ליגת המכללות: שחקנים בולטים, עם עין לדראפט הבא / ערן שור

 

מעבר לטריו של דיוק, יש עוד לא מעט שחקנים מעניינים לעקוב אחריהם השנה. בחרתי כאן בשמונה, שרובם, אם לא כולם, צפויים להיבחר בסיבוב הראשון בדראפט בקיץ הבא. לא בהכרח דירוג של כל השחקנים הכי טובים/מבטיחים, אבל בחרתי בכאלה שמציגים משחק או רקע מעניין לדעתי.

 

1. נאסיר ליטל (פרשמן; צפון קרוליינה; סמול פורוורד בגובה 1.98 עם מוטת ידיים של 2.18). ליטל, הבכלל לא קטן גופנית, הוא קצת לייט בלומר. עד לסוף השנה שעברה הוא לא נחשב לאחד השחקנים המובילים של המחזור הזה. אבל אז, בתחילת 2018, הוא פרץ לקדמת הבימה עם הופעות נהדרות ובחירות בק-טו-בק ל-MVP של שניים ממשחקי האולסטאר המרכזיים של כדורסל התיכונים: המקדונלד'ס אול אמריקן והג'ורדן בראנד קלאסיק. ליטל הוא די פריק אתלטי, חזק מאוד, ובעל משחק אגרסיבי, עם מנוע ואינטנסיביות נהדרים. השילוב של אורך לא נגמר, אתלטיות נפיצה, פיזיות, וחוסר פחד הופכים אותו לחודר מצויין, אבל בשנה האחרונה הוא החל לפתח גם קליעה טובה מבחוץ, שהופכת אותו להרבה יותר מגוון ולאיום התקפי של ממש גם בליגות של הגדולים. האינטנסיביות מופיעה גם בהגנה המצויינת, שם הוא מראה פוטנציאל לשומר לוק-דאון. והשילוב הזה של נתונים גופניים ומשחק בשני צידי המגרש הופך אותו לדעתי לבחירת טופ-5 בטוחה בדראפט הקרוב, עם פוטנציאל לאיים אפילו על המקום הראשון אם ייתן עונה מרשימה בצפון קרוליינה. גרסה מוכשרת יותר של ג'ראלד וואלאס עם תקרה של קוואי לאונרד. משלים ארבע בחירות דראפט (יחד עם השלישייה מדיוק) מבטיחות מאוד.

 

2. רומיאו לנגפורד (פרשמן; אינדיאנה; סקנד גארד; 1.98). הפרשמן בעל השם הרומנטי, שבחר לבלות את הוואן אנד דאן שלו באינדיאנה, הוא סקורר בכל רמ"ח איבריו. כזה שהמשחק בא אליו ולא נראה כאילו הוא מכריח דברים. בתיכון קלע, די בקלות 36 נקודות למשחק. משחק בקצב שלו ומגיע לנקודות שמשם נוח לו לקלוע, מחליק על המגרש ונראה נינוח מאוד. יש לו ג'אמפ שוט יפה, עם ניתור טוב, שחרור מהיר של הכדור, ודיוק. אתלט נהדר וגם שולט מצויין בכדור ומסיים ביצירתיות ליד הטבעת. יכול להיראות קצת נינוח מדי על המגרש לפעמים, אבל מדובר בכישרון גדול, שצפוי לקלוע הרבה בקולג' ולהגיע תוך שנה ל-נבא. מזכיר לי את דיאנג'לו ראסל או ג'מאל מורי ביכולות.

 

3. בולבול (פרשמן; אורגון; סנטר בגובה 2.18 עם מוטת ידיים של 2.34) אוקיי, בול בול. כנראה השחקן הכי מעניין ושנוי במחלוקת במכללות השנה אחרי זאיון וויליאמסון. וזה לא רק בגלל השם הנפלא או הייחוס המשפחתי (הבן של מאנוט האגדי). פרוספקט במימדים כאלו לא היה לנו מאז… טוב, בעצם מאז מו במבה בשנה שעברה. כמו מו (וכמו האבא), גם בול הבן הוא בעל מבנה גוף רזה מאוד. אבל שלא כמו אבא, יש לו לא מעט יכולות של גארד – שליטה סבירה בכדור, ניידות טובה, וגם קליעה משלוש, שלמרות שהיא לא הכי אלגנטית, נכנסת באחוזים טובים. ושכן כמו אבא, הוא מהווה מטרייה אווירית; חוסם נהדר עם תזמון וידיים לא נגמרות. מבחינת פוטנציאל טהור, הוא אחד השחקנים הכי מבטיחים בדראפט הזה.

אבל יש גם סימנים מדאיגים. קודם כל, מבנה הגוף הרזה להכאיב. ראיתי את בול במשחקים בגמר התיכונים לפני כמה חודשים. בהגנה הוא סיפק הגנה לא רעה על הסל וניידות, אבל בהתקפה גבוהים מאסיביים פשוט דחפו אותו החוצה, תסכלו אותו, ולא נתנו לו להשפיע על המשחק. מעבר לזה שהוא דק, יש לו גם מרכז כובד גבוה, שפשוט לא מאפשר לו להתמודד מול שחקנים חזקים. וגם לא נראה לי שהחלק הזה הולך להשתפר הרבה, כי יש לו מבנה גוף שפשוט לא יכול להוסיף הרבה משקל. דאגה נוספת היא המוטיבציה והאסרטיביות. יש רגעים במשחק שהפוטנציאל שלו משפריץ החוצה, אבל בלא מעט דקות, ולפעמים משחקים שלמים, הוא נראה קצת אדיש – מוותר בהתקפה, ואולי אפילו יותר מדאיג, לא נותן מאמץ שיא בהגנה, שאמורה בסופו של דבר להיות כרטיס הביקור שלו כשחקן נבא גבוה. אישית, אני רואה כאן יותר מהאיש של מנחם, האשים תאביט, מאשר פורזינגיס או רודי גובר (למרות שבול בפירוש יותר מוכשר מתאביט). ולכן, אני לא חושב שייבחר גבוה בדראפט, למרות שיש מי שמחזיק ממנו בחירת טופ-5. מקווה שאני טועה, כי בשיאו בול יכול להיות אחלה שחקן שכיף לראות.

 

4. רוי האצ'ימורה (סופומור; גונזאגה; קומבו פורוורד; 2.03 עם מוטת ידיים של 2.18). עוד סיפור מעניין. רוי גדל ביפן, בן לאמא יפנית ואבא מבנין שבאפריקה. עם כל הכבוד ליוטות (ווטנבה; טבוסה), האצ'ימורה הולך להיות היפני הראשון שבאמת ישחק ב-נבא, ולא סתם ייכלל בסגל כקוריוז. מדובר בשחקן לא רע בכלל. חזק וארוך, עם אתלטיות וניידות טובות, ועם מגוון דרכים לשים את הכדור הכתום בתוך הטבעת. "גיליתי" אותו באליפות העולם עד גיל 19 בקהיר, בשנה שעברה, ומאז עוקב אחריו ומקווה שיצליח. עדיין חסרה לו קליעה יציבה יותר מבחוץ וגם יציבות מבחינת האגרסיביות והתשוקה למשחק. אבל נראה לי שגם אלו יגיעו ככל שייצא מהקליפה שלו. לקח לו זמן למצוא את מקומו בגונזגה (כשהגיע לא דיבר בכלל אנגלית ובשנה שעברה עוד לא פתח בחמישייה), אבל הוא משתפר משמעותית משנה לשנה ולדעתי השנה הולך לפרוץ ולהיבחר בסופה בדראפט. בנבחרת יפן הבוגרת הוא כבר הכוכב והקיץ הוביל אותה בין השאר לניצחון יוקרתי על אוסטרליה (אוסטרליה ב'), כשהוא קולע מעל 20 נקודות למשחק במגוון צורות.

 

5. קוונטין גריימס (פרשמן; קנזס; סקנד גארד; 1.96). שחקן כלבויניק, שעושה קצת מהכל. היה מצויין בנבחרת עד גיל 18 של ארה"ב באליפות אמריקה הקיץ והראה אתלטיות נהדרת, יכולת לשחק בכל עמדות הגארד, ראיית משחק טובה, ואקטיביות הגנתית. כתבתי בפוסט קודם שקנזס היא המועמדת המרכזית שלי לאליפות, ולגריימס יש חלק מרכזי בזה. גארד חזק ואגרסיבי, מוסר מצויין, צעד ראשון מהיר, מהירות טובה, ושליטה טובה בכדור. עדיין צריך לשפר את הקליעה ואת האינטנסיביות ההגנתית. אבל אם אני לא טועה, גם הוא וואן-אנד-דאן, בטח אם באמת יצליח להוביל את קנזס להצלחה קבוצתית.

 

6. קלדון ג'ונסון (פרשמן; קנטאקי; סקנד גארד; 1.98). עוד אתלט טוב, שמוצא מגוון דרכים לקלוע. קלעי נהדר עם ג'אמפ שוט יפה ונקי. מראה גם הרבה התלהבות ורצון במשחק שלו. הסקיל-סט עדיין נמצא בשלבי התפתחות והוא בולט יותר במגרש הפתוח, אבל עדיין נראה לי שתהיה לו שנה טובה בקנטאקי, שתשכנע קבוצות להמר על הכישרון הפיזי וההתלהבות.

 

7. ג'יילן הורד (פרשמן; וייק פורסט; קומבו פורוורד; 2.06). הורד הוא צרפתי שפרץ לראשונה באליפות העולם עד גיל 17 בספרד, לפני שנתיים. אם אני לא טועה, הוא אפילו היה מלך הסלים של האליפות ההיא ונתן כמה הצגות יפות. מאז הוא הספיק לגבוה עוד ולהתחזק, ולאחרונה היה אחד המצטיינים של משחק הנייקי הופ סאמיט, כשעזר לנבחרת הבינלאומית לנצח את האמריקאים. ריבאונדר טוב, שב-נבא של ימינו יוכל להיות סטרץ' פור. יכול להיות שבשנה הקרובה הוא לא יבריק התקפית במכללה של טים דאנקן, אבל הפוטנציאל ההגנתי שלו וגם הגיוון ההתקפי ישכנעו אני חושב את אחת הקבוצות ללכת עליו בסיבוב הראשון.

 

8. צ'ארלס באסי (פרשמן; ווסטרן קנטאקי; סנטר; 2.11 עם מוטת ידיים של 2.21). עוד שחקן בינלאומי. באסי הניגרי הוא סנטר אתלטי עם גוף גדול. סנטר מהסוג הישן, שנותן כוח, ריבאונד, חסימות, וסיומת אתלטית ליד הסל. מהיר ונייד, כך שאמור להיות מסוגד לכסות גם את הפיק-אנד-רול בהגנה. לא מוכשר ברמות של אמביד או קא"ט, וגם רמות האנרגיה שלו לא תמיד יציבות, אבל צעיר (רק מלאו לו 18) והראה ניצוצות של שחקן נבא תורם.

 

כמה שמות אחרים לשים אליהם לב: הגבוהים נזרון ריד מאל אס יו ודניאל גאפורד מארקנסו, והגארדים דאריוס גרלנד מונדרבילט ואיו דוסונמו מאילינוי.

וכמו תמיד, יהיו גם הפתעות. אז מי יהיה הטרה יאנג הבא?

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. ערן, הכתבות שלך מוסיפות המון לאתר ואשמח אם תכתוב יותר ! מהמעט שראיתי מבול בול הוא באמת בעל פוטנציאל עצום בגלל הנתונים הפיזיים שלו אבל הזריקה שלו מאוד משונה .

    1. כן, זריקה משונה בהחלט, שאיכשהו נכנסת באחוזים די גבוהים משלוש. אבל אפילו עם הגובה שלו, מול מגינים זריזים וגבוהים יהיה נראה לי קשה לו להמשיך לקלוע אותה באחוזים כאלה.

  2. נפלא. במקום. חשוב ביותר. מאורגן ומתואר בצורה הטובה ביותר. תוספת מיוחדת וחשובה ביותר לאתר. אני מכיא-=ר את כולם אבל רוב הגולשים כנראה שלא. עכשיו הם מכירים.

      1. אני מניח שאתה מדבר על סקו דמבוייה (יש גם את קיליאן טילי מגונזאגה, שקצת נפצע ואמור להגיע ל-נבא, אבל לא מדובר שם על איזה כישרון מפעים).

        לגבי דמבוייה (שלא הזכרתי כי הוא לא בקולג'ים), קשה קצת להגיד. הנתונים הפיזיים נהדרים: קומבו-פורוורד גבוה, ארוך, אתלטי ומהיר, עם מבנה גוף טוב ויכולות להוריד כדור לרצפה וגם לקלוע מבחוץ. הוא גם צעיר מאוד — יותר מבארט ווילאמסון. הפוטנציאל ההגנתי מצויין.

        אבל כרגע הוא מאוד בוסרי. משחק עם קבוצת בוגרים בצרפת השנה, ונראה מאוד לא בשל. אני חושב שהפרסומים על זה שהוא יכול להיות בחירת טופ-5 קצת עלו לו לראש והוא מנסה לעשות דברים שהוא לא יודע, ובדרך כלל נכשל. מחטיא ומאבד הרבה ולא מראה יותר מדי אינטלגנציית משחק. כרגע ממש לא נראה ברמה של פרוספקטים כמו בארט, זאיון או ליטל, ואני משער שאם היה משחק כרגע במכללות, המנייה שלו הייתה יורדת. אבל בדראפט בוחרים הרבה לפי פוטנציאל, וזה בהחלט יש. כל מי שאי פעם אמר שמיאניס לא ייצא כלום (המון סקאוטים), צריך ללמוד להיזהר בנבואות שלו.

        בקיצור, לא יודע איך הוא יהיה בסופו של דבר, אבל נראה לי שלכל הפחות ייקח לו כמה שנים להגיע לרמות גבוהות.

  3. תפסו אותי בחו"ל, הפוסטים על פרוספקטיי המכללות שלך.
    כך שלא יצא לי, לא לקרוא, ולא להגיב.

    הבוקר, לצד הקפה, השלמתי חוסרים, וכל מה שיש לי לכתוב, זה –

    וואו.
    איזו שליטה מרשימה בחומר,
    איזו כתיבה קולחת. שאפו!

    אהבתי במיוחד את הניתוח על שלישיית הצעירים של דיוק.
    כמי (שלצערו) שקבוצתו האהודה, ככל הנראה, שוב, תעסוק יותר בסיכויי לוטרי מאשר בכדורסל אמתי בקיץ הקרוב,
    (שוב, לצערי)
    יש בהחלט סיכוי סביר שסדרת הפוסטים הנ"ל עוסקת בעתיד של הסאנס.
    עכשיו כאשר כבר אין את מקדונו, ניתן לקוות שמקבלי ההחלטות בפועל בקיץ הקרוב, יגלו בקיאות שדומה יותר לשלך, מאשר זו שגרמה לבחירתם של כריס ובנדר לא לפני הרבה זמן…

    1. תודה גיא. חייב לציין שחסרונך באתר הורגש מאוד. כבר עמדתי לצאת בעצומה להחזיר את גיא 🙂

      כמוך, מקווה שהסאנס יקבלו את אחד מבין השלישייה של דיוק או ליטל. לפחות עם בארט, וויליאמסון וליטל לא נראה לי שאפשר ליפול, וגם רדיש כאמור הוא כישרון ייחודי. הגיע הזמן לשוב לימי הכדורסל השמח של שנות ה-2000.

        1. יש כמה, אבל החוזק של הדראפט הקרוב הוא באמת בכנפיים. רכזים קלאסיים לא כל כך. יותר קומבו גארדים. אבל אולי זה הכיוון של ה-נבא באופן כללי.

    2. אני זוכר היטב את הדראפט שבו נבחר בנדר. לפני הדראפט אמרתי לעצמי מי הקבוצה הטפשה שתבחר בבנדר ומתי זה יקרה. להפתעתי המלאה פניקס עשתה זאת כבר בבחירה 4. שחקן שהיה שווה אז אולי סיבוב שני נבחר 4. כשהביאו גם את קריס , זה היה כבר קריז לבחור שחקנים גולמיים לגמרי בחירה 4 ו 8 ? ולעשות טרייד כדי להשיג בחירה 8.
      . שני השחקנים שהזכרתי הם שחקנים חופשיים בקיץ הבא.
      צר לי שזה קורה לקבוצה שגיא אוהד שלה. אגב יש לי סימטיה לקבוצה הזו.

  4. כתוב נהדר תודה ערן.
    אני את בול בול אוהב יש בו משהו שנורא מסקרן אותי ואם יהיה חוסם כמו אבא שלו וידע לשמור על הגוף, אז חבל על הזמן

    עוד שני שחקנים שאני אוהב , הם גונטיי פורטר האח של.. שלדעתי מאד מזכיר את ניקולה יוקיץ, גבוהה איטי וקצת מגושם עם סקילסט שלם.

    וסימי סיטאו הפרשמן מונדרבליט שהוא פוורורד עם אתלטיות בסגנון גיי גיי היקבון עם יכולת הובלת כדור ומסירה

      1. כן סימי שיטו הוא בהחלט מהחביבים עליי. גם הוא חוזר מפציעת ACL, וזו הסיבה שהוא קצת ירד בכל המוקים. השארתי אותו לפוסט האחרון, שבו אכתוב קצת על הקנדים שבחבורה.

        1. לגבי בול, שחקן שכיף לראות על המגרש, ככה שאני בהחלט מקווה שיצליח. אבל מהמשחקים שראיתי יש שני דברים מדאיגים. הראשון, הוא נוטה מאוד להיות און אנד אוף על המגרש. רמות אנרגיה לא יציבות. לפעמים הוא מרשים מאוד, חוסם כל מה שזז, וגם מעורב התקפית, ואז, באותו משחק, או לפעמים במשחקים שלמים אחרים, הוא נעלם לגמרי ולא מרגישים שהוא על המגרש.

          הדבר השני זה מבנה הגוף, שדומה לזה של אבא. רזה מאוד, בלי יכולת אמיתי להוסיף משקל סטייל רודי גובר. זה אומר שהוא מועד לפציעות, וגם שיהיה לו קשה מאוד בצבע. כבר בתיכון שחקנים אגרסיביים פשוט דחפו אותו החוצה ולא נתנו לו לנשום. יהיה קשה.

      1. כן, פורטר הצעיר קרע את ה-ACL באימון והוא בחוץ לעונה. היה יכול להיבחר כבר בדראפט של 2018. החליט להישאר עוד שנה, ועכשיו כנראה יצטרך לחכות שנתיים. לפחות הוא צעיר, אבל אין להם הרבה מזל במשפחה.

  5. נכון קראתי על זה, אבל לא הבנתי שזה האיי סי אל,
    כנראה שלא ילך לדראפט של שנה הבאה אלא רק של אחריו.
    במידה ויבריא , הוא הראה מספיק שנה שעברה בשביל להבחר טופ טן בדראפט של השנה אם בוורק אאוטס יראה חזרה ל כושר משחק.

      1. דריוס באיזלי או משהו דומה. חתם בקלאץ' ואז דפק גם חוזה באדידס על מיליון דולר. לא רע עבור תיכוניסט בדימוס.

        1. אה, בייזלי. כן, סיפור מעניין. היה אמור לשחק השנה בסירקיוז, אבל דפק להם ברז ברגע האחרון והחליט ללכת במקום לג'י ליג. ואז שוב שינה את דעתו והחליט לא לשחק השנה במסגרת מקצועית בכלל. כנראה שההחלטה לא ללכת לג'י ליג היא דווקא נכונה במחינתו, כי לדעתי ההייפ ממנו היה יורד. אבל לא יודע, שחקנים עם קבלת החלטות כזו לא כל כך באים לי טוב. בייזלי הוא עוד מישהו עם פוטנציאל גבוה מבחינת נתונים גופניים ויכולות בסיסיות, אבל כזה שבמשחקים עצמם לא נראה כל כך טוב. לא משחק אינטליגנטי ורמות האנרגיה לא יציבות. עדיין תהיה בטח איזו קבוצה שתהמר על הפוטנציאל. אבל אני לא מתלהב.

          1. תודה על כל התשובות. אני אף פעם לא עוקב אחרי השחקנים (מעבר לשמות) לפני הקולג' כך שזה עוזר לפני פתיחת העונה.

  6. יפה, ערן. אזכור להיכנס לפה להעמיד פנים שאני יודע על מה מדובר כשיתחילו לדבר על הדראפט או כשעידו ינסה למכור לי שוב אופציות לצפייה במרץ' מדנס. אם ברגע הנכון אוכל לשלוף איזה בול בול, זה יראה שאני יודע להעמיד פנים שאני יודע על מה אני מדבר.
    (ובאמת שזה אף פעם לא פייר להשוות בין אבא ובן, ובטח שלבול נמאס כבר, אבל אם לכדררן הצעיר יש עשירית מהאופי של אבא שלו – העולם הרוויח)

    1. נדמה לי שכן. אחרי השלישייה של דיוק וליטל, יש די נפילה בכישרון ואין כרגע אף שחקן שהוא מנייה בטוחה לדעתי (אולי לנגפורד?). כשתתחיל השנה זה יכול להשתנות, ושחקנים כמו דאריוס גרלנד או גריימס יכולים לפרוץ. אבל המחזור הזה בהחלט לא נראה משובח כמו הקודם.

  7. צ'ארלס באסי מזכיר לי מאוד שחקן שרוב הגולשים כאן לא יכירו בשם כריס מרכוס, שגם הוא שיחק בווסטרן קנטאקי.
    הבחור היה פוטנציאל NBA מאוד גדול (היה צפוי להיות בחירת טופ 10 ב-2001), אך פציעה ממש לפני הדראפט דרדרה את הקריירה שלו. הוא ניסה לחזור לעוד שנה בקולג', אך מיהר לחזור, החמיר את הפציעה והתדרדר לאלכוהוליזם מבלי ששיחק ולו משחק אחד במקצוענים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט