אירועי דיומא – 21.10.2018: גמרים במוסקבה, אנטוורפן ושטוקהולם, ההכתרה של לואיס המילטון? גמר אליפות אנגליה

כדורגל

ליגת העל – מחזור 7 / מתן גילור:

20:00 מכבי פתח תקווה-איחוד בני סכנין (ספורט 5 לייב). במחזור הקודם רשמה מכבי פ"ת את הפסדה הראשון העונה כשהובסה 1:4 בב"ש וירדה למקום הרביעי עם 9 נקודות. סכנין ניצחה 3:0 את הפועל חיפה ונחלצה מהמקום האחרון. הפציעה של מנור סולומון תמשיך לפגוע בפ"ת וסכנין. לשתי הקבוצות מרכז קישור קשוח מאד והקבוצה שתנצח במאבק הזה תיתן לעצמה יתרון גדול.

21:00 מועדון ספורט עירוני אשדוד-בית"ר ירושלים (ספורט 1). אשדוד מגיעה למשחק אחרי תיקו חוץ 0:0 עם הפועל ת"א וערב המחזור היא במקום השישי עם שמונה נקודות. י-ם הפסידה בביתה למכבי ת"א 2:0 והיא נועלת הטבלה עם 4 נקודות בלבד.

 

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 3

19:30: הפועל ת"א (1-1) – גלבוע/גליל (1-1) – פתיחת העונה של שתי הקבוצות הייתה מלאת סימני שאלה. הפועל ת"א נראתה נהדר מול הפועל אילת במשחק הפתיחה וגברה עליה ב-19 הפרש אבל אז הדרימה לבאר שבע וחטפה 30 הפרש ו-18 שלשות מהקבוצה המקומית. גלבוע/גליל מצידה הפסידה באותה באר שבע במשחק הפתיחה אבל התאוששה בשבוע שלאחריו מול נס ציונה בגן נר. אז מי אמורה לנצח את המשחק הערב? אני אלך על הימור זהיר ועל הקבוצה הביתית אבל בהחלט כל תסריט אפשרי.

21:05: נס ציונה (1-1) – הפועל ירושלים (0-2) – הפועל ירושלים בכושר נהדר ועם מאזן מושלם בליגה (הרצליה בחוץ וראשון בבית) ובאירופה (אא"ק אתונה בחוץ וליטקבליס מליטא בבית). אצל נס ציונה הדברים קצת יותר קשוחים ואחרי התחלה טובה וצליחת שלב המוקדמות באירופה במאזן כמעט מושלם וניצחון על ראשון לציון במשחק הפתיחה היא הפסידה בגן נר לגלבוע וברוסיה לסראטוב בפתיחת שלב הבתים של היורופקאפ. אך מצד שני, נס ציונה עוד לא הפסידה בביתה והיא תרצה מאוד לספק את הקהל הביתי במשחק הראשון העונה במסגרת הליגה באולמה, כך שבהחלט צפוי לנו משחק חם. ובכל זאת, נדמה לי שירושלים תנצח.

 

טניס / מתן גילור

טורניר מוסקבה (250) – גמר

16:00 אדריאן מאנארינו-קארן חצ'אנוב(3). בחצי הגמר מאנארינו ניצח את ספי בשתי מערכות עם פעמיים 5:7. בדרבי הרוסים הבכירים ניצח חצ'אנוב את מדבדב בשלוש מערכות. זהו המפגש השלישי בין השניים בסבב כשחצ'אנוב ניצח את שני הקודמים. מאנארינו ניצח אותו בעבר אבל בטורניר קטן. מאנארינו יחפש את התואר הראשון בקריירה. חצ'אנוב ינסה להשיג את השני השנה והשלישי בסך הכל.

 

טורניר אנטוורפן (250) – גמר

16:00 קייל אדמונד(1)-גאל מונפיס(6) (ספורט 5 גולד). אדמונד ניצח את גאסקה בשתי מערכות ומנע דרבי צרפתי בגמר. מונפיס ניצח את שוורצמן גם כן בשתי מערכות. במשחק היחיד ביניהם ניצח מונפיס. בניגוד לאדמונד חסר התארים, מונפיס כבר זכה באחד השנה ושבע בקריירה.

 

טורניר שטוקהולם (250) – גמר

16:00 סטפנוס ציציפאס(3)-ארנסט גולביס. ציציפאס ממשיך בשנה הנהדרת שלו. בחצי הגמר ניצח את פוניני בשתי מערכות קלות. גולביס שהעפיל לחצי הגמר מהמוקדמות ביחד עם שלושת המדורגים הבכירים הצליח לנצח את המדורג ראשון איזנר בשלוש מערכות, אחרי שהובס בראשונה. זהו המפגש הראשון בין השניים. שניהם עדיין מחפשים את התואר הראשון בקריירה.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי ארה"ב

המירוץ בסוזוקה שביפן לפני שבועיים חיזק בבטון את האליפות הצפוייה של לואיס המילטון. הבריטי זינק מהפול פוזישן, ונשאר בעמדת ההובלה לאורך כל המירוץ, כשבוטאס ו-ורסטאפן מסיימים אחריו. סבסטיאן פטל האומלל רשם עוד מירוץ שירצה לשכוח, לאחר שזינק שמיני, ירד לתחתית המירוץ לאחר שהתנגש בוורסטאפן, וסיים לבסוף שישי. התוצאות הגדילו את הפער של המילטון בטבלת דירוג הנהגים ל-67 נקודות, ארבעה מירוצים לסיום. היום באוסטין, מסלול בו המילטון מחזיק בשיא הנצחונות (6), יוכל הבריטי להבטיח כבר היום את אליפות הנהגים. זאת אם ינצח במירוץ, ופטל יגיע שלישי, או שישיג כל תוצאה של 9 נקודות ומעלה מעל לפטל. המילטון יזנק מהפול פוזישן, לפני פטל ורייקונן. שידור בספורט +5 ב-21:00.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות אנגליה – הגמר

21:00, 15:00: סטיוארט בינגהאם-מארק דייויס (יורוספורט)

חצי הגמר הראשון בין סטיבן מגווייר לסטיוארט בינגהאם התנהל בתחילתו כקרב חפירות. בהמשך בינגהאם פתח מבערים וניצח שלושה פריימים רצופים על מנת לזכות במשחק. המשחק השני בין מארק דייוויס לרוני אוסליבן היה חד צדדי לחלוטין – לטובת דייוויס. השחקן הוותיק שיחק סנוקר מצויין, בעוד שרוקט רוני היה מפוזר לחלוטין, מה שנתן לו פריים בודד במשחק.

הגמר בין בינגהאם לדייוויס הוא כנראה הגמר המבוגר ביותר שיכולנו לקבל בטורניר הצעיר הזה. בינגהאם בן ה-42 זכה לפריחה מאוחרת בקריירה, שהביאה לו זכייה מפתיעה משהו באליפות העולם לפני ארבע שנים. מאז, למרות שלא זכה ביותר מדי תארים, הוא חבר קבוע בחבורת הצמרת של הענף, וההגעה שלו לגמר אינה דבר מפתיע. את ההיפך הגמור אפשר לומר על יריבו. דייוויס בן ה-46 הוא אחד השחקנים המבוגרים בענף, האוחז בקריירה של 27 שנים. אלא שזו לא קריירה מפוארת – הוא מעולם לא זכה בטורניר דירוג, ואף לא הגיע לגמר של אחד כזה. אלא שבטורניר הזה הוא משחק סנוקר מצויין עם נצחונות על שניים מהשחקנים הטובים בכל הזמנים – ג'ון היגינס ורוני אוסליבן. אחרי הפגנת כזו יכולת, ניצחון בגמר על אלוף עולם נוסף לא תפיל אף אחד מהכסא.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. קרב מאד צמוד בין דייויוס לבינגהאם. כרגע 7:6 לדייוויס (זה הטוב מ-17). אבל מבין השניים, דייוויס הוא פשוט השחקן שתענוג לצפות בו. יהיה חבל מאד אם לא יזכה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט