אירועי דיומא – 17.11.2018: חצי גמר טורניר סוף השנה

 

כדורגל / דוד "פאקו" סעדה

ליגת האומות – מחזור 5:

שידורים משולבים בספורט 5 לייב וספורט 1.

דרג א':

21:45: איטליה-פורטוגל (ספורט 2). משחק שייערך בסן סירו, בו איטליה חייבת לנצח אם היא רוצה לשמור על סיכויי ההעפלה שלה, אם כי גם זה לא בטוח שיספיק לה. האיטלקים ממשיכים לגמגם גם תחת המאמן החדש-ישן, רוברטו מנצ'יני, כשרק שער מאוחר של ביראגי מול פולין החלשה במחזור הקודם הקנה להם ניצחון ראשון. אשר לאלופת אירופה, היא מסתדרת היטב גם ללא כריסטיאנו רונאלדו. במפגש הקודם בין הנבחרות היא הצליחה לנצח בלעדיו, וגם היום היא תחסר את הכוכב. תיקו יעלה אותה עוד לפני המשחק האחרון מול פולין, וגם עם הפסד היא תוכל לעלות אם תנצח את פולין בשלישי.

דרג ב':

21:45: טורקיה-שבדיה (משולב בספורט 1). משחק שנראה לכאורה חסר חשיבות לפי המצב בטבלה, ועדיין יכול להיות מעניין, בטח אם יספק דרמה כמו במפגש הקודם בין הנבחרות. במפגש הקודם, השבדים הובילו בבית 2:0, אך נכנעו לשלושה שערים מאוחרים של הטורקים. למרות הניצחון ההוא, הטורקים איבדו כל סיכוי להעפיל מהבית לאחר שני הפסדים לרוסים, הצפויים לעלות ממנו. אשר לשבדים, הם לא מצליחים לשחזר את היכולת הטובה מהמונדיאל, והם עם נקודה אחת אחרי שני משחקים. למרות זאת הם עדיין תלויים בעצמם, וניצחון היום, ואחריו ניצחון בית על הרוסים בשלישי, יעלה אותם מהבית.

דרג ג':

21:45: אלבניה-סקוטלנד (ספורט 5). משחק מהבית הישראלי, שעשוי להיות גם בעל השלכות על ההעפלה של הנבחרת שלנו מהבית. התרחיש המעניין הוא ניצחון ביתי של אלבניה. לאחר שני הפסדים, זהו התרחיש היחיד בו יהיה לאלבנים סיכוי להעפיל מראשות הבית, זאת אם ישראל תפסיד לסקוטלנד בשלישי, והפרשי השערים יסתדרו (וכאן כל אחת מהנבחרות תוכל להעפיל בהתאם להפרשי השערים). כל תרחיש אחר מוציא את האלבנים מהתמונה, ומעביר את ההכרעה לסקוטלנד בשלישי. נראה שהתרחיש המעניין הנ"ל הוא אף די סביר – הנבחרת הסקוטית סובלת מבעיית פציעות חמורה, כשהאחרון ששוחרר עקב פציעות (השמיני במספר) הוא קשר אסטון וילה, סקוט מקגין.

אשר לפינת מה טוב ליהודים, הרי שהתרחיש הרצוי לנבחרתנו הוא ניצחון אלבני בהפרש של שניים או שלושה שערים. במקרה זה, הנבחרת תוכל להעפיל מראשות הבית גם אם תפסיד בהפרש של שער אחד בסקוטלנד ביום שלישי. כל תוצאה אחרת במשחק היום תכריח את נבחרתנו להשיג תיקו ומעלה בשלישי לצורך העלייה.

16:00: סרביה-מונטנגרו (ספורט 2). דרבי יוגוסלבי חם. במפגש הקודם, צמד של מיטרוביץ' הקנה לסרבים ניצחון חוץ. ניצחון היום למיטרוביץ' וחבריו יעלה אותם מהבית עוד לפני המחזור האחרון, בעוד שתיקו ידרוש מהם לשפר הפרש שערים מול ליטא בשלישי. מונטנגרו אף היא תלוייה בעצמה, ואם תנצח היום ואת רומניה בשלישי, היא תעפיל מהבית, לא תרחיש סביר עבור נבחרת שהצליחה לנצח רק את ליטא החלשה.

21:45: רומניה-ליטא (ספורט 2).רומניה צפוייה לנצח במשחק הזה את הנמושה של הבית. עדיין, היא תזדקק להפסד סרבי על מנת לשמור על סיכויי ההעפלה מהבית.

דרג ד':

19:00: אזרביג'אן-איי פארו.

19:00: מלטה-קוסובו (ספורט 5 סטארס).

 

כדורסל

ליגת העל– מחזור 7:

19:35: הפועל ירושלים (1-4) – הפועל אילת (3-3) – שתי קבוצות בכושר מצוין יפגשו בצאת השבת בארנה בירושלים. מצד אחד הפועל ירושלים מפרקת לאחרונה כל מה שזז ונמצאת על רצף של שלושה ניצחונות באירופה ועוד אחד בליגה (המשחק שלה באשדוד בשבוע שעבר בוטל בגלל שבירת הסל בחימום) כשבשלושה מתוכם היא הביסה את יריבתה בלמעלה מ-20 הפרש וגם הניצחון האחרון בגרמניה על באמברג היה מרשים מאוד. ירושלים טרם הפסידה בבית העונה וזה לא משהו שהיא מתכננת לעשות בקרוב.

מאידך, הפועל אילת מגיעה אחרי רצף של שלושה ניצחונות שביטל את פתיחת העונה החלשה שכללה שלושה הפסדים בשלושת המחזורים הראשונים. הסגל של אילת התייצב מתחילת העונה, הישראלים הוותיקים בן שימול ושולדבראנד השתלבו סוף כל סוף וכשאליז'ה ברייאנט מכהן כמלך הסלים של הליגה והזר החדש, הסנטר הניגרי סולימן בריימו משתלב היטב, מצבה של אילת מעודד כשיש עוד המון זמן לשכוח את המחזורים הראשונים.

המשימה של אילת היום קשה מתמיד ומעניין יהיה לראות האם אילת תצליח להישאר עם ראש מורם גם לאחריו, כשאת ירושלים, בכל מקרה, כיף לראות לאחרונה.

מכללות / עידו גילרי

ג'ורג' וושינגטון – מישיגן (18)

מארקט (24) – פרסבטריאן

וילאנובה (8) – פורמן

 

תוצאות משחקי אתמול:

נורתאיסטרן 60 – וירג'יניה טק (16) 88   ניקייל אלכסנדר-ווקר עם 20 נקודות, 7 אסיסטים ו-4 חטיפות יחד עם 19 נקודות של ג'סטין רובינסון הובילו לעוד ניצחון קליל של ההוקיס.

אורגון (13) 80 – סירקיוז (15) 65  משחק מצויין של בול בול הפך את העימות לפחות צמוד מהצפוי. הסנטר של הברווזים קלע 26 נקודות הוריד 9 ריבאונדים חטף וחסם פעמיים. הוא נעזר גם במשחק טוב של פייטון פריצ'ארד עם 18 נקודות ו-4 חטיפות. מהצד השני היו אלה כרגיל באטל (17 נק'), קארי (14 נק' ) ויוז (14 נק' עם 5 חטיפות).

דוידסון 58 – פרדו (23) 79   קרסן אדוארדס עם 29 נקודות אפשר לפרדו לברוח במחצית השנייה.

וירג'יניה (4) 97 – קופין סטייט 40  ההגנה החונקת של הקאבלירס גמרה את המשחק מהר מאד כשאף שחקן אצל היריבה לא קולע מעל 6 נקודות.  האנטר עם 20 נקודות ודיאקיטה עם 18 עשו את העבודה בצד השני של המגרש.

צפון קרולינה (7) 108 – טנסי טק 58  הטארהילס לא היו צריכים עבוד קשה כאשר שישה שחקנים סיימו בספרות כפולות בראשות לוק מאי עם 15. נאסיר ליטל סיים משחק טוב עם 10 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים.

קנזס סטייט (12) 95 – איסטרן קנטקי 68  סניד עם 16 לצד 14 כל אחד של ווייד ודיארה הובילו תצוגה מאוזנת של הווילדקאטס.

קנזס (2) 89 – לואיזיאנה 76 לג'ראלד ויק עם עוד תצוגת קליעה מרשימה הוביל את הג'ייהוקס כשהוא שם 33 נקודות בסל היריבה. כולל 7 מ-12 מחוץ לקשת כשהוא מוסיף גם 9 כדורים חוזרים. לוסון הוסיף 19 נקודות ואזובויקה 17 לצד 4 חסימות.

לואיזיאנה סטייט (22) 74 – לואיזיאנה טק 67  תצוגה לא משכנעת של הטייגרס עבורם ג'בונטה סמארט עם 16 נקודות וטרמונט ווטרס עם 14 עזרו להתגבר על 22 נקודות של אנת'וני דורוג'י מהצד השני.

מיסיסיפי סטייט (17) 79 – לונג ביץ' סטייט 51   עוד משחק טוב של קווינדרי וות'רספון עם 21 נקודות. פיטרס הוסיף 16 וטייסון קרטר הוסיף 17 נקודות מהספסל עם 4 אסיסטים ו-3 חסימות במקום האח ניק וותרספון שנפצע.

נבאדה (6) 87 – ארקנסו ליטל רוק 59   התאומים לבית מרטין באו לעבודה כשקיילב קולע 19 נקודות וקודי מוסיף 14 עם 10 אסיסטים. סייעו להם ג'ורדן קרוליין וג'אז ג'ונסון עם 17 כל אחד.

יו.סי.אל.איי. (20) 95 – סיינט פרנסיס 58  משחק ענק של מוזס בראון מול היריבה החלשה. הסנטר של הברואינס רשם 23 נקודות, 14 ריבאונדים ו-8 חסימות. קריס ווילקס ופרינס עלי תרמו 14 כל אחד כשמהספסל ג'ולס ברנרד עם 18 נקודות וכריס סמית' עם 15.

 

טניס / מתן גילור

טורניר לונדון (1500) – חצי גמר:

ממש כמו לפי הזמנה שני המדורגים ראשונים סיימו במקום הראשון בבית ושני המדורגים השניים סיימו במקום השני.

*המלצת צפייה* 16:00 רוג'ר פדרר(2)-אלכסנדר זוורב(3) (ספורט 4). במחזור האחרון, הכל הלך לפדרר, שהיה בסכנת הדחה רצינית, כשתיים ניצח את נישיקורי והוא ניצח את אנדרסון, וכך מצא עצמו במקום הראשון בבית. זוורב ניצח את איזנר בשתי מערכות והעפיל מהמקום השני בבית עוד לפני המשחק בין נולה לצ'יליץ'. המאזן בין השניים עומד על 2:3 לשוויצרי, כשאף אחד מהם עדיין לא הצליח לנצח שני משחקים ברציפות. המפגש האחרון בין השנים היה בדיוק לפני שנה בטורניר סוף השנה בשלב הבתים ופדרר ניצח בשלוש מערכות.

*המלצת צפייה* 22:00 נובאק ג'וקוביץ'(1)-קווין אנדרסון(4) (ספורט 4). ג'וקוביץ' העפיל מהמקום הראשון בית עוד לפני המשחק האחרון נגד צ'יליץ'. אנדרסון ששיחק מצוין בשני המשחק הראשונים נפל במשחק האחרון נגד פדרר ויאלץ לפגוש את השחקן הטוב בעולם כבר בחצי הגמר. המאזן בין השניים מאד חד צדדי ועומד על 1:7 לטובת הסרבי כשהפעם האחרונה בה אנדרסון ניצח היתה בשנת 2008.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות צפון אירלנד – חצי הגמר:

שידורים ביורוספורט.

15:00: רוני אוסליבן-מארק סלבי

21:00: עדן שרב-ג'אד טראמפ

רבע הגמר אתמול הביא לנו כמה קרבות מותחים וצמודים, ואחד שהלך די מהר. את זה שהלך די מהר ניתן לנחש – רוני אוסליבן כמובן, שגבר על דייויד גילברט. בשאר המשחקים ראינו את מארק סלבי מתקשה לראשונה בטורניר מול התאילנדי תפצ'איה אן נו, אך מצליח לנצח אותו. גם המשחק בין ג'אד טראמפ לראיין דיי היה צמוד ואיכותי למדי, ולבסוף טראמפ היה זה שמצא את היכולת הטובה בשני הפריימים האחרונים על מנת לנצח. את הקרב מורט העצבים ביותר הביאו לנו פיטר אבדון ועדן שרב, כאשר שרב הצליח לחזור מפיגור של שלושה פריימים עד לפריים מכריע, בו הוא אף זכה. לסקוטי-ישראלי זהו בינתיים ההישג הגדול בקריירה.

חצי הגמר היום מפגיש אחה"צ את רוני אוסליבן ומארק סלבי, למה שיכול להיות עוד אחד מהקרבות האפיים ביניהם, גם אם קצר יחסית הפעם. בערב ג'אד טראמפ יהיה פייבוריט ברור מול עדן שרב, שיקווה שהבריטי יפגין אולי היום משהו ממופעי חוסר היציבות שלו.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

    1. מה היה? לא ראיתי רק עקבתי אחרי התוצאה.
      ראיתי שרוני עשה שני פאולים ואחרי זה התחיל ברייק לניצחון.
      מה קרה שם בדיוק?

      1. סלבי תקע את רוני בסנוקר קשה על אדום כמו שהוא יודע. רוני ניסה להכות באדום כמה פעמים ולא הצליח. בפעם האחרונה לפני שזה הגיע למצב שבו הוא נזקק לסנוקרים, הוא הצליח לפגוע באדום, והאדום הצליח איכשהו להיכנס לאט לכיס האמצעי. משם הוא המשיך לברייק עד השחור שנתן לו את המשחק.

          1. רוני אוסאליבן השחקן שגרם לי להתאהב במשחק הזה… דיוק כזה, רמה כזאת של משחק, כשרון כזה, אלה דברים שאסור לפספס…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט