ברצלונה 74 – 58 מכבי ת"א- יורוליג מחזור 5- פריוויו, בלוג חי וסקירה/שמעון טבדי

 

 

 

הערב ב-22:00 יפגשו שני יריבות ותיקות למפגש ה-40 ביניהן כאשר בארסה נצחה 24 פעמים בעבר מתוך 39 המשחקים הקודמים. לוח המשחקים הקשה של הצהובים ממשיך להכות בכל הכוח עם משחק חוץ לא פשוט שבו ינסו המכבים לגנוב נצחון.

ברצלונה

בארסה אמנם אינה מאריות היבשת העונה אבל מדובר בקבוצה חזקה העומדת על מאזן של 2-2 ותרצה בכל הכוח לשמור על נצחון ביתי שעלול לתת לה סיכוי טוב בעתיד לפלייאוף. לוח משחקים  לא קשה במיוחד בפתיחה אמור לעזור לקאטלונים לצבור תאוצה אבל היא כבר שמטה משחק לא מחייב מול גראן קנריה בחוץ (הפסידה גם לצסק"א) ותקווה לא לחזור על זה. 2 הנצחונות הושגו על באיירן מינכן ודארושפקה כאשר הפעם רמת האתגר אמור לעלות.

עד כה הקלע המוביל של הקאטלונים הינו אנטה טומיץ' הותיק והענק שאוהב גם להקשות על מכבי תמיד המנפק 14.8 נק עם 4.5 ריב' בכ-22 דק משחק שאליו מצטרפים עוד שני שחקנים הקולעים בדאבל פיגרס, כריס סינגלטון נותן 11.8 נק עם 5 ריב  ב-24 דק' ו-קייל קוריץ' הנותן 11.3 נק ב-23 דק.

אל השלושה מצטרפים בחמישייה קווין פאנגוס ו-ויקטור קלאבר שלא תורמים יותר מידי כרגע סטטיסטית. יש לשים לב לרכז המחליף תומאס הוארטל שהינו מלך האס' של הקבוצה עם 6.8 ומוסיף גם 7 נק למשחק בכ-21 דק.

מפתחות לנצחון

– להגביל את ווילבקין מתחת ל-15 נק ו-5 אס.

-לשלוט בריב' התקפה

-לקלוע מעל 80 נק (קולעת בממוצע 80.7 נק למשחק) כי מכבי תתקשה בחוץ להגיע לסקור הזה

-לצמצם איבודי כדור (מאבדת 11.7 כדורים למשחק)

 

מכבי ת"א

מכבי תהיה שוב ללא פארגו (צפוי להחמיץ לפחות חודשיים) ותקבל חזרה את סקוטי ווילבקין. הצהובים ינסו לצבור מומנטום אחרי שרמסו בליגה את הפועל ת"א בדרבי ולנצח קבוצה רצינית לראשונה העונה. מכבי משחקת טוב וצמוד עד כה 3 רבעים ונופלת ברבע האחרון (בהפסדים) כאשר אחת הבעיות היא שהספסל תורם מעט מאד.

4 שחקני חמישייה קולעים בדאבל פיגרס כאשר 3 מהם מקבלים מעל 31 דק' למשחק בממוצע. ווילבקין מוביל את מכבי עם 20.7 נק, 6 אס ו-3 ריב'. אחריו מגיעים מייקל רול שמקבל המון קרדיט מספאחיה (וגם מצדיק אותו)עם 13.5 נק ו-4 אס', דיאנדרה קיין עם 12.5 נק, 4.8 ריב, 3.8 אס וטאריק בלאק עם 12.3 נק ו-5.5 ריב'. טיוס סובל מעונה חלשה, ג'ון די מאד מאכזב אותי שלא ביצע/מבצע קפיצת מדרגה לעומת עונה שעברה, הוא כבר היה צריך להפוך לצלף שלשות כי בהגנה הוא תמיד יתן 200%, זוסמן בינוני, אובריינט מאכזב וחד גוני, קנדריק ריי טרי וייתכן שמתישהו יגיע המשחק הטוב שלו, ג'ייק כהן לא זוכה לדקות משחק יותר מידי לצערו ולדעתי הוא כן יכול לתרום.

מהספסל ניתן לסמוך על אחד, אנג'לו קלויארו שהגיע לעונה הזאת בכושר שיא ותוקע מידי פעם כמה נק' חשובות. הוא גם היחיד שלא בחמישייה שמעמיד דאבל פיגרס עם 11.3 נק' ו-4.5 אס' ומתגלה כג'וקר של ספאחיה.

מפתחות לנצחון:

-להוריד את הקאטלונים מתחת ל80 נק.

-לרוץ כמה שאפשר כדי לעייף את הקטאלונים.

-להפסיק להחטיא מהקו (66% קבוצתי העונה), נק יקרות הולכות לשם לאיבוד

-לא לעשות שטויות בסופי רבעים

-לצמצם איבודי כדור (מכבי מאבדת 14 כדורים למשחק)

-לשלוט בריב' הגנה בשביל שטומיץ' לא יקשה יותר מידי.

-לקלוע את הממוצע העונתי שלה 82 נק.

 

הווינר נותן:

ברצלונה- מכבי ת"א+6 אני עם בארסה

 

סיכום המשחק

מכבי התבשרה שטאריק בלאק לא יעלה לפרקט הערב, ג'ייק כהן קיבל הזדמנות אך שבר שיא בצבירת 3 עבירות בזמן הכי מהיר.

המשחק נפתח בקצב מאד איטי והחטאות מכל הכיוונים של שני הקבוצות, מכבי הייתה זו שהובילה הובילה 11-8 אך בארסה הגיבה עם ריצה משלה של 8-0 ופסק זמן של הצהובים. אנטה טומיץ' כצפוי שוב הקשה בריב', הסקור הנמוך נמשך לאורך כל הרבע הראשון שהסתיים ביתרון 18-12 לטובת הקאטלונים.

רבע שני נפתח עם 4 נק של טיוס בדאנקים קלילים עבור מכבי, שלשה של אובריינט ולייאפ קליל של ריי הורידו ל-25-24 וטיים אאוט של המארחים. משם המשיך שוב מופע נגרות ששני הקבוצות התקשו מחוץ לקשת לאורך כל המחצית, בארסה עם 3מ10 ומכבי עם 4 מ12. אובריינט היה הקלע המוביל של מכבי עם 10 נק וקלאבר עם 9 נק אצל בארסה.

ברצלונה סיכלה את ווילבקין בחצי ראשון, שלטה לחלוטין בקצב המשחק עם משחק איטי ועומד והרבה חפירות בריב' התקפה אך סיימה אותו ביתרון מינימלי של 34- 33 במחצית.

רבע שלישי עם ריצת 6-0 של בארסה בעוד ווילבקין ממשיך להעיף סלעים עד שמייקל רול קלע לצהובים בג'אמפ שוט מהעונשין את הנק' הראשונות במחצית השנייה, בארסה שוב רצה 6-0 ופער 11 נק בזכות טומיץ' 46-35. פער כזה בקצב משחק שכזה נתן כבר רמז לבאות וההתקפה הנוראית של מכבי בלי שחקן שיצור (שהיחיד כזה ביום חושך) רק האיצה את התהליך.

קלויארו עוד ניסה עם שלשה וסחיטת תוקף אבל זה רק הלך והדרדר כאשר ההפרש תפח ל-19 נק לטובת המקומיים עם סיום הרבע השלישי. מכבי נראתה כמו הקאבס, אוסף שחקנים משלימים שלא יודעים להקפיץ כדור ובלי יכולת אישית וככה קשה לעשות משהו מול הגנה צפופה. 25-7 לבארסה ברבע.

רבע רביעי היה לפרוטוקול בלבד ונשארתי לראות אותו רק בשביל לעלות פה סיכום אחרת הייתי זז לישון. אני חושב שגם ספאחיה רצה ללכת לישון במלון ונשאר כי הוא חייב למרות שהוא נרדם כבר ברבע השלישי. ההפרש הגיע בשיאו ל-23 נק במהלך הרבע (67-44).

קנדריק ריי היה חושך ומראה שיש לו עוד זמן ללמוד את היורוליג, זוסמן שוב אכזב ואם הבחור לא מסוגל לשים שלשות חופשיות לבד אין לו יותר מידי תועלת במכבי העונה.

הצרות רק ממשיכות להיערם כי בשבוע הבא ריאל מדריד מגיעה להיכל והמשימה לא תהיה קלה יותר. אחרי זה צפוי לוח קל יותר שבו מכבי אמורה לצבור נצחונות (מה שנקרא בשפת NBA נוסעים מזרחה).

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. אני חושב שהמפתח לנצחון של הצהובים הוא בלהגביל את ברצלונה (ובמיוחד הקלעים) בצורה כזו שהם יקלעו פחות נקודות ממכבי.
    אני יכול להיות פרשן בטמבלויזיה 🙂
    תודה על הפרוויו שמעון

  2. משחק לא קל. אמנם ברסה כבר כמה שנים מדשדשת, אבל גם מכבי, ולפחות את העונה הזו הם פתחו טוב יותר. כרגע, מכבי תלויה בווילבקין, נקווה שהוא יבוא רעב.
    תודה על הפריוויו, ונשתמע בבלוג

  3. עדכון ממכבי ת"א:
    טאריק בלאק החליק על אחת ממדבקות הפרקט בדרבי התל אביבי בתחילת השבוע במהלך המחצית השניה ולא חזר לשחק לאחר מכן. מאז חש הסנטר כאבים בשריר הירך האחורי. השחקן אובחן כסובל ממתיחה בשריר ולא יוכל לשחק הערב.

    1. החמישיה אם ככה-

      יובל זוסמן
      דני אבדיה
      ג'ייק כהן
      גיא גודס (עם ברכייה מיוחדת)
      מאיר טפירו (לא הצליח לענות תוך 10 שניות למה לא מתאים לו, פספס את המומנטום ונאלץ להסכים)

      1. יש טלוויזיה.
        אין כבלים או לווין (מבחירה).
        מבאס כשזה נוגע לספורט ישראלי, אבל בקטנה, לומדים לחיות בלי זה.

  4. בבית יש לאפטופ על הברכיים. כאן מחשב גדול בחדר אחר. לכןם מאני לא משתתף. משחק לא רע אבל פרוע של מכבי, אבל איפה הישראלים? אולי ספאחיה אנטישמי?

  5. מכבי פשוט נלחמת בפציעות. ישנה שם בעיה מאז שקובלסקי עזב. פנאן אולי מוכשר, אבל איכשהו אחרי החילוף הזה עושה רושם שהשחקנים במכבי נופלים כמו זבובים עונה אחר עונה

      1. שלושת השחקנים המובילים של מכבי (ווילבקין, פארגו ובלאק) לא משחקים או חזרו מפציעה.

        אבל 40 נקודות בשלושה רבעים זה בהחלט נורא. כאילו אין שם חיבור (אבל לא ראיתי את מכבי מספיק השנה)

  6. מכבי לא ניצחה את ברצלונה בספרד מ2005 היא תמיד מתקשה מולה . ספאחיה מאמן רדום ומקובע אליפות בארץ לא מדד להצלחה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט