סיפורה של תמונה/רועי ויינברג

תמונה
מאמן הנבחרת, גיא לוזון, מונף על ידי שחקניו מול יציע ריק לאחר ניצחון במשחק חסר חשיבות.
מקור: THE POST

קודם כל, ברכות לנבחרת ישראל על טורניר סביר מבחינה מקצועית, עם 4 נקודות לא רעות (אם הנבחרת הייתה ברמה של 4 נקודות או לא זה נושא אחר), נגד נורבגיה ואנגליה, ועל הסיום במקום השלישי בבית. זה יותר ממה שאני ציפיתי מאותה נבחרת (מקום אחרון, נקודה אחת נגד נורבגיה ב-0-0). הבעיה בזה היא תחושת העליונות של הנבחרת, כאילו היא זכתה באליפות העולם בניצוחו של מוריניו. היא לא. היא סיימה במקום השלישי בשלב הבתים בטורניר שהיא לא עלתה עליו דרך המוקדמות.

התמונה הזאת מסמלת אי מודעות. שחקנים שחוגגים ניצחון כאילו זכו במונדיאל, ועוד במשחק חסר חשיבות, מאמן שימים לפני הטורניר מודיע במסיבת עיתונאים רשמית של ההתאחדות עם סוכנו על מעבר למועדון אחר (ושבוע לפני הטורניר נוסע לבלגיה בנושא הנ"ל), ומערכת שבה הקהל תוקף את המאמן, המאמן את הקהל, וראש ממשלת הכדורגל את הקהל.

בנוסף לכך, נשמעו הצהרות משחקני הנבחרת שהם עברו את רוסיה וגרמניה, בנוסף לאנגליה. בקשר לאנגליה זה נכון, הטבלה לא משקרת. אבל אם ישראל הייתה משחקת בבית של רוסיה וגרמניה, איתן ועם ספרד והולנד, והן היו משחקות נגד איטליה, נורבגיה ואנגליה, קרוב לודאי שהנבחרת הייתה משיגה 0 נקודות, ומפסידה בהפרשים גדולים כל משחק. להגיד את זה גובל בחוסר מודעות עצמית, ופשוט לא נכון.

אחרי התבוסה נגד איטליה (שנובעת בעיקר עקב ההרחקה הסמי מוצדקת של השחקן המרכזי של הנבחרת), וצעקות "מיכה, מיכה" של הקהל (דור מיכה=שחקן מצטיין ממכבי תל אביב שלא זומן לטורניר למרות שיכל להיות בו), ראיינו את אבי לוזון בחדשות הספורט. לוזון יצא וגיבה את בן דודו, המאמן (שנתן עבודה לא רעה כמאמן הנבחרת מבחינה מקצועית גרידא), ואמר שמי שיוצא נגד גיא ונגד הנבחרת (בסדר הזה), יכול להמשיך ולצעוק מיכה מיכה ושמדובר באוהדי מכבי אינטרסנטים. אין לי בעיה עם זה שהוא גיבה הנבחרת והמאמן, זה לגיטימי, אבל למה קודם את גיא ואז הנבחרת? לוזון יותר חשוב מהנבחרת?

בסופו של דבר, לנבחרת יש עתיד ויצאו דברים טובים מהטורניר, בעיקר בוריס קליימן, שמסתמן כמחליף מעולה לדודו אוואט. הארגון נחשב לטוב, ותיתכן אפשרות שגמר הליגה האירופאית יהיה פה בעוד כמה שנים, באיצטדיון סמי עופר החדש (30,820 מושבים, ובדרגה הגבוהה ביותר של אופ"א לאיצטדיונים). נקווה שהחוסר פרופורציות ישתנה, והכדורגל הישראלי יכול להשתפר בגדול.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. כתבה לעניין. אני שוב לא מאמין שאתה בן 13-14.

    הביטוי "גובל בחוסר מודעות עצמית" הוא האנדרסטייטמנט של השנה.
    על מה הרימו אותו ועל מה הוא רץ לתוך המגרש, כאילו זכו בגביע.
    תת-רמה.

  2. מומי דופק יופי של קופה בטורניר
    אפילו לקחתי אוהד של נורווגיה למשחק בבלופילד דרך טדי תמורת 746 ש"ח בלבד
    מומי ישר כמו סרגל , עובד רק עם מונה ועם חשבניות.
    הלוואי עלינו תיירות סקנדבית כל שנה כל השנה

  3. אחלה טור.
    קליין צריך להיות שוער שני וחיימוב(ראשון) אווט כמה נקודות הבחור הביא לנו???
    על התמונה – בושה חרפה וכלימה .כל מילה נוספת מיותרת

  4. הזלזול של השחקנים, המבטים בעיניים שלהם במהלך כל המשחקים זה חרפה. במשחק מול איטליה גם לפני ההרחקה הם לא הצליחו לחבר יותר מ3-4 פסים. הניצחון מול אנגליה לא אומר כלום מכיוון שנערך מול נבחרת שלא היא לה למה לשחק ועם הרכב שני. התביישתי בנבחרת

  5. טוב בוא נגיד ככה.
    אמנם השמחה של גיא לוזון הייתה מוגזמת ,אך הביקורת על השמחה המוגזמת הייתה מוגזמת בהרבה מהשמחה המוגזמת ואולי היא מסבירה במשהו את פשר השמחה המוגזמת.

    בקיצור העיתונות הישראלית בכללה הגזימה לחלוטין בביקורת שלה על גיא לוזון נקודה.
    לגוף העניין ולסיכום הצד הישראלי בטורניר אבקש לסכם בכמה נקודות.
    1. נבחרת ישראל עשתה בדיוק את מה שציפתי ממנה הופעה מכובדת והדחה מעצבנת. (אלמלא הגול המעצבן מול נורווגיה בתוספת הזמן היינו היום מתכוננים לספרד בחצי הגמר). לא יותרולא פחות.

    2. גיא לוזון אימן באופן סביר.אינני מחסדיו הגדולים אך חייבים לומר שהוא איש מקצוע לא פחות טוב (ואף יותר טוב) ממאמני הצעירה שלפניו איווניר וגיא לוי .הרקוקד שלו טוב מהם וגם ממאמני הנבחרות הצעירות האחרות (אוחנה ,חזן ,בנין)
    לוזון הוביל את מכבי פ"ת הקטנה למקום השני בליגה !!.
    וגם את בני יהודה לאירופה.נכון הוא נכשל בהפועל ת"א. אך גם רב"ש נכשל במכבי .

    3. אשר לשחקנים. הופתעתי מאד שברק לוי השוער הנפלא ממכבי ת"א לא קיבל הזדמנות בטורניר.
    התאכזבתי מגולסה ולמעט קוריאף לא היה שחקן שהפתיע אותי בנבחרת.
    4. התבאסתי נורא שמיכה לא זומן לסגל ,היו בהחלט כמה שמות לא רלוונטים ומיכה וכן גיא אסולין יכלו לתרום הרבה יותר.
    5. בדקות הבודדות ששיחק התרשמתי בהחלט מעומרי אלטמן ואניצופה לו עתיד טוב ככדורגלן מוביל .

    1. אהרון אני לאמסכים איתך בעליל,הביקורת על גיא לוזון לא הייתה מוגזמת בכלל,נתחיל מבחינה מקצועית איך לעזאזל אתה לא מראה לשחקנים שלך קלטות על היריבים שלך? מה זה הטיעון המטומטם שהם לא יבהלו??,דבר שני אל תשכח את מסיבת העיתונאים שלו עם הסוכן??? עכשיו הבעיתיות הגדולה ביותר במסיבת עיתונאים זה שהסוכן הזה הוא של רוב שחקני הנבחרת,עכשיו תגיד לי אתה האם אתה משוכנע ב100% שכל השיקולים של לוזון היו מקצועיים,אני אחרי מסיבת עיתונאים ממש לא משוכנע.
      והדבר הכי חשוב זה מינוי בחטא,לא יעזור שום דבר גיא לוזון(שיכול להיות מאמן מצויין זה לא קשור) לא היה צריך לאמן את הנבחרת כאשר דוד שלו הוא יו"ר ההתאחדות ואני יגיד לך יותר מזה אם הוא באמת מאמן מצויין שהנבחרת הצעירה חייבת אותו אז הוא היה צריך להתמנות אחרי היורו,אתה לא יכול להשוות אותו לגיא לוי ולאיווניר,גיא לוי העלה את ישראל מהמוקדמות לאליפות אירופה ואיווניר הוביל את הנבחרת למשחקי הפילאוף.
      לסיכום הסיבה היחידה שגיא לוזון מאמן את הנבחרת היא שהוא והדודים ראו הזדמנות אדירה לעלות את קרנו של גיא בזכות ההופעה ביורו והם החליטו שזה מה שיהיה ועל הז… שלהם כל העולם ולכן כל ביקורת לגטימית בהחלט .איך עמיר פלג קורא לטורניר "הטורניר להאדרת שמו של גיא לוזון"

      1. אמרת כמה דברים אם חלק אני מסכים ואם חלק לא.
        1.אני מדבר על שיטות אמון .אותי מעניין מבחן התוצאה .ומבחן התוצאה הוא סביר לא טוב מדי ולא רע מדי.
        2.עניין הסוכן מגוחך ומעצבן אך אם לא היה מדובר בסוכן של לוזון אלא של מישהו אחר נראה לי שהסיפור לא היה מקבל כאלו כותרות.
        3.מבחינת שיקול מקצועי איני יכול אף פעם להיות בטוח ב 100 אחוז כי נער הייתי וקצת התבגרתי ואת התמימות לצערי איבדתי.
        4.אשר למינוי :ברור שלוזן הדוד לא היה צריך להיות הממנה וכתבתי זאת.
        אך מבחינת הרקורד הרי שגיא לוזון עולה בהרבה על קודמיו בתפקיד.
        לא גיא לוי ובטח שלא איווניר השיגו מה שהשיג לוזון .וכן לא מאמני הצעירות האחרונים .
        5. יש להבין שהמנוי ראוי מבחינה מקצועית גם אם לא מבחינה אתית ועוד יש לזכור כי הטורניר ובטח הצד הארגוני שלו מהווה הצלחה גדולה מאד .הטורניר מרשים (לפחות מצטלם מדהים) ולענ"ד הלוזונים לא מקבלים את הכבוד הראוי להםצ בעניין זה.
        6. עמיר פלג כשמו כן הוא פלגן וממורמר שיודע לעקוץ היטב אך פחות לפרגן. אני אישית לא ראיתי ממנו אף פעם מילה טובה אלא רק מירמורים ועקיצות.
        אם היה הוגן הוא היה משבח ומהלל את לוזון על ארגון טורניר בינלאומי מרשים ביותר.
        7. אישית אני חייב לציין שאינני מתלהב מלוזון כלשהו אף פעם הם לא היו כוס התה שלי .אך אמת צריכה להיאמר.

        1. נפרט את הסעיפים:
          1.מסכים איתך שמבחן התוצאה הוא סביר ביותר אפילו יותר(וזה רק בזכות הנחצחון על נבחרת שאיבדה כל סיכוי)אבל אתה צודק אף אחד לא יזכור מי וכמה אלא את התוצאה הסופית ולכן פה אני מסכים איתך.
          2.העניין עם הסוכן שאף אחד אחר לא היה מעז לעשות את המסיבת עיתונאים הזאת,ואם הוא כבר היה עושה אז דוד לוזון היה נותן לו בראש.
          3.אנחנו תמימי דעים
          4.אני לא מסכים שמבחינת הרקורד הוא עולה,זה לא שהוא עשה יותר מדי,אימן בחממה של הדודים שלו,אחכ ההצלחה הבאה שלו הייתה בני יהודה שאין לי מושג מה יש במועדון הזה אבל נראה לי שגם אם אני אהיה המאמן הם יסיימו 3-5 ולגבי איווניר וגיא לוי צריך לשפוט אותם לפי ההצלחה בנבחרת.
          5.לגבי הטורניר מסכים איתך ששאפו ללוזון בגדול,אני אישית הייתי כבר ב2 משחקים ופשוט תענוג,הייתי עם הילד והיו מלא ילדים ואווירה ממש טובה.
          6.לגבי פלג אני בהחלט מסכים איתך,פשוט השם שהוא נתן לטורניר קולע בול,זה כל מה שניסיתי לומר.
          לסיום הענין של המינוי ממש ממש מפריע לי ברמה שמוציא ממני אגרסיות ועצבים,הדרך שהם מינו אותו ולא עניין אותם שום דבר ,לא לחץ ציבורי,לא לחץ תקשורתי פשוט מוציא אותי מדעתי ולכן אני לא יכול להיות אובייקטיבי.

  6. לוזון הביע זלזול בלקוחות שלנו – אנחנו – עם החגיגה חסרת הטקט הזו, וזה קיבע בעיני את תדמיתו כקאקר חסר תקנה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט