אירועי דיומא – 02.10.2018

כדורגל / דור בלוך

ליגת האלופות – מחזור שני

20:00 הופנהיים – מנצ'סטר סיטי

ההפסד המדהים של סיטי לליון, הופך את המשחק הזה לקריטי בצורה מפתיעה, מול הופנהיים שסיימה בתיקו במשחק הראשון מול שחטאר. נצחון של הופנהיים כאן יסבך מאוד את דרכה של סיטי לשלב הבא, ועל כן אנחנו צפויים לראות את פפ עולה עם ההרכב החזק ביותר הזמין לו, בהתחשב בכך שדה בריינה, אגווארו ומנדי צפויים שלא להיות כשירים.

20:00 יובנטוס – יאנג בויז

עם רונלדו כתוספת להתקפה האיכותית שלה, יובנטוס מסמנת את ליגת האלופות כמטרה ריאלית העונה, והיא פתחה את המסע לתואר עם נצחון, אבל עבור הכוכב שלה הפתיחה לא הייתה חלקה בכלל עם הרחקה בגין עבירה הרחק מהכדור. בגין עבירה זו רונלדו ייעדר מהמשחק, אבל כח האש של הקבוצה שכולל את דיבלה, מנדזוקיץ' וברנדרשי בהחלט אמור להספיק.

22:00 באיירן מינכן – איאקס

האם עולה וצומח לנו דור זהב חדש באמסטרדם? איאקס הפסידה משחק אחד בלבד מתוך 13 המשחקים האחרונים שלה והיא מציגה כדורגל אטרקטיבי שמעורר השוואות לעבר. נראה שלראשונה מזה זמן רב איאקס הצליחה למצוא איזון בין שחקנים וותיקים כמו שלושת הכובשים הבכירים שלה העונה – הונטלאר, טדיץ' וזייך, לבין שחקנים צעירים כמו דולברג, דה ליט, אטינג והשוער אנדרה אוננה בן ה-20.  באיירן תגיע למשחק הזה כמובן כפייבוריטית, אבל ניתן לצפות למוטיבציה מיוחדת אחרי פתיחה חלשה בליגה והפסד בשבת להרטה ברלין, שסגר שני משחקים ללא ניצחון לבווארים.

22:00 א.א.ק אתונה – בנפיקה ליסבון

שתי המפסידות של מחזור הפתיחה, ינסו להתאושש, עם ניצחון שיסמן אותן למאבק על המקום השני. א.א.ק הובסה על ידי איאקס וגם תחסר את הלדר לופז ומארק ליוויה המושעים. היוונים התאוששו משני הפסדים רצופים עם נצחון בשבת בליגה, אבל מולם ניצבת יריבה שאמורה להיות חזקה יותר בדמות בנפיקה הפורטוגלית, עם הקשרים פיצי וסלביו שפתחו את העונה היטב, והמגן אלחנדרו גרימאלדו הספרדי שפתח את העונה עם שער ובישול.

22:00 ליון – שחטאר דונייצק

ליון שאחראית על הפתעת הסיבוב הקודם תפגוש את שחטאר דונייצק ותקווה להמשיך את המומנטום בליגת האלופות שחמק ממנה בליגה. עם שני נצחונות בלבד ב-5 המשחקים האחרונים שלה, ליון מתחילה לראות את פ.ס.ז מרחוק מאוד בליגה וכך הישגים בליגת האלופות הופכים למוטיבציה מרכזית של הצרפתים.

22:00 צסק"א מוסקבה – ריאל מדריד

העונה של ריאל ממשיכה להסתבך, כאשר מעבר לתוצאות הלא טובות בליגה, פציעה של בייל בשבת קבעה שהשחקן ייחסר ללופטגי, כאשר גם מרסלו לא צפוי לפתוח מאותה הסיבה. הרוסים עם רשימת פציעות מרשימה משל עצמם יקוו לנצל את המצב הזה כדי להפתיע את אלופת אירופה ולסבך אותה כבר בשלב מוקדם של העונה.

22:00 רומא – ויקטוריה פלזן

אחרי ניצחון בדרבי שיחד עם הניצחון על פרוסינונה מחזור קודם לכן קטעו רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות, הרומאים ירצו להשלים שלושה נצחונות רצופים ולהתחיל מומנטום בעונה שהתחילה רע מאוד עבורם. פלזן שסיימה בתיקו עם צסק"א מוסקבה תנסה להפתיע.

22:00 מנצ'סטר יונייטד – ולנסיה

נכון לכתיבת שורות אלה מוריניו יגיע למשחק הזה כמאמנה של מנצ'סטר יונייטד, דבר שלא היה ברור מאליו בכלל אחרי ההפסד בשבת. השאלה איך יונייטד תיראה במשחק הזה היא מהסקרנות שמצפות לנו במחזור הזה, מה עוד שמולה תתייצב יריבה שצריכה מאוד את הנצחון. במאבק המשולש המסתמן, הפסד במשחק הזה יסמן את ולנסיה כצלע החלשה עם 0 נקודות מול 6 צפויות של השתיים האחרות. כרגיל, מוריניו יהיה במוקד אבל בולנסיה שפתחה את העונה רע מאוד והבקיע רק 5 שערים עד כה ב-7 משחקים בליגה הספרדית שווה לשים לב למגן המצוין חוזה גיה, בעוד בהתקפה יהיה מעניין לראות את השלישיה של צ'ריצ'ב גמיירו ובצ'ואיי מנסה להיכנס לקצב אחרי פתיחת עונה חלשה מאוד (שער אחד לכל אחד מהשלושה).

 

כדורסל / יאיר זעפרני

גביע ווינר – חצי הגמר

17:00: מכבי אשדוד – הפועל באר שבע – חצי גמר גביע ווינר ישלח לגמר שייערך ביום חמישי קבוצה אחת מפתיעה. הפועל באר שבע בהופעת בכורה במפעל ובליגה של הגדולים הפציעה ביום חמישי את הפועל חולון 77:73 וזאת אחרי שהדיחה את עירוני נהריה יומיים קודם לכן והיא תקווה להמשיך ולנצח מול הקבוצה של בראד גרינברג. שווה לשים לב בבאר שבע לזרים סמאג' כריסטון וטיילר ברון שיעילים מאוד בהתקפה ולעמית גרשון הצעיר שעושה את צעדיו הראשונים בליגת העל בצורה מרשימה. אשדוד מצידה ניצחה בקושי את גלבוע/גליל ברבע הגמר 62:65 במשחק בו שתי הקבוצות הסירו חלודה כשלנדון מילבורן ופול סטול ממצטייני ליגת העל בעבר הובילו אותה ואילו עידו פליישר הצעיר הרשים עם 12 נק' ו-10 ריב' ואף הלך בדרכו של אביו עם 0/5 מהקו.

20:00: מכבי ראשון לציון – הפועל ירושלים – הרוטציה בגביע ווינר בשנים האחרונות במסגרתה זוכה מכבי ת"א שנה אחת ובשנה העוקבת הפועל ירושלים עשויה להימשך השנה אחרי שאמש הדיחה מכבי ראשון לציון את מכבי ת"א בזכות הרבה התלהבות ו77:86 בסיום. ראשון אמנם נחושה מאוד וטרם הפסידה במשחקי ההכנה אלא שהיא מגיעה סחוטה לבק טו בק (גם אם במגרש הבית) בעוד ירושלים נחה שלושה ימים אחרי הניצחון הלא מרשים על אילת במוצ"ש 74:78. לצביקה שרף סגל רחב שעושה רושם שהזרים בו הם פגיעה אחד-אחד (אתמול ראינו את מרקיז רייט מצטיין עם 16 נק' ו7 אס' כשקמרון לונג עם 17 נק' ודשון סטיבנס עם 19 ממשיכים לשחק כדורסל יעיל) וגם הישראלים לא קוטלי קנים כשאמש היה זה איגור קולשוב עם שתי שלשות קלאץ' שחתמו את הניצחון על הקבוצה של ספאחיה. ירושלים מצידה עוד מחפשת את הרוטציה הנכונה בתוך הסגל עם עודף הגארדים שלה כשמי שבלט מול אילת היה בר טימור עם 13 נק' ב-19 דקות ולצידו ג'וש אוונס הגבוה עם 14 נק' ב-21 דקות. היא תנסה לנצל את הרגליים הרעננות מול ראשון הנלהבת.

טניס / מתן גילור

טורניר בייג'ין (500) – סיבוב ראשון

שידורים בספורט 5 לייב.

אתמול התקיימו 6 מתוך 16 משחקי הסיבוב הראשון. היום יתקיימו 10 הנותרים.

07:30 פרננדו ורדסקו-גאל מונפיס.

07:30 מטאו ברטיני-לאונרדו מאייר.

אחריו מישה זוורב-פיליפ קריאנוביץ'.

אחריו ג'יק סוק(6)-ניקולוז בסילשווילי.

אחריו ג'ואו סוזה-אנדרי רובלב.

09:30 ריאן האריסון-גריגור דימיטרוב(3).

אחריו חואן מרטין דל פוטרו(1)-אלברט ראמוס וינולאס.

11:30 מרקוס בגדטיס-מרקו קצ'ינאטו(8).

13:00 פאביו פוניני(4)-ראדו אלבוט.

16:00 רוברטו באוטיסטה אגוט-אלכסנדר זוורב(2).

 

טורניר טוקיו (500) – סיבוב ראשון

שידורים בספורט 5.

אתמול התקיימו 7 מתוך 16 משחקי הסיבוב הראשון. היום יתקיימו 6 נוספים.

06:00 מקסימיליאן מרטרר-פרנסיס טיאפו.

אחריו ג'רמי צ'ארדי-דאמיר דז'ומור.

06:00 רישאר גאסקה(8)-דניס קודלה.

אחריו סטניסלס וואוורינקה-טיילור פריץ.

אחריו מארין צ'יליץ'(1)-יאן לאונרד סטרוף.

אחריו סטפנוס ציציפאס(5)-טארו דניאל.

כדורעף גברים / איתי קדם

טורניר אטקין (הכנה לעונה) – חצאי גמר

אולם בר-לב כפ"ס – כניסה חופשית

16:00 הפועל "גליל" מטה אשר/עכו – הפועל מנשה/עמק חפר

הזדמנות ראשונה לצפות בצמרת ליגת העל לעונה הקרובה ואת מתיחת הפנים של הקבוצות. האלופה מטה אשר/עכו מתחדשת עם ולודומיר קובלצ'וק מגיש נבחרת אוקראינה  וסלבה בצ'קלה (2.05/25) חוסם האמצע שמגיע לקדנציה שנייה בצפון תוספת נוספת לקבוצה הוא עידו דוד הצעיר (2.04/18.5) קבלן נבחרת הנוער והעתודה. ממשיכים בקבוצה הקבלן קוין פויר (2.00/28) , אלכס אוסוקין הקפטן (2.00/29) וסטאס נביאדומסקי (2.01/24) . שאר הסגל הישראלי צעיר ומוכשר וממשיך לעונה נוספת כשהשאיפות כמו בכל שנה הן זכייה בכל התארים. במעפיל נעשתה מהפיכה כאשר בעמדת המאמן מונה זוהר בר-נצר שמגיע מת"א עם ים של ניסיון ותארים להוביל קבוצה חדשה לגמרי. עמרי שוורץ ליברו הנבחרת חתם בקבוצה יחד עם שון פייגה ( שניהם מגיעים ממכבי ת"א ) . גם גיא בן גל מגיע מהפועל כפ"ס ויחד עם הצעירים המוכשרים יואב ססלר  , נח וולף ואומרי רויטמן מקווים להתברג בצמרת הגבוהה השנה.

18:00 מכבי מוסינזון הוד השרון – הפועל יואב כפ"ס

מהפיכה בהפועל כפ"ס שממנה את שגיא ברעם (חלקכם מכיר אותו בתור הפרשן הקבוע בשידורי הכדורעף)  במקום גל גלילי שלמעשה התחלפו ביניהם בתפקידים ( גלילי לעמדת מאמן האקדמיה בוינגייט). המועדון שמכוון בכל שנה לדאבל ולא מצליח לזכות (תואר אחרון ב 2006 ) ביצע מהפיכה גדולה בסגל כשהצטרפו לקבוצה חוסם האמצע הנחשב לטוב בארץ גנאדי סוקולוב (2.01/26) שמגיע ממטה אשר/עכו , המגיש מיכאל מילשטיין שמגיע מהמכללות בארה"ב , גיא גניס ואיליה גולדרין ממכבי ת"א ושגיב בולקין שחוזר לכדורעף וקיבל את תפקיד הקפטן . בראש עומדת החתמתו של כוכב נבחרת ונצואלה ארנרדו גומז (1.95/35) הידוע בכינויו המפציץ החום שבמשך ארבע שנים לבש את מדיה של פאוק סלוניקי מהליגה היוונית ובעונה האחרונה עבר להיראקליס. אין ספק שלמרות שהסגל חדש , כל תוצאה מלבד תואר (אליפות או גביע) תיחשב לכישלון העונה לירוקים. מהצד השני הקבוצה של עדי גורן גם מחדשת פניה ומחתימה שלושה זרים , ברונו מרקז (1.98/28) ששיחק בעונה החולפת במעפיל , מתיוס ססקו קוסטה קבלן צעיר מברזיל (2.00/22) ודניאל ונגס (1.94/28) מקולומביה. יחד עם חבורת ישראלים מנוסה בדמותם של גיא אביגדורוב (1.98/37) , זיו גוטמן (2.07/30) ויוחאי דדון (2.01/33) הקבוצה מהוד השרון צפויה לעשות צרות לכל מי שתפגוש ובמיוחד אצלה בבית.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה מתן.
    אני חייב לציין שלא כ"כ הבנתי את הסיבה לחלוקת המשחקים בצ'מפיונס לשעות אחרות.

    ואם כבר מחלקים, למה שלא יפצלו זאת באופן שגם ב-8 וגם ב-10 יהיה לפחות משחק אחד גדול (על הנייר כן?)?

    1. הפיצול הוא כדי שאנשים יוכלו לצפות ביותר משחקים מה שיגרום לעלייה בתקבולים מזכויות שידור ומפרסמים.
      אני חושב שאנשים יותר מחפשים את הקבוצות הגדולות על פני המשחקים הגדולים. כלומר, אם שמת את יובה עם כריס במוקדם, אז יהיו לך מספיק צופים.
      אופ"א בעצמה דוחפת קודם כל את הדואופול של ספרד ורק לאחר מכן משחקים בפרופיל גבוה.

  2. זה בהחלט משמח לקרוא על כדורעף. אני סבור שיש באתר קוראים שמתעניינים בענף הזה.

    לאחר סיום אליפות העולם לגברים שבה זכתה פולין בפעם השניה ברציפות, מתחילים ביפאן השלבים הראשונים באליפות הנשים.
    חלק מהמשחקים משודר בערוצי הטלוויזיה של ספורט 1.
    https://en.wikipedia.org/wiki/2018_FIVB_Volleyball_Women%27s_World_Championship

כתיבת תגובה

סגירת תפריט