סיכום מחזור 11 בNFL/ צוות הופס פוטבול

מאת עידו יצחקי, יניב שושני ורביב פייג

 

ניו יורק ג'איינטס (7-3) 38 – טמפה ביי באקנירס (7-3) 35

משחק בין שתי קבוצות שאין להן סיכוי ממשי להגיע לפלייאוף הוא לרוב ממש לא מעניין, אך מה שקרה אתמול במטלייף סטדיום היה חריג במיוחד. אוהדי הג'ייאנטס כבר הספיקו לשכוח מתי הייתה הפעם האחרונה שקבוצתם הצליחה לעשות 38 נקודות על הלוח במשחק ביתי! אודל בקהאם אמנם האשין בפתיחת העונה את איליי מאנינג, אך בשקט בשקט מאנינג המושמץ נותן העונה את העונה עם אחוזי ההשלמה הגבוהים בקריירה שלו(69 אחוז) ואת העונה הטובה ביותר מבחינת פאסינג רייטינג (96.6) כשאת המשחק אמש סיים עם הרייטינג הגבוה ביותר מאז עונת 2009!!

מאנינג סיפק הופעה כמעט מושלמת עם 231 יארד, 17/18, 2 ט"ד וללא איבודים. קשה להתעלם גם מהיכולת האדירה של סאקוון בארקלי הנפלא שרשם שני ט"ד על הקרקע, ורשם בפעם התשיעית העונה מעל 100 יארד מהסקרימג' (מתוך עשרה משחקים).

כבר מהפתיחה הג'איינטס השתלטו על המשחק כשפיטצפאטריק מתקשה מאוד לייצר נקודות באוויר. ממש לקראת סיום המחצית הראשונה יצאו הבאקס לשלושה דרייבים רצופים שהסתיימו באינטרספשנים (שניים מהם במחצית השניה), והבאקס הכניסו למשחק את ווינסטון. ווינסטון היה טוב יותר מפיטצפאטריק כשרשם 199 יארד, 2 ט"ד, ואיבוד אחד. הוא אף הצליח לצמצם את התוצאה 2 דק לסיום לפער של 3 נקודות בלבד, אך זה כבר היה מאוחר מדי. הג'איינטס רושמים ניצחון ביתי עם יכולת התקפית טובה מול ההגנה החלשה של טמפה ביי.

וושינגטון רדסקינס (4-6) 21 – יוסטון טקסנס (3-7) 23

סיפור המשחק שנערך אמש בין וושינגטון ליוסטון מתנקז אל עבר סאק אחד, במהלך הרבע השלישי. קו ההתקפה של הרדסקינס לא הצליח לעמוד בפני קארים ג'קסון וג'יי ג'יי וואט הנהדרים, שהפילו בחוזקה את אלכס סמית' אל הקרקע. סמית' נפצע ברגלו וסיים את העונה, ואולי גם גדע את הפנטזיות של הרדסקינס להמשך העונה.

שתי הקבוצות הגיעו במומנטום נפלא אל המשחק כשהן במאזן זהה בדרך הבטוחה לפלייאוף. שתיהן מנצלות את הבינונית בבתים שלהן ומבוססות במקום הראשון בדיוויז'ן שלהם. בעוד יוסטון הצליחה להתאושש בצורה מדהימה מפתיחת העונה העגומה של שלושה הפסדים, וושינגטון מציגה יכולת סבירה פלוס לאורך העונה, אך מצליחה להיות יעילה ולנצח משחקים חשובים.

הפציעה המזעזעת של סמית' קטעה משחק חלש מאוד שלו שכולל רק 135 יארד, באחוזי השלמה נמוכים (12/27) לצד שני איבודים (אחד מהם באנדזון, שהוביל לפיקסיקס לאורך המגרש כולו של ג'סטין ריד), וגרם לטקסאנס להוביל בצורה משמעותית כבר במחצית הראשונה. הקווטרבק המחליף של וושינטון, קולט מקוי הוביל לשינוי בהתקפה ומסר לט"ד כבר בדרייב הראשון שלו על המגרש (לא מסר ט"ד מאז אוקטובר 2014!). הקבוצה עוד הצליחה לעלות ליתרון בזכות אדריאן פיטרסון (2 ט"ד בריצה) אך לבסוף נכנעה לבעיטת שדה מ54 יארד של פאירביירן.

יוסטון יכולה לנשום לרווחה. הם כנראה יהיו בפלייאוף העונה. הקבוצה השוותה אמש את שיא הניצחונות הרצופים שלה עם שבעה כאלו, וקשה לראות קבוצה שתצליח לקחת מהם את ראשות הבית (עם כל הכבוד לקולטס ולקו ההתקפה המרשים שלהם). דשון ווטסון עדיין לא מציג את היכולת שלפני הפציעה אך הקבוצה מנצחת. ווטסון סיים אתמול משחק חלש מול הגנה טובה של וושינגטון עם 208 יארד, 16/24, ט"ד ושני איבודים. בשבוע הבא ייפגשו את טנסי בבית למשחק שעשוי להבטיח מעשית את השתתפותם בפלייאוף העונה אם ינצחו.

סינסנטי באנגלס (5-5) 21 – בולטימור רייבנס (5-5) 24

ג'ו פלאקו ישב על הספסל בגלל פציעה ובמקומו קיבל הזדמנות לאמאר ג'קסון, התקווה השחורה הגדולה שנועדה לעורר את התקפת בולטימור הרדומה, ולהצית (בהצלחה) אש תחת ישבנו של פלאקו.
תוכנית המשחק של ג'ון הארבו הייתה לנצל את הכשרון האתלטי (יופימיזם לק"ב שחור שרץ) של ג'קסון וזה בא לידי ביטוי בדרייב ראשון מוצלח שהורכב רק מריצות, רובן של ג'קסון ונגמר בט"ד ומשחק שבו ג'קסון היה הרץ המוביל עם 27!! נשיאות ל117 יארד לעומת רק 20 נסיונות מסירה כש15 מהן מוצלחות ל150 יארד.
הגנת בולטימור הקשוחה עצרה טוטאלית את התקפת הריצה של סינסנטי ולמרות שאנדי דלתון המנוסה מבין שני הק”ב נתן משחק טוב עם 2 ט”ד ו211 יארד, היה זה הבדל של פילד גול ברבע הרביעי שג'אסטין טאקר הכניס ורנדי בולוק פיספס שעשה את כל ההבדל והעניק לעורבים את הניצחון.

דאלאס קאובויז (5-5) 22 – אלטנטס פלקונס (6-4) 19

הMVP בדימוס מאט ראיין, לא דמיין שככה תיראה העונה של הפלקונס. הקבוצה שמחזיקה שחקנים איכותיים מאוד כמעט בכל העמדות, סובלת מיכולת חלשה העונה, ונראה שעדיין מתגעגעים באטלנטה לקייל שנאהאן. דאלאס מגיעה למשחק בידיעה שניצחון על אלטנטה עשוי להחזיר אותם לתמונת הפלייאוף.

2 הקבוצות התקשו מאוד בשלושת הרבעים הראשונים, כשאף קבוצה לא מצליחה להגיע לאנדזון ולעלות ליתרון משמעותי. רמת הפוטבול הייתה די נמוכה, כשאטלנטה נכנסה עם יתרון 9-6 לרבע האחרון.

בדרייב שפותח את הרבע האחרון הצליח דאק פרסקוט לעשות טאצ'דאון מהגול ליין. עברה דקה, ומאט ראיין איבד את הכדור, אזקיאל אליוט הנפלא ניצל את ההזדמנות ורץ לט"ד שהיה אמור להבטיח לקאובויז את הניצחון. אלא ששני דרייבים מוצלחים של אלטנטה גרמו להמשחק להתאזן 1:52 לסיום המשחק. פרסקוט (208 יארד, 22/32) הוביל את הדרייב לבעיטת שדה מוצלחת מ42 יארד שחתמה את המשחק בניצחון של הקבוצה מטקסס.

עם פציעתו של אלכס סמית', נראה כי הפלייאוף הוא מטרה שדאלאס צריכים להשיג העונה. הפלקונס כנראה יסיימו את העונה שלהם מוקדם מהצפוי.

 

אוקלנד ריידרס (8-2) 23 – אריזונה קארדינלס (8-2) 21
בדו קרב תחתית הליגה, אוקלנד הצליחה להרחיק את עצמה מבחירה מס' 1 בדראפט עם ניצחון על אריזונה.
ג'וש רוזן נתן משחק מינורי אך פרודקטיבי (3 ט"ד) אבל הטעויות שלו (2 חטיפות) נוצלו על ידי הריידרס להשיג 14 נקודות.
דיוויד ג'ונסון סוף סוף בא לידי ביטוי במשחק ההתקפה של הקרדינלס ושבר את מחסום 100 יארד על בקרקע בפעם הראשונה העונה עם 137 יארד ב-25 נשיאות.
אבל זה לא עזור לאריזונה כשאוקלנד הצליחה לשבור את בצורת הט”ד שממנה סבלה במחזורים האחרונים ובעזרת שער שדה בשניות הסיום הצליחה לעלות ליתרון ולנצח את המשחק.
דרק קאר עם משחק סולידי של 192 יארד ו2 ט”ד כשהוא נהנה בעיקר ממיקום כדור מצויין בעקבות איבדי הכדור של ג'וש רוזן.

פילדלפיה איגלס (6-4) 7 – ניו אורלינס סיינטס (1-9) 48
זה כבר נהיה מביך עבור אלופי הסופרבול כשספגו השפלה קשה מהקבוצה הכי דורסנית בליגה היום.
הניו אורלינס סיינטס ממשיכים במסע המופלא שלהם ונראים בלתי עצירים בכל אספקט.
משחק מצויין כרגיל של דרו בריס (22/30 ל363 יארד ו4 ט"ד) שהשתמש בשלל הנשקים הבלתי נגמר שיש לו במשחק עילוי של הרוקי טרקוואן סמית' (10 תפיסות ל157 יארד וט"ד) וכמובן מייקל תומאס (4 ל92 וט"ד), מארק אינגרם (16 נשיאות ל103 יארד ו2 ט"ד) ואלווין קאמרה (13 ל71 יארד), להזכיר רק את העיקריים.
אבל מלבד משחק ההתקפה המטורף, גם הגנת הסיינטס הגיעה לבשלות ועצרה את פילי על 196 יארד כוללים, קארסון וונץ עם המשחק הגרוע בקריירה שלו עם 156 יארד שלושה חטיפות ובלי ט"ד.
דרו בריז לא היה מרוצה ובחדר ההלבשה הוא הסתכל על הסטטיסטיקות והביע מורת רוח שהסיינטס הצליחו לשים נקודות על הלוח בכל דרייב שלהם מלבד האחרון.

דנבר ברונקוס (6-4) 23 – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (3-7) 22
אומרים שלמשחקים בתוך הבית יש חוקים משלהם וביריבות הזו בין הצ'רגרס לברונקוס דווקא הקבוצה הפחות מוצלחת הצליחה לחלץ ניצחון חוץ חשוב לאגו. לא מפתיע כש12 מתוך 15 המשחקים האחרונים בינהם ניצחו הברונקוס.
דנבר עשו את זה בעיקר על הקרקע עם משחק טוב של התגלית פיליפ לינדסי (11 ריצות ל79 יארד ו2 ט"ד). קייס קינום לא הפריע ובעיקר דינק אנד דאנק את דרכו ב32 זריקות ל205 יארד.
2 החטיפות של פיליפ ריברס לא עזרו לצ'ארגרס במיוחד אבל הם הצליחו לשמור על יתרון בזכות 401 יארדים באוויר של ריברס עם 2 ט”ד ומשחק טוב של מלווין גורדון (69 יארד על הקרקע, 87 באויר) אבל נכנעו לשער שדה בשניות הסיום שהעניק לדנבר את הנצחון.

 

דטריוט ליאונס 20 (6-4) – קארולינה פאנת'רס 19 (4-6)

גראהם גאנו, הבועט של קארוליינה, לא ישן טוב בלילה שלאחר המשחק. עד המשחק לא החמיץ גראהם שערי שדה (11 ניסיונות מוצלחים) , אבל מול הליאונס הוא החמיץ שער שדה ממרחק נוח של 34 יארדים, ולאחר מכן החמיץ בעיטת נקודת בונוס (בפעם השלישית העונה).

האם ההחמצות "עזרו" למאמן הפאנת'רס להחליט על מהלך של שתי נקודות במצב של 19-20 לדטרויט דקה לסיום? רון ריברה הצהיר שהוא פשוט הלך על ניצחון במשחק חוץ, אבל מסירה די פשוטה של קאם ניוטון לא צלחה, וקארולינה סופרת הפסד שני ברציפות.

לניוטון היה משחק טוב של 357 יארדים ו-3 ט"ד ( וגם נחטף פעם אחת), הרבה בזכות שיתוף פעולה מוצלח נוסף עם התופס הרוקי די. ג'יי מור, שהשיג 157 יארדים וט"ד.

גם בדטריוט היתה הופעה מוצלחת נוספת לרוקי, הרץ האחורי קיירון ג'והנסון, שרשם 87 יארדים וט"ד, ובעזרת משחק סביר של מת'יו סטאנפורד (220 יארדים וט"ד) רשמו ניצחון מפתיע יחסית על הפנתרים, והשאירו מאחור את ההופעה הכושלת בשבוע שעבר.

קארולינה פספסה הזדמנות לשפר את מאזן הווילד קארד שלה, ותצטרך לעמול קשה בכדי לשמור את שאיפות הפלייאוף שלה.

אינדיאנפוליס קולטס 38 (5-5) – טנסי טייטנס 26 (5-5)

ניצחון מרשים של הקולטס על הטייטנס, שמראים שיפור ממשחק למשחק, הן בהתקפה והן בהגנה, וכבר רושמים ארבעה ניצחונות רצופים, ומקום שני מפתיע בבית הדרומי של ה-AFC.

אנדרו לאק ניפק עוד משחק מצוין של 297 יארדים ו-3 ט"ד, ומבחינתו לשחק כל שבוע מול טנסי, שמולה הוא רושם מאזן של 0-10. התופס המצטיין בשורות הקולטס היה הפעם הילטון, עם 155 יארדים ושני ט"ד.

בטנסי ירצו לשכוח במהרה את המשחק, שבנוסף לתבוסה ראו את הק"ב מרקוס מריוטה נפצע ויורד מהמגרש ברבע השלישי (85 יארדים וחטיפה), ומחליפו בליין גוברט לא משיג הרבה יותר (118 יארדים, ט"ד וחטיפה).

הקולטס והטייטנס נמצאות חזק בתוך המאבק על כרטיס הווילד קארד, כאשר לא פחות מחמש קבוצות מחזיקות במאזן חצוי של 5-5.

שיקאגו ברס 25 (3-7) – מינסוטה וויקינס 20 (1-4-5)

במאבק ראש בראש, על ראשות הבית הצפוני של ה– NFC, ניצחו הדובים משיקאגו, ועשו צעד ענקי לקראת הופעה בפלייאוף, לראשונה מאז 2010.

במשחק אופייני של שתי קבוצות הגנה מצוינות, ובקור מקפיא של אפס מעלות, הצליחה שיקאגו לעלות ליתרון של 14-25 באמצע הרבע ברביעי, בעזרת חטיפה וט"ד של ההגנה, ומשם כבר לא הצליחה מינסוטה לחזור, למרות ט"ד מצמק, 52 שניות לסיום המשחק.

הפעם השחקנים המצטיינים היו שחקני ההגנה, כמו למשל אנטוני האריס, הסייפטי של מינסוטה, שהשיג שתי חטיפות, או עמיתו הליינבקר אריק קנדריקס, שרשם 12(!) תיקולים מתוך ה-60(!!) של קבוצתו.

בהגנת שיקאגו שיחקו טוב מי אם לא חליל מאק, עם סאק וגרימת פאמבל, ואקים היקס עם סאק משלו, בנוסף לשישה תאקלים.

שני הק"ב לא יוסיפו את המשחק לקורות החיים שלהם, קירק קאזינס משיג 262 יארדים ושני ט"ד, אבל גם נחטף פעמיים, ומיטשל טרובינסקי במשחק נפל של 165 יארדים וט"ד, ובנוסף לכך גם הוא נחטף פעמיים.

שתי הקבוצות חזק במאבק לפלייאוף, ולמרות ההפסד מינסוטה עדיין קרובה יחסית לשיקאגו, בקרב על המקום הראשון בבית.

ג'קסונוויל ג'גוארס 16 (7-3) – פיטסבורג סטילרס 20 (1-2-7)

שימו לב לסיכום הדרייבים של פיטסבורג, עד עמוק לתוך הרבע השלישי:

רבע ראשון – פאנט, פאנט

רבע שני – פאנט, אינטרספשן, פאנט, אינטרספשן, כדור עובר לאחר דאון רביעי

רבע שלישי פאנט, אינטרספשן……

אז איך בכל זאת פיטסבורג ניצחה משחק שכזה?? התשובה היא בן רות'לסברגר, שלאחר שלושה איבודי כדור, מצליח להנדס שלושה דרייבים מוצלחים, וחמש שניות לסיום המשחק מנתר לתוך האנד זון של ג'קסונוויל, וקובע את תוצאת המשחק הדרמטי הזה.

את המשחק הוא מסיים עם 314 יארדים ושני ט"ד באוויר, שלוש חטיפות, ויארד בודד על הקרקע, אבל יארד שמביא ט"ד מנצח. אופי מפלדה.

בג'קסונוויל יכולים רק להצטער על עוד הפסד במשחק צמוד, וזאת למרות משחק טוב יחסית של קבוצת ההגנה, שכאמור חטפה את הכדור שלוש פעמים, והגבילה את משחק הקרקע של הסטילרס ל-26 יארדים בלבד.

הבעיה היתה ונשארה משחק ההתקפה. למרות 95 יארדים וט"ד של הרץ ליאונרד פורטה (ועוד 46 יארדים באוויר), קו ההתקפה היה חדיר מאוד, גורמת לבלייק בורטלס האומלל להשיג 104 יארדים בלבד, לפאמבל פעמיים, ובנוסף לקבל 6 סאקים מהגנת הפלדות.

פיטסבורג ממשיכה את הריצה לפלייאוף, הג'גוארס……. כבר חושבים על הדראפט הבא.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תודה רבה על סיקור שעושה סדר למי שלא בעניינים כמוני
    אוטוטו הפלייאוף ואז כרגיל נהיה בעניינים
    משהו מעניין במחזור חג ההודייה ?

    1. יש ראש בראש של דאלאס מול וושינגאון שהוא למעשה על ראשות הבית כרגע.
      אבל לפני זה יש הלילה את הקרב המרתק בין הצ'יפס לראמס.

  2. נהדר.
    הפציעה של סמית' מזעזעת ממש. כמה חבל.
    עתוני אטלנטה שמגיעים אלינו מלאי אימה על קבוצת הפוטבול וכל ההנהלה שם.
    פיטסבורג לא נגמרת. לא יאומן. הבלוף של פילדלפיה התגלה במלוא מערומיו.
    אוי ואבוי הפנת'רס.
    סקירה מצויינת למי שלא היה בעניינים ביום ראשון, ואני לא הייתי.
    תודה

    1. מה שמדהים זה שזו בדיוק הפציעה שהייתה לג'ו תייזמן באותו תאריך במדי אותה קבוצה לפני 33 שנה. כבונוס המשחק גם נגמר באותה תוצאה.

  3. הפסד מפגר של הצרגרס, ירו לעצמם ברגל.הסיינטס נראים מפלצות, רק שלא יגיעו לשיא מוקדם.דאלאס לדעתי בטוח בפלייאוף. והיום בלילה משחק העונה, יהיה לוהט

  4. תודה רבה.
    מחזור מלא במשחקים צמודים – הרווחנו. והלילה – המשחק המרכזי בין שתי המובילות בליגה (ביחד עם הסיינטס).

  5. סליחה על הבורות. מה זה פסינג רייטינג. הקב לא תורם הרבה למשחק הריצה. זה בעיקר תרומה של הרניננג בקס ואלה שסוללים להם את הדרך.
    מה בדיוק מודדים ברייטינג הזה?

    1. לא הבנתי למה אתה קושר את זה למשחק הריצה.
      זה מדד מאד ותיק למדידית ביצועי הק"ב במסירה בלבד.
      הוא מורכב מתרומות של: יארדים פר מסירה, אחוזי השלמה, חטיפות פר מסירה וט'אצדאונים פר מסירה.

      1. מה שהתכוונתי הוא אם יש גם רייטינג מלא של הקב,שכולל גם את משחק הריצה. ואיך מורכב הרייטינג המלא הזה. כלומר כמה אחוז שוות הזריקות מוצלחות וכמה הריצות.

        1. יש כמה וכמה. ל-ESPN יש מדד לתפקוד הק"ב בכללי – נקרא QBR. הוא מבוסס על ניתוח סטטיסטי הרבה יותר מורכב אבל בעיקרון הוא בוחן את ביצועי הק"ב בכל מהלך ומהלך בלי קשר להאם זה מהלך מסירה או ריצה.

  6. וושינגטון – על פניו מדובר בפציעה גומרת עונה לקבוצה, אך למעשה המחליך של סמית' – קולט מק'קוי – הוא גרסה רזה יותר של המקור. סביר שמה שראינו עד עכשיו הוא מה שיהיה והקרב על ראשון ה-NFC מזרח ישאר צמוד, בדיוק כמו עכשיו.

    אטלנטה – הניסוי עם סטיב סרקיסיאן לא באמת הצליח. המאמן שחסה תמיד בצילו של אביו לא מגיע לקרסוליים של המקור ומציג יכולת בינונית בכל תחנה שבה הוא עובר. הרצון לשמר את ספר התרגילים של שאנהאן היתה הסיבה שהביאו אותו, אבל כנראה שהגיע הזמן למאמן התקפה חדשני יותר.

    פילדלפיה – זאת היתה התבוסה הגדולה ביותר של אלופת סופרבול בהיסטוריה. כבר קשה להגדיר את מה שקורה שם כהנגאובר, והם יכולים להודות רק ליריבות שלהם לבית שהעונה שלהם עדיין לא הסתיימה.

    קרוליינה – מהלך נכון לכל הדעות, הסיכוי להמרת 2 נק' גבוה מהסיכוי לנצח בהארכה. ככה אתה גם שומר את הסיכויים אצלך ולא נותן הזדמנות לקבוצה השניה. היה תרגיל מושלם, הביצוע לוקה בחסר.

  7. מישהו יכול להסביר לי למה קבוצות עם רצים טובים מתעקשות למסור בהמרת שתי נקודות או מהלך גול-ליין קובע? מגיע להן ההפסד על זה כמו שקורה כמעט תמיד.

    1. לא מדובר במשהו קבוע. לכשזה קורה, זה בעיקר על מנת להטעות את הקבוצה היריבה שעויה להתגונן הגנתית נגד משחק הריצה ולהפתיע אותה עם מהלך מסירה. לפעמים זה עובד, ולפעמים לא

    1. 2 קבוצות גועל נפש.

      במקום לכתוב את הסיקור של ה-NBA, לא הצלחתי להסיר את העיניים מהמסך. משחק כל כך מטורף, עד שחששתי שגם בהפסקות אני עלול להחמיץ משהו…

    1. השחקן הכי מהיר על המגרש (ובNFL בכלל) הוא טייריק היל… פשוט בלצי ניתן לעצירה. בנוער הגיע עד חצי גמר אליפות העולם בריצה ל200 מטר. לו היה ממשיך את הקריירה כאצן, היה יכול להיות אצן אולימפי

  8. משחק מהמם היה לנו הלילה/בוקר.
    אני מתחיל לחשוב שהווילד קארד השני ב-AFC יילך לקולטס. מה שהיה נראה דמיוני ממש בתחילת העונה: סינסי ובולטימור ייכתשו זו את זו ואם נשאר אז גם מול הסטילרס (לא בדקתי את הלוז שנשאר), וממה שזכור לי לקולטס יש המשך לוז קל יחסית.
    מה חושבים?
    בכל מקרה זו בדיוק העונה שהקולטס צריכים: החזרת האמונה בעצמם, ובעיקר בלאק. שנה הבאה יכולים לחולל נפלאות.

  9. הקולטס בהחלט בתמונת הפלייאוף, ואפילו ראשות הבית נמצאת בהישג יד.
    בליגת ההפתעות של השנה אין לו"ז קל יחסית, מה עוד שהם ישחקו בחוץ מול שלושת הקבוצות בבית.
    וחוץ מזה, הצ'רצ'רס ימצאו דרך לבעוט בדלי, כך שגם הכרטיס הראשון לווילד קארד אפשרי 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט