על הניסים ועל הנפלאות אשר חוללו המכבים / שי בוקר

צילום באדיבות מנהלת ליגת העל

יאניס ספרופולוס השיג את נצחונו הראשון ביורוליג עם מכבי לאחר הצגה של קבוצתו.

רבע ראשון: 17-27 למכבי תל אביב.

מכבי פתחה מצויין עם שלשה של ווילביקין ובלאק הצטרף אליו עם דאנק אדיר שקבע 2:8. גם קנדריק ריי החליף את ווילביקין מוקדם והמשיך את היכולת הטובה של הצהובים וקבע 8:19 לאחר סל ועבירה. מכבי ירדה לרבע ביתרון 17:27.

רבע שני: 29-47 לצהובים.

המכבים המשיכו את הריצה וברחו ל-18 הפרש 19:37 תודות לפעולות נהדרות של אוברייאנט, רול, וזוסמן. דריק וויליאמס השיב עם שלשה והוריד ל-15 בלבד. טאריק בלאק המשיך לשלוט מתחת לסלים ובהפסקה היתרון הצהוב עומד על 18, 29:47.

רבע שלישי: 55-67 בלבד למכבי.

הגרמנים פתחו טוב את הרבע השלישי בזכות יכולת נהדרת של ברת'ל, דדוביץ' ו-ווילאימס, ושלשה של האחרון צימקה ל-14 בלבד, 40:54. שתי שלשות רצופות של ווילביקין ואוברייאנט החזירו ל-18 הפרש, 42:60. דדוביץ' ו-וויליאמס התעקשו להשאיר את קבוצתם במשחק ועם 10 דקות לסיום, הפער עומד על 12 בלבד, 55-67.

סיום: 71-95 צהוב.

יובל זוסמן פתח טוב את הרבע המכריע ועם 5 נקודות רצופות עזר למכבי לפתוח בריצת 2-9 עם שלשה גדולה שקבעה 57-76. לאחר שלשה של אנג'לו קלויארו, יובל זוסמן הוסיף עוד 2 והגדיל ל-59:83. שלשה של ברת'ל הורידה ל-66:83, אך רול שוב הגיב עם שלשה גדולה וסגר את הסיפור. בדקות הסיום האוהדים החלו לשיר את "ימי החנוכה". מה שמצחיק כאן זה שיש להם מאמן יווני על הקווים, אבל אותו הם לא ינצחו.

כבר אמרתי שהיה לי ערב נהדר אישית, אז גם למכבי היה ערב נהדר שבו השיגה את הניצחון הראשון שלה בבית העונה ועכשיו במאזן 8-2. באיירן ירדה למאזן 6-4.

קלעו למכבי תל אביב: מייקל רול 14 נקודות, אלכס טיוס 13 נקודות (5 ריבאונדים), טראיק בלאק 12 נקודות (6 כ"ח), סקוטי ווילביקין 10 נקודות (5 אסיסטים), יובל זוסמן (+19), ג'וני אוברייאנט (10 כ"ח) ואנג'לו קלויארו 9 נקודות כ"א, דיאנדרה קיין 8 נקודות, קנדריק ריי 7 נקודות, ג'ייק כהן 4 נקודות.

קלעו לבאיירן מינכן: דריק וויליאמס 15, ולדימיר לוצ'יץ' 11 נקודות, פטרי קופונן 10 נקודות (6 אסיסטים), דנילו ברת'ל 9 נקודות, ניהאד דדוביץ' 7 נקודות, דווין בוקר וסטפן יוביץ' 6 נקודות כ"א, ליאון רדוסביץ' 4 נקודות, מאודו לו 3 נקודות.

לסיכום קצר, האוהדים ישמחו לראות הרבה הופעות דומות העונה. לפניכם שלושה ראיונות עם ג'ייק כהן, קנדריק ריי, וג'וני אוברייאנט:

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. למי שחיפש את דני אבדיה אתמול בדקות הזבל, רק נספר שהתיכון שלו התעקש ועמד על הרגליים האחוריות שישחק בצהריים בגומלין רבע גמר ליגת בתי הספר.
    במשחק הראשון התיכון שלו הוציא תיקו ביתי עם עמק יזרעאל, ואתמול בגומלין הם לא יכלו להסתכן אז קראו לו לשחק ולהוביל לניצחון של 20 הפרש – דבר שחייב את ניפויו מסגל הבוגרים של מכבי למשחק מול באיירן. לצערי (חבר הכי טוב שלי מאמן את העמק), בבוגרים לא התעקשו על שיתופו…

  2. אחלה סיקור, תודה רבה
    מי שמתלונן שמכבי ניצחה קבוצה נחותה, שיזכור שגם מכבי היא אחת כזו, נכון לעכשיו

  3. מצויין שי. ואתה המראיין מס' 2 של הופס (אחרי עידן עופר). אבל לגבי ישראל, אתה המראיין מס' 1 כי אתה בעל אומץ, והאמריקאים אוהבים לדבר עם ישראלי המדבר אנגלית כמוהם – אפילו ש'מבטא בוסטון' הוא קצת בעייה

  4. תודה שי

    2 הערות:

    1. לצערי הרב הראיונות (והשחקנים..) באנגלית בלבד. חבל מאוד (אפילו המאמן לא דובר את השפה שבה אנו כותבים)

    2. יהיה מעניין לראיין (ולראות אם יסכימו להתראיין בכלל) אחרי הפסדים.

    אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד – קבוצה שמסמלת את חוסר היכולת להפסיד בכבוד וללמוד מההפסדים.

      1. את מי?..
        נראה לי זוסמן, אבדיה ונמרוד לוי הם דוברי העברית היחידים..
        11 שחקנים דוברי אנגלית ו3 דוברי עברית (ששניים מהם כמעט ולא שותפים) ב'קבוצה של המדינה'.. מביך משהו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט