אירועי דיומא – 12.11.2018

כדורגל

ליגת העל – מחזור 10 / מתן גילור:

20:00 איחוד בני סכנין-מועדון ספורט עירוני אשדוד (ספורט 5 לייב). המשחק הנועל את המחזור לפני פגרת הנבחרת ופגרת השזרוע מפגיש בין שתיים מעמועמדות לרידיה שנמצאות בתקופה רעה. סכנין נועלת את הטבלה עם 7 נקודות בלבד כשבשני המחזורים האחרונים היא הובסה 0:3. במחזור הקודם זה היה נגד מכבי ת"א. אשדוד גם היא הפסידה במחזור הקודם 3:0, בביתה, להפועל חיפה, וגם היא עם שני הפסדים רצופים, מעט מעל סכנין עם 9 נקודות.

כדורסל

ליגת העל – מחזור 6 / יאיר זעפרני

20:45 גלבוע/גליל (1-4) – עירוני נהריה (3-2) – אחרי ארבעה ניצחונות ברצף, כולל שני האחרונים על הפועל ירושלים ומכבי ת"א, גלבוע/גליל משקיפה (ערב המחזור) על הליגה מלמעלה. היא רוצה וצריכה להמשיך להשקיף על הליגה גם אחרי המשחק הערב מול נהריה החלשה שבאופן כללי מתקשה מאוד לנצח מחוץ לאולמה הביתי.

21:00: הפועל באר שבע (2-3) – מכבי ראשון לציון (3-2) – שיחזור גמר גביע ווינר מוצא את שתי הקבוצות במצב רוח אחר לחלוטין מזה שהיו נתונות בו באותו אירוע. באר שבע התחילה את הליגה בצורה טובה ומפתיעה ולמרות שני הפסדים במשחקים צמודים למכבי ת"א ולהפועל חולון מיצבה את עצמה כקבוצה שצריך לקחת ברצינות. ראשון מצידה לא מצליחה לשמור על ההצלחה מטורניר קדם העונה ונמצאת עדיין במאזן שלילי. מעניין לציין שבכל חמשת המחזורים שחלפו עד כה כשראשון ניצחה, באר שבע הפסידה והפוך. הנתון הזה יישמר כמובן גם היום… באר שבע התחזקה אתמול ברוברט רות'בארט שכמובן לא ישחק הערב.

 

 

מכללות / עידו גילרי

צפון קרוליינה (8) – סטנפורד

קנזס (1) – ורמונט

קנזס סטייט (12) – דנבר

וושינגטון (25) – סן דיאגו

 

משחקי אתמול:

דיוק (4) 94 – ארמי 72  שלשות הטנורים של דיוק לא התרשמו מהאבירים השחורים כשוויליאמסון שוב בולט מעל כולם עם 27 נקודות (11 מ-14 מהשדה), 16 ריבאונדים ו-6 חסימות. רדיש עם 25 ובארט עם 23 לא נשארו הרבה מאחור.

וירג'יניה (5) 76 – ג'ורג' וושינגטון 57  אצל הקאבלירס בלטו קייל גאי וטיי ג'רום כשכל אחד תורם 20 נקודות עם 4 שלשות בנוסף ל-6 ריבאונדים.

מיסיסיפי סטייט (18) 77 – הארטפורד 59  אצל הבולדוגס שוב בלט קווינדארי וות'רספון עם 22 נקודות.

טקסס כריסטיאן (20) 79 – אורל רוברטס 62  אלכס רובינסון עם 23 ודזמונד ביין עם 22 הובילו את הדרך עבור הצפרדעים המקוננות.

מישיגן סטייט (10) 106 – פלורידה גולף קואסט 82  ניצחון קל לטרוז'נס. ניק וורד עם 25 נק' + 10 ריב' וג'ושוע לנגפורד עם 18 נקודות+ 10 ריב'.

טוליין 69 – פלורידה סטייט (17) 80   את הסמינולס הוליך טרנס מאן עם 21 נקודות ו-10 ריבאונדים.

 

טניס / מתן גילור

טורניר לונדון (1500):

היום יתקיימו משחקי בית גוסטבו קוורטן.

16:00 אלכסנדר זוורב(3)-מארין צ'יליץ'(5) (ספורט 1). זוורב מגיע אחרי עוד שנה מוצלחת שכללה זכייה בתואר 1000, למרות שמבחינת הביצועים במייג'ורס הוא די מאכזב. 3 תארים בגיל 21 זה מרשים בכל זאת. צ'יליץ' התחיל את השנה מצוין כשהגיע לגמר אוסטרליה והפסיד לפדרר רק במערכה חמישית. אבל משם הדברים פחות הסתדרו ובתואר היחיד השנה הוא זכה בטורניר קווינס. המאזן בין השניים עומד על 1:5 לטובת הגרמני, כוללת 5 המפגשים האחרונים מאז ההפסד במשחק הראשון ביניהם בוושינגטון בשנת 2015.

22:00 נובאק ג'וקוביץ'(1)-ג'ון איזנר(8) (ספורט 1). ג'וקוביץ' מגיע למשחק בכושר נהדר מהמקום הראשון בעולם, אחרי שבחצי השני של השנה גרף 4 תארים: ווימבלדון ופלשינג מדו (2000), סינסינטי ושנגחאי (1000), אבל דווקא אחרי הפסד בגמר בפריז. הוא הפיבוריט לזכייה בטורניר הזה מה שישווה את שיאו של פדרר עם 6 זכיות. איזנר גם הוא עם שנה לא רעה כולל זכייה בשני תארים וחצי גמר ווימבלדון. המאזן בין השניים עומד על 2:8 לטובת הסרבי, כולל 5 המפגשים האחרונים, אבל קשה לדעת כמה המאזן מייצג כשהשניים לא נפגשו כבר למעלה משלוש שנים.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. אתמול רוני אוסליבן וקיירן וילסון ייצרו גמר בלתי נשכח של אלוף האלופים. רוקט רוני הוביל כל המשחק ונראה בדרך לניצחון קל. וילסון הלוחם הפך עם ארבעה פריימים ברצף והגיע ל-9:8, ומסדר ברייק בדרך למה שנראה כמו ניצחון. אבל טעות שלו מביאה לברייק נגדי של רוני ולפריים מכריע. שם רוני עם סנצ׳ורי אדיר גומר את המשחק. כן ירבו משחקים כאלו.

  2. תודה! מוסיף גם את המשחק השלישי באליפות העולם בשחמט.

    כרגע המצב 1-1 אחרי שני תיקו. בראשון קרלסן היה בעמדת ניצחון בשחור אך לא הצליח לממש ובשני קוראונה הפתיע בצעד ה10 ככה שהוא היה כל הזמן בעמדת תיקו בשחור (ואפילו ביתרון קליל מאוד לקראת הסיום)

    היום המשחק יחל ב15, קוראונה בלבן ינסה אולי ליצור יתרון אמיתי ראשון על הלוח. אני ממליץ לראות את הסיקור של chess.com https://www.chess.com/wcc2018

  3. תודה רבה על ההשקעה.
    ראוי לציין את הסקירות היומיות הקצרות והתמציתיות של עידו גילרי על כדורסל המכללות. וכמובן גם המאמרים של ערן שור-כל אלה מהווים תוספת חשובה ומעניינת.

      1. ועוד נפלת על תקופה טובה שלו.

        לפני כמה חודשים התהדר בנוסף בזקן שלידו
        הארדן זה שפם בר מצווה.

        1. Description
          The 2018 FIDE World Chess Championship is a 12-game match taking place between Norwegian World Champion Magnus Carlsen and his US challenger Fabiano Caruana. The match starts in The College, London on November 9th and will be won by the first player to reach 6.5 points in the classical games. If those end in a 6-6 tie tiebreaks will be played on November 28th. The prize fund is 1 million euros, split 60% to the winner and 40% to the loser. If the match is decided in tiebreaks that changes to 55/45. The classical time control is 100 minutes for 40 moves, then 50 minutes for 20 moves and then 15 minutes to the end of the game, with a 30-second increment from move 1. The tiebreaks begin with four 25+10 rapid games. If still tied two 5+3 blitz games will be played, and if drawn again up to four more blitz mini-matches will follow. If still equal, one last Armageddon game will be played, where White has 5 minutes to Black's 4, but a draw will make the player with Black the World Champion. There will be a 3-second increment from move 61. Official website: worldchess.com

    1. כמעט חסר משמעות.

      קרואנה ידוע כבעל מוניטין מפוקפק בניהול זמן,
      אבל יש לו עוד המון זמן בעמדה פשוטה ולא נפיצה,
      הוא גם עומד פוזיציוני טיפה טוב יותר.

      אם לא יקרה כאן משהו דרמטי, זה תיקו.

        1. זה הפחד שלי..
          אין לי כוח למרתון של 7 שעות.

          מה שמעניין זה שבמשחק השני, קרואנה היה יכול ביתרון רגלי בסיום, לנסות לאתגר את קרלסן ונמנע מכך, למרות שקרלסן עקר וטחן הרים בסיום של המשחק בראשון שהסתיים רק בחצות

  4. לא משהו שאני יכול לצפות בו באופן קבוע. זה נחמד כי ישבתי עם הבן הגדול וניסינו ביחד לנחש מה יעשו, אבל לבד זה לא משהו שאני יכול להתמיד בו.
    בטח שאני מרגיש שאני צופה במשחק בין מחשבים, כי אני לא רואה את השחקנים מול העניינים.
    הרבה יותר נהניתי לראות בעבר משחקים מהירים (25 דק').
    הבליצים היו לי מהירים מדי ולא ממש הצלחתי לעקוב.

  5. פחות התכוונתי למשחק, יותר לצמד הלחצנים..

    לגבי המשחק עצמו, נפלת על אחד בנאלי וזה כמובן לא מוסיף.
    זה שאי אפשר לראות את השחקנים זה באמת ביזיון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט