דיון הופס ליום ראשון PM: לקראת פתיחת העונה מחרתיים – האם הווריורס התחילו בירידה? / מנחם לס

 

I AM NOT KIDDING YOU. כשראיתי אותם נגד הלייקרס – אתם הרי יודעים שאני יודע בדיוק כמוכם שהיו אלה משחקי טרום עונה – ההרגשה שלי היתה שהווריורס הגיעו ל-PEAK שלהם בפלייאוף של העונה שעברה כשכל הפלאגים עבדו כמו ב'פרארי' 2018 (נדמה לי שאין יותר פלאגים במנועי מכוניות, אבל הכוונה ברורה), ועתה החלה הירידה.

הם הגיעו לצד השני של הגבעה והיריד'ה התחילה. השאלה היא עד להיכן.

בעונה שעברה זה היה המצב:

*כל השחקנים היו בריאים

*כל השחקנים נראו במיטבם. בשיאם, הייתי אומר.

*כל השחקנים נראו במוטיבציה גבוהה. לא היו כל שאלות של 'האם זו העונה האחרונה?' וכו'.

*הקבוצה היתה כה טובה – 'סופר' היא המילה היותר מדוייקת – שהיה להם זמן ומקום להכניס את הצעירים שלהם ללא לחץ וללא ציפיות מיוחדות, העיקר להשתלב ולנסות לשחק 'ווריורס בול'.

אבל ישנו מקרה בו הירידה התחילה כבר בעונה שעברה, ולמזלה קרה מה שקרה ליוסטון והווריורס הצליחה לגבור עליה. ייתכן מאד שהירידה התחילה כבר בעונה שעברה כשהקבוצה סיימה  עם 24-58, רקורד שמתאים מאד לקבוצה כמו OKC או טורונטו.

הימים של 70 נצחונות נעלמו ואינם. אני מסכים עם רבים מהגולשים הטוענים שלמעשה הדבר שעניין אותם בשנה שעברה הוא הפלייאוף, אבל מה שאני לא מסכים היא העובדה שהם נראו כמו קבוצה של 58 נצחונות ולא קבוצה של 70 נצחונות לא בגלל שרצו או לא רצו, אלא בגלל שזה מה שהם היו.

קבוצה של 70 נצחונות מנצחת 67 עד 73. היא לא יורדת עד 58.

מה זה אומר?

זה אומר שהם כבר לא הקבוצה המצוחצחת, טרייה, עליזה, צעירה, ובמלוא עונה כמו לפני שתי עונות. שתי עונות הן הרבה WEAR AND TEAR ל-ACL ולשרירי הקוודריצפס והגסטרוקנימיאוס – האחראיים ביותר על הריצות, הניתורים, והיעילות של הרגליים (אם כי הייתי רוצה לראות את אחד מכם במפגש 'הופס' מנתר עם שריר סוליאוס קרוע…). שתי עונות הן גם עוד שתי שנים נוספות משנת הלידה.

אני לא מדבר על קליי ת'ומפסון או דריימונד גרין וכאלה. אני מדבר על 'הפנים של הווריורס' :סטפן קרי וקווין דוראנט.

כבר בעונה שעברה ראינו ירידה משמעותית עם דוראנט במספר הדאנקים שלו ומספר הפאולים שקלע כתוצאה מיותר זריקות מרחוק ופחות כניסות לסל. זוהי תוצאה ישירה משלושה ניתוחים ברגל בששה חודשים (https://sports.yahoo.com/kevin-durant-s-out-for-the-rest-of-the-season–needs-3rd-. surgery-in-6-months-on-on-right-foot-192721162.html?y20=1 דוראנט הלך לקו בעונה שעברה 5.9 פעמים בלבד נגד 7.8 פעמים בקריירה שלו. היו לו רק 105 דאנקים – הרבה פחות מהממוצע שלו לעונה.

*

לסטף היו בעייות בכפות הרגליים, בעקב, ואז הפציעה הרצינית ביותר בקריירה שהצריכה ניתוח ברך. ייתכן מאד שהקבוצה היתה כה טובה שהוא לא ראה חשיבות מיוחדת בהגנה, אבל כך או כך, היתה זו שנת הגנה גרועה מאד עבור קרי, אם כי אני בטוח שזה היה יותר אי חשק וחוסר רצון מאשר חוסר יכולת, אבל הסיבה לא משנה. מה שמשנה הוא הכסף. 'שואו מי דה מאני' – כמו שהמורה שלנו קווינט היה אומר לנו בכיתה ב'.

*

היי. אני יודע ששניהם עדיין שחקני ההתקפה הטובים בנמצא עם קליעות ממאירות ממרחקים אסורים, אבל שניהם כבר אינם מה שהיו. אמנם היו אלה משחקי טרום-עונה נגד הלייקרס, אבל היה משהו מוזר בבודי אימאג' של השניים: כבר לא ראית את השאננות השחצנית של העבר הכאילו אומרת 'אני יכול לעשות מה שבא לי נגדך, ואתה לא יכול לעשות מאומה בנידון מלבד לקבל את העובדה שאני עליון עליך'.
*
העונה הזאת נראה את השניים מתאמצים, אבל עתה נראה אותם גם טורחים ויגאים לפני שהשלשה תעוף לאוויר. יהיה עמל ומאמץ בכל תנועה שלהם, הרבה יותר מאי-פעם.
*
הווריורס לא יהיו יותר קבוצה מפחידה. בגלל שתחול ירידה משמעותית ביכולת של סטפן וקווין, תחול ירידה משמעותית ביכולת של הווריורס. הווריורס תמשיך להיות הקבוצה הטובה ביותר, אבל קבוצה שלא מפחידה יותר איש, וקבוצה שכמעט כל אחת אחרת תאמין שהיא יכולה לגבור עליה.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. תשמע מנחס אני ממש אוהב לקרוא אותך, ואני מבין מה אתה מסנה לעשות כאן עם הדיון, אבל זה משחקי *טרום-עונה* אם במהלך העונה הווריורס משחקים בלי יותר מדי להתאמץ, אני צופה קבוע במשחקי הווריורס, הם משחקים בלי יותר מדי חשק וכו אפשר לקרוא לזה מכונה, הם משחקים בנונשלנט ובלי יותר מדי מאמץ, וצפיתי גם במשחקי טרום העונה ושם זה היה עוד יותר מובהק, תקרא לזה משחקי חימום, במשחק, אם הפלייאוף הם שיחקו על הילוך נמוך ולא באמת התאמצו עד שדחקו אותם לפינה, וגם אז הייתה תחושה של שאננות מורגשת. זה כמו להתרגש מזה שיאניס עשה טריפל דאבל מול מיני ולהגיד אוהו הוא הולך לנפק עונה מטורפת בקנה מידה היסטורי של ממוצע טריפל דאבל כי הוא עשה משחק מדהים במשחק הכנה, זה פשוט לא טענה רצינית. הווריוס הידלדלו ממש בקטנה בגזרת הסנטר, דיוויד ווסט אם כל הכבוד נתן במקסימום 10 דקות בלחץ, מגי 15 דקות ופאצוליה עוד 15, עכשיו תיהיה הזדמנות ללוני ובל ליותר דקות משחק.. אני לא רואה שום סימן לירידה.. והגיוני שהווריוס ירדו מעונת 73 ניצחונות לאיזור החיוג של 60 וקצת-58 כי הם ראו שבזבוז כוחות בעונה הסדירה לא משתלם בפלייאוף, בנוסף שכחת לציין שבסוף העונה שעברה ארבעת הכוכבים נפצעו זה אחר זה.. והווריורז הפסדיו אם אני זוכר נכון 10 משחקים מה שדי פגע במאזן..

    1. בדיוק. הם היו 41-10 ואז החליטו לנוח לחלוטין עד הפלייאוף.

      קבוצות למדו אותם ויכולים קצת לאתר אותם יוסטון, OKC, בוסטון, מה שאני אומר כמו זבוב מציק אבל בסוף הפיל ידרוך על הזבוב.

      הם צריכים אתגר מנטלי שלא יגיע יותר מידי עד הפלייאוף. אני מאמין שזה התסריט שנראה גם בחלקה השני של העונה הנוכחית, הרבה הפסדים, שילוב קאזינס וכו'.

      לא אופתע גם מהפסדים לקבוצות כמו ההוקס או הנטס. הכל שטויות במאני טיים הם יאכלו את כולם.

  2. מנחם איזה כיף שחזרת. אנחנו מחכים לטור על מפגש המחזור של הקבוצה שלך.
    לעניין הנוכחי, אתה הווישפול האמיתי באתר, הרבה יותר מגיא . . . אתה מצליח לראות דברים הרבה לפני שהם קורים. מתישהו הם אכן יתחילו להתעייף או להיפצע אבל זה עוד לא קרה. ועש שזה לא יקרה שום דבר לא ישתנה. אני מקווה שהנבואה שלך לגבי הירידה תהיה נכונה אבל כרגע זו עדיין רק נבואה 🙂

  3. מדובר אולי בניסיון של הלוחמים לגרום לשיקוץ לחשוב שהוא לא צריך כוכב נוסף לידו.
    הם יתקשו בגמר האזורי, ואולי גם קצת בגמר, אבל עוד אליפות קלילה.

  4. הי מנחם דווקא קאזינס הוא מפתח ענקי למחצית השנייה של העונה. קבוצה כל כך אינטיליגנטית תגע איך להפעיל אותו, ואם יהיה בריא לגמרי, כשחקן שלא ראה פלייאוף לא כל שכן גמר – יתן להם את הדלק והטירוף שצריך בשביל ללכת עוד פעם עד הסוף.
    הוא שובר ה שיוויון האמיתי למצב שתיארת בפוסט

    1. +100
      לא הבנתי איך מנחם שמט את קאזינס מהמשוואה
      אבל אני כן חושב שהם התחילו את הירידה בעונה הקודמת ואפשר ביום טוב לראות את הסוף

  5. מנחם שקרי וקליי היו במגרש זה היה בלואו אאוט ללוחמים שנכנסו המחליפים אז מחליפי הלייקרס ניצחו אותם.

    דבר שני זה משחקי הכנה שלא מעניין איש ולא אחדש לך אם אומר לך אתה יודע את מה העונה הסדירה תעניין את הלוחמים.

    יהיו משחקים שהם יובסו יפסידו אבל שהפלייאוף יגיע יהיה בלואו אאוט אחרי בלואו אאוט ואליפות קלילה.

    הדבר היחיד שיעצור אותם זה פציעה של אחד מהטריו קרי קליי ודוראנט.

  6. יש רק 2 קבוצות שאם אחת מהן מנחיתה את באטלר היא נותנת לעצמה 25% סיכוי בסידרה. יוסטון ו-OKC.

    הן 2 הקבוצות הכי נואשות ששעון החול של הארדן וראס עומד להיגמר 2-3 שנים. מורי כבר התאבד עם פול ואם יהיה לו עוד אפשרות הוא יתאבד גם על באטלר, כנ"ל פרסטי. הם יעשו הכל ל-ALL IN עמוק ויש לי הרגשה באטלר ינחת באחת משניהן לעונה או לחצי עונה בפברואר ואם איכשהו ישיגו אליפות יש מצב שישאר גם שם.

  7. הווריורס חזקים כתמיד. לקבוצות אלופות תמיד היה קשה לצלוח עונה ארוכה במוטיבציה ולהגיע לפלייאוף עם יתרון ביתיות. זה היה האתגר הגדול של ג'ורדן למשל (עפ"י דבריו).
    הווריורס בידלו את עצמם מכולם עד כדי כך, שהם יכולים לנצח בפלייאוף גם מבלי להיות בשיאם בעונה הרגילה. בשנה שעברה הם בחרו לנוח, כלקח מעונת השיא שלהם, ובסוף זה השתלם.

  8. מנחם

    זה לא קשור ובכל זאת חשבתי שיעניין אותך שהורידו חלק מהחומה של בה"ד חיל הים במטרה ליצור טיילת רציפה עד לחוף השקט.

    https://newshaifakrayot.net/?p=115356

    בתור רפה הבנה אני חייב להגיד שיש מישהו שמשנה את כל התיאוריה שלך לגבי גולדן. לאיש הזה קוראים בוגי והוא זה שיצית את המוטיבציה של הלוחמים מחדש בהנחה שיהיה בריא בפליאוף.

  9. אני בטוח שכשיתחיל הפלייאוף הבא, הווריירס ישובו להיות הקבוצה שמפחידה את כולם. עד אז? ענייני סטטיסטיקות וכאלה, לא משהו חשבו

  10. במילה אחת?
    "כן".

    לדעתי, גולדן סטייט עדיין פייבוריטים.
    אבל הפערים הצתמצמו לרמה כזו, שבבחינת "גולדן סטייט מול השדה",
    לטעמי סיכויי השדה גדולים יותר.

    שאלת המפתח, לטעמי, היא דמרקוס קאזינס.
    גולדן סטייט השתמשו ב-MLE שלהם עבורו, ובכך הקטינו את העומק בעמדות החוץ.
    בנוסף, עזבו את הקבוצה ווסט, ומגי. 2 גבוהים שנתנו מעט דקות, אבל דקות איכותיות.

    אם קאזינס חוזר בכושר, חוזר בריא, וחוזר "מסודר בראש", ומותאם לשיטת גולדן סטייט?
    (וזה לחלוטין אפשרי)
    אז לטעמי התגובה שלי תוכיח את עצמה (כמו לא מעט תגובות שלי בעבר) כשטות מוחלטת.

    אם עקב איכלס יוכיח עצמו כעקב אכילס בתרתי משמע שלו.
    אם קאזינס ימשיך לשחק ב-"קאזינסית" (יחזיק המון זמן בכדור, יזרוק באחוז אפקטיבי רע, יאבד המון את הכדור – 5 איבודי כדור למשחק היו לו בעונה שעברה. 5!)
    אם הוא יהיה אותו קאזינס של העבר בכל הנוגע ליחסיו עם צוות האימון, בכל הנוגע להתנהלות חדר ההלבשה שלו –

    אז גולדן סטייט לא רק שלא התחזקו אחרי ההחתמה שלו,
    הם נחלשו.
    ע"ע אייזאה תומאס של השנה שעברה.
    לא צריך ללכת רחוק יותר מאשר לפוסטים של אחרי הטרייד בוסטון/קאבס.
    כמעט ואף אחד לא צפה איזה מקל בגלגלים של הקאבס הוא יהפוך.

    השורה התחתונה?
    עדיין משחקים בקבוצה 2 מ-4 השחקנים הטובים בעולם.
    עדיין משחק בקבוצה אחד מהשוטינג גארדס הטובים בליגה.
    עדיין משחק בקבוצה אחד משחקני ההגנה המצטיינים בליגה.

    כאמור –
    פייבוריטים.

    אבל –
    השלוב של קאזינס, הספסל, הגיל של איגודאלה ולווינגסטון, והשובע –
    משמעותו, לדעתי, שזו אכן ההתחלה של הירידה.

    תודה, מנחם.

    1. נקודה מענינת.
      השאלה של קאזינס לא באמ רלוונטית הוא חתם על מינימום לכוכב כמוהו הסכמה על כך סימן שכבר התכופף,
      מה ההמשך עיין ערך ארל סמית בקליבלנד, קאזינס יודע שיש לו מה להוכיח, הצוות המקצועי ידע לעבוד על כך.
      יחזיק בכדור , תלוי מאד בסביבה עד כמה יכניסו אותו לענינים , קשה לדעת מראש.
      קאזינס יכול ללמוד אלמנטים חדשים , לעבוד איתו ,זה בערך כמו לאלף כלב.
      אפשר לאלף כל כלב גם כלב בוגי , הכל תלוי בצוות המקצועי.
      בשביל אליפות הם מוכנים להשקיע את המאמץ אז הוא לא הבעיה .

  11. כבר שנים זה ככה, כמו יהודים שאיזה פולני החביא במזווה, "האם כבר אפשר לצאת החוצה", "האם זה נגמר", "האם הרוסים בדרך", "האם גולדן סטייט נחלשה", "האם הלייקרס מתחזקים", "האם הארדן יפתיע", "האם בוסטון מוכנה", האם והאם והאם, כי אין משהו אחר להגיד בזמן שהרוע חוגג, אבל מישהו צריך לתת תקווה למסכנים.

  12. מנחם הירידה התחילה ללא כל ספק אבל זו ירידה קלאסית כלומר ירידה לצורך עליה. ובתום העליה הזו הם יהיו הקבוצה הכי חזקה בליגה by far.
    ראיתי את סטף משחק 11 דק מול הלייקרס בפרה סיזן וזה הספיק לי. מה שמדהים שגם אחרי 4 עונות שהקבוצה הזו עושה גמר ו 3 אליפויות יש אנשים שעוד לא מבינים כמה איכות ויחודיות יש בקבוצה הזו ושזה אמיתי לגמרי. הם עדין צעירים ובמלוא כוחם ולכן אין סיבה שיחלשו. להיפך – שמעתי את סטף אומר בראיון שהוא עבד קשה בקיץ כדי לשפר אלמנטים מסויימים במשחקו. עבד קשה כי הוא צריך להשתפר. הזוי. זו מפלצת מנחם . דרך אגב סטף השחקן הכי חשוב שלהם לא דוראנט ולא קליי.

  13. זוכרים את הפרה סיזן של הלייקרס עם נאש והאוורד?
    הם הפסידו בכולם וזו דווקא היתה אינדיקציה טובה מאד לעתיד לבוא

  14. כרגיל אני אוהב לקרוא אותך.
    למה ?
    כי אתה מעלה נקודת השקפה כללית מענינת ואז ?
    ואז אתה עובר למקרים פרטיים שלא קשורים לכלום…
    קרי ודוראנט ישבו על הספסל כל העונה וישחקו בפלייאוף שני משחקים…
    אז הם לא במשואה!
    מי כן?
    קליי תומפסון דריימונד גרין קליף ליוויננגסטון , אנדרו איגדלה .
    אלו יטחנו !
    ואז הווריורס יגיעו למפגש מול הארדן מחוזק בכרמלו אנטוני וכריס פול,
    ומה שיש להם לא בטוח שיספיק.
    בליגה הסדירה הם ינוחו ועודאיך ינוחו, אך כך עשו גם העונה, שלחו את כספי להיטחן בשביל דוראנט ולקראת הפלייאוף זרקו אותו, קבוצה שגילתה נאמנות מפליאה…
    בא נראה :
    בוגוט , ליאנדרו ברבוסה, מוריס ספייטס, אזילי כספי .ועוד כמה עברו ונטחנו בקבוצה "המנוהלת נכון הזו…"
    מנוהלת נכון בדיוק אבל בדיוק כמו מכבי תא…
    כלומר מנוהלת מגעיל!
    כמה זמן אפשר להמשיך את הבלוף?
    עד לפציעה מסיימת הקריירה של אחד הכוכבים, שם הבלוף יגמר.

  15. השאלה כמה רעל ומוטיביציה הם יגייסו כדי לעשות טריפיט, ו4 מתוך 5 אליפויות ב5 גמרים רצופים. אני חושב שבקלות הם יכולים לגייס הרבה מוטיביציה סביב הדבר הזה, כי זה נותן המון שיאים קבוצתיים ואישיים, ומדובר על אנשים תחרותיים ביותר, שנמצאים בסיטואציה נדירה מבחינתם, ויש להם אפשרות לשתות מהבאר, והם יעשו הכל כדי לא לפספס אותה, ואולי יותר מכולם קאזינס יעבוד בשביל החוזה המפלצתי שהוא בהחלט יוכל לקבל אם יוכיח את עצמו באמצעות עונה טובה עם הטובים ביותר, וטבעת אליפות בסופה.
    בקיצור, הם לגמרי בפיק שלהם, כל מה שכתבת לגבי הפציעות של קארי ודוראנט יכול להתברר בדיוק ההיפך ממה שאמרת: הם עכשיו החלימו מכל הניתוחים ומכל התהליכים, וישחקו מעולה ומשוחרר, ויקרעו את כולם, כי הם באמת הכי טובים…
    לדעתי לא נראה את מה שראינו בלייקרס של שנת 2003/4 ו2004/5, שלמרות שהיו על הנייר הכי חזקים ומועמדים בטוחים לתואר על פי הסגל שלהם, השילוב של מתחים פנימיים ופציעות, גרמו לזה שהם הודחו בדרך בחצי הגמר על ידי הספרס ב2004 ובגמר על ידי דטרויט ההגנתית הקבוצתית בגמר ב2005, להפתעת כולם. אבל, באמת נראה שמה שיכול לגרום לזהאצל ג"ס זה רק דברים כאלו: פציעות שחקני מפתח (ח"ו) או פיצוצים פנימיים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט