אז מה היה לנו?
הכל התחיל עם הודעה של וודג':
*
As part of a three-team deal nearing completion: Ariza to the Wizards, Kelly Oubre to the Memphis Grizzlies and Austin Rivers and two Grizzlies role players to Suns, league sources tell ESPN.
*
שני ה-ROLE PLAYERS היו אמורים להיות וויין סלדן ומרשון ברוקס.
*

כמובן שהיה כאן מקרה של  (MISTAKEN IDENTITY (BROOKS שפתרו בשבת, ועתה אחרי לילה שלם של טלפונים, צעקות, תחינות, ומי יודע אם לא איומים, מה שנשאר הוא שטרבור אריזה עבר לוויזרדס ואוסטין ריברס וקלי אוברה עברו לפיניקס סאנס.

וורסיה היותר מוקדמת היתה שהסאנס חשבה שהיא מקבלת את וויין סלדן ודילון ברוקס.

בדיל האורגינלי היא – ממפיס – היתה צריכה לקבל את אוברה מהויזרדס כשהם נותנים עבורו שתי בחירות דראפט סיבוב שני – וויין סלדן, ואת מרשון ברוקס.

אבל הסאנס חשבה שהיא מקבלת את וויין סלדן ודילון ברוקס.

אמנם שני ה-BROOKS היו שחקני ספסל די אנונימים בשוק הקטן של ממפיס, אבל דילון הפך לשחקן חשוב של הגריזליס שמשחקן ספסל שהגיע ב-2017 הפך לשחקן חמישייה מצויין. אמנם הוא ירד לספסל העונה, אבל בן ה-22 הזה נושא איתו את האופנסטיב רייטיטנג הגבוה בקבוצה והכל עבור אופציה של 1.6 מיליון בעונה הבאה. מרשון ברוקס הוא שחקן בן 29 שבילה את רוב שנות משחקו בסין. הוא שיחק מספר דקות מינימלי וחוזהו מסתיים בסיום העונה.

במילים אחרות, מרשון היה מין חתיכת THROW-IN בכל הסיפור. דילון הוא שחקן-שחקן ולא THROW-IN בשום אופן וצורה.
*

היה בלבול באיזה ברוקס מדובר. כשבסאנס חשבנ שמדובר בדילון, ממפיס מיד ברחה מהדיל כמו מאש. אוברה היה יכול להיות תוספת טובה לממפיס אבל הוא הופך בסוף העונה לשחקן חופשי.

מי הפסיד ומי הרוויח?

הסאנס: לדעתי היא הרוויחה.

יש לה שני שחקנים צעירים, אתלטים. אמנם אוברה בחוזה שמסתיים העונה, אבל אני אוהב את העארס הזה. הוא מזכיר לי ניק יאנג טוב. אוסטין הוא שחקן שבויזרדס הוא לא קיבל את הצ'אנס להראות מי הוא ומה הוא יודע בגלל השחקנים האחרים בקבוצה. בסאנס, עם איגור קוקוסקוב הוא יקבל צ'אנס לשחק (ובמיוחד עתה כשדווין בוקר פצוע), ולמרות שהוא לא פוינט גארד טבעי, יש לו את השליטה בכדור, הקליעה מרחוק, והכניסה לסל לשמש גארד-גארד עם דווין. אוברה? אני אוהב אותו. הוא קצת דפוק בראש והוא בערך בגובה ובתפקיד של ג'אש ג'קסון וטי ג'יי וורן אבל עם השלושה האלה בסמול בול לקוקוסוב ישנן המון דברים לנסות. מה כבר טרבור אריזה היה מביא לקבוצה? הוא מבוגר שאין לו מה לחפש עם צעירי הסאנס. הוא הרי היה עוזב בסוף העונה ולפלייאוף הוא לא היה מביא אותם, אז מי צריך אותו, ואת המשכורת הגבוהה שלו?

וושינגטון: בוושינגטון נשארה אותה גברת רק בשינוי אדרת. בויזרדס לא יקרה דבר עד שהיא תחליף את מאמנה.

אני לא מבין את הויזרדס. מה עשה להם הטרייד? אני יודע שאריזה הוא שחקן קבוצתי מצויין שישתלב מצויין עם ג'ון וול וברדלי ביל – כי הוא מסתדר עם כל שחקן ובכל קבוצה בגלל צורת משחקו השוטפת. הוא שחקן של קץ'-אנד-שוט ויצליח לשחק בכל שיטה. אבל הוא בן 33 ויש לו חוזה מסתיים העונה. הוא רוצה לשחק בלייקרס. לאן הם יכולים להגיע איתו? לשום מקום. ומנגד הם הפסידו שני שחקנים צעירים מצויינים לדעתי – אבל עם מאמן שיודע כיצד לעשות מהם מצויינים וסקוט ברוקס לא יודע.

ממפיס: הרוויחה בזה שלא הפסידה את דילון ברוקס.

אוברה: אין לדעת. תלוי כיצד וכמה ישחק בפיניקס.

יש לסאנס שני שחקנים טובים מאד במשבצת שלו. בויזרדס הוא עלה בחמישייה ושיחק 26 דקות למשחק עם 13.6 נק' למשחק. אין לדעת מה יקרה בפיניקס. תלוי במאמן. לאוברה אין מה לדאוג: הרבה קבוצות יקפצו אחריו בסיום העונה. אבל יש סיכוי שאם המאמן יצליח לפתח צורת משחק של סמול בול כשרק אייטון הוא הציר ומסביב ארבעה שחקנים בגובה 2.00 מ' עד 2.04 כבוקר (ואוסטין ריברס), אוברה, ג'אש ג'קסון, וטיג'יי וורן, אני רואה פוטנציאל לאחלה קבוצה.

ריברס: ראה אוברה (רק ב-5 ס"מ יותר נמוך, אך מצד שני מוח כדורסל).

אריזה: אין לו מה להפסיד.

אם הוא מעוניין לעבור ללייקרס, המעבר מוושיטנגטון יהיה יותר חלק וקל, כי בוושינגטון יהיה לו קל יותר להתברג בקבוצה ולהראות את יכולתו. בוושינגטון יהיה לו צ'אנס לגרות את הלייקרס הרבה יותר משיכול היה בסאנס. אם הוא מעוניין להישאר בווושינגטון ולעבוד יחד איתם בניסיון להגיע לרמה שחשבו שיגיעו העונה – זאת ההזדמנות שלו לגרום שם לשיפור משמעותי.