השבוע במכללות: גם גונזאגה במנוצחות / ערן שור

 

1. משחק השבוע: גם השבוע התלבטתי בין שני משחקים והחלטתי בסוף ללכת על שניהם:

I. טנסי וולנטירס 76 – גונזאגה בולדוגז 73. גם טנסי וגם גונזאגה כבר התארחו כאן בפינת משחק השבוע. בפעם הקודמת טנסי הפסידה בהארכה לקנזס, בעוד שגונזאגה ניצחה את דיוק במשחק צמוד (בהחלט יתכן שאלו 4 הקבוצות הטובות כיום במכללות). אז הפעם זה נגמר אחרת במשחק מכללות איכותי וקשוח, עם שתי הגנות טובות. גונזאגה הובילה רוב המשחק ונראתה בדרך להישאר מושלמת. אבל הגיע האדמירל (לא דייויד רובינסון, סקופילד) והפך את התוצאה כמעט לבדו, כולל שלשה מנצחת.

את גונזאגה הובילו, פחות או יותר כרגיל, שני הג'וניורים הנהדרים, האצ'ימורה וקלארק (שווה פוסט נפרד), עם 21 נקודות כל אחד באחוזים טובים. אצל טנסי, כמו שכתבתי כאן בעבר, זו ההצגה של ה"תאומים", צמד הפורוורדים גרנט וויליאמס ואדמירל סקופילד. שני פורוורדים לא גבוהים במיוחד (באיזור השני מטר), אבל עבי בשר (באיזור ה-110 קילו כל אחד) ומוכשרים מאוד התקפית. וויליאמס, הקלעי והריבאונדר המוביל של הוולנטירס, נתן עוד משחק נהדר עם 16 נקודות, 12 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. אבל כמו במשחק מול קנזס, הוא נקלע לבעיית עבירות ויצא ב-5 עבירות כמה דקות לסיום. ואז הגיע הזמן של סקופילד להציל את המולדת. על מה שהוא עשה תקראו למטה.

II. נבאדה וולף פאקס 72 – אריזונה סטייט סאן דבילז 66. כבר ציינתי כאן בעבר שהרוב המכריע של המכללות, בטח אלו ששוות משהו, מגיע ממזרח ארה"ב (תסתכלו שוב על המפה למטה). כתוצאה מכך, משחק השבוע בין שתי קבוצות מערביות הוא אירוע די נדיר, בעיקר השנה כשהפאק 12 חלש יחסית. אבל הפעם זה מוצדק. שתי הקבוצות הגיעו למשחק עם מאזן מושלם (0-8 ו-0-7 בהתאמה) ויחד עם גונזאגה נראות כמו הקבוצות החזקות במערב. אריזונה סטייט התחילה מצויין ובמחצית הובילה ב-12. אבל נבאדה הקשוחה לא נבהלה, נגסה בהתמדה ביתרון, ולקראת הסיום הצליחה גם לעלות ליתרון שממנו אריזונה סטייט כבר לא הצליחה לחזור.

את נבאדה המנוסה והאיכותית מובילים התאומים (הפעם באמת) הזהים קאלב וקודי מרטין, בשנתם האחרונה במכללות. בחיי שאני לא יכול להבדיל ביניהם (מעניין אם הם מנסים לפעמים לעבוד על השומרים) עד לרגע שבו הם מתחילים לכדרר. אז מתברר שקאלב הוא בבירור האח המוצלח יותר. מדובר על גארד גבוה (2.01) וחזק, עם כדרור וחדירה טובים, ובעיקר קליעה מצויינת משלוש (45% בשנה שעברה וגם השנה הוא באיזור). זה לא היה משחק מוצלח של קאלב ולו דורט מאריזונה סטייט הצליח להקשות עליו את החיים (1 מ-10 משלוש). אבל הוא התעורר בזמן וסחב את נבאדה למהפך, יחד עם עוד סיניור, ג'ורדן קרוליין (19 נקודות ו-10 ריבאונדים למשחק). אריזונה סטייט היא קבוצה צעירה יותר באופן משמעותי, שהחמישייה שלה כרגע מורכבת משני פרשמנים ושני סופומורים. אבל היא נראית נהדר בהובלת לוגנז דורט, הרוקי הסנסציוני ממונטריאול, שקלע 24 נקודות והשאיר את אריזונה סטייט בחיים במשחק הזה (עוד על דורט למטה).

 

2. שחקן השבוע: לאדמירל סקופילד יש שם שמתאים לגיבור מרומן של רוברט לואיס סטיבנסון או ג'יין אוסטין, תבחרו מה אתם מעדיפים. כמו שכתבתי למעלה, לא מדובר כאן על שחקן עם פרופיל נבא אידיאלי. פורוורד לא גבוה במיוחד (1.98), לא פריק אתלטי, לא מאוד מהיר, ואפילו נראה לפעמים קצת כבד. מסוג השחקנים שבהחלט יכולים להתקשות במעבר לליגה של הגדולים, בעיקר בהגנה. אבל הוא חזק בצורה בלתי רגילה (תסתכלו על השרירים. אחד היחידים במכללות נראה לי שיכול להתמודד בלי רגשי נחיתות מול זאיון). ויש לו גם המון לב וכדורסל. הסיניור של טנסי השתפר בכל אחת מהשנים שלו, והשנה הוא מגיע לשיאו, עם 18 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים למשחק. במשחק מול גונזאגה הוא הגיע לשיאו (וגם שיא קריירה) בדיוק ברגע הנכון. כדי ששחקן כמו סקופילד יוכל להצליח ב-נבא כסמול פורוורד, הוא צריך קליעה טובה משלוש. ובאמת, השנה הוא קולע 2.5 שלשות למשחק ב-41%. מול גונזאגה הוא קלע 6 מ-10 מהשלוש, כולל השלשה שניצחה את המשחק.

 

4-3. חובבי ציון ובולבול: עוד יום במשרד לשני השחקנים הכי מעניינים וייחודיים במכללות. פריקים של הטבע עם שני סוגים שונים להפליא של מבנה גוף. גם דיוק וגם אורגון שיחקו רק פעם אחת השבוע. דיוק ניצחה בקלות את ייל 58-91 בקרב בין שתיים מהאוניברסיטאות הטובות בארה"ב. זאיון עם הדומיננטיות ההגנתית וההתקפית הרגילות שלו (20 נקודות ו-8 ריבאונדים), למרות שהשחקן המצטיין של דיוק היה שוב אר ג'יי בארט (30 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים). אורגון מתקשה (כרגיל) מול עוד מכללה בינונית, אבל מנצחת בסופו של דבר את סאן דייגו 55-65. בול עם 20 נקודות, 9 ריבאונדים, 4 חסימות, ו-2 מ-3 מהשלוש. קשה להאמין, אבל שחקן בגובה 2.20 קולע באופן עקבי באיזור ה-50% מהשלוש. ואגב, זה לא מקרי. זכור לי שלפני שנה וחצי, במשחקי ה-AAU של נייק (המסגרת התחרותית הכי איכותית לשחקני תיכון) הוא גם כן קלע באיזור הזה משלוש וכולם חשבו אז שבטח מדובר על פוקס. אז לא. לבול יש פשוט יד רכה להפליא (ולמרבה הצער גם הגנה די רכה).

 

6-5. חובבי דראפט/מייפל: גם את שתי הפינות הקבועות הללו ניתן לאחד השבוע. לו (לוגנז) דורט, הרוקי הנהדר של אריזונה סטייט קלע כאמור 24 נקודות השבוע בהפסד הצמוד מול נבאדה. עד עכשיו יש לו 22 נקודות, 6 ריבאונדים ו-2 חטיפות למשחק. הוא שני בנקודות מבין כל הרוקיס בהיי מייג'ורס (בארט ראשון). על הפוטנציאל ההגנתי של דורט (מרקוס סמארטי) כבר כתבתי כאן בעבר, והשבוע הוא נתן עוד הדגמה של מה שהוא מסוגל להיות כשהוא מרוכז ומחוייב (רוב הזמן זה המצב, אבל הוא עדיין לא עקבי מספיק). אבל דורט מראה בינתיים שגם הפוטנציאל ההתקפי שלו מצויין. יש לו צעד ראשון אדיר, שמשאיר אבק למגינים, וגם ניתור מצויין ויכולת לסיים בשלל צורות ליד הטבעת, בהטבעה מהדהדת או עם מגע. הוא גם מגיע המון לקו (8.5 פעמים למשחק), למרות שהאחוזים משם טעוני שיפור (רק 63%). הקליעה שלו משלוש לא מעולה, אבל סבירה (34%). מה שעדיין אין לו זה פלואטר ומהלכי חצי מרחק יעילים. אבל גם בלי זה הוא מצליח להשיג המון נקודות ולהשפיע על המשחק.

החיסרון הגדול של דורט כרגע הוא יכולת קבלת ההחלטות, כפי שמעידים 2.3 אסיסטים מול 3.3 איבודים למשחק. ממה שראיתי ממנו בתיכון, הוא בהחלט יכול להשתפר בתחום הזה, אם כי די ברור שהוא לא רכז. הוא ילמד להכריח פחות ולהוציא יותר כדורים לקלעים, מה שישפר את מספר האסיסטים וגם יפחית מהאיבודים. אם יצליח להגיע לתקרה שלו, דורט יכול להיות אחד הסקנד גארדים הכי טובים בליגה. אם לא יצליח לשפר את קבלת ההחלטות ומשחק חצי המרחק שלו, הוא עדיין יכול להיות שחקן רוטציה, סטייל איזה רודני סטאקי או לארי יוז. אם כן, הוא מסוגל לדעתי להגיע לאיזורים של אולאדיפו ודונובן מיצ'ל.

 

7. פאוור רנקינג: גונזאגה מאבדת את המקום הראשון אחרי ההפסד, וקנזס הבלתי מנוצחת, שפתחה שם את העונה, חוזרת לפסגה. קנטאקי, השוב בינונית מאוד, צונחת 10 מקומות ל-19 עם הפסד מפתיע השבוע לסיטון הול. גם קנזס סטייט, שהתחילה את העונה עם 6 ניצחונות, עם ירידה חדה (9 מקומות) אחרי הפסדים השבוע למרקט ולטולסה.

1. קנזס (0-8)
2. דיוק (1-9).
3. טנסי (1:7)
4. גונזאגה (1-9)
5. מישיגן (0-10)
6. וירג'יניה (0-9)
7. נבאדה (0-10)
8. אובורן (1-8)
9. מישיגן סטייט (2-8)
10. פלורידה סטייט (1-8)
11. טקסס טק (0-7)
12. נורת' קרוליינה (2-7)
13. וירג'יניה טק (1-8)
14. באפלו (0-9)
15. אוהיו סטייט (1-8)
16. וויסקונסין (2-8)
17. וילאנובה (2-8)
18. מיסיסיפי סטייט (1-8)
19. קנטאקי (2-7)
20. אריזונה סטייט (1-7)
21. מרקט (2-8)
22. איווה (2-7)
23. פורמן (0-10)
24. יוסטון (0-8)
25. אינדיאנה (2-8)

 

בשבוע הבא: בשבת גונזאגה עם עוד משחק חוץ קשה, אצל צפון קרוליינה. ובחמישי, דיוק מארחת את טקסס טק הבלתי מנוצחת.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. מבחינתי המשחק השני של השבוע אחרי גונזאגה – טנסי היה קנטקי – סיטון הול. נכון שלא באותו פרופילאבל דרמת מכללות מהסוג המוכר והטוב עם הופעות גדולות בשני הצדדים.

    1. כן, בהחלט משחק דרמטי. אבל נדמה לי שהוא מעיד בעיקר על החולשה של קנטאקי השנה.

      חוץ מפי ג'יי וושינגטון המצויין, יתר שחקני השנה השנייה, שהגיעו על תקן של "כוכבים" מאכזבים. מדובר בעיקר על הסנטר ניק ריצ'ארדס, שרבים חשבו שיהיה וואן אנד דאן והרכז קוואדה גרין, שנחשב למוכשר יותר משיי גילג'ס אלכסנדר ועכשיו כבר יש דיבורים על מעבר שלו למכללה אחרת.

      גם הרוקים, חוץ מקלדון ג'ונסון, לא מראים יותר מדי, בעיקר קוויקלי ומונטגומרי המאכזבים.

      ואולי האשמה, כפי שכבר טענו לא פעם, היא בכלל בקאליפרי והמערכת שבנה בקנטאקי, שלא מאפשרת לשחקנים עם פוטנציאל גבוה לבוא לידי ביטוי? בקצב הזה, קנטאקי תאבד תוך כמה שנים את המעמד המיוחד שלה בגיוס שחקני העילית.

      1. נכון, אבל אני מדבר על המשחק עצמו שבאמת היה כל מה שיפה וטוב בכדורסל המכללות.
        זה הרבה מעבר לדיבורים – גרין כבר הודיע שהוא יטרנספר.

      1. אכן. אחד השחקנים האהובים עלי במכללות, שיכול להפוך ללו וויליאמס כשיהיה גדול.

        אגב, לפני שנה וחצי גם נבחרת ישראל הצעירה (נאור שרון, יפתח זיו, איגור קולשוב, שוכמן וכאלה) טעמה מנחת זרועו באוניברסיאדה, כש-36 נקודות שלו ברבע הגמר מנעו מישראל "סנסציה" בהפסד צמוד.

  2. הבול הזה הוא תופעת טבע. אם היתה בו יותר דינמיות ואגרסיביןות הוא היה הופך למשהו מיוחד. קארסן אדוארדס הוא כוכב. כבר בעונה שעברה הוא היה כוכב (סיים עם משהו כמו 19 נק' למשחק). הוא האייזיה תומאס החדש שמגיע מהמכללות. נראה מה יעשה נגד נוטר דאם (אני לא בטוח, אבל הוא לא מוביל את ה-NCAA בנק'?).
    בשקט בשקט פורמן הקטנה מגרינוויל היא כבר במקום 23. מדהים כמה קבוצות במכללות הן עם ס"ה 0 הפסדים, הפסד אחד, או שניים, כשכולן כמעט משחקות בקונפרנסים בהם כל משחק הוא לחיים ולמוות.
    מציע לשים לב לסירקיוז למרות 3 הפסדיה. אני רואה ששוב הופכת שם קבוצה שתעשה הרבה צרות לכולן ב-NCAA

    1. לפורמן היה דווקא שבוע לא מרשים.
      אדוארדס מוביל בכל הנוגע לכל המייג'ור קונפרנסים אבל בכל המכללות תמיד יש את הכוכבים שקולעים 30 או קרוב במכללות הקטנות.
      למעט הביג טן המשחקים בתוך הקונפרנסים עוד לא התחילו לכן יש עדיין הרבה בלתי מנוצחות.

      1. מי שמוביל את המכללות בקליעה הוא כריס קלמונס ממכללת קמפבל, עם 31 נקודות למשחק. הוא אגב האייזיה תומאס האמיתי — אותו גובה (9'5). קארסן אדוארדס שישי, אבל אכן ראשון בהיי מייג'ור קונפרנסז, כשהוא מקדים מעט את אר ג'יי בארט וג'א מוראנט.

        סירקיוז נראתה רע מאוד רק לפני פחות מחודש במשחקים מול קונטיקט ואורגון. יש שם הרבה כישרון, עם באטל, יוז ובריסט, אבל הם משחקים כדורסל די מכוער, אנוכי, וחסר השראה בהתקפה ואת הבונקר המסורתי (איזורית) בהגנה. כמובן שיכול להיות שהכל יתחבר ברגע המתאים, כמו בשנה שעברה, והם יתנו ריצה, אבל כרגע לא ממש נראה שהם שייכים לטופ של המכללות.

  3. וכמובן תודה גדולה לערן על שהוא (ועידו גילרי בדיומא) עוזרים להכניס את הכדורסל המצויין במכללות לידיעת הגולשים

  4. תודה רבה, הייתי שמח שתפרט קצת יותר על מכללות בירידה (כמו קנטאקי למשל שבפוטנציאל היא אחת המכללות החזקות השנה אבל עד עכשיו די בינונית) וגם פרוספקטים שמאכזבים (כמו קווינטין גריימס למשל שהוא אחחה של שוטינג גארד גבוה לדעתי ולא ברור למה לא הולך לא עד עכשיו. דורט לגמרי הפתעה נעימה, הלוואי ויגיע לבוסטון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט