לברון ? לילארד ? סטאוסקאס!!! – הבלייזרס מנצחים את הלייקרס 119-128/ ראובן בראל

הבוקר כשהתארגנתי בבית לקראת המשחק , הוצאתי את התיק מהבויידם וממנו את דפי הסיכום שחולקו לכתבים במשחק האחרון . התאריך שהתנוסס עליהם 17.04.2018 – בדיוק חצי שנה עברה (אשתי כנראה צדקה כשהתשמשה בתיק כדוגמא לדברים מיותרים שאני קונה). רובנו נסכים שהפגרה ארוכה מידי , הצד החיובי בפגרה הארוכה הוא ההתרגשות הגדולה אחרי הציפייה הממושכת.
משחק הפתיחה של הבלייזרס ללא ספק מפצה על ההמתנה הארוכה. לברון ג'יימס – השחקן ששלט ללא עוררין במזרח בשנים האחרונות , במשחקו הראשון אחרי המעבר למערב. ולא סתם למערב אלא ללייקרס. במערב החיים יהיו ללא ספק קשים יותר עבורו ובעוד הרצף של 8 הגעות רצופות לגמר צפוי להשבר , לא הרבה יהיו מוכנים להמר נגד שיא אחר שלו – 10 עונות רצופות עם 50 נצחונות ומעלה.
גם ליריבה והמארחת הערב , פורטלנד שיאים משלה .היא מחזיקה בשיא NBA עם 17 נצחונות רצופים במשחקי פתיחה ביתיים ותרצה להמשיך את הרצף הערב.

המשחק הערב היה צפוי להיות קרב סגנונות , מג'יק ג'ונסון אמר לפני כמה שבועות "אנחנו נרוץ. לא משנה אצל מי הכדור , אנחנו כבר שם".הלייקרס בהחלט יישמו את המנטרה במשחקי קדם העונה כשדורגו במקום השני אחרי הפליקנס עם קצב של 112.5 פוזשנס למשחק .פורטלנד לעומתה שיחקה הרבה יותר לאט ודורגה במקום ה 27 עם רק 101.4 פוזשנס.בפועל הלייקרס הכתיבו משחק מהיר והבלייזרס התאימו את עצמם אליהם .

לוק וולטון דיבר עם העיתונאים לפני המשחק ,סיפר על התחושות לפני פתיחת הליגה כינה את הרמה במשחקים עד כה כ " sloppy basketball" .הוא נשאל אם הוא דיבר עם השחקנים הוותיקים על המשחק ואמר שהוא הסכים עם לברון שיתחילו לאט ועל רונדו אמר שהם בהחלט דיברו על המסקנות שלו מסדרת הפלייאוף מול הבלייזרס. הוא סיים ואמר שהתקופה מאז שלברון הודיע על המעבר לליקרס עברה לו כמו שבוע.

בחימום לפני המשחק השחקניםשל הלייקרס יישמו את אותו sloppy basketball והרבו להחטיא.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Reuven Barel (@reuvenbarel) on

בצד של הבלייזרס , כוכבי ליגת הקיץ התחממו כשלילארד צופה מהצד .
אחרי העזיבה של דיוויס , שבאז וקונאטון התפנו הרבה דקות למחליפים. יהיה מעניין לראות את הרוטציה החדשה של סטוטס.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Reuven Barel (@rbarel) on

 

לפני המשחק התקיים טקס זיכרון לכבודו של פול אלן , עוד ידובר רבות על משמעות פטירתו עבור הבלייזרס אבל הערב הוקדש לזכרון והוקרה של האיש שנתן כל כך הרבה לקבוצה והיה אהוב על השחקנים והאוהדים.

הכסא הריק של פול אלן

סטוטטס בחר לעלות עם ליימן , שנראה מצויין בליגת הקיץ ובמשחקי ההכנה. הבלייזרס פתחו את המשחק בהיסוס , איבדו כדורים ששלחו את לברון למופע דאנקים. קוזמה עלה במקום קק"פ ויחד עם לברון הוביל את הלייקרס ליתרון 10 . סטוטטס הרגיש שהמשחק חומק לו מבין האצבעות ושלח למגרש את כל מי שרק יכל. סת' קרי ולילארד החזיק את הבלייזרס בתמונה ואז הגיע סטאוסקאס. הקלע הקנדי סגר את הרבע עם 2 שלשות רצופות שהפכו את התוצאה 31-34 לבלייזרס בסוף הרבע.
בחזרה מהרבע השני Sauce Castillo לא עצר וקלע את 10 מ ה 12 הבאות של הבלייזרס , 16 נקודות ללא החטאה .

הבלייזרס עלו ליתרון 11 , רונדו ולברון דאגו להשאיר את הלייקרס בתמונה, לאורך כל המחצית הראשונה רונדו היה קולני מאוד , צעק כיוון והנחה את השחקנים של הלייקרס. לא משהו שאנחנו רגילים לראות בקבוצות של לברון.עוד ידובר הרבה העונה על מי מתאים יותר לשחק לצידו של לברון מבין רונדו או בול. הקליעה הלא טובה של שניהם קצת מוציאה את העוקץ מהיכולות של לברוןץ יהיה מעניין לראות עוד כמה זמן לברון יכיל את רונדו.

הרבע השלישי היה צמוד והסתיים בשוויון 28 – בבלייזרס ניתן היה לראות את התפקיד החדש של אוון טרנר . ET אמור להוביל את המחליפים ולזרוק בעיקר אחרי מהלכי פוסט. הוא עשה זאת מצויין במהלך הרבע וסיים אותו עם 7 נקודות ו 2 אסיסטים. הנה דוגמא אחת:

הלייקרס לא הצליחו לקלוע אף שלשה מתוך 12 נסיונות בחצי הראשון. ג'וש הארט שבר את הקרח עם 2 מ 2 ברבע השלישי.

בתחילת הרבע הרביעי הבלייזרס עלו ליתרון מהיר של 7 נקודות. לברון ולונזו עם שלשה צמצמו שוב לנקודה בלבד. לילארד וסטאוסקאס החזירו ל 7 עם שתי שלשות משלהם.
מקולום עם 8 נקודות רצופות סגר את הסיפור.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Reuven Barel (@reuvenbarel) on

לברון הוביל את הלייקרס עם 26 נקודות , 12 ריבאונדים 6 אסיסטים ו גם 6 איבודים , ג'וש הארט הוסיף 20 נקודות.
את הבלייזרס הוביל לילארד עם 28 סטואסקס עם 24 ומקולום עם 21.

אחרי המשחק טרי סטוטס דיבר על התרומה הגדולה שקיבל מהספסל (55 נקודות) על ההגנה של זאק קולינס (6 חסימות והחלפות טובות על הקלעים של הלייקרס) וכמובן גם על ההפתעה מצד סטאוסקאס.
הוא גם הוסיף שהיה מרוצה מכמות השלשות שהקבוצה לקחה וזה בהחלט יעד שהם הציבו לעצמם לעונה.
סטאוסקאס עצמו אמר בחדר ההלבשה :
כשאתה רואה שהזריקה הראשונה נכנסת הכל מרגיש טוב , רוב הזריקות בחצי הראשון הרגישו מצויין. הוא דיבר על המחליפים של הבלייזרס והכימיה הטובה שיש בינהם.

אחרי המתנה ארוכה לברון הגיע להתראיין , הייתי צריך לאלתר הגבהה כדי לראות משהו מעבר לים העיתונאים שחיכו לו.
הוא בעיקר דיבר על סבלנות , לבנות כימיה בקבוצה להמנע מאיבודים. כשנשאל כמה זמן זה יקח ענה – הרבה יותר זמן ממה שאתם חושבים.

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. פגז ראובן. החוסר יכולת של הלייקרס לקלוע מבחוץ הרג אותם, עוד 3-4 שלשות ואולי התוצאה שונה.
    סטאוסקאס מתחיל שנת מבחן מבחינתו בצורה הכי טובה שאפשר, שימשיך ככה.

    1. +1
      אם השלשות נכנסות בשלב יותר מוקדם לייקרס עולים בשלב מוקדם ליתרון שקשה לחזור ממנו. אני חושב שפשוט לא הגיעו למצבי קליעה טובים והלכו המון פנימה .

  2. תודה ראובן.
    כל החולשות של הלייקרס נחשפו, וזה עוד מול קבוצה בינונית מינוס כמו פורטלנד.
    הם יירקו דם על כל ניצחון.

  3. הלייקרס היו בסדר, מה שהרס אותם זה מזל ממש רע בקליעות ל-3, אינגרם קוזמה ולונזו לא צריכים לזרוק ל-3, רק הארט וקולדוול פופ, חוץ מזה הייתי מכניס את הרוקי האוקראיני למשחקים חזק, הוא קלע שלשות שחבל על הזמן ושחקן לא רע חוץ מזה, אם הם מכניסים אותו הם מסודרים

  4. סיקור נהדר ראובן. תודה רבה!
    מעבר ליום הקליעה הרע של הלייקרס מבחוץ דבר נוסף שבלט הוא שההרכב של קוזמה ולברון בפנים בעייתי, אני חושב שוולטון חייב לנסות קצת דק' לזובאק ווגנאר. בפורטלנד מי שמאוד הרשים הגנתית היה
    קולינס, נעל את הצבע היטב.

  5. סיקור נהדר ויעיל ראובן, כל הכבוד!
    שאלה לאוהדי הלייקרס: למה וואגנר בחוץ ( מקרה ברך?) וכמה זמן הוא אמור להיות נעדר?
    מסכים לגבי זובאק – חייבים לשלב אותו מהספסל.

  6. תודה – אחלה סיקור. הצעירים מבוהלים ליד לברון, משחקים ללא ביטחון, בול צל של עצמו, בלי הכדור הוא סתם עוד אתלט בלי קליעה, חייב לקבל את המושכות לפני רונדו המוגבל ויפה ללייקרס שעה אחת קודם. הלייקרס ינצחו הרבה בבית ויפסידו הרבה בחוץ. לברון היה מותש בחצי השני והחיסרון מתחת לסל בלט. לגבי הקליעה – כמו שאמר נתניהו – אין כלום כי לא היה כלום.

  7. תודה ראובן אחלה סיקור ! פורטלנד ניצחה בזכות הספסל שלה שהיה מצויין הלייקרס הפסידו בגלל מחסור בקלעים .

  8. סיקור פנטסטי ראובן
    היה משחק בסדר של הלייקרס
    הם עשו המון נקודות בצבע וזה לרעת פורטלנד
    הדגשים של הלייקרס זה שיפור בהגנה ולשפר את יכולת הקליעה מדאון טאון
    הדקות של לונזו על המגרש היו רעות
    בדקות שג׳אבל שיחק הלייקרס נראיתה הרבה יותר טוב הוא היה הפתעה לטובה

        1. אני חשבתי שנורקיץ יתן יצרון לפורטלנד בגלל שללייקרס לא יהיה מי שישמור עליו. בפועל הוא אכן קלע בהתקפה אבל לא הצליח לרדוף אחרי הסמול בול של הלייקרס.

  9. הקצב של המשחק היה מהיר מאוד כך שבגלל זה הגענו לסקור כזה גבוה. ההגנה של הלייקרס הייתה בסדר לחלקים. פורטלנד הרגו את הלייקרס מחצי מרחק ובמיוחד הדקות של סטוסטקס שפתאום עלה וקלע בלי להחטיא במשך 7 דקןת.

  10. ראיתי מחצית שניה, ושמתי לב שהשופטים לקחו לפורטלנד כמה מקרים שאני רגיל לראות כ&1 ונתנו עברה רגילה. מישהו יודע האם זו הנחיה חדשה בהגדרות הcontinuation? או שפשוט רצו להשאיר את המשחק צמוד…

    1. כבר משנה שעברה היה דגש על continuation.
      השנה יש דגש גם על הפרעה לתנועה מה שצפוי לשריקות שיראו ממש מתקטננות

  11. לא יכולה להיות סקירה מהמגרש טובה יותר. אתה הפכת בשנה אחת למקצוען למופת, המשך מכובד לעידו עופר שלנו שחזר ארצה!
    איזה כבוד לאתר!

  12. האמת שאחרי המשחק הזה התחלתי קצת לחשוש דווקא לגבי הספסל של דנבר. במשחקי ההכנה שחקני המשנה של דנבר הצליחו כל פעם למצוא דרך למוטט את הלייקרס ולהכריע את המשחק, ולא אשקר, זה הוביל לאופטימיות.
    אבל עכשיו כשאני רואה שזה הופך לטרנד…
    בכל מקרה, כל הכבוד לסטוטס על ההתאמות במהלך המשחק. הסכימו לרוץ יחד עם הלייקרס, החליף את הפיק'נ'רול בין לילארד ונורקיץ' שנסגר לחלוטין על ידי רונדו ומקגי במהלך דומה אך תזזיתי יותר בין לילארד וקולינס ושיתק לגמרי את התקפת הלייקרסמאניה שהגיע מכיוון שדרי ה-TNT.
    בהצלחה לתיק.

  13. סיקור מצוין כרגיל ראובן. האמת שחשבתי שפורטלנד מאוד נחלשו עם העזיבות של נאפייר ואד דיוויס, אבל הספסל אתמול הראה שגם השנה יש על מה לשחק. סטאוסקס היה מדהים השאלה כמה ישמור על המשכיות.ההגנה של הלייקרס הייתה מביכה נראה איך ישתפרו. תודה!

  14. תודה רבה לכולם , המשחק אתמול היתה פשוט חוויה אדירה . ביליתי במגרש כמעט 6 שעות . ההשתתפות בבלוג החי תוך כדי המשחק הצימה את החוויה.
    בסיקור ניסיתי בפעם הראשונה לשתף תמונות ווידאו דרך האינסטגרם , אני מוצא שהוא יותר נוח ומהיר לשיתוף כמות גדולה של תמונות (אפשר לדפדף עם החיצים על התמונה כדי ללעבור בין התמונות). אשמח לשמוע את דעתכם .

  15. מעולה!! רונדו הוא מוח כדורסל מבריק ולדעתי לברון יעשה בשכל אם הוא יסתום מדי פעם ויתן לרונדו להנחות את הצעירים

  16. נהדר ראובן.
    פעם ראשונה שראיתי בפורטלנד קהל שמעודד את הקבוצה היריבה. אפקט לברון.
    מה השמועות שם על מה שיקרה אחרי המוות של אלן?
    יתחילו לפרק את הקבוצה או שיש מישהו שכבר לוקח אחריות על מה שקורה שם?

    1. הקבוצה כרגע בניהול קבוצת VULCAN שהיתה שייכת לאלן, והיא ככל הנראה תלך למכירה. זה אומר שכנראה לא יהיו מהלכים דרמטיים בחודשים הקרובים. מה שכן יכול להיות זה שאיפה לרדת מתחת לתקרת השכר.
      אחרי המכירה הכל יכול לקרות , החשש הכי גדול הוא כמובן החלטה של בעלים חדשים על מעבר לעיר אחרת. ההשערות הן שזה לא יקרה וחלק מהתנאים החדשים לבעלים יהיה להשאיר את הקבוצה בפורטלנד. אני מניח שתהליך המכירה ייקח כמה חודשים ואולי יותר.

      1. מעניין. אני מניח שאלן השאיר צוואה ברורה לגבי הקבוצה, וניחוש שלי שלא יעבירו אותה מהעיר.
        השם של לילארד עלה המון בנוגע לטריידים, כולל הלייקרס. השאלה אם המצב של הקבוצה כרגע יגרום באמת להפסקה של כל פעולה גדולה או באמת לסוג של נסיון פירוק נכסים.

  17. קבוצה טובה שרצה כבר שנה שנייה ברציפות (אם לא יותר מזה), מול קבוצה חדשה.

    תוצאה לא ממש מפתיעה.
    הידיים קצת רעדו לילדים של הלייקרס, יש עוד זמן עד שהכימיה תתפוס, ולונזו בריא יהיה פקטור סופר משמעותי בחיבור של כל העסק בחמישייה, ובלאפשר לרונדו לנהל את המחליפים.

    מסורתית זה מגרש סופר קשה ללייקרס באולם הזה, ובסך הכל היה משהו שהיה צריך לעבור אותו.

    לקבוצה הזו יקח זמן להתחבר. זה היה ברור עוד לפני העונה, וצריך להתגבר על הרצון להגזים בתגובה כשזה מה שבאמת קורה בשטח.

  18. לדעתי אתם פשוט מפריזים במושג "מוח כדורסל".
    איזה מוח כדורסל בדיוק יש לדוראנט? קרי? ווסטברוק? יאניס? דיוויס? קיירי? ליליארד? קוואי? וכו…
    הם פשוט שחקנים יותר כשרוניים והכדורסל של היום מתגמל שחקני התקפה יותר מאי פעם. הוא כבר לא טקטי ואיטי כמו בעשורים הקודמים.
    מי שיש לו יותר כוח אש ינצח.

    לרונדו וללונזו אין את זה פשוט. אז כמו על בחורה שהיא לא ממש יפה אומרים שיש לה אופי.

    אז אם היינו עושים מבחנים פסיכוטכניים יכול להיות שהלייקרס היו מנצחים כיוון שאנחנו עוסקים בכדורסל האיי קיו לא ממש עוזר לשים את הכדור ברשת או לחסום או לקחת ריבאונד..
    יותר מזה לפעמים צריכים ההיפך.. מי שהמוח שלו עובד יותר מדי אינו מסוגל לעשות דברים מהר.

    הלייקרס ישתפרו אבל זה לא זה.

    1. אני איתך דקסטר תמיד לא האמנתי למושג הזה למרות שיש מעט שחקנים שבא לך להגיד את זה עליהם פה ושם. אצלי המילה מוח כגורסל מקפיצה את נאש. אבל קרי גוראנט לברון וכו הם פשוט כשרוניים אין קשר למוח כדורסל.

  19. מרתק ראובן! תודה ונמשיך לעקוב. שתהיה לך עונה ארוכה ככל האפשר עם פורטלנד. לפחות כמו של מי עמי לפני 3 שנים…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט