כמה נקודות על פתיחת העונה עד כה/שמעון טבדי

 

 

 

גזרת הרוקים:

1.טריי יאנג- Where the fuck are my shooters? ניפק משחק חלש מאד הלילה מול המאבס עם 25% מהשדה אבל 17 נק ו-5 אס טיפה המתיקו את הגלולה אבל עד כה הוא מוביל את ההוקס למאזן 2-2 לא טריוויאלי ועם הסטטיסטיקה הכי מרשימה מבין הרוקיז של 21.5 נק (39% מהשדה), 7.5 אס, 3.5 ריב' , 32.5 דק ב-4 משחקים.

2. לוקה דונצ'יץ'- Where the fuck is Dennis Smith? לוקה נראה טוב (למרות משחק לא מבריק הלילה עם 39% מהשדה שעליהם פיצה עם 21 נק ו-9 ריב' ) ומוכן אבל איפה לעזאזל נעלם מי שאמור להיות הכוכב לצידו שנראה כצל חיוור של עצמו? זה לא מפריע ללוקה לתת ב-4 משחקים עד כה 19 נק (42.5% מהשדה), 3.8 אס, 5.5 ריב, 34.5 דק

3. דיאנדרה אייטון- Where the fuck is my PG?  ניפק הלילה עוד דאבל דאבל עם 22 נק ו-11 ריב ובקושי זרק לסל. הוא הנפגע העיקרי מהיעדר רכז נורמלי, מקבל מעט כדורים ועדיין מראה שהוא בדרך להיות מפלצת וסנטר טופ 3 בליגה הזאת כאשר ב-4 משחקים הוא מנפק 16.2 נק (58.6% מהשדה), 10.8 ריב, 3.8 אס, 30.2 דק. חייו במזרח יכלו להיראות הרבה יותר מרשימים.

4. מרווין באגלי- Where the fuck is a normal coach? אני בטוח שהוא עצבני שלא פותח בחמישייה ועדיין מציג יכולת לא רעה בכלל עם סיום טוב סביב הטבעת ומעמיד ב-5 משחקים 14.2 נק (58% מהשדה), 7 ריב, 24.6 דק.

5. ג'רן ג'קסון- Where the fuck is Omri Casspi? הוא פתח הערב לראשונה בחמישייה וניפק משחק סולידי מינוס בעיקר בגלל 38% מהשדה. הוא מעמיד עד כה ב-4 משחקים 15 נק (50% מהשדה), 6.3 ריב, 1.7 חט', 26.7 דק.

שימו לב שכל החמישייה הם 5 הבחירות הראשונות ומעולם לא זכור לי מקרה ש-5 הבחירות הראשונות הם גם יצאו 5 הכי טובים מאותו הדראפט, במי הסטטיסטיקה תכה לדעתכם?

 

גזרת ה-MVP:

כאן יש רק אדם אחד שהיה לפני זה הטוב מכולם ואחרי המופע הלילה פתח פערון קטן על היתר.

1.סטף קרי- הוא ניפק הלילה 51 נק' עם 11 שלשות ב-3 רבעים (לצערנו לא שיחק ברבע האחרון עקב ג'ארבג' טיים) והתחיל את העונה בכושר שיא שהוא מלהטט וצולף מכל עבר.

עד כה בחמשת משחקי הפתיחה הוא עומד על 34.6 נק (55.2% מהשדה)!!, 6.8 אס, 4.8 ריב, 35 דק.

2.אנתוני דיוויס- הגבה התחיל את העונה בכושר מפלצתי ומוביל את הפליקנס למאזן מושלם כרגע. הוא הולך העונה על תואר ה-MVP וה-DPOY. הוא סיפק עד כה ב-3 משחקים 30.3 נק (59.3% מהשדה), 13 ריב', 5.3 אס', 3.3 חס, 2 חט', 35.3 דק'.

3.ניקולה יוקיץ'- הוניל הזה פתח את העונה בקול תרועה בדרך לאחת מחמישיות העונה. הוא מוביל את דנבר למאזן מושלם של 4-0 וראשות המערב כאשר העמיד 23.3 נק (61.2% מהשדה), 10.5 ריב', 7 אס, 30 דק.

4. קאווי לאונרד- Funny guy עשה כנראה Funny stuff לספרס בעונה שעברה עם בימוי פציעה אבל לעונה הזאת הוא הגיע במטרה להפוך למלך קנדה והמזרח ולרשת את הוד מעלתו שבלייקרס. הוא מוביל את הראפטורס למקום הראשון במזרח ובליגה עם 5-0 חלק ומהדהד. הוא ניפק עד כה ב-4 משחקים 28 נק (52.6% מהשדה), 7.8 ריב, 2.5 אס, 34.8 דק.

5. יאניס אנדטקומפו- גריק פריק התעלל הלילה בפילי ומראה שתחת מאמן טוב הוא כבר בעילית של הליגה וסופרסטאר לכל דבר (יש 8 סופרסטארים בליגה) בגיל 23. הפריק מוביל את האיילים למאזן מושלם וניפק עד כה ב-4 משחקים 28.5 נק (47.4% מהשדה), 16.5 ריב!!, 6.8 אס, 35.2 דק.

האם אנו צופים בחילופי שלטון? מה הסיכוי לא לראות את לברון או דוראנט או שניהם יחד בחמישיית העונה הראשונה? האם ראס והארדן יחזרו בגדול למירוץ?

 

נקודות נוספות:

-הפרוסס בפילי תקוע. עם מאזן טוב אמביד היה ברשימת המועמדים ל-MVP, השיפור ניכר במשחקו (29.6 נק (50% מהשדה), 12.4 ריב', 4.2 אס, 2.4 חס, 35.8 דק). הוא ורדיק היחידים שהגיעו לעונה הזאת חדים, מפוקסים וברמה הנדרשת. ג'י ג'יי רדיק הוא תופעה, הוא מספק ב-5 משחקים 21.2 נק ב-31 דק שברור לכל שהוא שחקן חמישייה ועולה מהספסל בשביל לנסות לשלב את פולץ. הדבר היחיד שימנע ממנו את תואר השחקן השישי של העונה זה אם יעלו אותו בחמישייה (מה שיקרה לדעתי לכן לא נתתי לו קול לשחקן השישי).

כל היתר חולמים, סימונס נראה בדיוק כמו שנה שעברה ללא שום שיפור בכלום וזורק לבנים, סאריץ' עדיין בקרואטיה ולא ידוע מתי ינחת. אין מי שמפצה על הצליפות של בלינלי ואיליאסובה ופולץ בפילי לפחות כבר פלופ ואני אומר את זה בפה מלא. הספיק לי מה שראיתי. הוא לעולם לא יפרח ליד סימונס, הוא לא פתאום יקלע 20 נק למשחק, הוא חלש מאד בהגנה ובקיצור זה לא זה.

טוב יהיה לשני הצדדים להיפרד, מרקל אולי ימצא את כשרונו במקום אחר שיהיה בו גו טו גאי ופילי אולי יקבלו משהו טוב תמורתו, זה הזמן למהלכים.

פילי תגיע לאיפה שסימונס יקח אותה וכל הפרוסס תלוי בו, האם ישאר ג'ייסון קיד או יהפוך למג'יק ג'ונסון? כל עוד הוא ידרוך במקום פילי תדרוך במקום.

הקיץ יהיו סופרסטארים חופשיים רבים אבל אני מניח שדוראנט וקליי ישארו במפרץ. מי שיהיו זמינים אלו קאווי ובאטלר שעל קאווי כל הליגה תלחם ופילי צריכה לעשות הכל אבל הכל בשביל להנחית אותו אצלה, הוא יהיה ההבדל בין גמר/אליפות לבין בינוניות הסיבוב השני בפלייאוף. את באטלר אני פחות רוצה וחושב שהוא מתאים פחות לשיטת המשחק. קיץ שיגמר בעיר האחווה בלי הבאת כוכב יהיה כשלון חרוץ של ההנהלה.

ג'יילן בראון גם מסיים חוזה הקיץ והוא מבחינתי יעד ריאלי מספר 2 אחרי קאווי (גם אם יתן עונה מאכזבת בבוסטון אני בטוח שיש לו את זה). זה הזמן להחליט החלטות כי מה שיש עכשיו לא יספיק לשום דבר רציני.

 

-הפרוסס בבוסטון חורק בפתיחת העונה ולהפתעתי ההתקפה בעיקר חורקת. בזמן שכל הליגה קולעת 130-140 נק הסלטיקס בקושי חוצים את ה-100. יש לזה כמה סיבות, כושר קליעה חלש של הרבה שחקנים כרגע וקיירי ארווינג שנמצא בכושר מאד ירוד ולא נראה חד (אולי הוא מחכה לפלייאוף), הוא קולע 16.5 נק ב-39% מהשדה, זה מספרים של שחקנים שנה שנייה ושלישית ולא של סופרסטאר. בניגוד לפילי אני מאמין שבוסטון תצא מזה בקרוב מאד ותתחיל לרמוס מכל הבא ליד. הלילה OKC מגיעה לשם להשיג נצחון ראשון.

-הפרוסס בדנבר מגיע לשלבי ההכרעה. הנאגטס בדרך להפוך מחביבת הקהל למלכת היופי (רק שלא תיפול מהבמה ותשבור רגל). בארטון כבר נפל מהבמה ונקווה שיחזור במהרה. דנבר נראית טוב, ההגנה נראית משופרת וזה עוד לפני שג'אמל מורי הגיע לעונה הזאת, אייזיה תומאס ופורטר פצועים. שכולם יחזרו הם יראו מפחידים הרבה יותר במיוחד בבית שקבוצות יצטרכו להגיע לפפסי סנטר עם קסדה. נאחל להם רק בריאות, השאר יגיע לבד. נציין לחיוב גם את גארי האריס שנראה טוב ובכושר על ההתחלה.

-הפרוסס בבאקס בהובלת מאמן טוב מדגיש את חשיבות המאמן. כריס מידלטון בדרך לאולסטאר הקרוב עם 24.3 נק (52% מהשדה), 6.7 ריב ו-3.3 אס ב-33 דק. בודנהולצר מראה כרגע שהוא ראוי להערכה שקיבל פה בסקר הופס השנתי.

-הפרוסס בלייקרס יגמר בקרוב בהשתלטות המלך ואחרי שידידי דקסטר הצליף במילותיו בקבוצתו האהובה בפוסט נהדר (חוסך שבטו שונא בנו כמו שאומרים) הם קיבלו הלילה מנחה מאל השמשות לנצחון ראשון העונה. שני המשחקים הבאים הם הלילה דנבר ואז ספרס (יהיו עוד 2 הפסדים אל דאגה) לפני שהמלך חוזר למזרח בו יפרסו לו שטיח אדום. המלך כבר החל להפעיל את כתבי החצר על מנת שיכינו את הקרקע.

לונזו בול ניכר כי שיפר את קליעתו והמלך יכול להיות מעודד מכך לקראת טרייד עתידי שיעלה את ערכו של לונזו.

-הפרוסס בקאבס, סתם אין שם שום פרוסס. הגופה של לאב רק מתקררת שם לקראת טרייד. טיירון לו מראה למה כדאי שלברון יאמן והם לחלוטין חומדים באר ג'יי בארט שלא יהיו ספקות.

-הפרוסס ב-OKC– חובבי הקבוצה באתר בקמפיין לפיטורי סילי בילי. הפגנות יתקיימו ליד ביתו.

-חמישיית העונה הראשונה ביקום מקביל:

PG-קמבה ווקר (33 נק, 5.3 אס).

SG- זאק לוין (32.2 נק (61.8% מהשדה).

SF-כריס מידלטון (ראו לעיל)

PF- ניקולה מירוטיץ' (28 נק, 10.3 ריב)

PF/C- בלייק גריפין  (36.3 נק (53.3% מהשדה), 11.3 ריב, 5.7 אס, מאזן מושלם, וואלה מועמד ל-MVP)

 

 

לפוסט הזה יש 70 תגובות

  1. שמעון, מה קשורה השורה הזו "המלך כבר החל להפעיל את כתבי החצר על מנת שיכינו את הקרקע." אף אחד לא חשב שללייקרס יש סגל מספיק טוב בשביל לאיים על האליפות, מקסימום להגיע לפלייאוף (רק שבמערב יש עוד 9-10 שמכוונות לפלייאוף ויכולות גם לעשות את זה), אז איזה כתבים הוא צריך להפעיל, אם זה ידוע שהסגל שם לא מספיק טוב, כי רק לפני כמה חודשים אמרת שהלייקרס לא יכולים להגיע לכלום בלי שני אולסטארים נוספים (והיית די בטוח שיגיעו), אז פתאום הסגל בלי שני אולסטארים מספיק טוב? גם אתה יודע שזה בולשיט.

    1. היי אני צפיתי לליקרס מקום 6 ואחרי הפציעות בספרס מקום 5 שזה לדעתי מקומם מבחינת חומר השחקנים שיש שם כעת .

      פשוט בתקשורת דירגו אותם 3 בהרבה מקומות.

      אני רק אומר שאם לאורך זמן נראה אותם לא בשמינייה הראשונה כתבי החצר יעבדו שאין סגל מספיק טוב וכל הספינים האלו נו להגן על מלכם.

      1. לדעתי אין סגל מספיק טוב (לפחות כרגע) , גם אם מפוצץ בפוטנציאל, הסגל הזה (אם יתחבר) יכול להגיע לפלייאוף בדיוק כמו פורטלנד, דנבר, יוטה, ניו אורלינס, הספרס ואוקלהומה , ומה לעשות אחת מהקבוצות האלו יכולות למצוא את עצמן בחוץ, אבל גם אם יגיעו לפלייאוף, אני בספק אם עוברים יותר מסיבוב.
        אגב, מבחינת לברון הלייקרס זו אחת האופציות הכי גרועות של לברון, מבחינתו ללכת לטורונטו, לפילי, לסאן אנטוניו, או אפילו ליוסטון בחוזה נמוך, היו אופציות שהיו נותנות לו סיכוי יותר גבוה לקחת אליפות נוספת.

        1. שמיניית הסופרסטארים בליגה מצופה מהם להביא כל קבוצה לפלייאוף. למעט ההוקס והקינגס אני מצפה מלברון להוביל כל קבוצה לפלייאוף. אין להם אותו סיכוי כמו מי שציינת כי להם יש את לברון. לא להיכנס לפלייאוף יהיה כשלון מהדהד. ברור דעבור לברון פילי או נא היו האופציות הכי טובות אבל זה בעיה שלו. הוא לא הגיע ללייקרס בהתנדבות אלא בא להרכיב סופר טים במקום שהוא הכי רוצה להיות. לצערו התחרבשו לו התוכניות בעיקר עם פול גורג אבל אני סומך על יכולות הגיוס והאלתור של התאגיד. אני מקווה שגורג לא שבע כמו שהוא נראה מהחוזה החדש.

          1. גם לניו אורלינס יש סופרסטאר, גם לאוקלהומה יש סופרסטאר, לפורטלנד, ליוטה, לסאן אנטוניו ולדנבר יש אולסטארים, אחת מהן יכולה למצוא את עצמה בחוץ, אם מינסוטה יצליחו לקבל תמורה הולמת על באטלר או אם דאלאס יתחברו או אפילו אם הקליפרס יצליחו למשוך כוכב, אז גם יותר מאחת מהן ימצאו את עצמן בחוץ.
            בנוגע לבחירת קבוצה, אתה אומר שלברון לא מגיע בהתנדבות, אבל אם כסף זה היה הדבר היחיד שמעניין את לברון, הוא היה נשאר בקליבלנד (שהייתה יכולה להציע לו חוזה יותר גבוה מהלייקרס) ובלי קשר לברון עושה יותר כסף מחוץ לכדורסל, הוא גם יכל להרשות לעצמו לחתום על חוזה נמוך ולחתום ברוקטס, מה שהיה נותן לו סיכוי בכלל לא רע לקחת עוד אליפות.

  2. תודה שמעון, מעולה!
    צדקתי בכל מה שאמרתי על פילי.
    סימונס היה מת להיות קיד.
    לברון בקרוב מסיים את ההשתלטות, נותרו לוולטון חודשיים מקסימום.
    עוברים ל-LA קבלירס

  3. תודה על הפוסט
    תחושה שונה שעולה מפתיחת העונה הזו. הקבוצות החזקות של שנה שעברה פתחו בצורה מהוססת, ואת מקומם תפסו כל מיני חדשות (אם כי, כמו שכתבת על הבוסטון, אני מניח שזה יתאזן)
    דרך אגב, מישהו יודע מה קרה עם לאבאר? לא שמענו ממנו כבר הרבה זמן, הוא עבר ניתוח במיתרי הקול? מג'יק ופלינקה קברו אותו בחולות מנהטן ביץ'?

    1. הוא הבין שלא כדאי לו להתעסק עם לברון ממקרה עבר (הוויכוח הדיבלי שלו על הבן של לברון) וכנראה קיבל מסרים שהליקרס לא פוסלים להעביר את הבן שלו לטיזה חור לא שיווקי תמורת אולסטאר (ניו אורלינס פיניקס תמורת דיוויס/בוקר)

      1. הליגה קברה לו את הרעיון כאשר היא החליטה לאפשר לקבוצות גי ליג להחתים שחקנים שסיימו תיכון תמורת משהו כמו 100 אלף דולר בחוזה לשנה.

  4. סימונס בין קוואי למג'יק… כלומר אליפות אחת לפחות ושחקן טריפל-דאבל ואסיסטים היסטורי לפחות שסוחב קבוצה על הגב והופך את כולם לטובים יותר.

    להזכירך, ג'ייסון קיד הוביל את הנטס פעמיים לגמר הליגה. עכשיו (וכנראה תזלזל) תגיד שזה המזרח וזה פח, וניגוב, ושאר מוצרי ניקיון… אבל עדיין, להוביל פעמיים לגמר הליגה זה הישג כביר.
    שני הקצוות שהזכרת הם ווינרים שעשו את הקבוצות והשחקנים לידם ליותר טובים – ככה שאפשר להיו אופטימי לגבי סימונס לפי קשת ההשוואה שלך.

    1. + קיד היה קלעי עונשין סביב ה80 אחוז לאורך הקריירה ופיתח קליעה משלוש…
      ההשוואה הזאת מחמיאה מאוד לסימונס שרחוק שנות אור מלהיות קלעי סביר מהעונשין אפילו (פאק את… אם לונזו מראה השתפרות גם סימונס יכול)

      1. זה מה שאני אומר, לפי קשת ההשוואות מצבו של סימונס מצויין – במקרה הכי גרוע הוא שחקן היכל התהילה עם אליפות אחת ושורת השגים, ובמקרה הכי טוב הוא ה-PG הכי טוב בהיסטוריה לפי דעת רבים

        1. גייסון קיד בכדורסל של היום היה גארד טופ 10 במקרה הטוב ולא היה מוביל שום דבר לא לגמר ולא לגמר אזורי.

          המזרח היה אז מביך. לדעתי הוא ברמה של קיד כבר עכשיו וזה מה שזה. זה לא הימים שקרי קיטלס וקניון מרטין לוקחים אותך לגמר, מקסימום הם משחקים בקאבס.

          בלי קליעה סבירה אין אליפויות. אז אם סימונס ישאר ככה וטוב לו סבבה לו, לי בתור אוהד זה ממש לא מספיק.
          אם פאקן לונזו בול שיפר קליעה ויאניס משפר כל עונה אין שום סיבה שהוא ישחק אותה בפוזה שהוא איזה מגיק.
          אין לי כוח שישפילו אותו שנים ורק אז יחליט לעשות משהו, הוא אמור להבין את זה לבד, מה התאגיד לא אמר לו את זה?

          1. שמעון ,כתבת כל מיני שטויות בעבר (וגם דברי חכמה) אבל התגובה הזו היא שיא הקשקוש!
            קשה אפילו להגיב ברצינות לדברי ההבל שכתבת בתגובה הזו.

          2. יאניס העונה עם 6 אחוז מהשלוש עד כה.

            לונזו עם זריקה מוזרה אסתטית וקלע חלש בעונת הרוקי שלו אבל הייתי אומר שחזר לו הביטחון בקליעה שתמיד היתה טוב. הוא לא שינה בה כלום, הוא עדיין זורק מוזר באותה מידה, הוא פשוט קולע השנה באחוזים גבוהים.

            סימונס כשנשאל בקשר לקליעה הוא אמר שיש לו סבלנות והליטוש של משחקו יקח הרבה שנים. הוא מודע לבעיות הקליעה שלו בראש ובראשונה במרפק שלא יושב ישר מתחת לכדור וזה הדבר הראשון שהוא צריך לעבוד עליו.

          3. שמעון, יצאת הזוי עם ההכרזה הזו לגבי ג׳יסון קיד. ולגבי סימונס, אולי לך בתור אוהד זה לא מספיק אבל יש איזה 29 ג׳נרל מנג׳רס שהיו מוכרים את האמא שלהם בשבילו.

          4. לא דיברתי יל שלשות אלא על קליעה בכלל. ממתי קליעה הפכה רק לשלדות? שילמד לקלוע חצי מרחק קודם לפני שהוא קופץ לעמוקים.

  5. תודה שמעון פוסט מצויין . במזרח רואים השנה שפילי נמצאת בצרות כי איבדה שחקני ספסל חשובים וסימונס לא למד לקלוע ופולץ ככל הנראה באסט , מילווקי וטורונטו נראות משופרות לעומת שנה שעברה . בוסטון קבוצה מצויינת משום מה היא עדיין חלודה בהתקפה . קליבלנד לא תגיע לפלייאוף . במערב יוסטון נחלשה לעומת שנה שעברה , ניו אורלינס הגבה בטירוף דנוור נראית טוב , הלוחמים שעולה עליהם הרוח מכסחים , לליקרס עדיין חסר תיאום

  6. תודה שמעון, אחלה פוסט.
    חשבתי לעשות פוסט דומה של הצהרות לא מבוססות אחרי 4 משחקים (טוב חשבתי לחכות ל5 אבל הקדמת אותי 😉 )
    5 נקודות בולטות בתחילת העונה:
    1) הקצב אפילו עולה בצורה לא פרופורציונלית לעלייה השנתית הקבועה. מעניין כמה קבוצות ימשיכו בקצב הזה ואיך זה ישפיע (אם בכלל מבחינת פציעות ורוטציות).
    2) ממשיכים במגמת האנליטיקס של זריקת מלא שלשות והממוצע כבר עומד על מעל 30 זריקות למשחק לקבוצה. 11 שלשות יותר מ2012. זה המון!
    3) הניסיון לאכוף את חוק ה'הפרעה לתנועה', לא יחזיק הרבה זמן. כרגע שורקים הרבה יותר, מה שעוזר להוסיף יותר פוזשנים ונק' על הלוח, אבל באיזשהו שלב גם לשופטים ימאס.
    4) דונצ'יץ' שחקן מיוחד כל כך שגם הסטטיסטיקות המצוינות שלו, לא עושות לא חסד. איזו ראית משחק והבנה של טיימינג וזוויות תנועה, גם כשהוא בלי הכדור ולא זז המון, יודע לצפות מהלכים מראש. אין לי ספק שהוא השחקן הכי טוב בדראפט המצוין הזה וכל משחק איתו זו חוויה של חכמת משחק.
    5) הבום הגדול- ג'ארן ג'קסון כבר בסיום העונה יכול להיות הגבוה הטוב בדראפט. אייטון נותן מספרים אבל ההגנה שלו באמת נראית שיקח כמה שנים אם בכלל עד שיבין את המשחק. ג'קסון כולה בן 19 וחודש וחשבו שיקח לו כמה שנים כדי להתבשל. אחרי משחקי ההכנה ו4 משחקים אפשר להיות בטוח- הוא מוכן. הפציעה של גאסול תיתן לו משקל התקפי גדול יותר ויהיה מעניין לראות אם יגיב לזה טוב או דווקא הלחץ והאחריות יהיו בעוכריו.

    1. לדעתי אייטון מעל כולם בגדול. הוא הכי מרשים. חכה שיהיה רכז שידע למסור ושאייטון יהיה חצוף יותר וידרוש את הכדור, הוא יהיה מפלצת בקלות 25-30 נק למשחק.
      הוא בקבוצה חלשה מאד, במערב, בלי רכז ולא מוסרים לו.

      טריי יאנג בהוקס אז משם הוא לא יגיע לאולסטאר אבל אחרי זה השמיים הם הגבול. הוא אדיר והוא עוד ישתפר, לדעתי הוא יהיה קונלי במקרה הכי גרוע. המקרה הטוב זה סטפן. לטעמי הוא יהיה אולסטאר ודאי אחרי שיעזוב את הקן של ההוקס.

      1. אייטון בטוח יהיה שחקן מצוין אם לא יהיו פציעות. ואין ספק שהוא צריך לזרוק לפחות עוד 5-10 זריקות למשחק, מה שיביא אותו לנתונים שציינת. גם היכולת שלו למצוא את החברים וקליעות העונשין מרשימה מאוד. לא אתפלא אם גם יגיע ל5-6 אסיסטים למשחק.
        הקטע שכמו שאמרת כל חמשת הראשונים נראים מוכנים לליגה כבר עכשיו.
        הבעיה התיאורטית עם אייטון תמיד היתה ההגנה ואני עדיין מחזיק בדיעה שסנטר שהוא לא מגן מצוין (אבל ממש), לא יוכל להשפיע על הקבוצה שלו כמו גארד שהוא שחקן התקפה נהדר אבל שחקן הגנה בינוני.
        אייטון ממה שראיתי עד עכשיו מצדיק כל הייפ התקפי, אבל בניגוד לגיא, לא ראיתי המון דברים מעודדים מבחינת התפיסה ההגנתית שלו.
        ג'ארן ג'קסון משחק הגנה מעולה, למרות שבאמת משחק במערכת שמעריכה גם הגנה, אז יש לו יותר רצון ויותר ממי ללמוד.
        אותי הוא מפתיע בהתקפה עד עכשיו. לא חשבתי שיהיה כל כך וורסטילי. כמובן שכגבוה שמסתמך על קליעה, הסיכוי שלו להיתקע בקיר הרוקי גבוה יותר. בוא נחכה עוד חודשיים ככה. אבל בינתיים גם בפוסט, גם ביכולת קריאת ההתקפה, הוא הרבה יותר מתקדם ממה שחשבתי שיהיה.

          1. מה הקשר להאשים תאביט? הבן אדם היה קולע מבחוץ באופן קבוע בקולג'. זה שהוא יודע לתת הגנה לא הופך אותו לנגר.

          2. התכוונתי לרמה הזאת פחות או יותר, היה נראה לי נגרון כזה לפי היוטיוב (גרוע כמו האשים תאביט בדיוק קשה מאד להיות, דורש התאמצות רצינית).

            בקיצר נו הגבוהים האתלטים האלו בלי התקפה ומסורבלים שצופים להם גדולות. כנראה שטעיתי 🙂

          3. תתפלא סרטוני ההילייטס הם מדד לא רע בכלל וניתן לראות שם הרבה דברים. כוכב גדול וכשרון אדיר מזהים שם ישר כמו שאמרתי לך על אייטון.

            כמובן שיש הרבה דברים שלא נראה שם אבל היי אחוזי הפגיעה בין צופה יוטיוב ממוצע לבין הסקאוטים של קבוצות נראה לי זהים פחות או יותר (לפי כמות הפלופים שקבוצות בחרו בעבר)

  7. למרקל יש המון בעיות
    1. הוא שחקן שצריך את הכדור כדי להיות אפקטיבי בקולג' הוא היה כל כך טוב בגלל שנתנו לו להוביל כדור ולעשות מה שבה לו על המגרש לכן הוא מתאים יותר בשלב הסה בקריירה לקבוצה תחתית שתתן לו להשתולל כמו מה שפיניקס עשתה עם בוקר שהולך להיות אחד הגארדים הטובים בליגה בעשור הבא בגלל שפיניקס סירבה להביא מוביל כדור דומיננטי לידו כדי לתת לו יותר אחריות.
    2. בן סימונס כמו מרקל חייב את הכדור והוא קיום שחקן טוב ממרקל אז אין סיבה לתת את הכדור למרקל במקומו
    3. אין קליעה בפילי ההגנות לא יוצאות לשחקנים שעומדים מהשלוש דבר הפוגע גם בסימונס וגם במרקל להוסיף לזה שהם לא להיט מהעונשין אז שניהם נרתעים מחדירות.
    4. דובר המון בקיץ שמרקל עבד על הקליעה שלו אבל מה שראיתי בחימום לפני המשחק מול בוסטון הרתיח אותי… הבחור התאמן עם מאמן בצד על התנועה של הזריקה ובלי כדור!! זאת אומרת שעדיין אין לו ביטחון בזריקה שהוא התאמן עליה כל הקיץ (לפי מקורביו זרק כמות פסיכית של זריקות)
    5. לא רק שאין לו ביטחון הזריקה אין לו ביטחון על המגרש הוא מהוסס מפחד לטעות להבדל ממיטשל ששופע ביטחון בכל פעולה או מבול שהתחיל את העונה עם ביטחון בפעולות שלו למרות שני איירבולים עד כה (אחד הלילה ואחד מול יוסטון) אבל הוא לא מהסס בפעולות ותוקף את הסל.
    6. צריך להפריד את הדקות שלו מאלו של סימונס גם כך הוא לא מגיע ל30 דק' שיעלה מהספסל הספסל של פילי כל כך חלש שפולץ בטח לא ידרדר אותו הוא יקבל 15 18 דק' שהוא יכול לעשות מה שבא לו על המגרש.
    7. פילי עוטפת ומגנה עליו יותר מדי הבחור נראה רע מישהו צריך כבר לצעוק עליו גם בתקשורת מתיחסים אליו בעדינות (להבדיל מבול או אפילו מג'וש גק'סון שקיבל על הראש).

  8. וויל בארטון עבר אתמול ניתוח ויחמיץ כחודשיים לפחות (עוד 6 שבועות יעשו לו הערכת מצב).

    רע מאד עבור דנבר, הוא קלע העונה 16.5 נק (57% מהשדה) ו-56% מחוץ לקשת עבור דנבר.

    קווין נוקס יעדר בין 2-4 שבועות בניקס, חבל גם לו אבל הדרך לטנקינג בטוחה.

  9. ניתוח מעולה שמעון! תודה.
    אהבתי במיוחד את חמשת ה-where the fuckים עם הרוקיז 🙂
    גם אני לא זוכר מתי היה דראפט שאשכרה כל הטופ-5 בחירות, היו הטופ-5 רוקיז. תמיד לפחות 2-3 שחקנים מהטופ-5 מתגלים דיי מהר כפלופים.
    מקווה שזה לא סתם פוקס של תחילת העונה, ושכל החמישה ימשיכו להוכיח את עצמם עד סוף העונה.

  10. אחלה טור, תודה רבה! מרגיש לגבי פילי בדיוק כמו שכתבת, וגם הגישה של סימונס בעייתית לסופרסטאר מבחינתי, חסר לו מה שאני קורא "אלמנט הפדיחה" – היה צריך לחזור מהקיץ ולדפוק כמה ג'אמפשוטים במשחק הראשון של העונה.
    מגיעה לדעתי מילה טובה גם על דה-רוזן שבינתיים נראה חלק מהמערכת הנצחית של ס"א.

  11. שמעון,פוסט מצוין.
    דבר אחד שלדעתי אתה טועה בו בגדול והוא ההשוואה שלך בין סימונס לקיד ,במיוחד הקשקוש שכתבת באחת התגובות כאילו סימונס שווה לקיד כבר עכשיו 😮.
    אני חושב שלא ראית את קיד בשנות השיא שלו,הזלזול שלך בקיד פשוט מעליבה את חובבי הליגה הזו!
    לקבוע שסימוס בשנתו השנייה בלבד באותה רמה עם קיד זה מצחיק ומעציב גם יחד.
    במה בדיוק סימונס טוב מקיד בדיוק?
    מה סימונס עשה בליגה שאתה משווה אותו לאחד המרכזים הגדולים בהיסטוריה?
    האם סימונס פיתח משהו במשחק שלו מעונה שעברה?
    האם סימונס הוביל קבוצה פעמיים לגמר?
    קיד עולה על סימונס בכל דבר שלא תרצה .
    אני באמת חושב שיש בך זלזול בשחקני עבר כי פשוט לא ראית אותם בלייב.

    1. ראיתי את קיד בלייב. התכוונתי ביכולת הוא כמו קיד כרגע ולא מבחינת קריירה שברור שקיד הרבה לפניו. קיד היה סבבה.

      הוא הוביל לגמר במזרח הכי חלש אי פעם שזה גם הישג אבל שיחקו איתו קרי קיטלס וקניון מרטין בחייאת זה מעיד על כמה המזרח היה חלש באותה עת. זה אחלה הישג אין ספק אבל במזרח של היום הוא לא היה מצליח לעשות את זה.

      קיד היה רכז טוב ומעולה ו-HOF אבל זה לא שחקן שמביא אליפויות ותארים כמוביל. בן סימונס הצפי ממנו זה אליפויות ולא להיות עוד שחקן טוב, כי הוא כבר שחקן טוב.
      בשביל אליפויות לא מספיק להיות קיד צריך להיות לברון או מגיק זו הכוונה שלי.

  12. אני מגיע להפגנה מול ביתו של דונובן
    או שאולי נצטרף לטרנד האחרון של חבילות הנפץ בארה"ב…
    תכלס' למרות שאוק העונה' נלחמת חזק ואנרגטית, אחרי שראיתי את ל קבוצות הליגה, אוק' נראית הכי חלשה בנתיים למעט הלייקרס ושיקגו.
    יש לי תחושה רעה מאד ביחס לאוק' העונה…

  13. סימונס לא היה עושה גמר עם אותה קבוצה של ניו ג'רזי ,פשוט מאוד.
    היו עושים עליו האק דה סימונס .
    אתה אומר שהם הגיעו לגמר עם קיטלס ומרטין וזה מראה על חולשה אבל לא תגיד שאולי ההתעלות של קיד היא זו שהביאה אותם לגמר.
    קיד עם רוסטר של פילי היה מגיע לגמר כבר עונה שעברה..

    ראינו איך סימונס משלשל בפלייאוף כאשר שלחו אותו לקו או חסמו לו את הדרך לסל כי הוא מביך כשהוא רחוק מטר מהסל ,קיד יתקוף את הסל ,יגיע לקו וידפוק את העונשין כמו גדול.
    סימונס רחוק שנות אור מקיד כרגע,אולי בעתיד הוא ידגדג אותו.

  14. הרוקיז רק יתחזקו,כוכבים בעליה
    אם יש מישהו בן החמישה שאני קצת פחות מתלהב ממנו וחושב שיחסית לאחרים התקרה שלו יותר נמוכה, זה טריי יאנג.

      1. הוא יהיה טוב זה בטוח השאלה כמה.., שחקן ששולט ככה בכדור עם ראית משחק נהדרת ומשחרר כדור כל כך מהר יהיה טוב, אבל שוב לדעתי פחות מכל החמישה האחרים.
        כמה סיבות:
        1. כי האחוזים שלו יחסית נמוכים והיו גם ככה בקולג, לא יודע אם זה מספיק בשביל לסחוב קבוצה אם לא ישפר משמעותית.
        2. כי ההגנה שלו בינונית מינוס ואין לו תגוף לשפר אותה בהרבה
        3. כי הוא מאד סטריקי
        4. כי הוא מאבד הרבה

        1. הרבה דברים נכונים אבל גם ציינת את מה שלדעתי יהפוך אותו חשחקן מצוין – שליטה נהדרת בכדור וראיית משחק מצויינת. זה דברים שקשה ללמד או לשנות.

          1. בול מה שעבר לי בראש. ליאנג יש דברים שאי אפשר ללמוד. הוא מאוד מזכיר לי את קיירי בזריזות ועם כוח מתפרץ של ווסטברוק כשהוא יוצא מן המקום כמעט בלתי אפשרי לעצור חדירה שלו. אל תשכח ששמעון כותב באחוזים רגילים ולא באחוזים אפקטיביים ועבור שחקן שלוקח כמעט חצי מהזריקות שלו מהשלוש.. – שמה הוא עומד על 50% (ולא צריך להיסחף אחרי 4 משחקים אבל עדיין) ועם שחרור של זריקה פלשי. לדעתי דווקא מכל הרוקיס שלו הרף הכי גבוה.

            תודה שמעון על טור מצוין גם אם אני לא מסכים עם הרבה דברים ממנו

          2. חשבתי שאתה לא מאמין בנוסחאות. בכל מקרה ממוצעים של שלושה משחקים הם כמעט חסרי משמעות בתמונה הכללית.

          3. שמעון אחרי אתמול זה טיפה יותר מ50. מה שאמר שזה באמת עדיין לא ממש אמין. אגב אידיקציה לא רעה ליכולת זריקה אלו אחוזי העונשין של הקולג' שם יאנג על 86%

        2. כל החמישה מאוד מעניינים לטריי יאנג יש זרימה דינמית של התנועה . הוא זורק מכל טווח . לא חשוב שהאחוזים עכשיו לא משהו . אם הוא יהיה טוב במה שהוא עושה הוא יהיה כוכב ענק. הואנהיה שוואה הימורנאבל לאנעל דונצ'יץ' שיש לו גם תנועה מעולה וגם את כל הדברים האחרים ובנתיים הוא השחקן שהכי מוצא חן בעייני בדראפט חוץ מאיטון. איטון זה הדבר האמיתי כן הגנה לא הגנה. חוץ מהמפלצתיות הפיזית הוא פשוט שחקן התקפה מעולה עם יד רכה. לא צריך יותר מזה. אני מת על ג'ארן ג'קסון אני חושב שהוא טוב מבאגלי בעיקר בגלל הידית.
          אחלה פוסט שמעון

  15. ג׳יילן בראון ממש, אבל ממש לא פנוי בקיץ הקרוב.
    לגבי בוסטון, אני חושב שפשוט לא ראית אותם משחקים בשנה שעברה. ההתקפה נראתה רע גם בשנה שעברה (ויש מצב שהאנליטיקס פה באתר יטענו אחרת אבל ככה זה נראה במבחן העין) אבל עדיין ידעו לקחת נצחונות בשיניים מול קבוצות פח כמו ברוקלין ודטרויט.

    1. תוסיף לזה שאחרי הפציעה של היוארד אף אחד לא ציפה מהם לסיים בטופ 4 אז הם קיבלו מוטיבציה אדירה.
      השנה כולם מצפים מהם להגיע לגמר שחוץ מקיירי( שגם הוא גרוע בנתיים) לרובם הפלאאוף בשנה שעברה היה הפלאאוף הראשון שהם מקבלים בו דקות רציניות בקריירה
      הצפי הרב מהקבוצה והכנסת היוארד ומציאת הבאלנבץס בין קיירי לרוזיר מקשה על הקבוצה לשחק ולפתח זהות
      עוד שבוע שבועיים הם יתחילו לשתוף את המגרש

  16. תודה שמעון, אחלה פוסט, מסכים כמעט עם הכל.
    שתי היערות, מיקור ומאקרו:
    1. טריי יאנג חוצפן ומסמל את הדור החדש, עוד לא קרע שרוך נעליים וכבר זורק מהחצי משל היה סטף קרי. לי זה נראה זוועה, גם אם הוא קולע, איפה הצניעות? (אני לא באמת מצפה לתשובה).
    2. זה מוביל אל המאקרו – אין הגנות בליגה כי לא יאה לכוכבי העתיד לכופף את הברכיים. ממש כך. ראסל, הארדן, קיירי, לילארד, אמביד, מיטשל, ועוד ועוד ועוד – כולם עברו לסגנון טרוטרס משולב עם משחק אולסטאר – זוזו הצידה, תנו לי לככב בהתקפה, ואני אתן לכם את אותו הדבר בצד השני. הגנה עקבית, נחושה, מאומצת, מרוכזת, אישית ובלתי מתפשרת – ללא קשר לתוצאות – הפכה מזמן למילה גסה, לזן נכחד. המגינים היחידים בין הכוכבים שנותרו הם קאוואי, סטף ודוראנט. השניים האחרונים חצי קלאץ' כי סטף רוצה אבל מתקשה ודוראנט שומר "לפרקים" (המצאה של לברון). הטוסטר וגרין הם הערך המוסף של ג"ס בגזרה זו והם תעודת הביטחון שלה לאליפות הבאה. ס"א עשוייה להראות הגנה "לפרקים" כי זה בדי אנ איי של פופ והביא לו הישגים כל השנים. רוברסונים ודומיו נראה פחות ופחות בליגה, הכדורסל עבר למתכונת משחק אולסטאר ותאכלס, זה נותן לי, כצופה, מן תחושה שהניצחון לא ממש חשוב. יש דברים חשובים יותר. זה שינוי וזה לגיטימי, רק צריך לקרוא לילד בשמו (גרין כבר עשה זאת לפני שבוע). עדיין – הקבוצה שתגן בסופו של דבר טוב יותר מהאחרים – תתקדם במעלה הפלייאוף (ג"ס, ואשתקד יוסטון ובוסטון).

    1. יפה!
      הכל פרסונאלי וצריך להצטלם טוב, הכוכב במרכז והסמל האחרון לקבוצתיות ותחושת השייכות בתרבות המערבית-הספורט- הולך ונעלם לטובת כוכבנות אישית.
      התקפה מצטלמת טוב מהגנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט