שווה לקום בשבילם / רן ריין

זוהי הכתבה הראשונה באתר של רן ריין, אחד ממייסדי "מאניטיים ספורטס", מערכת שמתקשרת להעיר צופים למשחקי NBA (בין אם בתחילת המשחק או 2 דק' לסיום). לאחר הניסוי המוצלח בפלייאוף שעבר, החברים עובדים כרגע על פיתוח אפליקציה שתדאג שנתעורר בזמן.

לקראת עונת הנבא הקרובה ואחרי קיץ ללא הפסקה, הכנו לכם רשימה של עשרה משחקים שיכניסו אתכם חזק לעניינים. ניסינו לבחור את עשרת המשחקים שייתנו הכי הרבה זוויות על הקיץ שהיה והעונה שתהיה.

הרשימה משתדלת לגוון ולמצוא את המאצ'אפים המעניינים בין קבוצות, מאמנים וסגנונות במטרה לעזור לכם לבחור את המשחקים שבאמת כדאי לקום בשבילם.

ברשימת המשחקים יש 14 קבוצות סה"כ, כולן עם שאיפות גדולות לעונה הקרובה, ורובן אחרי קיץ עם שינויים משמעותיים.

1. בוסטון סלטקיס נגד פילדלפיה – בלילה שבין שלישי ורביעי ב 03:00 16.10.2018

שחזור חצי גמר המזרח משנה שעברה, יביא לנו את בוסטון עם סגל מלא ובריא נגד חבורת הצעירים של פילדלפיה. בוסטון תרצה להוכיח כבר מהרגע הראשון שהיעד שלה הוא גמר הנבא, עכשיו כשלברון במערב. בפני בוסטון עומד אתגר משמעותי של ניהול הדקות ושמירה על כל שחקני ההרכב מרוצים. פילי, שמכוונת גם היא גבוה מאוד העונה, תנסה להוכיח שאירועי קולנג'לו מהקיץ לא השפיעו עליה והשינויים בשחקנים המשלימים יעזרו לקבוצה לקחת צעד קדימה. בעונה הזו פילדלפיה מקווה גם לענות לעצמה ולאוהדים רבים, על השאלה – מי זה מארקל פולץ? שאלה חשובה להתפתחות המועדון ואחת השאלות הבוערות לעונה הקרובה אחרי שהרוקי שנבחר במקום הראשון החמיץ את רוב העונה שעברה בעקבות ספק פציעה ספק קשיי הסתגלות לליגה.

הימור שלנו: סלטיקס מנצחים בהפרש קטן מ6.

2. יוסטון רוקטס נגד ניו אורלינס פליקנס – בלילה שבין רביעי וחמישי ב 03:00 17.10.2018

קיץ מעניין עבר על שתי הקבוצות, והמפגש הזה בתחילת העונה יכול לענות על כמה שאלות חשובות לשני הצדדים. הרוקטס, שעשו הרבה שינויים בקיץ, כולל עזיבתם של טרבור אריזה, לוק אמבה אמוטה, ראיין אנדרסון ועוד, והצטרפותם של כרמלו אנתוני, ג'יימס אניס וצעירים נוספים כמו גם הזדקנותו של כריס פול בעוד שנה מציבים בפני הרוקטס אתגר לא קטן לקראת העונה. גם על הפליקנס עבר קיץ מעניין מאוד, עם עזיבתם של דמרקוס קאזינס וראג'ון רונדו ללא תמורה, החתמתם של ג'וליוס ראנדל, אלפרד פייטון ועוד כמה שמות מוכרים למחצה. הפליקנס, במערב הפרוע שצפוי השנה מועמדים אפילו לא להגיע לפלייאוף, והם יצטרכו להתחיל להוכיח את עצמם מהמשחקים הראשונים. אין כמו משחק מול מובילת הליגה משנה שעברה, להראות לאוהדים וגם לאנתוני דיוויס, שהקבוצה בכיוון הנכון. הרוקטס מצידם, ירצו להמשיך לשדר עסקים כרגיל ולהתחיל באינטגרציה המעניינת שצפויה לכרמלו אנתוני בקבוצה.

הימור שלנו: ניו אורלינס מפתיעה את יוסטון בביתה ומנצחת בהפרש קטן מ8.

3. פורטלנד טריילבלייזרס נגד לוס אנג'לס לייקרס – בלילה שבין חמישי לשישי ב 0530 18.10.2018

הלייקרס ולברון, יפתחו את העונה בפוטרלנד, למשחק שנראה כמו סידור נוח של הליגה למשחק פתיחת עונה שקט יחסית עבור לברון. הלייקרס מגיעים כמובן אחרי קיץ מלא התרגשות והתרחשות שמזכיר את קיץ 1996 כאשר שאקיל חתם בלוס אנג'לס. גם אז, היו ללייקרס צעירים רבים ומרגשים ובלי שאיפות ריאליות לאלפיות. השנה תהיה בסימן השנה הראשונה מתוך שלוש או ארבע השנים של הניסוי של לברון ג'יימס בלוס אנג'לס בדרכו להפוך לשחקן המשפיע ביותר בהיסטוריה של הנבא, על המגרש ומחוצה לו. מעניין מאוד לראות כיצד ינהל מאמן הלייקרס לוק וולטון את הדקות בין הצעירים והותיקים ואיזה הרכב יפתח ואיזה יסגור את המשחק. מהצד השני, פורטלנד, שגם היא מהמועמדות הבולטות לא להגיע לפלייאוף במערב השנה למרות שעשתה זאת שנה שעברה מהמקום השלישי, תנסה להראות שדווקא קיץ יציב ובלי הרבה שינויים יכול להיות יתרון ולייצר יציבות. פוטרלנד, שבפלייאוף שנה שעברה הודחה בסוויפ לא נעים על ידי הפליקנס, תנסה בעזרת הצמד מקקוללום וליללארד, ליצור לחץ על הקו האחורי של הלייקרס ולהשאיר את הניצחון בבית.

הימור שלנו: לייקרס בניצחון קטן של הפרש קטן מ5 כי פשוט קשה מידי להמר נגד לברון.

4. יוטה ג'אז נגד גולדן סטייט ווריורס – בלילה שבין שישי לשבת ב 0530 19.10.2018

יוטה, שבקיץ האחרון הלכה גם בנתיב שימור הנכסים והיציבות, מחכה להראות לליגה שהעונה שעברה, ובעיקר החצי השני שלה לא היו מקריים. דונובן מיטשל אחרי עונת רוקי מהמשובחות שנראו לאחרונה, ינסה למצב את עצמו כמנהיג הקבוצה ולהוביל התקפה נחושה, מסודרת ומגוונת של הג'אז. הג'אז, שלהם מאצ'אפ מעניין נגד גולדן סטייט ינסו לשמור את רודי גוברט כמה שיותר דקות במשחק, למרות שזה לא יהיה פשוט מול ההרכבים של גולדן סטייט שידרשו ממנו לשמור גם בקו השלוש. האלופה, עברה קיץ רגוע יחסית למעט עם החתמתו של דמרקוס קאזינס הפצוע. כמובן שההחתמה היא מהמעניינות שהיו בקיץ, אבל נאלץ לחכות עוד כמה חודשים עד שבאמת נראה את דמרקוס חוזר למגרשים, ומשתלב בקבוצה. המשחק ביוטה, ככה שייתכן ויתרון הביתיות יסייע לג'אז לתת פייט מול הווריוס.

הימור שלנו: גולדן סטייט בהפרש של מעל 8.

5. וושינגטון וויזארדס נגד טורונטו ראפטורס – בלילה שבין שבת לראשון ב 0200 20.10.2018

קוואי לנארד בטורונטו, נשמע לא טבעי אבל אולי עוד נתרגל, או שזו תהיה רק עונת מעבר בדרך חזרה מערבה ללייקרס או לקליפרס. קוואי עבר אחרי עונה ארוכה של מתחים וחוסר הסכמות בינו ובין הצוותים הרפואים של סן אנטוניו. קוואי, יחד עם דני גרין, מביאים לטורונטו הרכב עם עוצמה הגנתית, יכולות מגוונות בהתקפה, ובעיקר שאלה בנוגע לקוואי. קוואי שבעברו היה בקלות נאמר בנשימה אחת עם השחקנים הטובים ביותר בליגה הוא כיום בעיקר סימן שאלה. השאלות בנוגע למחויבות שלו לטורנטו הן ברורות, כמו גם שאלות בנוגע לכושר המשחק שלו וליכולת, שלא נראו ברצף כבר תקופה ארוכה. עבור טורונטו ישנן שאלות גדולות בנוגע לעתיד, אבל בינתיים יש לה הרבה מה להתרכז בהווה, ולנסות להוכיח לקוואי, לליגה ולעצמה, שהיא יכולה להתמודד ולסמן מטרות גבוהות מתמיד. יותר מכל קבוצה אחרת, טורונטו צריכה להגיד תודה על המעבר של לברון ולקחת את הכישרון הנהדר של הצעירים הנחושים שלה מהשנה שעברה ולתרגם את זה להישגים כבר העונה. וושינגטון, אחרי שבקיץ ניסתה לרענן קצת את השורות ולהוריד מתחים בין שחקני הקבוצה, מכוונת כרגיל גבוה, ומעניין לראות איפה תנחת. משחק מול טורונטו הוא הזדמנות טובה עבור הוויזארדס לצאת בהצהרה מוקדמת ולשים את העונה הקודמת מאחוריה.

הימור שלנו: טורונטו בהפרש קטן מ5

6. מילווקי באקס נגד פילדלפיה – בלילה שבין רביעי לחמישי ב 0430 ב 24.10.2018

שתי הקבוצות עם ציפיות פריצה לעונה הקרובה, מילווקי מגיעה אחרי קיץ יחסית רגועה בגזרת החתמות השחקנים, למעט ברוק לופז המעניין שיכול לעזור לרווח את ההתקפה בשביל יאניס. הצעד המשמעותי ביותר בקיץ עבור מילווקי היה החתמתו של מייק בודנהאוזר למאמן הקבוצה. מייק צפוי להגיע בגישה חדשה ולנסות להוציא מיאניס אפילו עוד מהכישרון הענק שלו. השאלה המשותפת והמעניינת גם ליאניס וגם ולבן סימונס, היא האם בעונה הזו הקליעה מבחוץ תשתפר ותהפוך להיות כלי משמעותי בארסנל היכולות של כל אחד מהם בדרך להפוך לשחקנים שלמים יותר שישלטו בליגה עוד שנים רבות. המפגש צפוי לתת לנו משחק מהיר שמבוסס על אתלטיות בשני צדדי המגרש משתי הקבוצות.

הימור שלנו: השיטה של מייק בודנהאוזר תתחבר, ומילווקי תנצח ביותר מ9.

7. אוקלהומה סיטי ת'אנדר נגד בוסטון סלטיקס – בלילה שבין חמישי לשישי ב 0300 25.10.2018

על בוסטון כבר כתבנו ועוד נכתוב הרבה, אבל בכל הקשור לאוקלוהומה, שבתקווה בשלב הזה כבר תקבל חזרה את ראסל ווסטברוק יש הרבה סימני שאלה. ראשית, איך יחזור ווסטברוק מהפציעה החוזרת בברך שנפגעה על ידי פאטריק בוורלי לפני שנים. הת'אנדר, שהצליחו בקיץ להשאיר את פול ג'ורג ולהיפרד מכרמלו אנת'וני הם קבוצה מסקרנת שכמובן תהיה תלויה מאוד בווסטברוק והיכולת שלו להניע את הקבוצה ולא רק להתרכז בסטטיסטיקה של עצמו. אם הת'אנדר יצליחו להחזיק הגנה חזקה ולהיות אגרסיביים עם בוסטון זה יהיה סימן חיובי לקראת המאבקים הקשים שמצפים לקבוצה במערב. הצטרפותו של דניס שרודר וחזרתו למגרשים של רוברסון אמורים לתת עוד קצת עומק שהיה חסר לת'אנדר בשנה שעברה. בתקווה שפול ג'ורג' יצליח בעונה הזו להיות יותר יציב ובאמת להיות מספר שתיים בהתקפה לצד ווסטברוק ומהצד השני להיות עוגן חשוב בהגנה הם המפתח להצלחתה של אוקלהומה.

הימור שלנו: הצעירים המגובשים של בוסטון והעומק יחד עם היתרון בעמדת המאמן יביאו את הניצחון לבוסטון בהפרש של יותר מ7.

8. סן אנטוניו ספרס נגד לוס אנג'לס לייקרס – בלילה שבין שבת לראשון ב 0230 27.10.2018

היריבות של הספרס והלייקרס כמובן קיימת כבר יותר משני עשורים, ולמשחק הזה שתי הקבוצות מגיעות אחרי שינויים רבים וקיצוניים. הספרס, שעם הצירוף של דמאר דרוזן, הופכים להיות אפילו עוד יותר קבוצה של קליעות מחצי מרחק, ינסו להילחם בצעירים של הלייקרס ובלברון. מעניין יהיה לראות את סן אנטוניו החדשה, שלחלוטין השילה מעליה כל זכר לאימפריה שפעם הייתה. הפרישה של ג'ינובילי והמעבר של פארקר לשארלוט מסמנים סוף של עידן. גם בעידן החדש, זה עדיין יהיה גרג פופוביץ' שיוביל את הקבוצה וימשיך לפתח את הקבוצה ואת השיטה המיוחדת שלו שמאפשרת לשחקנים רבים ומגוונים להשתלב ולייצר מכונה שתמיד מפיקה את המיטב מהכישרונות שברשותה. לצד שחקנים מנוסים כמו דרוזן, גאסול, גיי ואולדרידג'. למרבה הצער דז'אנטיי מורי עלול להחמיץ מספר חודשים מהעונה אם לא את כולה, ובהיעדרו שווה לעקוב אחר לוני ווקר (19) שייתכן ויתפוס חלק משמעותי בקבוצה כבר השנה.
סן אנטוניו ידועה ביכולת שלה לבחור שחקנים עמוק בתוך הדראפט שנותנים תפוקה נהדרת ומיידית. גם יעקב פלטל (22) שהגיע עם דרוזן מטורונטו יכול להשתלב היטב בשיטה ולתרום כבר העונה. השילוב של הותיקים והצעירים יחד עם פופ והשיטה שלו, עשויים להוביל את סן אנטוניו למקום גבוה במערב, ובעיקר לתת לה יתרון מעניין מול שילוב הותיקים והצעירים של הלייקרס מהצד השני של המשחק הזה.

הימור שלנו: סן אנטוניו תיקח את המשחק הזה אחרי משחק צמוד ונחוש של שני הצדדים בהפרש שקטן מ5.

9. מילווקי באקס נגד טורונטו ראפטורס – בלילה שבין שני לשלישי ב 0200 29.10.2018

על שתי הקבוצות כבר כתבנו, אבל מה שצפוי להיות מרתק במשחק הזה זה המאצ'אפ של יאניס נגד כל אפשרויות השמירה של טורונטו. טורונטו שהתברכה בהרבה שחקנים ארוכים, אתלטיים עם אינטליגנציית שמירה טובה הכוללים את קוואי, אוג'י אננובי, פאסקל סייאקאם ועוד שיאלצו להתמודד עם יאניס מהצד השני יהפכו את המשחק הזה למרתק ושווה לצפייה. טורונטו שתרצה לקבעה את מעמדה כנראה כסגניתה של בוסטון במזרח, תשאף להבהיר למילווקי שגם היא מכוונת גבוה שיש לה עוד דרך ארוכה לעשות עד שתוכל להצטרף לפסגת החוף המזרחי. לשתי הקבוצות יש מאמנים חדשים שבשלב הזה כבר צפויים להתחיל להראות לגבש את הקבוצות סביב שיטותיהם החדשות.

הימור שלנו: משחק צמוד שיסתיים בנצחון של טורונטו בהפרש שקטן מ4.

10. דנבר נאגטס נגד ניו אורלינס פליקנס – בלילה שבין שני לשלישי ב 0300 30.10.2018

דנבר שפספסה את הפליאוף שנה שעברה במשחק אחד, מגיעה אחרי קיץ שמשדר יציבות ואמונה בסגל הקיים. ההחתמה של יוקיץ' היא לא רק נכונה אלא הכרחית. אחד הגבוהים הכי מוכשרים ומיוחדים שראינו בתקופה האחרונה, שיכול בכל משחק לרגש ולהפתיע, במסירה שלא היינו מצפים לראות משחקן במימדיו. התוספת בקיץ של אייזה תומאס והחזרה של מילסאפ יתנו לקבוצה גם מימד בוגר שייתכן והיה מעט חסר בעונה הקודמת. הקפיצה של מורי והאריס הצעירים צפויה גם השנה לחזק את הקבוצה ולאותת לנו האם הצעירים של דנבר מתכוננים לפריצה בשנים הקרובות או שזו עוד קבוצה חזקה במערב אבל לא מעבר. נסתכן כאן ונאמר שהבנייה מבפנים של הנאגטס היא מהמרגשות והמסקרנות בליגה שיודעת בשנים האחרונות בעיקר מעברים של כוכבים.

במשחק הזה צפוי לנאגטס אתגר ענק בדמותו של דיוויס ולא בטוח בכלל שדנבר שידועה בהגנה החלשה שלה תצליח לעצור את אחד השחקנים הטובים בליגה.

הימור שלנו: ניו אורלינס תנצח את המשחק בהפרש קטן מ7.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
31 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
15/10/2018 8:54:12

באיזו שעה האפליקציה רוצה שאעיר אותה ? 📞📢🎸🔔🥁

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
15/10/2018 10:49:22

🙂

חורחן
חורחן
15/10/2018 9:10:06

אין השנה משחקים מוקדמים בימי ראשון?

רועי ויינברג
15/10/2018 13:18:29
Reply to  חורחן

יש, אבל לא בתחילת העונה. יהיו גם בשבת

אפלטון
אפלטון
15/10/2018 9:10:39

איזה כיף שמתחילה הליגה.
דווקא בתחילת העונה כיף לצפות בקבוצות הצעירות. כשעוד יש תקווה והכל נראה וורוד.
דאלאס ממש מעניינת אותי, גם פיניקס קבוצת ליג פאס כיפית אז הליגה סידרה לנו קרב ראש בראש כבר ב17 לאוקטובר (ב18 בבוקר בארץ).
דונציץ נגד אייטון. מה צריך יותר מזה בפתיחת העונה? רק באסה שבוקר כנראה ייעדר.

ולדי קוגן
15/10/2018 9:26:04

האפליקציה הזו רעיון גאוני, איך אף אחד עוד לא חשב על זה לפני?

נתן
נתן
15/10/2018 9:35:50

חשבו, קוראים לזה שעון מעורר. ואיך מרוויחים מזה כסף?

פינקי
פינקי
15/10/2018 10:58:36
Reply to  נתן

הרעיון למיטב הבנתי הוא השכמה לא לפי שעה אלא לפי מה שקורה במגרש (נגיד תחילת רבע רביעי או ל5 הדק' האחרונות)

נתן
נתן
15/10/2018 11:37:41
Reply to  פינקי

אולי כדאי להוסיף גם מסנן ,blow out.

פינקי
פינקי
15/10/2018 16:30:21
Reply to  נתן

יש לך פה גישה ישירה לאחד המייסדים, תציע לו (בתמורה לאחוזים משמעותיים מהחברה כמובן).
תציע לו על הדרך פיצ'ר של מסנן זבל, לא להעיר בשום פנים ואופן בשביל קבוצות כמו הנטס או הבולס.

נתי
נתי
16/10/2018 7:41:34
Reply to  נתן

אם אני לא טועה הם כבר עשו את זה,אתה יכול לבחור בהגדרות להתעורר רק כשההפרש מתחת ל5 וכו

מנחם לס
מנחם לס
15/10/2018 17:18:56

איך אף אחד לא חשב על סמארטפון לפני?

נתן
נתן
15/10/2018 9:38:38

מה לגבי אפליקציה שמחשבת היתכנות של טריידים?
אבל אז לא נצטרך את דדי.
אפשל לקרוא לה דדי איז דדי.

מאיר
מאיר
15/10/2018 10:09:36

בוסטון-פילי אמור להיות בלילה שבין שלישי לרביעי לדעתי.

ברוך הבא, הייטר
ברוך הבא, הייטר
15/10/2018 10:50:52

איזה יופי! כותב חדש, זמירות ישנות:

"הלייקרס ולברון, יפתחו את העונה בפוטרלנד (מדינת פוטר? יעני, כמו קטיפה?), למשחק שנראה כמו סידור נוח של הליגה למשחק פתיחת עונה שקט יחסית עבור לברון".

העובדות:

1. לברון מפסיד בקביעות בפורטלנד, ולא ראה שם נצחון כבר 6 שנים רצוף. כולל תבוסות קשות.
2. הלייקרס מפסידה בקביעות לפורטלנד. כולל שיא, 15 הפסדים רצופים לפורטלנד מאז מרץ 2014.
3. פורטלנד מחזיקה בשיא הליגה, רצף נצחונות ב-17 משחקי פתיחה ביתיים.

אבל תכתוב, תכתוב. "סידור נוח של הליגה עבור לברון". התקבלת לחברה! אתה דינג-דונג הייטר כמו כולם!

Hobo
Hobo
15/10/2018 11:00:58

מורי לא ישחק העונה בס"א 🙁

המשגיח
המשגיח
15/10/2018 11:26:54
Reply to  Hobo

הוא שלח לי את זה לפני הפציעה. טעות שלי, מתקן.

גלעד
15/10/2018 11:07:28

ברוך הבא.
הייתי מתעורר שעתים לפני יוטה גולדן וצופה גם בבוסטון טורונטו (לדעתי גמר המזרח)

Berch
Berch
15/10/2018 11:24:21

אחלה משחקים
אני קצת מתרעם על הצפי להפסד של פילי קבוצתי האהובה.
אובייקטיבית, פילדלפיה תנצח 🙂

jojoEmbiid
jojoEmbiid
15/10/2018 13:56:23
Reply to  Berch

הסר דאגה מלבך , פילי מנצחים

האווי לאסוף
האווי לאסוף
15/10/2018 12:08:14

תודה רבה על הטור, ובהצלחה עם האפליקציה

רועי ויינברג
15/10/2018 13:14:29

שימושי בהחלט, תודה רבה. אשמור להמשך

Captain Beefheart
Captain Beefheart
15/10/2018 13:23:20

לפעמים אני עדיין מתעורר לגמר 93 מייקל נגד בארקלי 😉

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
15/10/2018 14:02:55

גם אני. שטוף זיעה ובזעקות שבר.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
15/10/2018 16:29:00

חחחחחח גדול. וזה לא שטוף זיעה אלא דמעות ומיטה רטובה…

מנחם לס
מנחם לס
15/10/2018 17:19:42

ולחשוב שזה רק לסוף חודש אוקטובר…

תודה רן

גיא רוזן
גיא רוזן
15/10/2018 18:36:56

"משחק שנראה כמו סידור נוח של הליגה למשחק פתיחת עונה שקט יחסית עבור לברון"

מפגש ביתי מול הקליפרס,
לא היה נוח יותר?
או מול הקאבס?
הרי ל-2 המשחקים היה תירוץ נהדר של רייטינג.

אבל הליגה בחרה להציב את הלייקרס במשחק חוץ מול פורטלנד.
הקבוצה שסיימה במקום ה-3 במערב בעונה שעברה.

הקטע עם קונספירציות, הוא שגם הן זקוקות להיגיון פנימי.

אחרי הקטע בו אני מפגין את נטייתי להתקטנן על קטנות –
אחלה פוסט. תודה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
15/10/2018 19:34:11

יוטה בדוק מנצחת את גולדן.
פילי מקבלת 20+ מבוסטון

איתמר
איתמר
15/10/2018 21:14:17

איזה משחקים יא אללה איזה כיף. איך עושים VPN הודי בשביל ליג פאס זול?

עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
15/10/2018 22:00:14

המשחקים מצוינים וגם הסקירה עושה חשק.
רק המשחק של ס״א מול הלייקרס לא יהיה באותה רמה, מעניין רק באספקט הקוריוזי של המילה

Mbk
Mbk
15/10/2018 23:48:10

אני מקווה שהאפליקצייה מכויילת
השעות שעון ישראל התאריכים שעון ארה"ב
הלייקרס ב 5:30 לפנות בוקר ב 19 לחודש שעון ישראל וכו וכו