מחשבות כדורסל של חמישי בצהריים / רועי ויינברג

לדאלאס יש את זה

המאבריקס עם 5 ניצחונות מששת המשחקים האחרונים, כשהם פגשו בתקופה הזאת את ממפיס, גולדן סטייט, יוטה ואוקלהומה (נוסף על שיקגו וברוקלין). איך הם הצליחו להפתיע קבוצות כ"כ טובות?

הסיבה המרכזית היא לוקה דונצ'יץ'. אני חושב שגם האוהדים עם הציפיות הגדולות ביותר לא ציפו שהוא יהיה כזה טוב בשלב כה מוקדם והוא עם 17.7 נקודות, 7.7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים למשחק, המוביל של דאלאס. הוא מתפקד כפאוור פורוורד ונראה שיכול לעשות הכל על המגרש – ליצור לעצמו, לקלוע ממסירה, לקחת ריבאונד ולהוביל כדור. פרנצ'ייז פלייר בהתהוות.

הוא פורח כשהוא משחק ליד ג'יי ג'יי בריאה, הפורטו-ריקני בן ה-34 שקולע 16 נקודות באחוזים נהדרים בתקופה הזאת עם 5 אסיסטים למשחק. בריאה לא שיחק בהפסד היחיד של המאבס בתקופה הזאת (מול ממפיס) ועם מדד +/- מרשים של 11.8+. כשהם ביחד על המגרש הם קולעים 33 נקודות יותר מהיריב פר 100 פוזישנים וההתקפה משחקת מצויין.

השילוב הזה הפך את ווסלי מת'יוס והאריסון בארנס ליעילים בהרבה. מת'יוס חזר להיות אחד משחקני הקאץ' אנד שוט המסוכנים בליגה ובארנס נהנה מזה שההגנה לא מתמקדת בו בשביל לייצר נקודות קלות בכמות טובה. יחד עם סנטר כמו דיאנדרה ג'ורדן והתנועה המצויינת שלו בלי הכדור ריק קרלייל בנה התקפה נפלאה.

אני לא מאמין שבריאה יחזיק ככה שנה שלמה, אבל כאן נכנס דניס סמית'. שחקן השנה השנייה פתח את העונה לא רע ומתרגל לחיים לצד דונצ'יץ'. הוא מרוויח ממוביל כדור נוסף לידו וברגע שישפר את התנועה בלי הכדור, בין אם דרך ג'אמפ שוט אפקטיבי או חיתוך נכון לסל, דאלאס תהיה מסוכנת בהרבה. זה כנראה יקרה בשלב מסוים, נוסף ליותר יציבות מהצד שלו. הוא חלק מרכזי מהעתיד של המאבס לצד הסלובני וככזה הם צריכים ללמוד לשחק ביחד. העונה לא בטוח כלל שזה יספיק לפלייאוף, אבל הם בהחלט בדרך הנכונה.

ליוטה אין את זה

הג'אז עם 4 הפסדים מחמשת המשחקים האחרונים ובמקום ה-13 במערב. בניגוד לשנים הקודמות, בהן ההפסדים היו בעיקר באשמת התקפה חד-מימדית, הם עם 102 נקודות למשחק בתקופה הזאת אם לא מחשיבים את 68 הנקודות מול דאלאס (95 יחד עם המשחק העגום הזה).

לא נתון מדהים, אבל סביר. הבעיה בהגנה – הג'אז היו קבוצת ההגנה הטובה בליגה בשנה שעברה ובתקופה הזאת הם סופגים 111.4 נקודות למשחק, כאשר זה כולל משחק בו בוסטון קלעו מולם 86 נקודות. הם סופגים ב-50.2% מהשדה, הנתון הגרוע ביותר בליגה.

מה ההסבר? שינוי החוקים יכול להיות סיבה מרכזית. רודי גובר אמר ב-5 בנובמבר, לפני הרצף הזה, שהקבוצה עדיין מתרגלת לשינויים שמקלים על חופש התנועה של השחקנים. אני לא חושב שזה הסבר מספק. יוטה עושה יותר עבירות במשחק ממה שעשתה בשנה שעברה, אבל הם נשארו באותו מקום ביחס לשאר הליגה (16). זה לא אמור להשפיע על ההגנה בצורה כה קיצונית.

מה יכול להיות הסבר בהתחשב בכך שהג'אז עם אותו סגל בדיוק? נימוק מתבקש הוא ההוצאה של גובר מהצבע. אשתקד יוטה היו עם ההגנה הטובה בליגה והוא נבחר לשחקן ההגנה של העונה, כש-70.8% מהזריקות עליהן שמר היו במרחק של עד 15 פיט מהסל. השנה, אולי בהשפעת החוקה החדשה, מדובר ב-65.7%. ההפרש כאן לא כזה גדול, אבל הוא משקף מגמה – גובר מתרחק מהטבעת וזה לא עושה טוב להגנה.

למה גובר מתרחק מהטבעת? בעיקר כי שחקני החוץ של יוטה, במיוחד ריקי רוביו, צריכים גיבוי בהגנה. זה קשור גם לכך שקבוצות אוהבות לשחק עם 5 שחקני חוץ מול הג'אז בדומה למה שיוסטון וגולדן סטייט עשו בשנתיים האחרונות בפלייאוף, אבל זה גורם מרכזי.

מה הפתרון? יכול להיות שמעבר של דריק פייבורס לספסל וג'יי קראודר לחמישייה. החמישייה של הג'אז עם גובר, קראודר, מיטשל, רוביו והדבר הגדול ביותר מאז הלחם הפרוס (ג'ו אינגלס) מצויינת – היא סופגת 85.5 פר 36 דקות. היעילות ההתקפית הופכת אותה ליותר יעילה מהחמישייה הפותחת ומאפשרת ליוטה לנהל את הרוטציה בצורה טובה יותר. החמישייה הזאת והרגילה (פייבורס במקום קראודר) עושות הגנה לא רעה כמכלול. הבעיה מגיעה כשהם לא משחקים ביחד. דקות של פייבורס כסנטר יכולות לאפשר לג'אז לקחת את הסיכון שבהגנה חלשה לפרקים.

יתכן שסתם מדובר בקבוצה שלוקח לה זמן להתניע, בדומה לשנה שעברה, או שאכן לוקח זמן להתרגל לחלק מהשחקנים החדשים או החוקים החדשים. היסודות ההגנתיים של יוטה והמאמן טובים מדי בשביל שזה לא יעבוד לאורך זמן.

הדועכים

כמה שחקנים שפתחו את העונה בצורה חלשה בהשוואה לשנה שעברה, מה שמשפיע על הקבוצות שלהם. בואו נדבר עליהם קצת:

אל הורפורד. כולם מדברים על הבעיות של הסלטיקס ובצדק. הורפורד היה הלב שלהם בשנה שעברה והוא נחלש השנה – פשוט עושה הכל פחות טוב. סביר שזה הגיל (32), אבל הסלטיקס צריכים יותר ממנו. המעבר של ארון ביינס לחמישייה נועד להוציא מהורפורד את מה שראינו בעונה שעברה וחזרה לתפקיד העוגן בהגנה. בניגוד לשאר הסלטיקס הוא זורק השנה יותר בפנים מאשר בשנה שעברה, אבל עדיין חסר שם משהו. רצף המשחקים מול קבוצות חלשות על הנייר אמור להחזיר אותו ואת שאר הקבוצה ליכולת של אשתקד.

למרקוס אולדריג'. שנה שעברה בקבוצה חלשה הוא קלע 23.5 נקודות ב-51%. השנה עם דמאר דרוזן לידו מספר הזריקות לא השתנה (16 לעומת 18), אבל ירד ל-17 נקודות ב-41%. יש השתפרות בשלושת המשחקים האחרונים, אבל הוא נחלש משמעותית. יש ירידה גם בהגנה, אבל היא עוד מובנת בהתחשב בעזיבה של דני גרין וקייל אנדרסון לצד הפציעה של דיונטה מארי. הוא עדיין לא מצליח להתאים את עצמו לדרוזן – יש כמות לא רעה של פוסט-אפים, אבל הם נכנסים באחוז נמוך יותר מבעונה הקודמת. יכול להיות שזאת שאלה של תיאום והפיק-נ'-רול בין השניים דורש עבודה. אם מגמת השיפור לא תמשיך, הרצף של הספרס בפלייאוף יכול להגמר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
87 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
שייקה
שייקה
22/11/2018 12:26:38

תודה רבה

ואגב דועכים – הבחירה שלי לקטגוריה הזו – פול מילסאפ.

לגבי יוטה, בפוד של לואו שבוע שעבר הוא הזכיר את העובדה שבחלק גדול מההפסדים שלהם (לפחות עד שבוע שעבר) שחקני הקבוצות שמולם קלעו באופן טוב יותר משמעותית (מאוד) מאשר האחוזים הרגילים שלהם וזו אכן לא אינדיקציה מדויקת עבורם. כמובן שחלק מזה קשור להגנה אבל לדעתי הבעיה האמיתית שלהם היא בהתקפה. ההגנה שלהם תתיישר והאחוזים שקולעות עליהם הקבוצות שמולן גם כן. אבל כשספק הנקודות השני הכי טוב שלך הוא ג'ינגלס (בלי לפגוע) כנראה שיש לך בעיה התקפית. ולא, אני לא מסכים שסינרגיה קבוצתית ומיטשל מספיקים למרות שהוא שחקן מיוחד שבהחלט לא רואים כל יום. קדימה, טרייד על ביל והם על הסוס.

נגמרו הסופרלטיבים על דונצ'יץ' אז נתחיל למחזר. מאוד נהנה לראות אותו. בשבועות האחרונים אני שומע יותר ויותר את התהייה "אם הוא כל כך טוב עכשיו, מה התקרה שלו?"ץ אפשר לקחת את השאלה הזו לשני כיוונים קיצוניים. אני מהמר שהוא לא יהיה באמצע (כי הוא לא שחקן אמצע, לפחות ללא פציעה משמעותית) אלא אחד הקיצוניים הללו יתממש: או שזה רק הסמן ליכולת שלו והוא הולך לשפר כל אלמנט במשחק שלו עד שייתייצב בעשירייה הראשונה לכל הפחות, או שהוא לא ישמור על גופו מספיק, יתברר שהוא הגיע לפיק שלו באירופה ושקיר הרוקיז שלו יותר קרוב היסטורית לחומת ברלין מאשר למה שאולי יהיה בליגה ואז הוא יהיה שחקן דומה מאוד למה שהוא היום אבל יתמקד בעיקר בקליעה.

אני בינתיים לגמרי עם הכיוון הראשון… 🙂

שייקה
שייקה
22/11/2018 15:14:17

לדעתי ההתדרדרות של מילסאפ היא כרגע בקצב מעריכי, ובגדול על כל צעד קדימה הוא לוקח איזה 5 צעדים אחורה. מול יאניס למשל זה היה מאוד בולט והליגה רק נעשית יותר ויותר ארוכה, אתלטית וחזקה. הוא יהיה בן איזה 34 או משהו כזה השנה וזה די והותר עבורו. קשה לי לראות אותו פותח בקבוצה כלשהי שנה הבאה.

האריס לגמרי אחלה רעיון אבל אין מצב שישוחרר, בטח לא אחרי תחילת העונה הנוכחית. ולגבי מיטשל וביל, אני דווקא לא כל כך מסכים – למה שיהיה בעייתי? ביל מסוגל לשחק און ואוף דה בול, קלע מצוין אבל יודע גם למסור ובכלל כנראה הנכס הכי שווה (אול אראונד) בוושינגטון נכון להיום. מעבר לזה שיוטה היא לפני הכל ארגון, ומכאן שהוא יתיישר לפי הקבוצה מהר מאוד.

עידן עופר
עידן עופר
22/11/2018 12:31:30

תודה רועי. אני מצטער אבל להגיד שדונצ׳יץ׳ פאוור פורוורד זה מצחיק . הוא מוביל כדור באופן קבוע וממש לא מתפקד כפאוור פורוורד. לליגה אין עמדות כיום אבל אם אתה ממש רוצה אז בארנס הוא הפאוור שלהם.
בוסטון בכלל מאכזבת, לא רק הורפורד.

א.ב
א.ב
22/11/2018 12:47:24

לא קונה שיפור של דניס סמית'.
אם יכולים שיטרידו אותו.
דאלאס עושה שינוי מקבוצה לא חכמה שהוביל דניס סמית ובה שחקן עם יכולת אישית כמו שלו יכול לבלוט ולהיות לא יעיל ולהפסיד, לקבוצה חכמה שמובילים דונצ'יץ' ובראה וגם תנצח משחקים.

הבעיה – בראה לא מספיק טוב, שחקן מוגבל שיכול להיות אולי מקביל לאינגלס, בורג שמתאים בול לקבוצה חכמה, רק שיותר מבוגר ויותר נמוך.
כשנוביצקי יחזור בכלל השילוב שלו ושל בראה ודונצ'יץ' בהגנה יכול להיות בעייתי.

המסקנה שלי- דאלאס צריכים גארד איכותי ושחקן D&3.
אם יכולים להעביר את סמית' ואפשר גם את בראה והחוזה הנגמר של מתיוס ולהשיג אחד מהם – כדאי, ואז את השני לחפש ב- free agency.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
22/11/2018 17:35:42

1+

א.ב
א.ב
23/11/2018 0:25:15

חוכמת משחק?

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
22/11/2018 17:35:18
הגב ל  א.ב

צודק ברוב אבל לא לגבי בריאה.
הבחור הביא להם אליפות חביבי.

א.ב
א.ב
23/11/2018 0:28:42

בראה סבבה, ההשוואה לאינגלס היא לא זלזול. אבל יש גבול למה שאפשר לעשות איתו ודונצ'יץ' כנראה עובד טוב עם עוד מוביל כדור חכם, דראגיץ', בראה.
אין הגיון בלהביא מוביל כדור שלישי, יותר הגיוני להביא שדרוג על בראה.

יניב ש.
יניב ש.
22/11/2018 12:48:53

יוטה אכזבה ענקית עד כה, אני עדיין מצפה לשיפור שיריץ אותם קדימה, אבל זה פשוט לא קורה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
22/11/2018 12:51:48
הגב ל  יניב ש.

בעצם בלי הפלוס.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
22/11/2018 12:53:37

זו תגובה שלא במקומה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
22/11/2018 12:55:05
הגב ל  יניב ש.

בוסטון אכזבה גדולה יותר.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
22/11/2018 12:51:04

הסלטיקס חייבים להתעורר בקרוב מאוד אם הם רוצים סיכוי להיות בצמרת המזרח. בינתיים רק טורונטו, מילווקי ופילי נראות כרמה בפני עצמה במזרח והסלטיקס נראים כבינוניים פלוס ולא יותר.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
22/11/2018 12:52:35

בעצם בלי הפלוס.

Smiley
Smiley
22/11/2018 12:52:52

חתיכה נכונה לסל = חיתוך נכון לסל

1. דונציץ' – מסכים עם עידן עופר. הוא לא PF, אלא מוביל כדור שני במשרה מלאה. המאבריקס עולים עם 4 גארדים (סמית, דונציץ', מת'יוס ובארנס) יחד עם גבוה אחד שזה ג'ורדן.
אין להם פשוט PF בחמישייה, אלא משחקים 4 גארדים וגבוה. מכיוון שכל הליגה הולכת נמוך אז זה מאפשר להם לשחק ככה.
2. יוטה – החוקים החדשים אולי פגעו בהם, אבל הם פוגעים בכולם (כולל באוהדים שכל שנייה המשחק נעצר ושריקות מופרכות). גם שנה שעברה לדעתי יוטה התחילו בגמגום מסוים ולאחר מכן, בחצי השני של העונה רצו יפה.
מיטשל עם הרבה עליות וירידות, וזה קשור לככה שהוא מקבל התייחסות שונה לאחר עונת הרוקי שלו. הקבוצות היריבות מתמקדות בו יותר וצריך להתרגל לחיים שאתה הסטאר (והוא מתרגל, אם כי ישנה הרכבת הרים).
יוטהמשחקים מאוד קבוצתי ושהם "על הגל" קשה מאוד לעצור אותם. הבעיה שהם מאוד לא יציבים.
3. הורפורד – בוסטון עם רוטציות חדשות לגמרי וגם הורפורד צריך להתרגל לכך שארווינג והייוורד חזרו (ולוקחים זריקות) וגם טייטום, בראון ורוזייר, אחרי שנה שעברה, רוצים לקבל חלק גדול יותר. ועוד יש את מוריס וסמארט שצריכים את הנתח שלהם. זה כבר שמונה שחקנים (שיכולים להיות שחקני חמישייה בכל קבוצה שונה).
היה ברור שיהיה בלבול בבוסטון השנה ויקח לעסק זמן להתחבר.
4. אולדריג' – בהחלט נפגע מסגנון המשחק שהספרס הולכים לדרוזן (ובצדק, כי הוא מסוגל ליצור לעצמו סל ברמה הכי גבוהה בליגה). הספרס הכניסו שחקן מטרה דומיננטי העונה וכולם צריכים להתרגל. אני חושב שגם פה החצי השני של העונה יהיה הרבה יותר טוב מאשר החצי השני, כאשר כולם ילמדו כיצד לשחק ביחד.

חצבני
חצבני
22/11/2018 13:27:13

לא מבין איך נותנים לילד בן 19 לקבל החלטות כאלה.
ואני לא מדבר על רועי אלא על דונצ'יץ
😉

amitlahev
amitlahev
22/11/2018 13:56:11
הגב ל  חצבני

+19

משיח
משיח
22/11/2018 15:11:45
הגב ל  חצבני

lol

amitlahev
amitlahev
22/11/2018 14:02:11

מצוין רועי. לא מעט מחשבות שלנו די דומות.
לדעתי כדאי לדאלאס להיפטר מדניס סמית ג'וניור בתמורה לג'וש ג'קסון.
בראה בלתי נלאה. תענוג לראות אותו.
אני מאמין שיוטה ישתפרו. יש שם הרבה IQ במגרש וגם על הקווים.
בכל מקרה הם צריכים עוד סקורר.

Smiley
Smiley
22/11/2018 23:36:01
הגב ל  amitlahev

כמו שג'וש ג'קסון נראה הוא השווי שלו קרוב יותר לפולץ' מאשר לדניס סמית.

שוכחים פה אבל דניס סמית שחקן שנה שנייה ועדיין צריך להתרגל למשחק ב-NBA, ועכשיו גם שמו לידו עוד מוביל כדור דומיננטי כמו דונצ'יץ.
המאבריקס מסודרים בקו האחורי, אין להם מה לדאוג לגבי מה שהולך שם.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
22/11/2018 14:17:13

היי, התחדשתם בלוגו, סחטיין!
ותודה רבה על המחשבות כמובן

דינגו
22/11/2018 16:51:06

סחטיין על הלוגו!
מחשבות מעניינות.

שמעון
שמעון
22/11/2018 14:31:21

הם ניצחו את גולדן ןאוק בלי הכוכבים שלהם. אז גם מזל צריך בחיים.

הערבי
הערבי
22/11/2018 14:31:59

יוטה לא מאכזבת אותי זה מה שציפתי מהם. יוטההשיגה יותר ממה שהיא שווה באמת בשנה שעברה הציפיות להתבסס בצמרת המערב היו מופרכות במיוחד לקבוצה בלי שני אולסטארים לפחות. החוקים החדשים כן השפיעו מאוד על יוטה שהתרגלה לשחק בעונה שעברה הגנה בסגנון מסוים השנה הם צריכים להתרגל לשחק בסגנון קצת אחר בנוסף מיטשל ורוביו בירידה קלה ביכולת הם לפעמים מספקים משחקים טובים אבל לרוב הם פחות טובים מהשנה שעברה
כאשר שניהם יתיצבו וההגנה תתחיל לתפקד הם יתחילו לנצח יותר אבל הם לא יסיימו טוב 5 במערב לדעתי.
….
דאלאס ברצף משחקים קל יחסית חוץ מokc שגם אותה הם קיבלו בלי ווסטברוק וביום חלש מאוד של ג'ורג ושרודר הם לא פגשו יריבה חזקה (גולדן סטייט בלי קיירי וגריין ובלי מקינזי וקאזינס) הם לא יגיעו לפלאאוף אבל הם לא מספיק גרועים כדי להשאיר את הבחירה שלהם דניס סמית פשוט לא מראה קפיצה יש לו יחס אס'/איב' גרוע הusg שלו לא ירד בצורה דרסטית וגם המספרים שלו קצת חלשים מבשנה שעברה משחקן שהוא סקורר ואז רכז לא ציפתי שיוותר על קליעות במיוחד שהוא השתפר באחוזים הוא צריך לחדור יותר לסל ולקבל יותר דקות בלי דונציץ.
….

ddd
ddd
22/11/2018 14:36:41

תודה רבה רועי, לוקה מרשים עד עכשיו, מקווה שימשיך וישתפר. תיקון בנוגע לסטטיסטיקה שלו, 19.2 נק' ו6.8 ריב'.

המשגיח
המשגיח
22/11/2018 14:55:39

תודה רועי.
בקשר ללמרקוס, הכדורים פשוט לא נכנסים לו.

אם זה לא ישתפר כמובן שהמקום בפלייאוף בסכנה, אבל כרגע המקום של כמעט כולן במערב בסכנה.
צמוד שם באופן פסיכי

עידו גילרי
עידו גילרי
22/11/2018 15:22:46

אני לא יודע איך להגיד את מספיק פעמים – אין שינוי בחוקים!
זה ששחקנים התרגלו לכסח ושלא שורקים להם לא אומר ששינו את החוק.

הטיעון לגבי גובר והגנה של הג'אז לא מחזיק מים. להסיק משינוי מינורי של התפלגות הזריקות על המיקום הכללי של גובר זה מרחיק לכת. מה גם שלא מדובר במשהו דרסטי או מהותי. מעבר לכך הסיבה יכולה להיות שהנוכחות שלו מקטינה את מספר הזריקות מתחת לסל שלוקחים מולו ומול הקבוצה אז זה דווקא אמור לעבוד להיפך.

לא יודע למה כל פעם שבוסטון מתקשים אנשים מתחילים להאשים את הורפורד. איפה בדיוק הוא בדעיכה אם נתעלם מהאחוזים מבחוץ שכרגע באמת נמוכים? אלה מן הסתם יתיישרו כלפי מעלה במהלך העונה. באופן לא מפתיע נוצרה שם בעיית היררכיה שהם מתקשים לפתור. ברגע שזה ייפתר ההתקפה שלהם תשתפר וכולם ישכחו את ההתחלה ואז שוב נדבר על כמה הורפורד הוא מה שמניע את הקבוצה הזו.

עגל שסבור שיש לפרק את דיוק
עגל שסבור שיש לפרק את דיוק
22/11/2018 16:15:50

אם נשים בצד את שעון ה-14 ש' במקום 24 ש' בכ"ח בהתקפה, אז עכשיו המגן חייב להיות מול המתקיף ואם הוא לא ממש מולו הוא יקבל שריקה. אני לא בטוח אם לקרוא לזה שינוי בחוק או רק דגש אבל זה מקשה מאוד על המגינים (האמת שגם על השופטים ולפעמים אני מרחם אפילו עליהם).
+100 לגבי הורפורד.

עידו גילרי
עידו גילרי
22/11/2018 16:16:52

מה זה חייב להיות מול המתקיף?

עגל שסבור שיש לפרק את דיוק
עגל שסבור שיש לפרק את דיוק
22/11/2018 17:21:54

לעמוד לו באמצע הדרך. אם אתה קצת בצד או רץ איתו ונוגע בו קלות, זה פאול

עידו גילרי
עידו גילרי
22/11/2018 17:26:14

ממש לא נכון וגם לא קשור לדגשים של העונה.

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
23/11/2018 6:28:41

עידו איך קשורה היררכיה למשחק של בוסטון? יצא לי לראות אותם משחקים השנה לא מעט – ומשחק ההתקפה לדעתי מאוד לא יעיל – הרבה מאוד פול-אפס הרבה מאוד מיד-ריינג'. גם בשנה שעברה ההתקפה שלהם לא הייתה הצד החזק. זה לא מעיד על בעיה בשיטה של סטיבנס יותר מהיררכיה?

עידו גילרי
עידו גילרי
23/11/2018 8:13:07

בהחלט ההתקפה אינה הצד החזק אבל יש הבדל מהותי בין העונה לעונה שעברה שדי שמת עליו את האצבע. הרבה מזה נובע מכך שהם עדיין מנסים למצוא את עצמם מבחינת אצל מי נמצא הכדור ואיך לחלוק אותו בין מספר לא קטן של שחקנים שהתרגלו לזרוק לא מעט.
בשנה שעברה הפציעות יצרו ואקום שהצעירים נדרשו למלא ואפשרה להורפורד להחליק בטבעיות לתוך מנווט המשחק של הקבוצה. השנה שני שחקנים משמעותיים חזרו (אחד וחצי אם ניקח את זה שקיירי שיחק בחלקים נרחבים של העונה שעבר).

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
23/11/2018 10:00:58

הבנתי. נראה שזו באמת הקבוצה שהכי מסובכת – סך הכישרון הכללי של הקבוצה הזו הוא הכי גדול לדעתי – (למעט הלוחמים) בטח אם מתייחסים גם לספסל. ליצור סינרגיה שכזו זה באמת קשה לתאם בין כל כך הרבה כלים.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
23/11/2018 8:06:48

כנראה שמונח מתאים יותר הוא שינוי האכיפה, אבל גם לזה סביר שתהיה השפעה על המשחק, כך שהטיעון תקף לדעתי.

עידו גילרי
עידו גילרי
23/11/2018 8:16:32

לדעתי לא. זה סתם תירוץ והשינוי אינו כל כך מהותי.

גלעד
22/11/2018 15:52:50

אחלה מחשבות
לגבי יוטה שווה לזכור שהיה להם לו"ז קשה מאוד לפתוח את העונה (שחקו איזה 13 משחקי חוץ כבר) אבל עדיין בלי שום ספק מאכזבים מאוד ובעיקר ההגנה (למרות שההתקפה על הפנים.
לא יודע אם לפתוח עם קראודר זה פתרון כי אין להם אף אחד אחר חוץ ממנו ב-4 אם הם עושים ככה (והחמישייה עם גובר ופייבורס עדיין חיובית)

כך הכל סומך מאוד על סניידר ועל הארגון (ועל הלו"ז שחייב להתאזן מתישהו) ואני עדיין מהמר עליהם עם יתרון ביתיות

מנחם לס
מנחם לס
22/11/2018 15:54:49

תודה רועי.
עבורי בוסטון היא אכזבה גדולה לא פחות מיוטה, ואני חוזר ואומר את דעתי על מאמנה.
טיור מצויין, ודונצ'יץ עבורי הוא סופר הפתעה (ולידו בריאה הקטן שלא ניגמר).

ינון יבור
ינון יבור
22/11/2018 16:57:11

לגבי גובר, יכול להיות שפשוט משחקים הרבה סמול בול אז הוא יוצא החוצה ושם הוא פחות אפקטיבי. לא באמת יודע כי לא ראיתי אותם, אבל זו השערה הגיונית

סימור סקגנטי
סימור סקגנטי
22/11/2018 17:09:49

מענין כרגיל. בין הגבוהים הדועכים הייתי מוסיף את מיילס טרנר שבעונתו הרביעית מציג שיאים שליליים באחוזים מהשדה ובריבאונדים וקרוב לזה גם בנקודות (רק 5.4 ריבאונדים לסנטר הפותח שלך?). הייתי שואל מתי לפייסרס היה נשבר ממנו ומטרידים אותו בשביל לקדם את סאבוניס המפתיע לעמדת הסנטר הפותח – אבל בהתחשב בעובדה שהם החליטו משום מה לעשות ראיין אנדרסון ולשלם לו 20 מיליון דולר לעונה, כנראה שזה לא יקרה בקרוב

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
22/11/2018 17:33:03

תודה רועי, בחרת נקודות מצוינות.
הייתי אמיץ והכנסתי את דאלאס לפלייאוף ממקום 8 בתחזית שלי.
אני חושב שזה עוד יכול לקרות.
יוטה מאכזבת אבל אני עדיין מאמין בה, בדיון מהלילה עם שמעון בדיוק דסקסנו איך השינוי בחוקים דפק אותם ואת בוסטון.
למרקוס מאכזב אבל טיפה השתפר לאחרונה.

נתן גולד
נתן גולד
22/11/2018 17:33:28

עדיין לא שמעתי הסבר מספיק טוב איך השינוי בחוקים משפיע על ההגנה של הג'אז? תוכל לפרט?
אולי אני לא כל כך מודע לעומק השינוי בחוקים אבל מעבר לשעון 14, הקפדה יתרה על תחילת תנועת הזריקה ומועד הפאול, חידוד השריקה לעבירת נתיב פתוח. ומעבר לכך נראה גם שהשופטים מקפידים יותר על חסימות לא חוקיות ומגע לא חוקי. אלו עוד שינויים בשיפוט יש?

לגבי הורפורד, אני ממש לא מסכים. הוא אחת החוליות החזקות של בוסטון, עדיין עמוד השדרה של ההגנה וגם עם תקופה רעה מהשלוש הוא לא הבעיה של בוסטון. הבעייה של בוסטון היא הכימיה בין השחקנים בהתקפה. הייוורד עדיין לא בעניינים, בראון יצא מכיוון לגמרי, טייטום עדיין נהדר אבל פחות משנה שעברה. ג'יי קראודר אמר שחסר להם עובדים שחורים (כנראה כדי להדגיש כמה הוא חסר להם). יש מצב שהוא צודק.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
22/11/2018 17:41:45
הגב ל  נתן גולד

לא יודע לגבי החוקים, אבל השריקות בפועל השתנו.
עכשיו בכלל שורקים על כל מגע, חצי מגע, ומגע דרך האוויר.
עובדה גם שמאמנים ושחקנים שקשה להם מאוד להתרגל לשינוי בשיפוט ושהם עדיין מנסים להבין איך לעבוד עם זה.
לדעתי קבוצות הגנה נדפקו עוד יותר השנה.
סילבר מוביל קו התקפי ונגד הגנה, ומנסה להפוך את זה למשחק ללא מגע.
עובדה גם שהסקור עלה בהתאם.

גיא רוזן
גיא רוזן
22/11/2018 17:58:34

דווקא יוטה בצד "המרוויח" של ההבדלים בשריקות.
הפער בין העבירות שנשרקו לטובתם/לחובתם צמח,
הפער בין זריקות שהעונשין שהם זורקים, ואלו שיריבותיהם מקבלים, גם הוא צמח.

בשנה שעברה נשרקו לחובת יוטה 19.6 עבירות. לחובת יריבות יוטה נשרקו 20.5 עבירות (פער של 0.9 עבירות לטובת יוטה).

השנה נשרקות לחובת יוטה 22.6 עבירות. לחובת יריבות יוטה נשרקות 24.8 עבירות (פער של 1.8 עבירות לטובת יוטה).

בשנה שעברה יוטה הלכו 21.5 פעמים במשחק לקו העונשין.
יריבות יוטה בשנה שעברה הלכו לקו העונשין 20.5 פעמים במשחק (פער של 1 זריקות עונשין לטובת יוטה).

השנה יש ליוטה 28.5 זריקות עונשין במשחק.
ליריבות יוטה, יש השנה 23.2 זריקות עונשין במשחק (פער עצום של 5.3 זריקות עונשין במשחק, לטובת יוטה).

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
22/11/2018 18:28:32
הגב ל  גיא רוזן

דווקא הוכחת שכן יש פגיעה ביוטה.
בתור קבוצה שמסתמכת על ההגנה, היא סופגת עוד 3 עבירות וכמעט עוד 3 זריקות עונשין.
היא גם מרוויחה בהתקפה, זה נכון, אבל ההתקפה שלה גם ככה לא הצד החזק שלה.
יותר משמעותי שמה שמנצח לה באמת משחקים – ההגנה – ספגה פגיעה השנה מהשריקות.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
22/11/2018 18:29:18

(כמובן שיכול להיות שהשריקות נשארו אותו דבר והם יותר אגרסיביים בהגנה, אבל שנינו יודעים שלא כך הדבר).

עידו גילרי
עידו גילרי
22/11/2018 18:35:11

זו שוב הסתכלות מטעה מכיוון שהיחס של הזריקות מהשדה של היריבות של יוטה למספר הפעמים שהן הולכות לקו כמעט לא השתנה. פשוט יש יותר התקפות.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
22/11/2018 18:46:37

בדיוק בגלל דברים כאלה אני מעדיף התרשמות ממראה עיניים.
אין לי תשובה בקשר לנסיגה של בוסטון ויוטה, הקשר לשינוי בשיפוט היה רק כהשערה.

עידו גילרי
עידו גילרי
22/11/2018 18:48:26

זה מאד רוחבי בכלל הליגה אבל לא ממש משפיע לטובת קבוצה זו או אחרת לדעתי.

גיא רוזן
גיא רוזן
22/11/2018 18:06:43

לטעמי, ההסבר הגיוני ביותר לשינוי בסקור הוא שינוי בקצב המשחק.
יש הבדל של 4.3 נק' למשחק, אבל ההבדל באופנסיב רייטינג (כמות הנק' עבור 100 פוזשנים) הוא הבדל של נק' אחת בלבד.

אסף
אסף
22/11/2018 18:20:50
הגב ל  גיא רוזן

ספר את העניין הזה על שינוי בקצב המשחק לממפיס גיא… מקום ראשון במערב בהליכה מנוגדת לחלוטין מהמגמה, הגנה ,הגנה ועוד קצת הגנה.
בין האחרונות מבחינת הקצב בליגה… טוב כמה מהר אפשר לשחק עם קונלי,גאסול וסלו מו בחמישייה??

עידו גילרי
עידו גילרי
22/11/2018 18:23:16

אתה צודק בקטע שכשאומרים לשופטים להסתכל טוב על משהו אחד הם פתאום מתחילים להסתכל יותר על הכל. זה קרה ב-NFL לפני כמה שנים וזה מה שאנחנו רואים גם עכשיו. אבל אם ניקח את הדוגמא משם זה יילך ויתייצב במהלך העונה ותיישר בחזרה בעונות שאחרי.
גיא הסביר לך מאד נכון שרוב העלייה בסקור זה בגלל עלייה בקצב המשחק.

גלעד
22/11/2018 18:37:50

גם האופנסיב רייטינג בליגה באופן כללי גבוה מאוד העונה

עידו גילרי
עידו גילרי
22/11/2018 18:38:36
הגב ל  גלעד

רוצה לנחש מה הסיבה (והעלייה הכללית בשנים האחרונות)?

גלעד
22/11/2018 18:45:52

מורי בול אני מניח

עידו גילרי
עידו גילרי
22/11/2018 18:47:25
הגב ל  גלעד

and we have a winner!
האחוזים לשלוש לא השתפרו אבל זורקים יותר מהטווח וזה ממשיך להעלות את היעילות

גלעד
22/11/2018 18:48:57

אבל אם זה בגלל בחירת זריקות טובה יותר ואם זה בגלל חוקים נגד הגנה אי אפשר להתווכח שההתקפות העונה הכי טובות בהסטוריה

עידו גילרי
עידו גילרי
22/11/2018 18:50:51
הגב ל  גלעד

לפי מה אתה מגדיר את זה?

גלעד
22/11/2018 18:55:15

אופנסיב רייטינג ממוצע בליגה

עידו גילרי
עידו גילרי
22/11/2018 19:24:23
הגב ל  גלעד

אז כן, היעילות בליגה העונה היא בשיא כל הזמנים אבל הסיבה הכמעט בלעדית היא מורי-בול.
בוא נגיד את זה ככה בשנות ה-80 היו הגנות פחות חזקות ואם השלשה הייתה כלי כמו היום אז היית רואה מספרים אסטרונומיים בהרבה.

גיא רוזן
גיא רוזן
22/11/2018 18:12:33

יש לו "את זה", זה התיאור הכי מדויק שאני מכיר ללוקה דונצ'יץ'.
דוגמה נהדרת לשחקן, שהסטטיסטיקות, פשוט לא מתקרבות להצליח לספר את סיפורו.

תודה, רועי.

אסף
אסף
22/11/2018 18:23:12
הגב ל  גיא רוזן

המדהים אצלו שעל אף כל הציפיות שהועמסו על כתפיו של אירופאי בן 19 (לא זוכר יותר מדי מקרים דומים בעבר) לא רק שהוא לא מאכזב, לא רק שהוא לא עומד בהם אלא הוא מתעלה עליהן, פשוט מדהים לראות איך החליק לתוך סגנון המשחק של הליגה בנונשלנטיות.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
22/11/2018 18:31:37
הגב ל  אסף

לגמרי! אני מניח שזה גם האופי המיוחד שלו, אבל גם העובדה ששיחק נגד בוגרים בטופ של אירופה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
22/11/2018 18:30:45
הגב ל  גיא רוזן

100+

t-mak
t-mak
22/11/2018 18:15:34

היי חברים
יש למשהו מושג איך לגשת לסטטיסטיקות של הליגה?
בקטע שאפשר להעתיק את הנתונים ולעבד אותם?

עידו גילרי
עידו גילרי
22/11/2018 18:21:21
הגב ל  t-mak

גם איל שפרן וגם עומר מזיג נתנו כאן באתר בעבר מבוא קצר לאיך לעשות סקרייםינג לנתונים מאתר הליגה או מבסקסטבול רפרנס.
אתה יודע פייתון?

t-mak
t-mak
22/11/2018 18:35:32

כן!

עידו גילרי
עידו גילרי
22/11/2018 18:37:50
הגב ל  t-mak

אז כנב לאתר של איל יהיה לך שם המון חומר מצוין. אתה גם יכול לפנות אליו אישית, הוא סופר נחמד:
http://www.eyalshafran.com/
יש שם גם קישור למרבית הקודים דרך github.
בהצלחה!

t-mak
t-mak
22/11/2018 18:40:04

מטורף
תודה!

אור
אור
23/11/2018 16:42:30

תודה

Berch
Berch
22/11/2018 18:23:35

הפתעות העומה כרגע הם ממפיס, הקליפרס וסקרמנטו.
גם בוסטון ואינדי מפתיעות…. אבל מהצד השני
🙂

ברבור שחור
ברבור שחור
22/11/2018 18:28:11

דניס סמית ודונציץ עוד יהיו מהצמדים המפחידים בליגה אמרתי בתחילת העונה שהם יהיו בפלייאוף והם בדרך..
קליי פנוי בעונה הבאה !

אורי העגלון
אורי העגלון
22/11/2018 18:37:28

מה שהסלטיקס צריכים דחוף זה שחקן כמו דריימונד גרין,אולי אותו.
שחקן שיודע מה צריך כדי לנצח ולקחת אליפות,
עם גולדן סטייט לא יודעים להאריך אותו שווה לחטוף אותו מיד.
הוא הדניס רודמן של שיקגו שבלעדיו mj לא היה לוקח אליפות

תחת של שבי קורבט
תחת של שבי קורבט
23/11/2018 8:20:36

דניס רודמן של דטרויט אתה מתכוון.
גם דריימונד הוא מדטרויט, ואין שום ספק שהוא מנסה להיות הרודמן של גולדן סטייט, זה המודל שלו.
אבל הווריורס הם בכלל שואו טיים לייקרס, הם לא דטרויט. אין שתי קבוצות יותר הפוכות מהבאד בויז של דטרויט, למפונקים של גולדן סטייט. לא השחקנים ולא האוהדים.

no funny shtuff
no funny shtuff
22/11/2018 19:08:31

עדכון חיבוקים-
ווסטברוק ודוראנט מתחבקים בסוף המשחק
https://youtu.be/ujZsv_Q5Nuc

עדכון פציעות-
דיאלו לא שבר את הרגל אלא במצב הרבה יותר רגוע. פול ג'ורג' בכלל אומר שזה ankle sprain..
הוא עשה צילום באולם (!) של הווריורס ויצא משם מחוייך עם סד וקביים.
http://www.espn.com/nba/story/_/id/25345794/hamidou-diallo-oklahoma-city-thunder-carted-leg-injury

מוקי
מוקי
22/11/2018 19:53:38

לפני הדראפט בארקלי אמר שאין סיכוי שילד בן 19 ישלוט מול גברים… ואמר זאת בזלזול מסויים על הליגה באירופה. אז עכשיו שנה מאוחר יותר אותו ילד בן 20 מככב מול הגברים באנביאיי. ברור שההתקדמות של דונציץ היא לא בהכרח ליניארית כי החיים מורכבים בהרבה, עדיין לפחות בינתיים מדובר לא רק ברוקי טוב אלא באולסטאר גבולי.

חצבני
חצבני
22/11/2018 20:27:27
הגב ל  מוקי

הוא לא למד לקח אחרי שזלזל ביאו מינג

https://www.youtube.com/watch?v=PgbKQsiV9aA

מוקי
מוקי
22/11/2018 23:01:29
הגב ל  חצבני

כן גם לי זה הזכיר את מינג…

ברבור שחור
ברבור שחור
22/11/2018 20:03:28

הווריורס נראית קבוצה שבעה….יש לי הרגשה שהשנה נראה אלופה חדשה ויכול להיות שהיא גם אחת שלא לקחנו בחשבון !!!

אתנחתא מוסיקלית
אתנחתא מוסיקלית
22/11/2018 23:27:54

The following musical relief is dedicated to The zoological miracle aka Damian Green The Wonder Ape who cold bloodedly murdered Nick Drake

אתנחתא מוסיקלית
אתנחתא מוסיקלית
22/11/2018 23:31:05

https://m.yo utube.com/watch?v=O52jAYa4Pm8

סלים ווארזה
סלים ווארזה
23/11/2018 0:06:45

יופי של דיונים, והלוגו החדש של האתר מדליק.

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
23/11/2018 6:29:18

תודה רועי מעניין מאוד