מכה מתחת לחגורה – לקראת מחזור 13 ב- NFL / פריים-טיים זק

 

חדשת השבוע היא ללא ספק ההשעיה ובעקבותיה השחרור המיידי של קארים האנט מקנזס סיטי צ'יפס בעקבות חשיפת סרטון בו הוא נראה מכה אישה. נושא התקריות האלימות של שחקני ה – NFL (וההתייחסות המגוונת של הקבוצות אליהם בעקבות כך) הופכת להיות אחד הנושאים המרכזיים העונה, ובמקרה של האנט גם יכולות להיות לכך השלכות משמעותיות על מאבק האליפות.

הארוע שגרם להשעיה של האנט קרה בפברואר ופורסם כבר אז, אך כמו במקרים קודמים בעבר (זוכרים את הסיפור של ריי רייס?) הליגה העדיפה להישאר פסיבית, לא לחקור יותר מדי ולאפשר להאנט לככב במדי הצ'יפס עד אשר רשת טלוויזיה חשפה את הווידאו שמראה את התקרית במלוא כיעורה – מה שלא השאיר לפרנסי הליגה שום ברירה חוץ מלהשעותו. הצעד היותר מעניין היה השחרור המיידי שלו מהצ'יפס (למרות החשיבות והמרכזיות שלו בקבוצה) – בניגוד לקבוצות אחרות בעבר שהעדיפו לחכות ולראות איך יתגלגלו הדברים (ואולי לקבל שוב את השחקן בהמשך הדרך, לאחר שהרווחת יירגעו), הנהלת הצ'יפס החליטה לחתוך אותו מהקבוצה, תוך שהם מציינים גם שהוא שיקר להם לגבי הארוע מאז הפרסום הראשוני.

הם היו יכולים ללכת בדרך שהלכה בה דאלאס קאובויס בשנה שעברה, בעקבות מצב דומה עם הרץ איזיקאל אליוט – הוא הואשם בתקרית אלימה ואף הושעה ע"י הליגה (לשישה משחקים בלבד…) אך דאלאס שמרו עליו והשנה הם קוצרים את הפירות עם תפוקה נהדרת מהכוכב שמוביל אותם לפלייאוף. האנט הוא שחקן צעיר ובעל פוטנציאל רב וערכו לקבוצה המצויינת שנבנית בקנזס סיטי – גם אם היה מושעה לתקופה ארוכה – היה עצום, כך שיש להעריך את התגובה האמיצה שלהם שהשלכותיה יתבררו בהמשך העונה ובשנים הבאות.

קארים האנט – כבר לא יזכה באליפות עם הצ'יפס

הצעד של קנזס סיטי הגיע בניגוד חריף למהלך הציני של הוושינגטון רדסקינס (שוב הרדסקינס…) מוקדם יותר השבוע, שהחתימו את הליינבקר המושעה רובן פוסטר ששוחרר מהניינרס אחרי שנעצר בעקבות תקרית אלימה. הרדסקינס מהמרים על סיום מהיר של הסיפור ואם אכן כך יהיה, הם הרוויחו שחקן מצוין שלא היה זמין להם אם לא הארוע המדובר.

מה יהיה עתידו של האנט ב- NFL? לא ברור. הוא כנראה יחזור לליגה אחרי ההשעיה (ואולי ההליך המשפטי, במידה וייקרה)  – כמעט כל השחקנים שהיו במצב דומה שבו ל-NFL בסופו של דבר. די להזכיר כאן את מייקל וויק ואדריאן פיטרסון (שעדיין משחק), שחזרו לככב – גם אם לא באותה קבוצה בה היו טרם הארוע – בעקבות השעיה ממושכת (ואף מאסר, במקרה של וויק) בשל תקריות אלימות מסוגים שונים. חלקם הגדול של החוזרים המשיך להגיע להישגים ולפחות בעיני אוהדי הקבוצות בהן שיחקו לא נחשבו מוקצים או מוכתמים. נכון שהווידאו שמראה את האנט מכה ובועט באישה צעירה יקשה על הדחקת הארוע בעיני הציבור אך יש להניח שאחרי מספיק ריצות יפות עבור הקבוצה שתקלוט אותו, הוא יזכה לכפרה. הוא עוד מספיק צעיר כדי להעלות את הקריירה שלו בחזרה על הפסים, בתקווה שעתידו לא יוכתם עוד יותר ע"י תקריות אלימות נוספות (זו לא ההסתבכות הראשונה שלו, כך שיש מקום לחשש שיש כאן דפוס אישיותי בעייתי ולא תקרית מבודדת). נקווה עבורו שאכן כך יקרה.

מעתה ועד תום העונה אין יותר שבועות חופש לקבוצות ואנו נקבל 16 משחקים מדי שבוע. עם זאת, מחזור 13 לא כולל הרבה עימותים ישירים בין קבוצות שיש להן עדיין שאיפות פלייאוף. רוב המשחקים של הקבוצות המובילות הם מול קבוצות שמעשית סיימו את העונה ועל פניו נראים חד צדדיים (עם זאת, זה מיצר הרבה מקום להפתעות פוטנציאליות – ב- NFL כמו ב- NFL…).

אחד המשחקים המעניינים יותר  במחזור זה, בין שתי מוליכות בתים ב- NFC, התקיים כבר ביום חמישי והתוצאה בו היתה דאלאס קאובויס (6- 5) – ניו אולינס סיינטס (10- 1) 13- 10. המשחק היה מרתק לחובבי פוטבול הגנתי מהסגנון הישן (כפי שניתן לראות מהתוצאה הנמוכה – בניגוד לכל הציפיות המוקדמות) , והגיבורים שלו היו ללא ספק שחקני ההגנה של דאלאס שהצליחו להגביל את החבורה הביונית של בריס ל-10 נקודות בלבד (הכי מעט שהשיגו העונה, ובפער גדול) ופחות מ-200 יארד כוללים בהתקפה. ההגנה של דאלאס (שעד היום היתה טובה אך לא מצוינת) נתנה את אחת התצוגות המרשימות שראינו לאחרונה, כאשר כמעט בכל מהלך של הסיינטס היה לחץ על בריס, כל התופסים שלו היו מכוסים (מה שגרם ללא מעט השמטות כדור – DROPPED BALLS – כולל של מייקל תומס האמין) וגם הצמד אינגרם/קאמארה השיג רק 65 יארד על הקרקע. הגנת דאלאס הצליחה להתגבר לא רק על התקפת ניו אורלינס אלא גם על טעויות של התקפת הקאובויס (איבוד כדור של אמארי קופר במחצית המגרש של דאלאס שההגנה הצליחה להגביל לשער שדה) והספיישל טימס (שלאחר עוד עצירה של התקפת הסיינטס פגעו בפאנטר של ניו אורלינס ואיפשרו את המשך הדרייב, שיצר את הט"ד היחיד של ניו אורלינס במשחק). השיא היה יירוט נדיר של בריס בדרייב האחרון חצי דקה לסיום שהבטיח את הניצחון. ההתקפה לא הבריקה (אגב, הגנת הסיינטס גם היא שיחקה טוב והפילה את פרסקוט 7 פעמים), אבל פרסקוט היה למרות הכל יציב וסולידי (248 יארד ב-24 מ-28) ואליוט היה לא פחות אך לא יותר מסביר (בסטנדרטים שלו…) עם 76 יארד עם הקרקע ו-60 באוויר – וזה הספיק לדאלאס כדי להוביל לכל אורך המשחק ולנצח בסיום. בריס ירצה לשכוח את המשחק הזה עם 18 מ-28 ל-127 יארד בלבד.

מאזן ההימורים שלי בשבוע 12 (לא כולל משחקי חג ההודיה) היה 9- 3 סולידי, מה שמעמיד את המאזן השנתי עד כה על 111- 53.

זמני כל המשחקים לפי שעון ישראל.

מקום בצמרת – משחקי השבוע (לשריין ביומן!)

  1. ניו אינגלנד פטריוטס (8- 3) מול מינסוטה ויקינגס (6- 4- 1) (פוקסבורו, ראשון ב-23:25, METV )

משחק חשוב מאד לשתי הקבוצות, כאשר מינסוטה חייבת את הניצחון כדי לא לאבד סיכוי למקום בווילד-קארד בעוד ניו אינגלנד תשאף לנצח כדי להישאר במקום השני בחטיבה (ואולי לנצל את הצרות של הצ'יפס ולהגיע למקום הראשון) ולזכות בשבוע חופש. זה גם מבחן מאד מעניין ליכולת של הפטריוטס שקיבלו חזרה אחרי פציעות את גרונקובסקי וסוני מישל (שהשיג 133 יארד נגד הגנת הג'טס) ונמצאים עכשיו בהרכב (כמעט) מלא שאמור להיות דורסני ומגוון מאד מבחינה התקפית – וזאת לאחר החריקות של השבועות האחרונים. ההגנה עדיין בינונית מאד, במיוחד מול משחק המסירה שהוא הכוח העיקרי של התקפת הויקינגס, שמגיעים במורל גבוה אחרי הניצחון החשוב על גרין ביי. קאזינס שיחק מצוין (רייטינג 130) וקיבל המון סיוע מקבוצת התופסים המצוינים שלו בראשות אדם ת'ילן. ההגנה כבר מדורגת שישית ומתחילה להזכיר את היחידה המפחידה של השנה שעברה כך שלבריידי וחבריו לא מחכה ערב קל. עם זאת, כשכל הכלים שלהם כשירים כמו השבוע, בריידי וביליצ'ק יודעים להתמודד גם עם הגנות טובות באמצעות מהלכים מפתיעים ויצירתיים.

ההימור שלי – ניו אינגלנד מושלמת בבית והיא לא תפסיד בפעם הראשונה השבוע. מינסוטה פחות טובה מחוץ לדום שלה ותפסיד בהפרש קטן  במשחק בו יושגו הרבה נקודות .

סוני מישל – ירוץ ליותר מ-100 יארד גם מול הגנת מינסוטה הקשוחה?
  1. פיטסבורג סטילרס (7- 3 – 1) מול לוס אנג'לס צ'רג'רס (8- 3) (פיטסבורג, שני ב- 03:20, ספורט5 )

משחק השבוע ללא ספק. שתי הקבוצות הפסידו (אולי במפתיע) לברונקוס בשבועיים האחרונים, אחרי שהרשימו מאד בחודש האחרון. שתיהן יהיו בפלייאוף בוודאות אבל מנסות להתמקם בצורה שתגדיל את סיכוייהן שם – הסטילרס מקווים לעקוף את הפטריוטס והטקסנס ולזכות בשבוע החופש (עם משחק ביתי – ובעיקר מנסה להימנע מנסיעה לפוקסבורו). הצ'רג'רס עוד מקווים למעידה של הצ'יפס (אולי עכשיו כשהם בלי האנט) שתאפשר להם לתפוס את ראשות בית ה- AFC מערב. לשתי הקבוצות ק"ב וותיקים ומצוינים, תופסים איכותיים ורצים טובים שבונים שתי התקפות מגוונות שנמצאות בשישייה העליונה של הליגה. גם ההגנות מפתיעות לטובה ובמיוחד זו של הצ'רג'רס שנמצאת בעשיריה הראשונה וקיבלה לאחרונה חזרה את ג'ואי בוסה, ואיתו הפאס-ראש הופך להיות הרבה יותר אפקטיבי כך שביג בן צריך להזהר מאיבודי כדור, דבר שלא הצליח להמנע ממנו בשבועיים האחרונים מול דנבר וג'קסונוויל. גם הגנת הסטילרס מפעילה הרבה לחץ על היריב (ראשונה בכמות הסאקים העונה) אבל ריברס קצת פחות מועד לטעויות השנה (מסר השנה לששה יירוטים מול 12 של רותליסברגר). עם זאת, הפציעה של מלווין גורדון מאד משמעותית ותגביל את היכולת ההתקפית של הצ'רג'רס עד חזרתו (ותגביר את הלחץ שהסטילרס יוכלו להפעיל על ריברס).

ההימור שלי – למרות היכולת הגבוהה של לוס אנג'לס, הביתיות תכריע כאן לטובת הסטילרס שמאד צריכים את הניצחון.

ג'ואי בוסה – יצליח להפיל את ביג בן לקרשים?
  1. פילדלפיה איגלס (5- 6) מול וושינגטון רדסקינס (6- 5) (פילדלפיה, שלישי ב- 03:15)

משחק בתוך בית ה-NFC מזרח בין שתי קבוצות שעדיין בעלות סיכוי להגיע לפלייאוף. לפני שבועיים או שלושה זה היה יכול להיות משחק עצום, אבל לאחר שוושינגטון דולדלה משמעותית בגלל פציעות ופילדלפיה הפסידה שני משחקים קריטיים לקאובויס ולסיינטס (לפני שהתאוששה חלקית מול הג'יאנטס), זה נראה יותר כמו קרב בבית הניחומים. עדיין לפחות תיאורטית לשתי הקבוצות יש סיכוי  – וושינגטון עם אותה כמות הפסדים כמו לדאלאס שמובילה את הבית והאיגלס רק משחק אחד מאחור כך שיש כאן בהחלט על מה לשחק. וושינגטון עם התקפה מלאת חורים – קולט מקקוי לא מספיק טוב בעמדת הק"ב וקו ההתקפה הפצוע גם הוא לא מתפקד עוד מלפני סיום העונה של אלקס סמית, מה שמגביל גם את התפוקה של אדריאן פיטרסון בריצה. כרגע יש לוושינגטון את אחת ההתקפות הגרועות בליגה. גם בפילדלפיה יש צרות וההתקפה גם שם לא מתקתקת כמו שצריך, וונץ לא מקבל מספיק עזרה והקבוצה לא נראית כאילו יש לה את האנרגיות להתעלות ולהשיג מספיק ניצחונות כדי לעקוף את דאלאס בראשות הבית. ההגנות של שתי הקבוצות לא מתעלות ומדורגות בחצי התחתון של הליגה, וזה מאכזב במיוחד בכל האמור לפילדלפיה שהיו מהם ציפיות לשחזר את היכולת הפנטסטית של שנה שעברה.

ההימור שלי – למרות כל הצרות, האיגלס במצבם הנוכחי טובים יותר מוושינגטון נטולת אלקס סמית, ינצחו בבית ויישארו מספיק קרובים לדאלאס כדי להשאיר את חלומות הריפיט בחיים.

אדריאן פיטרסון – ינצל את הגנת האיגלס הבינונית להנפיק עוד תצוגה לאוסף?

בפינה לשיפוטכם – יתר המשחקים (למטיבי לכת / אוהדים שרופים)

אטלנטה פאלקונס (4- 7) מול בולטימור רייבנס (6- 5) (אטלנטה, ראשון ב- 20:00) –  אטלנטה סיימה את העונה בעקבות ההפסד בשבוע שעבר ותתחיל להתכונן לשנה הבאה. להגנה האיומה הצטרפה ההתקפה שהאטה את הקצב והקבוצה נראית באפיסת כוחות. הרייבנס קיבלו חיים חדשים עם כניסתו של לאמאר ג'קסון לתפקיד הק"ב וההתקפה שלהם מתבססת על משחק ריצה דומיננטי (כולל של ג'קסון עצמו) וזה יעבוד טוב מול הגנת אטלנטה שהיא במקום ה-31 בליגה נגד הריצה. הגנת בולטימור החזקה תאמלל את ריאן וחבריו שיגיעו מלכתחילה במורל נמוך. הרייבנס ינצחו ויישארו חזק במרוץ לפלייאוף.

טאמפה ביי באקנירס (3- 7) נגד קרולינה פנתרס (6- 5) (טאמפה, ראשון ב-20:00) – הפנתרס איבדו הרבה גובה בעקבות רצף ההפסדים אבל יש תחושה שהם יותר טובים ממה שמאזן החודש האחרון שלהם מראה. רצף של טעויות לא מחויבות עלה להם ביוקר והם כרגע לא במקום שמוביל לפלייאוף. ניוטון בסה"כ בכושר משחק טוב וגם מקאפרי צובר יארדים בקצב מפחיד. מול הגנת הבאקנירס החלשה הם יוכלו לחגוג. ג'מיס ווינסטון לא יצליח להתמודד איתם ולייצר מספיק יארדים כדי להישאר במשחק. ניצחון לקרולינה.

ניו יורק ג'יאנטס  (3- 8) מול שיקגו ברס (8- 3) (ניו יורק, ראשון ב-20:00) – כל שביב תקווה שהיה לניו יורק להציל את העונה הזו נעלם אחרי ההפסד לפילדלפיה. המשחקים בהמשך הם רק לצורך הרמת המורל והסקת מסקנות לשנה הבאה, שתכלול כנראה די הרבה שינויים בסגל. הברס התבססו בראשות בית ה- NFC צפון אבל לא ירצו לשמוט את המשחק כי מינסוטה עדיין נושפת בעורפם. ההגנה של שיקגו לא תיתן למאנינג מנוחה וגם סקון ברקלי יתקשה לצבור יארדים מול קו ההגנה של הברס. צ'ייס דניאל (שכנראה יחליף את טרוביסקי גם השבוע)  יעשה מספיק כדי לנצח, ולא הרבה מעבר לכך.

מיאמי דולפינס (5- 6) מול באפלו בילס (4- 7) (מיאמי, ראשון ב-20:00) – מיאמי עדיין עם סיכוי להגיע לפלייאוף ועכשיו יש לה את ריאן טנהיל שחזר ונראה לא רע בשבוע שעבר, למרות ההפסד לקולטס. באפלו גם היא קיבלה את הק"ב הפותח שלה (ג'וש אלן) בחזרה ויכולת בינונית שלו הספיקה כדי לנצח את ג'קסונוויל הדועכת. מול מיאמי זה לא יספיק, בוודאי בחוץ – ההתקפה של מיאמי תצליח להתמודד עם ההגנה הטובה להפתיע של בפאלו (במיוחד בהתקדמות על הקרקע, באדיבות פרנק גור הלא נגמר) והסגל ההתקפי המוגבל של בפאלו לא יצליח לייצר מספיק נקודות כדי למנוע ניצחון של מיאמי בתוצאה נמוכה.

ג'קסונוויל ג'גוארס (3- 8) מול אינדיאנפוליס קולטס (6- 5) (ג'קסונוויל, ראשון ב-20:00) – ההפתעה של העונה מול האכזבה של העונה. אינדיאנפוליס לוהטת ומחברת כבר חמישה ניצחונות רצופים עם יכולת פנטסטית של אנדרו לאק, קו ההתקפה שלו (ראו למעלה) וכל הצוות המסייע בהתקפה ואפילו בהגנה. לעומתם, הסיפור העצוב של היגוארים ממשיך כאשר הם כבר אחרי שבעה (!) הפסדים רצופים והשבוע פיטרו את מתאם ההתקפה וסיפסלו את בורטלס. נראה שכל הרצפים יישמרו ואינדיאנפוליס תוסיף עוד ניצחון לאוסף ותשמור על נקודת זינוק מבטיחה בדרך לפלייאוף.

יוסטון טקסנס (8- 3) מול קליבלנד בראונס (4- 6- 1) (יוסטון, ראשון ב- 20:00) – משחק מלכודת ליוסטון שמגיעה אחרי שמונה ניצחונות רצופים, הבטיחה מעשית את ראשות בית ה- AFC דרום ומקווה לעקוף את הפטריוטס ולזכות בשבוע חופש. ווטסון משחק יעיל מאד (ונעזר בהופקינס ומילר שנותנים עונה מדהימה) וההגנה חונקת את היריבות שהשיגו רק 16 נקודות בממוצע בשבעת המשחקים האחרונים. קליבלנד היא מבחן לא פשוט עבור הטקסנס שכן אחרי פיטורי המאמן הם משחקים מצוין, מייפילד פורח, הרץ ניק צ'אב משיג מספרים מצוינים וההגנה ממשיכה לשחק טוב. יהיה משחק צמוד עם תוצאה נמוכה בו ישלטו ההגנות. נראה שיוסטון עדיין טובה יותר, בוודאי בבית ותשיג ניצחון נוסף לרצף ההיסטורי שלה (עד השבוע אף קבוצה בהיסטוריה לא ניצחה שמונה משחקים ברצף אחרי פתיחה של 0 -3) למרות שג'יי-ג'יי וואט הפצוע נמצא בסימן שאלה להשתתפות במשחק.

סינסינטי בנגלס (5- 6) מול דנבר ברונקוס (5- 6) (סינסינטי, ראשון ב- 20:00) – שתי קבוצות עם אותו מאזן ולכאורה סיכוי (לא גדול) להגעה לפלייאוף אך המצב של שתיהן שונה מאד זו מזו. סינסינטי אחרי רצף של שלושה הפסדים בהם הפגינה יכולת עלובה. אחרי הפציעה של איי-ג'יי גרין (שחוזר השבוע) באה עכשיו גם הפציעה של דלטון וסיימה להם מעשית את העונה – בלי הק"ב המוביל שלהם  אין לבנגלס שום סיכוי להגיע לפלייאוף. דנבר לעומת זאת נראתה בדרך לסיום מוקדם של העונה כאשר חיברה שני נצחונות נאים ומפתיעים על הצ'רג'רס והסטילרס והם עדיין בתמונה ובמורל גבוה כשהם משחקים היטב – בעיקר בהגנה, שמתחילה להזכיר את היכולת מעונת האליפות. בהתקפה פיליפ לינדסי המצוין כבר צובר למעלה מ-800 יארד בריצה (שביעי בליגה) ביארדים וגם האנרגיות של קייס קינום שומרות את הקבוצה בחיים (למרות יכולת בינונית שלו). למרות שהמשחק בסינסינטי, בסיטואציה הנוכחית צפוי ניצחון קל לדנבר שתחזור למאזן חצוי ותקווה לשפר מיקום במאבקי הפלייאוף.

דטרויט ליונס (4- 7) מול לוס אנג'לס ראמס (10- 1) (דטרויט, ראשון ב- 20:00, METV) – עוד משחק בין קבוצה שבורה לקבוצה בתנופה. דטרויט אמנם מגיעים אחרי מנוחה ארוכה (הפסידו במשחק חג ההודיה) למשחק שני רצוף בבית, אבל היריבה היא פשוט בליגה אחרת. הירידה המסוימת באיכות ההגנה של הראמס לא תהיה משמעותית מול משחק ההתקפה האנמי של הליונס שמאז הטרייד על גולדן טייט מתקשים לייצר משחק מסירה עקבי. קריון ג'ונסון הלא יציב יוכל לנצל את החולשה המסוימת של הגנת הראמס מול הריצה, אבל זה כמובן לא יספיק מול ההתקפה המדהימה של הראמס שיורה בכל הצילינדרים ותחגוג מול הגנת דטרויט שהיא בין החלשות בליגה. ניצחון חוץ קל לראמס.

גרין ביי פאקרס (4- 6- 1) מול אריזונה קרדינלס (2- 9) (גרין ביי, ראשון ב- 20:00) – גרין ביי בעוד עונה שהם ישמחו לשכוח – והפעם לא בגלל פציעה של רוג'רס אלא יכולת חלשה במספר מערכים שתגרור כנראה לא מעט שינויים בקיץ. השבוע יש להם מטרה נוחה להוציא עליה את העצבים – הקרדינלס שמגיעים לטונדרה אחרי רצף של שלושה הפסדים ותבוסה מול הצ'רג'רס בשבוע שעבר, כשההתקפה לא ממש מתפקדת (השיגו רק 150 יארד בכל המשחק). רוג'רס וחבריו ישייטו לניצחון קל שכנראה לא יעזור להם להגיע לפלייאוף אבל ישקם קצת את הכבוד.

אוקלנד ריידרס (2- 9) מול קנזס סיטי צ'יפס (9- 2) (אוקלנד, ראשון ב- 23:05, ספורט5 LIVE ) – כאמור, הצ'יפס יצטרכו להתגבר השבוע ובשאר העונה על הזעזוע משחרורו של קארים האנט. עם זאת, ההגרלה היתה נוחה אליהם ונותנת להם משחק נוח להתאקלמות למצב החדש. נראה שהמטרה הראשית של אוקלנד השנה הפכה להיות השגת מקום גבוה בדראפט והיא עושה כל מה שאפשר כדי לא לנצח. מול קנזס סיטי יהיה לה קל להפסיד – ההגנה האיומה שלהם תספוג מספר גבוה של נקודות ממהומס וחבריו (גם בלי האנט) וההתקפה הבינונית שלהם לא תהיה קרובה בשום שלב. אני מהמר שאי שם ברבע השלישי ריד יוציא את מהומס לנוח (ולהימנע מפציעה) לאחר שניצחון הצ'יפס יובטח. השאלה הגדולה תהיה מה ההשלכות המורליות והמקצועיות של הצעד האמיץ והנכון של הנהלת קנזס סיטי על הקבוצה שנראתה במסלול הבטוח לריצה עמוקה בפלייאוף.

טנסי טייטנס (5- 6) מול ניו יורק ג'טס (3- 8) (נאשוויל, ראשון ב- 23:05) – הטייטנס אחרי שני הפסדים (כולל מול יוסטון בשבוע שעבר) וכבר לא יתפסו את ראשות בית ה- AFC דרום אבל עדיין מקווים להגיע לווילד-קארד. לשם כך הם צריכים לשחק יותר טוב מכפי ששיחקו בשבועות האחרונים, בעיקר בהתקפה. מול הג'טס (שכנראה יחסרו את סאם דרנולד הפצוע) הם יצליחו לגרד ניצחון ולהשאר בתמונה. הלו"ז שלהם קל מאד בחודש הקרוב (אחרי הג'טס מקבלים את ג'קסונוויל, הג'יאנטס והרדסקינס) והם ישאפו שהמשחק הביתי מול הקולטס בשבוע האחרון יקבע את העולה השישית והאחרונה מה-AFC לפלייאוף.

סיאטל סיהוקס (6- 5) מול סן פרנסיסקו 49 (2- 9) (סיאטל, ראשון ב- 23:25) – סיאטל משחקת טוב בשני צידי המגרש וראסל ווילסון, למרות שהוא ממשיך לספוג סאקים בקצב גבוה (כ-3 למשחק) מצליח לייצר רייטינג גבוה ולהימנע מטעויות (רק 5 יירוטים כל העונה ו-2 בתשעת המשחקים האחרונים). גם ההגנה הצעירה שומרת על מיקום בשליש העליון של הליגה. מול סן פרנסיסקו האומללה, ועוד בבית, הקבוצה תשיג ניצחון קל ותשמור כוחות למשחק החשוב מול מינסוטה בשבוע הבא שעשוי להיות מאד משמעותי להבהרת תמונת הפלייאוף ב- NFC.

שבוע חופשי – אין.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. תודה על הסקירה

    ראיתי את הסרטון המדובר. אי אפשר להצדיק אלימות, אבל מודה שלא נפלתי מהכסא. בכנות, אני לא הייתי מרחיק בגלל מה שרואים בו (אולי יש עוד אירועים שלא הוצגו). יש שם התלהטות רוחות, חילופי דחיפות וגם טפיחות אבל לא אלימות ברוטלית. בואו נגיד שאם לא היה מדובר בשחקן פוטבול, אף אחד לא היה נופל מהדחיפה שלו ואף אחד גם לא היה מדווח על מין דבר כזה למשטרה.
    נכון שהקבוצה התייחסה לשקרים של האנט, אני מניח שהיה לזה משקל לא פחות גדול בהחלטה מאשר לאירוע עצמו.

    1. אני מסכים איתך, לא חושב שהיה שם משהו פלילי. אני חושב שהגיע הזמן שהליגה תפסיק להיות לשפוט שחקנים כאלה בעיקר עם אפילו המשטרה לא רואה במה שהם עשו כעבירה.

  2. ובינתיים, די מתחת לרדאר, בהנחה שינצחו את הג'יינטס, שיקאגו רחוקה מרחק מעידה אחת מהסיינטס (ושתיים מהראמס…) משבוע חופש

  3. מסכנים האוהדים בקנזס ומסכן אנדי ריד. אני שונא שמה שמכריע זה עניינים מחוץ למגרש.
    והאמת היות ולא ראיתי את כל המשחק – אני עדיין לא מבין מה קרה לפנות בוקר שישי. לא מליח להבין האם זה יום רע שתפסו הסיינטס, וזה קורה, או שדאלאס עלתה על משהו… כמו שציינת זה לא שעד היום דאלאס התעלתה הגנתית.
    אם כי צריך לציין שהשקיעו שם לא מעט בחירות והרבה פעמים לוקח להגנה זמן לתפוס תאוצה

    1. דאלאס ניצחה עד כה העונה קודם כל על ההגנה, תסתכלו כמה מנקודות שהם ספגו הם ספגו אחרי שהמשחק גמור או כשהם מובילים, הסאקים, אחוזים הגנתיים ברד זון, תסתכלו נקודות יריב, לחץ על הקוורטרבק, תסתכלו על הכיסוי של הקורנרים, דאלאס כל העונה אחת ההגנות הטובות בליגה, מאז שריצ'רדס אגיע הכיסוי מצוין, הפאס ראש מצוין חוליית ליינבקרים מצוינת שכל העונה הכריעה משחקים עם ג'יילון ממית, וונדר אש וחלק מהעונה שון לי, ועוד את הניצחון אתמול הם עשו בלי שון לי!!! כדי להגיד שההגנה של דאלאס לא הייתה טובה כל כך העונה צריך לדבר בלי לראות אף אחד מהמשחקים של דאלאס.

      1. יש לנו את הוויכוח הזה כל העונה… כתבתי שההגנה של דאלאס היתה טובה גם לפני המשחק הזה אבל ראיתי כמה משחקים שלהם העונה והם לא שיחקו ברמה הזו.
        לפי DVOA הם היו במקום 13 לפני השבוע – נכון שהם לא איפשרו הרבה יארדים למשחק אבל גרמו מעט איבודי כדור (13 עד השבוע – מקום 20 בליגה) ומאפשרים 5.4 יארד למהלך – נתון טוב אבל לא מדהים.
        ביום ה הם שיחקו ברמה אחרת לגמרי – לשם השוואה למספר למעלה הם אפשרו פחות מ 4 יארד למהלך – נתון מדהים, במיוחד מול התקפת הסיינטס שעד היום היו הרבה מעל 6 יארד למהלך – בין ה-5 הטובות בליגה.

        1. מה הפילוג של הנתונים האלה כתלות בנקודת הזמן במשחק? מאמין שתראה שבשלושת הרבעים הראשונים וביחוד בחצי הראשון זה שונה לגמרי, במיוחד במתן הנקודות, אם אתה מחפש מה השתנה במשחקים האחרונים התשובה היא פשוטה למדי, אמרי קופר, כשאתה פחות זמן על המגרש אתה מתעייף פחות. דאלאס נתנה הגנת פטריוטס קלאסית של בנד-באט נוט ברייק כל העונה, והיא הייתה אחות הטובות בלעצור קבוצות באנדזון ולמנוע מהן לעשות נקודות, חוץ מזה בנוגע לאיבודי כדור, בשלוש מארבעת המשחקים האחרונים לפחות הם גרמו לאיבוד קריטי של היריבה. ההגנה של דאלאס אולי לא הכי טובה סטטיסטית אבל היא ללא ספק זו שניצחה לדאלאס את המשחקים. בשורה התחתונה בגלל זה גם דאלאס תפסה אותך בהפתעה עם מה שהיא עשתה לניו אורלינס, כי זה מה שקורה שהגנת דאלאס נראית כמו שהיא נראית ברבעים הראשונים של משחק.

      2. אני לא אתווכח, פריים טיים יענה טוב ממני. ראיתי רק שני משחקים שלהם העונה, לא הבריקו גם בהגנה, אבל זה היה בשליש הראשון…

    2. חושב שההחלטה לשחרר אותו היתה מקצועית לחלוטין בהסתכלות על העונה הנוכחית – הרצון להביא כמה שיותר שקט לקבוצה שמתמודדת על תואר. הסיכוי שזה יעבוד אפסי, אבל כנראה גבוה יותר מאשר אם היה נשאר…

  4. הצ'ארג'רס בלי גורדון? אני מרזיק מריברס יותר מברגר השמן אבל עם הלו"ז הכי קל בליגה הם לא מרשימים אף אחד.

    ובסוף הפאטס יוצאים הכי בריאים ומוכנים לקראת הפלייאוף.
    יהיה אפשר לעשות דרוג קבוצות מחדש.

  5. וואו קנזס זרקה הזדמנות אדירה לקחת את הסופרבול

    שחקני פוטבול מחוייטים אחרת במוח.
    זה ספורט כ"כ מסוכן ואלים וכל מי שרוצה ליטול בו חלק יש בו כמה חיבורים במוח שעובדים קצת שונה משל כולם.

    לכן מן הסתם ההתנהלות שלהם תהיה טיפה יותר אלימה מאשר ספורטאי רגיל וצריך לדעתי לשפוט קצת אחרת.
    עכשיו אם היינו רואים משהו שדומה לריי רייס שבאמת היה מוגזם הייתי מבין אבל במקרה הזה ראינו דחיפות וריב בין שני אנשים שיכורים כנראה ובכל מקרה לא ראינו את התמונה כולה. אנחנו לא יודעים מה קדם למה.

    די מזכיר לי את המקרה שקרה בבית חולים אצלנו בארץ בו המאבטחים הכו שני חולים שחיכו במיון. אז בצילום וידיאו הראשון זה היה נראה כמו מתקפה ברוטאלית על החולים.
    בצילום וידיאו השני רואים איך החולים התגרו והתחילו באלימות.
    בסיכום המאבטחים לא היו אשמים אבל כן הגיבו בעוצמה יתרה לדעתי.

    אני חושב שגם כאן הסיפור הוא טיפה יותר גדול מקארים האנט שדחף אשה.
    ועדיין.. זאת לא אלימות כלפי נשים זאת פשוט התנהגות טיפה אגרסיבית כלפי מישהי שנראה שלא מפסיקה להקניט ולהתקרב אליו.
    אם הוא כ"כ פגע בה פיזית למה היא ממשיכה להתקרב אליו מספר פעמים לאחר מכן?..

    ההתחסדות של האמריקאים עוברת כל גבול.

    ובחייאת האומה הכי שקרנית בעולם החליטה להעניש בצורה מוגזמת כזו בגלל שקר?.. עדיין לא נולד הבן אדם שלא שיקר

    העונש צריך להתאים לפשע.

    1. זאת כנראה לא היתה הפעם הראשונה, ואתה בהחלט צודק שאנחנו לא רואים את כל התמונה, אבל גם מהצד של הקבוצה והרקורד של השחקן.
      אפשר ורצוי להתייחס למה שפורסם ויודעים, אי אפשר לצאת במסקנות נחרצות מבלי לדעת את כל העובדות.

      1. עדיין..
        על פי העובדות המשטרה לא ראתה צורך להעמיד את השחקן לדין.
        מדובר על כמה דחיפות שנגמרו מהר מאוד בלי נפגעים אחרי או בזמן בילוי.
        גם הגברים שם חטפו מכות.

        אם קבוצה מחליטה לעשות מעשה עדיף למשהו חינוכי או קנס כספי משמעותי. לשחרר מהקבוצה ולהעמיד את הקריירה של השחקן בסיכון זאת הגזמה פרועה
        אין שוני בינם לבין מדינות כמו סין קוריאה או סינגפור שם אנחנו שומעים על עונשים הזויים בגין חטאים מאוד קטנים..
        אבל כשזה קורה שם אנחנו אומרים טוב הסינים האלה משוגעים…
        כשזה קורה בארהב זה מוצדק כביכול

    2. יש המון התחסדות במקרה הזה – גם של קנזס סיטי וגם של הליגה.
      בסוף בסוף הם טוענים שזרקו אותו בגלל ששיקר להם, לא בגלל המקרה עצמו. צריך לחכות לעוד פרטים שיתגלו כדי להבין את התמונה השלמה.

    3. דסטר…צודק בכל מילה.
      האנט שיקר. מה הבעיה שלו לבוא ולומר לקבוצה – היה X…Y…Z ?
      היית מסיים עם זה בפברואר והיו שוכחים אחרי יומיים.

      והאשה – סכנת חיים? אז למה לא ברחת?
      שקר גס!

  6. ראיתי את הוידאו של התקרית, רואים בבירור שגם האישה תקפה את קארים האנט, היא גם מתכרה בו והולכת לכיוונו. אולי הוא התקדם אליה בתוקפנות ובטוח שהוא לא צדיק אבל הוא לא תקף אותה באמת, הוא בעיקר דחף אותה. היא לעומת זאת דווקא שלחה לו סטירה לתוך הפנים. הבעיטה שהוא בעט בה היתה סימלית ויותר משהיא היתה בעיטה היא היתה דחיפה קלה.
    קארים האנט נראה עם בעיית שליטה בכעסים אבל על זה להרחיק אותו מהקבוצה?? טעות חמורה של הקבוצה וגם לא הוגן כלפי השחקן.

    1. האנט צריך להיות מושעה רק בגלל ששיקר.
      האשה? אם היא טענה שהיתה תחת סכנת חיים, מה גרם לה לחזור ולהכות אותו ?
      תברחי.
      העיקר חברה שלה יושבת לצלם.

  7. שמעו אמנם אלימות היא לא לעניין והיה צריך להעניש אותו, אבל הלכו טיפה רחוק. הרי גם ברור שתהיה קבוצה אחרת שתצרף אותו בשנה הבאה וכל העניין ישכח במהרה. קנזס פגעו בעצמם לעתיד הקרוב בלי פרופורציה.

  8. המשחק ביום חמישי הגיע ברבע הרביעי ל-22% רייטינג (שיא כל הזמנים למשחקי יום חמישי). כמובן שיש למפלצת הרייטינג מדאלאס יד בדבר, אבל זה בעיקר נבע מאיכות המשחק. כנראה שההגנה לא מתה

  9. זק ימצחיק…אתה מסיים את ההקדמה עם:
    " רוב המשחקים של הקבוצות המובילות הם מול קבוצות שמעשית סיימו את העונה ועל פניו נראים חד צדדיים"
    ואז מביא 3 מפגשי בומבה חח

    לדעתי אתה צריך להיאסר על דבר כזה, יחד עם נייתן פיטרמן באותו תא למשהו כמו…הייתי אומר… 6-8 חודשים.

  10. כל המשחקים הטובים היום בשעות מאוחרות…. באסה.
    אין אפילו משחק אחד ב8 שיהיה מלחמה על הפלייאוף בין 2 הקבוצות

    1. ימות המשיח! לא האמנתי שנזכה לזה בתקופתו של אהרון הכהן הגדול.

      עכשיו אין יותר תירוצים לרוג'רס. הי הז טו דליבר

  11. שאלות בעקבות השיפוט בסטילרס:
    1. מה זה בדיוק פולס סטרט של ההתקפה? כל תזוזה שהיא? רק מעבר לסקרימיג'?
    2. החעדר השריקה הטץובילה לטאצ'דאון לא הוגן. על טאצ'דאון אין פריוויו בהגדרה? והאם פיטסבורג לא יכלה לקרוא צ'אלנג'?
    3. נדמה לי בתחילת הרבע הרביעי היתה כפיית איבוד שהגנת הסטילרס כפתה. השריקה הייתה אינקומפליט למרות שבבירור התופס תפס ונחת, אם האיבוד אחרי השלמת התפיסה זה פאמבל. אז למה כאן לא מחשיבים תפיסה ואיבוד?
    תודה מראש

    1. לגבי 1, להתקפה יש הרכב מסוים שהיא צריכה להעמיד ואסור לה לזוז לפני הסנאפ, חוץ משחקן אחד שמותר לו לזוז בצורה אופקית (זאת אומרת במקביל לline of scrimmage ולא לכיוונו),
      ההגנה לעומת זאת יותר חופשית.

        1. ננסה לעשות את זה פשוט. לשחקנים בליין אסור לזוז בכלל מהרגע שהתמקמו ועד לסנאפ. רסיברים שהיו על הליין יכולים לנוע אבל לא קדימה וצריכים להתמקם מחדש לפני הסנאפ. שחקנים שלא בליין יכולים לנוע אבל ברגע הסנאפ רק לאחד מהם מותר להיות בתנועה.
          כדי לחדד ברגע שהליין התמקם (כלומר שניה בלי תנועה) הוא לא יכול לזוז יותר.

    2. פולס סטארט זה שריקה שלא ניתנת לריוויו.
      לגבי תפיסה – זה עדיין אחד החוקים המבלבלים אבל נדגיש השחקן חייב לתפוס את הכדור לנחות אם הרגליים ולעשות מהלך פוטבול (תנועה, שינוי כיוון ברור וכו'.) אם הוא נחת, לא עשה מהלך כזה, ואיבד את הכדור זה אינקומפליט.

      1. תודה רבה על כל התשובות. עכשיו גם אני מבין למה בליצ'ק זרק צ'אלנג' (הראשון מבין השניים שלא צלחו) למרות תפיסה ונחיתה ברורה בקווים (לפני שתוך כדי הנפילה החוצה התופס איבד את הכדור).
        רק להבהרה: המהלך נדרש, רק בדיעבד, היינו במקרה של פאמבל, נכון? הרי אם התופס רק תפס ומייד נחת על הקרקע, זה קורה מלא וזו הרי השלמה. המהלך הנדרש שציינת זה לקבוע פאמבל או אינקומפליט, ואז נדרש מהלך נוסף. אני צודק? ואם כן למה לדרוש תוספת של מהלך?
        יודע שיש הרבה חוקים מוזרים אבל לרוב גם אם לא מסכימים מבינים את ההיגיון מאחוריהם. כאן זה לא מסתדר לי

        1. כן. רק אם הוא שמט את הכדור. אם הכדור נשאר ברשותו אז אין שאלה בכלל. זה לא דרישה. צריך להחליט מתי הכדור "נתפס" הרי אפשר להחליט שרק עם שמת את שתי הידיים עליו יחד לעשירית שניה זו תפיסה לא?
          אז עקרונית צריך שהכדור יישאר ברשות השחקן. אם זה לא קרה אז יש כאן כבר גבול מטושטש שצריך לסמן אותו. אז כדי להראות פוזשן צריך שהכדור יהיה בשליטת השחקן בזמן שהוא מבצע פעולה כלשהיא.

          1. אה, כמו שאמרתי גם אם לא מסכים (אם תפס באוויר ונחת עם שתי רגליים נשמע לי מספיק)עכשיו לפחות מבין.
            תודה שוב, זה ממש עוזר ועושה סדר.

          2. תחשוב אתה יוצר גבול נורא אפור. יש המון מקרים ששחקן תופס את הכדור באויר ונוחת ואז הכדור עף לו מהיד. יהיו כאן המון פאמבלים. אתה לוקח מקרה בודד ומנסה להשליך ממנו.
            כל מה שנדרש מהתופס הוא עוד פיפס קטן כדי להוכיח שהכדור באמת ברשותו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט