית מובהקת וקצת מתקשה בחוץ. יש לה חוד קטלני ומהיר עם: ממפיס , טראורה ודמבלה. היא ללא ספק תעשה צרות להגנה האיטית של ברצלונה אבל אני דווקא חושב שהסיכויים שליון תפתיע את ברסה הרבה יותר קטנים מ-15%.

  6. משחק מספר 6
    רומא (12 ) -פורטו (13 ).
    רומא אשתקד שלישית באיטליה
    העונה רק שביעית 22 נקודות מיובה הראשונה אך רק 2 נקודות מהמקום הרביעי המוביל למוקדמות ליגת האלופות.
    פורטו אלופת פורטוגל אשתקד והמוליכה העונה ביתרון 2 בפסגה.

    רומא סיימה שנייה בבית 7 לאחר ריאל ולפני פלזן וצסק"א (3 0 3 )
    פורטו סיימה ראשונה ולמעשה עם המאזן הכי טוב באירופה העונה בשלב הבתים באלופות עם 5 ניצחונות ותיקו לפני שאלקה גלא ולוקמוטיב.

    אשתקד שתיהן הודחו על ידי ליברפול .פורטו הובסה כבר בשלב שמינית הגמר ורומא הודחה בחצי הגמר אחרי שכמעט השלימה קמבק הירואי בביתה.
    במסגרת הנוקאאוט נפגשו פעם בודדת היה זה בשלב הפליאוף טרום בתים 2017 ופורטו עלתה לאחר 1-1 ו 0-3 .

    הישג השיא של רומא הוא גמר המפעל 84 שם הפסידה לליברפול.
    לפורטו 2 תארים ב 87 לאחר 1-2 בגמר על מינכן ו 04 לאחר 0-3 על מונאקו .

    תחזית הכושר הנוכחי של פורטו עדיף ובנקודת הזמן הזו 45-55
    (ואם ישאל השואל אז איך רומא מדורגת גבוה יותר הרי שהתשובה היא שהדירוג הוא לגבי סיכוי הזכייה בגביע בלבד ושם רומא אם תתחבר תהיה בעלת סיכוי קצת יותר גדול מפורטו ).

    1. לגבי המשחק הזה , כרגע הסיכויים נוטים לטובת פורטו לדעתי , אבל חשוב להזכיר שרומא סובלת מפציעות רבות העונה , בעיקר בחלק הקידמי , ואני מאמין שלקראת שמינית הגמר הרבה מהפצועים יחזרו ואז נראה רומא אחרת. אבל , גם עם הפצועים אני חושב שפורטו עם סיכוי טוב יותר לעלות .

  7. משחק מספר 5
    ריאל מדריד (4 ) -איאקס (15 )
    איאקס אשתקד סיימה כסגנית האלופה וגם העונה מדורגת שנייה למרות מאזן מדהים בהולנד של 14 1 1 מרחק 2 נקודות מפס.ו.ו

    ריאל מדריד סיימה אשתקד שלישית בספרד והעונה רק רביעית ופיטרה כבר מאמן אבל במרחק 5 נקודות בלבד מהפסגה)

    באלופות איאקס בלתי מנוצחת סיימה שנייה בבית רק למינכן ללא הפסד
    ( 3 3 0 ) ריאל סיימה ראשונה לפני רומא פלזן וצסק"א עם
    (4 0 2 הפסידה פעמיים לצסק"א האחרונה).

    אשתקד איאקס הודחה כבר במוקדמות הליגה האירופאית והודחה טרום הבתים (כסגנית אלופת האירופאית היוצאת ).
    ריאל מדריד זכתה בגביע בפעם השלישית ברציפות לאחר ניצחון בגמר על ליברפול 1-3

    שתי הקבוצות מהמובילות ההיסטוריות במפעל
    ריאל עם 13 זכיות ו 16 גמרים (ראשונה בכל הזמנים )
    איאקס עם 4 זכיות ו 6 גמרים (שישית ביבשת במספר הזכיות )
    לשתי הקבוצות גם רצף זכיות הטוב בכל הזמנים .
    ריאל ראשונה עם 5 ברצף (56-60 ) איאקס הצליחה לזכות 3 פעמיים ברצף ב 71-73 הישג שהושווה מאז פעמיים על ידי מינכן 74-76 וריאל הנוכחית 2016-2018 .

    מעניין שלמרות ההיסטוריה הענפה של הקבוצות אין הרבה מפגשי עבר
    למעשה רק מפגש אחד בנוקאאוט (בנוסף למפגשים בבתים של 96+2012 ) היה זה בחצי גמר 73 איאקס עלתה לאחר 0-1 שמחק 2-1 בחוץ ועלייה בשער החוץ לגמר אותו ניצחה.
    האקס היחידי הוא החלוץ הוותיק הונטלר שבעברו הרחוק שיחק עונה בריאל ( 8 שערים ב 20 משחקים ).

    הקשר הישראלי הוא קצת באיאקס עם הדגל הכחול לבן המפורסם ואפיזודות של בניון וקלדרון המיתולוג (לא בקבוצה הבוגרת ).

    ריאל האלופה המכהנת אך ייתכן שקבוצת העבר
    איאקס נראה כקבוצת העתיד האטרקטיבית .

    עדיין ריאל מדריד פייבוריטית מוחלטת אבל ההפתעה יכולה לבוא דווקא מפה
    התחזית 20-80 ריאל

    1. כאן , אני פחות מסכים איתך. נכון , לריאל יש היסטוריה במפעל הזה , שחקנים מנוסים טובים אבל הם נראים כל כך רע מתחילת העונה שפשוט לא להאמין שבסגל כזה נהדר , זה מה שהם מציגים על המגרש. אייאקס לעומת זאת מציגה סגל מרשים בשילוב של צעירים עם שחקנים מנוסים. אני דווקא חושב שריאל תעלה בכל זאת , אבל הסיכויים לטעמי הם יותר לכיוון 60-40 לריאל.

  8. משחק מספר 4
    פ.ס.ז -יונייטד
    מעניין שלמרות ההיסטוריה הענפה של המועדונים הללו הם לא נפגשו לאף משחק רשמי בליגת האלופות וכמדומני בכלל .

    פריז היא כמובן הטרבליסטית הצרפתית זכתה אשתקד באליפות בפער של 13 נקודות ממונאקו סגניתה
    העונה לאחר 16 משחקים היא עם מאזן של 14 2 0
    ראשונה בפסגה עם יתרון 10 נקודות ושני משחקים חסרים על פני ליל השנייה או 13 נקודות ומשחק חסר על פני ליון השלישית או אם תרצו 15 נקודות ללא משחקים חסרים על מונפלייה הרביעית .

    יונייטד בעונה עגומה מאד מדורגת שישית בליגה מרחק 19 הפרש מליברפול ומרחק של לא פחות מ11 נקודות מצל'סי הרביעית במקום המוביל לליגת האלופות .

    היא כמובן פיטרה היום את מוריניו .

    אשתקד יונייטד סיימה כסגנית האנגלית אך במרחק 19 הפרש מהסיטי .

    באירופה העונה יונייטד קצת יותר חייכה אך גם שם גמגמה כשסיימה שנייה ליובה ולפני ולנסיה ויאנג בויס עם מאזן של 3 2 1

    גם לפריז הלך הרבה פחות חלק באירופה והיא אף הייתה עם רגל בחוץ אבל בסופו של יום צלחה את בית "המוות" מהמקום הראשון לפני ליברפול נאפולי והכוכב האדום.
    עם אותו המאזן כמו היונייטד של 3 2 1
    רק שיחס השערים של פריז היה 9-17 בעוד 4-7 של היונייטד .

    אשתקד שתי הקבוצות הודחו על ידי ספרדיות בשמינית הגמר
    פ.ס.ז הודחה על ידי ריאל האלופה שבדרך בעוד היונייטד הובכה על ידי סביליה הקטנה.

    האקס היחידה הוא אנחל דה מריה בעונה מאכזבת מאד ביונייטד עם 27 הופעות ו 3 שערים.

    הקשר הישראלי טוב מאד
    עם השלושער שער של יעקובו נגד מחליפי היונייטד בשלב הבתים 2002-3 והניצחון החיפאי המרשים בקמפיין האלופות הטוב ביותר של קבוצה ישראלית.
    חיפה עם קטן הרשימו גם מול פריז כשהדיחו אותן ב 98-99 מגביע המחזיקות עם שער הניצחון של יניב קטן שקבע 2-3 חיפאי כאן לאחר 1-1 שם.
    גם הפועל תל אביב ניצחה בפריז במשחק בודד שהתקיים שם במסגרת שלב הבתים בליגה האירופאית (במתכונת הקודמת של 5 קבוצות בבית שמשחקות 2 בבית ו 2 בחוץ).

    הישג השיא של פריז הוא חצי הגמר שהושג ב 96 (הודחה על ידי מילאן )
    יונייטד זכתה בגביע 3 פעמים לאחרונה ב 2008 לאחר ניצחון מהנקודה על גרנט וטרי בהחלקתו המפורסמת וצ'לסי .

    תחזית : נכון לעכשיו פריז בהליכה אך אולי המאמן החדש של היונייטד ישנה זאת בטח אם יקראו לו זידאן .
    כרגע 30-70 לאחר הנחה מפליגה לפריז.

        1. גם אם המאמן החדש של יוניטד יהיה זידאן זה לא יעזור להם . הסגל של יוניטד לא מוכשר כמו הסגל של פריז שקיבלה שוב הגרלה קשה אבל , לא כמו בשנים האחרונות והיא תעבור סוף סוף את שמינית הגמר. מסכים איתך באחוזים ואולי הייתי מעלה עוד טיפה את הסיכוי לפריז

  9. טוטנהאם -דורטמונד
    משחק אטרקטיבי ומסקרן שלא התרחש בשלב הנוקאאוט
    המפגשים היחידים באלופות היו אשתקד בבתים ואז טוטנהאם ניצחה פעמיים.
    אשתקד דורטמונד סיימה רביעית בגרמניה והעפילה למוקדמות האלופות רק בגלל הפרש שערים טוב מלברקוזן ( +3 )
    טוטנהאם סיימה שלישית העונה.
    גם העונה טוטנהאם שלישית עם 13 ניצחונות ו 4 הפסדים מרחק 6 נקודות בלבד מהפסגה.
    דורטמונד ספגה היום הפסד מפתיעה ראשון בדיסלדוף שבא לאחר 12 ניצחונות ו 3 תיקו והיא מוליכה בהפרש 6.

    באלופות טוטנהאם יצאה ממצב ביש והקדימה את אינטר ואיינדיהובן וסיימה כאמור לאחר ברצלונה תיקו חוץ בברצלונה בתוספת הפתעה של איינדוהבן שסיימה בתיקו במילאנו העלו אותה.
    דורטמנד סיימה עם 4 1 1 בראשות בית 1 לפני אתלטיקו ברוז ומונאקו.
    אשתקד טוטנהאם הייתה הקבוצה המרשימה בשלב הבתים אך הודחה בשמינית הגמר על ידי יובה.
    דורטמנד הודחה בשלב הבתים וירדה לליגה האירופאית שם הודחה בשמינית הגמר על ידי זלצבורג ודאבור.

    הקשר הישראלי בטוטנאנהאם הוא על ידי רוני רוזנטל ששיחק שם.
    הישג השיא באירופהשל טוטנהאם הוא רבע הגמר ב 2011 שם הודחה על ידי ריאל .
    דורטמונד זכתה בגביע בשנת 97 לאחר ניצחון בגמר על יובה (1-3 )

    קרב אלופי עולם לוריס השוער מצד אחד מול גצה צד שני
    יהיה מרתק
    תחזית צמוד צמוד
    כרגע 45-55 דורטמנד אך בהחלט עשוי להשתנות .

      1. אחד המשחקים היותר שיוויוניים בשמינית הגמר , קצת עצוב לי באופן אישי שאינטר שלי לא תהיה במשחק הזה נגד דורטמונד אלה טוטנהאם. מבחינת איכות שחקנים וכושר הן נמצאות באותו דירוג מבחינתי , זה אחד המפגשים היותר שיוויוניים לטעמי. אין לי פייבוריטית ברורה כאן.

  10. משחק 2
    יובה (3) אתלטיקו (5)
    דירגתי זאת מקום 2 בגלל האטרקטיביות אך במדד האיכות זה מבחינתי המשחק האיכותי ביותר בסיבוב הראשון .

    מצד אחד אתלטיקו סגנית האלופה הספרדית ו אלופת האירופאית מהצד השני יובה הדאבליסטית האיטלקית .
    גם כאן מצב מעניין שלמרות ההיסטוריה הרחבה שלהם זה יהיה קרב הנוקאאוט הראשון באלופות (נפגשו בבתים 2015 שתיהן עלו יובה מהפסגה).

    יובה היא כאמור הדאבליסטית האיטלקית ולמעשה עם 4 כאלו ברציפות (לטעמי שיא בטח בליגה גדולה) וגם עם 8 אליפויות רצופות .
    גם העונה זה כנראה ימשיך שכן היא עם 15 נקודות ותיקו ויתרון 8 בפסגה על נאפולי .
    אתלטיקו כרגע שלישית בספרד 3 נקודות בברצלונה הראשונה .
    המאזן באירופה שווה להם עם 4 1 1
    ליובה זה הספיק לראשות הבית לפני יונייטד ולנסיה ויאנג בןיס בעוד לאתלטיקו זה הספיק רק לסגנות לאחר דורטמנד ולפני ברוז ןמונאקו .

    האקס היחידי הוא מונדוקיץ החלוץ הקרואטי ששיחק עונה באתלטיקו עם 12 שערים ב 28 משחקים .

    לכריסטיאנו רונאלדו זה סוג של דרבי (וגם לחדירה)
    וכמובן זהו משחק בין 2 ההגנות החזקות של השנים האחרונות ביבשת
    אתלטיקו ברשות אולבהק השוער הנפלא וגודין הבלם הנהדר .
    יובה גם בלי סמל ההגנה בופון תציג את קלייני והבן החוזר בונצי .

    אשתקד יובה הודחה ברבע גמר המפעל על ידי ריאל מדריד בעוד אתלטיקו הודחה בבתים על ידי רומא וצלסי נשרה לליגה האירופאית שם הלכה עד הסוף וזכתה בגביע לאחר 0-2 בגמר על מארסיי.

    מדובר גם בלןזריות הגדולות באירופה בכל הקשור למשחקי גמר .
    ליובה אמנם 2 זכיות ב 85 (0-1 על ליברפול במשחק הדמים בבריסל)
    וניצחון על איאקס בדו קרב מהנקודה בגמר 96 .
    אך מאז יובה לא זכתה בגביע למרות שהגיעה ללא פחות מ 5 גמרים שבכולם חזרה בידיים ריקות
    97 הפסידה לדורטמנד 3-1
    98 1-0 לריאל
    03 פנדלים למילאן לאחר 0-0 ב 120 דקות
    15 3-1 לברצלונה
    17 1-4 לריאל .

    אתלטיקו נוצחה בגמר 74 על ידי מינכן שספגה שער בדקה 120 שהוביל בזמנו את הקבוצות למשחק חוזר בו היא הודחה .
    בשנים האחרונות נוצחה על ידי ריאל ב 3 גמרים בשנים
    14,16.17
    אתלטיקו תתנחם בעובדה שריאל היחידה שהדיחה אותה בנוקאאוט מ 2014.

    הקשר הישראלי
    יובה ניצחה את חיפה ומכבי תל אביב בבתים
    באתלטיקו שיחק מעט מאד אבי נמני חצי עונה באמצע שנות ה 90 אז אתלטיקו הודחה בחצי גמר אופא .

    תחזית .
    המשחק הצמוד ביותר 50/50
    אם אקדח לרקה אלך כרגע על אתלטיקו .
    ( אך יכול בהחלט להשתנות )

    1. לטעמי זה המשחק הטוב ביותר , ולו בגלל המפגש בין החוד הקטלני של אתלטיקו לבין החוד המדהים של יובה. אני חושב שבגלל הווינריות של רונאלדו וגם הניסיון של שחקני יובה הם יעלו כאן די בבירור אפילו . הסיכויים לטעמי : 65-35 יובה. יכול להיות שאני מוריד מהאיכות של אתלטיקו אך הם נראים לא מספיק טובים השנה למרות המיקום שלהם , הרבה משחקים הם מסיימים אחרי מאמץ רב מידי.

  11. המשחק האטרקטיבי ביותר משחק מספר 1
    ליברפול (7)- מינכן(8)
    מפגש בין 2 מחברות מועדון ה 5 שזכו 5 פעמים בגביע (השלישית ברצלונה) כשרק ריאל ומילאן עם יותר תארים .
    בכל זאת כמו במפגש העבר האחרים אין כאן יותר מדי מפגשי נוק אאוט למעשה היה מפגש יחידי בחצי גמר 81 וליברפול עלתה בשער חוץ לאחר 1-1 במינכן ו0-0 באנגליה .

    מפגש האקס היחידי הוא של שקירי השוויצרי בוסני שהמיר את הספסל הבווארי בזה של ליברפול (לאחר תחנת ביניים בסטוק).
    במינכן הוא כבש 10 פעם ב 41 הופעות בהם היה שותף לצמד אליפויות בנוסף לגביע אחד ולזכייה בליגת האלופות ואליפות עולם לקבוצות .
    אך נראה שדווקא בליברפול הוא מביא את יכולתו יותר לידי ביטוי ביחוד השבוע כשכבש צמד בניצחון החשוב על צ'לסי.
    ליברפול סיימה שנייה בבית המוות לאחר פ.ס ז ולפני נאפולי והכוכב עם 3 ניצחונות בית לעומת 3 הפסדי חוץ אך ניצחון 0-1 במחזור הסיום מול נאפולי העלה אותו לנוקאאוט.

    בליגה היא מדורגת ראשונה עם 14 ניצחונות ו 3 תיקו ללא הפסד בהפרש נקודה מהסיטי.

    סיימה רביעית בליגה אשתקד.

    מינכן אלופת 6 השנים האחרונות בגרמניה במשבר לא פשוט אך ניצחון מחר יעמיד אותה בפער של 6 נקודות בלבד לדורטמנד לא מעט אך בהחלט אפשרי לסגירה .
    באלופות מינכן טיילה בבית קליל עם 4 ניצחונות ו 2 תיקו לפני איאקס בנפיקה ואאק.

    אשתקד מינכן הודחה בחצי הגמר על ידי ריאל וליברפול נוצחה על ידי אותה ריאל בגמר (3-1).

    כאמור שתי הקבוצות זכו 5 פעמים בגביע
    מינכן זכתה לאחרונה ב 2013 לאחר 1-2 על דורטמנד .
    ליברפול עשתה זאת ב 05 לאחר שמחקה פיגור 3-0 במחצית ל 3-3 ולניצחון מהנקודה הלבנה על מילאן .

    הקשר הישראלי
    מינכן ניצחה פעמיים בשלב הבתים את חיפה ואת מכבי תל אביב
    ליברפול הדיחה את חיפה בפרשת הפקס שם באדיר
    חוץ מזה בליברפול שיחקו
    אבי כהן ז"ל (שהיה שותף לזכייה באלופות למרות שלא שותף בגמר וגם שותף לאליפות עם שער במשחק האליפות מול אסטון וילה שמחק שער עצמי שלו ).

    יוסי בניון (שזכור לטוב עם השער בברנבאו והיה שותף לחצי גמר אלופות 08 עם ליברפול)

    וכמובן רוני רוזנטל האיש שלמעשה הביא לליברפול את האליפות האחרונה של המועדון ב 89-90 עם 7 שערים ב8 מחזורי הסיום של העונה בהחלט מכובד .

    עוד דברים מעניינים
    קלופ נגיד מינכן יריבתו כבר מימי דורטמנד
    וקרב החלוצים המעניין לבנדובסקי סלאח .

    והתחזית. קצת מתעתע 2 המועדונים לא מדורגים אצלי גבוה .
    ליברפול שתרצה בעיקר להתמקד בליגה בטח בפוזיציה העכשווית .
    מינכן בעונה מאכזבת עד עכשיו עם בעיות בעמדת המאמן בו מחזיק כרגע קובאץ.

    בכל זאת נראה לי שהעובדה שבמינכן יגיעו יותר ממוקדים למשחק בתוספת יתרון הביתיות במשחק 2 נותן להם יתרון כליל של 45-55

    1. וואו , משחק מאוד שקול , מסכים איתך לגבי זה שיהיה צמוד אך כאן אני נוטה דווקא לקבוצה האנגלית , מכיוון שבאיירן(צימקה ל-6 נקודות) עדיין לא נראית מספיק טוב העונה ואת חילוף הדור של השחקנים הם עדיין לא עשו למרות שהיו חייבים, אני דווקא רואה את ליברפול עוברת , אבל מאוד בקושי , אפילו על חודו של גול או שער חוץ.

  12. לסיום עוד כמה זוויות לסיכום ההגרלה .

    א. ההגרלה מעניינת מאד בניגוד לציפייה המוקדמת שלי שהניחה שיהיו פערים ברורים שכן חלק ראשון של ההגרלה היה נראה איכותי יותר.

    בפועל קיבלנו הרבה משחקים אטרקטיביים שצפויים להיות צמודים למעט סיטי שאלקה (כשגם יש פערים גדולים בין ברצלונה לליון וריאל איאקס).

    ב. חדשנות ליגת האלופות הייתה מעין דזוו יותר מדי פעמים אותם משחקים שכללו למשל ברצלונה פריז ברצלונה סיטי ריאל מינכן ברצלונה יובה וכו .
    הפעם גם בגלל מגבלות ההגרלה קיבלנו מפגשים ראשוניים או לפחות כאלו שלא היו שנים .
    כך קיבלנו לראשונה את הקרב פ.ס.ז -יונייטד
    ליברפול – מינכן נקבל לראשונה מאז 81 .
    יובה-אתלטיקו נקבל לראשונה בשלב הנוקאאוט .
    כנ"ל טוטנהאם -דורטמנד .
    ריאל -איאקס לראשונה מאז חצי גמר 73 .
    גם סיטי -שאלקה לראשונה בנוקאאוט
    בעוד ברצלונה -ליון שיחקו לאחרונה בדיוק לפני עשור גם אז בשמינית הגמר .
    המשחק הנוקאאוט היחידי ששוחק לא מזמן הוא רומא פורטו ששוחק בשלב הפליאוף של 2017 אבל אף פעם לא בשלב מתקדם כשמינית הגמר .

    ג. האקסים הכבדים ימשיכו לחכות .
    היו כמה אקסים שהוגרלו מול קבוצתם בעבר כמו
    סאנה (שאלקה )
    אומטיטי (ליון)
    מונדוקיץ (אתלטיקו)
    הונטלר (ריאל)
    דה מריה (יונייטד)
    שקירי (מינכן )

    אבל הקרבות האמיתיים יחכו
    למשל
    אוגארו מהסיטי יכל לקבל את אתלטיקו ולא קיבל אולי ברבע הגמר .
    סוארס חשב אולי לשחזר את האווירה באנפילד ולא קיבל גם לא מול איאקס .
    רונאלדו לא יכל לקבל כמובן את ריאל והיונייטד.
    בנזמה יכל אך לא קיבל את ליון
    בייל ומודריץ לא קיבלו את טוטנהאם למרות שיכלו
    .
    בפריז די מריה קיבל את יונייטד אך קבוצתו המשמעותית יותר היא ריאל שלא יכל לקבל
    גם נאיימר אלבס ובופון לא יכלו לקבל את האקסיות.
    ויש כמובן עוד דוגמאות
    כמו סלאח רובן לוריס קלופ ועוד .
    י בקיצור ש למה לחכות גם לאחר שמינית הגמר. .

    ד. שיחזור גמרים מהעבר עדיין אפשריים
    כך איאקס תוכל עדיין לקבל את יובה ומינכן את יונייטד
    ( מפגשים שהיו יכולים להיות מוגדלים כבר בשמינית)

    1. א. מסכים איתך , הגרלה נהדרת, שקצת האירה פנים לסיטי.
      ב. לי זה הרגיש שכל שנה יש בשמינית הגמר את אותם משחקים כבר כמה שנים רצוף , אז סוף סוף קיבלנו משהו אחר.
      ג. הייתי מאוד שמח לראות את ריאל נגד יובה , כך שרונאלדו יחזור לברנבאו , וגם את סוארז חוזר לאנפילד. שני חצאי גמר כאלו ואני מסודר לימים שלישי ורביעי 🙂

  13. תודה לניר וגם לאהרון
    לא ברור מדוע לא מראים את השער שנפסל לשכטר. לדעתי מכבי תל אביב סוף סוף לוקחת השנה. השלטון של באר שבע נגמר ולא משנה התוצאה במשחק הביתי מול באר שבע. גם מיום שלישי אני לא מודאג כי למאמן לא קוראים גורדי. השנה יש מאמן במכבי ולא סחבקקקק.
    ברוך שפטרנו מזוזו ואולה אולה אולה שייצב את הקבוצה הזו ושיכין אותה למי שיבוא בשנה הבאה בתקווה שזה יהיה זיזו. חוץ מהדרישות הכספיות הוא צריך לבוא גם בדרישות לטריידים. בין היתר להיפטר מפוגבה ולטפל בהגנה של היונייטד שהדרדרה פלאים מאז ימי פרדיננד….

    1. במכבי יש מאמן על הקווים וזה מאוד בולט, אצלו לא משחקים על פי חברים בתקשורת או על פי שנת לידה בתעודת זהות , זו הסיבה שאני מאוד אוהב את המאמן הזה , בנוסף לכך שהוא מבין כדורגל, לי קצת חבל שהוא פיספס בתחילת שנה עונה אירופית אבל מקווה שיתקן בשביל הישראליות בעונה הבאה.
      אם זידאן אכן מגיע ליוניטד , אני לא רואה סיבה שהוא יעיף את פוגבה.

      1. הבעייה של פוגבה היא שהוא לא חושב שהגיע הזמן להתבגר. להזכירך הוא ברח מהיונייטד בגלל שלא היתה נאה לו התחרות אבל חזר בשביל 100 מליון פאונד כמדומני. הוא לא שווה את הכסף ששולם עבורו חד וחלק.
        לגבי הפספוס של מכבי באירופית, תהיה בטוח שהמאמן לא שכח ויש לו שחקן שמשלם על זה בריבית ומיובש היטב תוך ידיעה שיצטרך לחפש קבוצה אחרת בתום החוזה הנוכחי. ואנחנו מדברים על טיבי שהטעות שלו עלתה למועדון סכום מאד גדול של כסף… כמוך אני מקווה שבקיץ יתקנו את מה שלא עבד והפעם בגביע אירופה שיכניס יותר כסף משמעותית. עונה טובה באירופה עם העפלה + כמה נקודות בבתים יכולה לסדר את מכבי בלי צורך לשבת לגולדהאר על הווריד.

  14. מילה על ממסי…ענק
    שתי מילים… ענק ענק ואני בכלל ממלנה רונאלדו.
    אשרינו שאנכנו צופים בשניהם באותו הדור.

  15. מעולה ניר ואהרון.

    יובה אתלטיקו זה ה-מפגש של הסיבוב יהיה אש. קשה לדעת מי תעבור. אני אלך עם האיטלקים.

    ליברפול באיירן זה מפגש מס 2 בסיבוב הזה ובאיירן נראית כבר שבעה גמורה וצריכה דם חדש, בדיוק מה שיש לליברפול שתעבור לדעתי.

    פסז- יונייטד. אמבפה יגזום איתם את הדשא

  16. הגרלת ליגת האלופות יחסי הסיכויים שלי
    מנצ’סטר סיטי-שאלקה-5-95 לסיטי
    ברצלונה-ליון-10-90 לברצלונה
    יובנטוס-אתלטיקו-40-60 ליובנטוס
    ליברפול-באיירן מינכן-35-65 לליברפול
    טוטנהאם-דורטמונד-40-60 לטוטנהאם(שתי קבוצות אטרקטיביות אבל טוטנהאם קבוצה יותר טובה למרות התחדשות דורטמונד עם פאקו סאנצו האנגלי הנפלא ורויס שכרגע בריא).
    רומא-פורטו-45-55 לרומא.עד פברואר רומא תראה אחרת לגמרי כד הפצועים יחזרו.
    פריס סן ז’רמן -מנצ’סטר יונייטד-15-85 לפריס
    ריאל מדריד-אייאקס-35-65 לריאל.זה עדיין סיכוי לא רע ל אייאקס שעד לפני כמה חודשים היה דימיוני.רק שלא ימכרו חלק מהכוכבים הצעירים שלהם בינואר.

  17. ריאל אייקס זה 99 1 לריאל גם בארסה ליון זה 99 1

    פסז יונייטד זה 80 20 לפסז רומא פורטו 50 50 שני קבוצות אשפה שיצא להן מזל להיפגש

    סיטי שאלה 95 5

    יובה אתלטיקו 50 50

    ליברפול באיירן 60 40

    טוטנאם ברוסיה 60 40

    1. לא מסכים איתך לגבי רומא נגד פורטו . אני חושב שהן קבוצות טובות מספיק בשביל להגיע לשמינית הגמר. פורטו קבוצה נהדרת שמשחקת מאוד יפה והתקפי , מצד שני רומא נראית רע כרגע כי יש לה מספר שחקני הרכב פצועים בקישור ובהתקפה ולכן הם לא כל כך מצליחים לאחרונה. אני חושב שבפברואר זה יראה אחרת לגמריי.
      יובה לטעמי טובה הרבה יותר מתאלטיקו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט