סיכום מחזורי השבוע בליגות המובילות+ליגת האלופות/שמעון טבדי (5)

 

 

 

ספרד (מחזור 5)

ברצלונה 2- 2 ג'ירונה

התפתחות לא צפויה התרחשה במשחק שהיה אמור להיות בלואו אאוט קליל של מסי וחבריו. זה התחיל כבלואו אאוט מוחלט שג'ירונה בקושי נגעה בכדור והתגוננה בתוך רחבת ה-16 שלה, התגוננות שהחזיקה בדיוק 19 דקות עד שהגיע מסי והעלה את בארסה ל 1-0 קליל. מפה היה אמור להתחיל קונצרט אולם ל-VAR היו תוכניות אחרות. ה-VAR תפס את קלמנט בהופעת הבכורה שלו בהרכב בבארסה ממרפק שחקן יריב בספק כוונה/לא כוונה, השופט ואנכי חשבו שזה היה בכוונה והוא הורחק והשאיר את המארחים בדקה ה-35 ב-10 שחקנים.

ג'ירונה תפסה קצת אומץ והחלה להתקיף, פיקה כהרגלו בקודש היה חלש והחליט לעזור בהכנסת אורחים עם טעות נוראית לקראת סיום המחצית https://youtu.be/6kR8f3xViQU?t=6m16s, סטואני אמר תודה ועשה 1-1.

חצי שני נפתח עם עוד טעות של פיקה שלא הצליח לסגור את השחקן שלו (ואף ביצע עליו פנדל שלא נשרק) שהחטיא מול טר שטגן ועל הריבאונד השתלט שוב סטואני בדקה ה-51 שהימם את הקאמפ נואו עם השני שלו.

אותו פיקה החזיר מעט עם שער משלו בדקה ה-63 לאחר ערבוביה ברחבת האורחים וחתם את תוצאת המשחק.

עלה ביוקר. פיקה

 

ריאל מדריד 1- 0 אספניול

ריאל אירחה בברנבאו את הקבוצה השנייה של קאטלוניה ופתחה  בהרכב די משני ללא בייל, מרסלו, קארבחל וקרוס. הבלאנקוס לחצו ובדקה ה-41 הגיעו על שכרם כאשר מודריץ' ניסה לבעוט, הכדור הגיע לאסנסיו בתוך רחבת ה-16 ששיגר בעיטה לפינה השמאלית של השוער ו1- 0 שנשמר עד לסיום לאחר שניצלה במזל גדול משער שיוויון יפה https://youtu.be/BCmIUrC9Y7k. אסנסיו בגיל 22 ממשיך לבסס את עצמו כאחד השחקנים הטובים בעולם.

מבסס עצמו כאחד הטובים בעולם. אסנסיו

חטאפה 0- 2 אתלטיקו מדריד 

אתלטיקו חזרה לנצח לאחר שני מחזורים במשחק החוץ מול חטאפה הבינונית. היא פתחה משחק שלישי רצוף (כולל באלופות) עם הבלם חימנז שחזר להרכב במקום סאביץ' שהיה חלש מפתיחת העונה. המשחק התנהל בשליטה מוחלטת של המדרידאים והתחיל היטב עבורם משער עצמי של סוריה בדקה ה-14 לאחר שכדור שניתז מהמשקוף מבעיטה של למאר פגע בו ונכנס לשער. אתם יודעים שאתלטיקו כובשת ראשונה כבר קשה מאד מולה ובדקה ה-60 היא השיגה את השני משערו של למאר שהיה המצטיין במשחק.

https://youtu.be/s_y52bo-NA4?t=1m10s

 

איטליה (מחזור 5)

מילאן 2- 2 אטאלאנטה

הרוסונרי ממשיכים בעגמומיות שלהם עם הגנה קטסטרופלית וירידה חדה ביכולת שוער הפלא שלה דאנארומה שכנראה תפס תחת או סתם עושה בכוונה לעבור קבוצה. דווקא היגוואין פתח טוב עם שער כבר בדקה השנייה והוריד ליתרון במחצית.

גומס השווה עבור האורחים בדקה ה-54 אולם בונאונטורה הגיב תוך 7 דקות והחזיר את היתרון בדקה ה-61 והיה נראה בדרך ל-3 נקודות. אבל זו לא מילאן בלי לפשל ולאבד נקודות מול קבוצה חלשה וכהרגלה ספגה שער בתוך תוספת הזמן בדקה ה-91.

לפחות יש לרוסונרי דפוס התנהגות קבוע וצפוי לאורך העונה. אכזבה גדולה בינתיים למרות שהיה די צפוי.

מאכזב בגדול מפתיחת העונה. דאנארומה

פרוסינונה 0- 2 יובנטוס 

המשחק התנהל בשליטה מוחלטת של הגברת הזקנה כצפוי. רונלדו הרבה להחמיץ וזה הלך קשה ליובה אך בדקה ה-81 מי אם לא רונלדו פרץ את הסכר והרגיע את האורחים. ברנרדצקי חתם עמוק בתוספת הזמן את התוצאה ויובה היחידה עם ליברפול מהליגות הבכירות שנותרת במאזן מושלם בכל המסגרות החשובות מפתיחת העונה ובדרך לאליפות קלילה מאד ושמינית ברציפות.

נכנס לתלם. רונאלדו

 

בולוניה 2 – 0 רומא 

רומא ממשיכה להתרסק ואין מי שיעצור את כדור השלג. שערים של מטיאלו וסנטאנדר בדקות 36 ו-59, בהתאמה סגרו את הסיפור עבור בולוניה.

סמפדוריה 0 – 1 אינטר

אינטר המשיכה את המומנטום מליגת האלופות לאחר הנצחון הגדול ויצאה עם נצחון קשה מאד.  2 שערים נפסלו לאינטר בצדק בזכות ה-VAR לאחר שהפעילה לחץ כבד אבל בסוף ברוזוביץ' הכריע את המשחק בשער בדקה ה-94 על הבאזר והעניק את שלוש הנקודות לנראזורי.

 

טורינו 1- 3 נאפולי 

נאפולי פתחה את המשחק נהדר עם שער של אינסינייה כבר בדקה ה-4 אחרי טעות נוראית בהגנה של טורינו, סימונה ורדי הכפיל את התוצאה בדקה ה-20. טורינו צימקה מפנדל של בלוטי בדקה ה-51 אבל אינסיניה שוב עקץ בדקה ה-59 ולא נתן שום סיכוי לטורינו. הנאפוליטנים חוזרים לעצמם אט אט. טורינו ניצלה מתוצאה מביכה הרבה יותר לאחר החמצות רבות של נאפולי שיכלו להסתיים בקלות ב6-7 שערים.

 

אנגליה (מחזור 6)

מנצ'סטר יונייטד 1- 1 וולבס

יונייטד חזרה לסורה לאחר 3 נצחונות ברציפות (כולל אלופות) ואיבדה נקודות שהיא לא אמורה לאבד בבית. פרד העלה את היונייטד ליתרון בדקה ה-18 ומוטיניו איזן לזאבים בדקה ה-53.

קארדיף 0- 5 מנצ'סטר סיטי 

סיטי המשיכה את הקונצרט מהמחזור הקודם, הפעם עם חמישייה מול קארדיף האומללה. אגוארו פתח את הקונצרט בדקה ה-32, ברנרדו סילבה בדקה ה-35 וגונדואן בדקה ה-44 המשיכו ודאגו שהמחצית השנייה תהיה לפרוטוקול בלבד. ריאד מחרז הוסיף צמד בג'ארבג' טיים בדקות 67 ו-89.

ברייטון 1- 2 טוטנאהם 

אחרי כמה הפסדים התרנגולים עצרו את המפולת משערים של הארי קיין בפנדל בדקה ה-42 ולמאלה בדקה ה-76. המארחים רק צימקו בתוספת הזמן.

ווסטאהם 0 -0 צ'לסי

חניכיו של סארי מאבדים נקודות ראשונות העונה במשחק החוץ ויורדים למקום השלישי בטבלה. צ'לסי הציגה משחק בינוני ולא הצליחה להגיע לשום מצב אמיתי לשער. 2 המצבים הטובים במשחק היו דווקא של הפטישים שהסתיימו בהחמצות של אנטוניו ואנדרסון.

איבד נקודות לראשונה העונה. סארי

ליברפול 3- 0 סאותהמטון

המייטי רדס ממשיכים לדרוס כל דבר שנקלע לדרכם ומאותתים שהם על אמת. עם מאזן נצחונות מושלם בכל החזיתות וכושר נהדר שחקניו של קלופ לא התקשו בבית. הקונצרט החל משער עצמי של הוט לטובת ליברפול, המשיך משער של מאטיפ בדקה ה-21 והסתיים עם שער של סאלח עמוק בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה. החצי השני היה ג'אברג' טיים ארוך. ליברפול חוזרת למקום הראשון בטבלה.

דורסים כל מה שזז. פירמינו וסאלח

 

צרפת מחזור 5

סטאד רן 1- 3 פסז 

הפריזאים חזרו למסלול הטיולים המוכר והטוב אחרי שגילו שהחיים במסלול האלופות הוא קצת ברמה גבוהה יותר. דווקא הפתיחה הייתה של המארחים משער עצמי של רביו בדקה ה-11 אבל כולם ידעו שיהיה זה עניין של זמן עד המהפך. די מריה (45), מונייר (61) ומוטינג (83) סגרו את הסיפור.

 

 

ליגת האלופות (מחזור 1) – משחקים בולטים

ריאל מדריד 3- 0 רומא

הבלאנקוס לא התקשו לרמוס את הרומאים החלשים לעיני הקהל שלהם. איסקו (45), בייל (58) ודיאז (91) הראו שרומא לא שייכת לרמה הזאת העונה. ריאל מצידה ממשיכה להראות נהדר ולהציג כדורגל נפלא.

ולנסיה 0- 2 יובנטוס

אוי הנאיביות, הנאיביות. ולנסיה פתחה טוב אבל יובה השתלטה על המשחק והגיע לפחות ל-3 מצבים מול השוער שאיכשהו הצליחה לפספס אותם. רונלאדו היה נפלא, הרסו לו 2 בישולים, הפעיל לחץ אדיר על ההגנה והיה נראה עניין של זמן עד שהוא יכבוש אבל אז הגיע השופט והחליט לעזור לולנסיה עם הרחקה הזויה שגרמה לרונלאדו שוב להזיל דמעות. חשבתם שולנסיה בבית מול 10 שחקנים ישתלטו? אז חשבתם. יובה המשיכה לשלוט, קיבלה שני פנדלים ומיראלם פיאניץ' שבטח שמח שרונלדו לא על המגרש דייק בשניהם והביא 3 נק' יקרות לגברת הזקנה.

אלי גוטמן ניפק משפט לפנתיאון שאמר בעת הפנדל הראשון שנשרק לטובת יובה "עכשיו רונלדו בוכה פעמיים, בגלל ההרחקה ובגלל הפנדל שהוא לא יבעט".

מנצ'סטר סיטי 1- 2 ליון

הפתעת הענק של המחזור הגיע במשחק הזה. משחק שהיה אמור להיות טיול לחניכיו של פפ הסתיים באסון מבחינתם עם הפסד ביתי מדהים. קורנה ופאקיר בדקות 26 ו-43 היממו את הצופים באיתיחאד. ברנרדו סילבה רק צימק בדקה ה-67.

הגיעו זחוחים ויצאו עם הזנב בין הרגליים. פפ

ליברפול 3 – 2 פסז

המשחק של המחזור התנהל ביום כיפור ואני מניח שרובנו לא זכינו לצפות בו. אבל איזה משחק זה היה, ליברפול הפעילה בליץ על הפריזאים שגילו מהר מאד שטיולי הליגה הצרפתית לא בבית ספרנו ועלתה ליתרון שני שערים מרגליהם של סטארידג' (30) ומילנר בפנדל (36). שער מקרי של מונייר צימק את התוצאה בדקה ה-40 ונתן תקוות לפסז לקראת החצי השני. חצי שני גם התנהל בשליטה של המארחים אולם בדקה ה-83 ניימר יצא לדריבל מול שני שחקנים, איבד את הכדור שהגיע לאמבפה שניצל את מהירותו הקטלנית ושיוויון 2- 2. חשבתם שזה נגמר? לפירמינו היו תוכניות אחרות ובדקה ה-91 הצליח לשחרר בעיטה מול כמה שחקנים שמקיפים אותו ולהכניע את אראולה (אני משוכנע שבופון היה עוצר את זה) ולהעיף את קלופ לשמיים.

הכוכב האדום 0 -0 נאפולי

פסז יכולה לשלוח מכתב תודה לסרבים שסיפקו הפתעה גדולה משום שנצחון של נאפולי יכל לסבך אותה בבית הקשה הזה. נאפולי איבדה נקודות שעלולות לעלות לה ביוקר ובהדחה בהמשך.

ברצלונה 4 – 0 פסוו אינדהובן

זה לא היה כוחות מהרגע הראשון, בארסה לחצה והחמיצה אבל אז הגיע המאסטרו מסי בדקה ה-31 שבבעיטה חופשית מדהימה קבע 1 -0 לבארסה והראה שגם בתחום הבעיטות החופשיות אין לו מתחרה בעולם. דמבלה פתח את העונה נפלא וניכר שלמד את השיטת משחק היטב, הוא המשיך בכושרו הנהדר עם שער שני בדקה ה-74. מסי קינח עם עוד שני שערים בדקות 77 ו-87 ופתח את האלופות עם שלושער שאולי נותן רמז לעתיד לבוא ממנו העונה.

https://youtu.be/C-dcYn7a7Fc?t=3m46s

אינטר 2 – 1 טוטנאהם

המארחים נראו רע, האנגלים נראו טוב, הובילו 1 -0 משער של אריקסן בדקה ה-53 והיה נראה שהם בדרך הבטוחה לנצחון בעיקר הודות לכושר הרע של אינטר. משהו קרה בדקות האחרונות של המשחק שהחל בשער אדיר בוולה של איקארדי מחוץ לרחבה בדקה ה-85 https://youtu.be/rasXIwhW2Vs?t=3m46s ונגמר בשער של וסינו בדקה ה-92 במהפך אדיר. ללוצ'יאנו ספאלטי יש המון עבודה וייתכן שלא יסיים את העונה למרות הנצחון כמו שאינטר נראית.

צריך להתפלל הרבה לפי איך שקבוצתו נראית, יצא בשן ועין. ספאלטי

 

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה הייתי מציין את בחירות פיפ"א לשחקן השנה
    האם שהיו הזויות בחלקם
    לא ניתן להתעלם מבחירתו של מודריץ לשחקן השנה לראשונה לאחר עשור שמסי /רונאלדו לא זוכים בפרס .
    מעניין כיצד יוכרע העניין בפראנס פוטבול שיפרסם בשבועות הקרובים את רשימת ה 30 המועמדים (הבחירה עצמה תוכרז ב 2 לדצמבר).

    בין ההזיות של פיפ"א
    מסי רק חמישי (אמפבה רביעי ).
    סלאח שנבחר שלישי לכדור הזהב לא בנבחרת העונה.
    ואם תגידו זה יכול להיות כי יש מצב שהרבה שיקגו אותו למשל ראשון בכדור הזהב אבל אחרים לא דירגו אותו כלל וכך נוצר מצב שהיה לו הרבה נקודות אבל לא לנבחרת מה תגידו על הסיפור של דה חאה וקורטואה .
    האחרון נבחר לשוער העונה ואילו הראשון (מאכזבות המונדיאל)
    נבחר לנבחרת העונה .
    עוד הזייה הייתה בחירתו של סלאח לשער העונה (גול בדרבי בליגה מול אברטון) לפני השער של בייל בגמר האלופות או רונאלדו ברבע הגמר במספרות (רונאלדו מול בופון ויובה).
    כנראה שבחירת הקהל המצרי שם הייתה דומיננטית .

    הבוחרים היו
    1 הקהל הרחב (25 אחוז ).
    2. אנשי תקשורת (25 ).
    3 קפטני הנבחרות השונות כנציגי השחקנים (25 )
    4. מאמני הנבחרות השונות (25 ).

    נבחרת העונה
    שוער דה חאה
    בלם וראן
    בלם ראמוס
    מגן אלבס
    מגן מרסלו
    קשר קאנטה
    קשר מודריץ
    קשר הזרד
    חלוץ מסי
    חלוץ רונאלדו
    חלוץ אמפבה
    הנבחרת שלי
    במקום דה חאייה שטגן
    וייתכן גם שבמקום אלבס פאנר התגלית הצרפתית
    כמו כן הייתי כנראה מחליף בין הזארד לזה בריינה
    ובין אמפבה לגרייזמן

    1. רצו סתם לגוון אז נתנו למודריץ'.

      הוא לא היה קרוב לרבע מהיכולת של מסי ורונלדו שהפרס היה חייב ללכת לאחד מהם עם כל הכבוד למודריץ'. אבל בסדר שירגישו טוב עם עצמם.

      מסי ורונלדו עדיין בגלקסיה משלהם גם היום.

    2. אלוהים יודע מה עושים שם ראסמוס מרסלו אלבס ודה חאה אבל בסדר. אם חשבתי שב-NBA יש פוליטיקה או שסביר להניח שהרבה מאלו שבוחרים בכלל לא רואים משחקים ומצביעים סתם לפי שנים עברו/הייפ תקשורתי אז בכדורגל זה הרבה יותר חמור.

      גרינזמן היה חלש בעונה שעברה באופן יחסי אבל ניתן להתווכח בינו לאמבפה (הייתי מכניס את שניהם עם מסי ורונלדו האמת).

      דה בריינה הרבה לפני האזר, בהחלט.

      היום יש מסי, רונלדו. מתחתם אמבפה ובייל ואז כל השאר.

  2. תודה רבה על הסיקור. הליגה הספרדית קצת מאבדת עניין בגלל העליונות של ריאל ובארסה, זו פשוט שאלה של מי מאבדת פחות נקודות נגד שאר הקבוצות בליגה.
    הליגה האנגלית מאוד מעניינת כי יש שם הרבה קבוצות טובות שרצות לאליפות, אותי מאוד מעניין האם מוריניו יגיע למחזורים של חג המולד כי כמו שזה נראה הוא לא.

  3. באנגליה הכי מעניין.בינתיים קרב משולש ש טוטנהאם עוד לא אמרה את המילה האחרונה.ארסנל תסיים חמישית ויונייטד אם יהיה לה מזל תסיים שישית.קיצו של מוריניו קרב.גם אם יצליח לשרוד את העונה הנוכחית בעיקר מסיבות כספיות של ההנהלה בשנה הבאה יהיה מאמן אחר.
    בספרד בארסה רויאל ראש בראש שלריאל ב 2 המחזורים הקרובים 2 מבחנים קשים מאד-מחר סביליה ובשבת אתלטיקו מדריד.
    באיטליה יובה כמובן תהיה אלופה והעניין במשחקים שלהם הוא אם רונאלדו מבקיע או לא.המאבק הוא על 3 הכרטיסים הנוספים לליגת האלופות ואני מקווה שאלו יהיו נאפולי אינטר ומילאן במקום רומא.
    בגרמניה הליגה נחלשה מאד(לא קשור לטוואטחה מתן).באיירן שמשייטת לאליפות עם צוות מזדקן שהיה טוב לפני 4-5 שנים(כמו נבחרת גרמניה)לא עושה רענון כי לליגה זה מספיק לה.לאירופה כמובן שזה לא יספיק.יעברו את הבית הקל ויפלו בשמינית או ברבע תלוי בהגרלה.
    שאר הקבוצות כולל דורטמונד חלשות להחריד.רק מהשחקנים שעזבו את שאלקה ודורטמונד בעשור האחרון אפשר להרכיב קבוצה שתגיע לשלבים הסופיים בצמפיונס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט