תובנות השבוע ביורוליג / שי בוקר

 

 

לוגו היורוליג
לוגו היורוליג

במחזור ה- 12 היו לנו משחקים צמודים ותבוסות. מכבי תל אביב שוב נפלה במאני טיים. גראן קנאריה כמעט איבדה יתרון 25 בכניסה לרבע המכריע. פנרבחצ'ה/אולקר, ריאל מדריד וצסק"א ממשיכות לברוח בצמרת. מילאנו וברצלונה ממשיכות ליפול ובדרושפאקה יש מאמן חדש – אבל אין שינוי בתוצאות. בכתבה זו תמצאו 6 תובנות לאחר 12 מחזורים וסיקור בסיסי של משחקי המחזור.

 

ראשית, שש תובנות לאחר תרייסר מחזורים:

1) הסרבים של פנר

פנר מלאה בכוכבים את זה כולם יודעים, אבל האם שמתם לב לצמד השחקנים הסרבים שעושים עבודה נפלאה ברבע האחרון העונה: מרקו גודוריץ' וניקולה קאליניץ'? אם לא וגם אם כן, לפניכם הסטטיסטיקה שלהם למשחק ביחד ומה הם עושים ברבע האחרון:

הצמד הסרבי של פנר-ממוצע למשחק/רבע אחרון

השניים קלעו יחדיו 15 נקודות ברבע האחרון בניצחון השבוע על מילאנו וסיימו עם 28 נקודות בסך הכל.

2) מכבי תל אביב לא טובה במשחקים חד ספרתיים, אבל יש תקווה לאופטימיות

יום חמישי הראה שמכבי פשוט לא טובה ברגעים המכריעים. לפניכם טבלת המשחקים שנגמרו בפחות מ- 10 הפרש בעונה שעברה לעומת העונה:

מאזן מכבי תל אביב במשחקים חד ספרתיים בשנתיים האחרונות

עם קצת יותר ריכוז מכבי הייתה יכולה להיות עם מאזן חיובי. ההפסדים בבית לצסק"א, פנרבחצ'ה/אולקר ובאסקוניה כואבים במיוחד. בשבוע הקרוב לכל קבוצה יש שני משחקים ומכבי אם היא רוצה להציל את העונה, חייבת לעשות סוויפ על חימקי מוסקבה וז'לגיריס קובנה. קל זה לא יהיה, אבל אפשרי.

3) ריאל וצסק"א נשארות צמודות זו לזו

כמעט בכל מחזור שתי קבוצות מהאריות של אירופה מנצחות. רק פעמיים העונה זה לא קרה כשבמחזור ה-9 ריאל נפלה מול בלאט ואולימפיאקוס ולמחרת צסק"א הובכה על ידי בודוצ'נוסט. בפעם השנייה צסק"א ניצחה במדריד.

4) דרושפאקה ובודוצ'נוסט לא שייכות ליורוליג

הטורקים הפסידו 10 משחקים רצופים ומראים התקפה זוועתית במיוחד כשהמשחק צמוד. המונטנגרים כן הצליחו להפתיע את באסקוניה וצסק"א מוסקבה אבל היו להם ימי קליעה נדירים בשביל קבוצה חלשה.

5) גראן קנאריה היא ההפתעה הגדולה

מי את גראן קנאריה? אף אחד לא ציפה שינצחו את מכבי תל אביב, מילאנו, וברצלונה, אבל זה בדיוק מה שהם עשו העונה וכרגע הם ניצחון אחד מחוץ להצלבה!

6) שבע קבוצות נלחמות על מקומות 6-8 בטבלה

כן, אנחנו עדיין בסיבוב הראשון אבל לאחר הנפילות של בארסה ומילאנו, והניצחונות של באיירן, פנא, גראן קנאריה ובאסקוניה, מתפתח לנו קרב מעניין מאוד של שבע קבוצות כשהרשימה כוללת גם את ז'לגיריס קובנה. השבוע הקרוב הוא שבוע קריטי לכל שבע הקבוצות. יהיה מעניין לראות איפה תהיה כל קבוצה בסיום הסיבוב.

 

וכעת לסיקור קצר של משחקי המחזור:

משחקי יום חמישי

אולימפיאקוס 88 אנדולו אפס 81

היוונים פתחו חזק את המשחק וברחו ליתרון 15 כבר ברבע הראשון. הטורקים לא וויתרו וחזרו למשחק ולקחו את ההובלה לראשונה ברבע השלישי ונכנסו לרבע האחרון ביתרון 68:65. הסגולים כבר הובילו 73:66 עם 8:40 לסיום, אבל האדומים של בלאט בהובלתם של אקסל טופון, ואסיליס ספאנוליס, וגאורגיס פרנטזיס הצליחו לעשות קאמבק ולנצח. טופון הוליך את המנצחים עם 19 נקודות. מנגד, שיין לארקין רשם את משחקו הטוב העונה עם 20 נקודות.

צסק"א מוסקבה 88 חמיקי מוסקבה 74

האדומים התעללו בצהובים בדרבי הרוסי וחסרונם של אלכסי שבד ואנתוני גיל היה ברור. צסק"א נהנתה ממשחק טוב של דניאל האקט שכיפר על הערב הרע של הכוכבים עם 14 נקודות. סטפן מרקוביץ' הוליך את חימקי עם 18 נקודות.

פנרבחצ'ה/אולקר 92 מילאנו 85

הטורקים והאיטלקים נקלעו למשחק מותח לכל אורכו אבל שלוש שלשות גדולות של מרקו גודוריץ' וניקולה קאליניץ' הבטיחו עוד ניצחון לצהובים. למרות 31 נקודות של מייק ג'יימס, האדומים ספגו הפסד רביעי ברציפות. גודוריץ' הוליך את פנר עם 20 נקודות.

מכבי תל אביב 79 באסקוניה 81

המשחק הזה היה בידיים של מכבי, אבל השופטים שרקו שתי עבירות קריטיות: חמישית לג'וני אוברייאנט עם 8:58 לסיום והשנייה עבירה חמישית מפוקפקת גם לטאריק בלאק לאחר פלופ מדהים של לוקה וילדוזה ששינתה את המשחק לחלוטין. וינסנט פויריה סידר לבאסקים ניצחון ענק בהיכל לאחר דאנק עוצמתי עם 11 שניות לסיום. פויריה סיים עם 12 נקודות ו-12 כדורים חוזרים וקיבל עזרה מטוקו שנגליה שקלע 20. דיאנדרה קיין בלט אצל הצהובים שהפסידו עוד משחק צמוד עם 13 נקודות.

ריאל מדריד 92 ברצלונה 65

עוד פרק בקלאסיקו נגמר בניצחון קליל של הבלאנקוס על הקטאלונים. למרות ערב חלש מבחינת נקודות (7) פקונדו קמפאסו קלע סל ממגרש שלם בפעם השנייה העונה בסוף המחצית הראשונה וסגר את הסיפור עם 30:53 בהפסקה. טריי תומפקינס הוביל ארבעה שחקני ריאל שסיימו בספרות כפולות עם 17 נקודות. תומא הרטל הוליך את בארסה עם 16 נקודות.

יום שישי

באיירן מינכן 88 ז'לגיריס קובנה 84

הגרמנים שרדו מותחן מול הליטאים הקשוחים של שאראס ועלו זמנית למקום השמיני. דריק וויליאמס היה פשוט ענק עם 27 נקודות בניצחון של האדומים. 21 נקודות של ברנדון דייויס לא הספיקו לירוקים.

פנאתינייקוס 75 דרושפאקה 67

היוונים הובילו ב-11 הפרש במחצית אבל כל פעם שניסו לברוח, הטורקים חזרו למשחק והשוו ל-65:65 לאחר שלשה של טוני דאגלס עם 5:02 לסיום. כהרגלם, ההתקפה שוב נעצרה והם לא קלעו סל שדה נוסף. קונסטטינוס מיטוגולו שרשם שיא קריירה של 20 נקודות מנע מבוכה באואקה. דאגלס קלע 15 בהפסד.

גראן קנאריה 95 בודוצ'נוסט 85

הצהובים מהאיים הקנרים הובילו 57:82 בכניסה לרבע האחרון אבל הסגולים ממונטונגרו בזכות יכולת נהדרת של פטר פופוביץ' ודנילו ניקוליץ' רצו 15-0 וצימקו ל-85:91 בלבד עם 1:28 לסיום, אבל לא הצליחו לצמק לפחות מ-6 הפרש. מרקוס אריקסון הוליך את הצהובים עם 15 נקודות (5/8 לשלוש). אדווין ג'קסון קלע 15 נקודות בניסיון הקאמבק הכושל.

טבלת היורוליג לאחר 12 מחזורים. (צילום מסך מאתר היורוליג)

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. מצויין שי. זה המקור הנותן לי מושג מה הולך ביורוליג. ממש מוזר שישראלים לא מתעניינים בליגה הזאת הנמצאת להם ממש על סף הבית

  2. תודה שי על העדכון.
    אל תירא ואל תיחת ממיעוט המגיבים, רובם קוראי ולא מגיבים, וביחוד השבת היא יום חלש.

  3. "עם קצת יותר ריכוז מכבי הייתה יכולה להיות עם מאזן חיובי" – אם הוא כותב שטויות כאלה שלא יתפלא ממיעוט המגיבים… אפשר להריץ 10000 סימולציות באף אחת מהן מכבי לא תהיה עם מאזן חיובי.

    מכבי לא קבוצה טובה שבמקרה נקלעה בפתיחה כזו, מכבי היא קבוצה חלשה, ויעידו על כך הנצחונות המעטים שהיא כן הצליחה לקושש. גם אחרי השדרוג המתבקש בעמדת המאמן היא לא שווה פיינל פור.

    1. מכבי יותר טובה מהמאזן שלה והפסידה 6 פעמים במשחקים צמודים כשלפחות שלושה מהם בבית. 4 ניצחונות בששת המשחקים האלו היו מקנים מאזן חיובי.

  4. לגבי מכבי – זה הכל יסודות. פשוט לא להאמין כשרואים את ההבדלים.
    כשמכבי מתקיפה ומישהו בא לחסום לרכז, הוא עושה "כאילו" חסימה ולשומר זה בכלל לא מזיז – שום יתרון לא נוצר כתוצאה מכך. לעיתים להיפך – יציאה אגרסיבית של השומר של ה"חוסם" גורמת לשחקן עם הכדור לברוח כמעט עד חצי המגרש.
    בצד השני, אם יש חסימה, היא לחלוטין עוצרת את השומר של מכבי ומייצרת חילוף של מיסמצ' שאותו הם מנסים (ולרוב מצליחים) לנצל. כך היה למשל בהתקפה האחרונה שלהם, שהסתיימה בדאנק. וזה לעומת התקפות של מכבי שהסתיימו באיבוד (האחרונה למשל), או בזריקה קשה שהפכה לנס (שלשות של קיין !! על הפרצוף בסוף שעון) או פשוט החטאות.
    עד שהדברים הבסיסיים האלו לא יתוקנו, אין למכבי תפילה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט