אירועי דיומא – 15.12.2018: מכבי ת"א מארחת את הפועל ירושלים

כדורגל

ליגת העל – מחזור 14 (תחילת סיבוב שני):

16:00 הפועל תל אביב-הפועל חדרה (ספורט 4). שתי הקבוצות מגיעות למשחק במומנטום שלילי, אבל איזה הבדל ביניהן. בעוד שהפועל ת"א הובסה במחזור האחרון 3:0 בביתה על ידי בית"ר י-ם, שהיא, כידוע, מיריבותיה המרכזיות, מה שהוריד את הקבוצה למקום האחרון והותיר אותה בלי ניצחון מאז המחזור השני, חדרה אמנם גם כן הפסידה לנתניה 0:1, אבל היא נותרה במקום השלישי, חרף 5 משחקים ללא ניצחון. בסיבוב הקודם ניצחה חדרה 1:2.

18:00 הפועל רעננה-איחוד בני סחנין (ספורט 5 לייב). שתי קבוצות שנמצאות בדיוק באותו המצב – שנתיהן מגיעות למשחק כשהן מרוחקות 2 נקודות מהקו האדום ו-2 נקודות מהבית העליון. מקום שתוכן בחובו סיכוי וסיכון. רעננה הובסה בביתה 3:0 נגד הפועל חיפה. סחנין מגיעה מעודדת אחרי שהצליחה לסחוט תיקו 1:1 בבאר שבע, למרות חיסרון מספרי. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 0:0.

18:15 מכבי נתניה-הפועל חיפה (ספורט 4). כאמור, שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחון. ניצחון שגם הכניס אותן, בסיום הסיבוב הראשון, למקום ממנו מעפילים לבית העליון. נתניה עם 18 נקודות במקום החמישי והפועל עם 16 נקודות במקום השישי. בסיבוב הקודם הפועל רמסה את נתניה 0:5. לא סביר שתרחיש דומה ישוחזר גם הפעם, למרות שממוצע השערים של הפועל בשלושת המחזורים האחרונים עומד על 3.33.

20:30 הפועל באר שבע-עירוני קרית שמונה (ספורט 4). שתי קבוצות במומנטום שלילי. ב"ש, ככל הנראה, השלימה עם העובדה שבאליפות הרביעית ברציפות היא כבר לא תזכה. בכל זאת, היא תרצה להאבק על מקום באירופה. הקבוצה איבדה יתרון לקראת הסיום כבר 3 מחזורים ברציפות וסיימה בתיקו. בכל זאת, הקבוצה נותרה במקום הרביעי עם 19 נקודות. ק"ש הצליחה לכבוש בתוספת הזמן בשער די נדיר של שוער הקבוצה מקרן ולסיים בתיקו 2:2 עם מכבי. התיקו הוציא את ק"ש ממקום שמוביל לבית העליון וארבעה משחקים ללא ניצחון גרמו לה להתדרדר למקום השביעי עם 16 נקודות. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

פרמייר ליג – מחזור 17 / אדר בר דוד

14:30 מנצ'סטר סיטי – אברטון (ספורט2). אחרי ההפסד בסטמפורד ברידג' במחזור הקודם, הראשון העונה, סיטי רצתה להתאושש מהר לפני שזה הופך לכדור שלג, ובאמצע השבוע צמד של לירוי סאנה הגרמני סידר לה ניצחון על הופנהיים והעפלה מהמקום הראשון. צריך לומר שבניגוד לליגה, שם הקבוצה של פפ כמעט ולא מתקשה, שלב הבתים היה לה מאתגר בהרבה. הוא התחיל עם הפסד ביתי לליון, המשיך עם פיגור והסתבכות מול הופנהיים שהסתיים בניצחון קשה. לאחר מכן הגיעו שני טיולים מול שחטאר, תיקו קשה מול ליון ושוב הסתבכות מול הופנהיים שהיתה יכולה לעלות לה במקום הראשון אבל בסופו של דבר היא עשתה את העבודה ובעיניי היא המועמדת העיקרית, יחד עם יובנטוס, ללכת עד הסוף.

נחזור לליגה – ההפסד לצלסי הוריד אותה למקום השני, מקום בו היא ממש לא רגילה להיות בו בשנה וחצי האחרונה. קצב צבירת הנקודות שלה מעולה אבל ליברפול מסתכלת לה בלבן של העיניים, מגרדת ניצחונות ומנצחת בלי הפסקה. סיטי עדיין פייבוריטית ברורה לאליפות אבל לרוץ חזק בשתי החזיתות לא יהיה קל.

לקראת מחזורי חג המולד היא תנסה לאסוף ניצחון ביתי אבל אברטון זה אגוז קשה לפיצוח. הצמרת האנגלית מורכבת כרגע מ-5 קבוצות, מנצסטר יונייטד שישית ואחריה אברטון. אחרי ההפסד ההזוי בדרבי היא לא הצליחה לנצח בשני משחקי בית מול יריבות נחותות ממנה – ווטפורד וניוקאסל – והיא מגיעה במומנטום מעט שלילי. עדיין, זאת קבוצה שמסוגלת לעשות חיים קשים לסיטי, גם באיתיחד. רישאליסון הצרפתי הוא אחד השחקנים הכי מעניינים מחוץ לשש הגדולות וינסה להפתיע את ההגנה של המארחת ועל הדרך לעזור ליריבה העירונית האדומה.

17:00 טוטנהאם – ברנלי (ספורט2). לא מעט פעמים ההצלחה שלך מגיעה בזכות הכישלון של מישהו אחר. כך היה השבוע, כשטוטנהאם נהנתה מחוסר היכולת של אינטר לנצח בבית את איינדהובן ותיקו בקאמפ נואו מול ברצלונה הספיק להעפיל לשמינית הגמר. ניצחון של אינטר והדחה של התרנגולים וכבר היו מדברים על לוזריות ואופי וחוסר היכולת להצליח בליגת האלופות כמו בליגה. אז אינטר כשלה וטוטנהאם עשתה את שלה אחרי קמפיין קשה. אני מאוד נהנה לראות את הקבוצה של פוצ'טינו ואני מאוד לא אופתע לראות אותם בשלבים הגבוהים של ליגת האלופות. גם בליגה הם עושים עונה ומצוינת ופתאום הם רק 6 נקודות מהמקום הראשון. מעניין אם פוצ'טינו היה חותם על מקום שלישי בסוף העונה או שהוא מרגיש שהקבוצה שלו מספיק טובה בשביל ללכת עד הסוף.

אחרי שהשיגה רק 2 נקודות מ-24 אפשריות, ברנלי הצליחה לנצח במחזור הקודם את ברייטון ונתנה לעצמה מרווח חשוב במאבקי התחתית. היא רחוקה רק 2 נקודות מהקו האדום ותנסה לנצל עייפות ואופוריה אצל התרנגולים בשביל לגנוב נקודה בוומבלי.

לה ליגה – מחזור 16 / אדר בר דוד 

17:15 ויאדוליד – אתלטיקו מדריד (ערוץ one). המארחת בעונה סולידית מדורגת במקום ה-12 בטבלה, 6 נקודות מהקו האדום ורק 2 נקודות מהמקום השישי המוביל לליגה האירופית בליגה הכל כך צפופה העונה. באופן מפתיע, ויאדוליד מצליחה יותר בחוץ מאשר בבית והצליחה לצבור רק 8 נקודות באטצטדיונה הביתי

אתלטיקו מעדה מול ברוז' עם תיקו מאכזב ואיבדה את המקום הראשון בבית, מה שעלול לסדר לה הגרלה קשה בהרבה בשמינית הגמר. היא נוצחה העונה בליגה רק פעם אחת אבל 7 תוצאות תיקו ב-15 משחקים זה יותר מדי פעמים בהם איבדה נקודות שלא לצורך ולכן היא רק במקום השלישי בעונה בה אף קבוצה לא מייצרת רצף ניצחונות ושומרת על יציבות.

19:30 ריאל מדריד –  ראיו ויקאנו (ערוץ one). עוד רגע שפל בעונה מלאה בכאלה חוותה ריאל ביום רביעי עם תבוסה קשה 3-0 בבית לצסק"א. אמנם היה מדובר במשחק חסר חשיבות אבל המועדון הגדול בעולם לא יכול להרשות לעצמו להתבזות בצורה כזאת. הבלנקוס אמנם עלו לשמינית הגמר ואפילו מהמקום הראשון אבל רק בגלל בית קל למדי ועם לא מעט מזל. ההפסד קטע לריאל רצף של 4 ניצחונות בכל המסגרות ודווקא כשהיה נדמה שהקבוצה עולה על המסלול הנכון, כל הצרות חזרו על הפנים של סולארי. גם באחת העונות הגרועות שלה בעשרים השנים האחרונות, אלופת אירופה רחוקה רק 5 נקודות מהמקום הראשון ואם תצליח להתאפס ולהתייצב, העונה הקשה הזו עוד יכולה להסתיים באליפות. ראיו מגיעה לריאל כמו בהזמנה. הקבוצה נמצאת מתחת לקו האדום עם 10 נקודות בלבד, מרחק 4 נקודות מחוף מבטחים. בשבעה משחקי חוץ העונה היא צברה רק 4 נקודות ועל אף המשבר בריאל, קשה לראות את ראיו חוזרת מהברנבאו עם משהו ביד.

בונדסליגה – מחזור 15 / רועי ויינברג

16:30-באיירן מינכן-האנובר 96 (ספורט 3). משחק חד-צדדי. באיירן הצליחה לכבוש את המקום הראשון באלופות וניצחה את שני המשחקים האחרונים שלה בליגה. ההגנה לא מדהימה ומנואל נוייר לא החומה שהיה בעבר, אבל בבית מול האנובר, לה יש שני ניצחונות בכל העונה, הם צריכים לנצח בצורה משכנעת.

16:30-הופנהיים-בורוסיה מנשנגלאדבך (ספורט 2). אחד המשחקים המרכזיים של המחזור. גלאדבך במקום השני בליגה ומשחקת כדורגל מעולה עם ארבעה ניצחונות מחמשת המשחקים האחרונים כשקשה מאוד להכניע את ההגנה שלהם. הופנהיים קבוצת התקפה טובה, במיוחד בבית, אבל כזאת שלא ניצחה כבר חודש.

19:30-בורוסיה דורטמונד-ורדר ברמן (ספורט 3). דורטמונד ממשיכה לטרוף והקורבן שלה היום זה ברמן שניצחה משחק בודד מאז אוקטובר, מול פורטונה דיסלדורף שבדרך לליגת המשנה. היא לא תאיים יותר מדי בסינגל אידונה פארק מול אחת הקבוצות הטובות באירופה.

 

כדורסל

ליגת העל – מחזור 10

18:00: הפועל חולון – נס ציונה – משחקי הערב יכללו התמודדויות בין כל ארבע הקבוצות המייצגות את ישראל באירופה והמשחק המוקדם יפגיש בין שתי קבוצות שעושות חיל וניצחו בחוץ השבוע, הפועל חולון ונס ציונה. אלא שבניגוד לאירופה שם נס ציונה עומדת על מאזן מרשים של 3-8 עד כה (ו0-1 בשלב הבתים השני), הליגה לא האירה פנים עד כה לקבוצה של נדב זילברשטיין שמאזנה עומד על 33% אחוזי הצלחה עם שלושה ניצחונות ושישה הפסדים. עם זאת, בשבוע האחרון נס ציונה הביאה את היכולת הגבוהה שלה לידי ביטוי עם נצחון מרשים על מכבי ת"א 81:83 מסל ניצחון של דקוואן קוק, 6 שניות לסיום והיא תקווה לשמור על המומנטום, שקורה גם בשל חזרתו של אלישי כדיר להרכב אחרי שפציעה השביתה אותו מתחילת העונה, גם מול אירופאית נוספת.

אלא שהפועל חולון טרם הפסידה בביתה העונה באף מסגרת ומאזנה עומד כרגע על 2-7 מרשים בליגה ו2-6 מרשים לא פחות בליגת האלופות של פיב"א. למרות יכולתה הגבוהה של חולון בבית שהיא הגורם המרכזי להצלחה שלה, חולון ניצלה את השבוע היוצא לשני ניצחונות חוץ בראשון לציון ובשוויץ על פריבורג ובהתחשב בכך היא מועמדת לנצח גם הערב את הקבוצה ממרכז הטבלה ולבסס את מעמדה בצמרת הליגה. עם זאת, בכל שלושת ניצחונות הבית האחרונים שלה חולון יצאה מפיגור דו-ספרתי במהלך הערב ובשניים מהם המשחק נגרר להארכה ככה שמעניין, בוודאי יהיה…

20:20: מכבי ת"א – הפועל ירושלים – הפועל חולון אמנם ביססה את מעמדה כאחת מהגדולות של הכדורסל הישראלי אבל כשזה מגיע למשחק שהכי מעניין את הצופים, מה שנראה הערב ביד אליהו עדיין מדורג במקום הראשון מבחינת רייטינג. אלופת המדינה תארח הערב את הקבוצה האדומה של עודד קטש ותקווה להתעודד ולו במעט, אחרי ההפסד המרגיז לבסקוניה ביום חמישי שלמעשה סיים את העונה של הצהובים באירופה (בהנחה שהם לא ינצחו שני שליש מהמשחקים שלהם עד סוף העונה, נתון שגם לא יספיק בהכרח).

על מכבי ת"א עבר שבוע קשה בעקבות ההפסד, אך יותר משהיה קשה היה השבוע מתיש עם משחקים בימים א,ג,ה שאחריהם מגיע משחק נוסף במוצאי שבת (מישהו שם נרדם בשמירה על קביעת לוח המשחקים…) גרוע מכך הוא שמלבד הניצחון על הרצליה ביום שלישי שגם הוא לא היה טיול קליל, מכבי ת"א הפסידה גם לנס ציונה וגם, כאמור, לבאסקים. שניים מההפסדים של מכבי ת"א היו על חודו של סל והצהובים בהחלט צריכים להיות מודאגים מהחיבור, בעיקר ההגנתי, של הקבוצה בדקות הסיום.

אלא שלרווחתם של הצהובים, גם היריבה מירושלים לא מגיעה למשחק בכושר האולטימטיבי. ירושלים גברה על הפועל ת"א במוצ"ש הקודם לא לפני קאמבק של החניכים של דני פרנקו ובהמשך השבוע הפסידה במשחק הביתי בליגת האלופות של פיב"א לאא"ק אתונה, הפסד ביתי ראשון העונה במפעל. ירושלים חסרה את כריס ג'ונסון והדבר נותן את אותותיו בעיקר בתיאום ההגנתי של הקבוצה. בליגה ההגנה של ירושלים חלשה עוד יותר מאשר באירופה בעקבות אתלטיות ברמה נמוכה יותר בשל הצורך לשחק עם שני ישראלים על המגרש בכל עת וכן בשל העדרו של אמארה סטודמאייר שלא משחק בליגה. ירושלים תצטרך למצוא פתרונות לקו הקדמי הגבוהה של מכבי ת"א עם טייריק בלאק, ג'וני אובראיינט ואלכס טיוס וזו בהחלט לא הולכת להיות משימה קלה.

מכבי תל אביב ניצחה את כל משחקי הבית שלה בליגה עם הפרש סלים ממוצע ל 62:91 והיא תקווה לשמור על הנתונים האלה גם הערב במשחק שבהחלט צפוי להיות מרתק ושכל תסריט בו אפשרי בהחלט.

[table “8” not found /]

מכללות / עידו גילרי

19:00: (1) קנזס [0-8] – (17) וילאנובה [3-8]

19:00: ממפיס [4-5] – (3) טנסי [1-7]

19:00: (15) אוהיו סטייט [1-8] – באקנל [3-4]

19:00: (25) סירקיוז [2-7] – אולד דומיניון [3-7]

21:00: (5) מישיגן [0-10] – ווסטרן מישיגן [4-5]

21:00: (14) באפאלו [0-9] – סאות'רן אילינוי [4-7]

22:45: (25) אינדיאנה [2-8] – באטלר [2-7]

23:00: (23) פורמן [0-11] – נורת' קרוליינה ווילמינגטון [6-4]

00:00: (19) קנטקי [2-7] – יוטה [4-4]

1:00: ג'ורג'יה [3-5] – (20) אריזונה סטייט [1-7]

2:00: (14) נורת' קרוליינה [2-7] – (4) גונזאגה [1-9]

2:00: (11) טקסס טק [0-9] – אבילן כריסטיאן [1-9]

2:00: וושינגטון [3-7] – (13) וירג'יניה טק [1-8]

2:00: נורת'רן איווה [5-4] – (20) איווה [2-7]

2:30: אלבמה בירמינגהאם [3-6] – (8) אובורן [1-8]

3:00: (25) קנזס סטייט [2-6] – ג'ורג'יה סטייט [3-7]

3:30: (18) מיסיסיפי סטייט [1-8] – סינסינטי [1-9]

4:00: (7) נבאדה [0-10] – סאות' דקוטה [3-7]

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות סקוטלנד – חצי הגמר:

16:30:מארק אלן-דניאל וולס (יורוספורט 2)

21:00: שון מרפי-ג'אד טראמפ (יורוספורט)

שלב חצי הגמר אתמול הפגיש ארבעה מדורגים בכירים מול ארבעה אנדרדוגים. בעוד שמארק אלן, שון מרפי וג'אד טראמפ צלחו את המשימה (השניים הראשונים אף בקלות יתרה), הרי שהרביעי, ראיין דיי, נחל כישלון מוחץ מול דניאל וולס. כך הפך וולס, המדורג 60 בעולם, לסינדרלה היחידה שנותרה בשלב זה. וולס יתמודד בחצי הגמר הראשון מול מארק אלן, כשהצפון אירי יהיה פייבוריט ברור להתקדם לגמר הטורניר השני ברציפות שלו. בחצי הגמר השני נוכל לפגוש משחק איכותי ושובה עין בין שון מרפי לג'אד טראמפ, כשהראשון מצליח, כך נדמה, להתגבר על הפציעות שלו על מנת להתמודד מול זוכה אליפות צפון אירלנד.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה רבה.
    משחק חשוב היום בנתניה
    ודבר שני לא שאני בונה על זה אבל יהיה נחמד אם היריבה העירונית אברטון יקחו היום נקודות ממנצ’סטר סיטי לקראת המפגש של ליברפול מחר נגד יונייטד

  2. תודה רבה
    רשמתי לגבי משחקי הליגה האיטלקית , לא יודע למה זה לא עולה , אז אני מצרף את זה כאן :

    אינטר – אודינזה , 19:00 , שידור בערוץ ONE 2 :
    אז אינטר מגיעה אחר הנפילה הגדולה באמצע השבוע , כאשר היא הייתה תלויה בעצמה והיא הצליחה לשחק גרוע מאוד ולא ניצחה את איינדהובן , דבר שהוביל אותה אל עבר הליגה האירופית במקום לשמינית גמר ליגת האלופות , כאשר בקרב הקהל נשמעו קריאות להתפטרות של המאמן ספלאטי. מנגד , אודינזה אומנם לא באירופה אבל גם היא בצרות כאשר היא נמצאת מקום אחד מעל הקו האדום , במקום ה-17 , עם 2 נקודות הפרש בלבד מהמקום שמוביל לסרייה ב' בסוף העונה.
    סטטיסטיקה:
    אינטר במקום ה-3 עם 29 נקודות ומאזן ביתי של: 5 ניצחונות , תיקו אחד והפסד אחד.
    אודינזה במקום ה-17 עם 13 נקודות ומאזן חוץ של: ניצחון , 3 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים.
    ב-5 המפגשים האחרונים ביניהם אינטר ניצחה ב-4 ואודינזה ב-1 , כאשר מאזן השערים במפגשים הללו הוא : 15-7 לטובת אינטר
    סה"כ ב90 מפגשים בין הקבוצות בסרייה א' , המאזן הוא: 44-21 בניצחונות לטובת אינטר ועוד 25 תוצאות תיקו.
    חסרים:
    אינטר : דאלברט ו-וסינו(פציעות)
    אודינזה: באדו , אינגלסון , טדורצ'יק , סמיר , ואגו ( פציעות)
    יחסי הימורים בעולם:
    אינטר : 1.34 , תיקו : 5.06 , אודינזה : 9.46
    הימור שלי למשחק:
    אינטר מגיעה אחרי תקופה לא טובה כאשר בארבעת המשחקים האחרונים שלה(בכל המסגרות) היא לא הצליחה לנצח ואחרי הדחה מאירופה , אודינזה לעומת זאת לא הצליחה לנצח רק בשני המשחקים האחרונים. אינטר בביתה קבוצה חזקה ואני מאמין שהיא בסופו של דבר תנצח , אך זה יהיה מאוד קשה ובשער אחד בלבד.

    טורינו – יובנטוס , 21:30 , שידור בערוץ ONE 2:
    הדרבי של טורינו ינעל את משחקי יום שבת באיטליה(רק 2 משחקים) , כאשר טורינו הנהדרת תארח את יובנטוס שרצה לעבר אליפות נוספת. אז טורינו מגיעה למשחק אחרי תיקו 0-0 מול מילאן בסן סירו , ויובנטוס מנגד מגיעה אחרי ניצחון ליגה 1-0 על אינטר בבית ואחרי הפסד מביש בחוץ ליאנג בויז 2-1 במסגרת ליגת האלופות , במשחק שהיה לפרוטוקול בלבד עבור יובה.
    סטטיסטיקה:
    טורינו במקום ה-6 עם 22 נקודות ומאזן ביתי של : 3 ניצחונות , תיקו אחד ו-3 הפסדים.
    יובנטוס מקום 1 בליגה עם 43 נקודות ומאזן חוץ של 7 ניצחונות.
    ב-5 המפגשים האחרונים ביניהם בסרייה א' : יובנטוס ניצחה 4 פעמים ועוד משחק הסתיים בתיקו.
    146 משחקי דרבי היו בסרייה א' בין יובה לטורינו כאשר המאזן הוא 69-35 לטובת יובה ועוד 42 משחקים שהסתיימו בתוצאת תיקו.
    חסרים:
    טורינו : אין
    יובה: בנטנקור , חדירה , קואדראדו , ברצאלי , קנסלו
    יחסי הימורים בעולם:
    טורינו : 6.45 , תיקו: 3.73 , יובה : 1.59
    הימור שלי:
    טורינו קבוצה מאוד טובה והמיקום שלה לא משקר והיא תבוא למשחק הזה בכדי לנצח , מנגד נמצאת יובה , הקבוצה הכי טובה באיטליה ללא ספק , ואחת הטובות באירופה שעם רונאלדו ביחד , טסה לעבר אליפות נוספת וזהו משחק הדרבי הראשון של רונאלדו בליגה נגד טורינו והוא ירצה לחגוג אותו עם ניצחון. לטעמי , יובה לא יצליחו לנצח את טורינו והמשחק יסתיים בתיקו , והוא יהיה משחק החוץ הראשון שאותו יובה לא תנצח בליגה העונה.

  3. תודה לכל המשתתפים בדיומא ותורמים שעות, יום אחרי יום. המשחק של היום עבורי הוא גונזגה בצפון קרולינה. ישנו גם אחלה טורניר "אבא-נגד-בן" בגולף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט