אירועי דיומא – 02.12.2018 דרבי בלונדון ובליברפול, הגרלת מוקדמות היורו

כדורגל

ליגת העל – מחזור 11 / מתן גילור:

20:15 הפועל רעננה-בית"ר ירושלים (ספורט 1). קרב תחתית בין שתי קבוצות במצב לא טוב. במחזור הקודם, רעננה היתה עוד קרבן לסדרת התיקו 0:0 של הפועל ת"א. ערב המחזור היא במקום העשירי עם 10 נקודות. בית"ר ירושלים חשבה שהניצחון בחיפה עם קלינגר יוציא אותה לדרך חדשה. אז חשבה. היא הפסידה בבית להפועל ב"ש 3:2 וירדה למקום האחרון עם 8 נקודות בלבד.

21:00 מכבי נתניה-הפועל תל אביב (ספורט 2). במחזור הקודם נתניה הפסידה לפ"ת משער הזוי של חביבו 1:0, מה שהוריד אותה על חשבון אותה פ"ת למקום השביעי עם 13 נקודות. מקום שממנו לא מגיעים לבית העליון. אבל מי שיותר צריכה את הנקודות היא מלכת התיקו של הליגה. הקבוצה היחידה שניצחה רק פעם אחת הספיקה לרשום העונה כבר 5 פעמים תוצאת 0:0. בדיוק מחצית מהמשחקים. בקצב הזה היא תהיה מועמדת לירידה.

הגרלת מוקדמות יורו 2020 / דוד "פאקו" סעדה:

שידור בכאן 11 ב-13:00.

היום תיערך בדבלין בשעה 13:00 הגרלת המוקדמות של יורו 2020. המוקדמות יתקיימו במתכונת של עשרה בתים של 55 נבחרות – חמישה בתים עם חמש נבחרות וחמישה בתים עם שש. ארבע הזוכות של בתי דרג 1 בליגת האומות, אנגליה, הולנד, פורטוגל ושווייץ, יאכלסו את ארבעת הבתים הראשונים של המוקדמות (שיכללו חמש נבחרות כ"א). שתי הראשונות מכל בית יעלו ליורו, עשרים נבחרות סה"כ. ארבע נוספות יעלו דרך שלב הפלייאוף של ליגת האומות, שייקבע לאחר שלב המוקדמות של היורו (מה שעשוי להביא לכמה תרחישים הזויים במיוחד). המגבלות בהגרלה רבות ומגוונות. מלבד ההגבלות המדיניות (כמו קוסובו שלא תוגרל מול סרביה או בוסניה), תהיה כאן גם התחשבות במרחקי הטיסות ובתנאי מזג האוויר. עוד מגבלה תיגזר מפורמט אירוח היורו: היות ו-12 נבחרות יארחו את הטורניר, אף אחת מהן לא תעפיל אליו אוטומטית. על מנת לצמצם את היקף הפגיעה במארחות, רק שתיים מהן יוכלו להיות מוגרלות לאותו בית לכל היותר. נבחרת ישראל תוגרל מדרג 3, אליו העפילה בזכות השער המצמק של זהבי בסקוטלנד.

הדרגים:

דרג 1: פורטוגל, הולנד, אנגליה, שווייץ, בלגיה, קרואטיה, צרפת, איטליה, ספרד, פולין.

דרג 2: גרמניה, אוקראינה, אוסטריה, בוסניה, צ'כיה, דנמרק, איסלנד, רוסיה, שבדיה, וויילס.

דרג 3: פינלנד, צפון אירלנד, נורבגיה, אירלנד, סרביה, סלובקיה, טורקיה, ישראל, סקוטלנד, בולגריה.

דרג 4: רומניה, הונגריה, אלבניה, קפריסין, אסטוניה, יוון, גיאורגיה, ליטא, מונטנגרו, סלובניה.

דרג 5: ארמניה, אזרבייג'אן, בלארוס, גיברלטר, קזחסטן, קוסובו, לוקסמבורג, מקדוניה, מולדובה, איי פארו.

דרג 6: מלטה, אנדורה, לטביה, ליכטנשטיין, סן מרינו.

פרמייר ליג  – מחזור 14 / אדר בר דוד:

14:00: צ'לסי – פולהאם (ספורט2). הבלוז מגיעים למשחק אחרי שקיבלו סטירה מצלצלת מטוטנהאם במחזור הקודם עם שלושה כדורים ברשת ועוד כמות דומה של החמצות במשחק חד מדדי לחלוטין. הקבוצה של מאוריציו סארי, שפתחה את העונה בצורה אדירה, לא הצליחה לנצח את אברטון במחזור שקדם לפגרת הנבחרות ופתאום מוצאת את עצמה מרחק 10 נקודות ממנצ'סטר סיטי ולכן ניצחון היום הוא בגדר חובה, במיוחד כשהשתיים ייפגשו בשבת הבאה. עדן הזאר בעונה מדהימה אבל אין לא מספיק סיוע בהתקפה כשמוראטה וז'ירו לא מספקים את הסחורה. הצרפתי כבש לראשונה העונה בהפסד לתרנגולים אבל הבלוז משוועים לחלוץ מהטופ שישדרג אותם משמעותית. האורחת מגיעה לסטמפורד ברידג' עם מעמסה גדולה – היא מחזיקה את כל הליגה על גבה מהמקום האחרון ותנסה לגרד נקודה שתעזור לה במאבקי התחתית. הניצחון שלה על סאות'המפטון במחזור הקודם היה כמו אוויר לנשימה אחרי 7 הפסדים רצופים בכל המסגרות – בחמישה מהם היא לא הצליחה לכבוש.

*המלצת צפייה* 16:05: ארסנל – טוטנהאם (ספורט2). הדרבי של צפון לונדון מפגיש את המדורגת שלישית עם המארחת מהמקום החמישי. הניצחון במחזור האחרון על בורנמות החזיר את התותחנים לעניינים אחרי שהשיגו רק ניצחון אחד בחמשת המשחקים שקדמו לאותו ניצחון. האמירויות לא מאיר פנים במיוחד לתותחנים שאיבדו שם כבר 7 נקודות ב-7 משחקים כשדווקא בחוץ אחוזי ההצלחה שלהם גבוהים יותר. פייר אמריק אובמיאנג מפגין יעילות מדהימה העונה כשמצליח לכבוש כמעט מכל מצב וסופר כבר 8 שערים וינסה לנצל את המהירות האדירה שלו מול שני הבלגים של טוטנהאם – ורטונגן ואלדרבילד. הספרס, כאמור, אחרי ניצחון ענק על צ'לסי ואחריו עוד אחד לא פחות גדול על אינטר, מוכיחים לכל מי שהספיד אותם בקיץ על כך שלא ביצעו אפילו החתמה אחת, שהסגל שלהם מספיק חזק בשביל לרוץ בצמרת הגבוהה כמו בשלוש העונות האחרונות. טוטנהאם קבוצת החוץ הטובה בליגה עם 7 ניצחונות ב-8 משחקים וגם היום הם באים במטרה לצאת עם 3 הנקודות. קיין ממשיך לכבוש ללא הפסקה, אריקסן מנהל את העניינים ודלה עלי וסון אחראים על היצירתיות והסטייל. גם אריק לאמלה מראה ניצוצות ולוקאס מורה פתח את העונה מצוין.

18:15: ליברפול – אברטון (ספורט1). ההפסד ביום רביעי לפריז סאן ז'רמן היה כואב במיוחד והמצב של האדומים בליגת האלופות בעייתי ביותר. בליגה הם ממשיכים לאסוף ניצחונות גם ביכולת פחות טובה אבל באנפילד קשה מאוד לעצור אותם והם איבדו נקודות רק מול מנצ'סטר סיטי. אחרי הניצחון של החבורה של פפ אתמול, ליברפול תנסה להישאר צמודה ולהקטין את הפער בחזרה לשתי נקודות אבל היריבה העירונית לא תעשה לה חיים קלים. אברטון בעונה מצוינת מבחינתה מדורגת במקום השישי. בששת משחקיה האחרונים היא ניצחה 4 פעמים, הפסידה באולד טראפורד ויצאה עם נקודה מסטמפורד ברידג' ואין לה כוונה להיות השטיח של הקבוצה הבכירה בעיר.

לה ליגה – מחזור 14 / אדר בר דוד:

17:15: ג'ירונה – אתלטיקו מדריד (ערוץ one). הקבוצה הקטנה מקטלוניה היא אחת ההפתעות הגדולות העונה בלה ליגה ומדורגת במקום השמיני כשניצחון שלה יכול להקפיץ  עד המקום רביעי. כריסטיאן סטואני, החלוץ הנהדר, מוביל את טבלת הכיבושים עם 10 אבל הוא יפגוש את אחת ההגנות הטובות ביבשת, אם לא הטובה מכולן. הקולצ'ונרוס הבטיחו את העלייה לשמינית גמר ליגת האלופות מהמקום הראשון ואחרי פתיחת עונה מעט מגומגמת, צ'ולו סימאונה יכול להיות מרוצה מאוד מהמצב של הקבוצה שלו – 6 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בשמונת המשחקים האחרונים. בכל זאת, לאתלטיקו יש בעיה במשחקי חוץ העונה כשהיא משיגה רק 7 נקודות מתוך 18 אפשריות וגם היום היא לא צפויה ללקק דבש.

19:30: ברצלונה- ויאריאל (ערוץ one). בארסה אספה עוד ניצחון בהולנד על איינדהובן אבל היכולת היתה חלשה להחריד וההולנדים היו טובים יותר. במחזור הקודם האלופה יצאה למטרופוליטנו ועם שער מאוחר של עוסמאן דמבלה מבישול של מסי הצליחה לגרד נקודה מול אתלטיקו. קצב צבירת הנקודות של הבלאוגרנה הוא הנמוך ביותר שלה ב-15 השנים האחרונות ולמזלה אין אף קבוצה שמצליחה לברוח וגם הקבוצות ממדריד מאבדות נקודות בצורה לא צפויה. לשם השוואה, בעונה שעברה בארסה צברה 35 נק' בשלב הזה של העונה, 10 יותר מאשר העונה, ולא היה לאף אחד ספק לגבי זהות האלופה כבר בשלב מוקדם. העונה, טר שטגן ממעט לשמור על שער נקי וגם זה אחרי שהציל את הקבוצה בלא מעט הזדמנויות. החיסרון של אומטיטי והירידה ביכולת של פיקה גורמים לחוסר יציבות בחלק האחורי והיום וואלוורדה יאלץ להסתדר גם ללא לואיס סוארז וארתור. גם הצוללת הצהובה רחוקה מאוד ממה שהורגלה בשנים האחרונות ורחוקה רק 2 נקודות מהקו האדום. במחזור הקודם היא ניצחה את בטיס וקטעה רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון אבל ניצחון החוץ האחרון שלה היה לפני יותר מחודשיים. גם נקודה בקאמפ נואו תספק אותה היום.

סרייה A – מחזור 14 / דוד "פאקו" סעדה:

13:30-מילאן-פארמה (ONE 2). משחק בשולי הצמרת, משהו שלא אמור להפתיע במקרה של המארחת, אך מאד במקרה של האורחת. מילאן החמישית החמיצה בשבוע שעבר הזדמנות לשפר עמדות בצמרת, כשספגה שער שוויון מלאציו בדקה ה-94. האדומים שחורים עוררו עניין השבוע, כשחשפו שכריסטיאנו רונאלדו כמעט הפך לשחקן הקבוצה בתחילת העונה, אך הבעלים הסיני של הקבוצה חסם את העסקה. האורחת מנגד היא אחד הסיפורים המרגשים של הכדורגל האיטלקי. הקבוצה, הזכורה לטוב כאחת המלהיבות של שנות התשעים, נכנסה לפירוק וירדה לליגה הרביעית ב-2015. מאז היא הצליחה לחזור לסרייה תוך שלוש עונות, ואף פתחה היטב את העונה הנוכחית ונצמדה לצמרת. שורה של משחקים גרועים הכניסו את הקבוצה למומנטום שלילי, שנבלם בניצחון על ססואולו במחזור הקודם. היא לא תהיה פיבוריטית היום מול המילאנזים, אך היא הראתה שהכל יכול להיות.

19:00-קייבו-לאציו (ONE 2). לאציו הצליחה כאמור לסחוט נקודה ממילאן במשחק הצמרת ביניהן. היום אמור להיות לה הרבה יותר קל מול נועלת הטבלה, שכבר החליפה שלושה מאמנים העונה. זו הצליחה לקחת במפתיע נקודה מנאפולי במחזור הקודם, ולעלות מעל אפס נקודות (לאחר שהורדו לה תשע בעקבות אי סדרים כספיים). לא נראה שצ'ירו אימובילה וחבריו ללאציו יתרשמו מכך היום.

21:30-רומא-אינטר (ONE 2). אינטר שכחה מהתבוסה המוזרה לאטאלנטה לפני שני מחזורים, והניצחון הנוח על פרוזינונה במחזור הקודם המשיך למצב אותה כמתחרה העיקרית של נאפולי במאבק על המקום השני (לא נראה שאפשר לעשות יותר מזה בסרייה של השנה). רומא שמולה היא כנראה הקבוצה המוזרה ביותר בסרייה. אחרי העונה המופלאה הקודמת, יחד עם תצוגות תכלית כמו זו שמול סמפדוריה לפני שני מחזורים, והבטחת המקום בשלב הבא בליגת האלופות, האדומים מצליחים להפסיד לקבוצות חלשות כספאל או אודינזה (במחזור הקודם). היום הם גם יחסרו את דז'קו ואת אל שעראווי בהתקפה, מה שיהפוך את הכחולים שחורים לפייבוריטים היום בלי קשר למקום בטבלה.

 

כדורסל

מכללות / עידו גילרי

19:00: (6) טנסי [1-5] – טקסס קורפוס קריסטי [3-4]

2:00:  (16) אוהיו סטייט [1-6] – מינסוטה [1-5]

 

תוצאות משחקי אתמול:

סן פרנסיסקו [1-7] 81 – (21) באפאלו [0-7] 85  הבולס זוכים בטורניר בבלפסט כשניק פרקינס תופר 22 מהספסל בזמן שהאריס ומסינברג קולעים כל אחד 15 נקודות. אצל הדונס פרנקי פרארי רשם 19 נקודות 6 אסיסטים ו-4 חטיפות.

(10) קנטאקי [1-6] 78 – נורת' קרוליינה גרינסבורו [1-7] 61  הווילדקאטס ברחו לאחר מחצית ראשונה שקולה שהסתיימה ביתרון של הספרטנס. עבור הווילדקאטס 22 נקודות ו-12 ריבאונדים לטראביס ריד ו-18 נקודות לטיילר הרו. בספרטנס פרנסיס אלונסו עם 22 נקודות.

קרייטון [2-6] 92 – (1) גונזאגה [0-8] 103  הבלוג'ייז מתחו את המדורגת מספר1 אבל בסוף נכנעו לכוח האש העדיף של הבולדוגס. זאק נורוול קלע 28 נקודות, ברנדון קלארק 27 נקודות ו-10 ריבאונדים כשרוי האצ'ימורה תורם 22 נקודות ו-11 כדורים חוזרים.  ג'וש פרקינס קלע 13 וחילק 13 אסיסטים. אצל הבלוג'ייז 27 נקודות לטי-שון אלכסנדר.

מארקט [2-6] 83 – (12) קנזס סטייט [1-6] 71  מרכוס הווארד התפוצץ על הווילדקאטס והנחיל להם הפסד ראשון העונה. מה זה התפוצץ? 45 נקודות כולל 19 מ-21 מהקו שהדליקו חנוכיה על לוח העבירות של קנזס סטייט. 16 נקודות של סאקר אנים עזרו להשלים את המלאכה כשאצל הווילדקאטס סניד ומאוויאן הובילו עם 12 כל אחד.

ממפיס [4-3] 67 – (20) טקסס טק [0-7] 78  הטייגרס של פני הארדאווי כבר הרגישו על סף הפתעה מרעישה אבל הרד ריידרס התאוששו וברחו לקראת הסיום כדי לשמור על מאזן מושלם. ג'ארט קולבר היה המוציא לפועל העיקרי עם 20 נקודות 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 2 חטיפות ו-2 חסימות. טאריק אוונס עשה את עיקר העבודה בהגנה כשהוא קולע 13 נקודות מוריד 11 ריבאונדים וחוסם 8 זריקות. אצל ממפיס 17 נקודות לטיילר האריס.

לה-סאל [8-0] 78 – (23) וילאנובה [2-6] 85  האלופה נראית רע והתקשתה מאד מול קבוצה חלשה ביותר.  בסופו של דבר אריק פסקאל עם 27 נקודות, פיל בות' עם 19 וקולין גילספי עם 15 הצליחו להתגבר על האקספלוררס שכבר חלמו על סנציה אדירה.

(7) מישיגן [0-8] 76 – (19) פרדו [3-5] 57  הוולברינס כבר השיגו כמה ניצחונות יוקרתיים העונה ולא התכוונו לתת לבוייל מייקרס להרוס להם את פתיחת משחקי ליגת הביגן טן. הפעם היה זה ג'ורדן פול שהוביל את הדרך עם 21 נקודות כולל 5מ-5 מעבר לקשת. ג'ון טסקה סיים עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים. אצל פרדו היו אלה כמו תמיד אדוארדס עם 19 נקודות וקליין עם 15.

סאות' קליפורניה [3-5] 61 – (5) נבאדה [0-8] 73  הביתיות יחד עם 20 נקודות 11 ריבאונדים ו-3 חסימות של ניק ראקושביץ' לא הספיקו לטרואג'נס מול הוולף-פאק. ג'ורדן קרוליין הצטיין עבור המנצחים עם 24 נקוודת ו-11 כדורים חוזרים.

(13) וירג'יניה טק [1-6] 94 – סנטרל קונטיקט [4-4] 40  ההוקיז טיילו מול היריבה הנחותה מקונטיקט. 28 נקודות לאחמד היל, 18 לקרי בלאקשיר, 14 לניקייל אלכסנדר-ווקר ו-15 לטיי אאוטלו.

(24) מרילנד [1-7] 66 – פן סטייט [3-4] 59  הטראפינס התאוששו מההפסד הכואב לוירג'יניה בתחילת השבוע והשיגו ניצחון לא קל בפתיחת משחקי הביגטן ג'יילן סמית הוביל את הדרך עם 16 נקודות כשאנתוני קאוון תורם 15 וברונו פרננדו רושם 12 נקודות לצד 13 ריבאונדים. אצל המפסידים 19 נקודות ללאמר סטיבנס ו-17 לג'וש ריבס.

(2) קנזס [0-6] 90 – סטנפורד [4-4] 84  הקארדינל נתנו פייט אדיר למדורגת שנייה ונכנעו רק לאחר הארכה. לג'ראלד ויק עם עוד תצוגת קליעה מרשימה תפר 27 נקוודת כולל 7 מ-11 לשלוש ודדריק לוסון המצוין הוסיף 24 נקודות עם 11 ריבאונדים כדי להוביל את הג'ייהוקס לניצחון. אזובויקה הוסיף 18 משלו כשמהעבר השני אצל המפסידים 22 נקודות לצד 8 ריבאונדים לאוקאפלה ו-19 לד'זון דייויס.

(3) דיוק [1-7] 113 – סטטסון [8-1] 49  מפגש ללא ערך ספורטיבי בו הצטיין אר ג'יי בארט עם 27 נקודות 7 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-4 חטיפות. קאם רדיש הוסיף 23 נקודות וזיון וויליאמסון 17 עם 7 ריבאונדים ו-5 חטיפות.

יוסטון [0-6] 65 – (18) אורגון [3-4] 61  הברווזים ממשיכים לאכזב כשהקוגארס נשארים בלתי מנוצחים. בול בול המשיך להצטיין אצל המפסידים עם 23 נקודות, 7 כדורים חוזרים ו-3 חסימות אבל לא קיבל מספיק עזרה מחבריו. אצל יוסטון 22 נקודות לצד 9 ריבאונדים לארמוני ברוקס.

 

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות בריטניה – סיבוב שני

מגמת ההפתעות שראינו בסיבוב הראשון ממשיכה גם לסיבוב השני. כך ראינו את סגן אלוף העולם, ג'ון היגינס, אורז את המזוודות לאחר הפסד בפריים מכריע לבן ארצו אלן מקמנוס. הסיבוב השני יינעל היום. בסשן הצהריים נוכל לראות מפגש ותיקים בין רוני אוסליבן לקן דוהרטי. בסשן הערב נוכל לראות עוד מפגש ותיקים כזה בין גרהאם דוט למתיו סטיבנס ומפגש מעניין בין מרטין גולד לחוסיין וואפאי האיראני. שידורים ביורוספורט 2 ב-15:00 וב-21:00.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. תודה רבה, מעניין איך תהיה ההגרלה שלנו, לפי זה לדעתי צריך לקבוע האם הולכים לחילוף דורות או שמנסים להעפיל ליורו.
    למשל: בית עם אנגליה וגרמניה ואפשר להגיד ביי ביי ליורו דרך המוקדמות ואז אולי לנסות להחליף דורות בנבחרת, לעומת זאת בית עם פולין וצ'כיה ואפשר לחלום על עלייה

    1. מרבית הסיכויים שנהיה בפיינלפור העפלה לאירו דרך ליגת האומות. לפיכך, אם העפלה לאירו היא השיקול המרכזי, כבר עכשיו צריך להעמיד את הנבחרת החזקה האפשרית, בלי להתחשב בהגרלה.

    2. חי בסרט ישראלי טיפוסי, נצא עם פולין וצ'כיה אז אפשר לעלות… שטויות במיץ, הנבחרת היא בדרג רביעי במקרה הטוב ולא תעלה ליורו גם אם תתחיל עם פור 12 נקודות בכל בית. מתי יפנימו שהכדורגל פה בזוי וחסר עתיד לחלוטין. זה יחסוך אכזבות

    1. דירוג AP יוצא רק בשני בערב כך שהוא עולה כל שלישי בבוקר אצלנו.
      ערן מעלה דריוג עוצמה משלו בסיקור השבועי שלו.

  2. גירמה אמרה שיפר הבוקר את השיא הישראלי במרתון כשקבע 2:12:35 בולנסיה. כמובן שזה גם קריטריון לאליפות העולם בדוחא שבקטאר ולמשחקים האולימפיים בטוקיו.
    גירמה, חניכו של זוהר זימרו, שיפר ב-25 שניות את שיאו של מארו טפרי שנקבע בקיץ באליפות אירופה בברלין.
    נכון להיום, גירמה ומארו הם שני הגברים הישראלים היחידים שקבעו את הקריטריון במרתון לשני האירועים הבינלאומיים הגדולים בשנתיים הקרובות.

  3. בית קשה מאוד לישראל במוקדמות היורו. בגלל שהוא מאוזן מאוד, סלובניה מקדוניה חזקות כמו ישראל, אוסטריה ופולין עדיפות, תהיה מלחמה בין כל ה-5, עם לטביה בשר תותחים

  4. אחלה בית לישראל.
    כמו שאנחנו יכולים לאבד נק לסלובניה או מקדוניה כך גם אוסטריה ופולין. עדיף בית מאוזן מבית ששני הראשונות בלתי עבירות והשאר יחסית חלשות

  5. אין תירוצים ההגרלה הטובה ביותר לישראל
    1. החזקות הכי חלשות
    2. החלשות הכי חזקות .
    הפעם עלייה אפשרית
    במבט מעמיק גם מקום בפליאוף מתחזק

    1. עניין של השקפה, אני לא חושב שזו ההגרלה הכי קלה. יש בתים יותר נוחים, כשהיית יכול לקחת כמה שיותר מהחלשות, ולצפות על איזשהו שוויון בסיכום עם מקום 2 (הבית של צרפת-איסלנד. הבית של בלגיה-רוסיה. הבית של איטליה-בוסניה. אפילו אנגליה-צ'כיה. יתר הקבוצות בבתים האלה חלשות יחסית).
      הבעיה העיקרית שכל הקבוצות מתחתיך הן חזקות יחסית, ויהיה עקוב מדם להוציא משהו בחוץ.
      גם הפלייאוף, הכל בפרופורציות. סיכוי סביר שנהיה שם, אבל אלה יהיו שני משחקים על כל הקופה, והראשון בחוץ – מתי ישראל ניצחה בכדורגל משחק הדחה בחוץ? אפילו עם אוסטרליה אלה היו פעמיים תוצאות תיקו.

  6. אני חושב שההגרלה לא טובה.
    הקבוצות החלשות לכאורה של הבית לא נופלות מישראל ויכולות לנצח אותה בבית או בחוץ.

      1. הגרלה קשה ביותר היא עם שתי נבחרות בלתי עבירות ושצי נבחרות שהן לפחות ברמה של ישראל. כאן את ארבע הנבחרות הטובות ביותר בין היריבות בבית ישראל יכולה לנצח ביום נתון וסיכוי טוב לנצח אותן בבית.
        לכן זו לא הגרלה קשה ובוודאי לא קשה ביותר שהיא כמו הגרלות שהיו ונבחרת בעבר וכמו התחילת תגובה זו. ואין זה סותר שזו גם לא הגרלה קלה כלל. לא כל דבר הוא שחור או לבן

  7. עוד כמה תובנות ראשוניות על נבחרת ישראל יכול שזה יצורף למאמר נפרד

    1. קבוצת הדירוג .
    ישראל זכתה בנבחרות החלשות בקבוצת הדירוג.
    הדירוג הממוצע של 5 הנבחרות הראשונות 7.4 הוא הנמוך משמעותית (הכוונה למיקום הממוצע בכל דרג כשבכל דרג 10 נבחרות למעט דרג 6)
    גם הדירוג הממוצע כולל דרג 6 (אם מכפילים אותו שכן יש רק 5 נבחרות בדרג 6 ) הוא כמעט הנמוך ביותר (לאחר בית 9 שכולל את בלגיה רוסיה סקוטלנד קפריסין וקזחסטן ).

    2. האיכות של המובילות היא הנמוכה ביותר בממוצע .
    פולין היא 10/10 מקבוצת הדירוג הראשונה
    אוסטריה 8/10 בשנייה
    ישראל 10/10
    ואפילו סלובניה מדרג 4 דורגה 8/10
    הבית היחידי שמשתווה ב 2 הראשונות הוא בית 5 עם קרואטיה ווילס שכ"א מהן דורגה 9/10 אלא ששם סלובקיה דורגה 1 בדרג 3 והונגריה דורגה 1 בדרג 4 .

    3. אין בשר תותחים שכן מקדוניה 1/10 בדרג 5 ולטביה 1/5 דרג 6 הם החזקות בדירוג החלשות .

    4. מה שאומר ריבוי משחקם בזמן קצר כשכולם חשובים זה מצריך שיטתיות מומנטום ועומק (יחסית לישראל יש עומק אולי יותר מדי אך אולי הפעם יעשו מזה יתרון ולא חסרון ).

    5. המסורת : מעבר לדירוג חשוב לראות את איכות המסורת בייחוד של המובילות בבית .
    הבית הישראלי הוא הקל באופן בולט מאד
    הנה נתון אחד לסבר את האוזן החלטתי (ע"פ זיכרון ) לנסות ולבדוק מכל בית את ההופעות בחצי גמר טורניר גדול משנת 1986 (מונדיאל או יורו)
    הנה התוצאות לפניכם
    בית 1
    אנגליה 3 הופעות בחצאי גמר מונדיאל 86+18 וכן חצי גמר יורו 96
    צ'כיה 2 חצאי גמר מיורו 96 ויורו 04
    בולגריה 1 חצי גמר מונדיאל 98
    סה"כ 3 נבחרות איכות ברמה הגבוהה ביותר עם 6 הופעות משותפות
    (לאנגליה ולצ'כיה גם מספר הופעות ברבע הגמר ).

    בית 2.
    פורטוגל 5 הופעות (יורו 00,04,12,18 ומונדיאל 06 )
    (בנוסף אוקראינה עם הופעה ברבע גמר מונדיאל כמו סרביה כיוגוסלביה ופורטוגל עם עוד הופעת רבע גמר יורו ).

    בית 3.
    הולנד עם 7 הופעות ( יורו 88 ,92,00,04, ומונדיאל 98,10,14 )
    גרמניה עם 12 הופעות (מונדיאל 86,90,02,06,10,14 ויורו 88,92,9608,12,16 )
    (ועוד הופעות של הולנד וגרמניה ברבעי גמר מונדיאל ושל הולנד ביורו).

    בית 4.
    דנמרק עם יורו 92 (זכייה )
    (לדנמרק גם רבע גמר מונדיאל כמו אירלנד כששוויץ מסתפקת בשמינית )

    בית 5.
    קרואטיה עם 2 הופעות ב מונדיאל 98 ו 2018
    ווילס עם הופעה אחת מהיורו האחרון
    (לקרואטיה עוד רבע גמר יורו )

    בית 6.
    ספרד עם 3 הופעות מיורו 08+12 ומונדיאל 10 .
    שבדיה עם 2 הופעות ממונדיאל 98 ויורו 92
    (בנוסף ספרד עם 3 רבעי גמר מונדיאל שבדיה עם רבע הגמר מהמונדיאל האחרון וגם רומניה עם רבע גמר מונדיאל 94 )

    בית 8 .
    צרפת עם 4 הופעות ממונדיאל ועוד 3 יורו ממונדיאל 86,98,2006,2018 ועוד יורו 96,00,16 )
    טורקיה עם חצי גמר במונדיאל 02 וחצי גמר יורו 10
    (בנוסף איסלנד עם רבע גמר יורו אחרון וצרפת עם עוד רבע גמר מונדיאל ושני רבעי יורו ).

    בית 9 .
    בלגיה עם 2 חצאי גמר מונדיאל 86 ו 18
    רוסיה עם חצי גמר יורו 08 (וגמר 88 כנציגה הבכירה של ברה"מ )
    (ועוד רבעי גמר מונדיאל של בלגיה ורוסיה )

    בית 10
    איטליה עם 3 מונדיאלים (90 ,94,06 ) ועוד 3 יורו ( 88,00,16 )
    ויוון עם יורו אחד (04 ).

    ועכשיו לבית הישראלי
    פולין הישג השיא שלה מ 86 רבע גמר יורו 16
    ואוסטריה לא עשתה עליית שלב בטורניר גדול .רבע גמר מונדיאל 1982)
    כל יתר הנבחרות לא עברו שלב בטורניר גדול אף פעם כמדינה עצמאית (יורו או מונדיאל ).

    6. קצת על הבית הישראלי
    פולין : מדורגת 20 בדירוג פיפ"א ירדה דרג בליגת האומות לאחר שסיימה לאחר פורטוגל ואיטליה ולמעשה דורגה אחרונה מדרג 1 להגרלת היורו .
    הודחה ברבע גמר היורו האחרון לאחר שנוצחה על ידי פורטוגל האלופה שבדרך בפנדלים .
    הודחה בשלב הראשון במונדיאל לאחר שסיימה לאחר קולומביה ויפן (וסנגל ).
    הכוכב הגדול הוא כמובן לבנדובסקי (מינכן)
    שעד כה הופיע במדי הנבחרת 98 פעם (רביעי בכל הזמנים )והרשית 55 שערים (המלך של כל הזמנים ).
    תור הזהב היה בסוף שנות ה 70 תחילת ה 80 עם מקום רביעי במונדיאל 78 ומקום שלישי בפודיום במונדיאל 82 .

    ב 86 הודחה בשמינית הגמר ומאז לא שבה לשלב הנוקאאוט במונדיאל
    הגיעה לרבע גמר היורו האחרון למשחק נוקאאוט ראשון מזה 30 שנה אז הודחה כאמור על ידי פורטוגל .
    מדורגת 20 בדירוג פיפ"א.

    אוסטריה :
    22 בדירוג פיפ"א
    עשתה רבע גמר ב 82 (מדויק יותר בית שמינית + רבע ) ובכך שחזרה את ההישג מ 78
    הישג השיא שלה היה המקום השלישי במונדיאל 1954
    שם שיחקה את משחק הנוקאאוט האחרון שלה בחצי הגמר מול גרמניה המערבית .כשהובסה 6-1
    הניצחון הנוקאאוט האחרון שלה היה באותו טורניר בשלב רבע הגמר כשמחקה פיגור 3-0 (לאחר 19 דקות ) מול שוויץ לניצחון 5-7 מה שמהווה את שיא השערים למשחק בודד במונדיאל .
    במסגרת היורו שיחקה אוסטריה פעמיים ב 08 כמארחת וב 2016 שבו עלתה לראשונה ליורו דרך המגרש אך הודחה בסיבוב הראשון כשסיימה אחרונה בבית 8 לאחר הפסדים להונגריה ואיסלנד למרות שהוציאה תיקו מכובד מהאלופה שבדרך פורטוגל .
    היא הודחה בשלב המוקדמות של מונדיאל 18
    בליגת האומות שובצה לדרג השני ונותרה בדרג לאחר שסיימה לאחר בוסניה אך לפני צפון אירלנד
    הפיקנטריה היא שמאמן הנבחרת שלנו הרצוג הוא מלך ההופעות בנבחרת האוסטרית בכל הזמנים עם 103 הוא גם כבש 26 שערים (ואחד כאוב לנו במיוחד בר"ג ) שמדרגים אותו שביעי בכל הזמנים ..המוביל חברו לאותה הנבחרת טוני פולסטר עם 44 כאלה .
    הכוכב הגדול כיום הוא דויד אלאבה ממינכן עם 61 הופעות ו 13 כיבושים בנבחרת שם משחק כקשר לעומת מנכן בה משחק לרוב כמגן ואף בלם.

    סלובניה : אמנם בדרג אחרינו בגלל עקרון הדירוג מליגת האומות בפועל מדורגת 62 בדירוג פיפ"א הרבה לפנינו (90 )
    סלובניה שיחקה כבר בשני גביעי עולם כמדינה עצמאית ב 02+10 וכן ביורו 00 אך לא עברה שלב .
    הודחה במוקדמות היורו והמונדיאל האחרונים.
    בליגת האומות סיימה אחרונה לאחר נורווגיה בולגריה וקפריסין של מיודענו רב"ש וירדה לדרג 4 .

    מקדוניה :
    מדרוגת 68 בדירוג פיפ"א היחידה בבית שלא שיקחה בטורניר גדול כמדינה עצמאית (היא וישראל היחידות שלא שיחקו ביורו ).
    היחידה בבית שהבטיחה כבר מקומה בפליאוף לאחר שסיימה בראשות בית 4 בדרג 4 לפני ארמניה גריבלטר וליכטנשטיין ואם לא תעלה צפויה להתמודד בפליאוף עם קוסובו בלאורסיה וגיאורגיה מה שאומר שהיא בעלת סיכוי מצוין להעפיל .
    הכוכב הגדול הוא כמובן אולבאק השוער הנפלא של א. מדריד

    לטביה : מדורגת רק 132 בדירוג פיפ"א אך בניגוד לישראל שיחקה ביורו 04
    לאחר שהדיחה את טורקיה בפליאוף והתמודדה מול גרמניה הולנד וצ'כיה
    שם הוציאה תיקו מאופס ומפתיע מגרמניה .
    במסגרת ליגת האומות סיימה שלישית בבית 3 בדרג 4 לאחר גיאורגיה וקזחסטן ולפני אנדורה

    אקסים ומפגשי עבר.
    פולין : את פולין מאמן בז'צק לשעבר קשרה של מכבי חיפה במסגרת רשמית ישראל התמודדה מולה במוקדמות יורו 96.
    ישראל ניצחה בארץ 1-2 ופולין ניצחה אצלה 3-4

    אוסטריה : את הרצוג כבר הזכרנו
    במוקדמות יורו 98 סיימנו ב 1-1 והבסנו אותם כאן בארץ 0-5 באחד ממשחקי הנבחרת הטובים בכל הזמנים שהעלו אותנו לפליאוף הראשון מאז קוןלומביה 90 והיחיד במסגרת היורו (והאחרון בכלל )
    במוקדמות 02.
    הפסדנו שם 2-1 הולכנו כאן 0-1 עד השער של הרצוג בזמן הפציעות שהעלה את אוסטריה לפליאוף על חשבוננו .

    סלובניה במסגרת מוקדמות יורו 04 סימנו איתם ב 0-0 "בבית " במשחק שהועבר לאיטליה עקב המצב הביטחוני שם הפסדנו 3-1

    לטביה :
    הפסדנו להם במסגרת מוקדמות מונדיאל 2010 1-0 בבית לאחר 1-1 בריגה.
    במסגרת מוקדמות יורו 12 גברנו עליהם פעמיים 1-2 בית וחוץ .

    מקדוניה .
    נפגשנו במוקדמות המונדיאל האחרונים ניצחנו שם 2-1 רק בכדי להפסיד כאן 1-0 בתקרית זהבי המפורסמת .

    סה"כ 5 ניצחונות 4 תיקו 5 הפסדים ויחס 18-21

    7. הסיכוי לפליאוף "
    סיכוי לא רע בכלל כאמור בשביל שישראל לא תעפיל צריכות לעקוף אותו לפחות 3 נבחרות מדרג 4-6 במוקדמות היורו .
    בהנחה שאף נבחרת מדרג 6 לא תעשה כן (פרדוקסלית ללטביה הסיכוי הגבוה ביותר אך הוא נמוך מאד )
    הרי שבדרג 5 המועמדת הבכירה ביותר היא …גם מתחרה בבית הישראלי מוקדוניה .
    עיקר הסכנה צפויה לבוא מדרג 4

    בבית 1 שובצה מונטונגרו יחד עם אנגליה צ'כיה ובולגריה (וקוסבו ) והיא בהחלט מסוגלות לתת פייט לצ'כים והבולגרים.

    בבית 10 שובצה יוון יחד עם איטליה בוסניה ופינלנד (וכן ארמניה וליכטנשטיין ) והיא בהחלט מסוגלת להיות עוד נבחרת "נחותה" שמפתיעה בפליאוף.
    המתמודדת השלישית היא עוד יריבה ישירה שלנו סלובניה .
    כך שישראל בהחלט צריכה לקוות שאם היא לא תעלה מהבית שיהיו אלו פולין ואוסטריה שיעפילו .
    עוד כאלו שעשויות להפתיע ובכך לפגוע בסיכוי נבחרת ישראל הן .
    רומניה ששובצה בבית 6 יחד עם ספרד שביה ונורווגיה (איי פרו ומלטה)
    היא לא פייבוריטית אך אין לפסול .

    הונגריה ששובצה בבית 5 יחד עם קרואטיה ,ווילס ,סלובקיה (אייג'רביג'אן )
    סיכוי נמוך אך שקיים יש לאלבניה בבית 8 ששובצה עם צרפת איסלנד וטורקיה (מולדובה ואנדורה ).

    גם אם יעברו את נבחרת ישראל 3 נבחרות ומעלה מנבחרות אלו עדיין לא אבדה תקוותנו שכן אם
    2 נבחרות לפחות יעפילו מבין
    סקוטלנד ,פינלנד ,נורווגיה וסרביה (בלגיה ,רוסיה קפריסין קזזחסן וסן מרינו ) הרי שנעפיל .
    במידה ונבחרת בולגריה תעפיל מבית 1 הרי שמספיקה לנו עלייה אחת בלבד מבין נבחרו אלו

    והסבירות טובה
    סרביה הוגרלה לבית 2 עם פורטוגל ואוקראינה (ליטא ולוקסמבורג) והיא בהחלט יכולה לעבור את אוקראינה לפחות.

    נורבגיה : הוגרלה לבית 6 עם ספרד שבדיה ורומניה (איי פרו ומלטה) ולמרות שאיננה פייבוריטית היא יכולה להקדים את שבדיה ורומניה.

    סקוטלנד : הוגרלה בבית 9 יחד עם בלגיה ורוסיה (קפריסין קזחסטן וסן מרינו ) ולא ניתן לפסול את עלייתה ע"ח רוסיה גם אם האחרונה פייבוריטית.

    פינלנד הוגרלה לבית 10 עם איטליה בוסניה ויוון (ארמניה וליכטנשטיין )וגם שם נקווה להצלחה פינית.

    לסיום הנבחרות האוהדות על נבחרתנו צריכות להיות
    בולגריה מבית 1 בטח אם תתעמת מול מונטונגרו
    סרביה מבית 2
    סקוטלנד מבית 9
    ובעיקר פינלנד מבית 10 בוודאי אם תתעמת בקרב ישיר מול יוון
    שכן עלייה יוונית דוחקת אותנו מהפליאוף בעוד עלייה פינית מקרבת אותנו מאד מאד לשם .

    1. הצטרפתי לשידור אחרי ההפסקה ואני בהלם מהתוצאה….יהיה מבאס לבלות את חופשת חנוכה עם סנוקר ובלי רוני.
      נשאר במשחק עכשיו צמצם ל2-4 כל פריים קריטי כעת. חייב לומר שאני במתח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט