למה שחקנים לא נשארים במכבי חיפה? / דקסטר

מדוע שחקנים לא נשארים במכבי חיפה?

אולי הנושא הכואב ביותר בגזרת מכבי חיפה הוא השחקנים שעברו אצלה בשנים האחרונות. זאת מערכת שלא יודעת להשאיר את מעט השחקנים הטובים שכן הצליחה להנחית אצלה, ועוד יותר לא יודעת לבחור אילו שחקנים כן ימשיכו לשחק עבורה.

אז מה קרה לקבוצה שכולם רצו להגיע אליה והנחיתה את הזרים הכי טובים שהיו כאן מעולם? רוסו, פץ, קנדאורוב, פראליה, ז'אוטאוטאס, צ'אנוב, יעקובו, בוקולי, מסיללה… מה קרה לקבוצה שבאופן קבוע חצי נבחרת ישראל התבססה עליה?

אפתיע אתכם ואומר ששום דבר מיוחד באמת. אימפריות נופלות לאט, לאט ומצירוף של נסיבות שכל אחת מהן לא ממש חשובה אבל החיבור ביניהן קטלני.

אני תמיד חוזר לאותה עונת ליגת אלופות שניה. אומנם חיפה לקחה אליפות אבל משהו "מת" שם כאשר היתה החלטה עקרונית לא להביא שם או שמות שבאמת יוכלו לקחת את חיפה צעד אחד קדימה ולתת לה את התנופה להמשיך להיאבק על האליפויות הבאות. במקביל קרו כמה דברים בליגה: הצטרפותו של מיץ גולדהאר למכבי ת"א וירידת השפעתו של סוכן העל פיני זהבי במכבי חיפה.

התהליך בחיפה לא שונה מהתהליך שעבר באופן כללי על הליגה הישראלית, והוא ירידת ברמה של הזרים שמגיעים לישראל. שתי סיבות עיקריות:

 

  1. הכסף הופך לגדול יותר ויותר. אם פעם הליגות המזרח אירופאיות לא יכלו לשלם כסף גדול, אז בימינו  – בעיקר ברוסיה – שחקנים מקבלים שכר גדול יותר מאשר יכלו לקבל בכל ליגה אחרת. פעם הליגה בישראל היתה נחשבת מקפצה מבחינת איכות חיים, והיום המצב שונה לחלוטין.
  2. איתור כישרונות על פני כל העולם ומגיל צעיר: עם השנים והקדמה הטכנולוגית העולם הפך להיות קטן יותר. קל מאוד לאתר כישרונות מסין, קולומביה, ארמניה, פרו, פינלנד, בוסניה.. אין צורך לטוס במיוחד למקומות נידחים כדי לאתר את הכוכב הבא. דבר נוסף הוא שלא מסתפקים רק באיתור הכישרון אלא בעיתוי.

במירוץ החימוש המטורף הזה, מועדונים עוקבים אחרי שחקנים כבר מגיל 12 ובהיותם קרובים לגילאי הנוער מחתימים אותם במועדונים שלהם כדי שיוכלו לשחק בקבוצה הבוגרת כבר בגיל 17-18. סיפור כמו יעקובו כבר לא יחזור על עצמו.

ישראל ממש לא שייכת לשם. אין לה כסף גדול, אין מערך סקאוטינג ויכולת איתור שחקנים שאפילו מתקרב להיות סביר. הסיכוי שמועדון ישראלי יאתר שחקן שלא עלו עליו קודם, שואף לאפס – במיוחד בצורת העבודה של היום. בזמן בו איכות הזרים שהגיעו לישראל ולחיפה יורדת עם השנים, הצטרפו עוד שתי  שחקניות חזקות לשוק – מכבי ת"א והפועל ב"ש – עם גישה חדשה: להחתים כמה שיותר שחקנים ישראלים טובים ובכסף גדול.

הם לא פחדו לשלם סכומים גדולים שהיו מיועדים "לזרים" לערן זהבי, אלירן עטר, גילי ורמוט, מליקסון, ברדה ובן סהר , והיוו גישה הפוכה שבה שחקנים זרים משלימים באופן נקודתי את הסגל הישראלי: למשל אניימה, גרסיה, פריצה, אוגו או ווקאמה..

 

מה חיפה עשתה בזמן הזה? חיפשה את הרוסו/ז'אוטאוטאס הבא והסתפקה בשאריות הישראלים שאפילו לא הסניפו את סגל הנבחרת.

לא משנה מה יגידו לכם ואיך יציגו לכם את זה, חיפה – כמו כל הליגה הישראלית – היא קבוצה הנשנעת על סוכנים ולא על סקאוטרים. מחלקת הסקאוטינג בקבוצה עוקבת רק אחרי שחקנים שכבר הומלצו ע"י אינטרסנטים וסוכנים, ולא מחפשת באופן אקטיבי שחקנים. יותר מזה, היא כפופה כל קיץ למאגר מאוד ספציפי: בתקופת קרלסן הגיעו רק שחקנים ששיחקו בסקנדינביה, בתקופת אלאך מגיעים/מומלצים בעיקר שחקנים שהיו בליגה ההולנדית.

(מה שנקרא: פיגורה אירופאית אבל ביצוע ישראלי…)

מילא מאגר מאוד ספציפי אבל הכיוון לא נכון: אם היה מדובר בסלובקיה, סרביה, בוסניה או ליגה שניה בצרפת/גרמניה, הייתי יכול להבין. ואולם, לכוון לליגה השבדית/הולנדית/צרפתית זה מתכון לאסון. מאחר וחיפה מחשיבה את עצמה כקבוצה גדולה, היא רואה בליגות האלה מעין מאגר טבעי של שחקנים שירצו לשחק אצלה. הכיוון אמור להיות הפוך: חיפה, (וכל קבוצה ישראלית אחרת), אמורה לחפש שחקנים מליגות דומות או רמה אחת מתחת. ישראל אמורה להיות המקפצה לליגה בכירה יותר בהמשך, או ביסוס חיים טובים יותר.

אך חיפה נופלת בפח הזה שוב ושוב: מחפשת שחקנים בליגות לא לה.

בואו נצייר את פרופיל השחקן שיסכים לבוא לשחק בחיפה:  בן 29-30, לאחר שיא הקריירה שלא ממש מצא את מקומו בליגה שרצה, ואחד שירצה לקבל כחצי מיליון דולר לעונה כדי לרדת ברמה ולשחק בישראל. על מי אני מדבר: קאיו/קלאוס/קראמר/אוברניאק.

(גם ב"ש חטפה את תסמין מכבי חיפה בשנתיים האחרונות שבהן סטתה מדרך החשיבה של "קבוצה קטנה" ועברה לחשוב בגדול. והתוצאות הן אותן תוצאות: אנסטיס היווני, סטו הצרפתי, קואנקה הספרדי. אותם גילאים אותן משכורות אותן כישלונות..)

הסיכוי ששחקן כזה יצליח בישראל שואף לאפס. לא רק מבחינה היכולת הפיזית שלו אלא גם המנטלית.

תחשבו על שחקן שהיה רגיל לשחק ברמת כדורגל יחסית גבוהה, שמגיע לישראל עם קוף של לפחות חצי מיליון על הגב. כשאחד שהיה לא יותר משחקן משלים בקבוצה קצת יותר חזקה, אמור להיות זה שסוחב את הקבוצה על הגב, ולכל הסיפור הזה גם אמורה להתחבר ההתאמה בינו לבין נחיצות הכישורים הספציפיים בקבוצה.

השחקן האחרון שחיפה היתה צריכה בעונה שעברה הוא קשר כמו קאיו: שחקן לא מהיר שבורח לקו. חיפה היתה חייבת בעל-בית בשטח שבין החצי שלה לרחבת היריב.

בעונה הנוכחית, מבחינת סגנון משחק,  החלוץ האחרון שחיפה צריכה הוא חלוץ גבוה ואיטי שניזון רק מכדורי גובה כמו קראמר.

באמת שלא צריך להיות גאון כדורגל כדי להבין מי יכול להצליח בישראל:

מאבוקה (סלובקיה)

מנז'ק (צ'כיה)

סטויאקוביץ (סרביה)

ומי לא:

קאיו (שוויץ)

קלאוס (יוון)

קראמר (הולנד)

 

כמו שהזכרתי קודם, אם נוסיף את הגיל, את גרף השחקן ואת השכר, נגלה שבדר"כ מדובר בכישלון ידוע מראש. מה לגבי סיידובה סומא הזר החדש של חיפה?

 

עשיתי עליו בדיקת רקע כמו שמערכת הסקאוט של חיפה היתה אמורה לעשות, ואני בספק אם עשתה.

שחקן בן 27.

נמוך ביותר (1.61).

הגיע לפרטיזן בלגרד אחרי עונת שיא בסלובקיה.

לא הסתדר על המגרש וחברתית.

כבש רק 3 שערים ב 26 משחקים.

הגיע לאחר התלבטויות רבות בצוות המקצועי של חיפה ונרה שחתם לאחר שלא היו ברירות אחרות בשוק.

בדר"כ כשקבוצה מוותרת על שחקן שנרכש בסכום שיא לא מדובר בסימן טוב.

אני מאוד חושש מהגובה שלו, ולדעתי הוא לא יסתדר בליגה שלנו שנחשבת ליגה פיזית ומהירה באופן יחסי.

צפיתי בהרבה קטעי וידיאו עליו ומדובר בשחקן שהוא קודם כל דריבליסט. מנסה לעבור המון את השחקן שלפניו ולרוב נכשל. מעדיף לעשות את הפעולה האחרונה לבד כאשר בקרבת הרחבה הוא כמעט ולא מוסר לשחקן בקבוצה.

מסוג הפעולות שנראות טוב בקליפים קצרים אבל בפועל לא יעילות.

מה שהכי מטריד אותי הוא שאפילו במקבץ הקטעים הטובים שלו רואים המון שגיאות, וזה אוסף שאמור להיות ההיילייטס.

כלומר, מבחינת הגיל, מוצא השחקן והליגה שבה שיחק – הכיוון טוב. משאר הבחינות אני בספק.

לכן הוא הגיע רק בהשאלה עד סוף העונה. הייתי נותן לו 25% סיכוי הצלחה בחיפה.

מה חיפה צריכה לעשות כבר העונה?

חכו למאמר הבא!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
27 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שמעון טבדי
07/10/2018 15:44:05

מכבי חיפה זה כמו מילאן, 2 מועדונים מתים שירדו מגדולה ומבוססים על שחקני פח סוג ג'.

אם זה יעודד אותך למכבי חיפה יש סיכוי לחזור להיאבק על האליפות יותר מהר ממה שמילאן יחזרו כי ההבסדלים בארץ הם מזעריים וכמעט כולם פחים גדולים.

אצל מילאן זה יהיה קשה כי הם ימשיכו להיות פח ויצטרכו להביא שחקני טופ מה שאין באפשרותם.

מבין לגמרי איך אתה מרגיש

סער ברעם
07/10/2018 15:46:34

מעניין מאד. אני תמיד חושב שתרבות ארגונית לאורך זמן משתלמת.
חיפה מסוקרים כמו מועדון גדול כשהם חושבים כמו מועדון קטן.
אין יותר מקום לזה.

דקסטר
דקסטר
07/10/2018 15:47:23

למעשה כותרת יותר מדויקת של הפוסט הוא בעית הזרים של חיפה.
או למה היא לא מצליחה איתם

שמעון טבדי
07/10/2018 15:53:55
Reply to  דקסטר

היום קשה מאד להביא זרים איכותיים. לפני 20-30 היה ניתן להביא זרים טובים מרוסיה, קרואטיה ויתר מדינות הבלקן ומזרח אירופה. אחרי שהם התחילו לקבל הרבה כסף במקומות אחרים הליגה עברה לאפריקאים שעלו גרושים.

הבעיה שפעם לא היו סקאוטים בכל חור נידח ובמקומות האלו והיה יותר אפשר לאתר "מציאות".

היום סקאוטים פזורים בכל חור ואם יש מישהו קצת כשרוני הוא כבר יחטף בגיל 13 לאיזה מועדון בצרפת או ספרד.

לכן אתה בונה על אלו שהם פיספסו שאין הרבה כאלו וזה מוריד את ההיצע אז אתה נשאר עם הפחים.

שחקנים כמו אובארוב, קנדאורוב ויעקובו וכו' יהיה קשה מאד להביא ולמצוא מציאות כאלו היום גם שהם בגיל צעיר.

איך כן אפשר למצוא? אם אתה משלם מיליונים למישהו בל שם עולמי כמו ג'ורדי קרוייף שיכול למשוך שחקנים כמו קיארטסון וראיקוביץ' למשל שבלי השם גורדי לא היו נוחתים פה אפילו לשנייה בטיול בים המלח.

עכשיו רוטן זה לא בעל שם מוכר בעולם כמו ק'רויף.

גם מכבי היום הביאה זרים די פח ממה שאני מבין כי כל השערים שלה כובשים עטר ושכטר שהם לא שחקנים בשמיים.

אור
אור
07/10/2018 15:56:36
Reply to  דקסטר

השאלה היא למה לא מצליחים עם הישראלים ה"בכירים" שהגיעו מבחוץ. מאז תמיר כהן ועד גילי ורמוט, כולם בגדר כישלון. לא מצליח להבין את זה.

דקסטר
דקסטר
07/10/2018 16:55:29
Reply to  אור

אני אגיע גם לזה.
שים לב לאילו אספקטים התייחסתי בבחירת הזרים.
זה נכון ב 90אחוז מהמקרים.
אז אם טמבל כמוני מבין את זה איך מנהל דגול מהולנד לא מבין?
התשובה היא שהוא באמת לא מבין…

אור
אור
07/10/2018 17:08:15
Reply to  דקסטר

נכון, נתת זווית ראייה מעניינת על הזרים שלא חשבתי עליה. הייתי מוסיף גם שכיום איכות הזרים לינארית בכסף שאתה מוציא, וכדי שיהיה מספיק כסף להוציא צריך להגיע להישגים באירופה – מעגל שמזין את עצמו. גם לשמעון יש נקודה נכונה, ייתכן כי האפיל של אלאך ורוטן פשוט לא קיים לעומת מישהו כמו ג'ורדי.

דקסטר
דקסטר
07/10/2018 17:59:48
Reply to  אור

זה לא האפיל זאת חוסר הבנה בסיסית בסקאוטינג.
גם לג'ורדי לא היו הצלחות היה לו צק פתוח לרכוש כרטיסי שחקן וזאת נק שאגע בפוסט הבא

שמעון
שמעון
07/10/2018 17:18:45
Reply to  דקסטר

לא יודע למה אתה מניח שאנשי עולם כדורגל מבינים טוב מהדיוטים כמונו? זה לא מדעי המוח והגרעין. כדורסל וכדורגל הם משחקים פשוטים וכולם רואים את אותם הדברים. ההבדל בינך לרוטן הוא שרוטן היה מקורב מספיק בשביל להיכנס לעולם הספורט ואתה אם תוציא תעודת מאמן סביר להניח תעבוד בגבוצת ילדים במתנס ב5000 שח במקרה הטוב. כל אחד שמתעניין בכדורגל או בכדורסל יכול להיות מאמן וטף מאמן מצליח ולא חסרים דוגמאות סאקי מוריניו גרנט צריך רק להכיר את האנשים הנכונים שיכניסו אותך לענף. אם אני אדים אותך עכשיו מאמן ריאל מדריד אתה תביא אותם תוצאות כמו לופטגי במקרה הגרוע. מאמן תפקידו העיקרי מסתכם הרבה בחומר האנושי שהוא והאם הוא מצליח לסחוף לרתק ולאתגר את שחקניו. טקטיקות זה אותו חרטא אצל כולם עם אותם ספרים ואותם תרגילים שכולם קראו ומבינים או שיש מאמנים רפי הבנה שגם לא מבינים. קח את מוריניו לדוגמא בשנייה שהוא מאבד חדר הלבשה תראה איך הם נראים.

יניב ש.
יניב ש.
07/10/2018 17:01:40

הלחץ של הקהל במכבי חיפה קטלני, ומונע בניה לטווח ארוך.
כל פעם שמנסים לבנות קבוצה, יש ציפיה לא ריאלית שהקבוצה מייד תרוץ לאליפות, ואז כאשר התוצאות לא עומדות בציפיות מתחילים לקבל החלטות בכדי להביא תוצאות כאן ועכשיו, והורסים הכל.
לכל מועדון מוביל יש שנים שחונות (תשאלו למשל את אוהדי ליברפול), ורק אורך רוח וסבלנות יביאו שינוי והישגים.

שמעון
שמעון
07/10/2018 17:19:54
Reply to  יניב ש.

איזה לחץ אתה מדבר? אתה קורה לזה לחץ? הם מלחיצים את עצמם. הם ממזמן מבינים שהם בשנים שחונות.

דקסטר
דקסטר
07/10/2018 17:58:09
Reply to  שמעון

אין שום לחץ. לאוהדי חיפה יש הרבה אמונה.
3 שנים שסמי עופר ראה 25 אלף אוהדים כל משחק בית ולאט לאט הדרדר מאז לכיוון ה 18-20 והשנה בפעם הראשונה נמכרו פחות מ 15 אלף מנויים שזה עדיין הכי הרבה בליגה.
השחקנים צריכים להגיד תודה שהם מובילים קבוצה למקום העשירי ובמקום לשחק מול 800 צופים הם משחקים מול 10 אלף ביום רע.

מי שמלחיץ אותו קהל שיפנה לספורט לא תחרותי.

כריסטופר מולטיסנטי
כריסטופר מולטיסנטי
07/10/2018 18:06:46
Reply to  דקסטר

הלוואי שהם היו פונים לספורט לא תחרותי אבל הסוכן שלהם פנה ליענקלה, והוא אכל את הלקרדה פעם אחר פעם – קהת, רמי גרשון, שכטר, חיימוב.. ואני יכול להמשיך לחפור.
אף אחד לא מדבר על אליפות. ראבק הקבוצה הזאת לא ניצחה שני משחקים רצוף ולא חזרה מפיגור לניצחון כבר יותר משנה.

יאיר
יאיר
07/10/2018 19:23:35

האבחנה שלך לגבי זה שהכדורגל הישראלי מבוסס על סוכנים במקום סקאוטרים מדויקת ומרתקת.
מכבי חיפה היא פני הענף בהרבה מקרים והוא בהחלט נראה רע

חמי
חמי
07/10/2018 20:07:06

לא ידעתי שהליגה הישראלית נחשבת פיזית ומהירה…אם ככה הנבחרת אולי הייתה פיזית ומהירה…
אני מסכים עם הניתוח שלך לגבי המדינות הלא נכונות שלא צריך להביא מהם שחקנים כמו שוויץ, יוון והולנד אבל מצד שני שחקנים ספרדים הצליחו פה…לפחות חלקם אז אני מניח שזה משתנה משחקן לשחקן כמו כל דבר

דקסטר
דקסטר
07/10/2018 20:23:45
Reply to  חמי

אתה מודע לזה שלכל כלל יש יוצא מן הכלל…
ואם זו ליגה 2 בספרד זה בסדר.

וכן הליגה באופן יחסי בסגנון המשחק שלה היא ליגה פיזית.
לכן רשמתי יחסי..

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
07/10/2018 20:38:32

הנקודה שהבאת לגבי הזרים שמכבי חיפה מביאה מאוד נכונה, ואני חושב שזה מקור הבעיה שלה. בסוף מי שלקח את ב"ש על הגב אלו ויטור (שב"ש נראית הרבה יותר טוב בתקופות הקצרות שהוא כשיר), אוגו ו-ווקמה. אין "כוכב" ישראלי בסגל של ב"ש שההצעות ורמת ההתעניינות לגביו הייתה קרובה איכשהו למה שהיה עם אוגו/ווקמה.

אני מבין את הקטע של הסוכנים, אבל אני לא מצליח להבין איך שחר אוכל את החוזים האלו פעם אחרי פעם.

גולן
גולן
08/10/2018 1:48:07

הבעיה היא בעיקר באימון … ובמקצוענות מסביב, צריך סבלנות, שלד שרץ שנתיים ואז חיזוקים נקודתיים,
אי אפשר להחליף כל שנה חצי קבוצה, כולל מאמן ולצפות להצלחות מיידיות, אז מתחיל לחץ, מחליפים מאמן שמחליף חצי קבוצה…

מנצור שפיצר
מנצור שפיצר
08/10/2018 2:12:10

מנחם לס..ושאר הקוראים הנאמנים….

הסיבות לנפילת מכבי חיפה והכדורגל הישראלי ….

אי יכולות לגדל שחקנים טובים כי
פעם היו מגרשי כדורגל בשפע במדינת ישראל
ותחת כל עץ רענן שיחקו כדורגל
היום אין..לילדים איפה לשחק
בעבר השחקנים באו ברובם משכונות העוני
ולכן היום ובעתיד רוב השחקנים יגיעו
מהמגזר הערבי והעדה האתיופית זה מה יש
כיום אין שחקנים בגיל 20 ברמה ולכן הרמה
כניראה עוד תרד

כמו כן התחרות הכספית בגזרת הזרים
שיש לנו עם ליגות אחרות מביאה לפה שחקנים
ברמה נמוכה
סיבה אחרונה מאמנים ברמה נמוכה
ומאמנים ותיקים טובים שסולקו למען חיסכון כספי
אלי כהן קשטן גוטמן

לעומת זאת הכדורסל ממשיך להצמיח שחקנים
כי יש מגרשי כדורסל מספיק
נכון שיש מעט
ובכדוסל רמת מאמנים גבוהה
ראו איזה תותחים מאמנים ותיקים בליגת העל
שרף דרוקר שיבק פרנקו לפטוב

avri
avri
08/10/2018 9:52:24

הבעיה היא רחבה בהרבה ונגעת בזה. הליגות הקטנות באירופה מתות. יש 5-6 ליגות עם כל כך הרבה כסף וסקאוטינג שממש אי אפשר להתחרות בזה. כמו במקרה זהבי, אפילו סין לוקחת את ישראל. זה הסוף. אבל אם אי אפשר להתחרות בהם אז צריך לשנות. ליגה מקומית לחלוטין שתתמקד בפיתוח שחקנים מקומיים. לפחות לנבחרת יצא מזה משהו.

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
08/10/2018 15:09:51
Reply to  avri

הייתי במשחק סיום עונה של בבלסברג – ליגה רביעית. זה היה מחזור שקבע הרבה בבונדסליגה ועדין היו 10000 איש. הליגות הנמוכות לא מתות, רק הכדורגל בישראל.

אבי
אבי
08/10/2018 10:18:16

אחת הטעויות הגדולות של כל המועדונים בארץ וכמובן בחיפה זאת האפשרות להביא 5-6 זרים.
אם המועדון מצמצם את כמות הזרים ובוחר להביא כמו שהיה פעם רק 3 זרים אז גם אתה הרבה יותר ממוקד וגם יכול להשקיע יותר.
לדעתי יותר עדיף להביא כוכב שירויח מיליון וחצי וישדרג את הקבוצה לעומת זאת שמביאים בסוף 3 זרים בינוניים בחצי מיליון.
הזרים צריכים להביא שדרוג אמיתי על הסגל הישראלי וכיום בליגה ממש מעטים הזרים האלה.
הזרים שהיו בעבר כמו רוסו פראליה יעקובו או פישונט שאלוי ועוד היו באמת שובר שיוון . היום יש ממש בודדים כאלו בליגה .
שאר הסגל צריך להיות מורכב בעיקר מהנוער הבאמת מוצלח ועוד 2 3 ישראלים .
בשנים האחרונות הכל בחיפה נהיה תחנת רכבת ואין החלטות לטווח הארוך.

שמייקל
שמייקל
08/10/2018 13:40:59

כתבת נכון אבל לדעתי סומא יצליח, הוא שחקן טכני ומהיר אז יש סיכוי של 50%. לגביי מה שמכבי חיפה צריכ הלעשות, אז זה חיובי שהם לא רכשו שחקנים בסכומים מטורפים. לדעתי הם צריכים להחזיר את כל שחקני הבית, אבו פאני וכאלה ולכוון לישראלים בכירים בלבד בסכומים גבוהים ולא לשים סכומים גבוהים על זרים ולתלות את התקוות בהם. עדיף להביא זרים שהצליחו כבר בארץ או כאלה בכסף קטן כמו שחדרה הביאה, שאין סיכון גדול מדי.

IDO
IDO
08/10/2018 15:09:07

דקס – תמיד מעניין לקרוא מה שאתה כותב.
ממה שאני זוכר על ספורט ישראלי – תמיד יש קומבינה. אם הביאו זר מסויים אז הסוכן צ'יפר משהו, או משהו בהנהלה היה חייב טובה לסוכן. בטח ובטח בקבוצה משפחתית שמנוהלת מהמטבח של יענקלה.

בתקופה של פיני זה עבד לטובתם אבל זה מים מתחת לגשר.

יש מצב שאתה עוזב את הצכונה ובא לסקר טניס? ספורט בלי קומבינות???? מאה אחוז כוח מנטלי ואפס מקום למתחזים??

דקסטר
דקסטר
08/10/2018 15:34:23
Reply to  IDO

תודה אלוף..
תשאיר אותי בשכונה בכיף אעשה איתך כתבות טניס – יש לי גם ניסיון בתחום (:

אורן
אורן
08/10/2018 15:13:23

אהבתי את הניתוח, מחכה כבר למאמר הבא.
אני מנוי השנה, ואני מסרב להיות פסימי (אולי זה כי אני מנוי שנה ראשונה), הקבוצה מגיעה להרבה מצבים, ולראות משחקים בסמי עופר זה באמת חוויה נעימה. אני רק יכול לקוות שניצול המצבים יהיה טוב יותר. כי המרחק בשלב הזה של העונה בין 6 נקודות ותחתית הטבלה למקום שלישי עם 10 נקודות, הוא ממש קצר.
1. קראמר- אני מקווה שיצליח, הוא עארס אמיתי במובן הטוב של המילה, ויש לו יכולת לקבל כדורים ארוכים עם הגב לשער ולחלק מסירות. אם יתן גול או שניים שיורידו ממנו קצת את הלחץ, אז נרוויח חלוץ גדול.
2. הסגל באמת לא מבריק, רואים את זה בהמון טעויות קטנות של השחקנים, זה מה יש, אם ינצלו את המצבים קצת יותר, תהיה יותר סבלנות לכולם להשמטות של חיימוב/ טעויות של סלליך/ החמצות של רוקאביצה (מחק את המיותר)

דקסטר
דקסטר
08/10/2018 17:24:35
Reply to  אורן

הי אורן תודה רבה
לגבי מה שהעלית:

1. קראמר- 99.99% שהוא ייכשל אני פשוט לא רואה איך שחקן שיש בו את כל האלמנטים לכשלון לא נכשל.
חלוץ בגובה הזה לא יכול להצליח לא בעולם ולא בישראל.
הרחבתי קצת על הנושא הזה בפוסט הראשון.
הוא יכול לשים שערים רק בליגה ההולנדית הרכב מאוד שנותנת מרחבים לא נורמליים להתקפה. וגם משם בסוף בעטו אותו.
לארץ הוא ממש לא מתאים.
איך הוא יכול להבקיע אם הוא לא יכול להגיע לאף כדור?
הוא החלץ הכי איטי בארץ וזה כולל מחליפים של הפועל רעננה והפועל חדרה.
הוא לא חלוץ גדול ולא כלום. ושום שער מקרי לא ישנה את זה.
ככל שתכניס את זה יותר מהר לראש ככה תתאכב פחות.

2. הסגל מספיק טוב כדי להיות טופ 4 – ניצול מצבים כבר קשור למי שרוצים שיגיעו למצבים.. וסלליך ורוקאביצה אלו הבעיות ולא הפתרונות..