
*
אני חייב להתחיל עם התנצלות: אני כותב על מחשב שלא תופעל משך למעלה מחצי שנה, והוא נמצא אי שם ליד הקיר, ובינו לבין המקלדת יש איזה 80-90 ס"מ מרחק ואין לי דרך לקרב מאומה. אז אני לא רואה מה אני כותב, והפעם גם מאוחר. חשבתי לדחות הכל בעוד יום אך ברצוני להיפטר מפוסט זה, אז זה מה יש.
**************
לא אתחיל לתקוף במילים בוטות. לא אכתוב שמכבי הושפלה בביתה. לא אכתוב שזה ביזיון שמכבי קולעת 23 נק' בחצי משחק. לא אכתוב שמכבי קלעה במחצית 7% מה-3 (1 מ-14). אני לא רוצה לכתוב את כל הדברים האלה כי ישנם במכבי גם דברים טובים מאד למשל רועי גלדסטון, סמנכ"ל תקשורת ודיגיטל, שקיבל אותי כה יפה, ואפילו הבטיח לי שלהבא, כל משחק של מכבי שאני הולך אליו – הוא נותן לנו שתי אקרדיטציות, ואני גם לא רוצה להיראות ולהישמע כמו הדוד שבא מאמריקה שכולם מכירים ויודעים שהוא מכור ל-NBA וכל דבר הוא שופט במושגי NBA.
כלל וכלל לא. ואני אפילו אוהד מכבי גם בגלל שאני אוהד כל דבר ישראלי נגד יריב זר, וגם כי באתי עם קבוצת חברים שכולם בני תל אביב בגילי, וכולם חולים על העיר הזאת ועל מכבי כדורסל וכדורגל.
אני לא בא הנה לתת שעורי כדורסל לאף אחד.
אבל מה שראיתי היום היה זוועה. יותר מזוועת כדורסל. כל כך קיוויתי וכל כך 'הרגשתי' שבגלל רמון סשיון ובגלל בואי תתחיל 'תקופת מכבי החדשה'.
מה שראיתי היה הדבר ההפוך ביותר.
* ראיתי קבוצה שאין בה אף קלעי מ-3.
* ראיתי קבוצה שהשמירה שלה היא ממש לא שמירה.
* ראיתי קבוצה שמשחקת משחק בו לא ראיתי כמעט שחקנים מבודדים לקליעה מרחוק בגלל חוסר שיטה וחוסר יכולת.
* ראיתי קבוצה נמוכה מאד (בקטע אחד במחצית השנייה שיחקו קנדריק ריי (1.88 מ'), דיאנדרה קיין (1.96), רמון סשיון (1.91), אנג'לו קלויארו (2.03) ואלכס טיוס (2.03) נגד גוסטבו (2.07), טבארס (2.20), טריי תומפקינס (2.08), דק גבריאל (1.98) וסרחיו יול (1.90). זה נראה כמו קבוצת נוער נגד בוגרים.
* ראיתי קבוצה שאין לה משחק תחת הסל כי היא נמוכה מדי, והגבוה החזק היחיד שלה – ג'וני אובראיינט – מעדיף להיות בפרימטר ומשם או להשליך מרחוק או להיכנס לסל. אבל אף תרגיל לא שיחרר אותו להיות לבד תחת הסל עם הכדור (כפי שעשתה ריאל שוב ושוב), והגובה שלו (2.06 מ') די הלך לאיבוד ונמחק.
רמון סשיונס יהיה טוב עד טוב מאד, אבל מישהו חייב לומר לו שזה לא ה-NBA כאן והוא לא יכול לשחק "CORRECT BASKETBALL" עם ניהול משחק טוב ומסירות טובות, אלא עליו להיכנס לסל שוב ושוב, ולזרוק מרחוק, הוא יכול היה להיות מצויין בריאל מדריד עם קלעי השלשות שלה אבל במכבי עליו יהיה לקחת את המושכות ולהתחיל לקלוע 25 נק' למשחק. היו לו עונות של 15 נק' למשחק. הוא יכול, אבל מישהו צריך לומר לו שזה תפקידו: ליצור נקודות.
כל זה מביא אותי שוב למאמן ספאחיה. אני לא אומר שהוא מאמן לא טוב. אני רק אומר שהוא לא טוב למכבי. כדי להציל את העונה הם חייבים מאמן חדש, ולדעתי ישראלי. כיצד היום ב-25 הפרש ו-6-7 דקות לסיום הוא לא נתן לדני אבדיה לשחק זה דבר לא מובן לי לחלוטין.
אבל נהניתי מהנסיעה להיכל דרך הרחובות שפעם הכרתי והיום הם נראים כרחובות במנהטן. אני כאן כל שנה אבל לא באזור ההיכל, ולא בנסיעה אליו מאבן גבירול. וואללה איזה עיר אדירה יש לכם! אבל חייבים רכבת תחתית. לא ייתכן בלעדיה.
מה זה התאכזבתי מהעתונאים. חשבתי שאבוא וכולם יקפצו לדום. איזה דום! כמעט אף אחד לא הכיר אותי, ואני חשבתי שאני מן שם דבר כאן! היחיד שהכירני היה אריה מליניאק שלהפתעתי ישב בשורה העליונה של העיתונאים ולא למטה. ככה זה. העיתונות הכתובה כבר לא מעניינת אף אחד אז את עיתונאיה מעלים יותר ויותר למעלה.
היחיד שהכיר אותי היה אחד בשם רועי ינקלוביץ' מאתר 'יזראלספורט' ואז גיליתי עוד אחד שהכיר אותי, יהושע הליקמן מאתר www.sportsrabbi.com
אז לילה טוב ומתנצל על הפוסט הזה שנכתב בתנאים-לא-תנאים, אבל אחרי הכל היה זה ערב נהדר כי גיליתי תל אביב חדשה שלא ידעתי!
פתאום נזכרתי בדבר אחד: מדוע ספאחיה נותן לאנג'לו קלויארו לשחק ולשחק, והוא לא עושה מאומה? כשהתברר לי שהוא אמריקאי לא האמנתי!

תל אביב אכן עיר פגז, הקבוצות שלה בכדורסל השנה, פחות. פוסט מעולה מנחם.
הפוסט מעולה מכבי הרבה פחות
מישהו צריך לספק תשובה איך לא פיטרו את ווייצ'יץ כבר ב-2016…
לא מעורה בפוליטיקה הפנימית, אבל השמועה ידועה שיש שם כמה נושאי תפקידים 'בזכות' מעלליו של פנאן.
אבל שוב, בסופו של יום המאמן מגיע עם השחקנים למשחק והוא צריך להפיק מהם את המירב. ראית את החצי הראשון של הרבע הראשון? נכון, לא מלהיב, אבל מכבי שיחקו יפה, מסודר וסביר. ברגע שריאל ברחה קצת, ספאחיה לא הצליח להפיח רוח בקבוצה, כי אין לו את היכולת הזו.
ואז קורה מצב שיש 3-4 התקפות בלי תרגיל! ראיתם פעם דבר כזה? קבוצה יוצאת להתקפה עם חסימה אחת וזהו, מחכים לסוף שעון. והאם ספאחיה מוציא לפסק זמן? לא! הוא שומר אותם לגארבג' טיים האמיתי, לתת לשחקנים קצת זמן לנוח ולשמוע איך הם גרועים בגלל הסקאוטינג והפציעות, והם בכלל בלו"ז של נ.ב.א, ומתי יש זמן להתאמן ולמה לא הביאו לי קרטיב תות כשביקשתי. פתטי
בנוסף, אני סבור שיכולות האימון שלו גרועות, הוא הרכיב סה"כ קבוצה יפה, אבל הוא מתפעל אותם בערך כמו אחיין שלי שמשנה הרכבים ב2k18. שזה יפה, אבל לא כשמשלמים לך מאות אלפי דולרים לעונה.
הבעיה היא בספאחיה, ואני מעתיק לכאן את מה שכתבתי בפריוויו:
טוב, הבנתי מה מפריע לי בספאחיה.
נכון, הוא מאמן בינוני וחסר יצירתיות, אבל בואו- הוא לא הראשון מסוגו במכבי.
הבעיה שלי היא המחסום הפסיכולוגי שלו שהוא מציב גם לפני השחקנים. הוא לא נמצא במקום של להרים את הקבוצה, הוא מתנהג כמו פועל שבא לעבוד. והעבודה שלו חרא.
מאמן טוב זה מאמן שנמצא בחברת השחקנים שלו, הוא צועק עליהם ומקלל, אבל גם יודע לומר מילה טובה או לפרגן באותו אטרף. שמעתם את ספאחיה אומר מילה טובה לשחקן? אומר מילה טובה על שחקן? כל מה שיש לו לומר בראיונות זה הררי תירוצים ולבוא בטענות.
השפת גוף שלו אומרת 'אני לא מאמין שיש לכם את היכולת לנצח', במקום לומר 'גם אם אנחנו פחותים מהם ברמה, לכל קבוצה יש ימים טובים ורעים, בואו נדאג שלנו יהיה יום טוב ונתדל ששלהם יהיה רע' אם אמון, אטרף ואמביציה.
מאמן בלי יכולות אימון, אבל מעל הכל- בלי אופי של מאמן אמיתי.
אני מדבר בליגה של אוברדוביץ', שאראס, בלאט וכו' ראיתם אי-פעם התנהגות אצל ספאחיה שגורמת לך לחשוב "וואו, הוא באמת 'בתוך זה' הוא באמת חלק מהקבוצה". גורנישט. הוא רק מזכיר את אוברדוביץ בעצבים על שריקות טועות, זה לא חכמה- גם אני יכול.
אמרת ספאחיה, אמרת הכל….
תודה מנחם
מכבי קלעה 23 נקודות במחצית וזה שיא שלילי עבורה למחצית ראשונה במשחק בית באירופה
ההפסד ב 21 הפרש הוא ה 2 הכי גבוה באירופה ( 23 הכי גבוה )
הבעיה הגדולה של מכבי היא סגל לא מאוזן ובניה מחדש בכל שנה.
הקושי למצוא שחקנים טובים במחיר סביב ורול פליירס כמו רול לדוגמא לא מתאמים לרמות הגבוהות כשחקנים מובילים
ללא טייריק בלאק עם וילבקין פצוע אין מי שיוציא לפועל באירופה
לליגה שחקן כמו ג’ון די סביר אבל ליורליג זה לא מספיק
העונה עוד ארוכה ויש 24 משחקים לתקן ,הבעיה שצריך לנצח 66 אחוז ממה שנשאר
אתה רואה את מכבי בקונסטלציה הנוכחית שלה מסוגלת לזה??? אני לא…
מנחם הזכרת את הצד ההתקפי גם ההגנה של מכבי לא משהו לספר עליו הביתה, רק השבוע חטפו בליגה 100 נק' מהגלבוע שבנויה מישראלים בינוניים עם הרבה לב ורצון שסביבם ארבעה זרים ילדדוס שרק סיימו קולג'..
קבוצה פריכה ומאוד רכה עם מאמן ושדרה ניהולית מקצועית בינונית-מינוס.
מכבי בריאה מסוגלת להכל
צריך לנצח 11-12 בפעם בבית + 4 ניצחונות חוץ
אופתע אם יעשו 15-16 נצחונות עד סוף העונה… בטח אם לא יטפלו שם בהגנה הרכה
על פניו ספאחיה הוא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון.
אבל – וזה אבל גדול – את הפתרון של להחליף את המאמן ניסו כל כך הרבה פעמים בשנים האחרונות, וזה חלק ממה שגרם להתדרדרות של הקבוצה. מעמד המאמן נשחק, מאמנים טובים לא רוצים להגיע והשחקנים לא סופרים את המאמנים שישנם.
הפתרון צריך לבוא מעבודה עם המאמן ולא נגדו, ועוד לפני זה להתחיל בלהחליף את וויצ'יץ' במישהו באמת יודע לנהל מקצועית קבוצה.
תודה דוק, אחלה פוסט.
למען ההגינות, מכבי פתחה את העונה עם הגרלה מאוד קשה, אבל באמת לא ברור למה הוא לא מנצל את הגארבג' טיים כדי לתת קצת דק' לישראלים צעירים.
מנחם אמרתי לך שלא כדאי לראות את הדבר הזה.
בפעם הבאה תקשיב לי..
סשנס יכול לשחק בליגה למקומות עבודה חבל שלפחות לא נותנים לישראלים מוכשרים כמו אובדיה הזדמנות אמיתית.
גם בהרכבים חרא עם סגלים אפורים לנצח את מכבי בהיכל היתה משימה קשה.
מכבי ב4 השנים האחרונות גרועה בכל המסגרות.
רול וקיין העונה גרועים.אנג'לו וריי לא לרמות האלה ואובריינט שחקן מוכשר אבל לא שמע על המושג הגנה.
אחלה פוסט מנחם, היית עדין משחשבתי. מכבי נראו גרוע אתמול, לא שייכים לאותו ענף כמו ריאל. ההגרלה היתה קשוחה אבל אין תירוץ להיראות ככה. על הגנה אין מה לדבר בכלל.
כל הטענות על מכבי מוצדקות. הייתה איזו שהיא אשלייה של התקדמות בתחילת העונה, אבל כלום מזה לא נראה כעת. מה שמכבי מציגה זה כדורסל אנמי ברמות מזעזעות. אולי זה טוב לקבל את המכה בתחילת העונה, כשיש זמן לשנות (או פשוט להתרגל…)
אני חושב שהעונה של מכבי מתחילה עכשיו. מכבי קבוצת 6 8 ואם לא תעלה לפלייאוף כשלון. עד כה היה לה לוז רצחני ועכשיו מתחיל הלוז בו הם צריכים לנצח משחקים באמת. פציעות זהמהותי. מה קורה בnba שכוכב נפצע? הקבוצה מתרסקת וזה מה שקרה למכבי לוז רצחני עם פציעות זה מתכון. אובריינע סה בתם טחד שכאילו טוב אבל יכול לדים נק בכמה דקות ונעלם. וא כרמלו
תודה מנחם
עקב עומס עבודה לא ראיתי את מכבי כמעט העונה וגם אתמול פספסתי את החצי וכשראיתי את התוצאה ויתרתי על החצי השני.
אז קחו את המסקנות שלי בערבון מוגבל
אני חושב בקצרה שמוקדם לפטר את ספאחיה
כי
1. סדר המשחקים היה קשה מאד
2. שחקני מפתח היו פצועים.
צריך לתת לו את הזמן להתאושש אבל אם בלאק בריא והוא מפסיד בשבוע הבא בקנריה לא תהיה ברירה אלא לפטרו .
מכבי נמצאת בבעיה רצינית היא כבר לא מושכת שחקנים זרים כמו פעם כאשר בנוסף ספאחיה מאמן בינוני , המנהל המקצועי ניקולה וויציץ לא ברור מה עושה שם , סקאוטינג בעייתי אם נתבטא בעדינות וגם הבעלים בעייתיים ולכן מכבי נמצאת במצב הזה כבר כמה שנים
ממליץ לך לפוץ לירושלים מנחם. שם נמצא הכדורסל האיכותי.
הבעיה במכבי ת"א היא לא רק ספאחיה. הבעיה של מכבי ת"א בעשר שנים האחרונות, זאת ההנהלה שלה, כולל וויצ'יץ' שבא כמאמן גבוהים, ונהפך למנהל מקצועי, הגוזר קופונים , לסגור חובות מבנק מוני פנאן ז"ל. תבוא לארנה בירושלים, שם קצת אחרת.
אימפריות לא נופלות מכוחות חיצוניים, רק מכוחות פנימיים.
[…] ביציע ראה את זה, אני בפריוויו לפתיחת העונה ראיתי את זה, מנחם במשחק יורוליג אחד (!) בו הוא צפה בזמן שהותו בארץ ראה את זה, כל טובקיסט מצוי […]