הופעה של הפליקנס בקנדה/ הלל הורוויץ

קשה לתאר את הדיסוננס שבחוויה בהגעה למשחק NBA כשהמצב בארץ כל כך קשה.
בדרך חשבתי מספר פעמים פשוט לא ללכת כי החוויה הרגישה לי מנותקת לגמרי.
דיברתי עם מנחם חבר שלי שאמר לי שלכל הפחות כדאי שמי שיושב במקלט יהיה מבודר אבל לא ממש השתכנעתי.

ניסיתי לשוחח על כך עם אחד התלמידים שלי בבית הספר, שאמר לי שזה מגניב ממש שאני הולך למשחק.
סיפרתי לו שזו באמת "העבודה" ולכן אני הולך ואשתדל לעשות את התפקיד שלי על הצד הטוב ביותר, אם כי הקושי שבלהיות רחוק מהארץ רק מתעצם בזמנים כאלו.

התלמיד שלי כמו קנדי מצוי שלא גדל בארץ אמר לי שאני ממש מוזר ושהוא ישמח ללכת במקומי לסקר את המשחק.
בתגובה אמרתי לו שהוא רגיש כמו ג'ימי באטלר שמדבר על מינסוטה וחי בסרט כמו אוסטין ריברס שנשאל שאלה לגבי הקריירה שלו.

אז נעשה את המירב ואם הצלחתי לבדר במקצת מישהו שרוצה בהסחת הדעת והיה זה שכרי. ואם לא, לכל הפחות תדעו שליבי ומחשבותיי איתכם בארץ יותר מאשר כאן ב-NBA.

אין טקסט חלופי אוטומטי זמין.

הרפטורס מגיעים למשחק עם מאזן ביתי מושלם כאשר הם עם שבעה ניצחונות רצופים בבית מאז תחילת העונה. בנוסף זהו הרצף השני שלהם של שישה ניצחונות רצופים והם מחזיקים במאזן הטוב בליגה.
לפני המשחק אני שואל את השחקנים על התחושה להיות בלתי מנוצחים בבית ועל העובדה שהם מקום ראשון בליגה. האם זה מוסיף לחץ. התגובות של ואן וליט, גרין ואננובי היו מעניינות ולא שגרתיות בכלל כאשר הם מציינים את העובדה שכל משחק הוא נפרד ופשוט צריך לבוא מוכנים לכל משחק בפני עצמו. תענוג.

אם לפני תחילת העונה הייתם מספרים לטורונטו שסיאקם יזכה בשחקן השבוע בליגה העונה הם היו אומרים לכם שהם מוכנים לשלם על זה כסף טוב. השחקן הצעיר מתפתח למשהו מיוחד העונה וגם אם הוא לא הולך להיות בהכרח אולסטאר בליגה ההתבגרות שלו יחד עם התפקוד המשופר של איבאקה ויונאס בצבע הם הסיבה המרכזית לעובדה שטורונטו לא רק מצליחה כרגע אלא נראית מעניינת גם לגבי המשך העונה. העומק בקבוצה הזו הוא כרגע החוזק שלה ולא סתם מול הניקס אף שחקן לא שיחק 30 דקות, ושבעה שחקנים שונים קלעו בדאבל פיגרס.

תוצאת תמונה עבור ‪player of the week pascal‬‏

הפליקנס מגיעים למשחק הזה בלי מירוטיץ' ופייטון מה שלא מבטיח במיוחד עבורם ערב המשחק מול המדורגת מספר 1 בליגה.
למזלם הוליידי ודייויס הם שחקנים טובים מספיק בשני צידי המגרש כדי להפוך כל משחק למעניין לכל הפחות.
הפליקנס התחילו חזק את העונה עם ניצחון על יוסטון מה שהתברר בהמשך העונה כלא קשה מדי, והמשיכו מאז ביום אסל יום בסל כאשר המחסור בכמה שחקני מפתח כאמור לא סייע להם כלל.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏‏‏אנשים עומדים‏, ‏מם‏‏ ו‏טקסט‏‏‏‏

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏4‏ אנשים‏, ‏‏טקסט‏‏‏

כששאלתי את השחקנים השונים בטורונטו על המעבר של באטלר למזרח קיבלתי מבחר תגובות לא מעניינות על הצורך להתרכז בעצמם ושהיריבות לא רלוונטיות בשלב הזה של העונה. אין ספק שהשחקנים בוחרים לשתף מסגור ליבם ביום שכזה ולו בכדי לשמח אותי.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏טקסט‏‏
טוב, זה עוד לא קרה אבל זה יהיה פרייסלס

על המגרש מדהים לראות את יכולת ההגנה של ג'רו הולידיי, כמה פוזשנים שלו על קוואי היו פשוט תענוג לצפייה, היכולת שלו להצר את הצעדים של התוקף היא אחת המרשימות בליגה. לאורי הגיע עד לשתי דקות למחצית ללא נקודה אחת עד שנשלח לקו ומהעבר השני איטוואן מור לא הפסיק לקלוע עם 17 נקודות במחצית הראשונה. באופן כללי הרפטורס עמדו במחצית הראשונה על פחות מ-40% מהשדה כאשר הפליקנס עם כמעט 60% מהשדה. המחצית הראשונה הסתיימה עם 66 נקודות של הפליקנס שזו הכמות הגדולה ביותר שטורונטו ספגה עד כה במחצית העונה.

גם המחצית השנייה נפתחת עם הפליקנס שמסוגלים לעשות ככל העולה על רוחם. לפני המשחק נורס דיבר על שינוי העמדה של איבאקה לעמדה חמש ומה שהוא מאפשר לרפטורס לעשות העונה. זה נכון בעיקר התקפית, הגנתית הציוות של סיאקם ואיבאקה לא חזק מספיק וקבוצות עם שחקנים חזקים בצבע דוגמת אמביד ודייויס יכולות להוות בעיה, גם שחקן כמו רנדל נראה אימתני מדי בצבע של הרפטורס.

4 דקות לסוף הרבע השלישי ולאורי עדיין ללא סל שדה. אז נכון הוא עם תשעה אסיסטים אבל עבודת ההגנה של הולידיי פשוט מהפנטת. שני פוזשנים רצופים של שלשה של לאורי הולכים החוצה ו-11 הפרש לפליקנס שלוש דקות לסוף הרבע השלישי הם זמן טוב למבחן אופי של הרפטורס שבינתיים מתקשים ליצור עצירות או לקלוע.

העומק של הרפטורס הוא מה שמחזיר אותם למשחק בפתיחת הרבע הרביעי כשדילון רייט ופרד ואן וליט עם מהלכים טובים מורידים את היתרון של הפליקנס לשש. זה הווליום הכי חזק ששמעתי בארינה העונה והאוהדים של טורונטו צמאים לקמבק טוב שיראה קצת אופי. השאלה המרכזית היא אם יש לקבוצה את היכולת לעשות את זה בערב פושר מינוס מבחינה הגנתית.

נורס קצת נסחף עם העומק ולורנזו בראון מאבד כמה כדורים בזמן שהפליקנס מגדילים חזרה את היתרון לדו ספרתי. בעצם מעניין לשים לב שהקבוצה והמאמן עוד לא היו פעמים רבות במצב הזה ויש להם עוד הרבה מה ללמוד. משחקים כאלו הם בדיוק הזמן הטוב לבנות אופי וללמוד מהפסדים… נראה שהערב אפילו כרמלו היה קולע בדאבל פיגרס מול הרפטורס. האמת שלראות את ההגנה של הולידיי בלייב זה משהו שאני בהחלט לוקח איתי מהערב וזה מרשים ממש לראות אותו מקרוב.

תוצאה סופית: 110-126 לפליקנס, כולל הופעה אדירה של אטוואן מור עם 30 נק'.
גם הפסדים הם חלק מעונת ה-NBA, הרי זה לא שהחבר'ה בטורונטו חשבו שהם יסיימו עונה עם מאזן מושלם בבית.
רק שמד הלחץ לא יעלה בצפון עכשיו שיש להם הפסד אחד עם קוואי… תנסו רק לא להתגרות בחבר מהעבודה שאוהד טורונטו הבוקר. הוא עלול להיות מעט רגיש בנושא.
על כך נאמר, שאלו יהיו הצרות שלנו. מאחל לכולנו יום רגוע.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏מחייך‏, ‏‏‏מם‏ ו‏טקסט‏‏‏‏‏
זו לא באמת אשמתי…

ליבי במזרח ואנוכי בסוף מערב (כן אני יודע שהרפטורס במזרח…)

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. בתור תושב עוטף עזה המורחב אני מעריך את ההזדהות שלך ושמח שהלכת למשחק ודיווחת כל כך יפה. לא נעים להתעורר מפיצוצים באמצע הלילה, ואזעקה פתאומית בהחלט מורידה את הלב לתחתונים ומעלה את מפלס החרדה, אבל דווקא המקומות בהם אפשר לשמור על השגרה ולא לשנות תוכניות הם המקומות שמחזקים אותי ונותנים תקווה לחיים נורמליים. תמשיך עם הדיווחים המצויינים!

    1. הם בהחלט צריכים גם את הניסיון הזה… יש להם עכשיו גם שני משחקים לא קלים עם דטרויט ובוסטון. היתרון הגדול שלהם הוא שהם התחילו טוב מספיק כדי לאפשר מרחב גם להפסדים ולמידה

  2. מסכים איתך שההפסד יכול רק להועיל לראפטורס, להם ולמאמן יש מה ללמוד מהמצבים הללו, ועדיף כמה שיותר מוקדם. הייתה להם, יש להם, פתיחה נהדרת שבנתה את האמון ביכולת, עכשיו צריך להוסיף לרשימה את האמון ביציאה מהפסדים/משברים.
    תודה רבה על פוסט מעולה, ושרק יהיה שקט

  3. תודה רבה. הולידיי סוס רציני, הוא אולי הרכז הראשון שהייתי לוקח כשקרי זה ההתלבטות היחידה.
    מעבר להגנה אני גם אוהב את השקט שלו בהתקפה.
    גם את מור שיוסי רוצה לשלוח כל שני וחמישי אני אוהב מאז שראיתי אותו לראשונה עונה שעברה.

    1. מה שאני אוהב במיוחד במשחק שלו זו העובדה שלהגנה הוא מגיע בכל יום נתון.
      העונה, דרך אגב, הוא נותן את הנתונים הטובים בקריירה שלו
      (19.4, 4.5, 9.2),
      וזה למרות פתיחת עונה צולעת למדי בקליעה מעבר לקשת (25%),
      כאשר לזכותו צריך לציין שהוא לא מכריח זריקות, ושהאחוז האפקטיבי שלו לא צונח יותר מדי בגלל אחוזי השלוש הרעים (51.2% אפקטיבי).

  4. סיקור נהדר.טורונטו השנה באמת קבוצה כיפית, אבל אני מחכה לפלייאוף. גם הם בטח מקווים לקבל כמה שפחות תשבוחות ולבוא מוכנים לרגעים הגדולים.

  5. הפוך גוטה הפוך! הכח שלנו הוא בזה שלא נשבר מהמצב!
    בתור תושב הדרום אני מפציר בך לא לתת למצב לשנות את שגרת חייך (אנחנו משתדלים שיפריע לשגרת חיינו כמה שפחות). בזה כוחנו ובכך אנחנו מבטלים את הרוע והשנאה של ירי טילים על אזרחים .
    ד"א סיקור מצויין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט