You are currently viewing חג ההודיה בחווה – חווייה אמריקאית בתמונות / מנחם לס

חג ההודיה בחווה – חווייה אמריקאית בתמונות / מנחם לס

חג הודיה שמח (מלבד לטרקי'ס – תרנגולות ההודו)

חג ההודיה בחווה של דבי וקני: חוויה אמריקאית בתמונות / מנחם לס

הגענו לחווה של בנה של גייל קני ואשתו דבי לחג ההודיה מהבית בגרינוויל, נסיעה רגילה של שעתיים וחצי שבגלל החג והסערה שאמורה הייתה להתחולל ביום הבא (ולא הגיעה) הפריוויי 85-I היה מפוצץ, אז ירדנו ל-S-29, קאונטרי רוד שנסע דרך RURAL AMERICA האמיתית – חווייה בפני עצמה – אבל הנסיעה לקחה כמעט 6 שעות. כל פעם שניסיתי לחזור ל-I-85 ראיתי אותו דבר: מגרש חנייה הנע 20 קמ"ש, וחזרתי ל-S-29.

הנסיעה בקאונטרי האמיתי של דרום קרולינה היא חווייה שאין לתארה בפוסט קצר. צריכים ספר שלם לתאר את החיים בעיירות הקטנות האלה שבעבר די פרחו עם PLANTATIONS של עבדים שחורים, KKK, ומה לא. אלה ה-MILL-TOWNS שספרים ניכתבו עליהן, והיום הן לא הרבה יותר מ-GHOST TOWNS, מלבד בעלות המזל שמשקיעים קנו ופיתחו בהן אזורי מגורים חדשים (בעיקר לפנסיונרים) עם מגרשי גולף ושופינג סנטרס חדשים, והן פופולריות במיוחד בגלל מזג האוויר הנוח שדל דרום קרולינה, והמחירים הזולים ביותר בארה"ב (שלשום גלון בנזין עלה אצלנו $1.95, המדינה היחידה בארה"ב שמחיר גלון גאז היה מתחת ל-2 דולאר!).

טוב. אחרי 6 שעות נסיעה ארוכה אך מאד מעניינת, הגענו לחווה הנמצאת במרשוויל, צפון קרולינה, כ-45 דקות מדאונטאון שרלוט, ו-45 דקות מאוניברסיטת 'דוידסון' שם למד סטפן קרי. אמו סוניה, חיים של מומי והדוק, ואביו דל קרי ואשתו גרים בעיירה היקרתית מתיוס, בערך 20 דקות נסיעה מכאן.

בחווה שקני קנה לפני 3 שנים ב…$300,000… ישנם 11 מבנים. כמה מהם אנחנו עדיין מנסים לנחש למה הם משמשים. לנו יש GUEST HOUSE קטן וחמוד:

*

*

בכניסה מצאנו שלט חדש:

 

*

על הכיפאק. מזמינים אותנו ל-COZY CABIN! ככה מקבלים אורחים! אבל…

 

אוקיי… חשבתי שבאנו לפנסיון…(לדבי וקני יש כנראה רעיון שונה…)

הדבר הראשון שגילינו כשפתחנו את הדלת היה השלט מעל על השולחן בכניסה. טוב. את המיטה גייל תסדר. בקשר לארוחת בוקר נדאג לזה כשהבוקר יגיע….

***

מה שגילינו מיד היה GUEST HOUSE משופר וצבוע. מיטת KING SIZE כי אמרנו לקני ודבי שהמיטה הישנה היתה קטנה מדי (גייל אוהבת לישון באלכסון), ולאקסטרה הם הוסיפו לנו גם טיווי חדש על הקיר, אבל אני יודע שלא יהיה לנו יותר מדי זמן לראות TV.

***

"מקרר חדש, וכניסה חדשה לשרותים. אנחנו מוכנים ל-"חופשה בחווה"

 

היינו אמורים להגיע ב-2-3 אחה"צ ובמקום הגענו ב-6. כבר מחשיך בחוץ. אחרי 'שלום-שלום', חיבוקים ונשיקות (במיוחד עם ג'סי, אחיו המבוגר של קני – גילאים 62 ו-59 – והפרטנרית שלו סינדי, שאותם לא ראינו שנתיים). הנה הם עם האימא:

*

ג'סי, הימני, הוא פליי-בוי פר אקסלנס שחי את החיים הטובים בבולדר, קולורדו. הוא לא עובד כבר איזה 20 שנה מאז הסבא שלהם נפטר והשאיר להם בוחטה של ירוקים. הוא אחלה צעיר שהידיד הטוב ביותר שלו הוא פוט, הידיד השני בירה, והידידה השלישית היא סינדי החמודה, מורה לילדים מיוחדים. אבל ג'סי הוא בעל לב זהב, אוהב חיות, ילדים (יש לו בן אחד – RANGER בפארקים של קולורדו)  מאשתו הראשונה, ו-0 ילדים מהאשה השנייה והשלישית, והוא אוהד ספורט  בקנה המידה של ג'ייסון, בעלה של אפרת (אם תסתכלו היטב בתמונה תראו מגזין  ESPN שהוא הביא איתו). אני גידלתי גם את קני (השמאלי הממושקף) וגם את ג'סי – שהיו בני 12 ו-15 כשנשאתי את אמם – להיות אוהדי הניקס, הג'איינטס, היאנקיס, והריינג'רס, וכאלה נשארו עד עצם היום הזה.

מה הוא עושה כל היום? מתעורר ב-11 (אבל למרות העישון והשתייה הוא לא משתכר ויודע את הגבולות, אבל הוא "אוהב לישון" לדבריו), הולך לג'ים, ואחרי הצהריים מסתכל על ספורט ומחכה שסינדי תחזור מבית הספר.

בקיצור, רבע שעה אחרי שהגענו קני שואל אותי אם אני רוצה לבוא איתם HUNTING. זוהי תקופת הצייד המותרת ומאושרת, ואפילו מומלצת. מה שקרה הוא שאוכלוסיית הצבאים גדלה בצורה מפחידה ומאיימת, ומחוסר מזון הם מעיזים יותר ויותר לצאת מהיער ולחפש אוכל בפחי הזבל של התושבים בקאונטרי,ואפילו יותר ויותר בערים כמו גרינוויל ושרלוט כשהם מגיעים עד דאונטאון בחיפוש מזון. אדמיניסטרציית היערות (FOREST ADMINISTRATION) הודיעה שהשנה מספר הצבאים יעלה לראשונה על מספר התושבים בארה"ב. בארה"ב ישנם 39,000,000 'ציידים', ואפילו אם כל אחד צד צמד צבאים, האוכלוסייה של הצבאים הופכת לבעייה גדולה וגוברת כי יותר ויותר יערות הופכים  לאזורי מגורים ומגרשי גולף

סירבתי. גם הייתי עייף וגם אין לי לב, למרות שאני מבין את ההכרח והמטרה.

שאלתי את קני 'למה עכשיו?'.

הוא הסביר לי דבר שלא ידעתי: הצבאים יוצאים למצוא אוכל מיד אחרי שקיעת השמש וחוזרים למקומות מחבואם ביער לפני זריחת השמש. הם ישנים משך היום.

לא היה לי לב לצאת איתם לצייד.

הם יצאו לבד וחזרו עם שני צבאים – המיכסה המותרת לשנת 2018. צבי אחד הם נותנים לחוואי המתמחה בעניין ובתמורה הם יקבלו בשרים מכל המינים להקפאה ומאכל למשך כל השנה.

ומי שלא נעים לו בקשר למאכל בשר צבי, שיימנע גם מאכילת בשר בקר. התהליך הוא שווה רק שלחיה אחת קוראים פרה ולשנייה צבי. והוותיקים ביניכם חייבים לזכור את מסעדת 'קולומבוס'בהרצליה פיתוח שהתמחתה בסטייקים והמבורגרים מבשר צבי.

*

מכוניות המשפחה החלו להגיע מכל החורים. הבנים והנכדים שלגייל הם הנכדים והנינים, ואח ואחות של דבי, שהיא אחת מ-11 אחים ואחיות שלאט לאט באים ומתקבצים בצפון קרולינה מכל החורים בארה"ב, כי החליטו שהאזור הזה הוא הטוב והבטוח לגדל ילדים ונכדים בגלל מזג האוויר, רמת החינוך הגבוהה כאן, ויוקר המחייה שהוא בין הנמוכים בארה"ב. ולאלה המעוניינים בספורט יש את שרלוט, ועשרים אוניברסיטאות DIV I במרחק של רדיוס נסיעה של שעה, שעה וחצי

*

אחד הדברים שעזרנו לקני לעשות היה לאסוף שברי עצים מההוריקן האחרון ולהבעירם. האש בערה עד שעות הערב המאוחרות.

אז כמה מאיתנו עלינו על טרקטור, שני GOLF CARTS, ו-3 טרקטורונים לילדים ויצאנו לסיור מהיר בחווה.

דוגמא לטרקטורון לילדים. לקני ישנם 4 כאלה ו-3 יצאו לדרך

אחד מה-GOLF CARTS עם הנין והנינות

בדרך עצרנו לומר שלום לסוס טייסון שנולד עם רגליים אחוריות דקות מהרגיל, ולכן רק את הנינים שמים על גבו לרכיבה בהליכה וללא אוכף. בגלל בעיית רגליו הסוס 'יודע' שאסור לו לדהור או שרגליו יקרסו ולכן הוא רק הולך בעדינות – רכיבה אידיאלית לנינים ונינות בני ה-6, ה-8, וה-10. את רומן ודומיניק בני ה-12 וה-17, אנחנו כבר לא שמים על גב טייסון מפאת משקלם.

*

טייסון הוא סוס חברתי מאד ותמיד מגיע לאן שיושבים בחווה. לחוואי שממנו קנה קני את החווה היו 12 סוסים באורווה שאתם רואים והוא לקח את כולם מלבד טייסון המוגבל.

*

*

בחווה כמה מבנים שקני עדיין לא החליט מה לעשות איתם. אחד הוא המבנה הזה בו החזיק החקלאי את מטוסו החד מנועי לשמירה מהגשם. את המטוס לקח איתו כשמכר את החווה לקני ב-$300,000.

*

*

בזמן הנסיעה בחווה אנחנו רואים את מייקל (בחולצה השחורה – הנכד של גייל), וצ'אק, אחיה של דבי, משחקים במן משחק של החוואים בו עליך להכניס 5 שקיות – אחת-אחת – ממולאות ב-BEANS, בשעועית, למבנה עץ כפי שאתם רואים עם שני חורים במרחק 30 רגלים (בערך 8 מטרים), הלוך וחזור 8 פעמים. אם הכנסת לחור הקטן אתה זוכה ב-10 נקודות. חור גדול – 5 נקודות. אם השקית נוחתת על הקרש המשופע ונשארת עליו – 2 נקודות. באזור הזה – מורפי קאונטי – מתקיימת אליפות שנתית במשחק הזה ב'יום האפרסקים'.

*

*

נדנדת הענק שבאה עם החווה (שקני קנה לפני 3 שנים)

*

אלה דאו'ז שבאים לחווה בגלל נחיל המים וחיפוש אוכל

 

*

איזה מכונה חקלאית שהחוואי השאיר לקני. קני, מוסכניק מעולה לפני שנפצע, יעבוד על המכונה ויפעיל אותה. הכל לוקח זמן לטפל בחווה של 12 אקרים (ACRES)

*

קני הזהיר אותנו לא לרדת לנחיל המים (הנמצא בירידה מהעצים שאתם רואים) בגלל POISON IVY שהחל לגדול והוא כבר התקשר לבעלי מקצוע לבוא ולנקות את האייבי ה'מרעיל' הגורם לפגיעה חמורה בעור.

לנחיל הזה באים צבאים לשתות כל יום אבל המקום אסור לצייד. צייד מותר רק ביערות מסומנים.

*

*

המראה של האחו בחווה  עם טייסון המלכך עשב. קני גידר לטייסון את השטח עם גדר חשמלית שנגיעה בה גורמת לחישמול קל וטייסון יודע לא לגעת בגדר. פעם כל השטח (וימינה לו) היה לגידול תירס באביב כשהחווה היתה חקלאית.

*

*

קני החל לבנות (בעצמו) בריכה קטנה שתהיה מוכנה לקיץ הבא

*

 

 

*

חוזרים לחווה. תרנגול ההודי (אחד משניים) מוכן לעלות על הגריל לשעתיים. את המילוי הכינה גייל שלי

*

*

בינתיים מייקל הולך 'הורדת ידיים' נגד כל גבר (היו 6 מאיתנו) כשהוא נותן לכל אחד 10 שניות להחזיק מעמד. אף אחד לא הצליח

*

בנוסף לשני תרנגולי הודו, צ'אק, אחיה של דבי, הכין צלעות לגריל

*

היו גייל, דבי, כריסי (בתה של דבי), ברברה (אשתו של מייקל), סינדי (חברתו של ג'סי), סימונה (חברתו של צ'אק) ומריסה (ביתו של צ'אק) וכל אחת הכינה מגש של אוכל לאיזה 25 איש, אישה, וילדים

*

מריסה חייבת להאכיל את בתה. איזה מותק של חברת משפחה שרק הגיעה עם בעלה מפורטלנד לגור כאן

*

שלושת הנינות הצעירות. בצדדים, הבנות של כריסי, ובמרכז בתו של מייקל – רקדנית מחול בקבוצת ריקוד מקצוענית

*

מתחילים לאכול מההודי…

*

יושבים לאכול. חגיגה

*

*

תמה סעודת חג ההודיה

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
29 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיא א
גיא א
24/11/2018 7:10:18

נסעתי פעם אחת כל הדרך מוירג'ניה לג'ורגיה בדרכים הצדדיות האלה. אני זוכר את הS-29 והוא באמת היה אדיר, וגם קצת מדכא אבל בעיקר מסקרן.

עידן עופר
עידן עופר
24/11/2018 7:46:42

תענוג מנחם , מקווה שנהניתם !

דינגו
24/11/2018 7:49:16

עולם אחר.כמו להיות במשק של קרוב משפחה בעין יהב, או בקדש ברנע.

גיא רוזן
גיא רוזן
24/11/2018 8:15:20

מקסים, מנחם. תודה.

המשגיח
המשגיח
24/11/2018 8:27:28

נראה שעשיתם חיים דוק

תומר השני
תומר השני
24/11/2018 9:19:18

חג הודיה שמח מנחם

שי אבן צור
שי אבן צור
24/11/2018 9:21:32

חיים משוגעים

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
24/11/2018 9:58:10

מוי כיף!

ori88
ori88
24/11/2018 10:32:08

מעניין ומדהים. לא ניתן להפסיק לקרוא…
תודה רבה , מנחם !

Berch
Berch
24/11/2018 10:38:53

אמריקה האמיתית
אנשים לא מבינים שארה"ב היא ברובה לא ניו יורק-לוס אנג'לס – מיאמי.
תענוג.
לי אשית הפריע שלא ראיתי סל, או לפחות טבעת מחוברת לעץ.
אני די בטוח שיש איפשהו….
🙂

מנחם לס
מנחם לס
24/11/2018 15:09:51
Reply to  Berch

על אחד המבנים יש סל, ופעם אפילו צילמתי אותו והכנסתי הנה (וגיא אפילו הגיב על התמונה) אבל שכחתי ממנו ולא עברנו במבנה עליו הוא עומד

האווי לאסוף
האווי לאסוף
24/11/2018 10:49:27

מקסים, תודה רבה וחג שמח

עומר מזיג
24/11/2018 11:22:03

הצגה. תודה מנחם!

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
24/11/2018 11:48:19

איזה פוסט למוזיאון דוקטור
הזכיר למומי את הירח דבש של גרושתו השנייה ג’ניפר
מומי וג׳ניפר עשו טיול קוסט טו קוסט בחוף המערבי ,מומי הגיע לחווה של רד נקים בקליפרוניה שנתנו למומי סקס וברקפסט
הכל באוווריה כפרית מפוארת עם ג’קוסי בחדר ומיטת טריפל סייז מעץ מלא למקרה שג׳ניפר תביא חברה.
אחרי שג׳ניפר הייתה שפוכה מהיין מומי יצא למסע צייד ליילי
איזה תענוג היה שם מומי נכנס לבר אחד של הכפריים המקומיים ויצא עם 2 אחיות ,בבוקר מצא את עצמו בבוקר קשור למיטה עם שוט גאן שמכוון לו לכיוון החציל
מומי לא איבד את העשתונות והציא דיל לבעלים של החווה כמו בתנך 7 שנים עם כל בת ,החוואי שמח שחרר את מומי ואפילו פינק אותו בתפוח פינק ליידי טרי ישר מהעץ ובפנקייק שאשתו הכינה למומי
החוואי כל כך שמח ועשה הכנות גדולות בכל האיזור לחתונה הגדולה
מומי הגיע לבית כנסייה עם כיפה על הראש ועם ג’ניפר שסיפרה לכומר שמומי לא רק נשוי אלא גם יהודי
הכומר ביטל את החתונה והחוואי הרד נק עוד לא הספיק להגיד – תביאו לי כדורים לשוט גאן אני מחסל את הג׳ו הזה ,מומי כבר היה במחסן של שאול הפרסי אכל גונדי עם חורמה שבזי

מנחם לס
מנחם לס
24/11/2018 15:14:19

וואללה מומי!~~ תוד'ה

ולדי קוגן
24/11/2018 12:28:29

פוסט לפנתיאון, תענוג של שבת

ינתי
ינתי
24/11/2018 12:45:33

איזה כיף. בארץ אפשר לקנות ב300,000$ דירת 3 חדרים בבאר שבע

עגל שסבור שיש לפרק את דיוק
עגל שסבור שיש לפרק את דיוק
24/11/2018 13:18:10

נשמע כיף לנסוע בדרכים הצדדיות האלה ולראות אנשים ואיך הם חיים. בהנחה שיש זמן ולא ממהרים.
הכלי שרתים טרקטור (ג'ון דיר?) הוא כנראה מתחחת. נועד להפוך קצת את הקרקע.
צבאים פעילים בלילה?! אצלנו בארץ הם אוכלים עשב ביום וישנים בלילה . . .

Dor
Dor
24/11/2018 15:14:13

וואו מנחם איזה יופי של כתיבה. ממש עשית לי חשק לקחת את הילדים לטייל. מטורף שב 300k אפשר לקנות חווה נהדרת כזאת ולהחזיק אותה בחיים במחיר של רבע דירה בת״א ומחירי הדלק בכלל הבדל תהומי. תהנו וחג שמח

מנחם לס
מנחם לס
24/11/2018 15:22:32

תודה לכולם. היה כיף. בגילי כבר לא הייתי מוכן לגור כאן, אבל להגיע פעם בחודש-חודשיים להירגע 3-4 ימים ? מנקה את הנשמה , והמים ששותים הם ישר מבאר שחפרו לפניו בערך 400 פיט(100-120מטרים)ו לפי קני, ויש למים טעם גן-עדן. ז"א אין טעם. פשוט מים קרים שברור לך שהגיעו ישר מתחתית האדמה

Nir
Nir
24/11/2018 18:56:58
Reply to  מנחם לס

למה לא בעצם? המון ישראלים חולמים להגר למקום כזה שקט ולהזדקן שם, דווקא נשמע לי מרגיע וכיף בלי דאגות.

Dor
Dor
24/11/2018 23:47:37
Reply to  מנחם לס

נהדר. אני מקנא

טחינה
טחינה
24/11/2018 17:22:10

מנחם, היו ימים שהיית כותב
על ספורט ולא על חיי הרדנקים המשעממים בדרום קרוליינה. חשבץי בטעות שזה אתר על ספורט ולא סיפורי ציזבטים

טחינה
טחינה
24/11/2018 17:24:12

פוט כותבים עם ת אגב…

יונה
יונה
24/11/2018 18:36:57

למה זה אמור לעניין אותנו?
זה קשור לספורט באיזושהי צורה?
זה לא אתר של יומן מסעות חייו של מנחם.
אבל תודה רבה בכל אופן על הכל מנחם!

אבי
אבי
24/11/2018 19:03:53

ממתי יהודים חוגגים חג ההודיה
לפחות התרנגול כשר,⁦🕵️⁩

Mbk
Mbk
24/11/2018 19:47:53
Reply to  אבי

תתפלא אבל זה חג לאומי ולא דתי
חוגגים אותו גם בקנדה וכל בני הדתות

Ido
Ido
24/11/2018 23:07:26

בנוגע לצבאים הארורים.
בהתחלה הורגים את הזאבים. ואז פתאום מגלים שיש פיצוץ אוכלוסין של צבאים.
אצלנו ראינו אותם בחורף רק לפני ארבע שנים ורק בלילה. היום רואים אותם באמצע היום והם כבר נצפים במרכז מלבורן. נזק נוראי.
יוחזר הדינגו….

פה איתמר
פה איתמר
08/12/2018 10:34:47

יפה מאד