במקום פוסט – דיוני הופס ל-"בינוניים" ול-"טובים" (כולל פתרון לפלופים) / מנחם לס

 

******************************************

הערה 1: "בתגובות" כללתי הצעה כיצד אפשר באופן תיאורטי (וניתן להפוך זאת לאפשרות מעשית!) לבדוק אם נפילה היתה אמיתית או 'פלופ'!

*****************************************

הערה 2: איך דייויד סטרן הבנזונה הזה נראה כה טוב (תמונה מאתמול!) ? הוא עבר את גיל ה-70 (לדעתי!) ועם כל הצרות של ה-NBA להיראות כה צעיר ומאושר בלי קמט בפנים? אולי למומי ישנה תשובה!

****************************************

 הערה 3: סוף-סוף יוצא לדייג. 8:30. אחור של 30 דקות. אחזור בקרוב עם דגים לכולם!

****************************************

 

האמת היא שנמאס לי קצת לכתוב. עלי לקחת DAY OFF וללכת לדוג באגם 'לורנס'. לא ביג דיל: מחר ב-8 בוקר אשכור קאיאק ל-5-6 שעות ($5 לשעה) ואצא לדוג. באגם נמצאים CATFISH,  PUFFERFISH, ו-RAINBOWFISH – כולם טובים לאכילה. מחר (אצלכם היום) עד הצהריים אין כל ספורט. ב-3 אחה"צ כבר אהיה בבית ל-US OPEN בגולף (מיקלסון מוביל אחרי היום השני), יפאן נגד בראזיל בכדורגל בפדריישיון קאפ בבראזיליה, בייסבול כמובן, וב-8 בערב משחק הפלייאוף השני בהוקי קרח בין הבלקהאוקס משיקגו ובוסטון ברוינס (שיקגו מובילה 0-1). אז במקום לכתוב, הנה כמה נקודות לדיון (אם בא לכם!) בתגובות.

כשאחזור הביתה אוסיף את ה-2 סנט שלי.

אז ללא סדר הגיוני, הנה עשר נקודות שבחרתי מכל חדשות היום כאפשריות לדיונים לכל הרמות באתר – מ'הבינוניים' ועד ל-'טובים' (או יותר נכון, הם חושבים שהם 'טובים'; אין צורך להגדרה עצמית; התשובות תגדרנה אותך!). הבע דעתך על נקודה אחת בדיון, יותר מאחת, או כולן.

1. כריס בוש ניקנס $5,000 על פלופים במשחק ה-4 (לכו לבלוג החי ותבדקו בעצמכם אם לא כתבתי מיד אחרי הנפילה "בוש ביצע פלופינג". אני תמיד אובייקטיבי והוגן כשאני כותב מקצועית!). מאין ה-NBA בטוחה שהיה כאן פלופינג? מה היה קורה לו כריס בוש היה תובע את הליגה על מיליון דולאר על 'הכתמת' ו-'הכפשת' שמו כי הוא לא עשה כל 'פלופינג' אלא נפל באמת מדחיפה של דנקן? האם ישנה דרך לקבוע ללא ספק אם היה פלופינג או לא?

2. בראיון השבוע עם דן פטריק (באותה הוצאה של המגזין) קרל מלון בוחר את "חמישיית כל הזמנים " שלו: ג'ון סטוקטון, אוסקאר רוברטסון, סקוטי פיפן, לברון ג'יימס, ווילט צ'מברליין. פטריק שואל, "ברצינות?". מלון עונה, "בכל הרצינות" ואז מסביר מדוע בחר בהם. מה אתה אומר על בחירתו? האם אתה רואה סיבה לבחירה המוזרה הזאת?

3. המגזין בחר בסידרת הגמר ב-1993 בין שיקגו בולס ופיניקס סאנס כ-"THE BEST FINALS EVER". מסכים? לא מסכים? היש מה להוסיף?

4. תחליטו אתם:

Kobe  Bryant set off a mild panic among Los Angeles Lakers fans Friday afternoon when he selected "The Last Chapter" as the slogan that best represents his comeback from a ruptured Achilles tendon.n.

טוב, קובי הדרמטי קרא לחזרתו ללייקרס בטוויטר שלו  "הפרק האחרון", אבל בהמשכו הוא מסביר את "הפרק האחרון" כנסיון לנצח עוד שתי אליפויות בשנתיים הבאות.  נו, מה שעתך בנידון?

5. מה דעתכם?

Stu Jackson spoke to a couple of reporters, myself included, at length about potential rule changes the league’s competition committee discussed behind closed doors this week. Among them: a potential “challenge flag” system for coaches to use only in the last two minutes of regulation and overtime.

לכל מאמן יהיה דגלון עם יכולת לזורקו לפרקט (כמו בפוטבול) אם יש לו צ'לנג' לשופטים, בדקותיים האחרונות ובהארכה.

6. אחרי נצחון מיאמי במשחק הרביעי, מג'יק ג'ונסון אמר ש-"ינצחו או יפסידו, זו הפעם האחרונה שאנחנו רואים את 'השלישייה הגדולה של מיאמי ביחד'.

7. LAKERS NATION (אוהדים; לא הקבוצה!) הודיע אמש שהקבוצה לא תסכים ל-SIGN AND TRADE של דווייט האוארד.

8. מי הם חמשת הפרי אג'נט המעניינים ביותר?

9.  ג'ורדן פרמר הודיע אתמול שהוא מתכנן לחזור ל-NBA בעונה הבאה.

10.  4 אפשרויות לכריס פול ודווייט האוארד לשחק יחד בעונה הבאה: באטלנטה, ביוסטון, בקליפרס, ובדאלאס. מה היא האפשרות הריאלית והמגרה ביותר?

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. 1.לקבוע משהו כמו פלופינג אי אפשר בודאות, אולי דרך הרבה הילוכים חוזרים ותוכנה כלשהי כמו ההוק-איי בטניס.

    2.לדעתי הבחירה הזוייה, אבל כל השחקנים פה נמצאים ב-3 החמישיות הכי גדולות שלי. הוא בחר אותה גם כדי לעשות עניין, ויש שחקנים שאפשר להבין למה הוא לא בחר בהם עקב רקע אישי (MJ). אני לא מבין למה הוא לא בחר את מג'יק, ואולי הוא גם רצה לעשות כותרות. החמישייה שלי היא מג'יק, מייקל, בירד (שללברון יהיו 4 אליפויות הוא יחליף אותו), טימי, וקארים עבדול ג'באר

    3.אני לא יודע אם להסכים או לא, כי לא הייתי אפילו בתכנון אז. הגמר של 1985 היה מעולה, וגם הגמר של 1969. אני הייתי בוחר אחד מהגמרים המוכרים יותר נגד הג'אז, אבל אי אפשר לבחור את "הסדרה הכי טובה", על סמך משהו מוכח.

    4.קובי לא יקח אליפות כל עוד ד'אנטוני וה-4 פרנצ'ייז פליירס נשארים בלייקרס. קבוצה עם מאמן אחר, קובי, נאש וגאסול, יכולה לעשות לא מעט, אבל הוא לא יקח 2 אליפויות בשנתיים הבאות ולא יעבור את ג'ורדן.

    5.רעיון טוב, יש הרבה דקות מאוד בעיתיות בחלק זה של המגרש, וזה אולי יסייע לפתור מחלוקות מהר יותר.

    6.הוא צודק. לדעתי כריס לא ימשיך במיאמי, למרות המשחק הרביעי המצויין, כי הוא אחד הגבוהים היותר חלשים בליגה. יכול להיות שזה לא יהיה ישר אחרי הפלייאוף, אבל אני לא חושב שהם ישארו ביחד אחרי קיץ 2014.

    7.הם דפוקים-הווארד יעבור ורק גרם נזק. הם יכולים לקבל עליו צעיר איכותי שישפר אותם גם בטווח הרחוק.

    8.כריס פול, אנדרה איגודלה, דוויט הווארד, טוני אלן, ג'יי אר סמית'

    9.הוא יכול לחזור ולהיות שחקן שישי מצויין ב-NBA כמו בעונה שעברה אחרי השביתה, לאחר שהפציץ ברחבי אירופה. הוא החתמה חכמה ובתור קבוצה שצריכה גארד קולע מהספסל הייתי מחתים אותו ישר.

    10.הכי ריאלי-אטלנטה. הכי מגרה-יוסטון (כריס פול, ג'יימס הארדן, צ'נדלר פרסונס, דואנטאס מאטיג'ונס ודוויט הווארד באותה קבוצה עם תומאס רובינסון, ארון ברוקס ופטריק בברלי על הספסל).

    1. למה שלברון יחליף אותו?
      בירד לא נשנק בכל כך הרבה משחקים בקריירה שלו כמו לברון.
      כמה וכמהנצחונות לא רשומים על שם לברון- האם היה נצחון אחד בסדרת גמר שלא היה על שם בירד בצורה כזו?

      אם הולכים לפי מספר אליפויות אז יש שחקנים עם יותר זכיות כמו רוברט הורי.

      לברון עד שלא ישתנה בסיסית באופי שלו ולא יחנק במשחקים רבים- שום סיבה שיהיה שם.
      כשרון נטו פיזי- כן. מנטלית- רחוק משם.

      איך אפשר לוותר על בירד בחמישית כל הזמנים- הזוי.

        1. או שכן או שלא.
          בינתיים להגיד שלברון שם- זה מה שהזוי.

          אם פתאום הוא יהיה דומיננטי בכל המשחקי גמר העתידיים שלו- נראה.

          נכון לעכשיו זה מצחיק להכניסאותו.

      1. קרל מלון תמיד היה אדם קונטרוברסיאלי., ואת מייקל הוא תמיד שנא מסיבות ידועות ומובנות. אבל אחרי הראיון ההזוי כשהשאיר את מייקל בחוץ הוא הבין כמה הזוי זה היה והתחרט. הוא צילצל לדן פטריק וביקש ממנו לשנות את הבחירה ולהכניס את מייקל במקום לברון, אבל זה כבר היה מאוחר. אז פטריק הוסיף למטה (או מישהו בספורטס אילוסטרייטד הוסיף) שאחרי שהמגזין כבר הלך לדפוס הוא ביקש לשנות את בחירתו.

    2. מלון בזמנו היה השחקן היחידי שסרב לשחק נגד מג'יק אחרי ההודעה שהוא נשא איידס והיה סיפור גדול בגלל זה….אז זה מסביר למה הוא לא ברשימה, MJ את צודק כי הוא רואה אותו בסיוטים שלו והוא בטח לא היה בוחר את דאנקן כי הוא חושב שהוא הפאוואר פורוורד הכי טוב שהיה ולכן הוא בחר בלברון שהוא לא בדיוק מספר 4.

  2. 6. שלוש גמרים בשלוש שנים – הצלחה כבירה. עם סיכוי ל – 2 אליפויות ב3 שנים – הצלחה סופר כבירה. למה שיפרקו אותם?. האמירקאים הם כלכך שמרנים ושונאים לקחת סיכונים אז למה שפט ריילי יפרק את השלישיה הגדולה? אין סיכוי בקיצור.
    9. פארמר יכול להיות רכז מחליף בקבוצה גדולה בnba. ורכז פותח בקבוצה חלשה בnba. שחקן טוב מאד ומקצוען רציני. מזכיר באופי שלו את A.P.

    1. זה לא תלוי בריילי. זה תלוי בשחקנים עצמם.
      בקשר לפארמר לא ידעתי שהוא השתפר כל כך באירופה, או כמו שזה תמיד – שחקני NBA די בסדר הופכים כוכבים בליגה המינורית הזאת. אחרי שבוב מקאדו ודומיניק וילקינס פרשו מה-NBA הם הפכו כוכבי-על באירופה ולקחו אליפויות לבדם.

      1. אם זה תלוי בשחקנים, אז למה שהם יעזבו??
        אני לא רואה שהם עוזבים כי הם פשוט טובים.
        בקשר לאירופה:
        כמו שאמרתי, יישנם הרבה דוגמאות לשחקנים שמשחקים באירופה כעת או בעבר הקרוב שהיו טובים מאד בnba. נכון שהם לא ברמה של הסופר סטארים ואפילו לא סטארים אבל הם כן ברמה של שחקני חמישיה או שחקן שישי.דוגמאות:
        1. קירילנקו – שחקן חמישיה במינוסטה – הוביל את צסקא לגמר היורוליג.
        2. אנתוני פארקר – שחקן גדול במכבי,שחקן חמישיה בקבוצות גרועות.
        3. ג'ורדן פארמר – לקח את אפס רק לרבע גמר, היה רכז מחליף בניו ג'רזי.
        4. רודי פרננדז – הוביל את ריאל לחצי או לגמר היורוליג והיה טוב מאד בדאלאס,בדנבר ובפורטלנד.

        פארמר לא השתפר כלכך הרבה, הוא תמיד היה טוב מאד בשביל הNBA, הוא פשוט רצה להוביל קבוצה וכנראה שגם הטורקים שילמו לו הרבה. אני יודע שהוא קיבל 3.5 מיליון יורו לעונה.

  3. לקובי יש סיכוי לקחת אליפות רק כרול פלייר בקבוצה ולא כפרנצ'ייז. לכל היותר הוא יהיה חלק משלישיה כזאת כמו במיאמי אבל זה נוסה בעונה האחרונה ללא הצלחה. מעניין איך הוא יחזור מהפציעה אם בכלל…..

  4. 2. קרל מלון בחר בצורה לא רציונאלית (מייקל בחוץ) בגלל שני ההפסדים שלו בגמר למייקל ובגלל שכשמייקל היה פורח מלון היה משתנק.
    הוא עשה זאת בתחכום כשבחר באוסקר כי הוא לא שיחק בדור של מייקל וקשה להשוות.

    4. הסיכוי של קובי להביא עוד שתי אליפויות בשנתיים נמוך מאד מהסיבות הבאות:
    א. אין לו צוות מסייע מספיק
    ב. הוא בעצמו מזדקן וחוזר מפציעה קשה.

    יחד עם זאת מדובר בווינר חסר תקנה שתמיד מכוון גבוה.

    6. מדוע שלא ינסו להביא עוד אליפות ? בוש בריא ואם דווין משתקם מהפציעה, הייתי נותן לטריו עוד עונה אחת לפחות.

  5. בהצלחה בדייג מנחם כפרה עליך
    בקשר לשאלות שלך , וואלה יותר גרוע מחידון תנ"ך , מומי ינסה לעזור

    1. לקבוע פלופינג , בערך כמו לזהות אם בחורה מזייפת אורגמה
    2. סיבה ? אף אחד כבר לא עובד עם הדואר , הכל עבר לדואר אלקטרוני
    הדוור כבר לא מעודכן , מומי מרכיב לפחות 4 חמישיות שגומרות על החמישייה של הדוור 30 הפרש
    3.הייתה סידרה מצויינת 93 בארקלי בשיא מול מייקל , אבל מומי חושב שהסדרות של הלייקרה מול בוסטון ב 84 85 ו 87 היו ברמה אחת מעל , אולי ההשתתפות היתה של צעירים מתחת לגיל 27 ?
    4.נסיון כן , הצלחה ? לא בכל עונה ווסברוק יפצע בפליי אוף , המערב נראה סגור ל 5 שנים הבאות.
    ד'אנטוני לא יקח אליפות גם אם יאמן את מכבי תל אביב 20 שנה
    5. רעיון לא טוב , ד'אנטוני עוד ישתמש בו נגד הלייקרס והפלאח יכה איתו שחקנים
    6. מה שמג'יק אומר קדוש , מג'יק חיים של מומי
    7.הווארד לא ראוי ללבוש את המדים של הלייקרס , הוא מרמה את האוהדים ואת מומי
    8.מעניינים למומי את הפדחת , הכל קשקושים
    9.עכשיו מומי מבין את הסיבה לבאלגן בטורקיה , תלמדו מהטורקים
    פארמר הודיע שיעזוב את אפס אנדולו והתחיל באלגאן ברחובות
    10.אי אפשר להגיד על הווארד ומגרה באותו משפט , אופצייה המגרה על מומי היא אוקסנה , גרושתי השלישית בלבוש חווה , מורידה שוטים של וודקה מהרצפה

    1. מומי, בעייה: אני לא בטוח אם CATFISH הוא דג כשר. מישהו שאל איך אוכלים CATFISH: פשוט: קודם את הדג, ולקינוח את החתול.

      בקשר לאורגזמה, איתי אף בחורה לא הצליחה לזייף. פיתחתי בדיקה סודית ובארץ כשתסיע אותי מת"א לבת גלים (אגב, כמה עולה טכסי פרטי מת"א לבת גלים, ומת"א לקרית טבעון, בלי הנחה, ועם הנחה) אגלה לך את הבדיקה הסודית. יש כאן כמה צעירים שעוד לא הגיע הזמן לדבר על זה)

      הסדרות בין הלייקרס והסלטיקס היו גדולות, וחזיתי בכמעט כל המשחקים בבוסטון, אבל לפי מה ששמעתי ה-1993 היתה הצמודה והטובה מכולן

      מה זה "מורידה שוטים של וודקה מהריצפה"? עם הציצים?

  6. גמר 93 היה משובח במיוחד לצופים הישראלים. ערוץ הספורט שלח לשיקגו ופיניקס את ארבל, שלח וריגר. התוצאה היתה מענגת. חוצמזה, ג'ורדן ובארקלי סידרו לנו הנאה שמחזיקה דורות. בוודאי עם משחק 3 ההארכות. מבחינתי האישית, הסדרה הזו היתה הגדולה והאיכותית ביותר שראיתי ממש בלייב.

  7. לפני שאני עוזב: אני חשבתי על רעיון בקשר לפלופים, ואפילו חשבתי להציע אותו ל-NBA, ואז שמעתי השבוע שמארק קיובן ופרופסור לביומכניקה מ-טכסס סאות'רן יוניברסיטי החליטו לעבוד על פיתוח שיטה לגילוי פלופינג, ואולי הם מתכננים על אותו רעיון שיש לי (אילו הייתי עדיין פעיל באוניברסיטה הייתי כבר מזמן מציע את הרעיון ל-NBA):

    מה זה נפילה? זה כשמומנטום גדול פוגע בך. יש את חוק ה-TRANSFER OF MOMENTUM בביומכניקה. מה קורה כשישנה התנגשות בין משאית ומכונית ראש בראש? המשאית מגיעה עם מומנטום של מסה כפול מהירות (MOM=MASS X VELOCITY) ופוגשת במומנטום של המכונית שהוא מסה כפול מהירות. המשאית חוטפת את המומנטום הקטן של המכונית והמכונית חוטפת את המומנטום האדיר של המשאית (סכום המומנטום לפני ואחרי ההתנגשות הוא שווה, להוריד חיכוך ודברים כאלה). בקיצור – המכונית עפה 20 מטרים אחורנית.
    אותו דבר עם שני שחקנים.
    הבעייה כמובן היא מדידה.
    אני כבר לפני 30 שנה עבדתי עם סימולציות בסינמטוגרפיה בצילום מהיר (300 FRAMES בשנייה; זה מה שהיה אז. היום אפשר לצלם דיגיטלית 30,000 פריימס בשנייה). בקיצור, מבלי להיכנס לפרטים מיותרים, ניתן לחשב בצורה די מדוייקת את המומנטום של שחקן א' ושל שחקן ב' ברגע שהיא קורית, ולשחקן ב' אין אפילו זמן לביים פלופינג. הביום של הפלופינג ייעשה אחרי שהמחשב כבר ייחשב את מומנטום א' ומומנטום ב' בשעת ה-IMPACT.
    זה בגדול. זה הרעיון. הבעייה היחידה היא חישוב המומנטום המדוייק של א' ו-ב' לפני ואחרי ההתנגשות, אבל זהו דבר שניתן לעשייה.

    1. הבעיה שאנשים הם לא חפצים ולכן אתה לא יכול לסכום את כוחות המומנטום. יש פה עוד משתנה במשוואה אותו אי אפשר לחשב, שזה היציבות של השחקנים שהיא נגזרת ישירה של שיווי המשקל שלהם.
      לפעמים דחיפה קטנה יכולה להוביל לנפילה פשוט כי השחקן לא היה יציב. אני לא מכיר כלים בימינו שבהם אפשר לחשב את מידת היציבות של אדם אינדיבדואלי.
      מה שכן אפשר לחשב זה את הזווית המשוערת של הנפילה במידה שהיא תתרחש. לדוגמא במקרה המדובר של בוש ניתן לראות בקלות שדאנקן מחזיק את בוש ובוש עף לצד השני ולכן אפשר לקבוע שבוש לא נפל אלא קפץ. (למרות שכן הייתה עבירה לדעתי). אפשר גם בחישובים מתימטיים להיות טיפה יותר מדוייק מהשיערוך הכללי שמשתמשים בו כיום. אבל זאת הדרך הריאלית ביותר היום.
      ובנימה אישית למדע יש דברים הרבה יותר חשובים לעסוק בהם מאשר לעסוק בקביעה אם בוש התחזה או לא.

      1. הי נתן, כמובן שכל הבעיות ידועות, אבל אני מאמין ב- "אם זה קיים, אז אפשר למדוד את זה" (היי, אימרה על הכיפאק! המצאתי אותה עכשיו!!!!!!). אבל בסופו של דבר העין של השופט היא הקובעת הטובה ביותר,. מצד שני, מעניין מה היה קורה אם משהו היה CHALLENGES את הליגה: "אם אתה לא יכול למדוד 'כן' אז אתה גם לא יכול למדוד 'לא'!"

        1. אימרה יפה גם אני מאמין בזה. השאלה היא אם יש לנו כרגע את הטכנולוגיה המתאימה. אני חושב שכרגע לא. עוד כמה עשרות שנים של מחקר מוח כנראה שכן.

  8. לגבי הפלופים , שימוש במצלמות שיבוצע בידי שופט נוסף
    קרל מלון פשוט קנאי , הוא אפילו לא שם שום פאוור פורורוד בחמישיה שלו
    הסדרה של 93 הייתה גדולה 5 מ 6 נצחונות חוץ בסדרה, לדעתי הסדרה של הלייקרס מול דטריוט ב 88 הייתה עצומה , 7 משחקים , צמוד ומותח.גם הסדרה של הלייקרס מול הניקס משנות השבעים.

    קובי תחרותי מאוד אך יתקשה לזכות בטבעת לאחר הפציעה ככינור ראשון
    הרעיון עם הדגלים לא מתאים לכדורסל
    השלישייה של מיאמי תפורק בכל מקרה בעוד שנתיים , שדווין וייד יפרוש
    כל פרי אייגנט מעניין
    פארמאר יכול להיות רכז פותח , היא בוגר ואחראי , אני קונה אותו בחזרה ללייקרס , נכס לכל קבוצה גם כשחקן ספסל
    יוסטון האופציה הכי מעניינת עבור הצמד , חבירה להארדן תהיה קטלנית

    1. כן, בעוד שנתיים כמעט בטוח (אלא אם-כן פשוט טוב להם מדי בסאות' ביץ'!) , אבל מג'יק טוען שזה יקרה כבר לקראת העונה הבאה. אני לא יודע על סמך מה כי לשלושתם ישנם חוזים תקפיים לעונה הבאה!

  9. הגמר הכי טוב? 2011 היה ענק. קבוצה "לוזרית" וזקנה מול הביג-3 ה"רעים" של מיאמי. נוביצקי חולה לפני משחק 4 או 5 ולברון ווייד מצולמים צוחקים עליו. נוביצקי, טרי והשאר ב- GOD MODE בקלאץ' בנצחונות של דאלאס. דאלאס בפיגור 2-1 ובכל זאת מנצחים 3 ברציפות.

  10. מנחם היקר,
    למרות חישובי המומנטום, זה נראה לי בלתי אפשרי.
    צריך להוסיף בדיוק את מצב הרגליים של כל אחד ואת רצונו !
    האם עמד או רצה להתקדם או דווקא רצה לסגת (לפני ההתנגשות).
    זה שונה מאד ממשאית מתנגשת במכונית.

  11. 1) לא קונה את הטכנולוגיות לקביעת פלופינג- בטח שלא בזמן משחק. אנחנו לא רוצים יותר הפסקות פרסומות בזמן משחק ממה שכבר יש. עוד רגע יעצרו בין כל הגנה להתקפה כדי להחליף חמישיות. אני שונא פלופינג אבל יש שופטים וזה תפקידם. האמת שהם עושים בגמר עבודה לא רעה (הפלופ של בוש היה אבל גם חסימה נעה ברורה של דנקן ועל כן השריקה היתה נכונה).
    לגבי הדגלים- רק אם תהיה ענישה במקרה של זריקה שגוייה על מנת שהדגל לא יזרק כל התקפה.
    2) קרל מלון כנראה בבעיות כלכליות ובטוח רגשיות. פתאום הוא החזיר את עצמו לאור הזרקורים ב"סולחה" עם יוטה ואפילו הם יתנו לו תפקיד מקצועי ב"פיתוח שחקנים". גם ביוטה אומרים שגם אם אין לזה תוספת מקצועית לקבוצה לפחות טוב תדמיתית שהם חזרו להיות בקשר עם אחד האייקונים של הקבוצה הגדולה של שנות ה-90 המאוחרות. הוא צריך תשומת לב תקשורתית ולכן החמישייה.
    3) לא פייר לקבוע כי ראיתי את הסדרה ב-93 ולא את הסדרות הגדולות של שנות ה-80. אז מה שמומי אומר.
    4) לא מעניין אותי מה קובי מצייץ, שילך לתבוע את אמא שלו או משהו
    5) ראה ערך פלופים.
    6) השאלה מה מצב הברך של ווייד ועד כמה זה חמור. כמו שזה נראה הוא יהיה חייב לעבור ניתוח (ד"ר מה משך ההחלמה מניתוח שכזה?) שיכול להשבית אותו עונה שלמה ואז ב-2014-2015 all hell breaks loose כשנגמרים החוזים. אז יכול להיות שמג'יק חיים של מומי צודק. בוש ישאר בטוח בשנה הבאה.
    7) האווארד תעשה טובה לכולם ותישאר בלייקרס.
    7) כריס פול, ג'וש סמית (יאללה ליוסטון), דווייט "cry baby" הווארד, איגי פופ, ביג אל ג'פרסון. יש עוד מלא (מילסאפ, ג'רט ג'ק, ג'.ר- יהיה מעניין השנה בקיץ.
    8) פארמר יכול להיות מחליף בינוני בקבוצה בינונית ומטה. הכדורסל הופך למהירות טורבו והוא איטי מדי.
    9) הקליפרס כנראה יביאו בעסקת חבילה את ריברס, גרנט ופירס אז פול לא יעזוב וזה באמת נקרא- "הפרק האחרון". אם הם דוויט ופול ילכו לאיזושהיא קבוצה ביחד זו רק אטלנטה. יוסטון לא יכולים להחזיק בכל השלושה מבלי להיפטר מחצי קבוצה (שבראשם אסיק ולין שאף אחד לא ירצה את החוזים שלהם, גם לא הלייקרס המפגרים). חוץ מזה למה להם? שיביאו את ג'וש סמית'- הוא מושלם בשבילם.

    1. קרל מלון היה PAIN IN THE NECK כשחקן (היה נגד שיתוף מג'יק באול סטאר המפורסם, ועוד) ועתה הוא כאב בתחת בגימלאות.
      מצד שני, כשקרה מה שקרה בניו אורלינס עם קטרינה, הוא שלח צי של 28 משאיות שמילא בכל טוב – הכל על חשבונו – לנפגעים, והן עשו כמה רונדלים!, והוא היה גם אחד השחקנים שעשו הכי הרבה אחרי האסון בהאיטי.

      1. אגב, אחד ההזויים בבחירת שחקנים הוא מייקל בעצמו. שם את פיפן ווורת'י בפורוורדים בחמישיית כל הזמנים שלו. קארל מלון תמיד היה קצת קטן על הגוף שלו, למרות הקריירה המדהימה.

  12. אה ושפמנון (catfish) לא רק שלא כשר הוא גם מגעיל. רק בדרום הרדנקס של המיסיסיפי מטגנים אותו יחד עם החרא שהוא אוכל וקוראים לזה "מעדן דרומי". זהו מנחם? התדרדרת לדיג אגמים? ועוד בקיאק? השפמנון יגרור אותך תוכל לעשות סקי מים עם הקיאק לפני שתרים אותם

  13. חזרתי מהדיג. חם יותר מדי. דגתי כמה ייצורים משונים אך החזרתי את כולם לאגם. באוקיאנוס הכרתי כל דג. כאן הכל חדש. בקרוב אני לוקח קורס בפורמן יוניברסיטי לסניור סיטיזנס "הדגה באדמים בסביבתך" ואדע הרבה יותר.
    עוד מעט יפאן נגד בראזיל.

      1. כי אין דגה בארץ. הדגים היחידים שתתפוס בנהרות הם אלו שיוצאים מהבריכות דגים. בכינרת אפילו לדייגים כבר אסור לדוג ובחופי הים התיכון בארץ זה תינוקות שלא נעים לתפוס. (זו אפילו תופעה מדעית ידועה שנקראת ננסות מזרח ים תיכונית. הדגים מתכווצים ברגע שהם מתקרבים לחופי ישראל).

  14. מנחם, כשתגדל אני אסביר לך קצת על תורת הקוונטים ותבין שלא כל מה שקיים הוא מדיד, ואם הוא מדיד הוא כבר לא קיים באותה המהות!!

    1. עקרון אי הוודאות כעקרון פיזיקלי מתעסק בתופעות ברמת חלקיקי יסוד (ככל שתדייק בקביעת מיקומו כך תדע פחות על מהירותו ולהפך) כמטאפורה אתה צודק לגמרי, אבל זה תורת הכאוס ולא מכניקת הקוונטים.

      5. לגבי הצעת הצ'אלנג' אני חייב להתנגד נכון לעכשיו. אגדיל ואומר שסטרן צריך להכניס מגבלות על שימוש בטלוויזיה בזמן משחק. גם אני בעד לצמצם טעויות שיפוט כמה שאפשר אבל עושה הרושם שמבחינת תזמון השופטים עדיין לא משתמשים במצלמות באופן מושלם.
      נדמה לי שזה היה בסדרה של מיאמי נגד שיקאגו שהשופטים הלכו כל שנייה למוניטור וזה פשוט הוציא את המשחק מהרית'ם שלו. אולי יש למנהלת הליגה איזה פחד (בחלקו מוצדק) מתגובות של "חוסר אובייקטיביות" והם כמעט לא מטילים הגבלים על שימוש במצלמה מתוך הפחד הזה.
      כאמור, מהירות ושטף חשובים לא פחות מהדיוק.

      1. לגבי הפלופים, זה רק עניין של זמן עד שיבוטל החוק השערורייתי של הקנסות על התחזות. למה שערורייתי? כי ספורטאי רשאי לעשות הצגה בשביל לעזור לקבוצה שלו. אני לא אומר שזה ספורטיבי אבל זה בהחלט לא-לא-ספורטיבי. בכלל, יש רמות של "לגיטימציה" לפלופ ולהגדרתי כל פלופ שאין בו ערך פרובוקטיבי הוא לגיטימי. לנסות לסחוט עבירה כמו שעשה בוש זה מעצבן אבל לגיטימי וזה התפקיד של השופט לקבוע ב*זמן אמת* אם היה או לא היה, ואם זה אכן פלופ, להחליט ב*זמן אמת* אם הוא ראוי לעונש ספורטיבי (בשביל מה המציאו את הפלייגרנט? ועוד חילקו אותם לרמות חומרה)

      טעויות שיפוט והצגות של שחקנים זה חלק מהמשחק. לא משנה כמה ועדות יקומו.

  15. אני רואה עכשיו את הסרט של NBA TV על ד"ר ג'יי. סרט חובה לכל אוהדי סן אנטוניו שילמדו מה זה כדורסל אמיתי עם סטייל ונשמה. זה מה שאנחנו רוצים לראות. יה מאן

  16. מנחם הצעה לפוסט, אחרי ששמענו על הפופואנדפו וכו', אלו אלופות התקשו ביותר עד לטבעת? האם הייתה אלופה שעברה 6 או 7 משחקים בכל הסדרות? ואלו הצליחו ביותר? וכן על זו הדרך

    1. הלייקרס של 89 שיחקו 3 סדרות של 7 , להוציא הסיבוב הראשון
      הניקס של 95 שיחקו כמעט את כל הסדרות עד הסוף ולא זכו בטבעת
      אם אני לא טועה שיחקו 25 משחקים מתוך מקסימום של 26 אפשריים

  17. מחשבות כלליות על סדרת הגמר:

    1. יש דיבורים פה ושם על כמה סדרת הגמר הזו גדולה, כמה היא בדרך לפנתיאון. זה ממש לא ברור לי, משתי סיבות: א) אין הרבה מתח במשחקים עצמם, לפחות לא ברבעים האחרונים שלהם. כבר היו 3 רבעים אחרונים שהפכו לגארבג' טיים מוחלט. לראות מאמנים מושיבים את השחקנים הטובים ביותר שלהם לנוח, בסדרת גמר?! זה חבל מאוד… ב) אין הרבה האסל. אין דם חם כל כך. רק במשחק האחרון, כשמיאמי העלו הילוך סוף-כל-סוף, נהייה יותר חם. אבל לקבוצות האלה אין הרבה היסטוריה אחת עם השנייה, בקושי שיחקו בשנים האחרונות, אין איזה סטיבנסון שילכלך על לברון, אין פול ג'ורג' שיחשוב לרגע שהוא יכול להיות יותר טוב מלברון, פשוט אין כסאח בין הקבוצות. לפעמים זה יכול להיות מגעיל ולא ספורטיבי, אבל כשזה במידה הנכונה, זה כיף ואפילו חיוני לכדורסל.

    זה משאיר את הסדרה הזאת מעניינת רק מבחינה מקצועית נטו. אילו התאמות יהיו? האם מאנו יחזור לשחק כדרוסל נורמלי? האם לברון יתפוצץ? וכן הלאה.

    2. נהוג מאוד לתפוס את המאבק בין שתי הקבוצות כמאבק מייצג של שיטות עבודה שונות, של שתי דרכים בהן פרנצ'ייזים ברחבי הליגה יכולים ללכת. מצד אחד הספרס כמועדון ששם מבטחו בכוכבים שלו שמזוהים עם המועדון לאורך שנים, מתבסס על בחירות מבריקות בדראפט וטריידים קטנים אבל משמעותיים, בניית שחקנים משלימים לאורך זמן, בחירת שחקנים על סמך התאמה (חברתית ומנטלית בעיקר) לקבוצה, וכן הלאה. ומצד שני מיאמי כמועדון אינסטנט, שמכר נשמתו לשטן כדי לאחד כמה כוכבים חסרי זהות בכדי לזכות באליפות כאן ועכשיו. הספרס מחד גיסא כמועדון המקדש צניעות ומשחק קבוצתי מתואם, ומיאמי מאידך גיסא כמועדון המתבסס על יכולת אישית גבוהה של כוכבים.

    גם אם יש הרבה דברים נכונים באפיונים האלה, וגם אם אכן יש פה שתי תפיסות עולם קצת שונות שיכולות להוות דוגמה לפרנצ'ייזים אחרים בליגה, אני חושב שנעשה עוול למיאמי כמועדון. הרי מה באמת פסול בדרך של מיאמי? הם עשו מה שחלק גדול מקבוצות הליגה ניסו לעשות, וזה להביא את לברון. הם הצליחו לשכנע כוכבים לוותר על כסף כדי לבנות קבוצה טובה יותר. הם עשו בחירות מאוד מושכלות וחכמות בגיוס שחקני המשנה, שהתסבבו פשוט על יכולות ניהול טובות – איתור טוב של השחקנים המתאימים למרקם הקבוצתי מבחינה מקצועית ומנטלית, פלוס יכולת גיוס מרשימה שהתבססה כנראה על הסטאר פוואר של לברון-וויד והילת ההצלחה של פט ריילי. הם לא לקחו רק ווטרנים מוכחים, אלא גם שחקנים עם סימני שאלה (מייק מילר, כריס אנדרסן) והוציאו מהם את המיטב. הם לקחו שחקנים אלמונים יותר, חלקם אף מהדרפט, והפכו אותם לשחקנים שמתאימים לשיטה ואפשר לסמוך עליהם (צ'אלרמס, נוריס קול). הם נתנו למאמן צעיר לעבוד במשך שנים (עוד לפני הגעת לברון) כדי לבנות לטווח הארוך מערכות שתעבוד טוב. הם בנו קבוצה חכמה מאוד שמנצלת היטב את כשרונות השחקנים – וזו בדיוק הרעיון של קבוצתיות. הם התמודדו עם לחצים עצומים שמתלווים לסטארים שהגיעו עליהם. הם לא קרסו אחרי שהניסוי (לכאורה!) נכשל בשנה הראשונה. לא פיטרו אף אחד. לא שינו כמעט כלום בקבוצה. פשוט המשיכו לעבוד ביסודיות ובחכמה. אז מה לעזאזל מגעיל במיאמי? מה מהווה דוגמה כל כך רעה למועדונים אחרים? למה לעזאזל שמועדונים אחרים לא ירצו לעשות מה שמיאמי עושים? אם מועדונים אחרים יחשבו שכל מה שצריך זה לפתות 2-3 כוכבים לשחק ביחד ומכאן תהיה להם סופר-קבוצה כמו מיאמי, הרי שהם טועים בענק, וכל שנה מוכיחה את זה קצת יותר (ניקס, נטס, לייקרס, וכדומה). מיאמי לא מצליחה כל כך פשוט כי איחדה בין סטארים (ומצד שני, איפה לברון ואיפה מלו, דרון והווארד), אלא כי הניהול שלה מצוין, סבלני, מתואם, נבון. אלו דברים שיש להעריך מאוד, גם כשהם מתבססים במידה ניכרת על יכולות גבוהה מאוד של סטארים.
    אם כבר משהו מגעיל בתופעה של מיאמי, זה מגיע רק מצד השחקנים עצמם, שבאמת העדיפו "לכופף" קצת מהחוקים (הרי הגבלות התקציב נועדו בין היתר למנוע התקבצות גדולה מדי של כוכבים), לוותר קצת על יצר התחרותיות שאמור להיות בינם, רק כדי להגביר את הסיכויים להצליח. ויותר גרוע מזה, עשו את זה בצורה מתלהמת (the decision ומופע ההצגה הראוותני והמטומטם הזה שלהם). חוץ מזה, אני חושב שמיאמי ראויה להערכה, וזה מבלי להוריד כלום מההתנהלות המדהימה-עוד-יותר של הספרס.

    1. תחושת הקבס היא מהשחקנים לא מיאמי. אף אחד לא מאשים את ריילי שלקח את ההזדמנות שנקרתה לפניו בשתי ידיים.
      אבל כמו שהאחריות היא לא על מיאמי גם האליפות היא לא. מי שהולך לזכות באליפות (אם הם יזכו) זה הולך להיות לברון, לא ריילי ולא ספו. האליפות הזו תיזכר כאליפות השנייה של הטריו. וימשיכו לספור ללברון אליפויות בלי קשר לאיזה מועדון הוא ישחק בעתיד (מי שחושב שהוא הולך להישאר במיאמי כל הקריירה קצת חי בסרט).

  18. עד עכשיו גם הסדרה חלשה, וגם ברור שלא משנה מי תהיה האלופה – היא תהיה אחת האלופות הכי פחות מרשימות שהיו.

      1. אני לא מסכים.

        הכדורסל של דאלאב ההיא היה משובח ועקבי.
        התקפה והגנה.

        אולי לא שמות גדולים, אבל כל אחת מהקבוצות בגמר הזה היתה חוטפת מהם 4-1.

  19. 1) הפלופים הם כבר חלק מהמשחק, אין יותר מדי איך לשנות את זה אבל אולי אפשר שלכל קבוצה תהיה אפשרות לבקש ריפליי. במידה והשופטים גילו שהיה הפלופ, השחקן יקבל עבירה טכנית וקנס כספי.
    2) כריס ודוויט זה מאוד מפתה באטלנטה, הם יהיו בלתי ניתנים לעצירה והפעם לכל אחד מהם יהיה צוות מסייע.
    3) מיאמי 4-3 עם ניצחון של סן אנטוניו היום.

    1. אבל כריס והאווארד יותר מפתה ביוסטון: כריס פוינט. הארדן שוטינג גארד. הסיני מחליף של 1 או 2. פרונט ליין הכי מפחיד בליגה. קבוצה לאליפות!

      1. לא נראה לכם שזה לא באמת יעבוד?
        הרי הארדן הוא עושה המשחק של יוסטון, וככה גם הוא רגיל לשחק. הוא רגיל ליצור כל הזמן. כשכריס פול בקבוצה, עושה רושם ששחקן כמו הארדן ינוון יותר מדי.
        והשילוב של הווארד עם פול עוד יותר גרוע לטעמי, בעיקר בגלל שהווארד הוא לא שחקן אינטנסיבי, ופול מאוד אינטנסיבי, ואני לא רואה את זה עובד אם הווארד לא יבין שהוא שחקן משנה בקבוצה שבה פול משחק, ושהוא חייב לעשות מה שפול רוצה כדי שהעסק יתקתק, וזה אומר לדייק ברמה גבוהה מאוד (לעמוד בדיוק איפה שצריך, מתי שצריך, כדי לקבל כדור או לעשות חסימה, עוד פעם ועוד פעם).
        לא רואה את זה קורה, ולא רואה את זה עובד אם זה קורה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט