5 הסמול פורוורדים הטובים בין הרוקיס (מאמר 3 בסידרה) / מנחם לס

הסמול פורוורד הגדול בהסטוריה

חמשת הרוקיס הטובים ביותר בסמול פורוורד

אני מעתיק מעצמי ("עונה חלומית", הוצאת כנרת, 1993): דרוש סמול פורוורד. תכונות חובה: 1. אתלט עליון, 2. קלעי טהור מרחוק, 3. קלעי טהור מחצי מרחק, 4. חודר ומסיים מעלה מקרוב, 5. ריבאונדר התקפי, 6. מוסר מעולה, 7. כדרור מעולה וקרוס-אובר בימין ובשמאל, 8. שומר אישי מעולה, 9. משחק פוסט-אפ, 10. יודע ועושה הכל בכדורסל.

זהו מספר 3. הכל יכול. השחקן עם תכונות פוינט גארד, שוטינג גארד, פאור פורוורד, וסנטר. עליו להיות בעל תכונות של ביג-מן וסמול-מן. עליו להיות התשלובת המקסימלית של כוח, מהירות, קואורדינציה, זריזות, דיוק, אומץ לב, קור רוח, ושכל. ברוב הקבוצות הסמול פורוורד הוא גם הקלעי הראשי יחד עם השוטינג גארד, אבל סמול פורוורדים עושים את הנקודות שלהם בדרכים שונות: לארי בירד היה לוקח את יריבו לבית המטבחיים עם קליעה ממאירה מחוץ לקשת, או שהיה לוקח אותו בכדרור אחורי עד לפוסט-אפ הנוח לו, ואז בפיידאוויי, בדחיפת היריב אחורה וג'אמפ בסיבוב עם הקרש (או אפילו מין חצי הוק) היה מסיים את השחיטה. האציל – כששיחק מס' 3 – פשוט ניכנס כבולדוזר, דחף את שומרו לשורה השמינית ביציע, וכך סיים בערך 20 מ-25 הנודות שלו. דומיניק וילקינס או ד"ר ג'יי התעופפו, השתחלו, הסתובבו, ואז הבריגו לדאנק מהממם שתהודתו הורגשה 'דאון-אנדר'. כריס מאלין סתם ירה פרבולות ממרחקים אסורים שראו רק רשת.

הסמול פורוורד הוא משחק השחמט הגדול של הכדורסל. כאן מנצחים ומפסידים משחקים עם חכמה, ערמומיות, טכניקה, וטקטיקה אולי יותר מבכל תפקיד אחר כי הסמול פורוורד הוא גם המתכנן וגם המבצע של הקבוצה. היו סמול פורדוורדים נפלאים. הדרוג קשה, אבל הוא די נראה כך: 1. לארי בירד. 2. ד"ר ג'יי, 3. ג'ון הבליצ'ק, 4. ריק ברי, 5. ג'ורג' גרווין, 6. ג'יימס וורת'י, 7. כריס מאלין, 8. אדריאן דנטלי, 9. צ'אט וולקר, 10. ביל בראדלי. אני לא בטוח היכן להכניס את צ'ארלס בארקלי – לסמול פורוורד או פרוור פורוורד, אז אשאיר אותו לפאור פורוורד בינתיים.

(סוף ההעתקה מהספר)

האם היה מ-1993 סמול פורוורד שמגיע לו להיכנס לרשימה הזאת? כמובן! קווין דוראנט ייכנס גבוה ברשימה אם ייקח אליפות או שתיים. כמובן שלברון, אם הוא ייכנס להסטוריה כסמול פורוורד כי הוא למעשה יותר שוטינג גארד מוביל כדור, ואני בעצמי לא יודע להיכן לשייכו. אותה בעייה ישנה לי עם סקוטי פיפן מהשנים ההן כי אם הבולס שיחקו עם פוינט גארד, אז מייקל היה השוטינג גארד, וסקוטי פיפן הסמול פורוורד, ואז יש לו מקום גבוה ברשימה, אולי בין חמשת הראשונים.

ומה עם חמשת הרוקיס? אם תתאזרו בסבלנות, בעוד שעתיים יבוא המשך למאמר זה!

אז זהו, הנה המאמר:

1. מיקאל קיד-גילכריסט – שרלוט בובקטס

כמה הוא טוב? הוא טוב להיות פרנצ'ייז פלייר, ואולי סוף-סוף להוציא את הבובקטס מהבוץ בו הם נמצאים. מייקל ג'ורדן עשה בחכמה כשנתן למנהלי הקבוצה לנהל את העניינים בלעדיו, וכבר רואים שיפור. למייקל אין SKILL אחד מיוחד בו הוא עליון, אבל הוא טוב בכל האספקטים של המשחק, מה שעושה ממנו את הסמול פורוורד מס' 1 של הדראפט.

יש לו גוף מושלם לסמול פורוורד, זירוקס קופי ממש למייקל ג'ורדן – 2.01 מ', 99 ק"ג, הכל שרירים. בן ה-19 הזה הנראה מבוגר מגילו נולד בקמדן, ניו ג'רסי, ואת התיכון למד במבצר הכדורסל סנט פטריק היי באליזבט, ניו ג'רסי, שם ניבחר לשחקן התיכונים מס' 1 במדינה ע"י "RIVAL.COM", ושלישי ע"י ESPN. ב-2010 הוא ניבחר לשחקן המצטיין של אליפות העולם לבני 17 ומטה בהמבורג, גרמניה, שם לקח את מדליית הזהב עם חברו לקבוצה מרקיז טיג שנה אח"כ באוניברסיטת קנטקי, איתו לקח את אליפות המכללות.

החולשה היחידה במשחקו היא זריקת ה-3 (25.7%), אך שחקן החודר כבולדוזר כמוהו, קולע מצויין מחצי מרחק, וטורף סלים לריבאונדים התקפיים לא צריך לזרוק מה-3.

מייקל קיד-גילכריסט – הסמול פורוורד הטוב בדראפט

2. הריסון בארנס – גולדן סטייט

אם בעוד מש שנים יתברר שהריסון בארנס הוא שחקן טוב יותר מקיד-גילכריסט אני כלל לא אתפלא. שרלוט יכולה היתה לבחור בו שני ללא כל בעייה, אבל כשהיא לא בחרה בו, הוא נפל עד הבחירה השביעית של הווריורס. גניבה, גניבה של ממש. עבורו? זו מציאה מהשמיים. הוא מגיע לסיטואציה שבה אנדרו בוגוט הוא הסנטר, הבק-קורט הוא סטפן קרי וקליי תומפסון, והפאור שלו הוא דייויד לי. הריסון – 2.03 מ' ו-97 ק"ג ייכנס למשבצת השלישית, יהיה בחמישיית הרוקיס, וימשיך את הקריירה הנפלאה שהיתה לו באיובה ("מיסטר איובה בסקטבול") כשהוא בחמישיית התיכונים של מקדונלד, ואז שנתיים מצויינות בצפון קרולינה עם ממוצעים של 16 ו-17 נק' לשנה הראשונה והשנייה, עם 5.8 ריב'. בחירה A+ לווריורס!

הריסון בארנס

. מוריס "מו" הארקס – אורלנדו מג'יק

אני אף פעם לא הייתי מתערב נגד בן העיר ניו יורק המכונה "מו", שקלע בשנת הסניור שלו בתיכון קנט היי – עוד בי"ס לכדורסל מהמעולים ביותר – 27.2 נק' עם 13.6 ריב', ו-4.2 אס', באחת מליגות הכדורסל הקשות. למה הוא דורג מס' 42 בתיכונים עם מספרים כאלה הוא דבר נעלה מבינתי. בואו נגיד 'פאשלה' גדולה. בגלל מיקומו הנמוך בתיכונים, הילדות הגדולות כמו צפון קרולינה ודוק לא היו מעוניינות בו, אבל אוניברסיטת סנט ג'ונס שהוא גדל ושיחק 5 מייל ממנה ידעה מי הוא. בשנת הפרשמן הוא היה 15.8 נק' עם 7.6 ריב', והחלו זימזומים על "רון ארטסט חדש". פילדלפיה בחרה בו מס' 15 בדראפט, ולפני שפרק את המזוודות כבר הועבר בטרייד של דווייט האוארד ואנדרו ביינום לאורלנדו. אורלנדו דגה דג זהב: הוא המהיר בין כל מספרי ה-3 והגבוה ביותר (2.04 מ'). יש לו אופי של התפוח הגדול, הווה אומר אומץ ומלחמה של רון ארטסט. הוא רחוק זריקת ג'אמפ אחת מלהיות גניבת דראפט אדירה: אם ישפר את הפרימטר שוט שלו.

"מו" הארקס

4. רויס ווייט – יוסטון רוקטס

לרויס היה קיץ לא טוב במיוחד עם סטטיסטיקה של 8.4 נק' ו-7.2 ריב' למשחק. אני אפילו לא יודע אם לדרגו כסמול פורוורד או פאור פורוורד. כתבתי עליו כאן פעמיים באריכות. הוא השחקן החזק ביותר מכל שחקני הדראפט, מין קרל מלון בגובה 2.04 שהוא אחד מהמוכשרים ביותר. כתבתי על בעיות ה-ADD שלו, ועל הבעיות שהיו לו בגלל שהדיאגנוזה לא היתה נכונה. מהרגע שהחל עם תרופות, הוא אזרח למופת. מה יהיה ממנו? מה ייצא ממנו? או מין צ'ארלס בארקלי, או אכזבה. לכן אני לא ממקמו גבוה יותר, וכן, אני לא בטוח אם הוא ישחק סמול או פאוור ביוסטון.

מפלצת ושמה רויס ווייט

5. ג'יי קראודר – דאלאס מבריקס

כל קבוצה צריכה מין אלמוני כזה שלא שמים אליו לב ולא בונים עליו מגדלים. ככה שחקנים מסוגו קוברים אותך. הוא מין העתק של קנת' פאריד מדנבר, אך קראודר יותר POLISHED מאשר פאריד היה, לפני השיפור האדיר במשחקו. בווגאס, בוגר מרקט זה קלע 16.6 נק' עם 5.4 ריב' והפך לאחד השחקנים הפופולריים. בעונתו השנייה במרקט הוא היה מצויין עם 17.5 נק' למשחק ב-49% ו-41% מה-3. הוא יהhה אחד הנמוכים בין הסמול פורוורדים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 74 תגובות

  1. יופי של כתבה..
    אבל בלי שום קשר לפי דעתי הקבוצה שעשתה את הבחירות הכי טובות בדראפט היא ללא ספק יוסטון רוקטס!
    עם הבחירות:Donatas Motiejunas, Jeremy Lamb, Terrence Jones, Royce White
    יש להם עתיד מבטיח ואני בטוח שכבר העונה הם יהיו בתמונה לפליאוף

    1. עד שלברון או דוראנט יגיעו להישגים של לארי בירד, יעברו עוד הרבה מים במיסיסיפי. אם ימשיכו כמו שהם עוד 7-8 שנים, ולכל אחד יהיו 3 אליפויות עם המספרים של לארי בירד, אז נתחיל לדבר.

  2. לדעתי המקום של לארי בירד כ 3 הכי טוב כבר איננו מובטח.
    לברון או דוראנט בהחלט מגיעים לרמה ואף עוברים אותה.
    ועוד משהוא לגבי מה שכתבתה ש3 צריך להיות אתלט בחסד עליון..
    אני חולק אליך מכל וחול.
    בירד חלה במחלה הלבנה.. ובכל זאת הוא הכי טוב..
    דוראנט כלל לא אתלט.. רון ארטס ממש לא אתלט.. וכ'ו
    אלא מה הדברים החשובים של 3 זה- 4-5 ריבאונדים למשחק, שמירה אישית מעולה,קליעה ל2 או 3. אתלטיות וחכמת משחק זה כלל לא חובה..

    1. בירד לא היה סמול פורוורד אוטנטי. הוא היה לא פחות פאור פורוורד, ולכן יכולת הריבאונדים שלו (מיקום וטיימינג) חיפו על חוסר יכולת ניתור.

  3. כשלקווין דוראנט ולברון יהיו עוד 7-8 עונות כפי שהיו להם עד עתה, ואם יהיו להם 3 אליפויות, ואם יהיו להם את המספרים של בירד, אז נוכל להתחיל לדבר. בינתיים הם 60% ממה שהוא הגשים בכדורסל.

  4. מנחם כיף להתחיל ככה את יום שישי ובכלל עונת המלפפונים עוברת בהרבה יותר נוחות עם האתר הזה, תמשיך בעבודת הקודש!
    וידוי קטן, התוודעתי לעבודתך בהיותי נער פוחז וחובב הופס מושבע בתחילת הדרך דרך 'עונה חלומית', עם בארקלי על הכריכה ותיאורייך הציוריים ששבו את ליבי ועד היום יש אצלי פינה חמה בלב לבארקלי, פיניקס וסמול פורוורדים אתלטיים יותר או פחות…
    בכל אופן בנושא הרוקיז נחייה ונראה, נשמע מבטיח ונקווה שתהיה עונה חלומית גם השנה, אולי זו תהיה עונת 'החלום ושברו' אצל הצהובים-סגולים..

  5. ממש קיוויתי שהקינגס יקחו שמאל בדראפט הזה , כי הבנתי שזו הזדמנות חד פעמית, זו העמדה עם הפערים הכי גדולים. מעט מאד שחקנים מסוגלים לשים גוף על לברון דוראנט ואפילו מלו.

    קיד הולך להיות מעולה- ראית י אותו 18 דקות בליגת הקיץ והוא פשוט היה רמה מעל כולם.

    טרנס גונס- הוא אומנם מתפקד ביוסטון כפאוור [מה שלדעתי טעות]אך המעלה שלו היא שהוא יכול לשמומזמן לא היה דראפט עם כמה שמאלים שיכולים לתת פייט בליגה.
    ר מצויין על טובי השמאל פורוורדס הוא אנדרייטד בנושא הזה ביג טיים בגלל שהקולגות שלו השנה משכו את הספוט.

    בארנס- מודה שכשקמתי בלילה לראות את הדראפט ,קיוויתי שהקינגס בחרו אותו. לדעתי הוא יהיה שחקן 2,3 בקבוצה טובה וידגדג מלמטה את האולסטאר , משהו בסגנון , איגי , גרינגר או גיי והוא הימור מאד בטוח. הוא גם מדווח כאדם שהחברים מאד אוהבים מה שבחדר ההלבשה של הקינגס נחוץ.

    מו הרקלס- הקינגס התבלטו אם לקחת אותו ב5 והמגיק התעקשו עליו בטרייד למרות שפילי לא רצו לשחרר אותו . כנראה שיש בו משהו.

    קראודר- דומה לפאריד במראה ושונה מאד ביכולות. עדיין רציתי אותו בסיבוב השני.

    שמאל טוב נוסף שמחכה לפריצה
    גורדון האיוורד – קיוויתי שיפרוץ כבר שנה שעברה ,הוא היה טוב אבל לא מספיק . מקווה שהשנה יתן שנת פריצה כי יש פה בולר , מגן מצויין לוחם עם אש בעיניים וברגע שישפר את הקליעה אז הוא יהיה טוב אפילו מאד ויתן פייט לטובים ביותר.

  6. Donatas Motiejunas, הוא הקלעי הטוב ביותר בדראפט הזה ותזכרו את זה טוב טוב.

    ראיתי אותו כשהיה עוד בן 16 יש לו שיחרור בזריקה שמזכיר כמעט אחד לאחד את זה שהיה לבירד. גבוה שקולע פשוט מדהים מכל טווח בכל מצב.
    מעניין מאוד איך ישתמשו בו ואם עשו עליו סקאוטינג טוב כי יש פה פוטנציאל רציני מאוד.

    תזכרו טוב טוב את הליטאי הזה.

  7. כל הכבוד לס, האתר קפץ בשבע דרגות מאז השדרוג.
    הייתי מכורה אליו עוד לפני כי אין כמעט NBA בעברית בצד הזה של הים התיכון, אבל עכשיו זאת ממש חגיגה.

        1. איפה העברת את החורף, חסידה?
          לא ראיתי אותך כאן חודשים.
          תני לי להזכיר לך שאני הייתי כאן עוד לפני שלס הצטרף.

          1. חולצה ותקליט בדרך אליך.
            יש לך איזו תובנה ממרום גילך ומעמדך באתר או שאתה רק בענייני צבירת זכויות ותק?

  8. היי מנחם. זוהי הפעם הראשונה שאני מגיב, אז תרשה לי להגיד שהתוודעתי אליך מהתקופה שכתבת במעריב (בשנות ה- 90). הכתבות שלך בימי שלישי, באמצע מוסף הספורט של מעריב היו מצויינות. כאוהד שיקגו, הערות שלך על הניקס תמיד הצחיקו… 🙂 השאלה שלי: אמנם הזכרת את פיפן, אבל אם בכל זאת אתה כן צריך לדרג אותו כסמול פורוורד, אתה באמת חושב שהבליצ'ק, ברי או גרווין היו יותר טובים ממנו (בשיקול ההיסטורי)?

    1. מנחם בטח יגיד שהבליצ'ק היה 2.11 יוצא דופן עם כפות ידיים של 2.23
      וניתור אנכי ביומכני נעלה, אבל האמת היא שפיפן שני רק לציפור, אולי ללברון יהיה מה להגיד על הדירוג בעתיד אבל בנתיים אין תחרות אמיתית לשניים האלה.

      1. אני חושב שהחסידה היא באמת יונה בכיכר העיר שהתחפשה לחסידה. פיפין ללא מייקל היה אפס. הוא בכה כשפיל ג'קסון בחר בקוקוץ' לקחת את הסזריקה האחרונה נגד הניקס וסרב להיכנס כשג'קסון קרא את שמו כי "הוא נעלב". בעונה שמייקל שיחק בייסבול פיפן היה ממש שחקן בינוני עבור הבולס. פיפן היה גדול כי מייקל עשה ממנו גדול. הוא לא מגיע לקרסוליים של הבליצ'ק. "HAVLICEK STOLE THE BALL!!!! HAVLICEK STOLE THE BALL!!!" 6יזה ימים היו אלה בבוסטון. אתם צעירים מדי מכדי להבין בכלל איזה ימים היו אז!

    2. מול פורוורד צריך להיות קלעי מרחוק. אני אהבתי את פיפין אבל הג'אמפ מהפינה שלו היה אחד הגרועים בתולדות הכדורסל. לכן ברי שהיה קובר אותן כמו לייאפס, או גרווין, היו טובים ממנו בעמדה הזאת.

    3. סמול פורוורד חייב שתהיה לו זריקה מהקו. לפיפן היה את אחת הזריקות הגרועות בתוןלדות הכדורסל. מצד שני ריק ברי היה משלשל אותן מהצד (ומהאמצע) כמו לייאפ. בספר שלי הוא הקלעי מרחוק הטוב מכולם. גם גרווין היה יותר טוב מפפיפין בעמדת הסמול פורוורד. גווין הוא אחד השחקנים האנדרייטד ביותר מכולם כי תמיד שיחק בערי שדה קטנות. שניהם עדיפים בהרבה על פיפין, שללא מייקל ג'ורדן היה שחקן טוב, אך לא יותר.

  9. מנחם ממשיך להמציא שחקנים, ברי , ג'ון, ג'ורג', יכול להיות שהעתקת את השמות מאיזה כתבת רוקנרול על החיפושיות?
    הנה לינק ממשחק הגמר ב93 מול פיניקס,
    כנס, יש על המגרש לא מעט אולאופיימרס, אבל יש שחקן אחד מעל כולם ששורף את הפרקט בשני הצדדים
    http://www.youtube.com/watch?v=YgiqNOzrs6w
    אלגנטי, שולט בסיטואציות, יורה מכל בלטה,.
    שחקן טוב… לא יותר…

    1. כמה שאני חסיד של פיפן, הלכתי ללינק שלך ומה מצאתי?
      – משחק אדיר של ג'ורדן עם 55 נקודות ושליטה בקלאץ'
      – קבוצה סימפטית וכשרונית מופלית ע"י השופטים וגם יורה לעצמה ברגל
      – פיפן עם תצוגת נפל (!!) בדקות האחרונות עם שלושה איבודים קריטיים ואף מהלך חיובי בהתקפה (בהגנה היו לו שניים שלושה), ובריחה מוחלטת מאחריות משל היה יותם הלפרין.

      אז רק בשביל הטיעון היית צריך (צריכה?) להביא דוגמה הרבה יותר טובה. ואני עוד בצד שלך – פיפן אצלי אולי שלישי בעמדתו בכל הזמנים אחרי לארי ולברון.

  10. אחרי בירד ולברון – פיפן.

    אחד האנדררייטד הגדולים שהיו – ואפשר להבין למה…
    אגב, שחקן ה perimeter defense הכי גדול אי פעם.
    בכלל, חוץ מראסל שרק שמעתי עליו ולא ממש ראיתי – מבחינתי, רק רודמן יכול להתמודד עם פיפן על תואר שחקן ההגנה הטוב אי פעם.

  11. צריך לזכור שבעונה שג'ורדן לא שיחק שיקגו עדיין היתה קבוצה מעולה עם פיפן וקוקץ' שהפסידה רק בגמר המזרח למרות שרבים קברו אותה ללא ג'ורדן וניבאו לה עונה בינונית ומטה. זה אומר משהו על שיקגו, על ג'קסון ועל פיפן שגם בהיעדרו של ג'ורדן שיחקו כדורסל חיובי.

  12. בס"ד

    דווקא בירד לא היה אתלט עליון ו[לכן] לא שומר אישי מעולה, אך הוא חיפה על כך בגאונות המשחק שלו ותרומתו הרבה להגנה הקבוצתית (וזה קשור ישירות לגאונות המשחק שלו).

    עשרת שחקני הפינה הגדולים שלי ללא שחקני הווה הם:
    בירד, ד"ר ג'יי, קאנינגהאם, הבליצ'ק, בארי, וורת'י, וילקינס, אריזין, בובי ג'ונס, מולין.

    כולל שחקני הווה:
    בירד, לברון, ד"ר ג'יי, קאנינגהאם, הבליצ'ק, בארי, דוראנט (צפוי להתקדם בשנים הקרובות), וורת'י, וילקינס, אריזין.

    עשירייה שנייה:
    ג'ונס, מולין, בראדלי, דאנטלי, אווייר, פיפן, פירס, פינלי, היל, גלן רייס,.

    25-20:
    ואנדיוויי, מרקוס ג'ונסון, אינגליש, קינג, יארדלי.

    את ג'ורג' גרווין הייתי ממקם בעמדה 2, כי כך ראיתי ששיחק בעיקר בעמדה זו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט