אולימפיאקוס- מכבי ת"א- יורוליג מחזור 4-פריוויו, בלוג חי וסקירה/שמעון טבדי ושי בוקר (סקירה)

 

 

מכבי מגיעה למשחק חוץ מהקשים ביורוליג והולכים לשמוע הרבה את הקולות של פיראוס במגרש. נצחון שהלך לא קל מול בודצ'נוסט נתן קצת אוויר לנשימה לצהובים שפתחו את העונה מול 2 קבוצות מהטופ של היורוליג והפסידו בהם ולפניהם עוד מפגשים קרובים מול ברצלונה וריאל מדריד.

אולימפיאקוס פתחה טוב את העונה אולם נרמסה במשחקה האחרון דווקא מול מילאנו שאינה מאריות אירופה ובכך למדה שאין משחקים קלים ביורוליג. ניכר כי היוונים מנסים לשחק בקצב גבוה יותר לעומת מה שאיפיין אותם בעבר אך עם אותה קשיחות ואגרסיביות המאפיינת אותם. היוונים, כמו מכבי, לפני משחקים קשים מול צסקא, פנאתינייקוס ופנרבחצ'ה וירצו לא לפשל בבית במשחק שעבורם הוא MUST WIN.

אם כל זה לא מספיק, על הקווים עומד שם אחד בשם דיוויד בלאט, מה שמלמד אותנו שהם גם קבוצה סופר מאומנת ותדע להגיב תוך כדי משחק לכל מיני מצבים.

מכבי נראית לא חדה העונה ומתקשה מאד ברבעים האחרונים. ווילבקין, רול, קלויארו ובלאק נראים היחידים בכושר טוב אולם אי אפשר לבנות על הצגה של ווילבקין כל שבוע (הערב בטוח לא כי הוא בספק למשחק עקב פציעה ביד ולא התאמן באימון האחרון), בטח לא מול דיוויד בלאט והיוונים שאני בטוח שמכינים לו יחידת חיסול (ספאחיה תהיה מוכן) אם אכן ישחק בסופו של דבר.

יתר השחקנים לא הגיעו לעונה, ג'וני אובריינט אכזבה גדולה ומיום ליום מזכיר לי את כרמלו בכך שהוא נזק בהכל ומידי פעם מכניס את הכדור לחישוק. הוא מקבל המון הזדמנויות עד כה מספאחיה שעולים למכבי בהרבה נקודות, אני לא יודע אם הוא יצליח להשתלב ברמה המצופה ממנו בכלל העונה.

מכבי התבשרה שפארגו צפוי להיעדר כחודשיים (מכה קשה לקבוצה), זוסמן נותן בעיקר הגנה, קיין נראה חלש מאד התקפית ולא מבריק עד כה גם בהגנה, טיוס מתנהל על מי מנוחות, ג'ון די היקר נראה נסוג ביכולתו אפילו מול עונה שעברה ובלי שמישהו מהם יביא את הישועה זה פשוט לא יספיק.

 

מפתחות למכבי

אולימפיאקוס מאבדת עד כה 14 כדורים בממוצע למשחק ועל מכבי לנסות לגרום לכמה שיותר איבודים עם הרבה לחץ על המגרש ועל מובילי הכדור, מה שגם עלול לגרום למשחק ריצה ונקודות קלות עבור הצהובים.

היוונים קולעים קצת מעל 82 נק למשחק והפסדם היחיד היה שלא הגיעו למספר הנ"ל. ולכן מפתח הוא להוריד אותם מ-80 נק בדרך כלל אבל אם ווילבקין יעדר אז יצטרכו לרדת ל-70 ומטה.

עיקר הקושי שלהם יהיה לעצור את שני שחקני הפנים, הסנטר הסרבי מילוטינוב שפתח את העונה נהדר ומנפק 15.7 נק (במעל 70% מהשדה) ו-10 ריב' בכ-25 דק משחק והיווני פרינטזיס שהוכיח כבר שהוא אחד הווינרים הגדולים ביבשת והזיק למכבי לא מעט פעמים בעבר. טיוס בלאק  וקלויארו יצטרכו לעבור קשה בהגנה.

אם המשחק ילך צמוד ספאנוליס יהיה שם לחסל ומכבי חייבת להקשות עליו כי אחרי הכל הוא כבר לא טוב כמו פעם ולחץ עליו שיגרום לו להתעייף ולשחרר את הכדור יהיה אפקטיבי. מבחינה הגנתית הוא כבר לא קיים ומכבי צריכה לשחק עליו בעיקר אם ווילבקין יהיה ב-ISO.

מכבי תרצה להכתיב קצב גבוה ומשחק ריצה כי במשחק עומד יהיה לה מאד קשה.היא גם תצטרך את אלילת המזל כדי לקלוע שלשות והרבה (עומדת על 38.4% עונתי), מה שיקל מאד.

 

מפתחות אולימפיאקוס

היא פותחת עם חמישייה של ספאנוליס הותיק, וויליאמס- גוס, טימה, פרינטזיס, מילוטינוב בד"כ.

למעט מילוטינוב והמחליף סטרלניקאס אף אחד לא קולע שם בדאבל פיגרס. מדובר בקבוצה שמשחקת מאד קבוצתי, אוהבת לחפור בפנים ולהניע כדור. היא לא תרצה קצב מהיר כי היא פחות אתלטית אלא להכתיב משחק מבוקר, ממושמע ועומד שיתסכל את היריב.

עיקר המשימה תהיה לעצור את ווילבקין שקולע 20.7 נק למשחק העונה ואחד משני היוצרים במכבי (אם ישחק, אם לא החיים טובים), נטרול שלו והוצאת כדור מידיו יפגע קשה מאד בצהובים ותסמכו על בלאט שידע מה לעשות.

היוונים ירצו גם לנצח בגזרת הריב' ולהימנע מאיבודי כדור ככל הניתן.

 

 

תחזית

ההפסד של היוונים למילאנו לא בא טוב למכבי כי הם יבואו לנצח בכל מחיר. חסרים גם פארגו ואולי גם ווילבקין כך שלמעט רול אין מי שיצור בככל, מדובר גם במשחק בית עם קהל נפלא, מאמן נהדר וקבוצה מאומנת שאני מאמין שתדע לעשות את העבודה ומזה מכבי לא תצא. קשה לי לראות את מכבי מתפוצצת במופע שלשות וששחקנים אחרים יופיעו ויקחו את מה שימנע מווילבקין.

אולימפיאקוס תנצח מעל 8 שהווינר נותן (כנראה שיש להם מידע שווילבקין כן ישחק)

 

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. משחק קשה, ועם כל הפצועים הוא יהיה קשה אפילו יותר. לא רואה כיצד מכבי יוצאת עם ניצחון, אבל אני ידוע כקטן אמונה. העיקר שלא תהיה תבוסה, כי המדרון חלקלק וכבר נמאס לי כבר להיות שלוש שנים למרגלותיו

  2. תודה רבה.
    2 דברים
    1. טיוס קודם כל הייתם רחמנים כלפיו,הבן אדם פשוט מזיק למכבי כל פעם שהוא מחליף את באלאק ונראה כמי שלא קשור בכלל.
    2.מה שנקרא בהצלחה על לשמור את אולמפיאקוס בפחות מ80 נקדות,ההגנה של מכבי היא פשוט נוראית והקטע שזה גם היה ככה שנה שעברה שהשחקנים היו אחרים,משמע ספאחיה לא מצליח להנחיל להם עקרונות הגנתיים(או שהוא פשוט לא יודע לאמן הגנה)בכל מקרה זה יעד שאין סיכוי בעולם שמכבי יעמדו בו

  3. הבעיה היא ספאחיה. בנה קבוצה יפה וזהו, אפשר לשלוח אותו. יש לו יכולות סקאוטינג מעולות, אבל ברמת האימון הוא חסר אמביציה ויצירתיות, הוא תמיד מתלונן שהשיפוט לא טוב או שהרצפה עקומה.
    הוא באמת לא ברמה, מצטער. הוא מקובע מדי בהרכבים ואין שום דבר שהוא עשה בשנה וקצת האלה שגרם לי לחשוב "וואו, אני מופתע", ואם אני לא הייתי מופתע, האמן לי שהיריבות לא היו מופתעות. קבוצה כמו מכבי שיכולה להביא שניים שלושה שחקנים טובים ותו לא, צריכה כח משמעותי מאד על הקווים. זה הרכש שצריך להשקיע בו כסף.

  4. תודה על הטור שמעון

    האמת שמאד התלהבתי כשספאחיה הגיע כי הוא מקצוען שבא לעבוד
    אבל, זה באמת נראה שהוא לא המאמן שלי ייחלנו גם אם הוא יותר טוב מהקודמים שהיו לפניו בשנים האחרונות.

    הגנתית שנה שעברה לא היינו מזהירים (בעיקר הגנת החילופים של מכבי) והשנה אותו הדבר וגם בהתקפה נראה שהוא מיושן ואוהב לשחק עם 2 גבוהים וכאלה

    עדיין למכבי יש קבוצה טובה שאמורה לעשות את הטופ 8 אבל בלי וולבקין (היום) ובלי פארגו שלא יהיה חודשיים העסק בהחלט יכול להסתבך וחבל

  5. ראיתי את ספחיה רק במשחקי חוץ נגד מכבי, אבל לדעתי הניהול משחק שלו מחפיר, במיוחד הקטע של החילופים מהבית. אם מכבי כבר משלמת 800 אלף למאמן, לא עדיף כבר להוסיף קצת ולקבל אחד טוב?

  6. שי ושמעון אתם עושים עבודת קודש, אשריכם.
    לצערי, המחלקה שלי יוצאת לשתי מעצרים הלילה, מה שאומר פחות מכבי ויותר מצב כריעה על קרמי אי שם.
    כמו שאמרו, לא בטוח שזה הפסד גדול, בלי ווילבקין ופארגו.

  7. ווילביקין לא משחק. הערב כנראה גמור. בלאק לא מספיק ואלא אם מישהו יתעלה זה של היוונים בדו ספרתי.
    מקווה שאתבדה.

  8. מכבי טובה הגנתית. שימו לב לשיפוט הלא משהו, מדביקים לבלאק עבירות תוקף על ימין ועל שמאל!
    שלושת השופטים יוונים?

  9. ליורוליג יש בעיה- שתי קבוצות בינוניות (אולימפיאקוס ופנאתנייקוס) נסמכות כל שנה על משחקי בית בהם הן מקבלות הרבה כבוד מהשופטים, אני יכול להבין למה חשוב להישאר חזק בשוק ביוון מצד שני ספורטיבית- הן פשוט לא קבוצות אטרקטיביות מספיק (לצופה הנייטרלי) אני אישית אעדיף משחק תחרותי על פני משחק שלא יכול להיות תחרותי בגלל השיפוט.

  10. שמעו אני לא יכול לסבול את אובראיינט. צריך לקרוא לו ג'וני תחנה אחרונה אובראיינט. לא רואה אף אחד ממטר ובעל אינטליגנציית משחק של חמור. אמנם נותן נקודות אבל לא רואה אף אחד. גם כן קיים עם השלשות המוגזמות שלו… לא מבין מה עובר לא בראש. ברור לי שחסר ווילבקין אבל הקבוצה משחקת כדורסל פשוט לא אחראי ודי טיפשי למען האמת

  11. מעניין למה ספאחיה לא משתמש אף פעם בכהן. כלומר הוא לא כזה טוב בהגנה אבל בהתקפה בהחלט נותן תפוקה… לא נותנים לו אפילו הזדמנות

  12. הליין היה 8.5, לא? אם מכבי רוצים לעשות לספחיה ווימס שישלחו קלטת עם הפסק זמן של ספחיה במינוס 11 6.4 שניות לחקירה אזרחית במיידי 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט