אסיסט 78: על מאמנים וקצת על פסיכולוגיה בגרוש/ אסי שלם

 

 

בס"ד

אסיסט 78: על מאמנים וקצת על פסיכולוגיה בגרוש

אחרי הברברת על המאמנים, יש התקפה או לא, מעמד המאמן וכו', הגיע הזמן להציג מה פופ מתכנן ומה סאן אנטוניו מוציאים לפועל בצורה מושלמת.

בואו ניגש לתוכנית המשחק:

הספרס, כולל בהפסד הקודם, מוציאים לפועל בצורה מושלמת את תכנית המשחק שלהם.

בהגנה:

אם לברון רוצה לנצח אותנו הוא יעשה את זה בקליעות מרחוק.

לברון ניצח את אינדיאנה מהפוסט, לא אצלנו. כאן תגיע עזרה בכל מחיר. מה יכול לקרות? הטבעות של אנדרסון שנשאר חופשי? אין בעיה.

לברון(3) מתמקם קרוב לסל אבל כל שחקני ההגנה נעים לצופף ולעזור

קליעות חופשיות של בוש מחצי מרחק, חופשי- חופשי. שלשות של מילר(מפחיד איך הבן אדם לא מחטיא), נסבל בהחלט. לברון כשרוני ויודע למסור מעולה אבל בסדרה אתם תראו את לברון הרכז או הקלעי ולא את לברון הסקורר. האם מיאמי מסוגלת לנצח 4 פעמים בלי 30 נק' למשחק של לברון בסדרה? התשובה תקבע את זהות האלופה.

השורה התחתונה: לברון לא משחק אחד על אחד מהפוסט.

הביטחון בקליעה של לברון כרגע ברצפה. הוא הפסיק לזרוק מרחוק עד לאמצע הרבע השלישי.

דוויין ווייד.

אצל ווייד מדובר במקרה קיצוני יותר. הסקורר המוביל של ההיט בסדרה אחרי לברון(14.3 נק' למשחק) מקבל מרווח עצום כשהוא עובר בחסימות. גרין(2) עובר מתחת לחסימה כך שהפיתרון ההתקפי היחיד הוא קליעה.

בוש(4)יחסום לווייד(2). גרין(משולש לבן 2) יעבור תחת החסימה ויאפשר לDWADE את כל האיזור הצבוע לקליעה.

ווייד ולברון עמדו על הקו בשלושת המשחקים יחד 14 פעמים בלבד (6+8), ממוצע של פחות מ5 למשחק (2+2.7).

בסדרה מול אינדיאנה בממוצע 12.5 למשחק (4.9+7.7).

למי שקורא לזה כדורסל מיקרי אני ממליץ על קורס מדריכי כדורסל בווינגייט.

תוכנית ההתקפה:

תכנון מדוייק להתקפה נגד השמירות הכפולות על פארקר, יציאה מתוזמנת לנקודות מרכזיות סביב המגרש של דאנקן או ספליטר כדי לשבור את הלחץ. ההיט כדי למנוע חדירות מפארקר משאירים תמיד שחקן פנוי לקליעה.

הגנת מיאמי מביאה שני שחקנים(משולש 4+1) על פארקר(1) למניעת החדירה הקטלנית שלו

גרין וניל עושים מטעמים. גם בונר עמד פעמיים חופשי לחלוטין אבל לא קלע. מי שחושב שהספרס תפשו יום משוגע, משוגע בעצמו. מי שמשאיר את השחקנים של הספרס פנויים צריך לקחת בחשבון שבמשחקי הבית הספרס קולעים מצויין מבחוץ.

פארקר יוכל למסור לדאנקן(4) או לגרין(2) שנשאר פנוי עקב החיסרון בשחקנים של ההיט

למי שקורא לזה כדורסל מיקרי אני ממליץ על קורס לחיזוק הראייה במכון הרשטיין.

וקצת על פסיכולוגיה.

ההבדל הגדול ביותר בין המאמנים הוא לדעת כמה לסחוט את הלימון.

משחקים 2 ו3 היו זהים בצורה מפחידה. שליטה מוחלטת של קבוצת הבית במשחק והיה נראה שהפיצוץ בהפרש הוא רק עניין של זמן.

מה פופ עשה במשחק 2? אמר תודה לדאנקן שלא שיחק בכלל ברבע הרביעי, ג'ינובילי יצא החוצה 9:55 לסיום ופארקר 7:43 וזרק לאחרים: "תעשו מה שאתם יכולים. אני שומר את הכוחות למשחק הבא. לא אכפת לי להפסיד 20 או 5." השלישייה שיחקה יחד 81 דק'. מיאמי ניצחה ב19.

מה ספולסטרה עשה ברבע השלישי? אמר ללברון:" אתה, תמשיך לנסות! ווייד: תזיז את הישבן שלך יותר מהר על גרין!" בוש: אני רוצה שתמשיך ותגיע לכל ריבאונד." השלישייה של ההיט עם 105 דק'!!! ומיאמי הפסידה ב36 נק' הפרש.

יש לי פתאום דה ז'ה וו מטורף למאמן לשעבר של קובי. שחק שחק שחק שחק. שחק ותישחק. חוסר בחזון, מחסור בביטחון עצמי לבוא לכוכב שלך ולהגיד לו: "שב חביבי. היום זה כבר לא יקרה. אני ארוויח אותך למשחק הבא."

בליגה ששחקני על נופלים כמו זבובים(רוז, דנג, ווסטברוק וקובי) אני ממש לא מצליח להבין את הדרך.

אז תגידו שאני חכם בדיעבד. אני אלך אתכם לרגע.

בואו נניח שהדברים של ספולסטרה עובדים ומיאמי מחליפה הילוך ועולה בטירוף לרבע הרביעי. האם לדעתכם מיאמי היתה מקזזת 20 הפרש כדי לנצח את המשחק? אני לא רואה תסריט כזה. לכל היותר זה היה נגמר במינוס 5-9 ואולי תחושה יותר טובה של מיאמי.

אבל מה הרווחת אדון ספולסטרה? כרגע הביטחון של כולם ברצפה וממילא המשחק הבא מתחיל מ0-0. השחקנים שלך נראים כמו לימון סחוט וחסר טעם. ווייד הולך ונשחק בניגוד לג'ינובילי שנשלח לשבת על הספסל וחזר כמו גדול במשחק הבא ווייד נראה פחות ופחות נמרץ. זו היתה יופי של הזדמנות לתת לבאטייה לעלות מוקדם יותר ולבדוק האם הוא יוכל לתרום, לנסות אולי הרכב עם בוש ב4 ואנדרסון ב5. והכי חשוב, יכולת להגיד לקינג ג'יימס: "הקבוצה חשובה יותר מניסיונות נואשים לעלות את המספרים שלך בגארבג' טיים ארוך במיוחד."

המשחק הקרוב הוא משחק חובה(Must win situation) למיאמי. אם יפסידו אני לא רואה אותם לוקחים אליפות מפיגור של 3-1.

אגב, זוכרים את ההוא שהבטיח לאכול נייר? למי שלא יודע במה מדובר, להלן ציטוט של פרופסור לס, לא החיקוי מהתגובות, ממדור אחד על אחד 10#: " אם דנקן מסיים את הסידרה עם יותר מ-15 חיצים ממוצע, ויותר מ-8 קרשים, אני מתחייב להדפיס פוסט זה ולאכול אותו בפני כל גולשי הופס במפגשינו הבא!".

דאנקן כבר עם ממוצע של 13 נק' ו13 ריב' למשחק. קרוב לא?

ולמי שמתגעגע לשחקן עם ביטחון עצמי שלא נגמר, אבל עם מאמן לא חכם במיוחד, עוד הצצה כואבת במיוחד.

לפוסט הזה יש 74 תגובות

  1. Parker Making Lebron his Bitch
    ─██───────────
    ─█▄▄──────────
    ─█──██──────
    ─█▀▀▀████────
    ─█▄──█───▀▄▄─

    1. מצטרף להצעה הזאת.
      כאלה ניתוחים מקצועיים אני אוהב לראות.
      בשביל זה באתי לבלוג של לס ולא להתקטשויות חסרות הטעם!

      \תודה גם ממני:)

  2. תודה רבה. מילים כדורבנות. ההסברים ברורים מאד.

    אתה מצייר בתוכנת ציור פשוטה או שיש משהו מתוחכם יותר לכדורסל ?

  3. תודה רבה. משתדל לא להעמיס על הקוראים, לא כולם חובבי טקטיקה ואימון. יש לא מעט שאוהבים היילייט ואקשן, וזה בסדר גמור. זה מה שיפה בכדורסל, לכל לאחד יש נישה שהוא יכול להתחבר אליה.

  4. שוב כל הכבוד על מאמר מצויין. עוד משהו שהייתי מציין היא הסגירה לפיק נ רול של לברון- צ׳אלמרס מוקדם בתחילת המשחק. כמובן ש3 העבירות המוקדמות של צ׳אלמרס תרמו לזה גם כן.

  5. תודה אסי. נהניתי לקרוא וללמוד.
    להערכתי הלא מקצועית מדובר בשתי קבוצות כל כך שונות שבכל מקרה שבו אחת מהן משליטה את הסגנון שלה על היריבה זה נגמר בניצחון ברור.
    עד כה בכל אופן הספרס הצליחו בטקטיקה ההגנתית בצורה מושלמת. לברון לא היה פקטור משמעותי מבחינת נקודות גם בניצחון של ההיט, ובכל מקרה לספרס יש כל הרבה כלים בהתקפה, שגם ביום בו השלישיה ביום בינוני לגמרי הם מנצלים בצורה מושלמת את היתרונות שלהם.
    בכל מקרה לתבוסה כזו יכולות להיות השלכות שהולכות לשני הכיוונים. יש קבוצות שהשפלה כזו מעירה אותן, ונותנת להן זריקת מרץ לבוא ולהוכיח שהם טובים בהרבה, ואצל אחרות זה פועל הפוך ומרפה את ידיהן. ההיט של השנתיים האחרונות הציגו את שני הקצוות, ויהיה מעניין לראות איזו מהן נראה במשחק הבא.

  6. אסי, אחלה ניתוח, נהנתי קרוא.
    נראה אם לברון יוכיח את עצמו כשחקן גדול, או שהשד הגדול ביותר שלו (קליעה חצי מרחק/שלוש) ישתלט עליו. מסקרן אותי מאוד לדעת מאיזה חומר הוא עשוי.

  7. BEIJING, 18 septembre (Xinhua) Selon des médias américains, les Etats-Unis Orbital Sciences Corporation (Orbital Sciences Corp) 18 date sera le premier lancement habité réapprovisionnement vaisseau spatial vers la Station spatiale internationale, et le seul Américain sur les astronautes internationaux de la Station spatiale attendons avec impatience de venir envoyé de chocolat frais.
    http://www.demarquesmagasin.com/

  8. BEIJING, 18 septembre (Xinhua) Selon des médias américains, les Etats-Unis Orbital Sciences Corporation (Orbital Sciences Corp) 18 date sera le premier lancement habité réapprovisionnement vaisseau spatial vers la Station spatiale internationale, et le seul Américain sur les astronautes internationaux de la Station spatiale attendons avec impatience de venir envoyé de chocolat frais.
    http://www.agencesfrench.com/

  9. Die " R?umlichkeiten " sind nach ihm , gab die Reaktion Harlem Désir (was die Rückkehr der Mutter und Kinder ) in der im Fernsehen übertragenen Rede des Head of State am Samstag, dass die Schülerin , und nur eine Mitglieder seiner Familie durften , nach Frankreich zurückzukehren , um seine Studien fortzusetzen. Obwohl er seitdem Rückzieher hat der erste Sekret?r der PS spektakul?r in Frage lieferte die Pr?sidentschafts- Schiedsverfahren , sobald die Rede des Head of State abgeschlossen .
    pas cher http://doudoune-enfant-pas-cher.webnode.fr

  10. Dans un hôtel de Pékin, des responsables de l'ambassade de Malaisie en Chine traitaient lundi de façon expresse les demandes de visas des proches des passagers désirant se rendre à Kuala Lumpur pour se rapprocher du théâtre des opérations. Des dizaines d'entre eux se pressaient dans la pièce, par groupes de cinq ou six, essuyant leurs larmes à l'aide de mouchoirs.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט